Hoofdcategorieën
Topicacties

[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XVII)

Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 13 januari 2008
Matched: adsl

Ik heb van begin 2006 een abonnement ADSL Family. (20Mb + telefoon)
Aangezien ik nooit sneller als 6Mb heb gekregen wil ik nu overstappen naar de gewone ADSL + telefoon. (4Mb) (15euro per maand.)
en als ik het goed begrijp wordt dit binnenkort verhoogt naar 8mb, dan ga ik er helemaal niet op achteruit :)
Als ik dit echter doe krijg ik de melding:
"Je kunt je abonnement niet online wijzigen. Dit kan komen doordat je het contract van je huidige abonnement nog niet kunt opzeggen."

weet iemand hoe dit zit?

rob87 wijzigde dit bericht 13-01-2008 16:06 (15%)

Reg. datum: 14 januari 2000
Geen matches

Zat er software bij de livebox dan? :+

Reg. datum: 27 juli 2006
Matched: orange, adsl

quote:
rob87 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 16:02:
Ik heb van begin 2006 een abonnement ADSL Family. (20Mb + telefoon)
Aangezien ik nooit sneller als 6Mb heb gekregen wil ik nu overstappen naar de gewone ADSL + telefoon. (4Mb) (15euro per maand.)
en als ik het goed begrijp wordt dit binnenkort verhoogt naar 8mb, dan ga ik er helemaal niet op achteruit :)
Als ik dit echter doe krijg ik de melding:
"Je kunt je abonnement niet online wijzigen. Dit kan komen doordat je het contract van je huidige abonnement nog niet kunt opzeggen."

weet iemand hoe dit zit?
Gewoon ADSL van Orange is verhoogd (of wordt) tot 4Mb, Extra tot 8Mb.
Dus als je die versie hebt gehad wat nu Extra is, ga je dus downgraden en kost het geld.
Ik zit ongeveer met hetzelfde, heb ADSL Extra en zal max 5Mb hebben ong.Wil dan ook graag kosteloos terug naar ADSL (niet Extra).

Reg. datum: 13 januari 2008
Geen matches

dat geld vind ik geen probleem.
30 euro heb ik in 3 maanden terug verdiend.

alleen die melding vind ik zo raar:

Reg. datum: 27 juli 2006
Geen matches

Ik denk dat het online wijzigen zowiezo niet werkt.
Alleen als je wil upgraden zal dat wel gaan misschien.

Noizyflusher!
Reg. datum: 16 mei 2000

Ik heb zelf geen Orange, maar mijn ouders wel, inmiddels een jaar of 3, en ze gaan verhuizen.

Op hun oude adres hebben ze ADSL Extra (volgens de website te zien is dat tot 20MBit) en ze willen weer Orange op hun nieuwe adres. Mijn moeder heeft Orange laten weten dat ze gaan verhuizen.

Vrijdag hebben ze een mailtje van Orange gehad, waarin onder andere dit staat:
quote:
Helaas is Orange ADSL Extra op uw nieuwe adres alleen beschikbaar met een snelheid tot 8 Mbit/s. Verder verandert er niets aan uw abonnement. Zo blijft de contractsperiode van uw abonnement ongewijzigd, evenals uw e-mailadres, homepage en eventuele extra diensten zoals Telefonie van Orange.
Mijn moeder heeft naar Orange gebeld en gevraagd of ze dan niet minder moet gaan betalen, omdat ze een stuk in snelheid achteruit gaat. Volgens Orange moet ze gewoon het abonnement betalen wat ze gewend was en als ze verhuisd is maar achteraf regelen dat ze het geld teruggestort krijgt.

In de Algemene Voorwaarden van Orange lees ik dit:
quote:
(9.3) Indien de Klant Orange opdracht geeft de aansluiting - behorende bij de afgenomen Dienst - te verhuizen, behoudt de Klant in beginsel dezelfde Dienst tenzij dat (bijvoorbeeld door netwerktechnische redenen) niet mogelijk is. In dat geval biedt Orange de Klant de keuze om over te stappen naar een andere Dienst danwel de Overeenkomst op te zeggen met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand.
Heeft iemand ervaring met zo'n situatie ? Want het artikel in de AV zegt mij dat Orange haar een ander abonnement aan moet bieden of ontbinding van het contract en niet je blijft je oude contract houden en dus je oude abonnement en zie later je geld maar terug te krijgen. Of zie ik het verkeerd ?

NC #1 WW@RC5,TSC Phase 1&2 | Join us now ! |

Reg. datum: 28 februari 2007
Matched: orange

quote:
Edic schreef op zondag 13 januari 2008 @ 05:01:
Omdat ik mijn oude KPN verbinding traag vond en ik geen zin had om 70 euro p.m. voor beetje internet wilde betalen heb ik Orange genomen.

Kreeg vandaag de Livebox en papieren waren er al, wat ik meer nodig heb weet ik niet - verbinding zou dus 9 januari al overgezet moeten zijn.

Dus wat bij KPN Experia box zo ging:
LINE kabel erin, telefoon kabel erin, Ethernet lan kabel in mijn pc - hopla, internet :P

Is bij Orange zo:
LINE kabel erin, telefoon kabel erin, vage zooi op je pc installeren wat achteraf niet eens werkt - geen internet.

Dus wat krijg ik bij het installeren wanneer ik kies voor Ethernet:
Je Ethernet kaart is niet aangesloten, controleer bij config. scherm / netwerkverbindingen. Dus heb ik dat gedaan, alles werkt... (anders zat ik nu ook niet op internet)
Andere oplossing was om via USB te doen, wat krijg ik dan? Dat Livebox niet aangesloten is op mijn pc. (Dit is wel het geval, maar installeren eraf was niet mogelijk)

Ik heb dus handmatig geinstalleerd met bestanden die op de cd-rom waren, maar dan nog - geen internet...

Ik heb gewoon Windows XP SP2, het is nu 5 uur 's avonds en ik heb het wel gehad nu... ik dacht ik doe het tegen de avond wanneer niemand belt maar nee.

Heb ondertussen weer apparaat van KPN erin gezet, die heb ik werkelijk waar in 2 minuten aangekregen zonder allemaal software te installeren - enige wat tijd kost is Windows om IP vast te stellen.

Iemand ervaring?

// Edit:
Ik heb alles volgens de handleiding gedaan trouwens, ook mijn kabels nagekeken of het wel zo als in de handleiding is gedaan - geen effect.
Als je kpn weer gewoon werkt, lijkt mij dat je lijn bij orange nog geactiveerd moet worden. Ik zou even wachten tot je kpn het niet meer doet en dan pas de LB volgens de gebruiksaanwijzing aansluiten.

Ben trouwens een uitermate tevreden orange-gebruiker

HTC-Touch P3452: rom: Bleu Elves 5.0. radio: 03.07.90. Protocol:4.1.13.51. HTC-Diamond P3700: rom: Swiftblade WWE v7.5full 12mb pp Radio: 1.09.25.23: Unsigned Hspl Olinex v1.40. HTC-Hero-rooted. Modaco 2.5.1 Apps2sd

Pak alvast maar een biertje!
Reg. datum: 07 december 2000

quote:
Henst schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 22:32:
Ik wil hieronder wel een opsom lijstje maken van deelnemers :)

Om te beginnen met mezelf natuurlijk :+

- Wedge 838
- JohnStaakke
- Jackel7007
- Henst
- DeTjuk
Ik doe mee i.v.m. de beloofde snelheidsverhoging die nog niet is doorgevoerd en Orange simpelweg het Burgerlijk Wetboek aan zijn laars lapt door gewoon te zeggen; het interesseert ons niets wat van mooie brieven u ons stuurt met ingebreke stellingen en ontbinding van overeenkomsten, we beeindigen uw contract niet. En ook schrijven wij u niet een brief terug, dus bewijs van afspraken krijgt u ook niet. Wensen wij u verder nog een fijne dag!

Ik kreeg als 'advies' om nog een brief te schrijven gericht aan de afdeling Klachten, aangezien de afdeling 'Opzeggingen' "niets voor mij kan betekenen."

Zal wel geen ene fluit uit maken, maar ik ben erg boos vanwege de arrogantie die Orange uitdraagt richting haar klanten en voor het in de wind slaan van de wet.

Nu lees ik hier weer dat een verhoging pas in april gaat plaatsvinden?!?!? Mij is een brief toegestuurd waarin ik maar liefst een HALVE(!) maand geld terug krijg voor het niet kunnen benutten van de verhoogde snelheid. Dit terwijl ik bijna anderhalve maand de nieuwe snelheid zou moeten hebben. En ik durf hier wel te zeggen dat ook januari niet gehaald gaat worden! <- Mark my words!

Ik hoop dat er een actie op touw gezet wordt. Aan het einde van de dag ga ik even langs het juridisch loket. Kijken wat die adviseren.

"You've got great legs. What time do they open?" Halloween 8

Copy, Rogue Leader
Reg. datum: 25 augustus 2004

quote:
DeTjuk schreef op maandag 14 januari 2008 @ 09:09:
Ik hoop dat er een actie op touw gezet wordt. Aan het einde van de dag ga ik even langs het juridisch loket. Kijken wat die adviseren.
Ben benieuwd, ik ga ook nog even contact opnemen met de geschillencommissie. Even een nieuwe balans gemaakt van de mailing actie tegen Orange richting Kassa (m.b.t het niet nakomen van (op)leveringsafspraken (van nieuwe aansluitingen en snelheidsverhogingen) en het uitblijven van reactie bij klachten daarover)):

- Wedge 838
- JohnStaakke
- Jackel7007
- Henst
- Doitall
- Prolution
- deWit
- DeTjuk
- thejoker80
- lochtejans

Ik stel voor om a.s. vrijdag de balans op te maken zodat we dit weekend kunnen starten met mailen :)

Wedge838 wijzigde dit bericht 14-01-2008 11:39 (13%)
Reden: Feedback Helsie en update deelnemerslijst

Watch your back! Fighter's above you, coming in!

Reg. datum: 14 januari 2000

Mag ik als niet-klager wel mijn wens uitspreken dat jullie je bij het klagen met name richten op het niet nakomen van (op)leveringsafspraken (van nieuwe aansluitingen en snelheidsverhogingen) en het uitblijven van reactie bij klachten daarover? Want ik ben wel tevreden over de snelheid en stabiliteit van de verbinding. Tevens denk ik dat je klacht sterker staat als je je richt op een specifiek iets en niet op 'alles is kut bij Orange'. ;)

leuk hè?
Reg. datum: 10 april 2002

quote:
Wedge838 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 09:23:
[...]

Ben benieuwd, ik ga ook nog even contact opnemen met de geschillencommissie. Even een nieuwe balans gemaakt van de mailing actie tegen Orange richting Kassa:

- Wedge 838
- JohnStaakke
- Jackel7007
- Henst
- Doitall
- Prolution
- deWit
- DeTjuk

Ik stel voor om a.s. vrijdag de balans op te maken zodat we dit weekend kunnen starten met mailen :)
im in!

A2 United
Reg. datum: 29 december 2002

quote:
Doe mij ook maar. Ik ben opzich wel tevreden met orange behalve over de snelheidsverhogings kwestie. Eerst november beloven, daarna een mailtje gehad over 12 december en nu nog steeds geen effectieve verhoging gehad (wel intrainsnelheid van 8mbit).

AMD Athlon 64 X2 4600+ Manchester| Asrock 939Dual-SATA2| 1x Dane-Elec 512 MB DDR400 + 1x Corsair 1GB DDR400| EVGA GeForce 8800GT KO|WD 160GB 7200 rpm 8mb cache (ATA) + WD 250GB 7200 rpm 8mb cache (SATA)| Creative SB Live 5.1|

Reg. datum: 28 september 2006

Nou ik heb al eerder gereageer in dit topic, eind vorig jaar.

Nou 16 Januarie zal het de dag zijn dat ik aangesloten word!!

Oktober zou de eerste oplevering zijn maar door tich van problemen waar ik zelf achter gekomen ben lukt het orange niet mij aan te sluiten!

Na bijna 4 maanden gaat het gebeuren!!! Jeez... ik ben redelijk netjes geholpen zeker nadat ik een direct nummer heb gekregen voor afdeling orange breedband.

Op hoop van zege dat ik woensdag avond signaal heb!! EINDELIJK!

En dan nog een over de vergoeding hebben.... voor 2 weken vertraging gaven uit zich zelf 1 maand gratis internet +tel. Nou ben benieuwd of ze zo schappelijk zijn mijn 30 euro in de maand aan extra mobiel bellen terug krijg...

Reg. datum: 02 februari 2006

quote:
[...]

Ben benieuwd, ik ga ook nog even contact opnemen met de geschillencommissie. Even een nieuwe balans gemaakt van de mailing actie tegen Orange richting Kassa (m.b.t het niet nakomen van (op)leveringsafspraken (van nieuwe aansluitingen en snelheidsverhogingen) en het uitblijven van reactie bij klachten daarover)):

- Wedge 838
- JohnStaakke
- Jackel7007
- Henst
- Doitall
- Prolution
- deWit
- DeTjuk
- thejoker80
- lochtejans
- arno40

ben ook al druk bezig mijn abonnement te ontbinden, maar orange reageert niet terug.

goR
Reg. datum: 30 juni 2001

Ik ben sinds dit weekend van Orange af. Ik heb uiteindelijk de afdeling Administratie te pakken gekregen, die hebben een formele klacht aangemaakt over het gebrek aan actie op mijn storingsmelding en als reactie hierop is mijn contract nu ontbonden.
Veel zin heeft het dus niet meer voor mij om mee te doen met de collectieve actie, maar als er nog behoefte bestaat aan mijn verhaal dan sta ik ter beschikking. :)

Reg. datum: 15 november 2005

15 November aangevraagd en op 30 December een aangetekende brief verstuurd naar Orange dat ik ze in gebreke stel omdat de aanvraag te lang duurt. Ik heb ze toen in de brief tot 12 Januari gegeven om de boel werkend te maken en dat ik na die datum het contract als ontbonden zie.

Nooit meer wat van ze gehoord totdat er nu net een brief in de brievenbus zit waarbij ze aangeven dat ze over 2 weken een opleverdatum kunnen geven maar dat ik nu nog even geduld moet hebben???

Moet ik nu gewoon niet reageren aangezien ze nog geen antwoord hebben gegeven op mijn aangetekende brief van ruim 2 weken geleden? Ik heb inmiddels ook een aanvraag voor Telfort lopen en die zit in stap 3, dus dat zal binnenkort worden opgeleverd.

Reg. datum: 25 oktober 2007

quote:
wgdejong835 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 13:01:
15 November aangevraagd en op 30 December een aangetekende brief verstuurd naar Orange dat ik ze in gebreke stel omdat de aanvraag te lang duurt. Ik heb ze toen in de brief tot 12 Januari gegeven om de boel werkend te maken en dat ik na die datum het contract als ontbonden zie.

Nooit meer wat van ze gehoord totdat er nu net een brief in de brievenbus zit waarbij ze aangeven dat ze over 2 weken een opleverdatum kunnen geven maar dat ik nu nog even geduld moet hebben???

Moet ik nu gewoon niet reageren aangezien ze nog geen antwoord hebben gegeven op mijn aangetekende brief van ruim 2 weken geleden? Ik heb inmiddels ook een aanvraag voor Telfort lopen en die zit in stap 3, dus dat zal binnenkort worden opgeleverd.
Gewoon, contract ontbinden, betalingen storneren en contact opnemen met hen via hoofdkantoor.

Intel Core 2 Duo E6850 | Gigabyte | 2x TWIN2X2048 4-4-4-12 | XFX 8800 GTX | 2x Western Digital Raptor 72GB RAID0 | 1 x 500GB Samsung Spinpoint T166 | Scythe Infinity | Antec Nine Hundred

Did i do that ? eh eh eh eh eh
Reg. datum: 02 april 2002
Geen matches

even een andere vraag ipv de oplevering ;)

ik wil mijn printer in het netwerk hangen maar aangezien ik 2 laptops heb moet hij aan een server. Helaas kan de Livebox dit niet en zit ik te twijfelen of een USB printerserver aanschaffen of een vervanger van de Livebox met ingebouwde printserver. Maar nu mijn vraag welke zijn geschikt voor het wanadoo netwerk ? en kunnen ook als printerserver fungeren ?

Acer 5920G GF8600GT 256mb 2GB mem 160GB HD Flaptop

Reg. datum: 03 juli 2007
Geen matches

Heeft het nog voordelen voor de snelheid als je de livebox software installeert?
Ik heb nu geen livebox-software geinstalleerd, dus kan niet direct zien wat de intrain snelheden zijn etc. Maar besides that, kan het nog kwaad voor de snelheid?

I'm confused. No wait.. Maybe I'm not.

Reg. datum: 03 juli 2007

quote:
ParaNoiMia schreef op zondag 13 januari 2008 @ 23:34:
Ik heb zelf geen Orange, maar mijn ouders wel, inmiddels een jaar of 3, en ze gaan verhuizen.

Op hun oude adres hebben ze ADSL Extra (volgens de website te zien is dat tot 20MBit) en ze willen weer Orange op hun nieuwe adres. Mijn moeder heeft Orange laten weten dat ze gaan verhuizen.

Vrijdag hebben ze een mailtje van Orange gehad, waarin onder andere dit staat:

[...]

Mijn moeder heeft naar Orange gebeld en gevraagd of ze dan niet minder moet gaan betalen, omdat ze een stuk in snelheid achteruit gaat. Volgens Orange moet ze gewoon het abonnement betalen wat ze gewend was en als ze verhuisd is maar achteraf regelen dat ze het geld teruggestort krijgt.

In de Algemene Voorwaarden van Orange lees ik dit:

[...]

Heeft iemand ervaring met zo'n situatie ? Want het artikel in de AV zegt mij dat Orange haar een ander abonnement aan moet bieden of ontbinding van het contract en niet je blijft je oude contract houden en dus je oude abonnement en zie later je geld maar terug te krijgen. Of zie ik het verkeerd ?
Ze willen je mams aan de oude contract vastnagelen denk ik. Maar de voorwaarden zijn duidelijk.
De technische onmacht hebben ze zelf al aangegeven middels die brief, dus ik zou ze opbellen
en hun erop wijzen. Het zijn geldzuigende klootz****n (o ik mocht niet schelden)

I'm confused. No wait.. Maybe I'm not.

Reg. datum: 25 september 2004

quote:
TerrorBabs schreef op maandag 14 januari 2008 @ 23:30:
Heeft het nog voordelen voor de snelheid als je de livebox software installeert?
Ik heb nu geen livebox-software geinstalleerd, dus kan niet direct zien wat de intrain snelheden zijn etc. Maar besides that, kan het nog kwaad voor de snelheid?
Ik kan mij niet voorstellen hoe de livebox software überhaupt je snelheid positief kan beïnvloeden. Het enige wat de software volgens mij doet is je netwerkkaart op dhcp zetten, een snelkoppeling naar je livebox op je bureaublad zetten en misschien nog in je internet explorer wat reclame voor orange maken.

En als je dus de intrainwaarden wilt zien, ga je naar http://192.168.1.1 klik op informatie --> adsl-verbinding. En meer informatie kun je ergens mij extra vinden.

Pak alvast maar een biertje!
Reg. datum: 07 december 2000

quote:
Ben benieuwd, ik ga ook nog even contact opnemen met de geschillencommissie.
Het Juridisch Loket verwijs mij ook door naar de Geschillencommissie. Orange is aangesloten (electronische communicatiediensten).

Is het een idee om ook op het orange.gebruikers.eu forum melding te maken van deze 'actie'. Hoe meer zielen hoe meer vreugd zou ik zeggen.

Een geschil aan de commissie voorleggen kost 50,- en wordt (deels) vergoed als je in het gelijk wordt gesteld.
Informatie om gezamelijk een klacht in te dienen kan ik niet echt vinden. De behandelingsduur is zo'n 3,3 maanden.

Ik denk dat we bij een radar/kassa actie sneller spijkers met koppen slaan...

"You've got great legs. What time do they open?" Halloween 8

Copy, Rogue Leader
Reg. datum: 25 augustus 2004

quote:
JohnStaakke schreef op maandag 14 januari 2008 @ 14:13:
Gewoon, contract ontbinden, betalingen storneren en contact opnemen met hen via hoofdkantoor.
Contact opnemen via het hoofdkantoor? Wat bedoel je hier precies mee? Als ik het 020 nummer bel wordt ik vriendelijk verzocht om zelf het 0900-9515 nummer van de klantenservice te bellen, doorverbinden zit er niet in. Ik heb inmiddels overigens ook de betaling gestorneerd. Ben benieuwd of hier binnenkort een deurwaarder voor de deur staat... :/
quote:
DeTjuk schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 08:52:
Is het een idee om ook op het orange.gebruikers.eu forum melding te maken van deze 'actie'. Hoe meer zielen hoe meer vreugd zou ik zeggen.
[...]
Ik denk dat we bij een radar/kassa actie sneller spijkers met koppen slaan...
Goed dat je het hebt uitgezocht, DeTjuk! Ben het helemaal met je eens. Melding maken op het orange gebruikers forum lijkt me een goed idee, daar zijn ook zat soortgelijke meldingen. Zou jij daar een bericht willen plaatsen?

Watch your back! Fighter's above you, coming in!

Reg. datum: 25 oktober 2007

quote:
Wedge838 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 09:29:
[...]

Contact opnemen via het hoofdkantoor? Wat bedoel je hier precies mee? Als ik het 020 nummer bel wordt ik vriendelijk verzocht om zelf het 0900-9515 nummer van de klantenservice te bellen, doorverbinden zit er niet in. Ik heb inmiddels overigens ook de betaling gestorneerd. Ben benieuwd of hier binnenkort een deurwaarder voor de deur staat... :/
Je krijgt een mailtje met een bericht dat je een betalingsachterstand hebt.
Vervolgens staat daar een nummer bij van Orange Breedband Internet BV, daar zit de administratie afdeling volgens mij.

Intel Core 2 Duo E6850 | Gigabyte | 2x TWIN2X2048 4-4-4-12 | XFX 8800 GTX | 2x Western Digital Raptor 72GB RAID0 | 1 x 500GB Samsung Spinpoint T166 | Scythe Infinity | Antec Nine Hundred

Reg. datum: 16 februari 2006

Hm, ik ben het ook wel een beetje zat dat die snelheidsverhoging uit blijft. Maar wat is nu precies het doel van die actie? Ik heb niet echt de behoefte om van Orange af te komen. Ik ben tevreden met mijn huidige verbinding, is stabiel en goed. Bovendien heb ik echt geen behoefte aan al dat gedoe omtrent het verhuizen van een ADSL lijn, helemaal omdat Orange waarschijnlijk niet echt mee zal werken.

Maar goed, wat gaan 'we' proberen te bereiken met die actie? Abonnementsgeld terug? Of willen jullie contract ontbinden?

Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: