Gathering of Tweakers

Quicksearch
geen

quote:
justmental schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 13:16:
Ik zat net door de pricewatch te neuzen, maar zijn er wel adapters om deze 2.5" behuizingen in een 5.25" bay te krijgen?
Ja die zijn er. Moet je mischien even wat prutsen met 2 maal een converter. Maar het lukt je uiteindelijk wel natuurlijk.

Of 'gewoon' een 2.5" naar 3.5" bracket aanschaffen, hier staat er een als voorbeeld: http://www.psism.com/bracket.htm

Acties: [view][quote]

Door: Koffie Moderator PNS/NT
XFM -- highstream --

quote:
DaCoTa schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 13:19:
[...]

Wellicht een overbodig mededeling, maar de Mobi's werken niet lekker in RAID. Of zijn ze voor 4 losse machines?
Met de volgende controllers iig wel :

http://www.ssdisk.eu/images/extra/raid.jpg

DSmarty: /me heeft het zelfs gecategoriseerd
Koffie: je pron? :o
DSmarty: In Kansloos, Uitgewoond en Masturbatie-waardig
JSS: spanbanden zijn pas geil
JSS: das afknellen voor gevorderden

quote:
DaCoTa schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 13:19:
[...]

Wellicht een overbodig mededeling, maar de Mobi's werken niet lekker in RAID. Of zijn ze voor 4 losse machines?
Als dat het geval is heb ik er niks aan. Er worden raid-adapters ondersteund die dezelfde sata-controller hebben als de Areca die ik wil gebruiken. Op basis daarvan zou je verwachten dat het zal werken.

Is er ergens expliciet informatie te vinden dat de Mobi's niet werken op Areca-controllers?

Areca + Mtron's in raid is zo'n beetje de heilige graal van storage performance. Alleen al om te benchen wil ik die dingen hebben :9 .
quote:
Koffie schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 13:26:
Met de volgende controllers iig wel :

[afbeelding]
Boven die tabel staat "Q. Is it possible to use the Mtron 3.5" SATA drives in a storage area network?"

Op een morgen stond hij op met het ochtendgloren, trad de zon tegemoet en sprak haar aldus toe:
'Gij groot gesternte! Wat zou uw geluk waard zijn, wanneer ge niet hen hadt, die gij verlicht!'

http://www.nextlevelhardware.com/storage/battleship/

Hier wordt een hele rits Mtron SSD's aan twee soorten Areca controllers gegooid (1220 en 1230ML). Dus lijkt me dat ze gewoon gaan werken icm Areca? De reviewer waarschuwt wel dat de Areca controller niet eindeloos schaalt qua IOps, maargoed een heftige verbetering zal het zeker opleveren. :)

Terug van weggeweest :)
Take control of the input and you shall become master of the output.

quote:
Enlightenment schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 16:01:
http://www.nextlevelhardware.com/storage/battleship/

Hier wordt een hele rits Mtron SSD's aan twee soorten Areca controllers gegooid (1220 en 1230ML). Dus lijkt me dat ze gewoon gaan werken icm Areca? De reviewer waarschuwt wel dat de Areca controller niet eindeloos schaalt qua IOps, maargoed een heftige verbetering zal het zeker opleveren. :)
Dat zijn ook de Pro versies.

edit:
Toevallig staat op dezelfde site ook een artikel waarin raid voor mobi's niet wordt geadviseerd:
http://www.nextlevelhardware.com/storage/mobi/

edit2:
Hier zeggen ze dat het wel goed gaat:
http://www.dvnation.com/ssdfaq.html

justmental wijzigde dit bericht 18-01-2008 16:23 (18%)

Op een morgen stond hij op met het ochtendgloren, trad de zon tegemoet en sprak haar aldus toe:
'Gij groot gesternte! Wat zou uw geluk waard zijn, wanneer ge niet hen hadt, die gij verlicht!'

XFM -- highstream --

Toch klinkt het mee heel vreemd dat de Pro wel in RAID zou kunnen en de Mobi niet :?

quote:
Femme schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 15:54:
[...]
Is er ergens expliciet informatie te vinden dat de Mobi's niet werken op Areca-controllers?
Nou, ik kon me herinneren dat ik dat gelezen had. (bron)
quote:
Mobi drives under a Raid multi-drive configuration because results are very inconsistent and the Mobi is designed to be used in a single drive configuration. In other words, most raid controllers are not compatible with the Mobi Drive, where as the Pro Drive is fully compatible with many controllers and designed for array usage, hence the price difference.
Maar dat was zonder de compatibility table zoals hierboven.

You can't always get what you want. I can, but you can't.

Konijn is stoer!

quote:
Femme schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 15:54:
[...]

Als dat het geval is heb ik er niks aan. Er worden raid-adapters ondersteund die dezelfde sata-controller hebben als de Areca die ik wil gebruiken. Op basis daarvan zou je verwachten dat het zal werken.

Areca + Mtron's in raid is zo'n beetje de heilige graal van storage performance. Alleen al om te benchen wil ik die dingen hebben :9 .
Je mag best een keertje langs komen hoor ;)

Maar het is inderdaad jammer dat die Areca niet verder schaalt.

Gaat een Adaptec of ServerWorks bijvoorbeeld nog verder?

Ik denk dat ik er ook wel 1 wil. En ik gok dat er wel animo genoeg is voor iig 8 Mtrons, heb je enig idee wat de staffels zijn?

You can't always get what you want. I can, but you can't.

quote:
Snow_King schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 16:59:
[...]
Je mag best een keertje langs komen hoor ;)

Maar het is inderdaad jammer dat die Areca niet verder schaalt.

Gaat een Adaptec of ServerWorks bijvoorbeeld nog verder?
De controllers die gebruikmaken van de Intel IOP331/333 (op de meest gebruikte kloksnelheid van 533MHz) presteren qua sequentiële transfer rate allemaal rond hetzelfde niveau. De Areca's hebben daarbij het voordeel dat de cache veel effectiever is dan die op kaarten van andere merken.

De ARC-1231 en ARC-1280 maken gebruik van een 800MHz IOP341. Deze doet str's tot 770MB/s in raid 5. Dit is ook beter dan wat de ARC-1680 (sas raid met IOP342, I/O processor en sas-controller op single chip) doet, daar heb ik tot nu toe niet meer dan 580MB/s mee gehaald.

Femme wijzigde dit bericht 18-01-2008 17:41 (3%)

Konijn is stoer!

quote:
Femme schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 17:39:
[...]

De controllers die gebruikmaken van de Intel IOP331/333 (op de meest gebruikte kloksnelheid van 533MHz) presteren qua sequentiële transfer rate allemaal rond hetzelfde niveau. De Areca's hebben daarbij het voordeel dat de cache veel effectiever is dan die op kaarten van andere merken.

De ARC-1231 en ARC-1280 maken gebruik van een 800MHz IOP341. Deze doet str's tot 770MB/s in raid 5. Dit is ook beter dan wat de ARC-1680 (sas raid met IOP342, I/O processor en sas-controller op single chip) doet, daar heb ik tot nu toe niet meer dan 580MB/s mee gehaald.
Ah, tnx! Daar kan ik wat mee.

Maar de 270MB/sec die ik haal is meer dan genoeg, het gaat me om de zoektijden.

Btw, een paar foto's: http://crew.pcextreme.nl/~wido/img/mtron/

Reg. datum: 29 november 2000

Ik ben al een tijdje aan het spelen met de gedachte om voor m'n desktop een aantal harddisks in raid te zetten. Nu ik dit zo lees ben ik geinteresseerd in zo'n leuke MTRON. Mocht een gezamelijke inkoop doorgezet worden dan doe ik graag mee.

offtopic:
Dit om de performance van het spelen van een bepaalde game te verhogen.

purge wijzigde dit bericht 18-01-2008 18:06 (16%)

:: Silvermoon : Euthalia - 70 Dwarf Priest | Lalitta - 70 Draenei Mage | Phoibe - 70 Night Elf Hunter ::

quote:
purge schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 18:05:
Ik ben al een tijdje aan het spelen met de gedachte om voor m'n desktop een aantal harddisks in raid te zetten. Nu ik dit zo lees ben ik geinteresseerd in zo'n leuke MTRON. Mocht een gezamelijke inkoop doorgezet worden dan doe ik graag mee.

offtopic:
Dit om de performance van het spelen van een bepaalde game te verhogen.
Volgens mij heb je qua spellen met een SSD nog niet zo heel veel winst, toch?

XFM -- highstream --

quote:
DaCoTa schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 16:44:
[...]

Nou, ik kon me herinneren dat ik dat gelezen had. (bron)
quote:
The Mtron Mobi only has a three year manufacturer warranty that is automatically void if you are caught using these drives in an enterprise/server setup
Hoewel er een wereld van verschil is tussen recht hebben en recht krijgen denk ik dat ze hier bijzonder zwak mee staan. Ik kan me ook niet bedenken hoe ze zoiets willen bewijzen.
quote:
I was informed to not even consider testing these Mobi drives under a Raid multi-drive configuration because results are very inconsistent and the Mobi is designed to be used in a single drive configuration. In other words, most raid controllers are not compatible with the Mobi Drive, where as the Pro Drive is fully compatible with many controllers and designed for array usage, hence the price difference.
Klinkt mij als een marketing truuk in de oren; hoe kan een drive in vredesnaam 'zien' dat hij in RAID werkt ?

quote:
Snow_King schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 17:49:
[...]
Ah, tnx! Daar kan ik wat mee.

Maar de 270MB/sec die ik haal is meer dan genoeg, het gaat me om de zoektijden.
De investering in een snellere raid-controller lijkt me inderdaad niet de moeite waard als je nu al erg tevreden bent over je systeem.

Ik heb er nog geen ervaring mee maar ik kan me voorstellen dat ssd's in raid met ram-cache op de raid-controller erg snel zijn :) .
quote:
maratropa schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 18:20:
[...]

Volgens mij heb je qua spellen met een SSD nog niet zo heel veel winst, toch?
De winst zij bij games theoretisch juist erg groot moeten zijn omdat games vaak kleine transfers doen die niet gelijktijdig plaatsvinden. De hoge toegangstijd van een harde schijf zorgt voor veel vertraging en raid kan door de kleine gemiddelde transfer size en het ontbreken van gelijktijdige I/O maar voor een beperkte snelheidsverbetering zorgen.
Ah ik dacht dat veel games juist met grote blokken lazen...
Reg. datum: 29 november 2000

Ik heb best leuke hardware in m'n systeempje zitten, ook al is het geen duo-core ofzo. Toch vallen de prestaties erg tegen (vooral als het vergelijk met anderen).
Zelf heb ik het idee dat op dit moment de harddisks de beperkende factor zijn. Een leuk moment om dit gewoon te proberen. Die 250 euro (ongeveer) vind ik het iig wel waard. Mocht het tegenvallen dan heb ik nog genoeg ideeën om de SSD toch nut te laten hebben.

Bedankt iig voor het meedenken.

:: Silvermoon : Euthalia - 70 Dwarf Priest | Lalitta - 70 Draenei Mage | Phoibe - 70 Night Elf Hunter ::

Ik heb inmiddels voor de gein de CF-RAIDcontroller met kaartjes eens besteld (zal de bevindingen melden als t binnen is), maar zo'n mobitron met korting ben ik ook nog wel voor in. Count me in dus voor evt gezamelijke inkoop..

Reg. datum: 30 november 2007

Mocht een gezamelijke inkoop voor 16GB MOBI 3000 gestart worden dan ben ik waarschijnlijk ook bereid mee te doen. Enig idee wat voor korting we kunnen krijgen? Zonder korting is het ongeveer E325 inclusief BTW.

Even de prijzen op Duitse sites gechecked:

Mtron Mobi 3000 16GB 2,5" = ¤285
http://www.heise.de/preisvergleich/eu/a308182.html

Mtron Mobi 3000 32GB 2,5" = ¤529
http://www.heise.de/preisvergleich/eu/a308192.html

Inclusief duitse BTW (MwSt). Er is nog maar één shop op deze pagina, misschien is het niet onverstandig even te wachten voordat de concurrentie op gang gaat komen en de prijzen vanzelf gaan zakken?

Terug van weggeweest :)
Take control of the input and you shall become master of the output.

Nja ik zou ook graag 2 ssd's naast elkaar zetten als vervanger voor m'n 2 15k schijven, maar het gaat nu zo hard, ik kijk het ook nog wel even aan.

Wel mooie ontwikkelingen nu!
quote:
Enlightenment schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 13:20:
Even de prijzen op Duitse sites gechecked:

Mtron Mobi 3000 16GB 2,5" = ¤285
http://www.heise.de/preisvergleich/eu/a308182.html
Hetzelfde bedrijf (komplett) zit ook in Nederland, op de nederlandse website staan ze voor dezelfde prijs. Ik heb even een mailtje gestuurd of kwantumkorting mogelijk is..

SSD lijkt me echt vet, maar volgens mij gaan die prijzen onzettend dalen dit jaar en volgend jaar, dus het lijkt me wel zonde van je geld.

Processor: Intel Core 2 Duo E6600 2,4GHz
Moederbord: Asus P5B
Videokaart: Sapphire X1950XT 256MB
Geheugen: 4x 1.024MB PC5300
Hardeschijf: Seagate Barracuda 7200.10 320GB

geen

quote:
SOEPSTENGEL13 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 16:03:
SSD lijkt me echt vet, maar volgens mij gaan die prijzen onzettend dalen dit jaar en volgend jaar, dus het lijkt me wel zonde van je geld.
Dit geld natuurlijk voor -alle- computerhardware. Zo kan je altijd blijven wachten op 'beter en goedkoper'.

Er is natuurlijk een grote markt is voor betaalbaardere SSD's. Dus er zullen meer producten op de markt komen en ook de prijs zal dalen.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws