Reg. datum: 12 augustus 2003
Bronquote:In other forum posts, Jack also mentioned that the Meizu M8 will have a multi-touch touchscreen utilizing better technology than the Apple iPhone and that he expects the 8GB Meizu M8 to cost 2380 CNY (approx. $340 USD).
Gallery van pics van de M8 vs. de iPhone
Pic van het pre-prototype:

En een video
Duidelijk te zien dat er wel degelijk drie knoppen op zitten. Perfect!
Woei, enzo
Reg. datum: 11 januari 2007
Het werkt allemaal nogal brak en schokkterig, maar dat komt omdat het nogal gerushed is. Dus dat verbeterd nog, mag ik aannemen. Verder schijnt het niet de final versie te zijn.
Edit: Ik heb maar even de M7 uit het topic gesloopt + bijbehorende titelfix. Die is toch niet zo interessant (op het moment).
RoD wijzigde dit bericht 04-03-2008 17:07 (19%)
Reg. datum: 20 februari 2006
Ik vind het wel frapant hoor, na-apen en zo betere features er instoppen is een ding, maar dan ook nog ontkennen dat het veel op de iPhone lijkt vind ik wel ver gaan. En nogal gerushed, dan apparaat is nu al meer dan een jaar in "ontwikkeling" en het is ver van klaar.quote:RoD schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 16:56:
Nog een video, nu van de GUI:
[video]
Het werkt allemaal nogal brak en schokkterig, maar dat komt omdat het nogal gerushed is. Dus dat verbeterd nog, mag ik aannemen. Verder schijnt het niet de final versie te zijn.
Edit: Ik heb maar even de M7 uit het topic gesloopt + bijbehorende titelfix. Die is toch niet zo interessant (op het moment).
CM Centurion 5 - Intel C2D E6400 - Asus P5B Deluxe - 4x1GB DDR2-800 (2x1GB Elixir/2x1GB Infineon) - Nvidia 7900 GTO - Creative Audigy 4 - Zalman ZM-600HP - Vista Ultimate x64
En ja, hij is al een tijd in ontwikkeling, maar het is in ieder geval geen vaporware meer. Tot zover is dit nog steeds het apparaat wat het dichtst in de buurt komt bij wat ik wil.
Iets minder grappig om te lezen. Een verklaring komt morgen.
Misschien heeft meneer Jobs de Duitse politie getipt
100% No Soul Guaranteed
Nouja, in China komt ie toch wel uit.. maar ik hoop niet dat dit een EU/VS-release in de weg gaat staan.
Dat is een hoog aantal, maar het is dan ook wel over *alle* beurzen te samen.
sranan wijzigde dit bericht 05-03-2008 18:04 (19%)
aldus Sranan
Readers are pointing out that the reason for the shut down is because of MP3 codec licensing issues. The same thing SanDisk had a problem with last year. My apologies for miss reporting this. However, I still stand my my strong words of Meizu being a thief of intellectual property.
master007 wijzigde dit bericht 05-03-2008 22:15 (3%)
quote:RoD schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 18:05:
Gaat een beetje offtopic, maar, is dat specifiek voor Duitsland?
Afaik is het toezicht op Dts beurzen redelijk uniek. Komt o.a. omdat Dts graag dé beursorganisator van Europa wil blijven met lokaties als Hannover, Leipzig, Berlijn en Frankfurt. Daarnaast kunnen merkrechthouders i.t.t. NL veel eerder beroep doen op de namaak-brigade van douane. En die laatste club is ook nog een keer goed op de hoogte.
Om 2 recente voorbeeld te geven: op de vakbeurs voor kantoor artikelen begin dit jaar zijn op de 1ste dag >800 nepartikelen in beslaggenomen. Paar weken later op de dts huishoudbeurs 1ste dag >200 nepartikelen.
(tot zover mijn Off Topic bijdrage)
aldus Sranan
Reg. datum: 10 januari 2008
Ik was eigenlijk alweer naar een andere PDA, tot ik het (tot nu toe) 2e filmpje zag. Hoewel erg schokkerig en buggy, ziet het er toch wel veelbelovend uit. Ik zag het hele touch gebeuren meer als een handicap (kleine games spelen wordt lastig omdat je geen knopjes hebt) maar als ze multitouch erop zetten wordt het toch wel interessant. Daarom denk ik dat ik toch maar wacht op de M8
Edit: nieuws: Meizu keert terug op Cebit-vloer met iPhone-kloon
RoD wijzigde dit bericht 06-03-2008 13:46 (33%)
Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Mijn foto's
Daar staat overigens ook dat ze de UI nog verder gaan tweaken zodat ie minder op de iPhone lijkt. Ik hoop eigenlijk vooral dat ze nog leuke features toe gaan voegen
Edit: En ik vond nog een interessante post op Meizume:
En nog een interview: Klikquote:I talked to Mr. Wong today at CeBIT.
All the following information is just what I understand, English is not my native language and also not Mr. Wongs. So this information could be wrong/bad translated etc...
He said the UI will change so it will not be similar to the UI of the iPhone!
There is also no final decision if the m8 will be locked or unlocked!
It will not have DVB-T!
It will support many different codecs!
There will be an SDK or a way to develop softwear for the m8!
It is possible that we will have the m8 by the end of 2008 in Germany! <--- This is not for sure or anything just an assumption made by Mr. Wong
The screen on the Dummy was, when I understood it right, the final screen... And it is really a nice screen! It is really crisp. You can look at it by almost every angle and the colors stay the same!
En over de knoppen; het schijnt een geheel te worden. Dus niet 3 aparte knoppen, maar één "vlak" met 3 knoppen erop. En het wordt volledig vlak. Zie hier een pic, die het vast allemaal verduidelijkt had als het allemaal niet in het Chinees was.quote:and the current ui of m8 is just made for function demo, it will changed while the final version comes out, we are doing our best to distinguish m8 from iPhone.
Dit plaatje laat ook wel duidelijk de 3 knoppen zien:

Het plaatje met 00 erop schijnt het huidige design te zijn.
Ook goed om te lezen dat er nog meer expo's aankomen waarop Meizu de M8 gaat showen. Hopelijk kunnen we binnenkort nog wat nieuw videomateriaal of pics zien.. en concrete informatie over specs en features die het ding nog meer gaat krijgen
RoD wijzigde dit bericht 07-03-2008 20:22 (75%)
Reg. datum: 16 oktober 2007
Keywords: Ajax, Arsenal, Specialized, K2 Instinct - Other: My PC
Reg. datum: 10 januari 2008
E: Haal ik net van het meizume forum:
"The price may be 2380" - J. Wong
"2380 CNY = 334 US$ = 220 ¤uro (best part, very cheap for Europeans!)" Hendrik
200 euro is makkelijk te doen. Dit is voor de 8 GB versie, maar de update waarin dit gezegd wordt is ook al 2 weken oud.
PhatParty wijzigde dit bericht 19-03-2008 12:24 (37%)
Mag je mij eens vertellen wat er volgens jou zoveel beter aan is.quote:sander886 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 17:10:
Dit ding is zo veel mooier (mening) als de iPhone en veel beter.
• Betere codec-support
• Hogere resolutie scherm
• Betere audiokwaliteit (er komt een betere geluidschip in dan dat er in de M6 zat)
• Knoppen
• Ik neem aan dat er UMS-support opzit zodat je geen brakke software nodig hebt om je apparaat vol te laden met media.
• Prijs
• USB Host
En ik twijfel er niet aan dat er (voor mij persoonlijk) althans nog een aantal dingen bijkomen.. als Meizu vergelijkbare kwaliteit levert als dat ze met de M6 hebben gedaan. Ik heb er in ieder geval goede hoop op. Hopelijk komt het ding hier ook daadwerkelijk uit.