Hoofdcategorieën
Topicacties

Het Meizu M8 topic

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 last

Reageer Nieuw Topic
The Baka Crow..
Reg. datum: 17 maart 2000

voor 300 of 400$ importeer ik zo'n ding lachend, probleem ligt em denk ik bij customs :(

die gaan het ook betitelen als een iphone clone ben ik bang.

Tameguchi kitten ja ney o

Acties: [view][quote]

Door: RoD
Moderator PMD / FP ProMod
Reg. datum: 14 september 2004

Ik zou niet weten waarom. Vanwege de gelijkenis in vorm? De iPhone heeft ook niet bepaald een uniek concept. Het is gewoon een portrait-formfactor, met vooral scherm erop en ronde hoeken. Dat is eigenlijk alles. Daarnaast bevat de M8 knoppen en zijn er nog kleinere uiterlijke verschillen. Uiteraard is het allemaal duidelijk geinspireerd op de iPhone, maar van het kopiëren van unieke iPhone-features kun je niet spreken. Verder is de laatste tijd de UI flink getweaked en ge-redesigned waardoor dat waarschijnlijk ook geen probleem meer op gaat leveren. Veel dingen in de UI werken nog op dezelfde manier, maar de iPhone heeft ook een vrij standaard menuschermpje met icoontjes, en een standaard taglibrary voor mediabestanden. Beide zijn daarbij grafisch opgefleurd, maar wel op een andere manier.

Of je het een rip-off vindt of niet, dat is persoonlijk (ik vind van niet), maar of het juridisch gezien problemen op gaat leveren kan ik me niet voorstellen. Maargoed, we gaan het zien.

Reg. datum: 10 november 2005

Inmiddels wordt deze telefoon, die een half jaar geleden nog bijzondere specs had bijgehaald door de andere merken, inclusief Apple. Het enige waar ze zich nu nog mee kunnen onderscheiden is de prijs.
Ze missen wat mij betreft in elk geval de boot door GPS alleen als add-on te bieden, de hoeveelheid geheugen niet flink op te hogen en direct als 3,5G te hebben. Ik ga voorlopig wel op zoek naar een ander toestel.

Patrick Stewart:"So you are not married, you don't have a girlfriend AND you've never seen Star Trek?"

Reg. datum: 01 november 2006

quote:
xoun schreef op maandag 21 juli 2008 @ 15:24:
Inmiddels wordt deze telefoon, die een half jaar geleden nog bijzondere specs had bijgehaald door de andere merken, inclusief Apple. Het enige waar ze zich nu nog mee kunnen onderscheiden is de prijs.
Ze missen wat mij betreft in elk geval de boot door GPS alleen als add-on te bieden, de hoeveelheid geheugen niet flink op te hogen en direct als 3,5G te hebben. Ik ga voorlopig wel op zoek naar een ander toestel.
naja hij is nogsteeds niet uit dus dat kan het probleem niet zijn..

hij heeft wel andere voordelen, zoals 2 camera's, betere camera en scherm met meer pixels bijvoorbeeld..

C2D: E6420, Asus P5B, 2x 1Gig Kingston PC5400 Dual Channel, Club3d 8600GT 540/700 (core 620/ mem 880) , Logitec G15

Zeker qua PMD-functionaliteit biedt de M8 een hoop meer dan de concurrentie. Vooral naar de geluidskwaliteit ben ik benieuwd. Al heeft de M8 wel een groot voordeel verloren door B-framesupport eruit te smijten. Het gaat in ieder geval lastig worden voor Meizu, zoals ik hier ook schreef.

Reg. datum: 10 november 2005

quote:
darkpluisje schreef op maandag 21 juli 2008 @ 15:30:
[...]

naja hij is nogsteeds niet uit dus dat kan het probleem niet zijn..
Mijn contract loopt nog 90 dagen, dus ik heb de tijd met het zoeken naar de beste deal.

Patrick Stewart:"So you are not married, you don't have a girlfriend AND you've never seen Star Trek?"

Reg. datum: 11 januari 2007

quote:
RoD schreef op maandag 21 juli 2008 @ 15:36:
Zeker qua PMD-functionaliteit biedt de M8 een hoop meer dan de concurrentie. Vooral naar de geluidskwaliteit ben ik benieuwd. Al heeft de M8 wel een groot voordeel verloren door B-framesupport eruit te smijten. Het gaat in ieder geval lastig worden voor Meizu, zoals ik hier ook schreef.
Mooi geschreven :)

Overigens vindt ik het nog steeds een goed toestel, ziet er gewoon mooi uit. Nu nog afwachten of het echt zo gaat worden, en wanneer deze dan eindelijk uit gaat komen...

lasharor

Nieuws:

1.price:2580(8G)??
2.gravity direction telepathy
3.we are testing the M8 by our test group
4.new pic

http://www.meizu.com/bbs/UploadFile/2008-8/20088223132014093.jpg
http://www.meizu.com/bbs/UploadFile/2008-8/20088223132048831.jpg

Ziet er veelbelovend uit!!

quote:
Hè? 8)7

Wel goed om te horen dat ze blijkbaar in de testfase aanbeland zijn. Dat betekent dus min of meer dat hij wel uit moet gaan komen binnekort, tenzij er nog grote bugs gevonden worden die niet snel te repareren zijn.

Wat betreft de camera... ik vind die foto's van die gebouwen best goed, maar die van dichtbij van de plant vind ik niet zo geweldig. Zal ook wel zijn omdat er daar minder licht was.

Verse pics, te vinden in dit topic.
Voor de pics in de startpost daar moet je overigens ingelogged zijn.

Reg. datum: 11 augustus 2007

Kan je nu met deze telefoon dan in Nederland ook bellen? Want ik las dat hij geen 3G heeft? Ik zou heel graag deze telefoon willen hebben, de 8GB versie, die is maar rond de 260 euro!

Mag jij me eerst eens uitleggen wat het niet hebben van 3G met de belmogelijkheden in Nederland te maken heeft...

Reg. datum: 11 augustus 2007

Ja sorry, ik weet niet zo veel van telefoons, ik wil er alleen wel mee kunnen bellen in een noodgeval.

Maar hij kan dus met de zendmasten in Nederland verbinden of niet?

Volgens mij kan ie gewoon met de Nederlandse GSM-netwerken verbinden. En later dus ook met de 3G-masten hier in Nederland. De exacte specificaties heb ik zo niet voorhanden, maar moet je wel op meizume.com kunnen vinden.

Wellicht is het handig om je even in dit onderwerp in te lezen. Vooral op Wiki-pagina's kun je een hoop informatie vinden.

Next
Reg. datum: 29 december 2001

quote:
Waarschijnlijk wat de iPhone ook heeft. Dat het scherm kantelt als je je telefoon kantelt.

Elwood: What kind of music do you usually have here?
Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
Tweak-City

\/\/ Revenge of the Nerd
Reg. datum: 29 januari 2002

Ik zou zelf geen M8 durven kopen in oktober, ik ben erg benieuwd naar de 1e reacties.

De hardware van Meizu is briljant, ik ben een trots bezitter van de M6, maar de firmware wil nog wel eens te grote steken laten vallen bij de M6, bij de SL en SE versie. Als ze de testen goed uit hebben gevoerd kan dit een briljant apparaat worden.

* Tukk wacht in spanning af.

Ze hebben er in ieder geval genoeg tijd voor gehad. Kan me niet voorstellen dat het ding met een sloot aan bugs de deur uit gaat. Maar het is wel afwachten ja.

Reg. datum: 21 juli 2008

Een hele leuke foon maar wat hebben we er aan als hij waarschijnlijk toch niet naar Nederland komt?
Kopen via e-bay of marktplaats is voor mij geen optie.
Moet gewoon kunnen via een webwinkel in Nederland of bij een provider zelf. Als dat mogelijk is heb ik er wel oren naar.

Meizu kan er altijd later nog voor kiezen om het ding uit te brengen in Europa. Wellicht dat dit wel gebeurd met de 3G-versie, en dat de eerste versie een soort test is, alleen in China. Desondanks blijft het interessant om dit in de gaten te houden.

Next
Reg. datum: 29 december 2001

quote:
Lucky1965 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:28:
Een hele leuke foon maar wat hebben we er aan als hij waarschijnlijk toch niet naar Nederland komt?
Kopen via e-bay of marktplaats is voor mij geen optie.
Moet gewoon kunnen via een webwinkel in Nederland of bij een provider zelf. Als dat mogelijk is heb ik er wel oren naar.
Misschien heb jij er niks aan. Er zijn genoeg mensen die wel een telefoon importeren of via E-bay halen. Ik heb ook wel eens een telefoon uit China gehaald.

Elwood: What kind of music do you usually have here?
Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
Tweak-City

Denk dat je dan wel een probleem hebt met de garantie als er verder niemand in Nederland dit toestel te koop heeft. Zal dan ook zeer waarschijnlijk geen Nederlandse versie zijn.

quote:
Lucky1965 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:33:
Denk dat je dan wel een probleem hebt met de garantie als er verder niemand in Nederland dit toestel te koop heeft. Zal dan ook zeer waarschijnlijk geen Nederlandse versie zijn.
Nee, als Meizu em niet in Nederland uitbrengt, lijkt me de kans ook groot dat het geen Nederlandse versie is. Vrij logisch lijkt me dat.

En garantie, tsja, sommige mensen willen de gok wel nemen. Maar laten we eerst nou maar eens afwachten en dat vervolgens iedereen voor zichzelf laten beslissen.

Het zou wel jammer zijn als die niet kwam. Het oogt als een zeer mooi strak gevormd toestel.
Een beetje iphone achtig maar toch weer anders.
We volgen deze zeker.

Reg. datum: 28 november 2004

Ik hoop dat er als hij een tijdje uit is weer een ia of samenkopen actie komt (wellicht leest kiddyl nu mee ;)) heb nog steeds erg veel plezier van de M6 die ik de vorige keer daar heb gekocht.
Ben benieuwd of hij nu ook echt in oktober uit gaat komen, het is al zo vaak uitgesteld...

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: