Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik heb nu dd-wrt en dat werkt heel goed, maar het heeft niet wat ik zoek (best wel jammer want ik heb er voor betaald :) )

Wat ik zoek is een firmware die mij toelaat om een limiet op het downloadvolume in te stellen per mac user... of die gewoon al het verbruikte volume van een mac user van de laatste 30 dagen bijhoudt.

Ik zou namelijk de studenten in ons studentenhuis een limiet willen opleggen van 4gb/maand per kamer. (niet echt veel, maar dat is nu eenmaal een nadeel aan telenet)

Edit koning
Reg. datum: 25 februari 2002

quote:
Nieker schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 16:23:
Ik heb nu dd-wrt en dat werkt heel goed, maar het heeft niet wat ik zoek (best wel jammer want ik heb er voor betaald :) )
Aah, jij hebt dus die dd-wrt special versie gekocht.
Zou je eens kunnen zeggen wat die versie dan wel kan..

Wat je trouwens kan doen is om contact op te nemen met de maker (desnoods via het forum). Het lijkt me opzich niet heel moeilijk voor brainslayer om dat erbij te programmeren.

job wijzigde dit bericht 09-10-2007 16:29 (22%)

Mijn Wii nummer: 0525 4728 8772 1934, graag een PM bij toevoeging

Weet iemand hoe ik met een aanpassing mijn wrt54gl v1.1 met tomato 1.10 de sd kaart die ik erin heb gesoldeerd aan de gang kan krijgen?
Ik vind tomato nl vele male fijner ivm de bandbreedte meter,de hoeveelheid gedownload per dag,week etc etc vergeleken met ddwrt (waar je de sd mod kan aanvinken en niet moeilijk hoeft lopen doen)
zit me gek te searchen op google maar krijg niets gevonden hierover.

quote:
job schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 16:25:
[...]
Aah, jij hebt dus die dd-wrt special versie gekocht.
Zou je eens kunnen zeggen wat die versie dan wel kan..

Wat je trouwens kan doen is om contact op te nemen met de maker (desnoods via het forum). Het lijkt me opzich niet heel moeilijk voor brainslayer om dat erbij te programmeren.
Ik kan niet vergelijken met de basisversie dus geen idee wat er verschilt, maar je kan per mac adres dus wel instellen hoeveel bandbreedte iemand mag gebruiken. Ik heb alle studenten ingesteld op 1megabit. Jammer genoeg ontbreekt de optie om een volumelimiet in te stellen.

Als ik het niet vergeet wil ik vanavond best wel eens een screenshot nemen. (ik zit nu thuis en niet in het studentenhuis)

Ik hoop dat er een firmware is die dit kan, want zoals het nu is is het allesbehalve aangenaam. De studenten moeten telkens 2 weken op smallband surfen omdat er waarschijnlijk 1 student is die zich niet aan de regels houdt. Vreemd wel dat zoiets niet standaard is, het lijkt zo'n simpel idee, maar het is blijkbaar niet echt makkelijk uit te voeren. (en chillispot zie ik ook niet echt zitten)

Nieker wijzigde dit bericht 09-10-2007 16:35 (20%)

01000010 01101111 01110010

quote:
fragcompany schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 16:31:
Ik vind tomato nl vele male fijner ivm de bandbreedte meter,de hoeveelheid gedownload per dag,week etc etc vergeleken met ddwrt (waar je de sd mod kan aanvinken en niet moeilijk hoeft lopen doen)
zit me gek te searchen op google maar krijg niets gevonden hierover.
Mogelijk met wat commandline werk via busybox maar via de GUI is dat niet in te stellen. Tomato ondersteund die mod officieel niet afaik.

Geen schaap.

quote:
Bor de Wollef schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 16:36:
[...]

Mogelijk met wat commandline werk via busybox maar via de GUI is dat niet in te stellen. Tomato ondersteund die mod officieel niet afaik.
Hmz eigenlijk wel jammer,compilen heb ik nl helemaal geen kaas van gegeten.
Dat is het enigste wat ik mis in tomato,de sd mod optie.
Verder voldoet het prima aan mijn eisen en is rete stabiel is mijn ervaring,ook de 1.10 lijkt prima te werken.
EDIT:
http://www.digitalincursion.net/wrt54gl.html
dit wil ook niet werken of het is er niet compatible mee,afijn ik ga wel wat verder uitzoeken ;)

fragcompany wijzigde dit bericht 09-10-2007 16:43 (12%)

Desenchantee

Vraag. Ik zit er over te denken om mijn GL te flashen naar een andere firmware, en ik vroeg me af of er speciale redenen zijn om voor Tomato te kiezen i.p.v. DD-WRT of juist andersom. Doet de een dingen beter dan de ander of is het gewoon meer een voorkeur qua interface of gebruik?

En nog een wat specifieker vraagje: ik wil graag weer per mac-adres specifieke ip-adressen gaan toewijzen, wat met de standaard firmware niet mogelijk is. Kunnen deze 2 firmwares dat? Ik kan die vraag niet beantwoord krijgen op de websites van beiden.

DD-WRT kan het iig wel, met Tomato heb ik geen ervaring. Ik maak thuis ok gebruik van static dhcp, werkt perfect.

Tomato kan het volgens mij ook, heb het net ingesteld en zal kijken of het werkt.

Edit: Werkt

iCy wijzigde dit bericht 10-10-2007 12:25 (8%)

ik drink niet, ik zuip

quote:
Schweino schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 11:46:
DD-WRT kan het iig wel, met Tomato heb ik geen ervaring. Ik maak thuis ok gebruik van static dhcp, werkt perfect.
Je kan het in DD-WRT inderdaad instellen. Ik heb het niet gedaan en dan krijg je eigenlijk ook al altijd hetzelfde ipadres. Ook als de stroom er af is geweest.

Elwood: What kind of music do you usually have here?
Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
My minicity

Leuk die firmwares.
Overgestapt van tomato naar X-wrt voor de fun,bevalde mij niet,terug naar tomato geflasht (image succefully flasht melding),router bricked :(
In het verleden met overstappen nooit problemen gehad,van bv tomato naar ddwrt en vice versa.
Wees gewaarschuwd als je van X-wrt veranderen gaat!
Ik denk dat een jtag kabel nu voor mij de enigste optie is,de foefjes met pin 15-16 kortsluiten,of 16 aan de massa van antenne leverd geen ping response op :'(

fragcompany wijzigde dit bericht 10-10-2007 13:31 (3%)
Reden: typo

quote:
Marzman schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 13:00:
[...]

Je kan het in DD-WRT inderdaad instellen. Ik heb het niet gedaan en dan krijg je eigenlijk ook al altijd hetzelfde ipadres. Ook als de stroom er af is geweest.
Dan heb je je leasetijd op oneindig staan waarschijnlijk. Dit is inderdaad een mogelijkheid om je PCs altijd hetzelfde IP adres te laten krijgen, maar je kan hiermee niet bepalen welke PC welk IP adres krijgt (wie het eerst komt, wie het eerst maalt principe). Met static DNS kan je dit weer wel bepalen en dat kan soms handig zijn om structuur in je netwerk aan te brengen. (zo heb ik mijn 3 Xboxen in de 192.168.1.201 - 203 range hangen, mijn PCs in de 192.168.1.101 - 110 range en mijn routers/modem in de 192.168.1.1 -4 range)

quote:
beantherio schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 11:12:
Vraag. Ik zit er over te denken om mijn GL te flashen naar een andere firmware, en ik vroeg me af of er speciale redenen zijn om voor Tomato te kiezen i.p.v. DD-WRT of juist andersom. Doet de een dingen beter dan de ander of is het gewoon meer een voorkeur qua interface of gebruik?
Imho het volgende: DD-WRT voor features, Tomato voor stabiliteit (en handige grafieken etc).

Geen schaap.

Edit koning

quote:
fragcompany schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 13:28:
Leuk die firmwares.
Overgestapt van tomato naar X-wrt voor de fun,bevalde mij niet,terug naar tomato geflasht (image succefully flasht melding),router bricked :(
In het verleden met overstappen nooit problemen gehad,van bv tomato naar ddwrt en vice versa.
Wees gewaarschuwd als je van X-wrt veranderen gaat!
Ik denk dat een jtag kabel nu voor mij de enigste optie is,de foefjes met pin 15-16 kortsluiten,of 16 aan de massa van antenne leverd geen ping response op :'(
Dit is eigenlijk iets wat ik in de topicstart kan zetten. Wat te doen in een geval van een brick.
Maar zoals je me vertelde in de PM is je router dus niet echt gebricked.
Dat is dus ook de reden dat die trucks niet werken.. Je probeert nu een router die niet bricked is te unbricken..... dus dmv tftp zou je het allemaal kunnen fixen.

En een tip voor iedereen.. tussen het wisselen van de ene firmware naar de andere..
Voer voor de zekerheid een fabrieksreset uit voor en na het installeren van een andere soort firmware.

job wijzigde dit bericht 10-10-2007 17:08 (11%)

tftp lukt dus niet omdat je daarvoor wel een response van je ping naar 192.168.1.1 moet krijgen.
De nvram schijnd fucked up te zijn waardoor tftp dus niet zal werken,alleen een jtag kabel maken zou moeten werken.
Mocht dit het geval zijn dan zal ik mijn bevindingen,en how to wel melden.
Fingers crossed ;(

http://www.wlan-skynet.de...ag-kabel-anfertigen.shtml

Dat is de optie als tftp en de foefjes niet lukken,ga het zo proberen.
kon mijn eerdere post niet editen helaas.

Edit koning

Een goede reset (stroom eraf, reset knop 30sec inhouden terwijl je de stekker erin steekt) zou voldoende moeten zijn om tftp aan de praat te kunnen krijgen.

Jtag is natuurlijk ook een optie.. hier de geschikte software: http://members.home.nl/jo...G_Debrick_Utility_v48.zip
(werkt niet met xp 64bit of vista (32 en 64bit).
Mocht je ook een nieuwe cfe willen flashen: http://lonewolf.hacker-nin.com/wrt/cfe/

Mocht je er niet uit komen, dan hoor ik het wel weer via de PM.
Dit is niet helemaal de plaats om er over te praten :).

job wijzigde dit bericht 10-10-2007 22:00 (57%)

Desenchantee

quote:
Bor de Wollef schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 16:40:
[...]

Imho het volgende: DD-WRT voor features, Tomato voor stabiliteit (en handige grafieken etc).
Klinkt goed. En als beiden static dhcp ondersteunen dan ga ik eerst maar eens DD-WRT proberen denk ik. Wat ik ervan begrijp is dat de stabiliteit daarvan toch al prima is.

quote:
beantherio schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 12:04:
[...]

Klinkt goed. En als beiden static dhcp ondersteunen dan ga ik eerst maar eens DD-WRT proberen denk ik. Wat ik ervan begrijp is dat de stabiliteit daarvan toch al prima is.
Ik heb beide geprobeerd en als je de extra features van dd-wrt niet nodig heb raad ik toch tomato aan aangezien tomato minder zwaar is voor de router en dus toch een stuk stabieler.

Heb beide even gedraaid en getest en persoonlijk heeft tomato mijn voorkeur.

ik drink niet, ik zuip

quote:
beantherio schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 12:04:
[...]

Veel mensen gebruiken DD-WRT naar volle tevredenheid. Ik vind het echter minder stabiel en erg zwaar. Dit terwijl de meeste features in de meeste toepassingen overbodig zijn. Probeer het eens zou ik zeggen.

Bor de Wollef wijzigde dit bericht 11-10-2007 13:47 (3%)

Geen schaap.

Reg. datum: 25 november 2006

Sowieso heeft ook Tomato al meer features dan de standaard Firmware, en die standaard firmware doet het qua opties voor de meeste thuis gebruikers (misschien niet voor tweakers ;-) ) al prima.

Tomato is inderdaad super stabiel.

Desenchantee

Ik heb op het laatste moment toch maar voor Tomato gekozen en vanavond m'n GL geflasht. Het ging compleet probleemloos en qua features is het inderdaad al een stuk uitgebreider dan de linksys-firmware. Ik ben benieuwd hoe stabiel het gaat werken, maar m'n eerste indrukken zijn in ieder geval al erg positief.

Is HyperWRT de enige firmware die signaalversterking heeft? Aangezien ik op 1 pc vrij slechte ontvangst heb.

[Edit]
Ja tomato heeft het ook!
Weet iemand verder of het nog gevolgen heeft om hem 40mw hoger te zetten oid?

DoDo wijzigde dit bericht 15-10-2007 18:00 (35%)

Reg. datum: 30 maart 2006

ook dd-wrt heeft dit en volgens mij tomato ook (maar daar het ik geen ervaring mee)
Reg. datum: 25 november 2006

Ja, Tomato kan dat ook.

Edit:
Ah, je had het er zelf al bij ge-edit 8)7

Pipooow wijzigde dit bericht 15-10-2007 17:48 (54%)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws