This is dirty water, but it's still something worth drinking down, if it can cure my dehydration from the words you let slip out. Cuz we've got dirty laundry and we've got closets with hinges that beg to bust.
Er staan in de macbook FAQ veel vragen over geheugen vervangen, hoeveel geheugen gaat er in? Ik heb de eer mogen hebben om Mem-Ervaringen - Intel mac, Deel 2 te mogen openen en heb daarin veel dingen behandeld, met daarin ook de verschillende modellen. Is het dan ook niet handiger om daar 1 vraag van te maken en daarin te verwijzen naar dat topic? Dan heb je ook niet al die verschillende vragen over geheugen in de FAQ van de macbook.
Volgens mij dient de FAQ actueler te zijn dan een topic. Je kan er in verwijzen, maar dat is nu juist de kracht van een FAQ, snel korte antwoorden vinden, alvorens een topic door te spitten. (zelfs al is er een goede ts).
Creative clutter is better than tidy idleness | iPhone 2G + 3G | iMac 24" | PB 12" | Nikon D40 | Mac Mini C2D 1.83
Ja dat is waar, maar wat wel een idee is om wat verschillende vragen in de FAQ over geheugen samen te voegen, omdat er zo veel over in staat. En er staat ook verouderde informatie in. Over hoeveel geheugen erin zit. Dit is iets waar ook naar gekeken moet worden. Het is ook maar een suggestie om dingen iets overzichtelijker te maken.
Dit is wat ik bedoel. Het is een beetje een wildgroei aan informatie over het geheugen van de macbook, terwijl het beter iets compacter kan. Zoals hierhet geval is. Ik mocht de topicstart daarvan aanpassen voor het vervolg, en heb toen geprobeerd voor alle modellen zoveel mogelijk informatie te geven, maar ik zag later dat er over de macbook, (en niet voor de andere macs) veel over het geheugen stond vermeld.quote:Als ik extra geheugen bestel is het zo enorm duur! Kan dit niet goedkoper?
Tuurlijk kan dat goedkoper! Ik heb zelf ook mijn geheugen zelf ingebouwd.
Kijk gewoon even op de pricewatch! Let wel op dat je MacBook standaard 2 reepjes van 256 MB heeft. Dus als je los geheugen koopt, moet je eerst een reepje eruit halen. Het is helaas dus niet zo, dat als er er 1 GB bijkoopt, je 1,5 GB hebt.
Hoe bouw ik mijn extra geheugen in?
Wanneer je je MacBook manual doorleest kom je vanzelf een hoofdstuk erover tegen. Apple heeft het gelukkig zo eenvoudig mogelijk gemaakt.
Hoe vervang ik mijn harde schijf/(intern geheugen)?
Voor het vervangen van de harde schijf, intern geheugen en andere zaken kun je voor een tutorial terecht bij iFixit.com
http://www.ifixit.com/Guide/images/macbook.gif
Hoeveel geheugen kan er maximaal in mijn MacBook?
Hoeveel geheugen er maximaal in je MacBook gaat, is afhankelijk van welk type MacBook je precies hebt:
* Heeft je MacBook een Core Duo processor, dan wordt er maximaal 2 GB ondersteund.
* Als je een MacBook met een Core 2 Duo en een GMA950 videokaart hebt, dan kan je MacBook volgens Apple maximaal 2 GB geheugen aan, maar officieus werkt 3 GB (1x1GB, 1x2GB) ook. Dit komt omdat Apple er vanuit gaat dat geheugen in paren wordt geïnstalleerd. Aangezien geheugenmodules van 1,5 GB niet bestaan, is het maximum volgens Apple 2 GB. Overigens werkt 2x2GB ook, maar dan is maar 3 GB hiervan bruikbaar, ondanks dat er overal in Mac OS X wordt aangegeven dat er 4 GB in de computer zit.
* Heeft je MacBook een Core 2 Duo processor en een X3100 videokaart, dan wordt er maximaal 4 GB ondersteund.
sergev wijzigde dit bericht 10-08-2008 19:23 (76%)
Nieuwe ronde, nieuwe kansen in Apple Software & Diensten Feedback 
“Gee Brain, what do you want to do tonight?”
“The same thing we do every night, Pinky – Try to take over the world!”
| nu met 214 avatars! | Icarus@IRC | 宇多田ヒカル \o/ |
Dit topic is gesloten.