Arrogante en pedante houding van een hoop apple gebruikers

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.967 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Waar ik mij vooral aan erger is de vaak nogal arrogante en pedante houding van een hoop apple gebruikers hier. Vaak niet de wat oudere garde, die kunnen zich volwassen en beheerst opstellen, maar vooral de 'pas bekeerde, jongere' volgelingen. Die zijn gewoon te fanatiek. (het verdedigen van OSX zal ook wel voor een groot stuk zitten in het feit dat het eenmaal zo is dat een heel dure aankoop vuriger 'verdedigd' moet worden)

Er zou eens moeten begrepen worden dat er zeker niet voor alles equivalenten zijn op OSX. En dat is geen kritiek of verwijt, het is nu eenmaal zo. De accenten liggen gewoon elders. (en ik vermoed wel dat er heel wat fondsen onder tafel richting autodesk gaan, als je me begrijpt...)

reacties als: "ik begrijp niet waarom je nu nog iets anders zou willen draaien als OSX" daar gaat m'n haar rechtop van staan. Wie zijn zij om dat voor alle anderen te beslissen... Vreemde attitude...

Begrijpen sommigen niet dat er naast tekstverwerken en media-gebruik ook nog andere toepassingen zijn van pc's? Of zijn die gewoon zo kortzichtig. Voor wat office werk en multimedia kan je met zowel OSX als windows goed uit de voeten. Dus 95% van de gebruikers zal inderdaad geen problemen ondervinden. Ook bestaat er een groot deel professionele software op de mac, maar die is dan vooral toegespitst op fotografie, video en muziek. Prima, geen probleem!

Maar er zijn nu ook eenmaal personen die behalve vrijetijd ook nog andere eisen hebben. In mijn voorbeeld zijn het 'eindige elementen' programma's die alleen op windows verkrijgbaar zijn, autocad en solidedge. (daarnaast nog enkele andere paketten, statistiek programmas bvb) Voor anderen zijn het ontwikkelpaketten als visual basic die voor de opleiding vereist zijn. Ook zij kunen nu 'the best of both worlds' combineren

Autocad is DE GROOTSTE reden dat ik al die jaren niet aan de mac kon, en financieel vind ik het onzin om twee computers te betalen en te beheren.

Jullie zouden net tevreden moeten zijn met deze ontwikkelingen, want zo is mac eindelijk voor mij een reële optie geworden! Ik wil best wel met OSX werken, daarom wil ik ook al zo lang graag een mac, maar ik wil mijn andere software gewoon op hetzelfde apparaat kunnen draaien. En dat is nu eindelijk mogelijk. (zelfe apparaat omdat het a-merk en kwaliteitsvolle apparaten zijn)

En rebooten is dan echt geen probleem. Bij het gewone werk ga je in windows, voor al de rest is er dan OSX. (hoop ik)

En dan nog een belangrijke reden die hier aangehaald werd. Overstappers moeten niet meteen cold turkey. Je weet meer dan wie ook dat vertrouwde omgevingen verlaten voor veel mensen een grote stap is (voor mij niet zo, maakt niet veel uit, behalve dan de soft die ik hierboven genoemd heb). Nu is er tenminste nog de garantie dat mocht OSX echt niet 'blijven plakken' of meevallen (en ja, die mensen bestaan ook, waarom zou dit niet kunnen?) dan tenminste nog op hun splinternieuwe computer, als het nodig zou blijken, verder kunnen in windows. Of de stap geleidelijker kunnen maken. Stilletjesaan afbouwen tot je uiteindelijk alles gevonden hebt (qua soft en zo) en enkel nog in OSX wil booten. Een geleidelijk overstap proces zal het aantal 'terugswitchers' ook in zekere mate verminderen.[/small]

Waarmee ik maar wil gezegd hebben: niet iedere windows on mac gebruiker is een ketter ;)

[small]Ik wacht nog vooral op de nieuwe iBook. Als die de specs krijgt van de mac mini, voor mijn part core solo, ben ik al meer dan tevreden. 2000-2700€ is mij te veel voor een pc. Het enige waar ik vurig op hoop is mirroring van de desktop naar extern via dvi. Uitbreiden hoeft niet, mirror is genoeg, maar dan wel hopelijk via dvi. We zullen wel zien. Hopelijk een gelijkaardige prijs en hetzelfde witte design, en de nieuwe iBook komt alweer een stap dichter bij :).

[ Voor 10% gewijzigd door leon1e op 06-04-2006 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Helemaal mee eens. Zo geweldig is Apple niet. Ze zijn net zo erg als MS alleen hebben ze nog niet zo'n monopolie. Sterker nog : Ze werken samen aan TCPA/TPM !!!

Verder is het nog erger op de T.net frontpage dan hier naar mijn mening, maar goed.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:59
je slaat de spijker op de kop alvi. iemands voorkeur is nooit fout. Welk OS je gebruikt maakt vaak geen reet uit voor de meeste taken. Als iedereen OSX zou gebruiken zou het ook weer een deel van z'n 'elitariteit' verliezen en zouden we hierin wel irritante eigenschappen kunnen vinden.

Veel mensen houden ervan om voor de underdog te kiezen en daar elitair over te doen. Vooral nu, nu men een beetje moet begint te worden van de hoeveelheid gigathreading ultrashaders die je nodig hebt om indruk te maken op je buurman.

En ja, ik gebruik alleen OSX naar volle tevredenheid en daar doe ik graag erg elitair over, omdat het kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-06 13:49
offtopic:
Nou, als je dit erg vind, moet je eens op macosx.nl kijken. Daarom wordt de grootste ruzie gemaakt over het wel of niet opzetten van een sub-forum voor 'Andere OSen'. Af en toe is het gewoon zielig. Maar ja, ieder z'n meuk. Misschien is het hier ook wel verstandig om een draadje aan te maken over de consequenties van dit alles voor Apple etc. Dan kunnen mensen die ondersteuning zoeken voor Boot Camp hier terecht en de (niet-)evangelisten in het andere draadje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:32
Dit topic is afgesplitst van Apple Bootcamp Beta :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143246

Net even langsgeweest op macOSX en het zijn wel erg kinderachtige lui in mijn ogen. Dit noem ik geen arrogantie meer, dit is gewoon aanstellerij van de eerste orde.

Veel mensen met een mac voelen zich beter, maar zolang ze dat enkel zelf vinden is het meer leedvermaak dan dat ik er jaloers om moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-06 02:44
Helemaal mee eens. En inderdaad, op Maxosx.nl doen ze vrij kinderachtig. Macfreak heeft trouwens wel meteen een nieuw subforum geplaatst. Het kan dus wel.

Maar om even ontopic verder te gaan. In Oktober ben ik overgestapt en ik moet zeggen dat ik (zeker de eerste weken) toch nog vaak achter een Windows PC ging zitten om bepaalde dingen te doen. Het is dus erg lastig om in één keer direct over te stappen. Nu gaat alles echter prima, het enige wat ik mis zijn de games.

Apple heeft het nu voor heel veel mensen zoals de topicstarter een stuk eenvoudiger gemaakt om hun oude PC weg te doen en meteen een Mac neer te zetten. Er zijn zat mensen die wel een Mac willen, maar er van af zien omdat ze dat twee computers neer moeten zetten. Nu hoeft dat niet meer.

Maar aan de andere kant; ik heb een paar keer Linux / Windows XP dualboot gedraaid en merkte elke keer dat ik na de eerste week alleen nog maar in Windows zat. Dit zal met veel overstappers ook gebeuren ben ik bang. Als je in het verleden overstapte moest je wel zonder Windows, nu kan je nog terug.

Ik denk dus dat er nu meer mensen over zullen stappen, maar dat er maar een deel echt in OS X zal blijven hangen. Ik weet niet of deze grens meer naar Windows of meer naar OS X zal liggen, maar dat "zal de tijd gaan vertellen".

Ik vind het jammer dat ik geen Intel Mac heb, anders had ik Windows er op gezet om af en toe een spelletje te spelen. Maar toch ben ik zeer tevreden met mijn Mac. Je zult mij niet meer terug Windows zien gebruiken voor de dagelijkse dingen.

Als je iets doet, doe het dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:20

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ah, Leon1e maakt het even duidelijk.

ik begrijp de opmerking van ts wel, maar ben intussen een groot Apple fan geworden. Ik kan het iedereen aanraden de keuze te overwegen, maar:

Ik zou nooit zonder Windows kunnen maar ik zou ook nooit zonder mijn Apple willen.

Ik denk dat dat de crux is.

En mensen die dweepen moet je gewoon in hun sop gaar laten koken..

Ow en macosx.nl heeft geen windowsforum nodig. Lees de url eens goed?

[ Voor 9% gewijzigd door pjottum op 06-04-2006 19:52 . Reden: macosx.nl ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik denk dat alle grote OS'en van dit moment technisch gezien de potentie hebben om een goeie basis te vormen voor alle computergebruikers. Het zit meestal vast op de beschikbaarheid van software en op de ontwikkelcultuur die kleeft aan een bepaald OS. Ik werk nu bijna 20 jaar met PC's en heb de ontwikkeling van het PC-platform dus grotendeels meegemaakt.

Afgelopen jaar heb ik een Mac Mini gekocht om te proeven van het Mac platform. Dat beviel zo goed dat ik dat ding 90% van de tijd gebruik. Aan de andere kant wil ik toch ook gewoon een PC met Windows hebben omdat het gros van de software en games daarvoor ontwikkeld wordt. En voor technischer knutselwerk ben ik een Linux-aanhanger. Ik wil dus het beste van alle werelden :P

Windows is absoluut de standaard in PC-land en werkt op een hele grote verzameling van allerlei soorten hardware. Hoge bomen vangen erg veel wind, dus alle kritiek op Windows is lang niet altijd terecht. Zeker sinds Windows 2000/XP hebben we er een stabiel all-round OS aan.

Bij OS X merk je meteen dat er qua software ontwikkeling een wat andere cultuur is op het Mac platform. Erg ligt erg veel nadruk op vormgeving, gebruiksvriendelijkheid en eye-candy die niet ten koste gaat van de rest. Dat spreekt veel mensen erg aan. Tegelijk is OS X onderhuids duidelijk een OS met UNIX roots en valt er genoeg te knutselen onder de strakke UI. Wat dat betreft heeft de Mac ook duidelijk voordelen boven Windows.

Dan tenslotte Linux. Een OS dat zo open is als maar kan, maar ik denk dat het grote probleem bij Linux is dat het gros van de softwaredevelopers voor dit platform erg technisch georienteerd is en dat er lang niet altijd enige nadruk op gebruiksvriendelijkheid lijkt te liggen. In die zin is Linux een beetje vreemde eend in de bijt. Door de enorme diversiteit aan windows managers en desktop environments is het moeilijk om van 1 Linux als OS te spreken. En het feit dat Linux zo technisch georienteerd is is van mijn kant geen kritiek: ik juich het alleen maar toe, en kan er niet wakker van liggen als Linux het nooit "tot de desktop" haalt. Het is een OS met z'n eigen sterke kanten en een grote populariteit en veel nadruk op "Linux als desktop OS" zou wel eens ten koste kunnen gaan daarvan.

Al met al ben ik zelf niet echt extreem voor of tegenstander van welk OS dan ook. Wel vind ik OS X een erg fijn OS voor dagelijks gebruik en zou ik prima zonder Windows kunnen leven als alle software voor dat platform er ook voor Windows zou zijn, inclusief alle games. Linux zie ik vooral als super systeem om OS-level klooiwerk mee te kunnen doen, en een OS voor embedded systemen e.d. Bijkomend voordeel is natuurlijk ook dat het geheel gratis en open source is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

Zal aan me reet roesten welke os ik gebruik. Ik gebruik Apple alleen omdat ik programma's draai die niet voor de pc of niet lekker soepel op pc draaien zoals Protools HD 7.2 , Spark + 2.8.6 en Logic pro. Stuk voor stuk muziek bewerkings software die door school gebruikt word en ook in het professionele circuit kwa audio en geluid bewerking. Osx was in het beging erg wennen maar werk lekker simpel en makkelijk, zeker met de- en installeren van programma's. Verder heb ik gewoon een windows pc voor me htpc (codecs en dergelijk) en games omdat apple verwegge van compartibliteit heeft op dat gebeidt. Het is gewoon een gulden middenweg wat je moet kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Oei, ik schrok me rot toen ik terug in het forum kwam en deze topic titel las en besefte dat die kwam uit een tekst die ik had geschreven... :/

Het was bedoeld als opmerking in de context van de ontwikkelingen bij windows on mac, en zeker niet zo hard bedoeld als de kop nu doet uitschijnen. En zeker niet bedoeld als aparte topic start.

Meer een opmerking naar een kleine kern gebruikers die steeds nogal fundamenteel reageert.

Maar deze discussie is al (te) vaak gevoerd. En een eeuwig terugkerend fenomeen in publieke fora.

In elk geval, je moet me geloven als ik zeg dat de insteek van m'n mening niet zo hard is als wat de titel doet vermoeden en het was niet de bedoeling hiermee op welke manier dan ook een discussie te ontketenen gebaseerd op een eerder hard standpunt.

Ik ga daarnet nog effe kijken in het boot camp topic en zie dat mijn bericht er niet meer staat. Dan denk ik: "oh well, misschien maar best" Vind ik het op die manier terug :p. Dan had ik nog liever gehad dat de mod het gewoon gewist had :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 06-04-2006 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ik ben het geheel met je eens.
vaak is het zo dat je niet mag zeggen dat een Apple product (bijv. Mac OSX) je niet aanstaat, dan moet je wel zeer goede redenen hebben anders krijg je op sommige plaatsen vaak het 'Ze zitten me te pesten!!! :'( :'( :'( ' probleem... of M$ fanboy (niet letterlijk maar iets in die trant)
Met een iPod is het helemaal bizar, dat ding word (relatief) vaak gekocht door merk fetish figuren. als je dan zegt dat je de iPod eigelijk helemaal niet zo goed vind en bijv. een andere mp3-speler aanraad dan is het gelijk: iPod KLOON!!! :( :X (alsof elke MP3 speler die wit is, een toutchpad of kleurenscherm heeft een iPod kloon is..)of Je hebt wat tegen apple he...
maar als er gebruld word CREATIVE SUX!!! dan is het minder snel een probleem...
Als je Apple fanboy bent is het al snel okee maar als je het niet het beste of uber 1337 vind heb je wat uit te leggen

dit alles komt niet zozeer erg sterk op GoT voor maar in mindere mate merk ik het toch wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Anoniem: 131051 schreef op donderdag 06 april 2006 @ 15:50:
Autocad is DE GROOTSTE reden dat ik al die jaren niet aan de mac kon, en financieel vind ik het onzin om twee computers te betalen en te beheren.
Ik twijfel er serieus aan dat als je autocad gebruikt, je met een 'kale' versie tevreden bent. Afhankelijk van wat je doet kost de jaarlijkse upgrade van autocad en de uitbreidingen en libraries je zeg maar 3000 tot 30.000 euro per werkplek. Een macmini kost een vijfde tot een vijftigste van dat bedrag. Vind je het erg als ik niet helemaal goed begrijp waarom het financieel een probleem is? Je kunt de macmini al bijna betalen van het verschil tussen een macmini plus Works06 en de prijs van een MSoffice upgrade. (Goed, dan mis je Excel, dat geef ik toe.)

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166569

er worden hier een hoop frustraties besproken, goeie zaak _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik vind macs echt toffe computers, en ik werk ook graag met Mac OS X. De enige reacties die mij mateloos irriteren zijn die van "Ik zet geen Windows op mijn Mac, waar koop je anders een Mac voor?"/"Je gaat toch geen Windows op een Mac zetten?!?", ja mooi voor die persoon maar er zullen genoeg mensen zijn die goede redenen hebben om Windows te draaien op een Mac.

Persoonlijk vind ik toch dat de Mac standaard wat minder is geworden sinds ze gebruik maken van Intel processoren, vraag me niet waarom.

[ Voor 7% gewijzigd door Frietsaus op 06-04-2006 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Nokko schreef op donderdag 06 april 2006 @ 21:29:
Persoonlijk vind ik toch dat de Mac standaard wat minder is geworden sinds ze gebruik maken van Intel processoren, vraag me niet waarom.
Dat zeiden veel mensen ook over Rolls Royce toen BMW het opkocht en er z'n eigen motoren in zette ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Anoniem: 166569 schreef op donderdag 06 april 2006 @ 21:24:
er worden hier een hoop frustraties besproken, goeie zaak _/-\o_
hoe bedoel je dit ingodsnaam... 8)7
als ik in je posthistorie kijk zie ik dat je eigelijk alleen mbt apple reageerd
spoiler:
en sommige dingen wat ongefundeerd overkomen, in reactie 1 zeggen mee eens dat os-X niet zuigt en in reactie 2 niet weten wat een itunes knop in os-X is, hierdoor krijg ik het gevoel dat 't negatief is bedoeld... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162419

ik ben het ook helemaal eens met deze topic. Ik heb nooit problemen met mijn windows xp. Loopt als een zonnetje en er zit gewoon internet op. Dat allemaal omdat ik er een paar uurtjes aan besteed om hem schoon te houden. Gewoon alles netjes orderen, virusscannen, en programmatjes als tune-up zijn ook goed. Vaak bij vrienden zie ik dat het een zooi is overal spyware duizendenmappen van search dit en com dit. en dan zeuren dat windows kut is. Dus als je er gewoon wat extra tijd in steekt hoef je geen apple te kopen en daar vervolgens stoer mee te doen :D

Heb net ook die site van macosx gezien echt heel triest. en trouwens al dat gezeik op ms. ze zouden er bij ms is een dag de stekker er uit moeten trekken kijken hoeveel mensen dan plat liggen

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 162419 op 06-04-2006 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenhiemstra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-06 12:41
Alvi, ondanks dat je het niet zo hard bedoeld zit er zeker een kern van waarheid in je verhaal. Ik moet eerlijk toegeven dat ik een behoorlijk OS X / Apple fan boy ben, deels omdat ik inderdaad het OS suprieur vind en hou van mooi design (en dat vind ik bij apple).
Maar als er bij mij straks een Intel mac staat gaat daar als eerste Windows naast, puur voor de games en het gebruik van MS Project/MS Visio. Tja, OS X is geweldig maar Windows is het grootste besturingssysteem en heeft de meeste beschikbare applicaties, dat is gewoon een feit.
Een mac gebruiker die dat niet in ziet heeft naar mijn mening ergens onder een steen geleefd. Vooral de sites macwereld.nl en macosx.nl zijn behoorlijk irritant. Ik lees tegenwoordig de reakties op de nieuwberichten niet eens meer.
Erg jammer dat een kleine groep gebruikers zo fanatiek kan zijn dat ze een de wereld om zich heen niet meer zien en dat een genuanceerde discussie hierover vaak niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

arjenhiemstra schreef op donderdag 06 april 2006 @ 21:52:
Alvi, ondanks dat je het niet zo hard bedoeld zit er zeker een kern van waarheid in je verhaal. Ik moet eerlijk toegeven dat ik een behoorlijk OS X / Apple fan boy ben, deels omdat ik inderdaad het OS suprieur vind en hou van mooi design (en dat vind ik bij apple).
Maar als er bij mij straks een Intel mac staat gaat daar als eerste Windows naast, puur voor de games en het gebruik van MS Project/MS Visio. Tja, OS X is geweldig maar Windows is het grootste besturingssysteem en heeft de meeste beschikbare applicaties, dat is gewoon een feit.
Een mac gebruiker die dat niet in ziet heeft naar mijn mening ergens onder een steen geleefd. Vooral de sites macwereld.nl en macosx.nl zijn behoorlijk irritant. Ik lees tegenwoordig de reakties op de nieuwberichten niet eens meer.
Erg jammer dat een kleine groep gebruikers zo fanatiek kan zijn dat ze een de wereld om zich heen niet meer zien en dat een genuanceerde discussie hierover vaak niet mogelijk is.
er zijn overgens 2 groepen, 1 de groep die jij noemt en 2 de groep iPod fapfap... dat is wel iets om aan te denken hoewel het beide een slechte zaak is (dat is fanboyisme zoals ik het maar noem toch al... het is vaak niets meer dan kortzichtigheid en zelf indroctrinatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Ik vind dat de TS op zich een punt heeft. Die nieuwe generatie gebruikers van de Apple spullen denken dat ze alles zijn omdat ze een duur “Appeltje” hebben. Er zijn er zelfs zat die de Apple spullen aanprijzen maar alleen een simpele Ipod hebben. Ik ken er zelf een aantal. Ik heb zelf niets tegen Apple maar ik vind de Apple spullen lang niet zo goed als de reguliere hardware op de markt. Ook denk ik dat Apple voor de professione gebruikers af en toe de plank volledig mis slaat. Er zijn een hoop software pakketten voor de Mac’s maar zoals de TS al aangeeft ontbreken er ook een hoop. Dit in tegenstelling tot Windows based Pc’s. Hierop kan je zowat alles draaien met volledige ondersteuning. Daarbij vind ik Windows net iets uitgebreider als OSX.
Ik hoop dat de knappe koppen bij Appel zich eens gaan richten op de uitbreiding van de software. Als er meer games en andere leuken programma’s komen dan zou het voor mij eventueel een mogelijkheid worden om een Mac pc in huis te halen. Er is naar mijn mening gewoon teveel aan de simpelheid van de software gedacht terwijl ik als tweaker juist een zeer uitgebreid besturings systeem wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 16:11
OS-X heb ik getest, maar door de jarenlange ervaring met Windows vind ik dat niet plezierig werken. Ik speel graag een spel en daar is Windows ook de geschikste kandidaat voor. Verder is er een shitload aan software te krijgen voor Windows. Nadeel is dat het door de grote userbase veelvuldig doorzocht wordt naar exploits en lekken, waar malware en virussen gebruik van maken. Dit is weer een argument waar de zogeheten OS-X iPod fapfapcultuur optimaal gebruik van maakt.

Nee, voor mij hoeft die Mac OS-X niet zo, het ziet er mooi uit, werkt wel prettig na gewenning maar ik vind het niet de moeite om een Mac te komen. Windows voldoet voor mij prima, het is zeker niet perfect maar goed genoeg voor de doelen waarvoor ik het gebruik. De veiligheid is gewoon virusscanner up to date houden, af en toe scannen met antispyware programma's en de verkeerde sites mijden.

Als OS-X een grote userbase zou krijgen zou het positief zijn voor het aanbod aan software, maarr.... dan krijg je het weer, de een na de andere bug en exploit wordt gevonden. De programmeurs van MS maken neem ik aan niet meer of minder fouten dan menig ander programmeur.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132657

Ik snap niet waarom zo afgegeven wordt op sites als macosx.nl, macwereld.nl, macned.nl en macfreak.nl. Wat je daar ziet is de kern van de Nederlandstalige Mac-community. Het is een gezellig clubje mensen dat producten van Apple Inc. gebruikt, en daarover met elkaar discussieert.

Neem het forum van macosx.nl. Als je daar iets wilt weten, kun je een topic openen, krijg je meteen veel hulp en heb je weer iets geleerd. Hier op GoT moet je uitkijken voor je een topic opent; als je zelf niet genoeg gedaan hebt, een 'magere topicstart' hebt, gaat je topic gewoon dicht. Aan de ene kant is dat prettig, omdat er gewoon mensen zijn die n00b-topics openen, en dat is irritant, zeker als het telkens over dezelfde onderwerpen gaat die al 10x langs zijn gekomen. Maar aan de andere kant is het hier soms wel iets tè streng naar mijn mening. Op het forum van macosx.nl zijn ze net niet streng genoeg.

Ik krijg redelijk vaak naar me toegegooid dat ik 'applegeil' zou zijn. Nu wil ik het woord geil niet in verband brengen met een bedrijf dat computers maakt, maar ik moet zeggen dat ik de meeste spullen die Apple maakt behoorlijk goed vind. Duur, vaak overdreven duur, maar wel van goede kwaliteit; als je iets van Apple koopt werkt het meestal meteen. Daar betaal je gigantisch voor; neem een router van Apple (de Airport). Die is 2x zo duur als een gewone router, maar je hoeft vrijwel niets te configureren.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 132657 op 06-04-2006 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Mag ik hieraan toevoegen dat het zeker voor niet alleen voor nieuwe Mac-users geldt? Ook nieuwbakken linux-gebruikers zijn erg fanatiek op dit punt :P (ik ben al een tijdje full-time over op linux, en apprecieer windows voor wat het is). Windoze, Windhoos, winblows, M$, ... Makes me puke.

Dus ik kan me wel vinden in je verhaal over die superioriteitswaan :P

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-06 14:15
Anoniem: 162419 schreef op donderdag 06 april 2006 @ 21:45:
Ik heb nooit problemen met mijn windows xp. Loopt als een zonnetje en er zit gewoon internet op. Dat allemaal omdat ik er een paar uurtjes aan besteed om hem schoon te houden. Gewoon alles netjes orderen, virusscannen, en programmatjes als tune-up zijn ook goed. Vaak bij vrienden zie ik dat het een zooi is overal spyware duizendenmappen van search dit en com dit. en dan zeuren dat windows kut is. Dus als je er gewoon wat extra tijd in steekt hoef je geen apple te kopen en daar vervolgens stoer mee te doen :D
Ik ben dan wel geen fanboy, maar ik ben wel overgestapt op Apple. Vooral omdat wat jij nu allemaal opnoemt om een XP installatie goed te houden mij teveel moeite was en ik een computer wilde die minder onderhoud nodig had. Een gebruiksvoorwerp dus en geen hobby machine
Mijn mini staat nu altijd voor me klaar zonder onderhoud, en ik kan mijn vriendin erop laten werken zonder dat ik over haar schouder hoef mee te kijken of ze niets raars aanklikt.
Er staat nog wel een dual Xeon xp bak voor mezelf met wachtwoord erop voor autocad en PDMS (op mijn werk ook). Maar als ik hem niet nodig heb gaat de stille mini aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Ik herken heel goed waar de TS het over heeft. Ongeacht of Apple beter/slechter is dan MS, zijn het vooral de "nieuwe adepten" die Windowsgebruikers afdoen als een soort evil kortzichtige horde die er op uit is de hele wereld met spyware te besmetten.

Een beeld zegt meer dan 1000 woorden :) :
Afbeeldingslocatie: http://www.penny-arcade.com/images/2002/20020712l.gif
Afbeeldingslocatie: http://apple.corante.com/images/pennyarcade_unhip.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door sjaakaq op 06-04-2006 22:51 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 162419 schreef op donderdag 06 april 2006 @ 21:45:
Dus als je er gewoon wat extra tijd in steekt hoef je geen apple te kopen en daar vervolgens stoer mee te doen :D
Het zou niet nodig moeten zijn om extra tijd aan je computer te besteden om dingen die niks te maken hebben met het werk dat je met die computer wilt doen. Wat dat betreft hebben veel tweakers soms moeite om te beseffen dat niet elke computergebruiker een freak is die houdt van sleutelen en prutsen aan z'n systeem om alles goed draaiend te houden.

Dit is niets ten nadele van Windows verder, maar gewoon een feit opzich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenhiemstra
Dit soort reakties vind ik overigens net zo erg, gewoon generaliserend, ongenuanceerd een mening geven zonder die te onderbouwen.
Die nieuwe generatie gebruikers van de Apple spullen denken dat ze alles zijn omdat ze een duur “Appeltje” hebben.
Dank je! Fijn dat je me er even op wijst....
Ik heb zelf niets tegen Apple maar ik vind de Apple spullen lang niet zo goed als de reguliere hardware op de markt.
Omdat??? Waar baseer je dat op? Volgens mij is de hardware, helemaal vandaag de dag, gelijk aan alle andere PC's, kastje er omheen ziet er alleen wat anders uit. Uitval zie je overal, overigens heb ik wel eens cijfers gezien dat de gemiddelde uitval bij Apple wel lager is dan bij andere fabrikanten. Maar of dat waar is... Asustek sleutelt niet alleen Apples in elkaar dus waarschijnlijk niet (meer).
Ook denk ik dat Apple voor de professione gebruikers af en toe de plank volledig mis slaat. Er zijn een hoop software pakketten voor de Mac’s maar zoals de TS al aangeeft ontbreken er ook een hoop. Dit in tegenstelling tot Windows based Pc’s. Hierop kan je zowat alles draaien met volledige ondersteuning. Daarbij vind ik Windows net iets uitgebreider als OSX.
Prima, kan goed, heb ik soms ook. Niet voor alles is een alternatief op OS X. Overigens, andersom geldt dit ook, heb op Windows nog niet zo'n goed samenspel tussen programma's als in het iLife pakket gezien.
Er is naar mijn mening gewoon teveel aan de simpelheid van de software gedacht terwijl ik als tweaker juist een zeer uitgebreid besturings systeem wil hebben.
Kijk eens naar de prof. lijn software die Apple uitbrengt, dat zijn toch hele complete software pakketten die niet echt eenvoudig zijn. Als tweaker kun je volgens mij ook je hart ophalen aan de UNIX base van OS X.

Maargoed, ieder zijn mening, een beetje onderbouwing kan echter geen kwaad denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:13

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik ben zelf ook op een Apple overgestapt. Heb net mijn 2de Mac besteld. Ik houd ernaast wel mijn PC bij voor games.

Ik heb zelf geen problemen met Windows XP. Draait als een tierelier. Beetje onderhoud op zijn tijd en de PC blijft lekker snel.

Mijn Mac Mini heb ik vorig jaar gekocht om met OSX kennis te maken. Ik was meteen verkocht. De meest gangbare software is verkrijgbaar, alleen het kopje games is op de Mac nou eenmaal een stuk minder dan op de PC.

Ik vind zowel OSX als Windows plezierig werken. Ik zal nooit een 100% switcher worden. Tenzij mijn nieuwe iMac 2 GHz Core Duo een beetje fatsoenlijk Windows kan draaien puur voor games. Zo ja, dan is de PC alsnog exit. Maar ik denk dat mijn AMD hier nog jaren dienst zal doen, ook al ben ik niet meer van plan hem te gaan upgraden.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

arjenhiemstra schreef op donderdag 06 april 2006 @ 23:05:
Als tweaker kun je volgens mij ook je hart ophalen aan de UNIX base van OS X.
Juist, zoals ik al aangaf in m'n eigen verhaal. Wat dat betreft overtreft OS X Windows behoorlijk. Open eens een terminal window in OS X en er gaat een wereld voor je open. Dat OS X te simpel zou zijn snap ik echt niet. Ik durf zelfs te beweren dat de gemiddelde tweaker terug zou deinsen voor alles wat met OS X (en Linux!) onderhuids mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb hier een Apple en een Windows pc en ik gebruik beide ongeveer even veel. Regelmatig wissel ik af, soms zelfs meerdere keren op een dag. Destijds heb ik een Apple gekocht vanwege de grafische userinterface en die vind ik nog steeds geweldig, hoewel ik de nieuwe look van Microsoft software (Live Messenger, OneCare, Defender etc) en het toekomstige Vista ook super vind.

Qua gebruiksgemak en onderhoud vind ik Mac OS X beter. Vooral de modulaire manier van software installeren. Geen centraal register, maar een application package en een preference bestand in de user library. Hierdoor blijft het systeem naar mijn mening overzichtelijker en schoner.

De dagelijkse toepassingen vind ik op de Apple ook fijner dan op de Windows pc. Het ziet er allemaal net iets consistenter uit, ook dankzij de menubalk. Ik vind het een uitdaging om voor Mac OS X de software te vinden die ik nodig heb. Je kunt wel zeggen dat een (veelgebruikt) programma niet bestaat voor Mac OS en dat dat een tekortkoming van het platform is, maar juist het zoeken naar alternatieven die hetzelfde kunnen, eventueel op een net iets andere wijze, maakt het zo leuk om bezig te zijn met Apples.
_AuToMaTiC_ schreef op donderdag 06 april 2006 @ 22:19:
Er is naar mijn mening gewoon teveel aan de simpelheid van de software gedacht terwijl ik als tweaker juist een zeer uitgebreid besturings systeem wil hebben.
Ook wat betreft tweaken is er genoeg uitdaging met Mac OS X. Met Automator en Apple script is echt het gehele OS te tweaken. Je kunt het zo uitgebreid maken als je wilt.

Eigenlijk kan ik niet zonder Windows of Mac OS X. Ik vind het leuk om met beide te kunnen werken. Ik denk dat het gedrag zoals in de topicstart wordt beschreven zo opvalt omdat het zich voornamelijk concentreert in Apple communities. Dat is met zoveel communities zo. Die richten zich ook op de positieve eigenschappen van het verschijnsel dat de leden bindt. Het is meer een wij-gevoel dan een arrogante en pedante houding.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

ik ben het mee eens dat iedereen mag weten wat ze willen. Mijn voorkeur gaat vanuit professionele als uit eigen ervaring voor osx. Er zijn genoeg nadelen voor osx voorbeelden zijn de netwerk printers, en andere netwerk dingen. Ook is het soms lastig dat ik geen windows programma's kan draaien. Toch zijn er dingen die windows niet bied: een schone rustige werkomgeving, snelle omgang met PDF files en expose. Ik ben blij met boot camp. Ik kan zo straks kiezen wat ik wil. Apple heeft met bootcamp toch een sterke hand. Ik ben het ook eens met sommige policies de ze hanteren. Bijvoorbeeld dode pixels. Eigelijk kan ik maar een ding zeggen: Apple is apart. en daar hou ik het bij.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:20

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ik heb twee waarschuwingen hier op mijn naam staan die beiden te maken hadden met wat reacties op mac-fundamentalisten hierzo. Ik kan mij wel enigszins vinden in de topicstart.

Het apple-spul is geweldig, maar de community er om heen, dat geloof ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenhiemstra
lammmetak schreef op donderdag 06 april 2006 @ 23:32:
Eigelijk kan ik maar een ding zeggen: Apple is apart. en daar hou ik het bij.
En Windows ook, en Linux ook en al die andere alternatieven.
Een prachtig punt om alle discussies maar mee te stoppen. Koop een mac als je het leuk lijkt, is het niet leuk, installeer windows. Gebruik beide als je dat wilt. Vanaf nu is dat gewoon allemaal mogelijk.

Windows/Linux/Mac OS X, ze zullen misschien meer op elkaar gaan lijken (over en weer leren) maar nooit gelijk worden. Dat hoeft ook niet, want waarom zou je dan nog verschillende OSsen hebben.
.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40559

Ik kan niet begrijpen dat iemand zich daar echt druk om kan maken (oh shit... dit is tweakers!) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coreantes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-03 13:13

Coreantes

But you can call me 'Core'...

Canaria schreef op donderdag 06 april 2006 @ 23:15:
Qua gebruiksgemak en onderhoud vind ik Mac OS X beter. Vooral de modulaire manier van software installeren. Geen centraal register, maar een application package en een preference bestand in de user library. Hierdoor blijft het systeem naar mijn mening overzichtelijker en schoner.

De dagelijkse toepassingen vind ik op de Apple ook fijner dan op de Windows pc. Het ziet er allemaal net iets consistenter uit, ook dankzij de menubalk.

[...]
Mee eens. Ik ben een gebruiker. Een zakelijk, die geen tijd wil steken, of kwijt wil raken aan het opschonen/schoonhouden van zijn OS. Ook was ik het zat met virussen en spyware! Ik wil gewoon iets hebben dat werkt, en in mijn geval doet OS X precies wat ik wil! Mijn wensen sluiten perfect aan bij de functionaliteit!

Mijn vrienden programmeren veel. Geen zakelijke gebruikers, maar ontwikkelaars. Ik zou, met uitzonder van de nieuwe intelmacs met bootcamp/leopard, er niet aan denken hun aan OS X te helpen. Iemand die een hummer rijdt, omdat hij op zwaar terrein werk moet doen, smeer je ook geen ferrari aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Coreantes schreef op donderdag 06 april 2006 @ 23:58:
Mijn vrienden programmeren veel. Geen zakelijke gebruikers, maar ontwikkelaars. Ik zou, met uitzonder van de nieuwe intelmacs met bootcamp/leopard, er niet aan denken hun aan OS X te helpen. Iemand die een hummer rijdt, omdat hij op zwaar terrein werk moet doen, smeer je ook geen ferrari aan!
Laat ik nou toevallig ook altijd al een programmeerfreak geweest zijn. Ik zie niet in wat OS X tekort schiet t.o.v. Windows. Tenzij je zo verknocht bent aan Visual Studio dat je niet zonder kunt. Op de Mac krijg je gratis op je installatie CD al XCode meegeleverd, wat in wezen een frontend voor de GNU tools zoals GCC is. In die zin doet het erg denken aan KDevelop voor Linux, en het voldoet prima.

Op termijn zie ik ook nog wel een echte RAD omgeving a la Delphi/Builder/VisualStudio op de Mac verschijnen, maar als je zoals ik niet alleen maar RAD hoeft te coden, kun je heel goed uit de voeten met een simpele editor en de GCC compiler. Ik vind het soms een beetje treurig te zien dat sommige mensen zo gewend zijn geraakt aan RAD omgevingen (die eigenlijk pas een jaar of 10 echt populair zijn) dat ze amper nog weten hoe ze zonder dat een applicatie in elkaar kunnen zetten :)

Enfin: ja, als je Visual Studio of Delphi/Builder gewend bent is overstappen naar de Mac een probleem. Maar als je in Windows of Linux gewend bent aan de meer traditionele manier van coden dan is overstappen naar de Mac totaal geen probleem. Voor Linux gebruikers zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Exirion schreef op donderdag 06 april 2006 @ 22:55:
[...]

Het zou niet nodig moeten zijn om extra tijd aan je computer te besteden om dingen die niks te maken hebben met het werk dat je met die computer wilt doen. Wat dat betreft hebben veel tweakers soms moeite om te beseffen dat niet elke computergebruiker een freak is die houdt van sleutelen en prutsen aan z'n systeem om alles goed draaiend te houden.

Niet een feit, maar een mening, bovendien eentje die bij MacOS (of Linux of wat dan ook) evenmin opgaat. Het is bij een Mac waarschijnlijker dat je wegkomt met minder onderhoud, maar dat is dan ook alleen maar omdat er minder troep voor is. Het niet bijhouden van security updates, het niet up-to-date houden van malware scanners en het niet op orde hebben van firewalls is in alle gevallen riskant. Je hebt als je onbeschermde sex hebt met een wildvreemde in NL minder kans op iets naars dan als je dat hebt in Botswana, maar dan nog zijn condooms een goed idee... :+

Het zou niet nodig moeten zijn om extra tijd aan je auto te besteden om dingen die niks te maken hebben met rijden - maar toch zul je APK moeten doen en als je die wilt halen (en niet tussentijds onaangenaam langs de weg komen te staan) zijn onderhoudsbeurten ook geen overbodige luxe. En nee, niet iedereen is een vervent autosleutelaar die alles zelf wil doen, maar als je het niet zelf doet zul je iemand anders het voor je moeten laten doen :o

Eigenlijk zijn die heilige overtuigingen van veiligheid ook een (mild) voorbeeld van wat de TS bedoelt ;)

Maar goed, het is een kwestie van smaak - als ik Windows draai, gaan alle toeters en bellen uit, het liefst werk ik in een vrij kale xfce omgeving onder Linux, dus ook niet gek dat ik geen enorme OS X fan ben. Technisch is het een wonder, maar op moment dat je 3/4 van die techniek uit moet zetten om een desktop te krijgen die rustig genoeg is voor je smaak, dan rijst de vraag of je wel met dat OS moet werken. Als ik terugkom van vakantie ga ik dan ook eens met Darwin en een lekker kale X + xfce spelen op mijn Powermac :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

dion_b schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 00:20:
Niet een feit, maar een mening
Nou, een mening die door massa's mensen wordt gedeeld. Misschien verklaart dat ook waarom mensen zoveel schelden op Windows en waarom veel mensen Apple een verademing vinden.
bovendien eentje die bij MacOS (of Linux of wat dan ook) evenmin opgaat. Het is bij een Mac waarschijnlijker dat je wegkomt met minder onderhoud, maar dat is dan ook alleen maar omdat er minder troep voor is.
Lees m'n vorige post nou nog eens goed opnieuw. Ik zeg er al meteen bij dat het zuiver een constatering opzich is, en dat het verder niks ten nadele van Windows is. Ik zeg in m'n allereerste post in deze topic al dat Windows kwetsbaar is omdat het zo massaal gebruikt wordt, dus daar had je niet zo over hoeven uitwijden.

Volgens mij zijn de anti-pro-Mac mensen net zo erg als de pro-Mac mensen :+ Geen argumenten lezen, argumenten verdraaien, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130466

I have 1 thing to say; de echte fanboys willen graag alles zo zwart/wit zien zodat ze daar lekker al hun agressie in kwijt kunnen. Pas later zullen ze inzien dat de waarheid meer in het midden ligt (dat geldt voor heel veel dingen) en daardoor verdwijnt ook meteen hun agressie. Neem dit maar van mij aan ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 130466 op 07-04-2006 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 130466 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 01:04:
Pas later zullen ze inzien dat de waarheid meer in het midden ligt
Zie mijn eerste post in deze topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W3lta
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-06 16:48

W3lta

So i'm a nerd. who cares?

Wat me opvalt is dat de discussies meer gaan over het besturingssysteem dan over de hardware, als je kijkt naar Apple-pc's over de geschiedenis heen zal je merken dat die dingen gewoon goed ineen zitten.

Ik heb een kleine verzameling van oude mac's en heb al genoeg mac's ouderhoudswerken gedaan en daarbij is er mij maar één ding opgevallen: ik heb nauwelijks een schroevendraaier nodig om hen open te doen. Het klikt allemaal mooi ineen, daarin kan je merken dat er over nagedacht word over het design van de interne zakens van de computer.

Mijn verdediging van een mac ten opzichte van een ibm-compatible grijze doos is: het werkt gewoon en alles zit logisch in elkaar.
En een pc is nog altijd een werktuig ongeacht welk os of hardware platform.

Kan een mens ooit teveel computers hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

arjenhiemstra schreef op donderdag 06 april 2006 @ 23:05:
Volgens mij is de hardware, helemaal vandaag de dag, gelijk aan alle andere PC's, kastje er omheen ziet er alleen wat anders uit.
Volgens mij is een Porsche, helemaal vandaag de dag, gelijk aan alle andere auto's, carrosserie er omheen ziet er alleen wat anders uit.

Dat de som van de delen toch meer kan zijn, dus. Neem een willekeurige intel-mac. Welke PC komt er zelfs maar in de buurt? Packard Bell beweert design-computers te maken. Hebben die iets? iXtreme. Alsof je zelf wat spoilers op een Kadett schroeft en denkt dat je daarmee een 911 naar de kroon kunt steken.

Ja, het zijn normale PC onderdelen. Ja, het is een mooi kastje. Maar het is meer dan dat. Even los van of het je smaak is: niets komt in de buurt qua bouw, intergratie of gebruiksgemak. (En als iemand iets weet te vinden wat wel dicht in de buurt van een iMac komt hoor ik het graag.)

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

leokennis schreef op donderdag 06 april 2006 @ 22:50:
Een beeld zegt meer dan 1000 woorden :) :

*Penny Arcade Pic*
Dat was vroeger times change ;)
Exirion schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 00:44:
Volgens mij zijn de anti-pro-Mac mensen net zo erg als de pro-Mac mensen :+ Geen argumenten lezen, argumenten verdraaien, etc.
Precies, het lijkt wel of je Berlusconi hoort praten.

[ Voor 37% gewijzigd door Deacon op 07-04-2006 03:20 ]

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132227

_AuToMaTiC_ schreef op donderdag 06 april 2006 @ 22:19:...terwijl ik als tweaker juist een zeer uitgebreid besturings systeem wil hebben.
Dat heet: een nodeloos ingewikkeld OS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenhiemstra
Burne schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 02:39:
[...]
Volgens mij is een Porsche, helemaal vandaag de dag, gelijk aan alle andere auto's, carrosserie er omheen ziet er alleen wat anders uit.
Denk dat er in de Porsche toch een hele andere moter en onderdelen zitten om te zorgen dat die auto iets sneller gaat.
Dat de som van de delen toch meer kan zijn, dus. Neem een willekeurige intel-mac. Welke PC komt er zelfs maar in de buurt? Packard Bell beweert design-computers te maken. Hebben die iets? iXtreme. Alsof je zelf wat spoilers op een Kadett schroeft en denkt dat je daarmee een 911 naar de kroon kunt steken.

Ja, het zijn normale PC onderdelen. Ja, het is een mooi kastje. Maar het is meer dan dat. Even los van of het je smaak is: niets komt in de buurt qua bouw, intergratie of gebruiksgemak. (En als iemand iets weet te vinden wat wel dicht in de buurt van een iMac komt hoor ik het graag.)
Zoals ik al zei, standaard PC onderdelen in een mooie kast. Meer is het niet (meer). De bouw wordt niet door Apple zelf gedaan, het moederbord wordt niet door Apple zelf ontworpen. Apple is tegenwoordig een image, een OS en een hele goede marketing machine. De hardware is grotendeels uitbesteed (Austek bijvoorbeeld).
Maak er niet meer van dan het is, een geweldig OS met een mooie design kast met daarin een standaard computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162419

[...]

Wat dat betreft hebben veel tweakers soms moeite om te beseffen dat niet elke computergebruiker een freak is die houdt van sleutelen en prutsen aan z'n systeem om alles goed draaiend te houden.
heb ik dat ooit gezegd dan ik zeg alleen dat ik het zo doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 162419 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 08:26:
heb ik dat ooit gezegd dan ik zeg alleen dat ik het zo doe
Nee, jij stelde dat het onzin is om een patserige Mac te kopen als je 'gewoon' wat extra energie in je Windows PC steekt. Ik zeg je dat veel mensen daar 'gewoon' helemaal geen zin in hebben en 'gewoon' met hun computer willen werken zonder allerlei hinderlijke overhead.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 31-05 14:55

Remy

I usually get 100% accuracy

Kan het Windows vs Apple-verhaal de prullenbak in en dit topic weer ontopic? Dank u :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Burne schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 02:39:
[...]

[...]
Dit is dus wat de TS bedoelt :) :
-Arrogant, "welke PC komt er zelfs maar in de buurt"
-Pedant, "Alsof je zelf wat spoilers op een Kadett schroeft en denkt dat je daarmee een 911 naar de kroon kunt steken."

In plaats van argumenten aan te voeren stel je een retorische vraag en vergelijk je PC-gebruikers met sjonnies in een bestikkerde Opel Kadett...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:20

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

er rijden ook meer opeltjes rond dan porsches.
in die zijn heeft Burne gelijk hoor...

Belangrijk punt wat je natuurlijk moet aanhalen in deze discussie - en dat is al meermaals gedaan: waarom zijn die applefans zo fan? ik heb gezien: omdat ze meer geld uitgeven!! Dat is niet waar, een imac 17" core duo met alles erop en eraan is net zo duur als een vergelijkbare pc met vergelijkbare onderdelen. Zo ook de MacBook pro. Of de oudere systemen zo goed te vergelijken zijn weet ik niet.

De kosten van de programmatuur moet je niet vergeten. osx & ilife zit erbij. Windows 'vergeten' we nog wel eens omdat ergens nog wel een cdtje ligt..

Belangrijkste voordeel van de mac is: het werkt gewoon. Zonder te prutsen met drivers en software en geen rare prutsdingen. Geen uren per week onderhoud plegen. Ik ken inmiddels teveel voorbeelden (bluetooth stickje in mijn windows laptop? een avond werk, de meegeleverde cd was achterhaald, laptop helemaal in de war, Pjot in staat de stick met laptop en al door het raam te gooien etc. In de ibook: ploep: werkt!). Punt is: daar (van het feit dat het gewoon werkt) wordt een mens enthousiast van.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Remy schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 08:39:
Kan het Windows vs Apple-verhaal de prullenbak in en dit topic weer ontopic? Dank u :)
Als mensen hier ofwel OS X komen ophemelen ofwel OS X komen afbranden dan kom je automatisch uit op argumenten die betrekken hebben op Apple vs Windows. Mogen we aub zelf de inhoud van de discussie bepalen zolang dat goed gaat? Dank u :)

Zet er anders maar meteen een slot op want dan valt er weinig te discussieren, tenzij de anti-Apple of pro-Windows figuren hier wegblijven. Maar als die wegblijven dan valt er wederom weinig te bespreken want het gaat hier nou juist over de arrogantie en fetish-symptomen van een deel van de Apple-gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

pjottum schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 09:58:
Punt is: daar (van het feit dat het gewoon werkt) wordt een mens enthousiast van.
:P Helemaal mee eens :)
Exirion schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 09:58:
[...]

Als mensen hier ofwel OS X komen ophemelen ofwel OS X komen afbranden dan kom je automatisch uit op argumenten die betrekken hebben op Apple vs Windows. Mogen we aub zelf de inhoud van de discussie bepalen zolang dat goed gaat? Dank u :)

Zet er anders maar meteen een slot op want dan valt er weinig te discussieren, tenzij de anti-Apple of pro-Windows figuren hier wegblijven. Maar als die wegblijven dan valt er wederom weinig te bespreken want het gaat hier nou juist over de arrogantie en fetish-symptomen van een deel van de Apple-gebruikers.
Mee eens, de 'houding' van Apple richt zich voornamelijk op het onderscheid. En dan kom je direct uit op de vraag waarop het onderscheid dan is gebaseerd. Dit topic heeft als invalshoek de gebruikers, maar je ontkomt niet aan de bespreking van wat men dan gebruikt en waarom.
Zolang de discussie zich niet verplaatst naar de oeroude discussie wat beter is (en dat is mijns inziens hier niet het geval) is het een interessant verschijnsel om te bediscussiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49627

Onzin, dit is een complete drogredenatie. Jammer dat sommige forum moderaters dat niet in zien. Dergelijke "argumenten" kunnen met alle gemak achterwege gelaten worden ze dragen immers niets bij.

Verder vind ik het persoonlijk jammer dat dit topic is afgesplits uit zijn originele context. Het topic is mij nu te breed en van veel minder betekenis als waar het in eerste instantie bevond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 31-05 14:55

Remy

I usually get 100% accuracy

[...]

Jammer dat je niet normaal kan reageren op mijn verzoek Exirion, mark platvoet post hierboven ook wat ik bedoel.
Doe niet zo kinderachtig met je 'zet er maar meteen een slot op', dat heeft echt geen zin :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

arjenhiemstra schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 08:24:

Zoals ik al zei, standaard PC onderdelen in een mooie kast. Meer is het niet (meer). De bouw wordt niet door Apple zelf gedaan, het moederbord wordt niet door Apple zelf ontworpen. Apple is tegenwoordig een image, een OS en een hele goede marketing machine. De hardware is grotendeels uitbesteed (Austek bijvoorbeeld).
Maak er niet meer van dan het is, een geweldig OS met een mooie design kast met daarin een standaard computer.
Mee eens ;)

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Remy schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 12:18:
Jammer dat je niet normaal kan reageren op mijn verzoek Exirion, mark platvoet post hierboven ook wat ik bedoel.
Ik reageer heel normaal. Sterker nog, ik reageer inhoudelijk met een argument waarom je verzoek onzinnig is.
Doe niet zo kinderachtig met je 'zet er maar meteen een slot op', dat heeft echt geen zin :)
Jij noemt het kinderachtig, maar ik meen het serieus. In deze topic wordt een statement gemaakt over een deel van de gebruikers van systeem A. Gebruikers van systeem B reageren niet alleen op het feit an sich, maar ook op de eigenschappen van systeem A die eraan ten grondslag liggen. Vreemd he, dat je dan toch een technische discussie krijgt?

En dit vat het wel mooi samen:
Canaria schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 10:24de 'houding' van Apple richt zich voornamelijk op het onderscheid. En dan kom je direct uit op de vraag waarop het onderscheid dan is gebaseerd. Dit topic heeft als invalshoek de gebruikers, maar je ontkomt niet aan de bespreking van wat men dan gebruikt en waarom.
En laten we nu maar weer ontopic gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Laatst online: 07-06 10:34

Nitai

Live the life you love.

Ach, ik werk met zowel Windows en de Mac, en een van redenen dat ik deze topic in eerste instantie oversloeg, is dat ik zelf niet de neiging heb om andere mensen te overtuigen.

Ik ben weg van m'n Powerbook, ik kan niet zonder m'n PC en ik geniet elke keer weer van de aanvullingen die ze beiden bieden op elkaar. Ik heb dan ook geen enkele neiging om mijn keuzes te verantwoorden/uit te leggen. Ik heb eindelijk een goede balans gevonden tussen werk en privé.

Sowieso is de houding die de TS bespreekt een bekende houding. Niet bij alleen bij Apple gebruikers, maar ook een schaakclubje, of een Counter Strike clan of wat voor soort 'groepering' dan ook. Dat is namelijk de gedachte van een groepering. Zich tot op de basis anders voelen dan anderen.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exirion schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 12:54:
Ik reageer heel normaal. Sterker nog, ik reageer inhoudelijk met een argument waarom je verzoek onzinnig is.
Correctie, je argument is een drogredenatie. Zodoende is het enige onzinnige je eigen argument ;)

Je kan toch simpelweg over de houding van een aantal Apple gebruikers praten zonder daar andere OS-en bij te halen? Technisch aspect en houding hebben immers helemaal niets met elkaar van doen. Het is wat dat betreft als twee religies tegenover elkaar zetten: Je kunt het accepteren dat er mensen zijn die er anders over denken ongeacht of je in het technische verhaal wellicht gelijk hebt.

De techniek discussie is dus onzinnig. Het is de houding van een aantal Apple gebruikers waar aan gehekelt wordt. Maar nogmaals, ik vind door de afsplitsing van het originele topic dit topic compleet uit zijn verband gerukt. In zijn originele contect stond deze post vele malen genuanceerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 49627 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 13:11:
Je kan toch simpelweg over de houding van een aantal Apple gebruikers praten zonder daar andere OS-en bij te halen? Technisch aspect en houding hebben immers helemaal niets met elkaar van doen. Het is wat dat betreft als twee religies tegenover elkaar zetten: Je kunt het accepteren dat er mensen zijn die er anders over denken ongeacht of je in het technische verhaal wellicht gelijk hebt.

De techniek discussie is dus onzinnig. Het is de houding van een aantal Apple gebruikers waar aan gehekelt wordt.
Ben toch wel erg benieuwd wat jij dan van zo'n discussie verwacht. Eerst roepen "Apple gebruikers zuigen!" en vervolgens komt er een aantal Windows gebruikers die het herhalen en en passant vermelden dat OS X toch eigenlijk niet veel soeps is. Je kan wel "wellus" en "nietus" over en weer gaan lopen roepen over de stelling dat Apple gebruikers een elitair groepje vormen, maar zonder inhoudelijke discussie zal het dan echt niet verder komen dan moddergooien zonder argumenten.

En dan kun je er net zo goed een slotje op gooien, want dat is een oeverloze discussie. Een discussie die net wat minder oeverloos kan zijn als er technisch onderbouwd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Gister was in het nieuws dat Apple Windows beschikbaar wil maken voor hun systemen.
Dat bewijst dan ook weer dat het niet zo goed gaat met Apple op zich. En het heeft ook voordelen omdat je nu ook alle windows aplicaties die normaal niet onder OSX kunnen draaien, wel gedraaid kunnen worden (de meeste games)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

WSaeNoTSoCK schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 13:28:
Dat bewijst dan ook weer dat het niet zo goed gaat met Apple op zich.
Dit soort loze kreten komen wel erg vaak voor he.
Apple maakt op dit moment de cijfers bekend van de verkopen en winsten van het afgelopen fiscale kwartaal. De resultaten zijn ongekend. Zowel de omzet- als de winstcijfers kunnen de boeken in als een record in de geschiedenis van Apple.
Het gaat prima met Apple. Afgelopen jaar deden de iPod en MacMini het ontzettend goed.

Feit is dat heel veel mensen interesse hebben in een Mac, maar de overstap niet durven te maken als ze geen Windows kunnen draaien. En ook voor de gemiddelde Mac gebruiker is Windows soms onmisbaar, al zullen de die-hards waar deze topic eigenlijk over gaat dat altijd glashard ontkennen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exirion schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 13:19:
Ben toch wel erg benieuwd wat jij dan van zo'n discussie verwacht.
Ik verwacht vrij weinig van een dergelijke discussie. Ik vind het ook nauwelijks materiaal voor een discussie. Ik beschouw de originele post als een constatering. Een constatering waar ik, en klaarblijkelijk vele andere gebruikers, me wel in kan vinden. Dus de post zou kunnen dienen als een eye-opener voor een aantal Apple fanatiekelingen. Niets meer, en niets minder. Deze post heeft in een appart topic dat doel niet meer en is wat mij betreft onzinnig.

Mocht er dan toch discussie nodig zijn over dit onderwerp dan moet die volgens mij gaan over de vraag of een aantal Apple gebruikers zich wel of niet wat genuanceerder moeten uitlaten. In die discussie is een vergelijking tussen andere gebruikers groepen volledig overbodig. Paralellen trekken met andere gebruikers groepen getuigen namelijk niet alleen van een zeer kinderachtige vorm van discussieren maar zijn tevens drogredenaties. Dergelijke paralellen zijn dus bijna bij definitie non-argumenten.
Eerst roepen "Apple gebruikers zuigen!" en vervolgens komt er een aantal Windows gebruikers die het herhalen en en passant vermelden dat OS X toch eigenlijk niet veel soeps is. Je kan wel "wellus" en "nietus" over en weer gaan lopen roepen over de stelling dat Apple gebruikers een elitair groepje vormen, maar zonder inhoudelijke discussie zal het dan echt niet verder komen dan moddergooien zonder argumenten.
Als je een goede discussie wilt zou je kunnen onderzoeken waarom een aantal gebruikers roepen dat "Apple gebruikers zuigen!". Hetzelfde geld voor OSX, de vraag is waarom een aantal gebruikers roepen dat het niet veel soeps is. Daar heb je dus, om het maar eens te benadrukken, geen andere OS-en noch gebruikersgroepen voor nodig in de discussie.
En dan kun je er net zo goed een slotje op gooien, want dat is een oeverloze discussie. Een discussie die net wat minder oeverloos kan zijn als er technisch onderbouwd wordt.
Dit topic had wat mij betreft nooit geopend hoeven worden gezien de eerder genoemde argumenten. En technische onderbouwing is dus voor een groot deel ook helemaal niet nodig. Dat wil zeggen: Technische aspecten zijn niet nodig voor de onderbouwing bij vraagstukken die gedrag van een gebruikersgroep betreffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Je hebt een probleem punt "arrogantie van Apple gebruikers" maar dan vraag ik me af wat is daar de oorzaak van?

Ik denk dat mensen vaak zeggen van "Ooh je hebt een Mac....." "Ow uuhm wat is dat nou weer?" (ik hoor dat wel eens) en vaak na de negatieve kant wordt dit uitgesproken.
Dan ga je je verdedigen vrij logische reactie en aangezien Mac gebruikers dat nogal vaaák horen kan ik me er wel iets bij voorstellen en dan komen ze arrogant over....

dingen zoals "Waarom zou je wintel op je Mac zetten" tja dat zijn persoonlijke overwegingen, is het zelfde als "Waarom linux op je dell" tja daar zou die gebruiker zo zijn redens voor hebben...

je hebt nog meer van die irri dingen ookal zijn ze eigenlijk al "opgelost" "je hebt maar 1 muis knop" die kent iedereen al, allemaal van die punten waar het begint :P

Wat mij zelf vaak irriteert en daar reageer ik dan ook op, dan wordt er geroepen van "Jaa dat werkt niet op OS X blabla bla" en dan werkt het wel degelijk dan krijg je vaak een discussie en dan is het al weer te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Anoniem: 49627 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 13:11:
[...]
Correctie, je argument is een drogredenatie. Zodoende is het enige onzinnige je eigen argument ;)

Je kan toch simpelweg over de houding van een aantal Apple gebruikers praten zonder daar andere OS-en bij te halen? Technisch aspect en houding hebben immers helemaal niets met elkaar van doen.
Dat is een mening. Sommige mensen zijn uitermate tevreden over hun Apple vanwege technische aspecten, vinden Mac OS X daadwerkelijk beter dan Windows en steken dat niet onder stoelen of banken. Die houding wordt gezien als elitair en arrogant.
Er is een verschil tussen je eigen keuze superieur vinden en de keuze voor een alternatief inferieur vinden. Beide worden door veel mensen die de houding hekelen op één hoop gegooid. Onterecht in mijn ogen. Iemand die vol lof is over Apple is niet noodzakelijkerwijs iemand die Windows verafschuwt. Dat is de nuancering die mensen die iets over beide platformen schrijven willen maken.
Daarom wordt ook zo vaak door Apple gebruikers het verdedigende argument gebruikt dat Windows weliswaar sterke eigenschappen heeft, maar dat dit niet de aspecten zijn waarop de keuze voor Mac OS is gemaakt. Ik vind dat persoonlijk belangrijk, omdat ik waar dat terecht is positief over Apple wil kunnen praten zonder dat men mij een arrogante en elitaire houding verwijt.
Als je eenzijdig naar Apple gebruikers en Mac OS kijkt, verdwijnt die nuancering en moet je wel concluderen dat Apple gebruikers elitair en arrogant overkomen omdat ze hun keuze zo bejubelen en zo overtuigd tevreden zijn.
Het is wat dat betreft als twee religies tegenover elkaar zetten: Je kunt het accepteren dat er mensen zijn die er anders over denken ongeacht of je in het technische verhaal wellicht gelijk hebt.

De techniek discussie is dus onzinnig. Het is de houding van een aantal Apple gebruikers waar aan gehekelt wordt. Maar nogmaals, ik vind door de afsplitsing van het originele topic dit topic compleet uit zijn verband gerukt. In zijn originele contect stond deze post vele malen genuanceerder.
De vergelijking met religies vind ik nogal scheef, omdat bijna iedereen elkaars keuze voor een computerplatform accepteert en respecteert, met uitzondering van de evangelisten. Wat overblijft is het Apple-evangelisme aan de kaak stellen, wat volgens mij de bedoeling van de eerste post van dit topic is.
Wat in veel reacties gepoogd wordt is te stellen dat niet iedereen die zo positief is over Apple tot die groep behoort.

Ik ben het met je eens dat het hier niet alleen meer gaat over de stelling uit de eerste post:
Waarmee ik maar wil gezegd hebben: niet iedere windows on mac gebruiker is een ketter ;)
maar blijkbaar roept de context eromheen toch reacties op, geleid door de topictitel. Neemt niet weg dat er een interessante discussie uit kan ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Anoniem: 49627 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 13:34:
Als je een goede discussie wilt zou je kunnen onderzoeken waarom een aantal gebruikers roepen dat "Apple gebruikers zuigen!". Hetzelfde geld voor OSX, de vraag is waarom een aantal gebruikers roepen dat het niet veel soeps is. Daar heb je dus, om het maar eens te benadrukken, geen andere OS-en noch gebruikersgroepen voor nodig in de discussie.
Daar heb je zelfs helemaal geen Apple of Windows voor nodig maar slechts een sociologieboek over groepsgedrag want dit gedrag komt overal voor en is uitermate voorspelbaar.
Binnen Apple Talk is de voorgestelde discussie behoorlijk off-topic. Dit is een forum over hardware en software gerelateerde zaken, niet over sociologische verschijnselen.
[...]

Dit topic had wat mij betreft nooit geopend hoeven worden gezien de eerder genoemde argumenten. En technische onderbouwing is dus voor een groot deel ook helemaal niet nodig. Dat wil zeggen: Technische aspecten zijn niet nodig voor de onderbouwing bij vraagstukken die gedrag van een gebruikersgroep betreffen.
True, voor gedragsvraagstukken zijn technische aspecten niet relevant. Toch wordt de discussie gevoerd aan de hand van technische aspecten en in de eerste post zagen sommigen daartoe een aanleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Exirion schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 13:34:
[...]

Dit soort loze kreten komen wel erg vaak voor he.

[...]

Het gaat prima met Apple. Afgelopen jaar deden de iPod en MacMini het ontzettend goed.

Feit is dat heel veel mensen interesse hebben in een Mac, maar de overstap niet durven te maken als ze geen Windows kunnen draaien. En ook voor de gemiddelde Mac gebruiker is Windows soms onmisbaar, al zullen de die-hards waar deze topic eigenlijk over gaat dat altijd glashard ontkennen ;)
het gaat wel goed met de ipod en mac mini maar gewoon het algehele besturings systeem gaat toch achteruit imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Canaria schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 13:49:
Dat is een mening. Sommige mensen zijn uitermate tevreden over hun Apple vanwege technische aspecten, vinden Mac OS X daadwerkelijk beter dan Windows en steken dat niet onder stoelen of banken. Die houding wordt gezien als elitair en arrogant.
Dat is absoluut geen mening. Niet in de context zoals ik die bedoel. Ik doelde op techniek als argument in deze discussie. Dat is dus ongeacht je houding is gevormd door je mening over de achterliggende techniek. In deze discussie zijn houding en techniek twee losstaande elementen ongeacht.
Er is een verschil tussen je eigen keuze superieur vinden en de keuze voor een alternatief inferieur vinden. Beide worden door veel mensen die de houding hekelen op één hoop gegooid. Onterecht in mijn ogen. Iemand die vol lof is over Apple is niet noodzakelijkerwijs iemand die Windows verafschuwt. Dat is de nuancering die mensen die iets over beide platformen schrijven willen maken.
Deze argumentatie volg ik niet helemaal. Het gaat hier toch om de groep die bij voorbaat roept dat OSX voor iedereen afdoende is? Ik heb het in ieder geval enkel over die groep.
Daarom wordt ook zo vaak door Apple gebruikers het verdedigende argument gebruikt dat Windows weliswaar sterke eigenschappen heeft, maar dat dit niet de aspecten zijn waarop de keuze voor Mac OS is gemaakt. Ik vind dat persoonlijk belangrijk, omdat ik waar dat terecht is positief over Apple wil kunnen praten zonder dat men mij een arrogante en elitaire houding verwijt.
Dit deel van je betoog is dus wat mij betreft helemaal niet relevant. Het gaat om de houding van een aantal mensen die bij voorbaat roepen dat OSX voldoet. Dat zonder enkele argumentatie. Dat is het punt waar aan gehekelt wordt.

Wanneer de vraag is: "Ik zoek een OS dat programma x draait..", kun je pas gegronde uitspraken doen. Maar de vraag wordt niet gesteld alleen wordt maar al te vaak de conclusie wel getrokken. Die houding, die wordt bekritiseerd. Niet de machine.
Als je eenzijdig naar Apple gebruikers en Mac OS kijkt, verdwijnt die nuancering en moet je wel concluderen dat Apple gebruikers elitair en arrogant overkomen omdat ze hun keuze zo bejubelen en zo overtuigd tevreden zijn.
Ben ik niet met je eens. Iemand mag best tevreden zijn over een bepaald product en dat uitdragen. Dat is ook helemaal niet punt wat in de openings post wordt gemaakt.
De vergelijking met religies vind ik nogal scheef, omdat bijna iedereen elkaars keuze voor een computerplatform accepteert en respecteert, met uitzondering van de evangelisten. Wat overblijft is het Apple-evangelisme aan de kaak stellen, wat volgens mij de bedoeling van de eerste post van dit topic is.
Wat in veel reacties gepoogd wordt is te stellen dat niet iedereen die zo positief is over Apple tot die groep behoort.
De vergelijking is niet scheef, maar dat bevestig je zelf ook al. De groep "Apple-evangelisten" zoals jij ze bestempelt, is nou juist de groep die wordt bekritiseerd.

Er reageren meerdere mensen en sommige zien dit inderdaad als mogelijkheid om, iedereen die zich maar een beetje positief uitlaat over Apple, aan te vallen. Ik opper: negeren.
[b][message=25533897,noline]Canaria schreef op vrijdag 07 april 2006 @
maar blijkbaar roept de context eromheen toch reacties op, geleid door de topictitel. Neemt niet weg dat er een interessante discussie uit kan ontstaan.
Ik zie nog niet in welke dat dan moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkorpo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-05 08:49
FF Offtopic hoor maar ik vind dat de meeste mensen op tweakers tegen nieuwelingen met weinig verstand van computers of over de website ook niet al te aardig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80403

Zojuist kwam het volgende voorbij op mijn favoriete mac site:
Voor de zoveelste keer in de geschiedenis is een discussie losgebarsten over het verschil tussen Apple gebruikers en anderen. Apple gebruikers zouden "arrogant en pedant" zijn, volgens een Tweakers.net gebruiker. De topicstarter ergert zich aan het fenomeen dat sommige Mac gebruikers zich afvragen waarom je Windows zou willen gebruiken als je een Mac hebt en verdedigt zijn keuze om pas een Mac te kopen als er Windows op kan draaien. Welnu, beste topicstarter, Apple gebruikers zijn net mensen.
Zie de volledige column op, hoe kan het ook anders, macwereld.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

WSaeNoTSoCK schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 14:03:
het gaat wel goed met de ipod en mac mini maar gewoon het algehele besturings systeem gaat toch achteruit imho
Mag ik dan vragen waar je dat op baseert? OS X wordt juist steeds beter en staat steeds meer in the picture door de ontwikkelingen van de laatste jaren. En werk je er zelf uberhaupt wel eens mee, of is je mening vooral gebaseerd op wat anderen er over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Qorne schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 13:42:
Je hebt een probleem punt "arrogantie van Apple gebruikers" maar dan vraag ik me af wat is daar de oorzaak van?
Door het succes van Apple, is er een grote groep mensen ontstaan die vroeger helemaal niks van Apple moesten weten, maar die nu min of meer met de "hype" mee willen doen.
Aan de ene kant is het fantastisch hoe Steve en Jonathan Apple een nieuw leven hebben gegeven. Maar aan de andere kant is het ook wel jammer dat Apple nu zo groot en bekent is geworden.

Vroeger had je bij Apple het Dreamcast gevoel, nu is het zo dat je begint met uitleggen dat er 10 jaar geleden al een Performa op het bureau stond. De arrogante houding van sommige Mac-fanatici waar de TS het over heeft, is denk ik een reactie op al die nieuwe Mac gebruikers die om de verkeerde reden een Mac hebben gekocht. Echte Fanboys en Haters zal je altijd blijven hebben, in discussie gaan met dat soort personen is zonde van je tijd.

[ Voor 13% gewijzigd door Deacon op 07-04-2006 15:16 ]

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

http://tweakers.net/productsurvey/survey/2403

:X Past denk ik prima in dit topic ?? Dit soort mensen geven de echte oude garde Appel gebruikers een slechte naam imho !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

het probleem is inderdaad ook zoals beschreven dat sommige Apple gebruikers zich aan gevallen voelen. Daarnaast word in beide kampen (maar toch meer in 't apple kamp..) te kort rekening gehouden met het feit dat ieder zijn wensen anders zijn...
Neem nu bijvoorbeeld wat Canaria zegt, ze vind het min of meer wel leuk/een uitdaging om goede software te vinden die toch het zelfde kan. Dat is iets waar van ik denk :X ik ben meer van het type die het gewoon gebruiken wil en niet eerst een zoektocht en vele programma's gaat proberen.
Dat Canaria dat leuk vind kan ik me best voorstellen maar het is niets voor mij, dan ga ik liever af en toe m'n PC op Spyware scannen :)
Anoniem: 80403 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 14:29:
Zojuist kwam het volgende voorbij op mijn favoriete mac site:

[...]

Zie de volledige column op, hoe kan het ook anders, macwereld.nl.
een goed voorbeeld van selectief quoten, veel schijnargumenten met hier en daar een drogreden en tunnelviezie... erg jammer, ipv dat de schrijver zegt waarom hij Vind (niets is beter je vind iets beter) dat Apple voor hem beter is etc of nog beter gewoon zijn mening geeft over die arrogante houding (die is er gewoon, bij windows gebruikers ook maar bij Apple gebruikers relatief veel meer lijkt het wel, het lijkt wel alsof ze zich moeten bewijzen voor zichzelf)...
en hij vergeet ook, als iemand zegt dat er tehard ergens word gereden ga je toch ook niet je zelf met drogredenaties/flames etc verdedigen, ik was het niet! |:(

[ Voor 44% gewijzigd door GoldenSample op 07-04-2006 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotcode
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-06 13:20

dotcode

///\00/\\

Als ik die review lees lijkt die zonder onderbouwingen een os te willen afkraken. Volgens mij heeft hij het nog nooit opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109585

Eerst wou ik hier eigenlijk niet reageren, al was het maar omdat de post van alvi toch wel zwaar uit context gerukt is, maar goed, laat ik me maar weer even meeslepen :)

Eerste punt zijn de diehard fanboys en evangelisten: deze zijn er nu eenmaal, net zoals ze er zijn bij WoW spelers, moslims, voetbalclubs, ... Mensen die het niet kunnen vatten dat andere mensen zijn die op een bepaald punt van mening zouden kunnen verschillen. De ervaring leert me dat hier toch niets tegen in te brengen is, dus mijn voorstel: vriendelijk lachen en verder negeren.

Tweede punt is het draaien van Windows op een intel Mac. Persoonlijk heb ik een PowerBook en daarnaast een Windows deskop. Hoewel voor mij de Mac mijn primaire machine is omdat ik OS X nu eenmaal fijner vind werken, heb ik dus ook een Windows machine. Deze heb ik nodig omdat ik Solid Edge en AutoCAD nodig heb van tijd tot tijd, dingen die ik op Mac niet kan zonder een compleet nieuw programma als Vectorworks ofzo te leren, waar ik niet de tijd voor heb, geen zin, en ook niet het nut van inzie. Nu, naast de programma's waarvoor ik verplicht ben op Windows te gaan zitten, zijn er taken die ik net zo goed op Mac kan doen waarvoor ik toch mijn pc opstart. Waarom? Simpel, ik vind die taken aangenamer en efficienter om uit te voeren op Windows. Tuurlijk kan ik ze doen op Mac, net zoals ik ook kan overstappen naar Vectorworks. Voor mij is de handigste oplossing echter twee OS'en gebruiken.

Ik kan het dan ook alleen maar toejuichen dat ik ook Windows zal kunnen installeren op een intel Mac (of Linux, of BSD of ... for that matter). Hierdoor kan ik binnenkort mijn PC waarschijnlijk vervangen door een iMac zodat ik het plezier heb van OS X voor het merendeel van mijn werk en vrije tijd en ik toch de mogelijkheid heb om voor die bepaalde taken die ik handiger vind in Windows even te rebooten.

Ik heb vaak de indruk dat mensen vergeten dat computers slechts tools zijn om het leven makkelijker te maken. Het is echt geen heilige oorlog zoals je soms de indruk krijgt. Laat iedereen gewoon werken met de dingen die hij of zij het handigst vindt.

Derde punt is de topictitel: de arrogante en pedante houding van bepaalde apple gebruikers. Een groot deel ervan is mijn inziens al te wijten aan de fanboys. Anderzijds leven we nu eenmaal in een wereld waar Windows de standaard is. Als je daarvan afwijkt, ben je 'anders' (of het nu Mac is of BSD, of Solaris of...). Het grote verschil zit em denk ik meer in het opvallen ervan.

Als ik op de trein zit en ik klap mijn PowerBook open, zie ik opeens een hoop blikken naar dat lichtgevende logo'tje op de achterkant en word ik er ook vaak op aangesproken. Een Mac is qua uiterlijk 'af' en valt nu eenmaal op, al is het maar omdat je ze minder ziet dan een doorsnee Dell of HP laptop, om maar iets te noemen. Gegarandeerd krijg je dan een reactie als "ja, wel een mooie machine en die exposé is wel leuk enzo, maar spijtig dat je er niet mee kan <vul een klassieke misvatting over Mac / OS X in> zoals 'gewoon op Windows' ". Normaal reageer ik daar dan ook niet op, maar als zoiets te vaak gebeurt, heb ik soms de ijdele hoop dat ik eindelijk enkele misvattingen de wereld kan uitkrijgen. Probleem met reageren is dat je al snel de verdedigingshoek wordt gedrongen waarom je een Mac hebt en niet 'gewoon kunt doen als alle anderen'. Ik kan me best voorstellen dat ik in zo'n situatie al enkele keren arrogant ben overgekomen, hoewel dat niet de bedoeling was.

Met een Mac ben je 'anders', net zozeer als iemand met een Acer met freeBSD 'anders' is, maar bij die persoon valt het vaak niet zo hard op. Daarbij komt dat mensen met linux en bsd enzo meestal een vrij grote technologische basis hebben, waardoor de afwijkende OS keuze vaak verklaard wordt met "ja, hij is veel met computers bezig". In tegenstelling ken ik ook heel wat gewone mensen met een Mac.

Mede het probleem is dat er zoveel misvattingen zijn. Vele punten die mensen noemen, waren ook effectief problemen in de tijd van OS 9 en ervoor. Dat is dan ook het imago dat blijft hangen. Van linux is dat bijvoorbeeld anders, het algemene gevoel daar is "extreem ingewikkeld maar krachtig". Bij Mac denken de meeste mensen nog altijd aan "overpriced design, beperkingen en incompatibel".

Anders zijn lokt nu eenmaal reacties uit, en het is moeilijk om soms niet in te gaan op alle misvattingen. Ik ben immers laaiend enthousiast over OS X en vind het extreem handig werken, waardoor ik bijna automatisch in de verdediging wil gaan als ik weer eens iemand hoor roepen dat ik "geen Word documenten kan openen". Zelf verstandig reageren kan in zo'n situaties al wonderen doen :) Live and let live...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 00.5
  • Laatst online: 09-02-2022

00.5

Round and round

Ik merk zelf dat er op fora vaak door de OSX gebruiker arrogant gedaan wordt, maar als ik bijmij op school kijk waar 2 leraren van mij een Mac hebben is er eentje die hekel heeft aan alles wat niet Apple is. Daarom neem ik zijn mening over andere (besturing) systemen niet echt serrieus. Maar de andere leraar ziet juist wel in dat verschillende (besturing) systemen ieder hun eigen voordeel heeft. Ik denk zelf ook dat het er aan ligt dat men anoniem op internet hun mening kan geven en daardoor meer arrogantie geeft tegen andere (besturing) systemen.

Ik werk op school graag met mijn iBook maar als het nodig is vind ik het geen probleem om Windows te gaan gebruiken. Helemaal nu bootcamp er is wil ik een iMac of een powermac (als die nog komen) met een Intel CPU zodat ik het beste van beide wereld kan blijven gebruiken met het mooie design van Apple.

Ik heb pas sinds een 2 maanden een iBook en mijn PowerMac 7100/80 was een cadeau van mijn oude bedrijfsleider

[ Voor 7% gewijzigd door 00.5 op 07-04-2006 22:59 ]

00.5 moreevolved

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158372

Ik ben ook een Apple gebruiker. En hoewel ik het er mee eens ben dat Apple natuurlijk veeeel beter is ;) Erger ik me er vaak kapot aan hoe zeer alles van Microsoft afgekraakt wordt. Ik zit zelf ook op een paar Macsites en het lijkt wel alsof je niks anders meer goed mag/kan vinden. Mocht je als Apple gebruiker wel een product van Microsoft verdedigen dan wordt dat gelijk de grond in geboord.

Bij mij in huis is nog een normale Windows Media Center (of ja, eigenlijk is ie niet van mij maar van mijn vriend) die prima zijn werk doet. Apple heeft nog niks uitgevonden wat hier bij in de buurt komt. En als je dan helemaal blij wordt gemaakt met Boot Camp blijkt dat daar geen Media center op kan, al is het alleen al omdat er geen fatsoenlijke tv kaarten voor de Mac zijn (afgezien van USB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76472

Ik denk dat mac gebruikers een zelfde topic kunnen openen omtrent windowsgebruikers, wanneer een artikel verschijnt over mac vind je telkens dezelfde commentaren terug:

- 'hoe duur ze wel niet zijn?!' (Alhoewel je dit direct kunt verwerpen wanneer je de hardware bekijkt met de toegevoegde waarde van de software die je niet gratis meegeleverd krijgt bij de pc. )
-'waren er meer gebruikers, waren er meer virussen' in de VS draait praktisch 50procent in universiteiten en scholen op mac, dus potentieel genoeg lijkt me.

Niemand kan toch ontkennen dat er wel een kleine superioriteit is bij het OSX, zoals de spotlight, de stabiliteit, de plug and play.

Een ander argument geen software voor te vinden?? Ooit al eens gekeken op versiontracker.com?

En niemand kan toch ontekennen dat de hardware heel mooi uitgedacht is, de andere hardware bouwers hebben al jaren gehad om bij te benen en toch kunnen ze niet tippen aan het gewicht,grootte, looks

Tot vorig jaar was er ook nog eens die mhz-mythe, apple is achter op mhz, maar nu kan iedereen er bljkbaar wel mee leven dat intel lager clockt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Laatst online: 06-06 18:09
Het tegenovergestelde gebeurt ook nogal veel he. Als iemand een Apple aanraadt in een topic wordt hij/zij gelijk afgebrand en wordt er gelijk gezegd wat er allemaal zogenaamd zou ontbreken aan een Mac (rechtermuisknop bij voorbeeld of dat er geen software voor zou zijn.... zucht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Exirion schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 15:14:
[...]

Mag ik dan vragen waar je dat op baseert? OS X wordt juist steeds beter en staat steeds meer in the picture door de ontwikkelingen van de laatste jaren. En werk je er zelf uberhaupt wel eens mee, of is je mening vooral gebaseerd op wat anderen er over zeggen?
weet je waarom er steeds meer apple gebruikers komen? dat komt gewoon omdat ze anti Bill zijn en daarom gaan ze maar een apple nemen of schijt bagger linux draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:08
Anoniem: 76472 schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 01:05:
Niemand kan toch ontkennen dat er wel een kleine superioriteit is bij het OSX, zoals de spotlight, de stabiliteit, de plug and play.
ja zo heeft elk OS wel zijn voordelen en nadelen. Ik gebruik zelf oa ook Mac os X, vindt het heel fijn werken maar het is verre van perfect. Ik zou eerder zeggen, dat elk OS zijn sterke en ook zijn zwakke punten heeft.
WSaeNoTSoCK schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 02:04:
[...]

weet je waarom er steeds meer apple gebruikers komen? dat komt gewoon omdat ze anti Bill zijn en daarom gaan ze maar een apple nemen of schijt bagger linux draaien.
Wat is er zo schijt bagger aan linux? Zeer geargumenteerde opmerking en het is duidelijk dat je het niet gebruikt, anders zou je beter weten... Ik snap echt niet hoe mensen zo kunnen opgaan in hun eigen keuze en dan blind zijn voor alles wat anders is. Ik schep er juist lol in om 3 of meer OSsen te installeren, met te experimenteren en zoeken waar ze in uitblinken. Het is niet omdat jij zo narrow minded bent, dat alles wat jij niet gebruikt bagger is.

[ Voor 18% gewijzigd door FragileM64 op 08-04-2006 02:29 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

WSaeNoTSoCK schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 02:04:
Zonder expliciet antwoord op m'n vragen te geven heeft je achterlijke reactie zoveel boekdelen gesproken dat je toch nog ruim antwoord op m'n vragen hebt gegeven. Dude, grow up....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Anoniem: 76472 schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 01:05:
Ik denk dat mac gebruikers een zelfde topic kunnen openen omtrent windowsgebruikers, wanneer een artikel verschijnt over mac vind je telkens dezelfde commentaren terug:

- 'hoe duur ze wel niet zijn?!' (Alhoewel je dit direct kunt verwerpen wanneer je de hardware bekijkt met de toegevoegde waarde van de software die je niet gratis meegeleverd krijgt bij de pc. )
-'waren er meer gebruikers, waren er meer virussen' in de VS draait praktisch 50procent in universiteiten en scholen op mac, dus potentieel genoeg lijkt me.

Een ander argument geen software voor te vinden?? Ooit al eens gekeken op versiontracker.com?

En niemand kan toch ontekennen dat de hardware heel mooi uitgedacht is, de andere hardware bouwers hebben al jaren gehad om bij te benen en toch kunnen ze niet tippen aan het gewicht,grootte, looks

Tot vorig jaar was er ook nog eens die mhz-mythe, apple is achter op mhz, maar nu kan iedereen er bljkbaar wel mee leven dat intel lager clockt?
dat Vind jij, Windows heeft toch een kleine superioriteit wat gamen betreft (ja is een stokpaartje maar jij gebruikt ook loze kretelogie door gewoon in het wilde weg wat voordelen van OS-X te brullen)
Wanneer leren mensen nu in gods naam een keer dat iedereen wat anders belangerijk vind... en wat heeft intels Mhz hype hier mee te maken? verder tuurlijk het komt ook voor bij windows gebruikers, mischien op een ander forum dat de een roept puniken FTW en de volgende PUNIKEN SUX breiën FTW... het is alleen zo dat het onder Apple gebruikers relatief veel en veel vaker voorkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Laatst online: 00:20

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Wat de topic-titel betreft:

Als je niet inhoudelijk wilt ingaan op waarom veel apple-gebruikers superioriteit claimen, dan wordt het een sociologische discussie en dat is niet zo relevant. Verkeerde forum.

Als je wel kijkt naar de vraag waarom apple-gebruikers zo 'blij' zijn met hun platform, ontkom je niet aan een semi/technische discussie. Echter.

Je kunt nooit zeggen X is beter dan Y. Er is altijd een context. De kernvraag is namelijk: wat wil je doen, en welke tool is daar het beste voor geschikt. En zelfs die discussie heeft vaak ook nog met meer individuele voorkeur te maken.

Ik vind iemand geen fundamentalist, als iemand beweert dat een mac voor de meeste thuisgebruikers die, meestal alleen wat surfen, mailen, muziek luisteren en wat met fototjes doen (wat ik zelf 80% van de tijd ook doe) een betere keuze is dan een Windows machine.

Het wordt wel fundamentalistisch als je maar blijft beweren dat apple werkelijk een super oplossing is voor iemand zonder dat je rekening houdt met "wat wil iemand" en wat is nu werkelijk "de beste keuze". Zo is er het 'autocad' probleem, nou ja, dan houdt het op. Dat Vectorworks vaak geen alternatief is, soit. Zo zijn er legio voorbeelden. En er zijn ook zat thuisgebruikers die misschien net iets doen wat niet met een mac kan.

Ik draai alle platformen en ieder heeft zijn functie. Ik heb een voorkeur en zou graag alles op een fysieke machine doen en dat was de reden dat ik van mijn windows-macihe af wilde, niet zozeer omdat ik van windows af wilde. Maar nu is er gelukkig een mooie oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Laatst online: 23:42

JaQ

De term iPod is synoniem voor mp3 speler geworden, de vraag is echter of een iPod ook de beste mp3 speler op de markt is. Verschillende testen door allerlij computerbladen (en ja, die zijn ook gekleurd, dat weet ik best), tonen iedere keer dat er andere producten zijn die betere specificaties hebben en minder geld kosten. Toch wint de iPod qua verkoopcijfers. Oftewel: een inferieur product met een hogere prijs.

Zeg ik daarmee dat de iPod een slecht product is? Nou nee, absoluut niet. Krijg ik hiermee de apple freaks over me heen? Over het algemeen wel... Ik ben zelf ook in het bezit van een iPod en die zou ik voor geen goud willen missen. (het was overigens een cadeautje, maar dat terzijde).

Ik kan hetzelfde verhaal gaan houden over een Powerbook. Ja het ding was eigenlijk te duur, de wireless ontvangst is ruk (best lastig als je alleen wireless in huis hebt, gevolg is dat ik nog geen afscheid heb kunnen nemen van mijn acer laptopje, al is het alleen maar voor internetten vanuit de slaapkamer, daar heeft mijn PB geen ontvangst :() en ik kan het niet uitstaan dat ik een deuk in mijn casing heb opgelopen. De connectiviteit met mijn 6310 is afwezig (tenzij ik software koop die voor windows gratis is) en regelmatig moet ik gekke sprongen maken om toch te kunnen werken (lang leve de terminal :p) Toch zou ik mijn PB (G4) voor geen goud willen missen. Ik ga alleen tegen niemand roepen dat je een apple moet kopen omdat het "zo makkelijk werkt".

Zelf beschouw ik mezelf als fervent apple gebruiker, OS X is mijn geprefereerde platform. Ik kan echter Windows, Solaris en Linux niet laten vallen. Zeker niet voor mijn professionele bezigheden (Oracle DBA / iAS). Ik erger me echter wel aan de reacties van veel andere fervente mackeraars die niet zien dat er meer is dan alleen een apple. (zou daarom het hapje uit de appel zijn in het logo :+)

toevoeging:
ow.. en wat Q hier recht boven zegt, ben ik het ook helemaal mee eens.

[ Voor 3% gewijzigd door JaQ op 08-04-2006 14:11 ]

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Anoniem: 132657 schreef op donderdag 06 april 2006 @ 22:28:
Daar betaal je gigantisch voor; neem een router van Apple (de Airport). Die is 2x zo duur als een gewone router, maar je hoeft vrijwel niets te configureren.
Als we even de Nederlandse wetgeving erbij pakken....
Je moet namelijk het e.e.a. realiseren aan bijv. beveiliging en logging dus je moet wel iets instellen. Ik mag hopen dat zoiets dus wel verplicht wordt om te configureren (al staat het maar als default aan).
[...]

Dat is een hele verkeerde benadering. Dankzij de computer en de spellingscontroles die in software standaard zit ingebouwd zie je dat de kennis van het lezen, schrijven en taal heel erg achteruit holt.
We weten niet meer waar we mee bezig zijn omdat alles zo dodelijk simpel is, letterlijk dodelijk.
COmputers e.d. moeten gewoon een bepaalde moeilijkheidsgraad hebben zodat men wel na moet gaan denken over wat ze aan het doen zijn. Als dat gebeurt dan zie je ook dat er heel wat meer tijd en zorg besteedt wordt aan iets en dat de kwaliteit daarvan stukken hoger is.
Dat kun je ook zien aan het handschrift van mensen.

In plaats van een bevestigingsvraag of je iets wil deleten moet de computer het gewoon meteen deleten. Dat forceert de gebruiker om na te denken waar hij/zij die muis plaatst, etc.

Moet er niet aan denken als ze vliegtuigen en auto's netzo simpel gaan maken als dat computers nu zijn zeg. Het aantal ongelukken met gewonden en doden zal aanzienlijk gaan stijgen omdat men maar wat doet want het systeem vangt het toch wel op. Het trefwoord in dit hele verhaal is dus "valse veiligheid": men gaat erop vertrouwen dat het systeem het wel oplost en men denkt niet meer verder na dan hun neus lang is. Dat kan dus hele gevaarlijke situaties opleveren (bijv. in bedrijven waarbij machines computergestuurd zijn of in ziekenhuizen).

Een aardig artikel vers van de frontpage die dit nog eens onderstreept:
Computerkunst gaat ten koste van ouderwetse technieken

Ik vind het super dat je nu op de Intel macs Windows naast OS X te draaien valt. Dan kan ik tenminste dingen als VMware Server gebruiken om het e.e.a. te maken. Veel servers tegenwoordig zijn ook gewoon x86 hardware namelijk. Middels VMware kan ik er dan in een virtuele omgeving mee werken wat me dan ook weer aan hardware scheelt. Ik hoop dat ook dit soort dingen straks beschikbaar worden voor het mac platform, een VMware Server op MacOS X would be very very nice aangezien je dan voor VMware niet meer hoeft te dual booten.
Het feit dat een iBook 12" gewoon onder de 1000 euro te verkijgen valt i.p.v. een dikke 1500 euro voor een 12" x86 laptop vind ik ook geweldig en ik hoop dan ook vurig dat ze die nieuwe Intel iBook op datzelfde prijsniveau houden.
Jammer dat er dan alleen weer van die mensen zijn die je dan helemaal afbranden dat je Windows nog gebruikt of iets van Linux installeert ter vervanging van OS X (zoals een klasgenoot van mij). Ze schijnen gewoonweg niet te kunnen snappen dat bepaalde functionaliteit en bepaalde programmatuur hoofdzakelijk je OS keuze bepalen.

Wat ook een vreselijk houding is: mensen afzeiken omdat ze op hun Windows/Linux machine een of andere OS X skin hebben gezet. Sommigen doen dat omdat het dan net lijkt op hun mac en anderen doen dat omdat ze de interface van de mac gewoon mooier vinden dan die van Windows/Linux maar zelf liever Windows/Linux draaien dan MacOS X.
Als je zoiets mooi vindt moet je dat gewoon doen, who cares of het nou wel of niet een echte mac is.
Wat zal jou een ander interesseren wat die persoon met zijn computers doet? Als die persoon ze graag met een moker bewerkt, who cares, moet die gast toch zelf weten?

Het gevaar wat om de hoek komt kijken in topics waar veel van die mac fanaten reageren is de geloofwaardigheid. Die geloofwaardigheid daalt heel erg en kan daardoor ook potentiele mac gebruikers afschrikken. Zo lees ik liever de topics op neowin.net dan hier in het apple talk forum omdat die mensen daar gerust hun mening over een apple apparaat durven te geven die ze 9 van de 10 keer ook gewoon goed onderbouwen. Hier duiken ze er meteen boven op...jammer.
De Apple gebruikers in het echt hier in de buurt vind ik dan veel meer met hun benen op de grond. Die raden je rustig iets anders aan dan Apple spul als dat een beter alternatief is. Zou het dan toch meer een online probleem zijn?

Food for thought: na de bekendmaking dat Apple Boot Camp vrij gaf waarmee je Windows naast OS X kan draaien steeg het Apple aandeel met 10%. Waarom zou dat nou zijn? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door ppl op 08-04-2006 18:05 . Reden: linkje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ppl schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 17:59:
[...]
COmputers e.d. moeten gewoon een bepaalde moeilijkheidsgraad hebben zodat men wel na moet gaan denken over wat ze aan het doen zijn. [...]

Moet er niet aan denken als ze vliegtuigen en auto's netzo simpel gaan maken als dat computers nu zijn zeg. Het aantal ongelukken met gewonden en doden zal aanzienlijk gaan stijgen omdat men maar wat doet want het systeem vangt het toch wel op.
Hier gingen me oren echt even van klapperen. Wat mij betreft heb je nog een kans om je standpunt te herzien voordat iedereen je belachelijk maakt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 49627 schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 18:24:
Hier gingen me oren echt even van klapperen. Wat mij betreft heb je nog een kans om je standpunt te herzien voordat iedereen je belachelijk maakt 8)7
Ja, computers zijn speelgoed voor nerds en niks anders! Ingewikkeld moeten ze blijven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

[...]

Sorry hoor mark maar het enige wat ik hier zie en lees van jou is dat je elke argument afkraakt en totaal niet echt diep inzit, wilt begrijpen.
Wat meneer zegt over pc met een evt moeilijkheidsgraad is echt geen slecht idee. Mijn vader verafschuwt nog elke windows omdat er altijd wat mis mee is... en ja hij heeft een dell met officieel windows etc etc etc. Sinds december is hij ook overgestapt naar een ibook en sindsdien zijn zijn avonden minder gefrusteerd en lang tijdens zijn boekhouding voor zijn bed and breakfast.

Zoals je zegt " je koopt een mac voor programma x" echt alleen daarvoor is bullshit. Zoals vele zegen werkt een Mac osx in combo met een Apple gewoon, zonder al die patches, popups, spyware en virussen. Ik zelf een Apple gekocht omdat programma X (Logic pro 7, Spark+ en Protools HD) omdat die programma''s er niet eens zijn voor Windows... Ja protools... maar dat draait nog steeds als dikke stront in een nauwe trekker met een intel 3ghz 2gb geheugen en raptor schijfjes, en het gaat over AUDIO en niet video... en puur voor me ipods verzameling, want een ipod met itunes op XP is gezeik, zeker als je kijkt naar de overdracht snelheid en connectie. En dan kom je weer opschool en dan kan de ipod niet gelezen worden omdat hij voor windows is ingesteld, blablabla.
Maar goed dat is voor mezelf, omdat ik zelf in een hele grote apple milieu zit.
Waarom mensen een Apple met OSX moeten kopen? Omdat het stabilier, minder onderhouds gevoelig is, makkelijker voor de onervaren gebruiker (me opa kan niet met windows over weg en sinds een mac mini zit hij zowat altijd op internet en meelt hij me elke 2 dag uit zuid-afrika, en die man is 91) en de kwaliteit van de intergratie met zijn eigen producten (ipod, isight etc etc). Enige nadeel is dat het geld kost. Maar mensen zijn simpel. Als het doet wat het moet doen, mag het geld kosten.

En dat er geen autocad voor OSX is moet je niet Apple de schuld geven maar die programmeurs van Autocad zelf. En voordat je ook nog weer gaat roepen dat OSX prut is, werk een 2 week/1maand mee. Ik heb zelf nog steeds een Windows bak voor als htpc/server en verdom nog altijd die zooi die er opstaat en die patches en update's om een divx/org/vob file af telezen.

Ik hou me kop en ga ook niet verder in discussie. :X

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 30670 op 08-04-2006 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Mauce
Of je hebt de verkeerde geciteerd of je hebt niet begrijpend gelezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129568

Waar ik me op dit moment aan erger zijn de "anti-apple-fanboy" lui. Die noemen iemand anders om het minste of geringste een fanboy, en zeiken ze daarom af.

Zoals bijvoorbeeld met die telefoon. Ik zeg dat ik sms'en bout vind, en dat ik vind dat dat geen prioriteit is van een telefoon. Dat een telefoon ervoor is om te bellen, niet om de typmachine uit te hangen.

Wat gebeurt er? Ik krijg meteen de volgende reactie.
_geweldig_ zo een reactie _o_
had je het ook gezegt als Microsoft z'n phone had uitgebracht zonder sms functie (die redelijk te gebruiken is) :P
Waar slaat dit op? Er wordt meteen van uit gegaan dat ik sms'en vind stinken omdat ik een appel logo als avatar heb ofzo? Alles van apple top vinden, en de fouten niet kunnen zien is slecht. Maar om nou iedereen die iets van apple positief inziet meteen ongefundeert als "domme fanboy" af te zeiken lijkt me nog erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0BK3
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-04 13:54
Vind ik ook. En vaak worden sneren naar Windows veel te serieus genomen. :)
Voor de rest ben ik het volledig met Q eens.

[ Voor 3% gewijzigd door R0BK3 op 08-04-2006 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

[...]

Okay, das mooi, kan ik jou even goed in je hemd zetten ;)

Gemak dient de mens heb je vast wel ooit eens van gehoord. Probleem wat in die link stond die ik aangaf is dan ook dat de computer het tekenen dermate gemakkelijk maakt dat je er een stuk minder creativiteit e.d. voor nodig hebt. Je krijgt dus uiteindelijk minder kwalitatief goed werk omdat iedereen op de computer wel wat leuks bij elkaar kan klikken. Op dat niveau zitten we al deels, zie websites en dingen als weblogs. Iets als met pen en papier werken dwingt je gewoon om wat meer na te denken, het is moeilijker en daarom heb je er meer kunde en ook creativiteit bij nodig wat uiteindelijk de kwaliteit ten goede komt.

Een ander groot probleem vormt zich bij kinderen. Je hebt van die ouders die hun kind werkelijk alles gunnen. Zo'n kind heeft dan ook een complete speelkamer vol met speelgoed. Uit diverse onderzoeken is inmiddels gebleken dat dit heel erg slecht is voor zo'n kind. Het prikkelt de fantasie niet, het zet het kind niet aan om creatief te zijn e.d.
Kinderen die amper speelgoed hebben zijn veel creatiever en hebben veel meer fantasie. Je kunt dus een kind beter een blik met een pollepen geven dan een complete speelkamer.
Die creativiteit heb je straks later nodig om bepaalde producten/diensten te ontwikkelen of om problemen op te lossen. Als je niet zo creatief bent zul je ook niet snel een oplossing kunnen vinden als er 1 stok van je tent ontbreekt.

Gemak dient de mens maar teveel gemak maakt ons erg lui. Erg luie mensen denken niet al teveel na of helemaal niet.
Een ander probleem is dat mensen nu gaan vertrouwen op techniek, op bepaalde mechanismen.
Als je iets verkeerds tikt dan maakt dat toch niet uit want de spellingscontrole en grammaticacontrole in Word verbeterd het wel. Wat zie je bij de jeugd nu? Ze kunnen amper hun eigen taal wat schrijven betreft.
Mensen dubbelklikken ook maar botweg op wat ze tegenkomen want de firewall en de virusscanner vangt het wel af of ze draaien op een mac dus van virussen hebben ze geen last.
Hetzelfde zie je bij auto's met airbags en die mooie constructies zoals Volvo die heeft. Mensen gaan ineens meer risico's nemen want die side impact protection en 6 airbags redden hun leven toch wel.
Valse veiligheid dus. Er zijn namelijk zat ongevallen waarbij de airbag juist de oorzaak is van letsel of de riem de oorzaak is waarom iemand dood is.
Die valse veiligheid is dus het probleem wat ontstaat omdat alles zo makkelijk is, het apparaat doet het wel en vangt het wel af. Mensen bewust maken voor veiligheid op het internet of op de weg is met die houding dan ook vrijwel zinloos en dat is veel erger dan 2 extra klikjes moeten doen of wat meer nadenken.

Maarja, nadenken en weten wat je doet is moeilijk want daar moet je energie insteken en dan moet je er wat voor doen, dat komt niet gratis...

Een auto en een vliegtuig heb je ook niet zomaar onder controle en daar zul je ook veel voor moeten doen, dat ben je zelfs wettelijk verplicht. Een computer zit op hetzelfde niveau en dat moeten mensen maar eens een keer inzien. Het is geen gemakkelijk apparaat omdat het juist zo'n makkelijk ding is. Doordat het zo gemakkelijk is liggen er allerlei gevaren op de loer.
Als het voor een gebruiker gemakkelijk is dan is het vaak ook voor een kwaadwillende gemakkelijk, aangezien de gebruiker denkt dat het apparaat het allemaal wel doet (en dat doet het dus niet). Het niet hebben van een wachtwoord is zo'n mooi voorbeeld: voor de gebruiker gemakkelijk...voor een hacker ook, al helemaal als je dan bekijkt hoe het juridisch zit. Zit er geen wachtwoord op dan kun je die dus ook niet kraken en kun je dus ook al niet schuldig maken aan computerinbraak, alleen aan computervredebreuk (een veel minder zwaar vergrijp en dus ook aantrekkelijker).

Het beste en makkelijkste voorbeeld wat ik kan geven is een digitale camera.
Je hebt de versie met een stand waarin het een kwestie is van "point and shoot": je richt en je drukt op een knopje en je hebt een foto. Je hebt ook een handmatige stand waarin je alles zelf moet instellen. Het verschil in kwaliteit van iemand die weet hoe de boel werkt met iemand die domweg maar op dat knopje drukt is gigantisch. Die laatste groep loopt hun camera namelijk altijd af te zeiken dat het ding niet goed werkt en dan hebben ze een dure Canon EOS 350D (schuim fotografie fora maar eens af).

Als je al een klein beetje weet waar je mee bezig bent voorkomt dat gewoon zo ontzettend veel ellende en andere zaken. Daarom moet iets ook een bepaald niveau van complexiteit hebben.
Het moet je dus niet te gemakkelijk worden gemaakt en dat is echt helemaal niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zelf kocht ik toen MS office beschikbaar was voor OSX een iBook om te proeven aan een Mac. Sindsdien volgde er nog een iBook, Powerbook, Cube en Mac Mini. De Powerbook probeer ik te verkopen nu.

Daarnaast heb ik nu een AMD X2 4200+, 2GB, nVidia 7800GTX etc. PC staan met recent WindowsXP64 er op. Ik kan niet zonder mijn PC, maar wil zeker ook mijn Apple computer niet missen. Ik gebruik ze dan ook dagelijks naast elkaar. OSX vergt zeer minimaal onderhoud en al doe je het niet (wel de updates installeren) dan kom je er mee weg. Een XP installatie is echt een crime. Mijn kennis is meer dan voldoende om mijn computer perfect draaiende te houden, maar als ik zie wat anderen er mee doen dan raad ik juist die mensen aan om een Mac te overwegen.

Wat heb je nodig om te kunnen tekstverwerken en internet? Een stabiele computer die gewoon werkt. Dat is OSX. Uit jarenlange ervaring kan ik zeggen dat voor alledaagse taken een Apple computer gewoon veel fijner werkt voor iemand met iets minder kennis van computers. Hij/zij is officieel ook veel minder geld kwijt op de lange duur. Denk aan de aankoop van firewalls, virusscanners e.d. Natuurlijk zijn er gratis alternatieven, maar bedrijven die het verkopen zijn niet voor niets zo groot als ze nu zijn.

Dan is er nog het onderhoud dat regelmatig gedaan moet worden. Op een Windows computer is dat echt nodig en met een Apple kom je er mee weg. Het systeem wordt niet snel vuil en herinstalleren komt niet vaak voor.
Was het veranderen van een computer op Windows maar zo makkelijk als op OSX. Ik was elke keer meestal niet meer kwijt dan 1 a 2 uur in totaal om exact dezelfde omgeving te hebben op mijn nieuwe Mac en kon toen meteen door werken alsof er niks was veranderd behalve het uiterlijk en snelheid van de computer zelf. Doe een herinstallatie maar van XP, dan ben ik wel een dag of langer bezig.

Als je specifieke software nodig hebt dan is deze hele discussie veel minder van belang. Soms is het gewoon niet voor beide systemen beschikbaar. Wat op een Apple kan kan meestal ook op een Windows PC en andersom zeker niet. Is bepaalde software echter wel beschikbaar en we proberen niet te kijken naar processor kracht dan draait het op OSX toch altijd wel verrassend goed. Beter dan op een XP computer. Zelf kijk ik nu echt uit naar een 12" Core Duo MacBook Pro. Dan kan ik in een keer weer alle hardware door deze laptop vervangen........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Laatst online: 14:59
soms klinkt het alsof sommige anti-apple personen bang zijn om hun 'tweaker-status' kwijt te raken door het makkelijke OSX.

maarja, degenen die een pc in elkaar sleutelen, een XP kunnen slipstreamen en een x-tal anti-spyware programma's kan installeren noem ik _GEEN_ tweaker. Dan ben je een doodnormale huis-tuin-en-keuken _GEBRUIKER_.

Heb wel 's iemand gesproken die indruk wilde maken met het argument: "ik gebruik ook Usenet hoor, dus ik weet waar ik het over heb met computers"

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

kiddyl schreef op zondag 09 april 2006 @ 00:20:
Was het veranderen van een computer op Windows maar zo makkelijk als op OSX. Ik was elke keer meestal niet meer kwijt dan 1 a 2 uur in totaal om exact dezelfde omgeving te hebben op mijn nieuwe Mac en kon toen meteen door werken alsof er niks was veranderd behalve het uiterlijk en snelheid van de computer zelf. Doe een herinstallatie maar van XP, dan ben ik wel een dag of langer bezig.
Ik zie in dit topic veel mensen de voordelen van Mac OS afwimpelen met "dat _vind_ jij beter" of "dat is een mening", toch kan ik met de beste wil niet begrijpen dat iemand 'applicaties opnieuw installeren' prefereert boven 'de applicatiefolder naar de nieuwe installatie kopiëren'.
Dit concludeer ik ook uit het feit dat het wordt toegejuicht als Windows software als executable wordt gedistribueerd in plaats van als installatiebestand.

Daarnaast vind ik het raar dat ik als tegenwicht voor bovenstaande tenminste één voordeel van Windows zou moeten noemen omdat ik anders een arrogante Apple gebruiker word genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Is er helemaal niemand hier die OSX en XP/VISTA gewoon gelijk aan elkaar vinden en beide OS'en waarderen? Wat een gerant toch altijd naar elkaar toe... :/

Elke windows gebruiker die een beetje serieus en objectief is kan zien dat er best wat werk gestoken is in OSX, en omgekeerd kan elke OSX gebruiker best wel inzien dat windows zo onlogisch nog niet is.

Natuurlijk is de een mooier, en de ander sneller, en zo behouden ze ieder hun voor en nadelen, maar dat idiote argument dat OSX "gewoon" superieur is slaat nergens op natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Is er helemaal niemand hier die OSX en XP/VISTA gewoon gelijk aan elkaar vinden en beide OS'en waarderen? Wat een gerant toch altijd naar elkaar toe...
Weinig kans, daar beide OS'en ook niet gelijk zijn! Bepaalde gebruikers zullen gezien hun activiteiten meer baat hebben bij een van beiden, en het heeft daarnaast ok nog eens met smaak en budget te maken.
Elke windows gebruiker die een beetje serieus en objectief is kan zien dat er best wat werk gestoken is in OSX, en omgekeerd kan elke OSX gebruiker best wel inzien dat windows zo onlogisch nog niet is.
Tuurlijk zullen ook de meest fanatieke evangelisten wel inzien dat Windows niet een zooitje bij elkaar geraapte code is, maar ik kan me goed voorstellen dat je XP redelijk onlogisch vind als je jaren OS X ervaring hebt. Ook in OS X zitten onlogische dingen, maar ik als je mij 30 seconden de tijd geeft om voor beide OS'en er meer op te noemen, dan wordt het lijstje bij XP wat langer.
Natuurlijk is de een mooier, en de ander sneller, en zo behouden ze ieder hun voor en nadelen, maar dat idiote argument dat OSX "gewoon" superieur is slaat nergens op natuurlijk
Hier ruk je alle text uit het bovenstaande topic mee uit zijn verband. Heb je hier al eens iemand horen zeggen dat OS X volledig en op alle vlakken superieur is aan XP? Ik niet namelijk.

De arrogantie van bepaalde Apple gebruikers omdat ze zich superieur voelen is er zeker, maar zo heb je dat toch wel in meer wereldjes? Collega's van mij vinden het fantastisch om in een Honda te rijden, en als Volkswagen chauffeur hoor je er niet bij, en kun je beter zo snel mogelijk dat ding verkopen voordat hij verroest is. Zelf heb ik een roestige fiets en geef niets om auto's. Zo zijn er waarschijnlijk zat gewone computer gebruikers die niets geven om het merk, OS, type, of whatever, zolang hun computer maar werkt. Dat er dan nu al XP op staat, is voor hun een argument om later opnieuw een XP bak te kopen, heeft immers een makkelijke leercurve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

matiasjansen schreef op zondag 09 april 2006 @ 10:43:
Is er helemaal niemand hier die OSX en XP/VISTA gewoon gelijk aan elkaar vinden en beide OS'en waarderen? Wat een gerant toch altijd naar elkaar toe... :/
Gelijk aan elkaar is onmogelijk. Beide OS'en waarderen... tja hiermee heb je wel de bias te pakken in dit topic waardoor mensen elkaar niet begrijpen.
Ik waardeer beide OS'en, maar dat blijkt volgens sommige mensen niet samen te kunnen gaan met iets positiefs zeggen over het ene, zonder iets positiefs te zeggen over het andere.
Als ik iets positiefs zeg over Mac OS rant ik niet automatisch op Windows.
Alle voordelen afdoen als een mening, vind ik getuigen van een sterk door eigen gewoonten gekleurde, weinig open blik. Dat geldt in beide richtingen.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.