Arrogante en pedante houding van een hoop apple gebruikers

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.996 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-07 17:10

Gerco

Professional Newbie

cailin_coilleach schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 09:24:
Ja, het is een interessante vraag die -mogelijk- iemand op een later punt helpt om een beter besluit te maken. Maar, NEE... Die vraag is op het moment van het probleem niet relevant. Die vraag is -juist- het bewijs voor waar we nu van worden beschuldigd: arrogant "ik weet het altijd beter" gedrag.
Daar heb je helemaal gelijk in, helaas zijn diegenen die "ons" (ik ben geen Mac OS X gebruiker) daarvan beschuldigen zelf net zo schuldig...

Steeds als ik iemand vraag om me een bestand te sturen in een open formaat ipv .doc, krijg ik de opmerking: "Waarom gebruik je niet gewoon Office dan?". Elke keer dat ik een nutteloos flash .exe spelletje door de mail krijg en zeg dat ik dat niet kan openen omdat ik Linux draai hoor ik: "Gebruik dan ook gewoon Windows".

Ik denk dat de meeste OS X gebruikers gelijksoortige ervaringen hebben, sterker nog, waarschijnlijk geld dat wel voor alle gebruikers van "non-standaard" programmas als OpenOffice, Firefox, Thunderbird, Gaim, The GIMP en ga zo maar door.

Wat dat betreft kunnen we net zo goed een topic volschrijven over de arrogante en kortzichtige houding van Windows/Microsoft gebruikers. "Wij alternatieven" zijn helemaal zo apart niet en waar we van beschuldigd worden doet "de andere kant" net zo goed.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 18:54
Ik zeg ook geenszins dat een van beide kanten heilig is en zich nooit schuldig maakt aan fouten. Je hebt gelijk dat elke zijde zich schuldig maakt aan dit soort dingen.

Ik reageerde louter op de opmerking van FlowerP met een uitleg waarom het niet op prijs word gesteld.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-07 20:42

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Yapser schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 00:09:
Trouwens, ff redelijk offtopic, maar hoe zit het nou:

DOS: is het een fabel of waar dat Microsoft Dos zelf heeft ontwikkeld of dat ze het hebben gekocht en zelf hebben (door)gedeveloped?

Mac OS' grafische interface: Klopt het nou wel of niet dat Xerox 'eerder' was vroeger?
Leesvoer:
Folklore.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Laatst online: 08:40
Gerco schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 09:36:
[...]

Daar heb je helemaal gelijk in, helaas zijn diegenen die "ons" (ik ben geen Mac OS X gebruiker) daarvan beschuldigen zelf net zo schuldig...

Steeds als ik iemand vraag om me een bestand te sturen in een open formaat ipv .doc, krijg ik de opmerking: "Waarom gebruik je niet gewoon Office dan?". Elke keer dat ik een nutteloos flash .exe spelletje door de mail krijg en zeg dat ik dat niet kan openen omdat ik Linux draai hoor ik: "Gebruik dan ook gewoon Windows".

Ik denk dat de meeste OS X gebruikers gelijksoortige ervaringen hebben, sterker nog, waarschijnlijk geld dat wel voor alle gebruikers van "non-standaard" programmas als OpenOffice, Firefox, Thunderbird, Gaim, The GIMP en ga zo maar door.

Wat dat betreft kunnen we net zo goed een topic volschrijven over de arrogante en kortzichtige houding van Windows/Microsoft gebruikers. "Wij alternatieven" zijn helemaal zo apart niet en waar we van beschuldigd worden doet "de andere kant" net zo goed.
Als ik een auto koop die op kerosine rijd en ik ga bij de BP klagen dat ze dat niet hebben kijkt iedereen mij toch ook vreemd aan? Ik weet dat je het niet leuk vindt maar Windows is op dit moment de geaccepteerde "standaard". Of het goed is is een heel andere dicsussie maar als ik hier op mijn werk een gebruiker binnen zie lopen met een laptop is het 99 van de 100 keer een Windows bak, dit terwijl ze bij ons zelf de keuze hebben.

Op dit moment is het jamergenoeg de standaard, iedereen accepteert het met andere dingen in de samenleving: Digitaal geluid (wat is er ooit met DCC en DAT gebeurd), Video's (V2000, Betamax), digitale video (Als ik met een Laserdisc naar vrienden ga om een film te kijken staan mensen heeeel vreemd te kijken denk.. hoewel ik me net bedenk ergens gehoord te hebben dat het niet digitaal is, maar je snapt hopelijk mijn punt) maar met een OS moet er meteen geschreeuwd worden dat je vreemd ben als je met de massa meeloopt. Het is gewoon een stuk makkelijker als je je Windows PC'tje heb staan aangezien bijna iedereen dat heeft.

Even voor de duidelijkheid ik ben zeker geen microsoft fanboy of apple freak. Ik ben iemand die computers gebruikt en mij maakt het echt geen f**k uit welk besturingssysteem er op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfpunk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05-2021

surfpunk

*apple macBook*

Vermakelijk topic. Ik zal niet proberen om grote voorbeelden uit mijn werk of uit geschiedenisboeken naar voren te halen, want in al die -euh- 13 pagina's van dit topic staan er genoeg.

Zelf heb ik sinds win3.11 een eigen pc. Win95 (sinds de eerste beta) was een verademing, Win98SE was zelfs nog minder crash-gevoelig (over WinME wil ik het zeer zeker NIET hebben), Win2k en WinXP! Och! Heerlijk, die stabiliteit!!!

En toch heb ik naast mijn pentium IV 2 apples, staan. Een ibook600 (ruim 4 jaar oud en het enige manco is de adapter (iemand een adapter over??)) en een macBook sinds kort. Wat mij opvalt is dat het zo 'smooth' werkt. Gisteren op het werk mijn Sony telefoon via USB aangesloten aan XPPro, wat gezeur over drivers, maar aangezien ik alleen wilde laden, lekker genegeerd. Blijkt de telefoon dus niet te laden. Andere USB poort-> het zelfde. Via de hub (met stroom) ook niet... Dan thuis maar aan de macBook en na 5 minuten is mijn batterij er al veel beter van geworden.
Ander voorbeeldje. Mijn PC is dus een p4 met 1 gieg, Asrock moederboardje en een Matrox G550 er in. Heerlijk zoals die PC kan hangen met Firefox 1.5, of in Word. Spontane bevriezing van mijn beeld en ach, na ruim een kwartier wachten komt ie altijd wel weer los, maar werkbaar? Toegegeven. Dit zal niet aan Windows XP liggen; immers op het werk werk ik met verschillende pc's die dit allemaal fantastisch stabiel doen. Het zal aan een bepaald chippie liggen op het Mobo in combinatie met een bepaald chippie op de videokaart die weer in icm de driver van de een de driver van de ander ruzie maken....

En dat vind ik juist het heerlijk van mijn macs. Eén doos en geen gezeur met 3rd party hardware/drivers. (heerlijk al die PC moederboards met allerhande (Gigabit) netwerkadapters die niet herkend worden door de XP installatie cd zodat je op een andere pc moet gaan downloaden, op een memorystick zetten en dan in je nw geinstalleerde machine steken!!!! ARGH!!!)

Of dat ik hier wel eens mijn vrienden mee lastig val? Ja!
Of met het feit dat ik op mijn mac wel durf te limwire-en (vriussen)? Ja!
Sorry. Ik doe soms ook dapper mijn best om het mac-evangelie te verkondigen, maar dat doe ik op basis van mijn ervaringen.

Voor mij is computeren nog nooit zo onderhoudsvrij geweest en dat wilde ik graag zo houden.

Maar ga vooral zo door in dit topic, op deze manier heb ik een vermakelijke manier om mijn werkdag te beginnen, maar 1 tip: maak je niet druk, het zijn maar computers!

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
* Liegebeest is met Kaassouffle.

Vertrouw niet op de woorden van luitjes op dit forum... Luister liever naar de mensen die er bij waren! :) Erg leuk om te lezen, die verhalen. Vond die ene over de "Japanner verstopt in de voorraadkast" echt geniaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Archie_T schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 09:53:
Als ik een auto koop die op kerosine rijd en ik ga bij de BP klagen dat ze dat niet hebben kijkt iedereen mij toch ook vreemd aan?
Ik klaag helemaal niet, ik vraag alleen maar aan mensen om na te denken over welke formaten ze gebruiken om informatie de wereld in te slingeren. De meeste mensen hebben er geen idee van dat niet iedereen MS Office heeft. Veel mensen weten niet eens dat het €400,- kost, want de buurjongen installeert het gratis.

Als je legaal probeert te werken in deze "Windows wereld", krijg je steeds het deksel op de neus van mensen die niet doorhebben dat er ook andere dingen dan MS Windows en MS Office bestaan, want je moet maar "gewoon" Windows en Office gebruiken. Ik heb geen zin om €400,- aan een produkt uit te geven wat ik zelden gebruik, ik gebruik OpenOffice.org.

Kan aan mij liggen, maar zo "gewoon" is MS Office helemaal niet, zeker niet voor de thuisgebruikers die gewoon netjes hun software willen kopen of legaal gratis gebruiken.
Ik weet dat je het niet leuk vindt maar Windows is op dit moment de geaccepteerde "standaard".
Het kan me niet schelen wat iemand gebruikt, zo lang die persoon daar maar zelf een keuze in gemaakt heeft en zo lang die persoon accepteert dat er andere mensen zijn die een andere keuze gemaakt hebben. Daar lopen er alleen erg weinig van rond en de meesten gebruiken geen Windows.
Of het goed is is een heel andere dicsussie maar als ik hier op mijn werk een gebruiker binnen zie lopen met een laptop is het 99 van de 100 keer een Windows bak, dit terwijl ze bij ons zelf de keuze hebben.
Zie hiervoor mijn post over bewuste keuze. Ik durf bijna te wedden dat niemand er zelfs maar over heeft nagedacht dat er alternatieven zijn.
maar met een OS moet er meteen geschreeuwd worden dat je vreemd ben als je met de massa meeloopt.
Vreemd, ik hoor alleen mensen naar me schreeuwen dat ik *niet* met de massa meeloop en dat ik eens normaal moet gaan doen. Ik veroordeel niemand voor het gebruik van Windows hoor, ik grinnik alleen veelbetekenend als iemand weer eens flink op dat "kloteWindows" loopt te schelden (en zich luid afvraagt of er geen alternatieven zijn. De meeste van die mensen willen helemaal geen alternatief, die willen gewoon lekker klagen).

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

MeNTaL_TO

The future is not set

Grappig dat iedereen het heerlijk vind dat mac alles zeer dicht houd (niemand mag mac hardware maken) maar zodra MS ook maar iets wat er lijkt van plan is, tot de grond aan afgebrand worden.
XP is instabieler door drivers omdat er giga veel hardware ondersteund moet worden.
Verder brand ik me niet aan deze discussie, tis net als tegen een gelovig iemand zeggen dat zijn god niet bestaat.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Er zijn verschillen in dicht houden tussen MS en Apple. Apple is een hardwareboer, logisch dat ze liever niet hebben dat er klonen op de markt komen. MS is een softwareboer, ze laten ook niet toe dat iemand een andere Windows distributie op de markt brengt. Wat dat betreft dus helemaal niet raar.

Dat verschil zie je ook in de software terug. MS probeer iedereen zoveel mogelijk op te sluiten in Microsoft oplossingen en zo incompatible mogelijk te zijn met non-MS oplossingen. Apple heeft daar een andere kijk op en geeft zelfs de sourcecode van zijn kernel weg (met een vertraging, sinds kort) en gebruikt zoveel mogelijk open standaarden en open source produkten als die doen wat er gedaan moet worden (samba bijvoorbeeld).

Het zou voor MS heel slecht zijn als je Windows alleen maar kon kopen op een Microsoft-computer, dat kost ze marktaandeel in de softwaremarkt en dat is nu net waar de winst vandaan komt. Voor Apple zou het slecht zijn als je overal OS X op kan installeren, dan koopt niemand meer Apple hardware en dat is waar bij Apple de winst vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
Gerco schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 10:07:
[...]

Ik klaag helemaal niet, ik vraag alleen maar aan mensen om na te denken over welke formaten ze gebruiken om informatie de wereld in te slingeren. De meeste mensen hebben er geen idee van dat niet iedereen MS Office heeft. Veel mensen weten niet eens dat het €400,- kost, want de buurjongen installeert het gratis.
[...]
Als je legaal probeert te werken in deze "Windows wereld", krijg je steeds het deksel op de neus van mensen die niet doorhebben dat er ook andere dingen dan MS Windows en MS Office bestaan, want je moet maar "gewoon" Windows en Office gebruiken. Ik heb geen zin om €400,- aan een produkt uit te geven wat ik zelden gebruik, ik gebruik OpenOffice.org.

Kan aan mij liggen, maar zo "gewoon" is MS Office helemaal niet, zeker niet voor de thuisgebruikers die gewoon netjes hun software willen kopen of legaal gratis gebruiken.
Goed punt, ik dacht dat we het over bedrijven hadden.. Prive gebruik ik meestal PDF als ik naar mensen toe moet sturen, dit bespaart over het algemeen een hoop gezeur. Maar je hebt gelijk er zijn zelf mensen verbaasd als er geen office op hun PC geleverd wordt, "dat hoort toch bij Windows?" Ook dat is dus wel een bewijs van de impact van Microsoft op ons computer gebruik. Maar volgens mij kan OpenOffice ook RTF en PDF aan?
Het kan me niet schelen wat iemand gebruikt, zo lang die persoon daar maar zelf een keuze in gemaakt heeft en zo lang die persoon accepteert dat er andere mensen zijn die een andere keuze gemaakt hebben. Daar lopen er alleen erg weinig van rond en de meesten gebruiken geen Windows.
Juist, maar verwacht ook dat mensen die niet weten wat OpenOffice is verbaasd kunnen reageren. In hun belevingswereld is er alleen MS Office, kortzichtig en jammer
Zie hiervoor mijn post over bewuste keuze. Ik durf bijna te wedden dat niemand er zelfs maar over heeft nagedacht dat er alternatieven zijn.
Mensen hebben blijkbaar geen alternatief nodig, anders gaan ze wel op zoek.
Vreemd, ik hoor alleen mensen naar me schreeuwen dat ik *niet* met de massa meeloop en dat ik eens normaal moet gaan doen. Ik veroordeel niemand voor het gebruik van Windows hoor
Ik had het denk fout geformuleerd. Ik bedoel dat mensen die een alternatief besturingsysteem gebruiken snel willen zeggen dat Windows niet ok is en niet de standaard hoort te zijn.
Ik grinnik alleen veelbetekenend als iemand weer eens flink op dat "kloteWindows" loopt te schelden (en zich luid afvraagt of er geen alternatieven zijn. De meeste van die mensen willen helemaal geen alternatief, die willen gewoon lekker klagen).
Ik denk dat de meesten ook klagen op Windows omdat het goed staat, alsof je er "echt" verstand van hebt.

Ik zou graag zien dat er meer OS'en als alternatief voor Windows komen. Het zou een stuk leuker zijn, maar ik zie nog geen thuisgebruiker zoals mijn Pa over gaan op Linux, waarschijnlijk zal het super werken, maar hij kan niet met de buurman dingen uitwisselen en dat maakt het lastig ;)
MeNTaL_TO schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 10:20:
Verder brand ik me niet aan deze discussie, tis net als tegen een gelovig iemand zeggen dat zijn god niet bestaat.
Briljant! Dat is inderdaad een goede conclusie... Ik probeer ook mensen niet te overtuigen van het een of het ander, ik ben gewoon benieuwd waarom mensen zo fanatiek kunnen zijn over hun OS. Ik zie het OS als iets wat mij helpt mijn werk te doen, niets meer en niets minder. Doe hij het niet goed haal ik een ander OS. Hetzelfde als Auto's als iemand problemen heeft gehad met een Ford uit 1980 zal hij nooit een nieuwe Focus kopen.

[ Voor 17% gewijzigd door Archie_T op 19-07-2006 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Archie_T schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 10:30:
Maar volgens mij kan OpenOffice ook RTF en PDF aan?
Klopt, als ik mensen een mail stuur met een document daarbij, stuur ik ook altijd een .odt, een .pdf en meestal een .doc erbij. Dat voorkomt problemen en iedereen kan het document lezen. Alleen een .odt en een .pdf is vaak ook lastig, want Windows heeft geen goede PDF reader aan boord. Iedereen gebruikt dan Acrobat Reader en vinden dat vaak een onding, want het duurt een minuut om op te starten oid.
Mensen hebben blijkbaar geen alternatief nodig, anders gaan ze wel op zoek.
Daar ben ik niet van overtuigd. Voor de meeste mensen heeft een computer nu eenmaal Windows. Een computer en Windows zijn onlosmakelijk verbonden. Niemand vraagt zich af of er ook alternatieven zijn omdat het hele idee van een alternatief niet in ze opkomt, de computer en Windows zijn geen verschillende dingen voor die mensen.
Ik had het denk fout geformuleerd. Ik bedoel dat mensen die een alternatief besturingsysteem gebruiken snel willen zeggen dat Windows niet ok is en niet de standaard hoort te zijn.
Ik had liever gehad dat Windows minder marktaandeel had ja, een procent of 40 lijkt me een prima verhouding. OS X kan dan ook 40% pakken en de gezamelijke Linuxen de resterende 20%. Een andere verhouding is ook prima, zolang hij maar gezond is. Er moet marktwerking kunnen optreden en die is er nu gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Doe hij het niet goed haal ik een ander OS. Hetzelfde als Auto's als iemand problemen heeft gehad met een Ford uit 1980 zal hij nooit een nieuwe Focus kopen.
Wat natuurlijk ook geen goede instelling is, als je de boel heel sec neemt. Want het kan best zijn dat door de jaren heen Ford zijn auto's heel erg heeft verbeterd.

Zo kan het ook zijn dat Microsoft Windows 2012 misschien heel goed zal zijn, maar Apple mensen zullen die automatisch links laten liggen. Daarmee doe je jezelf dan ook weer tekort.

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Laatst online: 10-07 20:42

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Leuk topic verder.. niemand leest meer alle posts en we beginnen om de zoveel tijd overnieuw met alle argumenten..

Leuk ook die 'blauwhelm' posts om de zoveel tijd:
"...Maar jongens.. iedereen moet toch zelf weten wat ie kiest.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153621

Jammer dat het niet waar is en idd als "leesvoer" kan worden gebruikt.
Voor de hele alerte mensen onder ons: Men heeft dit leuke voorval ook gebruikt in de
hollywood tv-film Pirates of the Silicon Valley als feit iets wat door Wosniak is ontkent.

Ik had trouwens de vraag hier al beantwoordt en dit als echte bron gebruikt als iemand de waarheid wilde weten.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 153621 op 19-07-2006 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 21:31
Archie_T schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 09:53:
Als ik een auto koop die op kerosine rijd en ik ga bij de BP klagen dat ze dat niet hebben kijkt iedereen mij toch ook vreemd aan? Ik weet dat je het niet leuk vindt maar Windows is op dit moment de geaccepteerde "standaard".
Je kunt dit simpele feitje niet zomaar even wegwuiven met 'het is nou eenmaal zo'. Er lopen hier eigenlijk twee hoofd discussies door elkaar:

1) De OS X is beter, Windows is inferieur discussie.
2) De Windows is opzich niet slecht, maar totale afhankelijkheid van 1 aanbieder is slecht discussie.

In 1) kan ik me zeker vinden, maar die mening hou ik zoveel mogelijk voor mezelf. Voor mij is 2) dus meer het belangrijkste topic en dus niet even een 'bijzaak'.

Als we terug naar jouw benzine voorbeeld gaan. Hoe zou jij het vinden als je met je standaard benzine auto rijdt en alle bezine ter wereld is in handen van 1 enkele aanbieder? Tevens is deze aanbieder de leverancier van het enigste merk auto. Als er dan iemand met een ander merk auto op de markt komt, weigert deze aanbieder deze dan benzine te leveren. De andere aanbieder kan niet de motor van zijn auto produkt aanpassen op de standaard benzine omdat de specificaties geheim gehouden worden en tevens copyrighted zijn.

Je krijgt dan ongeveer een situatie zoals in het vroegere oostblok, waar zowel de benzine van de staat was als de auto produktie. Iedereen reed daar toen in een Lada en wij maar lachen hier om die situatie. Ondertussen gaan we hier met onze software zogenaamd door marktwerking (die allang niet meer bestaat) nog een flink stapje verder.

Wie weet lachen de Chinezen ons nog wel uit over 10 jaar, als zij in een welvaart staat zitten met de keus voor tientallen (compatible!) operating systemen, en wij hier nog steeds helemaal opgesloten zitten in onze Windows.
Op dit moment is het jamergenoeg de standaard, iedereen accepteert het met andere dingen in de samenleving: Digitaal geluid (wat is er ooit met DCC en DAT gebeurd), Video's (V2000, Betamax),
Je begrijpt het punt niet. Standaarden zijn goed. Macht bij 1 fabrikant is slecht. VHS video recorders worden door iedereen gemaakt. Windows wordt alleen door Microsoft gemaakt. Als ik een VHS wil bekijken wordt ik toch ook niet gedwongen om alleen een JVC recorder te kopen?
Even voor de duidelijkheid ik ben zeker geen microsoft fanboy of apple freak. Ik ben iemand die computers gebruikt en mij maakt het echt geen f**k uit welk besturingssysteem er op staat
Weet je, ik ook eigenlijk niet. Ik bewijs dat in de praktijk en gebruik zowel Linux, Mac OS X als Windows; Linux op het werk bij locatie 1 en Mac OS X op het werk bij locatie 2 en bij mijn vriend z'n huis. Thuis draai ik Windows XP, waar ik ook op werk (werk soms thuis).

Waar ik me grote zorgen over maak is nogmaals het feit dat slechts 1 aanbieder zoveel macht heeft.

[ Voor 23% gewijzigd door flowerp op 19-07-2006 11:01 ]

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
Gerco schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 10:39:
[...]
Daar ben ik niet van overtuigd. Voor de meeste mensen heeft een computer nu eenmaal Windows. Een computer en Windows zijn onlosmakelijk verbonden. Niemand vraagt zich af of er ook alternatieven zijn omdat het hele idee van een alternatief niet in ze opkomt, de computer en Windows zijn geen verschillende dingen voor die mensen.
En dus hebben ze niets anders nodig, ik ben blij met mijn rijtjeshuis in een nieuwbouwwijk ik heb niet echt de drang om een "cribs" huis te kopen, kortom het werkt voor mij zoals het moet en dat is denk voor elke Windows gebruiker er is dus geen reden om een alternatief te kopen, daar heeft MS erg veel geluk mee. Als MS ooit iets echt fout doet met hun OS kan het zo gebeuren dat het omslaat en iedereen een alternatief gaat zoeken (wat is er bijvoorbeeld ooit met Novell gebeurd, vroeger gebruikte iedereen het op de server, Windows was "niets" en nu is het "omgekeerd")
Ik had liever gehad dat Windows minder marktaandeel had ja, een procent of 40 lijkt me een prima verhouding. OS X kan dan ook 40% pakken en de gezamelijke Linuxen de resterende 20%. Een andere verhouding is ook prima, zolang hij maar gezond is. Er moet marktwerking kunnen optreden en die is er nu gewoon niet.
Waarom moet dat? Ik kom maar even terug op mijn voorbeeld van de CD en Video, er zijn alternatieven maar niemand gebruikt ze en iedereen is er gelukkig mee. Het maakt het alleen maar lastig voor een gebruiker, mensen zeggen dat ze een keuze willen, maar vinden het toch eng om een keuze te maken (het kan namelijk een foute zijn)
cailin_coilleach schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 10:40:
[...]

Wat natuurlijk ook geen goede instelling is, als je de boel heel sec neemt. Want het kan best zijn dat door de jaren heen Ford zijn auto's heel erg heeft verbeterd.

Zo kan het ook zijn dat Microsoft Windows 2012 misschien heel goed zal zijn, maar Apple mensen zullen die automatisch links laten liggen. Daarmee doe je jezelf dan ook weer tekort.

:9
Precies mijn punt! Maar dat zal altijd blijven, het is moeilijk voor mensen om afwijkend gedrag te tonen.
flowerp schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 10:52:
[...]
Als we terug naar jouw benzine voorbeeld gaan. Hoe zou jij het vinden als je met je standaard benzine auto rijdt en alle bezine ter wereld is in handen van 1 enkele aanbieder? Tevens is deze aanbieder de leverancier van het enigste merk auto. Als er dan iemand met een ander merk auto op de markt komt, weigert deze aanbieder deze dan benzine te leveren. De andere aanbieder kan niet de motor van zijn auto produkt aanpassen op de standaard benzine omdat de specificaties geheim gehouden worden en tevens copyrighted zijn.
Zoals ik al eerder zei als ik kan rijden op dat moment maakt het MIJ niets uit.. Maar dat is mijn mening, ik kan mij niet druk maken over dit soort dingen. Het is nou eenmaal zo en ik kan dat accepteren.
Je krijgt dan ongeveer een situatie zoals in het vroegere oostblok, waar zowel de benzine van de staat was als de auto produktie. Iedereen reed daar toen in een Lada en wij maar lachen hier om die situatie. Ondertussen gaan we hier met onze software zogenaamd door marktwerking (die allang niet meer bestaat) nog een flink stapje verder.

Wie weet lachen de Chinezen ons nog wel uit over 10 jaar, als zij in een welvaart staat zitten met de keus voor tientallen (compatible!) operating systemen, en wij hier nog steeds helemaal opgesloten zitten in onze Windows.
Wij moesten daarom lachen ja, maar die mensen waren naar omstandigheden "tevreden" met hun auto, en dat probeer ik de hele tijd duidelijk te maken, als er geen alternatief nodig is hoeft het van MIJ niet. Dit is mijn mening. Als er van mij gevraagd wordt Windows te gebruiken gebruik ik Windows, als ik met OSX aan de gang moet is dat ook geen probleem. Mijn hele punt is dat het echt niets uit maakt en deze discussies altijd aan zullen blijven, alleen is het opvallend dat Mac bezitters nogal overdreven elitair kunnen doen over hun besturingssysteem en minderwaardig over Windows en dat verbaasd me. Nogmaals ik ben geen Windows fan, ik ben geen OSX fan, ik gebruik computers en dat gaat me tot nu toe toch wel ok af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:38
Het lijkt me ondertussen duidelijk dat er geen einde aan deze discussie gaat komen, het lijkt me dan ook verstandiger dat we het hierbij laten :).

[ Voor 37% gewijzigd door leon1e op 19-07-2006 15:10 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.