Gathering of Tweakers

Quicksearch
is Engelandvaarder!

quote:
Daedalus schreef op maandag 31 maart 2008 @ 19:00:
Afgezien van de techinsche verschillen, is uiteindelijk de licentie van Mac OS X de reden waarom we discussie over hackintoshes hier niet toestaan:
Eh, niet om het even, maar sinds wanneer zijn belachelijke voorwaarden in een AV zaligmakend? Zou je ook geeist hebben dat mensen op hun hoofd zouden staan terwijl ze met MacOS werken als dat in de AV zou hebben gestaan? De AV van Apple is een self-fulfilling prophecy en monopolie-activiteit.

Dat betekent opnieuw niet dat ik me niet kan vinden in de beperkingen in dit forum (al vind ik het persoonlijk erg tweaker-onwaardig om allerlei beperkingen van een fabrikant zomaar te accepteren), maar iets kritischer mag wel :) .

Acties: [view][quote]

Door: Hoedje Moderator APL / PMD
Nobody ever does...

quote:
gambieter schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 22:15:
[...]

Eh, niet om het even, maar sinds wanneer zijn belachelijke voorwaarden in een AV zaligmakend? Zou je ook geeist hebben dat mensen op hun hoofd zouden staan terwijl ze met MacOS werken als dat in de AV zou hebben gestaan? De AV van Apple is een self-fulfilling prophecy en monopolie-activiteit.
Dat is jouw mening. Daarbij vind ik je voorbeeld wat far-fetched. Het is absoluut niet verboden om hard- en software met elkaar te verbinden en daarbij is er van een monopoliepositie natuurlijk al helemaal geen sprake. Het is gewoon een andere strategie dan Microsoft. Maar goed, nu kunnen we hier een hele discussie over gaan houden, maar daar is dit topic niet voor bedoeld :) .
quote:
Dat betekent opnieuw niet dat ik me niet kan vinden in de beperkingen in dit forum (al vind ik het persoonlijk erg tweaker-onwaardig om allerlei beperkingen van een fabrikant zomaar te accepteren), maar iets kritischer mag wel :) .
Ik vind dit eerlijk gezegd een steek onder water. We zijn kritisch genoeg, maar we moeten ons ook houden aan de wet. Zeker bij een groot forum als GoT moet je daar gewoon mee oppassen. Het punt is dat we in Apple Talk juist al een vrij 'tweakerwaardig' beleid hebben: De software van de Apple TV, iPhone en iPod touch aanpassen, waar we ook gewoon nee hadden kunnen zeggen.

Bodies, rest and motion fighting night and day. Well it's kill or be killed and one day we'll get the best of them...
Nobody seems to care, nobody ever learns.

is Engelandvaarder!

quote:
Hoedje schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 23:10:
[...]
Ik vind dit eerlijk gezegd een steek onder water.
Dat is jammer, want dat is niet zo bedoeld, in ieder geval niet richting dit forumdeel of de crew ervan. Ik bedoelde het meer algemeen, het valt me namelijk op dat Apple-gebruikers toch vaak weinig kritisch zijn richting de praktijken van het bedrijf Apple, die zeker niet altijd heilig of schoon zijn. Echter, dat is neem ik aan off-topic hier :)

Nobody ever does...

quote:
gambieter schreef op woensdag 02 april 2008 @ 13:09:
[...]

Dat is jammer, want dat is niet zo bedoeld, in ieder geval niet richting dit forumdeel of de crew ervan. Ik bedoelde het meer algemeen, het valt me namelijk op dat Apple-gebruikers toch vaak weinig kritisch zijn richting de praktijken van het bedrijf Apple, die zeker niet zo heilig en schoon zijn. Echter, dat is neem ik aan off-topic hier :)
Ik ben het volmondig met je eens dat Apple misschien nog wel erger is dan Microsoft wat dat betreft. Maar Apple is niet zo groot, dus het blijft een "wat als..." verhaal. Aan de andere kant maakt Apple fantastische producten en zijn de gebruikers daar over het algemeen bovengemiddeld tevreden over. Ik denk toch dat je Apple gebruiker moet zijn het te "snappen" :) .

Bodies, rest and motion fighting night and day. Well it's kill or be killed and one day we'll get the best of them...

is Engelandvaarder!

quote:
Hoedje schreef op woensdag 02 april 2008 @ 13:23:
Ik ben het volmondig met je eens dat Apple misschien nog wel erger is dan Microsoft wat dat betreft. Maar Apple is niet zo groot, dus het blijft een "wat als..." verhaal. Aan de andere kant maakt Apple fantastische producten en zijn de gebruikers daar over het algemeen bovengemiddeld tevreden over. Ik denk toch dat je Apple gebruiker moet zijn het te "snappen" :) .
Het wordt bijna religieus, ik snap allerlei levensbeschouwingen ook niet helemaal :+ . Serieus: het is me duidelijk en ik kan me er in vinden :) . Mocht de policy veranderen dan zal ik er echter graag gebruik van maken.

Nobody ever does...

Ik zei het nog voorzichtig ;) Overigens blijft dit een mooie quote in dat opzicht:
Slightly offtopic, one of the further reasons I both hate and love the Apple is the community. Between all the helpful, genuine, real people who make up the community, there are the sandwhich of fanboys and critics who assert that Apple can do no wrong, or can do no right, depending on the phase of the moon.

I guess with any minority, among them, a smaller, more vocal, less intelligent minority must exist-- but while most PC users are your average Joe's, here we have average Joe's who now believe they are the enlightened children of some long lost deity because they have chosen this OS or platform.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws