Reg. datum: 17 augustus 2004
XMS Glasvezelinternet voor particulieren - deel III
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 76 77 78 79 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 17 augustus 2004
Reg. datum: 28 februari 2002
quote:Nick39 schreef op maandag 12 november 2007 @ 15:29:
[...]
Je hebt wel iets meer mensen nodig dan alleen een straat,de andere initiatieven gingen over 40% van een totale wijk.
XMS bied geen glasvezel aan in Groningen.quote:barzi schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:56:
[...]
Dus ik, in Groningen, kan voor 150 euro een glasvezelnetwerk aansluiting krijgen? Of snap ik dat niet helemaal goed? Ik bedoel er ligt hier geen glasvezel, dat weet ik zeker.
Dan zou het wel heel erg goedkoop zijn! Kan iemand dit bevestigen?
Hmm, waarschijnlijk wordt het dan een hele opgave om in de wijk glasvezel er door heen te krijgen...
Tijmen wijzigde dit bericht 12-11-2007 16:59 (35%)
We zijn momenteel in Arnhem bezig met 'stadsverglazing'. 'De Laar' is de eerste wijk. Gaat dat voorspoedig dan gaan we 1 voor 1 de andere wijken in de stad af. Voor andere steden/dorpen blijven we toch echt afhankelijk van bewonersinitiatieven (zoals nieuwlandopglasvezel).quote:Tijmen schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:59:
[...]
[...]
XMS bied geen glasvezel aan in Groningen.
Hmm, waarschijnlijk wordt het dan een hele opgave om in de wijk glasvezel er door heen te krijgen...Vind het wel jammer dat het niet globaler wordt uitgerold. Is XMS dit later nog wel van plan?
<- werkt niet bij Alice - XMS-info -=- Internlnet-citynet/GlasvezelAmsterdam-Info -=- Disclaimer
Is er al een overzicht lijst van de volgorde in wijken..? (in Arnhem...)quote:denan schreef op maandag 12 november 2007 @ 17:19:
[...]
We zijn momenteel in Arnhem bezig met 'stadsverglazing'. 'De Laar' is de eerste wijk. Gaat dat voorspoedig dan gaan we 1 voor 1 de andere wijken in de stad af. Voor andere steden/dorpen blijven we toch echt afhankelijk van bewonersinitiatieven (zoals nieuwlandopglasvezel).
Reg. datum: 17 oktober 2006
Ja daar ben ik ook wel erg nieuwsgierig naarquote:bobje1986 schreef op maandag 12 november 2007 @ 17:25:
[...]
Is er al een overzicht lijst van de volgorde in wijken..? (in Arnhem...)
Amen to thatquote:jan groen schreef op maandag 12 november 2007 @ 22:07:
[...]
Ja daar ben ik ook wel erg nieuwsgierig naar
[ pctje te zien hier ] - Miauw
Hmmm er is wel een semi-volgorde maar die kan ik jullie niet gevenquote:
<- werkt niet bij Alice - XMS-info -=- Internlnet-citynet/GlasvezelAmsterdam-Info -=- Disclaimer
Dat zal flyers printen worden , shitquote:denan schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 08:55:
[...]
Hmmm er is wel een semi-volgorde maar die kan ik jullie niet gevenWat ik eerder zei gaat nog steeds op: Als er in bepaalde wijken in arnhem bewonersinitiatieven starten zoals nieuwlandopglasvezel/vathorst/etcetc zullen die wijken natuurlijk het eerst aangesloten worden. Je moet dan wel ongeveer 40% van de wijk mee krijgen.
Gelukkig hebben we een wijkblad en centrale buurt super.
Wat informatie plaatsen op die 2 plekken zal al helpen.
Mocht iemand dit lezen en ook in de buurt Cranevelt/Alteveer (aka : Wijk 4) wonen , pm me voor een eventuele gezamelijke actie (website opzetten , craneveertje informeren etc).
Overzicht wijken
GekkeR wijzigde dit bericht 13-11-2007 10:48 (5%)
[ pctje te zien hier ] - Miauw
Broadbandcities congres live te volgen: http://www.evenementgemist.nl/bbc/.. alleen vandaag dus
In rijssen krijgen we nu ook de mogelijkheid om ftth te nemen.
Dit wordt ook verzorgd door reggefiber onder de naam twennet.
Nu lijken ze hier ook digitale tv via "streaming IP" te geaan gebruiken.
D.m.v. een decoder kan dit op 1 tv gebruikt worden.
Zijn deze streams ook met de pc op te pikken?
Dit ivm een MCE2005 pc die ik toch wel houden.
Zijn er al wel decoders die dit type ondersteunen of zit ik vast aan het standaard ding wat ze voor 89¤ proberen te verkopen?
arjants wijzigde dit bericht 14-11-2007 13:43 (5%)
http://www.twennetforum.nl <- Glasvezel Rijssen / Holten
Wrong topic.. ik weet niets van twennet dus dat zul je bij hen moeten navragen.. Wel zie ik dat ze ook de amino 110 gebruiken.. dus de streams zijn niet op je computer op te vangen.quote:arjants schreef op woensdag 14 november 2007 @ 13:37:
Misschien niet in het goede topic maar mijn vraag gaat ook over glasvezel.
In rijssen krijgen we nu ook de mogelijkheid om ftth te nemen.
Dit wordt ook verzorgd door reggefiber onder de naam twennet.
Nu lijken ze hier ook digitale tv via "streaming IP" te geaan gebruiken.
D.m.v. een decoder kan dit op 1 tv gebruikt worden.
Zijn deze streams ook met de pc op te pikken?
Dit ivm een MCE2005 pc die ik toch wel houden.
Zijn er al wel decoders die dit type ondersteunen of zit ik vast aan het standaard ding wat ze voor 89¤ proberen te verkopen?
Is de kwaliteit van deze decoders nog een beetje goed?
http://www.twennetforum.nl <- Glasvezel Rijssen / Holten
Volgens mij zijn de streams gewoon 5-8Mbit hoor, 10mbit en hoger gaat al richting HDtv (12Mbit->20Mbit.) Feit blijft dat je dit gewoon bij twennet moet vragen.quote:arjants schreef op woensdag 14 november 2007 @ 15:51:
Ze claimen dat de streams meer dan 12Mbit zullen zijn en ik kom in de specs van de amino tegen dat deze tot 10Mbit gaat, lijkt me ook niet echt super.
Is de kwaliteit van deze decoders nog een beetje goed?
De amino's doen in principe prima wat ze moeten doen.
Ik heb een verzoek ingediend of er plannen zijn om de draadjes om te leggen..
Canon EOS-400D / Canon 18-55mm Kitlens
Reg. datum: 19 mei 2003
zie:
http://spitsnet.nl/nieuws.php/1/7827/online
Het meeste lachen is dat die Karianne Vermaas dus aan de mensen van @home/essent en casema heeft geinterviewd door middel van vragenlijsten.
(ook mij)
Ze heeft dus niet echt de mensen zelf hun verhaal laten vertellen maar meer vragen gesteld als: hoeveel zou je meer willen betalen: a, b of c maar die vragen dus wel gesteld aan mensen die allemaal zo rond de 4MB snelheid zaten dus geen vergelijking konden maken.
Zo van,zou je meer willen betalen voor meer snelheid: ja/nee natuurlijk wil men dat niet.
Maar om dan als conclusie te trekken dat glasvezel niet interessant is voor consumenten... ik heb haar hier nog niet gezien..anders had ze geweten dat die hogere prijs niet klopte.
Wat een promovendus
Nick39 wijzigde dit bericht 14-11-2007 22:48 (5%)
ben dyslectisch en kan niet korte berichten schrijven.
Don't spread the word.. maar de kabelaars zijn toch echt heel erg bang voor de nieuwe glasvezelnetwerkenquote:Nick39 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 22:47:
"Supersnel internet via het glasvezelnetwerk is de meerkosten nog niet waard. Zonder nieuwe, unieke diensten is het tot tien maal snellere glasvezelnetwerk niet interessant voor consumenten, vergeleken met de huidige standaard voor internet en televisie, kabel en ADSL.... "
zie:
http://spitsnet.nl/nieuws.php/1/7827/online
Het meeste lachen is dat die Karianne Vermaas dus aan de mensen van @home/essent en casema heeft geinterviewd door middel van vragenlijsten.
(ook mij)
Ze heeft dus niet echt de mensen zelf hun verhaal laten vertellen maar meer vragen gesteld als: hoeveel zou je meer willen betalen: a, b of c maar die vragen dus wel gesteld aan mensen die allemaal zo rond de 4MB snelheid zaten dus geen vergelijking konden maken.
Zo van,zou je meer willen betalen voor meer snelheid: ja/nee natuurlijk wil men dat niet.
Maar om dan als conclusie te trekken dat glasvezel niet interessant is voor consumenten... ik heb haar hier nog niet gezien..anders had ze geweten dat die hogere prijs niet klopte.
Wat een promovendusjammer want een hoop mensen lezen de spits (is gratis) en zeker als je net probeeert je wijkje te laten voorzien van glas.
Reg. datum: 31 oktober 2007
Die heb ik niet langs zien komen.. heb je een link/scan?quote:pieter1967 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 17:56:
computer idee van 2 weken geleden dacht er heel anders over leuk stukje over internl en xms wat ik al schreef enigte die glasvezel tot in het woonhuis .Wij worden bijna iedere week gebeld door KPN en Casema en iedere keer zeggen we dat we bij XMS zitten en ik zeg dan kom maar met zo aanbod maar dat kunnen ze niet laat mij maar lekker zitten werkt perfect voor weinig geld verglijk maar met KPN en Casema met de zelfde bandbreedte als ze dat leveren ha ha

Ik heb hiervoor dus de testpagina van Leaseweb genomen. Aan de telefoon werd mij aangeraden de homepageruimte te gebruiken als test, maar ik kan maar geen toegang krijgen tot die ruimte via FTP. Ik heb het wachtwoord via mijn.xmsnet.nl veranderd, maar het inlognummer, inlognaam, oude wachtwoord, nieuwe wachtwoord; alles heb ik geprobeerd, maar inloggen ho maar.
Op de pagina van Leaseweb heb ik in IE7 (en ook firefox) op Windows XP, direct met goede CAT6 UTP kabel aangesloten op modem deze tests uitgevoerd. Voorheen kwam de snelheid met een dergelijke test meteen constant op precies 24Mbit / 3MB te liggen, nu spiked hij er af en toe naar toe, maar meer ook niet. Ik woon overigens in Soest.
Hebben meer mensen hier last van?
Reg. datum: 30 juli 2002
Hij connect wel maar , verbreekt meestal na een aantal minuten.
wat heb allemaal geprobeerd:
- ps3 wireless aangesloten
- ps3 met draad aangesloten
- ps3 sommige poorten geforward
- ps3 in dmz gezet
- internetverbinding zonder router op de ps3 aangesloten.
Dit heeft allemaal niet geholpen
de PS3 komt steeds met de foutmelding 8002a535
weet niet of XMS hier iets mee kan
SUPERSNEL INTERNET
Edwin Ammerlaan,
hoofdredacteur
Kan niet zonder het dagelijkse nieuws. Natuurlijk via nu.nl en als Parool-lezer zelfs via telegraaf.nl, maar uiteraard ook bij Computeridee.nl en PCMweb.nl. Bezoekt met regelmaat favoriete sites over onder andere sport, games en muziek, maar laat zich ook graag verrassen door sprankelende weblogs en uurtjes vrij surfen langs alle uithoeken van het net. Heeft een waslijst aan nieuwe programma's, gadgets en toepassingen die nog moeten worden gekocht en getest, maar u weet hoe dat gaat bij hoofdredacteuren: druk, druk, druk.....
Binnenkort kunt u in Computer Idee alles lezen over supersnel internet. Wat zijn de snelste verbindingen en abonnementen en hoe zullen de up- en downloadsnelheden zich in de toekomst verder ontwikkelen?
Dankzij dit artikel kwam ik er achter dat er op het Amsterdamse KNSM-eiland al een 100 megabit/seconde internetaansluiting voor particulieren beschikbaar is. Daar werd ik niet vrolijk van. Met deze snelheden kunnen mijn stadgenoten een complete film van 4 GB in zes minuten downloaden, terwijl ik er ruim anderhalf uur voor nodig heb. Helaas ligt er in mijn wijk (Amsterdam West) geen glasvezel, dus zal ik geduldig moeten wachten. Even was er goede hoop, want mijn straat is op dit moment opengebroken voor vervanging van de waterleidingen en riolering. Dan zou je denken dat er meteen een glasvezelkabeltje neergelegd kan worden, maar zo efficiënt zijn onze vrienden bij de gemeente en KPN natuurlijk niet. Wat mij pas echt pissig maakt, is dat ik bij mijn Planet-abonnement 52 euro per maand betaal voor een downloadsnelheid van 6 Mb/s. Voor 28 euro (!) meer mag ik upgraden naar adsl ‘advanced', waarna ik op 20 Mb/s mag rekenen. Kortom, voor 80 euro per maand krijg ik 20 Mb/s bij Planet, terwijl mijn stadsgenoten voor zich minder dan 100 euro per maand bij InterNLnet kunnen abonneren op 100 Mb/s. Wordt het niet eens tijd dat de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMA) eens in de absurde prijsstellingen van de internetproviders duikt?
Yup, had al een pdf gevonden waarin ie stond.. thnx!quote:pieter1967 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 14:54:
Sorry is niet het hele artikel staat nog niet op de site van Computer idee het ids het blad nr 23 .
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 76 77 78 79 last