Hoofdcategorieën
Topicacties

XMS Glasvezelinternet voor particulieren - deel III

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 76 77 78 79 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 10 februari 2005

Hoe staat het met de aanleg van andere wijken in amersfoort ik hoor hier heel weinig over verder ook weinig info op de site van xms

quote:
Zie je mail.

ben dyslectisch en kan niet korte berichten schrijven.

Reg. datum: 03 december 2000

Ze hebben bij ons (woon in Vathorst) de hele boel opengegraven(leuk om weer met een plank je eigen huis te moeten betreden :P). Ik heb al 1,5 jaar XMS dus ik neem aan dat het nu open ligt om een aansluiting voor andere delen van vathorst of zelfs amersfoort te maken ?

Reg. datum: 26 januari 2000

quote:
een "Zoals?" van Denan in dit forum lijkt me een open invitatie om je kennis ook met ons te delen :)

technisch geneeskunde
Reg. datum: 12 juli 2006

quote:
martdj schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:29:
[...]

een "Zoals?" van Denan in dit forum lijkt me een open invitatie om je kennis ook met ons te delen :)
Ja top idee, ben wel nieuwsgierig namelijk :)

Lian Li A16 Black | DS3 rev3.3 | e4300@2808Mhz - Ninja/SilenX Ixtrema | Team Xtreem Dark 4GB | 8800GTS 320MB | XtremeMusic | Iiyama E2200WS | Speedlink Medusa 5.1 | Hercules XPS 5.1 70 |

Reg. datum: 17 september 2003

quote:
psychoclown schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:42:
[...]

Ja top idee, ben wel nieuwsgierig namelijk :)
Helaas.. iets met "geruchten over een snelheidsverhoging"... Er is in ieder geval geen plan/opdracht vanuit XMS om dit door te voeren.. dus ik ben bang dat het momenteel bij 'geruchten' blijft.
quote:
martdj schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:29:
[...]

Ik wilde het eerst even met Denan kortsluiten voordat iedereen in een jubelstemming komt :9~ , er had iemand iets verkeerd opgevat blijkbaar.
Een monteur had van iemand dat de snelheid naar 40 mbit omhoog zou gaan en dat verteld.
Hoewel te goeder trouw was het dus verkeerde info.
Jammer,hoewel de 24 het ook best doen ;)

Nick39 wijzigde dit bericht 30-10-2007 17:57 (11%)

@jabber.org

quote:
dewaal schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 18:40:
Hoe staat het met de aanleg van andere wijken in amersfoort ik hoor hier heel weinig over verder ook weinig info op de site van xms
Nieuwland-op-glasvezel heeft inmiddels 1858 aanmeldingen zag ik net. 93% van de 50% dekking die nodig is. Dat gaat waarschijnlijk wel lukken dus.
Voordat het er dan daadwerkelijk ligt is vers twee natuurlijk.

>> 21-22 juni 2008 : Cycle Vision <<
From a logical point of view, better marry a woman uglier than you.

quote:
bartware schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:05:
[...]

Nieuwland-op-glasvezel heeft inmiddels 1858 aanmeldingen zag ik net. 93% van de 50% dekking die nodig is. Dat gaat waarschijnlijk wel lukken dus.
Voordat het er dan daadwerkelijk ligt is vers twee natuurlijk.
Het jammere is gewoon dat de ene dienst niet bij de andere mag,bij ons huis lopen 4 buizen vanuit de meterkast naar buiten zo naar 80 cm onder de grond, in een zit Casema,in de ander zit KPN, die 2 konden al gemakkelijk samen in een buis maar goed,je hebt nog 2 buizen over die leeg zijn maar nee, de glasvezel mag daar niet doorheen,er moet een 5e gat gemaakt worden.
Een halve meter verderop zitten weer 3 buizen, door een gaat de waterleiding,door een ander de gasleiding.
Op een halve meter van elkaar af lopen 3 ongebruikte buizen.
Met als gevolg dat mensen die niet mee doen dus een uit de grond stekende kabel hebben.
maar nutsbedrijf a heeft ooit die buis neergelegen en daar blijf je maar gewoon af.
Wat klinkt nou beter,mevrouw we kunnen het kabeltje zo van buiten naar binnen steken,u hoeft niet thuis te zijn,we hoeven niet te boren en we hoeven niet binnen te zijn,maar het mag niet en nu trekken de kids de vezels er zo uit buiten.
Echt zonde !
Wij moesten eens in Zoeterwoude een netwerk kabel van de ene kant van de weg waar het kantoor zat naar de andere kant van de weg waar een veevoerbedrijf zat.
Er liepen 3 buizen,leeg,onder die weg door maar die waren van rijkswaterstaat.
Dan heb je het dus over buizen ter dikte van een regenpijp en die zijn gewoon leeg.
Maar nee, er moest een totale nieuwe buis geboord worden.
Aangezien die weg (Hoge rijndijk voor de kenners) dus ook een dijk functie heeft moest er dus toestemming komen van rijkswaterstaat,de gemeente en de provincie.
Na 1 jaar was dat nog niet rond.
Uiteindelijk was isdn dus via een betaalde telefoonlijn dus gewoon goedkoper en nog later kwam bij nieuwbouw de boel bij elkaar en werd het overbodig maar de keren dat ik dacht,ik pak een trekveer en ik rag die leiding er door,wie komt daar ooit achter zijn meer dan eens door me heen geschoten.

Reg. datum: 30 juli 2002

quote:
denan schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:52:
[...]

Helaas.. iets met "geruchten over een snelheidsverhoging"... Er is in ieder geval geen plan/opdracht vanuit XMS om dit door te voeren.. dus ik ben bang dat het momenteel bij 'geruchten' blijft.
waar rook is , is vuur .

zeg ik altijd maar

het is altijd leuk een verhoging maar met de 24 Mbit die xms nu levert is al snel ik heb niet eens alle tijd om alles te bekijken wat ik heb gedownload.

Ik download veel via xsnews (newsserver)

Reg. datum: 20 juli 2002

Zal sport1 via XMS te zien zijn?

Reg. datum: 11 april 2007

quote:
dewaal schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:59:
het is altijd leuk een verhoging maar met de 24 Mbit die xms nu levert is al snel ik heb niet eens alle tijd om alles te bekijken wat ik heb gedownload.

Ik download veel via xsnews (newsserver)
oei oei oei, upgrade naar 40mbit zou heeeeel fijn zijn, maar zoals je zegt; de huidige 24mbit voldoet voorlopig nog wel even :+

(God, wie had dat 5 jaar geleden gedacht, toen zat ik al te kwijlen over 2mbit via chello)
Reg. datum: 30 juli 2002

quote:
Prosje schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 01:31:
[...]

oei oei oei, upgrade naar 40mbit zou heeeeel fijn zijn, maar zoals je zegt; de huidige 24mbit voldoet voorlopig nog wel even :+

(God, wie had dat 5 jaar geleden gedacht, toen zat ik al te kwijlen over 2mbit via chello)
Vroger waren we natuurlijk blij met de eerste adsl lijn , die 50 kb/s haalde.

tegenwoordig breken we de download dan af, omdat het anders te lang duurt

quote:
michelc85 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 09:22:
[...]

Vroger waren we natuurlijk blij met de eerste adsl lijn , die 50 kb/s haalde.

tegenwoordig breken we de download dan af, omdat het anders te lang duurt
dat klopt dan was dat al erg snel.

Reg. datum: 07 juli 2005

Sinds ongeveer een maand ben ik ook aangesloten op het XMS-net. Nu wilde ik ook mijn laptop draadloos aansluiten en nog een andere pc bekabeld en was het mooi dat ik van mijn schoonvader een Linksys WRT54G (v.7.0) had gekregen.

We zijn er al een paar dagen mee bezig, maar krijgen maar geen verbinding tot stand. Kan wel in de router zelf komen, maar er komt maar geen internet verbinding.

Nou lees ik in dit Portaal/XMS topic dat er meerdere mensen dit wel werkend hebben gekregen met de Linksys WRT54G. Ook heb ik iemand gevonden die precies hetzelfde probleem heeft en daardoor maar een andere router heeft gekocht. Nou vraag ik me af of dit misschien aan versie 7.0 ligt van die router? Misschien iets anders wat ik over het hoofd zie?

Er is mij wel verteld dat elke keer als je een andere pc (of router) aansluit, dat je dan een half uur moet wachten totdat het IP adres vernieuwd is. Dit heb ik meerdere malen gedaan, zonder enig resultaat. Ik baal er wel flink van, aangezien ik gewoon gebruik wil kunnen maken van meerdere pc's.

Dus kan iemand mij hier meer uitsluitsel over geven? Mocht het advies zijn een andere router te kopen, welke dan?

RBXMAYV

Reg. datum: 17 september 2003

quote:
speedyjules07 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 14:06:
Sinds ongeveer een maand ben ik ook aangesloten op het XMS-net. Nu wilde ik ook mijn laptop draadloos aansluiten en nog een andere pc bekabeld en was het mooi dat ik van mijn schoonvader een Linksys WRT54G (v.7.0) had gekregen.

We zijn er al een paar dagen mee bezig, maar krijgen maar geen verbinding tot stand. Kan wel in de router zelf komen, maar er komt maar geen internet verbinding.

Nou lees ik in dit Portaal/XMS topic dat er meerdere mensen dit wel werkend hebben gekregen met de Linksys WRT54G. Ook heb ik iemand gevonden die precies hetzelfde probleem heeft en daardoor maar een andere router heeft gekocht. Nou vraag ik me af of dit misschien aan versie 7.0 ligt van die router? Misschien iets anders wat ik over het hoofd zie?

Er is mij wel verteld dat elke keer als je een andere pc (of router) aansluit, dat je dan een half uur moet wachten totdat het IP adres vernieuwd is. Dit heb ik meerdere malen gedaan, zonder enig resultaat. Ik baal er wel flink van, aangezien ik gewoon gebruik wil kunnen maken van meerdere pc's.

Dus kan iemand mij hier meer uitsluitsel over geven? Mocht het advies zijn een andere router te kopen, welke dan?
Trek je nieuwe router even een uur los en sluit hem dan aan, waarschijnlijk staat je oude mac-lease nog op de wijkrouter vast. Werkt dat niet, laat dan de nieuwe aangesloten zitten en bel even de servicedesk om de 'static arp entry' te controleren.
Ik draai in elk geval goed met de Linksys wrt 54G zowel draadloos als bedraad.
Versie 5, software 1.02.2 niet boven kanaal 11 zetten,sommige laptops/draadloze kaartjes willen dan niet.
Het meest makkelijk gaat het als je de router het mac adres laat klonen van de aangesloten pc,dan hoeft er niet steeds een nieuwe release geregeld te worden.
Op de pc zelf zet je alles automatisch,dus op de pc geen DNS servers toewijzen.
De router zelf zet je op automatic configuration,DHCP.
Op de laptop even de netwerk wizzard volgen.

Nick39 wijzigde dit bericht 03-11-2007 18:28 (47%)

Reg. datum: 01 augustus 2002

quote:
Concepts ICT heeft goed nieuws! Per 1 november 2007 worden alle internet bandbreedtes voor het Concepts ICT TRIPLE glasvezelpakket automatisch verhoogd, zonder extra kosten voor u.

Meer snelheid voor hetzelfde geld!

* 10Mbps wordt 20Mbps;
* 20Mbps wordt 35 Mbps;
* 35Mbps wordt 50Mbps.
Zal XMS volgen? :9~

Alle milieuproblemen zijn veroorzaakt door overbevolking, niet door overconsumptie

Reg. datum: 16 februari 2001

quote:
Reken er maar niet op. Denan heeft laatst al te kennen gegeven dat er geen plannen zijn voor hogere snelheden en bovendien zit de minimumsnelheid al boven de 20 mbit/s.

Ik ben eigenlijk best wel tevreden met mijn 24mbit/s en zou liever uitbreiding zien in de vorm van multiple IP adressen of zo.

Reg. datum: 21 januari 2007

quote:
benbi schreef op zondag 04 november 2007 @ 17:21:
[...]

Reken er maar niet op. Denan heeft laatst al te kennen gegeven dat er geen plannen zijn voor hogere snelheden en bovendien zit de minimumsnelheid al boven de 20 mbit/s.

Ik ben eigenlijk best wel tevreden met mijn 24mbit/s en zou liever uitbreiding zien in de vorm van multiple IP adressen of zo.
Denk niet dat zoiets gebeurd, er is al bijna een tekort aan IP adressen. Misschien als IPv6 ingevoerd is :)

quote:
XMS was ze al voorgegaan... 10 werd 24 ;)

hmm.... kweenie....
Reg. datum: 14 december 2001

Ik ben ook wellicht geintresseerd in dit pakket. Nou dat ik de nieuwsberichten over Chello heb gelezen worden we daar niet vrolijk van. Woon zelf in Nijmegen, Lankforst. Hier staat bij dat het niet zeker is dat hij in de lijst voorkomt van aangesloten netwerken.

Ik heb al wat ervaringen gelezen m.b.t. het aanleggen van XMSNET glasvezel. Zijn nogal wat problemen hiermee... of valt het allemaal wel mee? Ik neem aan dat de aansluit periode binnen een maand plaatsvind?

/edit

Werkt dus niet, jammer. Wel slecht gecoverd zeg.

STIMPPYYY wijzigde dit bericht 05-11-2007 16:41 (5%)

PC 1: Office PC 2: Allround

Reg. datum: 22 september 2002

quote:
Hoeven ze niet. Ze concurreren namelijk niet, je hebt niet de mogelijkheid over te stappen (of je moet ervoor willen verhuizen).

Ze concurreren wel met ADSL (vandaar dat ze boven de 20Mbit moesten) en kabel, maar onderling niet.

quote:
STIMPPYYY schreef op maandag 05 november 2007 @ 09:57:
Ik ben ook wellicht geintresseerd in dit pakket. Nou dat ik de nieuwsberichten over Chello heb gelezen worden we daar niet vrolijk van. Woon zelf in Nijmegen, Lankforst. Hier staat bij dat het niet zeker is dat hij in de lijst voorkomt van aangesloten netwerken.

Ik heb al wat ervaringen gelezen m.b.t. het aanleggen van XMSNET glasvezel. Zijn nogal wat problemen hiermee... of valt het allemaal wel mee? Ik neem aan dat de aansluit periode binnen een maand plaatsvind?

/edit

Werkt dus niet, jammer. Wel slecht gecoverd zeg.
Het merendeel van de problemen zijn meer organisatorisch,moet de stoep open en zo ?
Tussen aankondiging en oplevering zat hier 2 jaar.
Tussen feitelijk graven en opleveren 3 a 4 maanden,maar er moest een apart wijkcentrum gebouwd worden,vergunningen aanvragen en zo.
Wat bedoel je met: binnen een maand ?
Toen ze hier huis aan huis de glasvezel kastjes gingen ophangen was het de andere dag actief.
Maar voordat overal glas lag,vanaf 0, niks naar een werkende aansluiting duurt wat langer...
Loopt het glas voorbij je wijk dan zal het sneller kunnen maar Leiden heeft er een behoorlijke tijd op moeten wachten en klaar is het nog niet.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 76 77 78 79 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: