Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
martdj schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 14:26:
[...]

Klopt. Internet werkt prima. Gamen gaat erg goed met veel lagere pingtijden dan daarvoor. Andere diensten dan Internet heb ik niet. Mijn HetNet abo heb ik al opgezegd (maar wordt pas over 1 1/2 maand ontbonden. Hoezo abo wordt aan het eind van de maand automatisch met een maand verlengd... Helpdesk bellen kost me waarschijnlijk meer dan de 9,95 die ik ervoor betaal dus ik misbruik hun newsserver nog maar een maandje extra aangezien die wel binaries heeft). Ik heb dus eigenlijk niets meer te klagen. Ik had nog een proefballonnetje opgelaten of we als Jan Luykenlaan bewoners vanwege de ruim een jaar ellende niet een gratis vast IP adres konden krijgen, maar daarvoor moet ik een officiele klachtenbrief sturen hoorde ik. Nog niet gedaan, maar mijn dynamische IP adres is ook nog steeds niet gewijzigd en lijkt dus redelijk stabiel.
Ik heb "het" nu een half jaar en in dat half jaar is mijn ip 1 keer veranderd en dat deed ik zelf.
In praktijk,als je verbinding blijft houden (bv via een router) zal je ip niet snel veranderen.
Internet en telefonie is gewoon goed.
Veel mensen zullen er geen gebruik van maken,maar neem mijn fax, na iedere verzonden of ontvangen fax via casema kon ik mijn fax en modem rebooten.
2 pagina's ontvangen of verzenden was er niet bij.
Met xms gaat het vlekkeloos.
En van internet had ik altijd gedacht,je went zo weer aan die hoge snelheid en dan ga je in gedachten weer zitten pushen,sneller sneller,maar ik blijf me steeds verbazen dat het zo stabiel en zo hard gaat.

Wat Hertzinger betreft,er is via Volkers weer een nieuwe afspraak gepland volgende week.

ben dyslectisch en kan niet korte berichten schrijven.

technisch geneeskunde

quote:
Nick39 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 11:19:
[...]
..knip..
En van internet had ik altijd gedacht,je went zo weer aan die hoge snelheid en dan ga je in gedachten weer zitten pushen,sneller sneller,maar ik blijf me steeds verbazen dat het zo stabiel en zo hard gaat.

Wat Hertzinger betreft,er is via Volkers weer een nieuwe afspraak gepland volgende week.
Ja dit vind ik nou ook, de verbinding is gewoon retestabiel en dat merk je aan alles.
Ben trouwens wel benieuwd naar wat er uit dat onderzoek komt, succes ermee!

Lian Li A16 Black // DS3 rev3.3 // e4300@3006Mhz - Scythe Ninja/SilenX Ixtrema // Team Xtreem Dark 4x1GB // Asus 8800GTS 320MB // X-Fi XtremeMusic // Seagate 250GB // Antec NeoHE 500W // Iiyama E2200WS // Speedlink Medusa 5.1 // Hercules XPS 5.1 70

Zijn er hier gebruikers van usenet binarys?
Ik gebruik Eweka, die boden in het verleden 50Mbit max, met mijn 48Mbit lijn haalde ik dat ook netjes, sinds kort heb ik een andere server van hun toegewezen gekregen en zijn ze in hun aanbod terug gezakt naar 20Mbit maar haal ik nog maar zo'n 10 tot 15Mbit.

Voor mij een reden om een gratis elite proef account te nemen bij XSNews. Dit heb ik eergister ook gedaan, maar daar haal ik ook niet sneller dan 8 tot 17Mbit. Ook hun 100Mb.bin bestand kom ik niet hoger uit dan 17Mbit.
Vanaf enkele andere netwerken haal ik wel mijn 48Mbit met het ophalen van een 48Mbit bestand.

Xsnews technische mensen staan open om te kijken waar het mis gaat en hebben van alles met me geprobeerd t/m SSL via een andere IP range, ook dat mocht niet baten. Zelf geven ze aan dat hun netwerk geschikt voor is om zelfs met 100Mbit glasvezel volle snelheid te kunnen behalen en hebben ze diverse klanten (niet XMS gebruikers) die ook hun volle snelheid behalen.

Tevens heb ik gebeld naar de XMS Helpdesk om te vragen of ze toevallig NTP / bepaalde IP ranges verkeer filteren. Dit zou niet het geval zijn.
Ik heb de XMS helpdesk aangegeven dat Xsnews het probleem graag wil oplossen en er samen naar wil kijken. Ik ga dit proberen in gang te laten zetten maar ben ondertussen ook benieuwd naar bevindingen van andere gebruikers.

Alles over glasvezel: http://www.glasvezel.nu. Hulp en mening zijn welkom!

Reg. datum: 01 augustus 2002

quote:
Jurjen de Vries schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 09:15:
Zijn er hier gebruikers van usenet binarys?
Ik gebruik Eweka, die boden in het verleden 50Mbit max, met mijn 48Mbit lijn haalde ik dat ook netjes, sinds kort heb ik een andere server van hun toegewezen gekregen en zijn ze in hun aanbod terug gezakt naar 20Mbit maar haal ik nog maar zo'n 10 tot 15Mbit.
Ik gebruik ook Eweka met XMS en haal nooit de beloofde 20Mbit, gemiddeld zit ik rond dit 9Mbit. Eweka ontkent natuurlijk maar men ik geloof dat ze de a) verbinding knijpen voor snelle verbindingen of b) onvoldoende netwerkcapaciteit hebben om de geadverteerde snelheid waar te maken. Het ligt niet aan mijn verbinding want met Giganews (is wel aanzienlijk duurder) trek ik wel de verbinding helemaal dicht.

Alle milieuproblemen zijn veroorzaakt door overbevolking, niet door overconsumptie

Ik las laatst dat eweka inderdaad de kraan had dichtgedraaid maar volgens hun beperkt.
Ze hebben de snelheid per verbinding verlaagd maar daarentegen kun je wel meer verbindingen openen waardoor in theorie nog steeds de beloofde snelheid gehaald kan worden.
Je kan maximaal 8 verbindingen open hebben.
Alleen het geschilpunt is de beloofde snelheid.
Eweka zegt dat altijd maar 20 mbit is beloofd,mensen die meer haalden "hadden mazzel" .

vanaf hun site: (bij forum)
De nieuwsgroepen
- Retentie: 70 dagen. Bestanden ouder dan 10 dagen kan je downloaden via een NZB bestand, Newsleecher Supersearch of GrabIt Search)
- Downloadsnelheid: tot 20 Mbit/sec
- Aantal verbindingen: 8
- Compleetheid: 99,5%
- Upload: respect voor uw privacy.
- Account sharing: toegestaan
- Geen datalimiet, dus onbeperkt downloaden
- Toegang tot alle beschikbare nieuwsgroepen.

Bij kleinere bestanden haal je dus niet echt de volle snelheid.
Er was al een tijd een discussie over snelheidsverlagingen.
Eweka zegt zelf nooit gegarandeerd te hebben dat 40 mbits kon.
Echter zakelijke klanten halen die verbindingssnelheid nog steeds.
In praktijk komt het er op neer dat zakelijke klanten op de oude servers zijn gebleven en die halen nog steeds de oude snelheden,maar die betalen veel meer en daar werd over geklaagd.
(zakelijk meer betalen,maar net zo snel als een partikulier kon niet volgens een hoop zakelijke klagers)
Gewone klanten staan op de nieuwe servers en die halen maximaal 20 mbit.

Nick39 wijzigde dit bericht 25-10-2007 14:38 (83%)
Reden: typo

Reg. datum: 10 februari 2005

Ik zit ook bij xsnews voor nieuwsgroepen heb er ook het onbeperkte snelheid abbo.

En haal het maximale van 24 Mbit van xms wat ik momenteel heb afgenomen bij XMS.

Ik zit in amersfoort - soesterkwartier voor het geval het lokaal mocht optreden.

Reg. datum: 15 september 2005

Ik heb DE brief :)

Samengevat:

Hoewel er net niet genoeg aanvragen zijn in "De Laar" (Arnhem) is toch besloten om definitief door te gaan.

Men hoop dat de rest van de aanvragen alsnog volgt (voor de mensen die eerst willen zien en dan geloven).

De aansluitingen worden binnen enkele maanden van nu en september 2008 gerealiseerd (zo is de planning althans).

Ik had zelf een paar weken terug ook problemen met Eweka daar de snelheden niet boven de 18 Mbit uit kwamen. Inmiddels zijn er een aantal wijzigingen geweest op het platvorm waarna ik weer lekker loop met 2.5 tot 2.6MB/ps.

Ik zou zeggen: Laat je abo eens verlopen en vervolgens weer een nieuwe aanvragen zodat je op een andere reader komt. Dit heeft bij mij in het verleden ook wel eens geholpen.
KPN heeft Fiberworld (ook een glasvezelnet) abonnees afgesloten van telefoon.
Omdat KPN eigenaar is geworden van Enertel en eerdere afspraken over betalingen door DIS telecom,Fiberworld en Enertel niet respecteert hebben ze alle verbindingen afgesloten.
Dat krijg je dus als grootmachten de touwtjes weer in handen krijgen.

Direct heeft dat niets met "ons" te maken,hoewel een deel van de telefoon verbindingen van XMS volgens mij ook via enertel lopen.
"lachen" ook omdat enertel toen een initiatief was van energiebedrijven die zoiets hadden van,wij gaan over ons eigen netwerk telefonie realiseren dan hebben we niets meer met KPN te maken.
En wie is er nu eigenaar van Enertel: datzelfde KPN.

DIS (fiberworld) migreert nu snel de meeste telefoon abonnees naar BBNED met wie ze ook een overeenkomst hebben.
KPN wil de mensen gelijk weer aansluiten als ze een abonnement bij KPN willen afsluiten.

""DIS-Telecom had een schuld uitstaan bij Enertel. Hierover waren voorlopige afspraken gemaakt met Enertel, vastgelegd in een conceptovereenkomst.

In de tussentijd werd Enertel echter overgenomen door KPN. De nieuwe eigenaar (KPN dus) weigerde mee te werken aan de conceptafspraak met DIS-Telecom en heeft nu letterlijk de stekker eruit getrokken, waardoor drieduizend klanten zijn gedupeerd.""

Beware of the big green monster....
Bron: http://www.webwereld.nl/ref/rss/48401

Ik hoop dat xms haar rekeningen betaalt :o

Nick39 wijzigde dit bericht 26-10-2007 10:55 (3%)

quote:
p88l schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 21:22:
Ik heb DE brief :)

Samengevat:
Hoewel er net niet genoeg aanvragen zijn in "De Laar" (Arnhem) is toch besloten om defintief door te gaan.
Men hoop dat de rest van de aanvragen alsnog volgt (voor de mensen die eerst willen zien en dan geloven).
De aansluitingen worden binnen enkele maanden van nu en september 2008 gerealiseerd (zo is de planning althans).
Ik ook :)
Jammer dat (in tegenstelling tot wat er in de brief staat) de XMS-site nog steeds geen actuele info weergeeft :z ... "Als 40% van de wijkbewoners JA zegt tegen XMS Stadsglas ...." 8)7

quote:
Robocom schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:17:
[...]

Ik ook :)
Jammer dat (in tegenstelling tot wat er in de brief staat) de XMS-site nog steeds geen actuele info weergeeft :z ... "Als 40% van de wijkbewoners JA zegt tegen XMS Stadsglas ...." 8)7
Zo'n brief lijkt me een keiharde bevestiging,daar zou ik meer waarde aan hechten dan info op een site.
Mooi dat het gelukt is !

schaduw

Nog over de binaries/Eweka;
Ik heb nu 1,5 maand Eweka (heb ook net 1,5 maand XMS) en ik heb een stabiele verbinding van 2400-2500 kilobyte/sec, oftewel bijna 20Mbps. Dat is ook het maximale wat Eweka aanbiedt. Mijn locatie is Utrecht Kanaleneiland (Portaal) en ik heb van Eweka newsreader43 als server toegewezen gekregen.

e2160 + Big Typ | Asus P5N-E sli | 7600GS | Diamondmax 10 300gb | 4gb pc6400

Mijn XsNews problemen zijn opgelost.
Vreemd genoeg lag het aan mijn router m0n0wall. XsNews had ik nooit gebruikt maar vreemd genoeg toch lage snelheden. Ik heb mijn m0n0wall states gereset nadat ik hier en elders las dat andere XMS gebruikers wel de volle snelheid haalde. Sinds dien slurp ik met volle 48Mbit naar binnen.

Bedankt voor jullie input en tevens support van XsNews welke zeer goed was!

Alles over glasvezel: http://www.glasvezel.nu. Hulp en mening zijn welkom!

Wat ik nou niet begrijp is dat XMSnet niet mee gaat op het gebied van prijs wat betreft het aanbod. Volgens mij is het altijd al 33 euro/maand geweest voor het basis internetabonnement. Terwijl ik nu net zo goed een Telfort 20MB ADSL aansluiting kan nemen voor 20 euro/maand, waarbij ik min of meer dezelfde snelheden heb downstream en upstream ook voldoende ruimte om een keertje een bestandje over en weer te gooien..

Ik denk toch dat ik na deze gratis 6 maanden naar zo'n abonnement overstap.

quote:
flipjevandejam schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 19:25:
Wat ik nou niet begrijp is dat XMSnet niet mee gaat op het gebied van prijs wat betreft het aanbod. Volgens mij is het altijd al 33 euro/maand geweest voor het basis internetabonnement. Terwijl ik nu net zo goed een Telfort 20MB ADSL aansluiting kan nemen voor 20 euro/maand, waarbij ik min of meer dezelfde snelheden heb downstream en upstream ook voldoende ruimte om een keertje een bestandje over en weer te gooien..

Als de uploadsnelheid (en misschien ook de lage ping) voor jou niet echt belangrijk is moet je dat zeker overwegen.

Een uploadsnelheid van +/- 120 KB/s is prima voor alles behalve een serverpark thuis en de ping is bij mij nu 2 ms naar bijv. nu.nl, waar hij via een normale adsl verbinding 8-10ms is, snel genoeg voor alles wat ik maar bedenken kan.

quote:
flipjevandejam schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 19:25:

Die 20 Mbit ga je niet halen met ADSL. Hoe verder van de wijkcentrale hoe lager de snelheid.
Telfort is een prijsvechter met een kaal internetabonnement zonder email antivirus, spamfilter en webspace.
Voor een 24 Mbit download / upload internetabonnement is het een hele scherpe prijs, ook in vergelijking met andere ISP's.

Reg. datum: 26 januari 2000

quote:
flipjevandejam schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 23:45:
Een uploadsnelheid van +/- 120 KB/s is prima voor alles behalve een serverpark thuis en de ping is bij mij nu 2 ms naar bijv. nu.nl, waar hij via een normale adsl verbinding 8-10ms is, snel genoeg voor alles wat ik maar bedenken kan.
Het is maar net wat je wilt. Die 20 Mb/s max download werd in mijn geval vertaald naar max 10 Mbit/s wegens brakke verbindingen naar mijn appartement, terwijl ik nu netjes 24 Mbit/s haal. De ping van ADSL2 was zo'n 30ms hoger dan bij glasvezel en vooral ook variabel. Als ik druk aan het downloaden was, hoefde ik geen online spelletjes Call of Duty te spelen, want dan werd ik door te hoge pings gewoon afgemaakt. Met de glasvezel is ie altijd laag, ongeacht wat ik verder op mijn verbinding doe. Daarnaast is de upstream voor mij wel belangrijk om mensen met een redelijke snelheid zaken van mijn server te kunnen laten downloaden (filmpjes van mijn zoontje bijvoorbeeld voor zijn opa en oma in Zuid Afrika). Ik heb er het geld dus wel voor over, maar dat moet je uiteraard voor jezelf uitmaken.

Zit je me weer lekker te maken buurman. ;)

Ik heb trouwens niets meer vernomen van xms of de aanleggers. het is weer totale radiostilte en ik verdom het om er zelf nog achteraan te gaan.

Goed,men is geweest van Hertzinger en Volkers.
Aardige mensen.
Hier spelen dus 2 problemen,met het glas is in elk geval niets mis.
Ook niet met mijn interne bekabeling.
De signaal/ruisverhouding klopt in elk geval niet.
Daarnaast stonden een aantal zenders (Ard,West,MTV) ook niet goed,daar is dus iets mee mis in het headend.
De Hertzinger meneer is nu naar het headend om aan die zenders het een en ander te doen.
Wat ze met het totale probleem, de signaal ruisverhouding op alle netten,gaan doen is me niet duidelijk geworden.

Wel weer het zelfde euvel, iedereen in Leiden moet dus storing hebben op bv de ARD maar niemand belt.
Het DVD spelertje op de reserve kanalen is kapot (dat testbeeld) met als gevolg dat als mensen hun tv gaan inregelen deze kanalen worden overgeslagen.
Daar zou een ander testbeeld op gezet worden zodat ze er in een zenderscan wel weer bij staan.

Kortom,de extra ruis op een aantal zenders kan hij (de meneer van Hertzinger) aanpakken.
Wat er met het totale signaal gedaan kan worden is niet duidelijk geworden behalve dan dat het niet aan de vezel ligt.
Dat betekent dus uiteindelijk dat ik waarschijnlijk een keuze zal moeten maken,gebeurt er met de totale kwaliteit niets dan zal ik met de tv terug moeten naar Casema.

uitgesloten is nu:
-storing veroorzaakt door digitenne,het signaal is duidelijk meetbaar maar veroorzaakt bij mij geen storing door de bekabeling en pluggen.
-Storing in het glas.
-Storing in de tv zelf.
-Storing door de bekabeling.

Aangetoond is:
-Zichtbaar slechter beeld t.o.v. Casema (vermoedelijk signaal ruisverhouding)
-Extra storing op de ARD, RTL7, MTV, TRT en West.

Ik hoop dat ik nog gebeld wordt door XMS/Volkers/Hertzinger over het totale plaatje.
Kan men daar iets aan doen,dan hang ik qua tv er gewoon nog ff bij.
Kan men er niets aan doen,tja dan wordt het Casema.
Zelfs op de testbak,een schermpje van 14X7 of zo met de ingebouwde spectrum analiser was te zien dat het beeld beduidend minder was.. vlak,geen contrast,korrelig.

Gelukkig geen,zoals ik dat bij Casema mee gemaakt heb,discussie over kwaliteit en zo,maar eigenlijk dus ook geen uitsluitsel over het totale probleem.

Weer helemaal geweldig, net 2 monteurs aan de deur, of het gelegen komt dat ze het modem ophangen (ik werk niet op maandag, dus ben gewoon thuis). Dus ik zeg tegen die mensen, is goed, maar er ligt nog geen vezel hoor, want er is nog niks geboord.

Toen gingen ze dus weer weg, zonder te melden wanneer ze dan wel komen of wat ze gaan doen.

Reg. datum: 26 januari 2000

quote:
Nick39 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 11:54:
Wel weer het zelfde euvel, iedereen in Leiden moet dus storing hebben op bv de ARD maar niemand belt.
Ik heb persoonlijk ARD niet eens geprogrammeerd staan op mijn tv. Ik hou niet zo van Duits nagsynchroniseerde films en ik zal vast niet de enige zijn. Ik kan me er dus wel iets bij voorstellen dat er niet gebeld wordt voor storing op de ARD...
quote:
Weer helemaal geweldig, net 2 monteurs aan de deur, of het gelegen komt dat ze het modem ophangen (ik werk niet op maandag, dus ben gewoon thuis). Dus ik zeg tegen die mensen, is goed, maar er ligt nog geen vezel hoor, want er is nog niks geboord.

Toen gingen ze dus weer weg, zonder te melden wanneer ze dan wel komen of wat ze gaan doen.
Da's weer vrij triest idd. Nu heb ik ze uberhaupt nog niet horen boren, dus ik denk dat ze de woningen waar nog geboord moet worden maar voor zich uit schuiven. Dat zullen wel de na-aansluitingen van de na-aanslutingen worden.

martdj wijzigde dit bericht 29-10-2007 13:07 (39%)

update:

De "slecht" beeld zenders zijn weer beter, wel grappig om te zien dat opeens het beeld verdwijnt.
Ze zijn nu op het zelfde nivo als de andere zenders.
De 2 "testbeelden" zijn nu de bekende zwart witte balken met onderaan een "haper" een stukje versprongen balk.
Mijn videorecorder van vroeger kon dat ook,dan kon je het uitgangskanaal makkelijker vinden.
Overigens keek ik de ard ook weinig,en via de schotel is het beeld op de ard subliem (zenden ook met 8 mbit uit via de sat) het was me gewoon tijdens het zappen opgevallen dat deze slechter was dan de rest.

Blijft dat het beeld gewoon slechter is dan via Casema (slechter als in, als ik mag kiezen dan...) en ik hoop dat ze daar nog wat aan gaan doen.
Mocht ik hier meer over horen dan vermeld ik dat nog.
Ze maakten er wel echt werk van,verzwakken van het lichtsignaal,versterken, enz.. om te zien of dat iets deed met de signaal ruisverhouding.
Zie je ook dat je kennis maakt met 2 disciplines, het bekijken en vergelijken van elkaars meetapparatuur,wel grappig,kan die van jou dit aan, en tot hoe ver gaat dat,met ondertussen door de katten die zoiets hadden van,hee aai eens,daar ben je toch voor ?
Nog wat interessante nieuwtjes gehoord ook mbt internet... laat ik ff aan xms zelf over om daarmee te komen ;)

Reg. datum: 17 september 2003

quote:
Nick39 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 15:06:
update:
Nog wat interessante nieuwtjes gehoord ook mbt internet... laat ik ff aan xms zelf over om daarmee te komen ;)
Zoals? :)
Wij zijn ook wel benieuwd.... _/-\o_

bobje1986 wijzigde dit bericht 29-10-2007 16:01 (10%)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws