Gathering of Tweakers

Quicksearch
Nou, deze keer had ik er meer vertrouwen in omdat het glasvezel al in mijn meterkast ligt. Toen ik 2 maanden geleden belde werdt gezegd dat alleen de apparatuur nog geïnstalleerd diende te worden. Ook hier op GOT zag ik dat al een aantal mensen gebruik maakten van XMS dus ik dacht dat ze nu eindelijk klaar waren. Vandaar...

Reg. datum: 26 januari 2000

quote:
Raceman schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 14:21:
[...]

Echt balen voor je ja.
Misschien een tip, tegenwoordig zijn er ook wat ADSL providers met maand abonnementen.
- http://producten.hetnet.nl/adslinstapsurfen.htm (1,5Mbit 9,95 p/m)
- http://www.alice.nl/ (20Mbit, telefonie, 29,95 p/m)
Ik weet het niet zeker, maar misschien biedt XMS dat ook aan.
Ik had nog nooit van Alice gehoord. Effe hun algemene voorwaarden bekeken en daar zit toch wel een potentiele adder:
Artikel 23. Gevolgen van beëindiging

* 23.1 In geval van beëindiging van de Overeenkomst, ongeacht de reden:
o a. zal de Eindgebruiker het gebruik van de Dienst(en) en Voorzieningen op het moment van beëindiging van de Overeenkomst onmiddellijk beëindigen;
o b. zal Alice direct na beëindiging van de Overeenkomst de door haar verstrekte codes en passwords die in het kader van Overeenkomst zijn verstrekt, innemen en/of blokkeren tenzij anders is overeengekomen;
o c. is Alice gerechtigd Eindgebruiker redelijke beëindigingkosten in rekening te brengen;
o d. zullen alle verplichtingen die ofwel expliciet ofwel krachtens hun aard van kracht dienen te blijven, onverkort van kracht blijven.

Alice maakt gebruik van het BBNed netwerk en als ik me niet vergis moet daar voor het beeindigen een x bedrag (ik heb 80 euro in mijn hoofd, maar kan ook het dubbele of de helft zijn) worden betaald. Alice zou het dus best als "redelijk" kunnen beschouwen dat jij die kosten betaalt...

Wel typisch dat er een heel topic over Alice is, maar niemand het daar over deze voorwaarde heeft. Denan heeft volgens mij Alice als provider.

martdj wijzigde dit bericht 08-10-2007 13:18 (6%)

quote:
martdj schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 13:02:
Alice maakt gebruik van het BBNed netwerk en als ik me niet vergis moet daar voor het beeindigen een x bedrag (ik heb 80 euro in mijn hoofd, maar kan ook het dubbele of de helft zijn) worden betaald. Alice zou het dus best als "redelijk" kunnen beschouwen dat jij die kosten betaalt...
Juist. Daarom begin ik liever niet aan die dingen. Ik heb een e-mailtje gestuurd naar XMS en ondertussen ook antwoord gehad:
quote:
Geachte heer/mevrouw,

Ik kan hier helaas niet veel zinnigs aan toe voegen.

Wij hebben geen indicatie van wanneer de apparatuur geplaatst wordt waardoor uw account geactiveerd kan worden.

Ik raad u aan om de opzegging bij uw huidige provider ongedaan te maken en pas weer op te zeggen (indien van toepassing is) als u zeker weet dat de verbinding naar uw woning gerealiseerd is.

Onze excuses voor het ongemak.

Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,

**************, Servicedeskmedewerker
Zijn er hier überhaupt mensen in Arnhem die al een werkende XMS verbinding hebben? Misschien kan Denan me enige duidelijkheid geven? O-)

quote:
martdj schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 13:02:
[...]

Ik had nog nooit van Alice gehoord. Effe hun algemene voorwaarden bekeken en daar zit toch wel een potentiele adder:
Artikel 23. Gevolgen van beëindiging

* 23.1 In geval van beëindiging van de Overeenkomst, ongeacht de reden:
o a. zal de Eindgebruiker het gebruik van de Dienst(en) en Voorzieningen op het moment van beëindiging van de Overeenkomst onmiddellijk beëindigen;
o b. zal Alice direct na beëindiging van de Overeenkomst de door haar verstrekte codes en passwords die in het kader van Overeenkomst zijn verstrekt, innemen en/of blokkeren tenzij anders is overeengekomen;
o c. is Alice gerechtigd Eindgebruiker redelijke beëindigingkosten in rekening te brengen;
o d. zullen alle verplichtingen die ofwel expliciet ofwel krachtens hun aard van kracht dienen te blijven, onverkort van kracht blijven.

Wel typisch dat er een heel topic over Alice is, maar niemand het daar over deze voorwaarde heeft. Denan heeft volgens mij Alice als provider.
Alice is van BBNED,ze maken niet gebruik van het netwerk,het is gewoon een maatschappij van bbned.
Zoals hetnet en kpn ook bij elkaar horen.
Sterker,als je de KVK gegevens en de site registrar gegevens opvraagt van Alice dan zijn beiden van BBNED welke ook weer eigenaar is van de provider van XMS.

Domeinnaam alice.nl
Status actief
Houder BBN000063-BBYOD
BBned N.V.
Planeetbaan 4
2132HZ HOOFDDORP
Netherlands
Gehouden aan ADR ja
Administratieve contactpersoon ZWA005574-BBYOD
S Zwart
+31 (0)235659999
info@bbned.nl
Deelnemer BBeyond BV
Planeetbaan 4 44
2132HZ HOOFDDORP
Netherlands
Technische contactpersonen SCH037968-BBYOD
R.M. van schie
+31 (0)9002239663
rik.vanschie@bbned.nl
Domeinnaamservers ns1.bbeyond.nl 62.177.144.11
ns2.bbeyond.nl 82.204.127.40
Datum registratie 29-05-1995
Datum laatste wijziging 13-07-2007
Administratie door NL Domain Registry

@denan, Zeeheldenbuurt in Leiden, ik ben eens gaan tellen in de straten rond mijn blok en daar steken alleen al 15 onbeschermde kabels inclusief glasvezel uit de grond.
Ik heb overigens van het hele project foto's genomen,zelfs de aanvoer van het wijkhuisje en het plaatsen ervan met een enorme kraan heb ik op foto.

Nick39 wijzigde dit bericht 08-10-2007 20:12 (12%)

ben dyslectisch en kan niet korte berichten schrijven.

Vouwerpowert

quote:
Nick39 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 20:10:
[...]

Alice is van BBNED,ze maken niet gebruik van het netwerk,het is gewoon een maatschappij van bbned.
Zoals hetnet en kpn ook bij elkaar horen.
Sterker,als je de KVK gegevens en de site registrar gegevens opvraagt van Alice dan zijn beiden van BBNED welke ook weer eigenaar is van de provider van XMS.

Domeinnaam alice.nl
Status actief
Houder BBN000063-BBYOD
BBned N.V.
Planeetbaan 4
2132HZ HOOFDDORP
Netherlands
Gehouden aan ADR ja
Administratieve contactpersoon ZWA005574-BBYOD
S Zwart
+31 (0)235659999
info@bbned.nl
Deelnemer BBeyond BV
Planeetbaan 4 44
2132HZ HOOFDDORP
Netherlands
Technische contactpersonen SCH037968-BBYOD
R.M. van schie
+31 (0)9002239663
rik.vanschie@bbned.nl
Domeinnaamservers ns1.bbeyond.nl 62.177.144.11
ns2.bbeyond.nl 82.204.127.40
Datum registratie 29-05-1995
Datum laatste wijziging 13-07-2007
Administratie door NL Domain Registry

@denan, Zeeheldenbuurt in Leiden, ik ben eens gaan tellen in de straten rond mijn blok en daar steken alleen al 15 onbeschermde kabels inclusief glasvezel uit de grond.
Ik heb overigens van het hele project foto's genomen,zelfs de aanvoer van het wijkhuisje en het plaatsen ervan met een enorme kraan heb ik op foto.
Bij mijn weten is XMS nog gewoon van Reggefiber. Er gaan geruchten dat Regge er vanaf wil en mogelijke kopers zijn KPN (vanwege Almere) en inderdaad BBned.
Bron: http://www.computable.nl/nieuws.jsp?id=2160226

edit:
bronnetje erbij

mediabeast wijzigde dit bericht 08-10-2007 21:35 (3%)

DPC PeaceNlove @ Thuisvouwen
Nu met een kwatkoor!

quote:
Zijn er hier überhaupt mensen in Arnhem die al een werkende XMS verbinding hebben? Misschien kan Denan me enige duidelijkheid geven? O-)
Yep, al bijna een jaar een zeer tevreden gebruiker van XMS met weinig tot geen problemen.
Wel laatst met de packetfront (ivm met bellen (telefoon bleef over gaan zonder dat er iemand aan het bellen was)), maar dit werd zeer snel en professioneel opgelost.

Jammer dat het bij anderen wat moeizamer gaat.

Hopjesvla79 wijzigde dit bericht 09-10-2007 08:11 (7%)

quote:
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 08:10:
[...]

Yep, al bijna een jaar een zeer tevreden gebruiker van XMS met weinig tot geen problemen.
Wel laatst met de packetfront (ivm met bellen (telefoon bleef over gaan zonder dat er iemand aan het bellen was)), maar dit werd zeer snel en professioneel opgelost.

Jammer dat het bij anderen wat moeizamer gaat.
Welke wijk woon je? (ik in monnikenhuizen)

technisch geneeskunde

quote:
trolleystad schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 08:30:
[...]

Welke wijk woon je? (ik in monnikenhuizen)
Hmm, je zit in een woning van portaal?
Want wij hebben alweer 2 maand XMS en zijn meer dan tevreden (konden wel eerder maar wilden eerst dat ADSL afliep). Ook monnikenhuizen btw.

Lian Li A16 Black // DS3 rev3.3 // e4300@3006Mhz - Scythe Ninja/SilenX Ixtrema // Team Xtreem Dark 4x1GB // Asus 8800GTS 320MB // X-Fi XtremeMusic // Seagate 250GB // Antec NeoHE 500W // Iiyama E2200WS // Speedlink Medusa 5.1 // Hercules XPS 5.1 70

Jep, een portaal woning. Kijk, dat verbaast mij dus. In principe hoeft bij mij alleen de apparatuur nog geplaatst te worden toch? Ik snap niet waarom dit ineens niet meer kan.

Nee, particulier, maar tegelijkertijd met de rest van de straat/wijk aangesloten. Spijkerkwartier omg. Boulevard Heuvelink

Reg. datum: 05 december 2006

Is er nog nieuws over de mogelijke overname van XMS door KPN waarover een paar dagen geleden was te lezen op planet.nl?

Reg. datum: 09 oktober 2007

Weet iemand of er ook ipv6 initiatieven zijn binnen xms/internlnet die via de glasvezel te gebruiken zijn?

Groet,

Richard

quote:
mediabeast schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:19:
[...]

Bij mijn weten is XMS nog gewoon van Reggefiber. Er gaan geruchten dat Regge er vanaf wil en mogelijke kopers zijn KPN (vanwege Almere) en inderdaad BBned.
Bron: http://www.computable.nl/nieuws.jsp?id=2160226

edit:
bronnetje erbij
Internlnet, de internet provider van xms,is overgenomen door BBNED,al weer een tijdje hoor.
Zie:
http://www.planet.nl/plan...ontentid=864798/sc=9d6581
En het berichtje van Denan in het vorige topic:
Geplaatst op dinsdag 31 juli 2007 13:02

--------------------------------------------------------------------------------
Door: denan
Verder:
BBNED neemt InterNLnet over

Voor InterNLnet zelf zal er zeer weinig veranderen, wij blijven een losstaand bedrijf. Voor XMS zal er niets veranderen, de banden tussen XMS en InterNLnet blijven gewoon bestaan.
/end

Alice is dus gewoon een dochteronderneming van BBNED net als InterNLnet dat is.

Nick39 wijzigde dit bericht 09-10-2007 22:51 (37%)

Reg. datum: 17 september 2003

quote:
Nick39 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 22:42:

Alice is dus gewoon een dochteronderneming van BBNED net als InterNLnet dat is.
Nick: lees je hotmail eens! :)
Denan, weet jij toevallig waarom mijn glasvezelapparatuur niet geplaatst kan worden? Postcode 6823BE.

Mijn xms aansluiting loopt weer helemaal geweldig. Ik had maandag een afspraak gemaakt en men zou vandaag tussen 13.00 en 16.00 komen om mij eindelijk aan te sluiten. Inmiddels is het inderdaad 16.00, men heeft niets latne horen en is niet geweest.

Ik heb dus zelf maar weer gebeld naar het contactnummer dat ik op een kaartje had gehad. Nu is het verhaal weer dat men er net achter komt dat er bij mijn nog geen vezel ligt (lekker logisch want er is nog nooit iemand komen opdagen op een afspraak, dus ze hebben ook nog niets kunnen doen).

Ondertussen zit mijn vriendin weer de hele dag thuis voor niets te wachten. Wat een asociaal K*@^#$@$ bedrijf is het toch.

Aan de ene kant dreigen met boetes als je niet thuisblijft om voor ze open te doen, maar als je dan een afspraak hebt komen ze niet opdagen.

Ik vraag me echt af of ik niet de vrije dag van mijn vriendin kan declareren bij XMS. Belachelijke idioten.

quote:
Reggefiber ontkent dat in de onderhendelingen ook de overname door KPN van XMS Services een rol speelt. Deze provider biedt vaak de diensten aan op het glas van Reggefiber. Regge-groep in Rijssen (Twente) is ook grootaandeelhouder van XMS en heeft te kennen gegeven dat ze wel van de provider af wil, om zich te concentreren op glasaanleg.
quote:
BBned, concurrent van KPN en partner van Reggefiber in onder meer Rotterdam, was ook in de markt voor overname van XMS services.
bron (ik kreeg alleen met de cache het artikel te zien vreemd genoeg)

XMS is dus niet van BBned.

Onduidelijk is uit dit artikel of er nu, onafhankelijk van de samenwerking tussen Reggefiber en kpn in Almere, sprake is van verkoop van XMS aan kpn.
Ik bid op mijn blote knieen van niet.
De kans dat XMS net zo vrij blijft als xs4all onder kpn-paraplu schat ik niet hoog in. En dus vallen we dan weer in handen van de groene moloch :(
/doemdenk

>> 21-22 juni 2008 : Cycle Vision <<
From a logical point of view, better marry a woman uglier than you.

quote:
bartware schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 17:44:
[...]

[...]

bron (ik kreeg alleen met de cache het artikel te zien vreemd genoeg)

XMS is dus niet van BBned.
Dat heb ik nergens gezegd.
De internet provider van xms (interNLnet) is van BBNED,niet XMS zelf.
Ik lees niet echt dat KPN XMS zou gaan overnemen of zo,maar als het wel gaat gebeuren dan ben ik weg,ik ben het internetPLUSbellen debacle nog bij lange na niet vergeten.

@Denan,je zat in de ongewenste post,je hebt antwoord.

Nick39 wijzigde dit bericht 10-10-2007 23:32 (18%)
Reden: /typo

quote:
Nick39 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 20:10:
[...]

hmmm.. zou je die foto's kunnen emailen? *liefst recent*.. dan kan ik dat doorgeven aan de hoofdaannemer. You know the adress :)
quote:
Vandaag schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 18:57:
Weet iemand of er ook ipv6 initiatieven zijn binnen xms/internlnet die via de glasvezel te gebruiken zijn?
Er is geen ipv6 support. Wel staat dit op de wish-list, maar aangezien 99% van de wereld nog niet met IPv6 werkt zou het weinig nut hebben (iets met kip-ei). Voor de toekomst staat dit natuurlijk wel al op de agenda.
quote:
trolleystad schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 12:29:
Denan, weet jij toevallig waarom mijn glasvezelapparatuur niet geplaatst kan worden? Postcode 6823BE.
Nope.. supportzaken moet je tegenwoordig bij support@xmsnet.nl aankaarten. Ik gok wel dat het een na-aansluiting betreft waarvoor nog niet alle afspraken met de aannemer rond zijn.. dat kan per stad/aannemer verschillen, maar de servicedesk kan je hier meer over vertellen.
quote:
denan schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 09:56:
Nope.. supportzaken moet je tegenwoordig bij support@xmsnet.nl aankaarten. Ik gok wel dat het een na-aansluiting betreft waarvoor nog niet alle afspraken met de aannemer rond zijn.. dat kan per stad/aannemer verschillen, maar de servicedesk kan je hier meer over vertellen.
Helaas, ze willen mij er niks over vertellen. Ik krijg alleen te horen "We weten niet wanneer we u kunnen aansluiten". :&#039;(

@Denan,ik heb wat foto's gemaakt daarnet en aan je gestuurd,verser kan niet.
Ik kan echter nu niet het hele blok gaan doen,zit op een schuur te wachten,dus de foto's zijn alleen van mijn blok.

Reg. datum: 16 februari 2001

Oooh ik heb weer eens neurotisch naar de helpdesk gebeld vandaag.. en toen kreeg ik te horen dat het de planning is om eind december dit jaar digitale televisie uit te rollen.

Als dat waar is... dan wacht ik nog even met het afsluiten van een digitenne abonnement :-)

quote:
benbi schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 17:06:
Oooh ik heb weer eens neurotisch naar de helpdesk gebeld vandaag.. en toen kreeg ik te horen dat het de planning is om eind december dit jaar digitale televisie uit te rollen.

Als dat waar is... dan wacht ik nog even met het afsluiten van een digitenne abonnement :-)
hmm.. aangezien ik ze nog geen planning heb gegeven kunnen ze die ook niet communiceren. Zeer binnenkort start fase 2 van de pilot, daarna zullen wij aan de commerciele uitrol gaan werken. Tot die tijd dus geen planning/data voor de uitrol van digitale tv. (Om blizzard te quoten "its done when its done").
Zodra er iets van concrete info te geven is zal ik dat ook zeker doen.
Reg. datum: 16 februari 2001

Hm, dan ben ik dus blij voor niets. :-(

Reg. datum: 10 februari 2005

blij gemaakt met een grote dode mus dus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws