Hoofdcategorieën
Topicacties

XMS Glasvezelinternet voor particulieren - deel III

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 76 77 78 79 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 18 december 2007

quote:
denan schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 22:31:
[...]
Hmmm je maakt geen gebruik van de diensten en je kunt toch een waardeoordeel vellen? Ik neem aan dat je dus in het XMS huis bent langsgeweest om de diensten te testen? Zonee dan wil ik graag weten wat de lotto cijfers worden met nieuwjaar ;)
Dat zet wel meteen de toon van het antwoord! Altijd vanuit de verdediging in de aanval. Niet erg empatisch maar wel effectvol.
Ik ben geen ontevreden klant. Ik ben uitstekend te spreken over het product dat ik afneem.
Ik reageerde in de eerste plaats omdat u schreef dat als je triple neemt aansluitend op het gratis internetabonnement er actiekorting mogelijk was. Blijkens de aan mij gerichte brief van 14 november is dat zo, maar zijn allerlei actiekortingen mogelijk. Onjuiste of tenminste onvolledige informatie dus.

Ik ben nooit naar het 'XMS huis' geweest en zal daar ook nooit komen. Wel volg ik al tijden het forum.
Praktisch elke opmerking of klacht wordt weggewoven. Of het ligt aan jezelf of aan de beruchte aannemers of aan de leveranciers maar nooit aan XMS.
Ik zou toch alle berichten van begin tot nu nog eens doorlezen en dan bedenken of de antwoorden aan de betreffende vragenstellers nu allemaal wel zo elegant waren.
Als u daar volmondig ja op kunt zeggen, ben ik vrees ik uitgediscussieerd.
quote:
Verder begrijp ik je frustratie over het feit dat je kunt kiezen uit een aantal abonnementen waar je niets aan hebt..
Valt wel mee met die frustratie en voor een aantal mensen is het een prima aanbieding.
quote:
Aan de andere kant zou je ook kunnen denken "heej.. ik heb al 6 maanden gratis internet gehad dat zo snel is dat mijn oude providers daar nooit aan konden tippen! .. aardig van ze!"
Dat denk ik ook en ik wil ook best schrijven dat ik het een geweldige actie vind, maar ik blijf het zot vinden dat de goedkoopste manier van 'verlengen' een abonnementvorm is, waarvan ik weet dat ik een deel niet zal gebruiken en waar XMS meer kosten aan heeft, volgens een antwoord van zeer lang geleden op dit forum.

Overigens heb ik bij mijn vorige provider ook nooit een probleem gehad met up- en downloaden. Ik ben geen gamer of download niet voortdurend hele dvd's.
Wat ik prettig vind is dat het een erg stabiel systeem is, wat ik zonder problemen 24/7 kan hebben openstaan.
quote:
Wat betreft de "gratis" install: Normaal kost het aanleggen van de vezel naar een woning 150,- euro. Dat heb je gratis gekregen. Een monteur voor het aansluiten van je apparatuur op ons aansluitpunt zal echter wel geld kosten, al zijn er relatief veel lokale alternatieven die het voor een paar tientjes doen (of een kratje bier :P).
Sorry, nog een keer: die walgelijke kast aan de muur; daar was ook zo'n fraaie verklaring voor in een antwoord. Hoezo niet afwentelen op gebruikers. Dat wordt zelfs afgewenteld op niet-gebruikers.
Bovendien heeft volgens mij Portaal die 150 euro betaald.
Waarschijnlijk heeft u geen kennis van de aan mij gezonden brief.
Het verschil in het aanbod tussen AUK [zonder monteur] en AUK [met gratis installatie] is 150 euro.
Wat is daar 'gratis' aan?
Zou je niet beter / eerlijker kunnen schrijven AUK [zonder monteur] en AUK [met monteur]?
quote:
note: ik begrijp ook je commentaar op onze telefoniedienst niet.. uit meerdere tests (oa computer totaal) is onze telefoniedienst als beste voip dienst uit de bus gekomen. :?
Oh jee, sorry hoor.
RTV is waarschijnlijk ook wel door iets of iemand als beste getest. Ook alvast sorry.
quote:
Add: alvast excuses voor de relatief "zure" toon van mijn posts van vandaag.. mocht ik daar iemand mee voor het hoofd stoten. (Zoja.. trek het je niet aan.. ik bedoel het vast niet persoonlijk :))
Makkelijk, zal ik dan maar 'idem' schrijven. Idem.

Reg. datum: 17 september 2003

quote:
Olddutch2 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 02:07:
[...]
Dat zet wel meteen de toon van het antwoord! Altijd vanuit de verdediging in de aanval. Niet erg empatisch maar wel effectvol.
Ik ben geen ontevreden klant. Ik ben uitstekend te spreken over het product dat ik afneem.
Ik reageerde in de eerste plaats omdat u schreef dat als je triple neemt aansluitend op het gratis internetabonnement er actiekorting mogelijk was. Blijkens de aan mij gerichte brief van 14 november is dat zo, maar zijn allerlei actiekortingen mogelijk. Onjuiste of tenminste onvolledige informatie dus.

Ik ben nooit naar het 'XMS huis' geweest en zal daar ook nooit komen. Wel volg ik al tijden het forum.
Praktisch elke opmerking of klacht wordt weggewoven. Of het ligt aan jezelf of aan de beruchte aannemers of aan de leveranciers maar nooit aan XMS.
Ik zou toch alle berichten van begin tot nu nog eens doorlezen en dan bedenken of de antwoorden aan de betreffende vragenstellers nu allemaal wel zo elegant waren.
Als u daar volmondig ja op kunt zeggen, ben ik vrees ik uitgediscussieerd.
Nogmaals: kom met voorbeelden.
(en posts van andere mensen waaruit blijkt dat mijn opmerkingen onterecht waren.. waarop vervolgens vanuit mijn kant geen reactie is gekomen).

Wat betreft de actiekortingen: dat was inderdaad onvolledige informatie, ten tijde dat ik dat schreef golden de actietarieven alleen voor gratis->triple overgangen.
quote:
Sorry, nog een keer: die walgelijke kast aan de muur; daar was ook zo'n fraaie verklaring voor in een antwoord. Hoezo niet afwentelen op gebruikers. Dat wordt zelfs afgewenteld op niet-gebruikers.
Bovendien heeft volgens mij Portaal die 150 euro betaald.
Waarschijnlijk heeft u geen kennis van de aan mij gezonden brief.
Het verschil in het aanbod tussen AUK [zonder monteur] en AUK [met gratis installatie] is 150 euro.
Zou je niet beter / eerlijker kunnen schrijven AUK [zonder monteur] en AUK [met monteur]?
Welke fraaie verklaring + welk antwoord? Aangezien er in de 3 threads ongeveer 200+ pagina's met posts staan zul je toch iets specifieker moeten zijn.

Wat betreft de brief: dat klopt helemaal. Ik zal vragen of ze dat aan kunnen passen want dat staat zo inderdaad erg vreemd.

Als laatste: ik ben helemaal voor kritiek; maar dan wel terechte kritiek of met een onderbouwing en voorbeelden. Met loze opmerkingen kan ik weinig dus dan zal er ook weinig veranderen :)

Add: Antwoord op brief-vraag:
quote:
Ik heb de brief erbij gepakt (de meest recente versie) en daar staan de volgende opties op:

Alles uit de kast abonnement
6 maanden 19.95 , 6 maanden 50,- euro
totaal: 419,70 euro

Alles uit de kast (inclusief monteur)
3 maanden 19.95, 9 maanden 50,- euro
totaal: 509,85 euro

Verschil: 90,15 euro. (geen 150 dus)

De 2e abonnementsvorm is specifiek voor mensen die niet in één keer 150,- euro willen betalen voor een monteur van Nacap. Op deze manier krijgen ze een korting op de installatie, uitstel van betaling.. maar krijgen ze iets minder maanden extra korting. Uiteindelijk scheelt het nog 60,- euro en worden de overige kosten door XMS gedragen.
Ik ben het met je eens dat 'gratis monteur' wellicht een ietwat kromme woordkeus is, maar ik kan me zo snel niet iets bedenken dat de lading beter zou dekken (voor dit specifieke aanbod).. in ieder geval niets wat binnen het tekstblok op de brief zou passen. :)

denan wijzigde dit bericht 19-12-2007 10:53 (17%)

@Denan.
Ik heb het zenderoverzicht bekeken op http://www.kadaka.nl/zenderoverzicht2.php . Ik mis daar de lokale zender RTV Utrecht. Weet jij of het de bedoeling is dat deze er nog bijkomt zodra er in Utrecht uitgerold gaat worden?

Alles over glasvezel: http://www.glasvezel.nu. Hulp en mening zijn welkom!

quote:
Jurjen de Vries schreef op woensdag 19 december 2007 @ 11:39:
@Denan.
Ik heb het zenderoverzicht bekeken op http://www.kadaka.nl/zenderoverzicht2.php . Ik mis daar de lokale zender RTV Utrecht. Weet jij of het de bedoeling is dat deze er nog bijkomt zodra er in Utrecht uitgerold gaat worden?
De analoge feed is er zonder problemen bij te zetten (die hebben we tenslotte al binnen). Voor een digitale feed zal RTV Utrecht het signaal direct op ons netwerk moeten plaatsen. Ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij heeft men daar ook een glasvezelaansluiting. Zoja: is het toevoegen van RTV Utrecht digitaal geen enkel probleem. Momenteel ligt de prioriteit echter bij de pilot/eerste uitrol. Zodra dat loopt kunnen wij ons met dit soort zaken bezig houden.

quote:
denan schreef op woensdag 19 december 2007 @ 07:17:
[...]
Nogmaals: kom met voorbeelden.
Aangezien er in de 3 threads ongeveer 200+ pagina's met posts staan zul je toch iets specifieker moeten zijn.
Welke fraaie verklaring + welk antwoord?
Dank voor het antwoord.
N.B. Ik heb hierboven wat stukjes uit de reactie bij elkaar gezet, dus geen 'letterlijke' quote.
Zie mijn opmerking in vorige bijdrage: lees alles nog eens door; als u werkelijk vindt dat alle antwoorden met inlevingsvermogen en gericht op oplossing zijn beantwoord, is verdere discussie overbodig.

Overigens waardeer ik het dat er vanuit XMS, al of niet op persoonlijke titel, aan dit forum deelgenomen wordt. Dat zal niet snel bij andere aanbieders plaatsvinden, maar doe nu niet alsof er nooit iets misgaat / is gegaan en dat dat allemaal aan anderen ligt / lag.
quote:
Wat betreft de actiekortingen: dat was inderdaad onvolledige informatie, ten tijde dat ik dat schreef golden de actietarieven alleen voor gratis->triple overgangen.
Dat kan natuurlijk niet kloppen. Bedoeld antwoord was van na 14 november en ik zal niet de eerste zijn geweest die die brief heeft gekregen, getuige ook hetgeen waarop gereageerd werd.
Wat mogelijk is dat uzelf niet op de hoogte was van de inhoud van deze brief, anders schijnt het mij het volgende moment van ontkenning.
quote:
Wat betreft de brief: dat klopt helemaal. Ik zal vragen of ze dat aan kunnen passen want dat staat zo inderdaad erg vreemd.
Wauw, de kern eruit gepakt. Fijn.
quote:
Als laatste: ik ben helemaal voor kritiek; maar dan wel terechte kritiek of met een onderbouwing en voorbeelden. Met loze opmerkingen kan ik weinig dus dan zal er ook weinig veranderen :)
Jammer, toch nog even terugslaan.
quote:
Add: Antwoord op brief-vraag:

Ik heb de brief erbij gepakt (de meest recente versie) en daar staan de volgende opties op:

Alles uit de kast (inclusief monteur)
3 maanden 19.95, 9 maanden 50,- euro
totaal: 509,85 euro
Bij mij staat Alles-uit-de-kast abonnement (met gratis installatie)
Als er staat wat u hierboven schrijft is het dus wel duidelijk.
quote:
Verschil: 90,15 euro. (geen 150 dus)
Point taken. Stomme fout van mij: ik had wel 3 x 50 erbij gerekend, maar niet 3 x 19,95 eraf getrokkken. Er had dus moeten staan: Gratis installatie voor 90,15!!!!!
quote:
De 2e abonnementsvorm is specifiek voor mensen die niet in één keer 150,- euro willen betalen voor een monteur van Nacap. Op deze manier krijgen ze een korting op de installatie, uitstel van betaling.. maar krijgen ze iets minder maanden extra korting. Uiteindelijk scheelt het nog 60,- euro en worden de overige kosten door XMS gedragen.
Technisch is de overstap ook erg eenvoudig: u kunt uw bestaande kabels rechtstreeks aansluiten op het XMS-kastje. Dit citaat komt van de XMSnet website.
Tip!!! Misschien kunt u een ander bedrijf vinden dat iets goedkoper werkt dan Nacap. 150 Euro voor het aansluiten van twee kabels lijkt me wat over de top. In mijn geval is de internetkabel natuurlijk al aangesloten.
Ik weet niet of deze aanbieding ook voor andere 'uitprobeerders' geldt, maar minimaal één kabel is in elk geval al aangesloten. Het gaat dus om het verbinden van maximaal twee kabels waar ik dan 90,15 voor betaal en XMS het restantbedrag.

En als ik het goed begrijp hebben mensen die bijvoorbeeld het gratis 6 maanden internetten met het installeren door een monteur hadden gekozen, dus al een keer die 150 [of 90,15] Euro betaald en mogen dat nu nog een keer doen als ze voor 'gratis installatie' kiezen.
quote:
Ik ben het met je eens dat 'gratis monteur' wellicht een ietwat kromme woordkeus is, maar ik kan me zo snel niet iets bedenken dat de lading beter zou dekken (voor dit specifieke aanbod).. in ieder geval niets wat binnen het tekstblok op de brief zou passen. :)
Herhaling van zetten. Hierboven heeft uzelf de oplossing al aangegeven: in plaats van (met gratis installatie): (installatie door monteur). Past uitstekend binnen het bedoelde tekstblok.

Parttime Nerd 8-)

quote:
Olddutch2 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 15:17:
Tip!!! Misschien kunt u een ander bedrijf vinden dat iets goedkoper werkt dan Nacap. 150 Euro voor het aansluiten van twee kabels lijkt me wat over de top. In mijn geval is de internetkabel natuurlijk al aangesloten.
Ik weet niet of deze aanbieding ook voor andere 'uitprobeerders' geldt, maar minimaal één kabel is in elk geval al aangesloten. Het gaat dus om het verbinden van maximaal twee kabels waar ik dan 90,15 voor betaal en XMS het restantbedrag.
Met alle respect, als jij ¤ 90,15 veel vindt voor het aansluiten van twee kabels (vind ik ook trouwens), dan installeer je het toch lekker zelf? Of je laat het door je handige buurman aansluiten...

Iets met vraag en aanbod enzo..

quote:
Olddutch2 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 15:17:
<snip- het deel waar we het waarschijnlijk niet over eens gaan worden>

deelgenomen wordt. Dat zal niet snel bij andere aanbieders plaatsvinden, maar doe nu niet alsof er nooit iets misgaat / is gegaan en dat dat allemaal aan anderen ligt / lag.
Dat doe ik ook niet. Iets met mensen en spaanders.. als ik zou beweren dat alles altijd goed zou gaan zou dat erg onwaarschijnlijk zijn. :)
quote:
Dat kan natuurlijk niet kloppen. Bedoeld antwoord was van na 14 november en ik zal niet de eerste zijn geweest die die brief heeft gekregen, getuige ook hetgeen waarop gereageerd werd.
Wat mogelijk is dat uzelf niet op de hoogte was van de inhoud van deze brief, anders schijnt het mij het volgende moment van ontkenning.
Dan was ik daar bij deze niet van op de hoogte :)
quote:
Point taken. Stomme fout van mij: ik had wel 3 x 50 erbij gerekend, maar niet 3 x 19,95 eraf getrokkken. Er had dus moeten staan: Gratis installatie voor 90,15!!!!!
Kwestie van perceptie: wellicht had er moeten staan "installatie gratis, maar slechts 3 maanden extra korting ipv 6 maanden extra korting"
quote:
Voor een aantal regio's hebben wij al lokale partijen voor aansluitingen. Het probleem is echter dat er weinig partijen zijn die landelijk kunnen opereren en één aanspreekpunt hebben. Ik hoef waarschijnlijk niet te vertellen dat het een redelijk oncontroleerbare situatie zou worden als wij voor elke stad 2-3 lokale installateurs zouden moeten bijhouden/controleren/factureren.

Via brochures in bvb de XMS huizen geven wij wel de aanbiedingen door van lokale partijen (meestal ergens tussen de 50 en de 75 euro, ex kabels in Nijmegen/Arnhem) maar wij gaan er dan ook van uit dat het klantcontact direct verloopt. Met andere woorden: van XMS klant naar lokale installateur. Wij functioneren op dat moment alleen als doorgeefluik voor de contactgegevens. Dit heeft echter voor de klant weer het nadeel dat bij ontevredenheid/problemen met de installateur de verantwoordelijkheid voor het oplossen tussen de klant en de installateur ligt. Wij kunnen daar als partij niet tussen gaan zitten.
quote:
En als ik het goed begrijp hebben mensen die bijvoorbeeld het gratis 6 maanden internetten met het installeren door een monteur hadden gekozen, dus al een keer die 150 [of 90,15] Euro betaald en mogen dat nu nog een keer doen als ze voor 'gratis installatie' kiezen.
nee, want als men 'Internet only' heeft is er slechts 1 kabel aangesloten (utp->computer). Als men daarvoor Nacap heeft laten inschakelen kostte dat (uit het blote hoofd) 75 euro, voor het aansluiten van 2 extra kabels zal men ook slechts een deelbedrag rekenen. Aangezien er echter op een aanmeldingsformulier beperkte ruimte is (en hij staat al zo vol :)) is het ook onmogelijk om alle opties op te gaan noemen, of daar apparte producten van te maken.

Eindresultaat is dat wij een optie bieden (monteur->3 maanden minder korting) en het is aan de klant of men daar op in wil gaan, het zelf aan gaat sluiten of een lokale partij belt.
quote:
Herhaling van zetten. Hierboven heeft uzelf de oplossing al aangegeven: in plaats van (met gratis installatie): (installatie door monteur). Past uitstekend binnen het bedoelde tekstblok.
Hmmm dat is op zich wel een goed punt. (Zie.. ik durf foutjes toe te geven ;))

Het probleem is alleen dat elke klant bij 'installatie door monteur' denkt aan dat bedrag van 150,- euro van Nacap. Maw: "het zit niet inbegrepen bij het maandbedrag!".
Ik zal eens kijken of we een aantal brieven kunnen laten versturen met 'installatie door monteur'. Mochten daar nou veel vragen over komen (is dat inc/ex die 150??) dan zal het echter weer geschrapt worden.
quote:
sylvesterrr schreef op woensdag 19 december 2007 @ 16:31:
[...]

Met alle respect, als jij ¤ 90,15 veel vindt voor het aansluiten van twee kabels (vind ik ook trouwens), dan installeer je het toch lekker zelf? Of je laat het door je handige buurman aansluiten...

Sterker nog: het is veel meer(ja .. ook meer dan die 150,-), maar die kosten draag XMS Deze kosten ontstaan vooral door de voorrijkosten en het uurloon. Met boren/wegwerken/aansluiten/configureren en testen is een monteur namelijk al snel een paar uur bezig.

edit: typo's

denan wijzigde dit bericht 19-12-2007 16:54 (6%)

quote:
sylvesterrr schreef op woensdag 19 december 2007 @ 16:31:

Dank voor uw antwoord.
Ik heb al in vorige berichten duidelijk gemaakt waar ik voor kies. Ondanks of dankzij mijn leeftijd ben ik nog wel in staat twee kabeltjes in die kast te duwen als ik voor een AUK zou kiezen.

Het gaat mij erom dat onder het mom van gratis installatie je [en 'je' dan in de betekenis van iedereen die daar gebruik van maakt] ¤90,15 afhandig wordt gemaakt, terwijl op de web-site geparafraseerd wordt geschreven dat het een fluitje van een cent is.

Over vraag en aanbod geschreven: XMS betaalt dan ook nog, dus is Nacap is een geweldig bedrijf, als je op die manier aan je verdiensten kan komen.

quote:
denan schreef op woensdag 19 december 2007 @ 16:49:
Sterker nog: het is veel meer(ja .. ook meer dan die 150,-), maar die kosten draag XMS Deze kosten ontstaan vooral door de voorrijkosten en het uurloon. Met boren/wegwerken/aansluiten/configureren en testen is een monteur namelijk al snel een paar uur bezig.
Nogmaals dank voor het antwoord.

Ik zal niet ingaan op de opmerkingen met betrekking tot het werken met niet-landelijk werkende aannemers en de fenomenale problemen die daar blijkbaar mee gepaard gaan en waarom u blijkbaar allerhande verschillende opties van verlenging niet op papier kunt zetten.

Maar van bovenstaande quote breekt niet alleen mijn spreekwoordelijke klomp, maar heeft u mij ook erg aan het lachen gekregen.
Waar boort die monteur dan naar? Aardgas?
Wat werkt hij/zij dan weg? Koffie, thee, bier?
Wat sluit hij/zij dan aan? Een telefoonkabel en een rtv-kabel!
Wat configureert hij/zij dan? Onkostennota?
Wat test hij/zij dan? Of zijn/haar horloge goed loopt?
En dat allemaal in een paar uur!

Weet u wel zeker dat u dat allemaal over kunt laten aan de gebruikers als die kiezen voor installatie zonder monteur? Dat moet toch tot problemen leiden!!!

Reg. datum: 02 oktober 2006

quote:
Olddutch2 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 18:48:
[...]
Maar van bovenstaande quote breekt niet alleen mijn spreekwoordelijke klomp, maar heeft u mij ook erg aan het lachen gekregen.

Weet u wel zeker dat u dat allemaal over kunt laten aan de gebruikers als die kiezen voor installatie zonder monteur? Dat moet toch tot problemen leiden!!!
Bij veel mensen is de glasvezel aansluiting in de meterkast geplaatst. En dan moet er wel degelijk geboord worden. Bij mijn buren moest er door meerdere betonnen muren geboord worden. Voor oudere mensen is dat vaak niet zelf te doen. Dan worden de kabels netjes weggewerkt en dan wordt de apparatuur aangesloten en wordt getest of alles het doet (tv zenders instellen). Ze zijn daar een hele morgen bezig geweest. Maar ja je hoeft er dus geen gebruik van te maken, dus waarom maak je je er zo druk over?

Reg. datum: 16 februari 2001

@ Olddutch2

Sorry hoor, ik ben er normaal voor als mensen kritisch zijn en vragen stellen. Dat doe ik zelf ook. Maar ik vind het nu toch echt op het niveau komen van "beyond kommaneuken".

Als u geen gebruik maakt van de dienst maak u dan niet zo druk om dit soort details. Er is maar één persoon binnen Nijmegen waar ik aan moet denken die op deze manier zich vastbijt in regeltjes maar die houdt zich bezig met het plagen van de gemeenteraad in Nijmegen en de naamgeving van straten.

Nu weer een ander onderwerp in het forum?

Mogelijk is het een idee om een meldpunt voor onjuistheden te maken waar dit soort zaken ter kennisgeving kunnen worden aangenomen en worden verwerkt.

Pfff

@Olddutch2
Misschien vergeet u dat de monteur ook nog naar u toe moet rijden,hij woont niet op de hoek.
Ook dat heeft zijn prijs.

Hier al eerder gepost:
Er was bij mij een probleem met Telefonie.
Na eerdere problemen met KPN internetPLUSbellen en Tele2 en Casema sloeg de angst me om het hart.
Uiteraard werd door XMS de eerste keer het 90% dekkende antwoord gegeven,check uw bekabeling.
Toen dat niet de oorzaak bleek te zijn kwam er een monteur met een nieuw modem.
Dat is getest maar bleek niet de oorzaak te zijn.
Oh jee en nu kan ik het zeker zelf uit zoeken ?
nader onderzoek bleek dat het bij een provider verderop zat en dat men dat moest aankaarten.
Tja jonge nou kan ik het wel vergeten,maar nee hoor,Denan zelf belde,men testte een nieuwere route uit voorbij die ene provider (ging dus niet afwachten) en toen dat werkte is die verandering doorgevoerd.
Dus niets afschuiven op anderen.

De foeilelijke kast aan de muur.
Die zou ik ook krijgen.
Jeemig kan dat nou echt niet anders ?
Even naar buiten naar de uitvoerder welke belde met XMS.
Kan dat niet anders ?
Hoeveel meter kabel is er ?
Ok,waar vind meneer netter ?
De meterkast ??
Ok geen probleem,plaatsen we hem toch gewoon daar.
Misschien zou wat eigen initiatief beter zijn geweest dan achteraf klagen over dat ding aan de muur.

Analoge tv,het beeld was niet correct.
Natuurlijk krijg je dan het antwoord dat het aan de bekabeling ligt omdat het in 90% van de gevallen daar ligt.
De monteur belde terug,is het verholpen,nee, volgende dag was men er,metingen gedaan,het netwerk zelf was in orde.
Monteur belde zelf met Hertzinger,die kwam op de volgende afspraak niet opdagen.
De schuld van XMS,nee.
Nieuwe afspraak gemaakt,een hele ochtend aan het meten geweest.
Dat heeft goud geld gekost,men had ook kunnen zeggen,ga maar terug naar Casema,probleem opgelost maar nee men wilde tot de kern van het probleem komen.
Ook hier tot een goede oplossing gekomen.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat u van de problemen van anderen, uw ervaringen maakt.
Mijn ervaring is dat er inderdaad problemen zijn geweest welke ik hier volledig genoemd heb.
Ook dat ik niet altijd even gemakkelijk en vriendelijk ben geweest,ook gezien de achtergrond met andere providers.
Men is altijd vriendelijk gebleven,belde zelfs altijd terug om mij kosten te besparen,belde bijna tot vervelens toe ;) op of er nog problemen waren en of de oplossing naar tevredenheid waren opgelost.
Daarna schriftelijk ook nog excuus gehad voor de ontstane overlast.

Er zijn geen problemen met telefonie,u omschrijft het alsof het een en al ellende is,het enige probleem dat er was is adequaat verholpen.
De lelijke kast is na overleg elders geplaatst,had u ook kunnen doen.
Aan de hand van problemen van anderen praat u alsof het uw problemen zijn en dat is niet eerlijk.
En als ik alle gratis aanbiedingen naloop op internet die niet gratis blijken te zijn...
Voor een deel heeft u gelijk wat betreft kosten (hoewel u daar ook rekenfouten had gemaakt) maar voor een heel groot deel praat u niet uit eigen ervaring en dat vind ik jammer.
Als we dan toch de eerlijkheid en het afschuiven van bedrijven naar derden gaan aanvallen denk ik toch dat 90% van uw grieven niet berusten op eigen ervaringen,jammer en,niet eerlijk.

ben dyslectisch en kan hierdoor geen korte berichten schrijven en moeilijk de search gebruiken omdat ik de juiste keywords niet kan vinden.

quote:
Olddutch2 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 18:48:
[...]
Om de discussie even inhoudelijk te houden:

boren: de monteur boort (indien nodig) door betonnen muren/vloer heen om de kabels zo onopvallend mogelijk vanaf het centrale aansluitpunt naar de tv/computer/telefoon te brengen.

Wegwerken: Kabels kunnen niet zomaar los over de vloer gelegd worden, de monteur werkt de kabels weg met kabelhaakjes of spijkert deze langs de plint af. Dit doet men met de UTP/RJ11 en coax kabel.

aansluiten: de monteur sluit aan->
UTP op de computer en klemt de connectoren erop vast (de kabels zijn tenslotte exact op maat gemaakt)
RJ11 op het reeds aanwezig KPN aansluitpunt, of een verloopstekker indien men nog een oude varkenssnuit heeft
Coax op de tv, of de reeds aanwezige RTV splitter. Indien nodig plaatst de monteur zelf een RTV splitter.
Indien bij een van deze aansluitingen blijkt dat de huidige bekabeling van slechte kwaliteit is vervangt de monteur ook de oude kabels.

Configureren: De monteur stelt de computer in zodat iemand direct gebruik kan maken van internet (niet iedereen is even handig met computers) en installeert ook (indien nodig) een netwerkkaart.
Tevens stelt de monteur de tv in (bij sommige oude beestjes een enorm proces) op de nieuwe frequenties. Indien het te lang duurt stelt hij er 10 in en laat hij zien hoe men de rest in kan stellen.

testen: werkt de internet verbinding ? is het beeld goed? is er een kiestoon als je de hoorn oppakt?

Anyway. Het is arbeidsintensief.. maar niet moeilijk. Veel mensen doen het daarom ook zelf of bellen de handige buurman.

Toen ik in Hatert kwam wonen hingen die bewuste kasten al aan/van de muur van de woonkamer. Ik had graag wat te boren gehad, want ik had ze liever in de meterkast gehad, maar dat was teveel moeite.
Als ik niet een brief in de bus had gekregen over het aanbod van XMS had ik niet kunnen weten waar die kast aan de muur vandaan kwam.

Zoals eerder vermeld ben ik heel tevreden en zal ik mij verder niet meer bemoeien met de jubeltoon op dit forum, zolang ikzelf geen klachten heb.
Er heeft mij nog nooit iemand gebeld van XMS, maar ja ik heb ook geen telefoon van XMS.

Mijn eerste schrijven op dit forum had betrekking op een reactie van denan op een klacht van een gebruiker, die meldde dat hij een foutieve factuur had gekregen na een verlenging.
Volgens mij was deze reactie onjuist en onvolledig, net als de reactie van één van de paladijnen, die deed alsof de gebruiker XMS failliet wilde maken en het bestaan van de verlengingsacties ontkende.

Dat de klagers uit het verleden nu allemaal tevreden klanten zijn doet mij deugd; klagen helpt blijkbaar.
Solidariteit is een moeilijk begrip.

Adieu

Vouwerpowert
Reg. datum: 03 juni 2004

Je kan de boel ook gewoon omdraaien: bij veel providers krijg je tegenwoordig een monteur er 'gratis' bij. Is dat wel zo gratis? Nee, want die provider betaald die monteur gewoon uit de abonnementskosten die je betaald.
Kies ik er voor om zelf even de krimptang te pakken, dan blijf ik gewoon hetzelfde abonnementstarief betalen.
Nu XMS: als je geen monteur wilt, dan kan je het geld wat XMS zich bespaard in jouw broekzak steken, want je krijgt 3 maanden extra korting in vergelijk met het abonnement met gratis monteur.
Dat vind ik persoonlijker een stuk eerlijker en ik snap je punt dan ook niet zo goed.

DPC PeaceNlove @ Thuisvouwen
Nu met een kwatkoor!
Nu met 2 MSDN-AA-accounts

quote:
Olddutch2 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 20:52:
Toen ik in Hatert kwam wonen hingen die bewuste kasten al aan/van de muur van de woonkamer. Ik had graag wat te boren gehad, want ik had ze liever in de meterkast gehad, maar dat was teveel moeite.
Als ik niet een brief in de bus had gekregen over het aanbod van XMS had ik niet kunnen weten waar die kast aan de muur vandaan kwam.

Zoals eerder vermeld ben ik heel tevreden en zal ik mij verder niet meer bemoeien met de jubeltoon op dit forum, zolang ikzelf geen klachten heb.
Er heeft mij nog nooit iemand gebeld van XMS, maar ja ik heb ook geen telefoon van XMS.

Mijn eerste schrijven op dit forum had betrekking op een reactie van denan op een klacht van een gebruiker, die meldde dat hij een foutieve factuur had gekregen na een verlenging.
Volgens mij was deze reactie onjuist en onvolledig, net als de reactie van één van de paladijnen, die deed alsof de gebruiker XMS failliet wilde maken en het bestaan van de verlengingsacties ontkende.

Dat de klagers uit het verleden nu allemaal tevreden klanten zijn doet mij deugd; klagen helpt blijkbaar.
Solidariteit is een moeilijk begrip.

Adieu
Aangezien de kast van UPC ook al daar hing is het beleid er op gericht om daar de kast dan naast te hangen om te voorkomen dat overal kastjes aan de muur komen te hangen.
Het is daarnaast de "plicht" van de woningbouwvereniging om u er op te wijzen wat het nut van de andere kast is.
U herkende de kast van UPC,maar heeft UPC u zelf vertelt welk kastje daar van hun hing ?
Nee,dus waarom verwacht u van XMS dan dat zij dit wel doen ?
Een eenmaal opgehangen kast kan moeilijk nog verplaatst worden,het is geen kwestie van een glasvezel verlengen,dus valt alleen de vorige bewoner te verwijten dat deze niet hun best hebben gedaan die kast in de meterkast te laten hangen,idem dito met de kast van upc.
Als die namelijk de kast in de meterkast hadden gehangen dan had XMS hem daar ook gehangen want men plaatst de kast altijd naast de huidige CAI aansluitingen.

Geen enkele maatschappij is een filantropische instelling.
Gratis bestaat niet,ook niet bij de gsm winkel die u net noemde.
Alle gratis acties worden betaald uit de grote pot die gevuld wordt door de overige abonnees.
Zo doet de telecom winkel die u noemde zaken met Lowcall,een uitgeklede versie van Debitel.
Als je daar rechtstreeks zelf je minuten koopt betaal je nog geen 12 cent per minuut van mobiel naar mobiel.
Bij Simyo betaal je voor een gesprek naar een andere Simyo nog geen 7 cent per minuut en 2 cent per sms.
Dat soort winkels gokt er op dat je je abonnement vergeet,hebben geen huisvestings kosten,geen netwerk kosten om die te onderhouden en gaat er iets mis dan zult u het allemaal zelf moeten regelen.
Daarnaast verkopen ze adres en telefoongegevens.

Maar wat deze paladijn tegen de borst stuit is dat u boude uitspraken doet over diensten die u niet eens gebruikt,geen ervaring mee heeft,waar u geen problemen mee heeft,waar u gratis gebruik van heeft gemaakt tot nu toe.
Dan heeft deze paladijn nog een tip voor u,ga eens naar gratis.nl misschien zitten er wat proefmonstertjes gratis voor u bij.

Uiteraard gaat iemand van XMS u niet zelf bellen,zij krijgen geen verhuis gegevens,en als u geen klachten heeft.
U trekt de conclusie dat klagen blijkbaar helpt.
Dan zou u ook de conclusie kunnen trekken dat als je een probleem hebt,men er wat aan doet.
Klagen helpt immers ?

En dan nog een opmerking van deze paladijn over uw laatste opmerking,dat solidariteit een moeilijk begrip is.
Ik geloof inderdaad dat u niet begrijpt wat solidariteit is.
Zo gaan klankbord mensen bv bij andere xms klanten langs om geheel uit solidariteit mensen te helpen.
Om even bij andere mensen dat kabeltje aan te sluiten.
En uit solidariteit met XMS,die mij bij problemen ook zo goed geholpen heeft waar andere providers me lieten barsten reageert deze paladijn ook.
Solidariteit is niet zo'n moeilijk begrip,tenzij u verwacht dat iedereen het met u eens is en met u mee gaat klagen over xms.
XMS heeft in de persoon van Denan,die hier belangeloos is,u heel behoorlijk te woord gestaan.
Maar verwacht niet van ons,paladijnen,dat wij met u mee gaan roepen over klachten over diensten die u niet gebruikt en waar u totaal geen ervaring mee heeft.
Inderdaad kun je dat namelijk geen solidariteit noemen.
Iedere paladijn maakt missers,ook ik.
Maar deze Paladijn betaalt ook uw gratis internet, uit solidariteit.
Maar niet getreurd,u vindt vast wel weer een goedkopere aanbieding.

En uit solidariteit met u heeft deze Paladijn ook nog een tip.
Ga eens naar Albert Heijn of Hoogvliet.
De meeste vestigingen hebben daar,zonder dat u iets hoeft te kopen,een koffie automaat waar gratis koffie uit komt.
En zelfs als u die koffie niet gebruikt zoals uw XMS telefoon, kunt u daar gratis over klagen.
Uit solidariteit met u,betalen de andere klanten die daar wel hun boodschappen doen,namelijk met zijn allen die koffie van u.
Dat het u wel moge bekomen.

Bah.

Nick39 wijzigde dit bericht 20-12-2007 10:42 (4%)

ben dyslectisch en kan hierdoor geen korte berichten schrijven en moeilijk de search gebruiken omdat ik de juiste keywords niet kan vinden.

Reg. datum: 17 november 2004

Kreeg net geweldig nieuws van XMS, als ik mijn buren lid maak krijg ik 50% korting, geweldige kerstgedachte.

Als ze nu eerst mij en mijn buren komen aansluiten kan ik het misschien waarderen.

Reg. datum: 26 januari 2000

quote:
milenko79 schreef op zondag 23 december 2007 @ 14:01:
Kreeg net geweldig nieuws van XMS, als ik mijn buren lid maak krijg ik 50% korting, geweldige kerstgedachte.

Als ze nu eerst mij en mijn buren komen aansluiten kan ik het misschien waarderen.
Oh, kan ik jou opgeven? :+

Reg. datum: 17 november 2004

quote:
Helaas ben ik in principe al lid (in verband met die halfjaar gratis actie toen en het zou allemaal snel komen). De vraag is nu alleen of het abonnement ooit van start kan gaan.

Ik zal in het nieuwjaar maar eens bellen of mijn abonnement dat ik dan reeds 9 maanden heb niet gecanceled kan worden omdat er nog steeds niks ligt. Tegen de tijd dat ik aangesloten ben werkt r bij xms niemand meer die nog weet dat de half jaar gratis actie ooit bestaan heeft.

Reg. datum: 21 januari 2007

quote:
milenko79 schreef op zondag 23 december 2007 @ 22:24:
[...]
Ik zal in het nieuwjaar maar eens bellen of mijn abonnement dat ik dan reeds 9 maanden heb niet gecanceled kan worden omdat er nog steeds niks ligt. Tegen de tijd dat ik aangesloten ben werkt r bij xms niemand meer die nog weet dat de half jaar gratis actie ooit bestaan heeft.
Dat heeft totaal geen zin, ik heb ook al paar keer gebeld en brieven gestuurd om te annuleren. Nooit een reactie gehad. Maar zolang er geen apparatuur in mijn meterkast staat kan het abonnement toch niet van start gaan hebben ze me verteld, dus zolang ik die apparatuur niet aanneem (die toch nooit komt) hoef ik me geen zorgen te maken. Ik zou ook al meer dan een jaar geleden aangesloten worden. Glasvezel ligt ondertussen al in mijn meterkast, alleen de apparatuur dus nog niet. Eerst maar een jaartje Telfort uitzitten. Daarna zien we wel weer.

quote:
trolleystad schreef op maandag 24 december 2007 @ 09:14:
[...]

Dat heeft totaal geen zin, ik heb ook al paar keer gebeld en brieven gestuurd om te annuleren. Nooit een reactie gehad. Maar zolang er geen apparatuur in mijn meterkast staat kan het abonnement toch niet van start gaan hebben ze me verteld, dus zolang ik die apparatuur niet aanneem (die toch nooit komt) hoef ik me geen zorgen te maken. Ik zou ook al meer dan een jaar geleden aangesloten worden. Glasvezel ligt ondertussen al in mijn meterkast, alleen de apparatuur dus nog niet. Eerst maar een jaartje Telfort uitzitten. Daarna zien we wel weer.
Hmmm dat is vreemd want de administratie heeft momenteel geen backlog en zou op dit soort opzeggingen binnen 1-2 weken moeten reageren. Als het een Portaal woning is zou ik trouwens wel gewoon de hardware laten ophangen, het kost je dan toch niets aangezien Portaal die kosten draagt.
Als graag wat meer zekerheid wenst kan ik je klantgegevens even checken.

Fijne dagen alvast!
Reg. datum: 03 april 2007

quote:
Ik ben het deels wel met Olddutch2 eens, wat ik niet begrijp waarom er zo'n antwoord gegeven moet worden.
Als je een mening over xms hebt mag je die hier toch neerzetten?
Of voel je je persoonlijk aangevallen?

Mijn ervaring met xms is dat ze net zo goed of slecht zijn als andere providers, dus welke je ook neemt ze hebben allemaal wel wat.

Reg. datum: 21 januari 2007

quote:
denan schreef op maandag 24 december 2007 @ 10:53:
[...]

Hmmm dat is vreemd want de administratie heeft momenteel geen backlog en zou op dit soort opzeggingen binnen 1-2 weken moeten reageren. Als het een Portaal woning is zou ik trouwens wel gewoon de hardware laten ophangen, het kost je dan toch niets aangezien Portaal die kosten draagt.
Als graag wat meer zekerheid wenst kan ik je klantgegevens even checken.

Fijne dagen alvast!
Graag. Maar zolang ik nog geen brief in huis heb waar zwart op wit staat dat mijn aanvraag is geannuleerd laat ik die apparatuur niet ophangen. Klantgegevens ga ik niet hier posten natuurlijk. Ook een DM sturen naar je kan niet zie ik. Mail?

En jij natuurlijk ook fijna feestdagen :)

quote:
trolleystad schreef op maandag 24 december 2007 @ 11:01:
[...]

Graag. Maar zolang ik nog geen brief in huis heb waar zwart op wit staat dat mijn aanvraag is geannuleerd laat ik die apparatuur niet ophangen. Klantgegevens ga ik niet hier posten natuurlijk. Ook een DM sturen naar je kan niet zie ik. Mail?

En jij natuurlijk ook fijna feestdagen :)
support@xtramediaservices.nl tav martijn :)

Even terugkomende op dat olddutch-verhaal over de abonnementsverlenging en actietarieven:

Het klopt toch wel!

In principe mogen mensen na 6 maanden gratis internet namelijk alleen gebruik maken van de actietarieven bij triple abonnementen. Ga je over naar een double (inet+tel/inet+tv/tel+tv) dan betaal je direct het volle tarief. De reden van al deze verwarring is dat er al een aantal keren een foute brief vanuit de administratie is verzonden.
Op deze 'u kunt uw abonnement verlengen, dit zijn de opties'-brief zijn per abuis de actietarieven opgenomen van de brief die mensen normaal krijgen als ze voor de eerste keer een abonnement nemen op de diensten van XMS.

Ter verduidelijking:
Ben je nieuw bij XMS -> Kun je kiezen uit inet only, doubles en het triple abonnement met actiekortingen.
Heb je al 6 maanden gratis internet gehad -> krijg je alleen nog korting op het triple abonnement.

Aangezien de brieven wel verzonden zijn moet de administratie de binnenkomende aanvragen (met actietarieven) wel accepteren, het is namelijk een fout van XMS geweest. Pech voor ons, mazzel voor de klant dus. Hopelijk is het verhaal nu wel duidelijk olddutch :)
Reg. datum: 02 februari 2007

Sommige mensen..... daar lopen de mieren wijdbeens bij in de tuin, die mensen noemen we dus miere of mierenneukers (voor hetgeval er op de spelling ook gelet wordt)

XMS, heb het nu meer als een jaar volgens mij, ZEER tevreden over het Internet en vooral over de helpdesk, ZEER tervreden over de helpdesk telefonie en ook ZEER tevreden over de geluidskwaliteit, geen echo etc, altijd helder.

TV, jammer nog steeds analoog, maar prima te kijken.

Kortom, goed product voor een goede prijs.

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 76 77 78 79 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: