Ik heb mij toevallig eergisteren ingeschreven ben nieuwdquote:
Never Argue With An idiot. They'll Lower You To Their Level And Then Beat You With Experience!
GoT Index » Non-Windows Operating Systems » Het grote Ubuntu Topic Deel 7
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 105 106 107 108 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]Ik heb mij toevallig eergisteren ingeschreven ben nieuwdquote:matinez schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 15:39:
Ik vind gutsy veel sneller als feisty en dapper.
Kom trouwens als je zin heb op de gezellige Gutsy release party in Hilversum op 27 Okt.
https://wiki.ubuntu.com/DutchTeam/ReleaseParty
Never Argue With An idiot. They'll Lower You To Their Level And Then Beat You With Experience!
De bèta is ook al geheel in het nederlands dus ik neem aan dat de final dat ook zal zijn.quote:_Pumba_ schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 15:49:
Hoe is het eigenlijk afgelopen met die case-stickers die een aantal mensen in dit topic hadden besteld. Zijn die ooit nog aangekomen?
En nog ff wat anders: zal de NL release van Gutsy gelijktijdig plaatsvinden met de engelse versie? Of zullen de nieuwe menuonderdelen van GNOME (en de rest van de packages) bij de release nog in het engels zijn?
Got Leenucks? | Arch Linux: power in simplicity | OpenWRT: Empower your router | Blog thingy
Metro2002 wijzigde dit bericht 02-10-2007 22:13 (5%)
Mind explorer
Gutsy is nog niet uit, wel een beta. De release staat gepland voor 18 oktober...quote:Metro2002 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 22:12:
edit: zie net dat er nú al updates uit zijn? Gutsy is toch nog maar net uit
Ubuntu | Apache | Subversion | PostgreSQL | Python
Trying is the first step to failure.
GTA San Andreas Multiplayer
Mind explorer
Dan gebruik je Compiz zeker? compizconfig-settings-manager installeren, dan onder System > Preferences > advanced desktop effects... onder General options > Desktop sizequote:Metro2002 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 22:38:
Volgens de helpfiles van ubuntu moet ik rechts klikken op de workspace switcher onderaan en daar de eigenschappen van opvragen maar dan klopt daarna de helpfile niet meer want die zegt dat ik dan de optie moet krijgen om het aan te passen en die opties krijg ik niet.
Ubuntu | Apache | Subversion | PostgreSQL | Python
Voor een paar kernel headers enzo misschien waartegen je nieuwe modules out-of-tree kan compileren. Het compileren van een kernel word afgeraden in /usr/src, omdat het een systeemdir is, en je dus moet gaan kutten met permissions of het als root moet doenquote:Jungian schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 14:54:
[...]
/usr/src/linux wordt verder voor niets interessants gebruikt. Het is dus onzin om een andere directory te gebruiken.
Borromini wijzigde dit bericht 02-10-2007 23:19 (5%)
Got Leenucks? | Arch Linux: power in simplicity | OpenWRT: Empower your router | Blog thingy
Juist.quote:
"In het verleden" was de enige ondersteunde processor de 386. "Nu" is het 2007 (alweer bijna 2008). Linus en vrienden weten inmiddels wel beter dan dat soort grapjes erin te laten sluipen.quote:Als root een kernel bouwen is al helemaal afgeraden. In het verleden zijn er bugs geweest in het compilatieproces die dingen in /dev wijzigden (permissions) en je systeem redelijk naar de kl*te hielpen
.
Jungian wijzigde dit bericht 02-10-2007 23:21 (7%)
Last.fm | "I don't care who uses what, so long as they're not coming to me for tech support"
Klopt (alhoewel : reclame = reclame), maar pas als het misgaat gaan mensen ergens op letten. Iets met een ezel en een steen.quote:Borromini schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 23:33:
Zo'n 'grapje' steek je er ook niet bewust in. Slechtste reclame die je je kan wensen.
/usr/src/linux gebruiken voor je kernelcompilatie gebruiken is behoorlijk common practice hoor. Best practice is het om als non-root user in chroot te doen (tinfoil hats meldt u).quote:Ieder zijn mening natuurlijk. Als jij je kernel graag in /usr/src/linux bakt, dan is dat je volste recht...
Last.fm | "I don't care who uses what, so long as they're not coming to me for tech support"
Aventijn wijzigde dit bericht 03-10-2007 00:50 (96%)
SENATVS·POPVLVSQVE·ROMANVS·DIVO·TITO·DIVI·VESPASIANI·FILIO·VESPASIANO·AVGVSTO
quote:JanDM schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 22:44:
[...]
Dan gebruik je Compiz zeker? compizconfig-settings-manager installeren, dan onder System > Preferences > advanced desktop effects... onder General options > Desktop size
Metro2002 wijzigde dit bericht 03-10-2007 07:57 (9%)
Mind explorer
Zie ook http://www.snidesoft.com
Vreemd is dat hè? Ik heb laatst XP geinstalleerd in VirtualBox en die installeerde echt supersnel en startte ook supersnel op. Maar als ik gewoon XP installeer, dus 'puur' (zonder VM), dan lijkt het stukken en stukken langzamer te gaanquote:Brupje schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 08:58:
van het weekend XP onder vmware geinstalleerd. Nog nooit zo een snelle Windows installatie gedaan, was in 20 minuten klaar
Als je gestolen spullen van een dief steelt, ben je dan dubbel strafbaar?
Spelling is een keuze
DM me
Is 40 dagen offline: zie homepage
"That was left handed..." - JJH
Op een bepaald moment wordt je daar erg moe van. Dan stopt dat gewoon en sta je voor de keuze: dit ultra coole OS gebruiken of gewoon terug naar Windowsquote:Jouke74 schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 09:54:
Is misschien een beetje flauwe vraag, maar gebruiken jullie linux nu ook echt, of is het meer, kijk eens wat ik nu heb aangepast en wat voor cool effect dit heeft op mijn OS? Dit is namelijk mijn probleem een beetje. Het tweaken / hacken is zo leuk dat tegen de tijd dat ik een soepel lopend systeem heb, de/een nieuwe distro al weer gemaakt is. En dan kan ik uit m'n nieuwsgierigheid eigenlijk niet bedwingen, volgt een upgrade en kan ik weer overnieuw beginnen met tweaken (gaat wel steeds beter natuurlijk)... Wel compiz, geen compiz, kleurtje hier en daar, conky configuratie, Gnome / XFCE aanpassen, Fonts verbeteren, dit programma eens checken etc. etc.
Portfolio | Your ecological footprint looks even bigger in melting snow
Dit is een beetje dezelfde vraag als die laatst is gesteld in de NOS kroeg misschien iets voor een merge als dit uit de hand looptquote:Jouke74 schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 09:54:
Is misschien een beetje flauwe vraag, maar gebruiken jullie linux nu ook echt, of is het meer, kijk eens wat ik nu heb aangepast en wat voor cool effect dit heeft op mijn OS? Dit is namelijk mijn probleem een beetje. Het tweaken / hacken is zo leuk dat tegen de tijd dat ik een soepel lopend systeem heb, de/een nieuwe distro al weer gemaakt is. En dan kan ik uit m'n nieuwsgierigheid eigenlijk niet bedwingen, volgt een upgrade en kan ik weer overnieuw beginnen met tweaken (gaat wel steeds beter natuurlijk)... Wel compiz, geen compiz, kleurtje hier en daar, conky configuratie, Gnome / XFCE aanpassen, Fonts verbeteren, dit programma eens checken etc. etc.
Trying is the first step to failure.
GTA San Andreas Multiplayer
Jouke74 wijzigde dit bericht 04-10-2007 11:14 (9%)
"That was left handed..." - JJH
Is 40 dagen offline: zie homepage
GoT Index » Non-Windows Operating Systems » Het grote Ubuntu Topic Deel 7
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 105 106 107 108 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos