ik bedoelde meer wtf dat er iemand is vergeten om dat te testen... hebben ze geen automatische regressietests ofzo?
Over wat voor systeemgeluiden hebben jullie het nu? Als ik inlog krijg ik gewoon hetzelfde geluid als in de vorige Ubuntu's, en als het inlogscherm verschijnt hoor ik ook het bijbehorende geluid. Ik heb geen ESD geinstalleerd voor zover ik weet?
Saved by the buoyancy of citrus
Maar bij normale events zoals button of menuitem klikken heb ik zonder ESD nooit een geluid gehad.Cyphax schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 14:05:
Over wat voor systeemgeluiden hebben jullie het nu? Als ik inlog krijg ik gewoon hetzelfde geluid als in de vorige Ubuntu's, en als het inlogscherm verschijnt hoor ik ook het bijbehorende geluid. Ik heb geen ESD geinstalleerd voor zover ik weet?
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
er zijn bij mij ook alleen geluiden ingesteld bij het inloggen en het uitloggen. En gelukkig maar, ik hoef echt niet bij elk dingetje wat ik aan klik een geluidje te horenThe Triad schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 14:38:
[...]
Maar bij normale events zoals button of menuitem klikken heb ik zonder ESD nooit een geluid gehad.
Als je het wilt aanpassen kan je het aanpassen onder: system -> preferences -> sound
Niet alles wat anders is dan in windows is perse een bug he
[ Voor 19% gewijzigd door Gotiniens op 03-11-2007 15:04 ]
in Feisty geven de waarschuwingsdialoogjes vziw wel een 'ping'. Niet al te hard/irritant, maar ze doen dat wel. Staat dat in gutsy standaard uit? Bij mij staan er geluidjes bij alles behalve 'select check box', 'choose menu item' en 'click on command button'. Korte geluidjes, dat wel.
@gottiniens: Alsof ik dat niet weet, ik gebruik al jaren Ubuntu
Bij iedere versie staat het standaard uit behalve login en logout, maar het probleem met de laatste versie van Ubuntu is dat de ESD daemon niet meergeleverd is: Je kan de geluiden wel instellen, maar ze doen het niet wanneer ze het juist wél moeten doen.
Ik merkte net dat me PC in stand by is gegaan
En dat verwonderd mij, want met vorige versies van Ubuntu is dat nooit gelukt. Slaapstand ook niet trouwens. Maar nu dus wel, blijkbaar heeft ASUS ACPI drivers oid vrijgeven voor Linux.

Bij iedere versie staat het standaard uit behalve login en logout, maar het probleem met de laatste versie van Ubuntu is dat de ESD daemon niet meergeleverd is: Je kan de geluiden wel instellen, maar ze doen het niet wanneer ze het juist wél moeten doen.
Ik merkte net dat me PC in stand by is gegaan
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Zijn er meer mensen die onder Gutsy een continue load hebben van >1.00 terwijl de CPU en HD niks uit zit te vreten? Ik ben me een breuk aan het zoeken waar die hoge load dan vandaan komt, ik heb het idee dat e.e.a. hierdoor hapert.
In top zie ik een CPU gebruik van ~2% (is ook gewoon teruggeklokt naar 1ghz ipv 1.8) en de HD's worden ook amper gebruikt.
In top zie ik een CPU gebruik van ~2% (is ook gewoon teruggeklokt naar 1ghz ipv 1.8) en de HD's worden ook amper gebruikt.
[ Voor 21% gewijzigd door strandbal op 03-11-2007 20:30 ]
Hier stond een dode link.
Heb je Compiz aanstaan?
Ik heb er geen last van in ieder geval, ook niet met Compiz trouwens. Ik zou even je logfiles nagaan.
Ik heb er geen last van in ieder geval, ook niet met Compiz trouwens. Ik zou even je logfiles nagaan.
Compiz wil niet eens aan, mijn X300SE is blacklisted
In /var/log/messages, dmesg en m'n mythtv log kan ik zo gauw niet echt iets interessants vinden...
Is die load niet gewoon van het programma waarmee je het bekijkt
Misschien offtopic, maar een load van 1% is hoog? Ikke niet snappen?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Een load van 1.00 of hoger terwijl je computer niets aan het doen is is niet goed. Die 1.00 is niet 1 procentanandus schreef op zondag 04 november 2007 @ 12:02:
Het betekent ongeveer het aantal processen dat nog staat te wachten op processortijd + het aantal draaiende, gemiddeld. Wat meer uitleg hier, is wel verhelderend.
Ah, okee, thanks! 
Dacht altijd dat het procenten waren ofzo, maar dat is dus niet zo
Dacht altijd dat het procenten waren ofzo, maar dat is dus niet zo
Bij mij neemt mijn load met ongeveer 0.20 toe als ik 'top' of 'System Monitor' aanzet.
Wat me trouwens verder opvalt, is dat Rhythmbox constant rond de 23-25 procent van mijn cpu-tijd loopt op te eten. Dát vind ik wel erg hoog eigenlijk voor een simpele mediaspeler.
Wat me trouwens verder opvalt, is dat Rhythmbox constant rond de 23-25 procent van mijn cpu-tijd loopt op te eten. Dát vind ik wel erg hoog eigenlijk voor een simpele mediaspeler.
anandus schreef op zondag 04 november 2007 @ 12:02:
code:
1
2
| [stijn@lysithea ~]$ uptime 13:28:24 up 28 min, 0 users, load average: 0.20, 0.32, 0.30 |
Drie getallen: eerste is de load van de afgelopen 5 min, tweede afgelopen 10 min, derde afgelopen 15 min
Een betekent dat je CPU hard aan het werk is. Ik heb m'n server al 2.x weten hebben op de eerste waarde
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
offtopic:
Hah, 2 maar? Try 9.+ op 'n routertje.
Die was niet heel erg responsive meer op dat moment.
Kwam volgens mij door een virus op een (de) windowsmachine die aanvallen uitvoerde. Logfile van ruim 700MB en toen was /var vol.
Hah, 2 maar? Try 9.+ op 'n routertje.
Die was niet heel erg responsive meer op dat moment.
Kwam volgens mij door een virus op een (de) windowsmachine die aanvallen uitvoerde. Logfile van ruim 700MB en toen was /var vol.
Het is ook ongeveer zo dat load<1 is rustig, 1<load<5 gaat het wel, 5<load<10 overkill, en zo tegen de 10 gaat de machine echt op zn gat. Dit zijn de waarden die ik nu ongeveer schat, er zijn wat betere grenzen te trekken maar die weet ik niet zo goed (en zal waarschijnlijk ook hardware afhankelijk zijn).
Dat is niet zozeer hardware-afhankelijk, maar veel meer software-afhankelijk. Dat is namelijk zo software-afhankelijk dat de load een behoorlijk slechte graadmeter is voor de toestand van een systeem. Zo kan een systeem met een load van 500 prima werkbaar zijn, en een systeem met een load van 5 onwerkbaar.
Verwijderd
En dat ligt allemaal aan hoe efficiënt de scheduler is. Als 500 jobs aan het wachten zijn, dan kan de kernel ervoor kiezen om vast te lopen, of om ze gewoon in de wacht te zetten (en je terminal-job niet
).
Neuj, als de bak aan 't idlen is is de load al ~1.00The Triad schreef op zondag 04 november 2007 @ 12:00:
Is die load niet gewoon van het programma waarmee je het bekijkt
Waardoor kan load verder nog komen, als de CPU (zie top) zo rond de 2,5% zit en de HDD's niet ratelen? Wat is er nog meer van invloed?
Niet zozeer over Ubuntu zelf, maar ik kwam net iets tegen voor de usenetters onder ons. Installeer Hellanzb in combinatie met zussaweb. Het fijne is dat je dan via een webinterface een NZBtje upload, hij deze automatisch download, parred, unrarred en moved naar een plek die jij in je preferences hebt aangegeven. Zo kan ik vanaf school/werk de nieuwste TV-series in de queue gooien en direct kijken als ik thuis kom
Eigenlijk alle IO. Netwerk en dergelijke. Zolang een proces continu ergens mee bezig is/ door iets gestopt/vertraagd wordt, is de load 1+. Dit kan (denk ik) dus ook gebeuren doordat iets op een dode netwerkshare of iets dergelijks staat te wachten.
Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL
Ik gebruik hier Ninan voor. Werkt ongeveer net zo. Maar inderdaad, het is ideaal dat alles in 1 keer gebeurtPeedy schreef op zondag 04 november 2007 @ 17:53:
Niet zozeer over Ubuntu zelf, maar ik kwam net iets tegen voor de usenetters onder ons. Installeer Hellanzb in combinatie met zussaweb. Het fijne is dat je dan via een webinterface een NZBtje upload, hij deze automatisch download, parred, unrarred en moved naar een plek die jij in je preferences hebt aangegeven. Zo kan ik vanaf school/werk de nieuwste TV-series in de queue gooien en direct kijken als ik thuis kom
Het lijkt of vanacht alle developers zijn wakker geschoten?
91 updates 176mb
91 updates 176mb
Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama
Hmmm, ik heb een uur geleden effe apt-get updat & upgrade gedaan en toen kreeg ik er 0, niks, nada, noppes! Zo nog eens even kijken!Sjoerd schreef op maandag 05 november 2007 @ 10:54:
91 updates 176mb
moooooi... Vanaaf is kijken hoeveel updates ik kan binnenhalenSjoerd schreef op maandag 05 november 2007 @ 10:54:
91 updates 176mb
Het zijn er echt veel, begin te twijfelen of het niet aan mij ligt
ik zag van alles voorbij schieten:
nvidia, tomboy notites, splash screen openoffice, compiz screensaver bugs, kde libs, andere libs,...
ik zag van alles voorbij schieten:
nvidia, tomboy notites, splash screen openoffice, compiz screensaver bugs, kde libs, andere libs,...
Verwijderd
Hier ook nog niks... We wachten af!w.d schreef op maandag 05 november 2007 @ 11:02:
[...]
Hmmm, ik heb een uur geleden effe apt-get updat & upgrade gedaan en toen kreeg ik er 0, niks, nada, noppes! Zo nog eens even kijken!
Hoe komt het dat ik ze dan eerder zou hebben?
Ik gebruik overigens de belgische update servers, kan ik ergens de 'history' zien van de updates van vandaag die ik heb binnengehaald?
Ik gebruik overigens de belgische update servers, kan ik ergens de 'history' zien van de updates van vandaag die ik heb binnengehaald?
Heb je gutsy-proposed soms aanstaan? 
0 updates hier, en ik gebruik de main server. Als ik gutsy-proposed aanzet zijn het er idd 91 en 162 mb... Ik laat 'm aanstaan, -proposed is aardig stabiel, en zo krijg ik toch updates voordat ik naar hardy ga. Hardy zal overigens een nieuw thema krijgen, kernel 2.6.24, PulseAudio, can't wait
0 updates hier, en ik gebruik de main server. Als ik gutsy-proposed aanzet zijn het er idd 91 en 162 mb... Ik laat 'm aanstaan, -proposed is aardig stabiel, en zo krijg ik toch updates voordat ik naar hardy ga. Hardy zal overigens een nieuw thema krijgen, kernel 2.6.24, PulseAudio, can't wait
Verwijderd
Dat zal het zijn inderdaad:JanDM schreef op maandag 05 november 2007 @ 13:11:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| De volgende pakketten zullen opgewaardeerd worden: apt apt-utils bittorrent capplets-data eog evince evolution evolution-common evolution-data-server evolution-data-server-common evolution-plugins file-roller gcalctool gdm gedit gedit-common gnome-about gnome-cards-data gnome-control-center gnome-desktop-data gnome-games gnome-games-data gnome-menus gnome-panel gnome-panel-data gnome-session gnome-system-monitor gtk2-engines gtkhtml3.14 hpijs hplip hplip-data hwdb-client-common hwdb-client-gnome libc6 libc6-dev libc6-i386 libcamel1.2-10 libcompress-zlib-perl libebook1.2-9 libecal1.2-7 libedata-book1.2-2 libedata-cal1.2-6 libedataserver1.2-9 libedataserverui1.2-8 libegroupwise1.2-13 libexchange-storage1.2-3 libgnome-desktop-2 libgnome-menu2 libgnome-window-settings1 libgnomeui-0 libgnomeui-common libgtkhtml3.14-19 libgtksourceview2.0-0 libgtksourceview2.0-common libpanel-applet2-0 libpango1.0-0 libpango1.0-common libpango1.0-dev libqt3-headers libqt3-mt libqt3-mt-dev libwnck-common libwnck22 linux-restricted-modules-2.6.22-14-generic linux-restricted-modules-common openoffice.org openoffice.org-base openoffice.org-calc openoffice.org-common openoffice.org-core openoffice.org-draw openoffice.org-evolution openoffice.org-gnome openoffice.org-gtk openoffice.org-impress openoffice.org-java-common openoffice.org-math openoffice.org-style-human openoffice.org-writer python-bittorrent python-gmenu python-uno qt3-dev-tools sound-juicer tomboy ttf-opensymbol 87 pakketten opgewaardeerd, 0 pakketten nieuw geïnstalleerd, 0 te verwijderen en 0 niet opgewaardeerd. Er moeten 168MB aan archieven opgehaald worden. Na het uitpakken zal er 1724kB extra schijfruimte gebruikt worden. |
Ow dat is het inderdaadJanDM schreef op maandag 05 november 2007 @ 13:11:
Toevallig al een screenshot beschikbaar?
Ben ongeveer 2 maanden geleden over gestapt en er is 1 ding waarin ik Windows Vista supreme vind boven ubuntu namelijk dat wanneer je een map vanaf bv een server kopieerd naar je systeem waar je dezelfde mapnaam hebt je kan kiezen om deze map "samen te voegen", bij ubuntu krijg ik de mogelijkheid tussen overschrijven en overslaan
Dat is laatst proposed binnen Gnome of Nautilus, om een derde optie toe te voegen "Voeg vernieuwde bestanden toe" oid. Dan krijg je alleen bestanden die je nog niet had en/of bestanden waarvan de datum nieuwer is dan in de doelmap.Sjoerd schreef op maandag 05 november 2007 @ 15:13:
[...]
Toevallig al een screenshot beschikbaar?
Ben ongeveer 2 maanden geleden over gestapt en er is 1 ding waarin ik Windows Vista supreme vind boven ubuntu namelijk dat wanneer je een map vanaf bv een server kopieerd naar je systeem waar je dezelfde mapnaam hebt je kan kiezen om deze map "samen te voegen", bij ubuntu krijg ik de mogelijkheid tussen overschrijven en overslaan
Dit zal dan in de nieuwe versie verwerkt zitten waarschijnlijk?mithras schreef op maandag 05 november 2007 @ 15:31:
[...]
Dat is laatst proposed binnen Gnome of Nautilus, om een derde optie toe te voegen "Voeg vernieuwde bestanden toe" oid. Dan krijg je alleen bestanden die je nog niet had en/of bestanden waarvan de datum nieuwer is dan in de doelmap.
Zou mooi zijn
Overigens iemand een mooi programmatje om mappen te synchroniseren?
Voor synchroniseren gebruik ik hier gewoon rsync. Moet nog steeds eens gaan upgraden vanaf Edgy trouwens...
[Signature]
Ik heb vandaag de Ubuntu CD's binnengekregen! Best snel gegaan eigenlijk, paar dagen voor de officiele release besteld.. Had Gutsy natuurlijk al geinstalleerd, maar is toch fijn om een gedrukte cd te hebben. Die zijn wat duurzamer. Nu nog een slachtoffer voor mn 2de cd zoeken. Had geprobeerd Ubuntu bij mn broertjes te introduceren, grotere harddrive in de oude (P4 1,7 GHz) pc en dan Ubuntu dualboot met Windows. Maar ze kijken er niet eens naar
. Te moeilijk zeggen ze dan..
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Ik heb hem vorige week ergens besteld. Zit er ook dit stickertje bijMaximusTG schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:08:
Ik heb vandaag de Ubuntu CD's binnengekregen! Best snel gegaan eigenlijk, paar dagen voor de officiele release besteld.. Had Gutsy natuurlijk al geinstalleerd, maar is toch fijn om een gedrukte cd te hebben. Die zijn wat duurzamer.

Ze hadden er beter "Designed for Ubuntu Linux 7.10" van kunnen maken in de trant van "Designed for Windows XP". Is dat CD's bestellen voor deze release ook gratis of nog steeds alleen voor de LTS (Dapper)?
Hij schrijft over wat al bestaat in die map, en de rest gooit ie erbij. En zo doet Vista het geloof ik ook. Het is een andere benaming, niks meer. Bij Windows heb je 'start', bij Ubuntu heb je 'Toepassingen, Locaties, Systeem' (of een klein Ubuntu logootje afhankelijk van je instellingen).
Uhh.. is dat overschrijven niet hetzelfdeBen ongeveer 2 maanden geleden over gestapt en er is 1 ding waarin ik Windows Vista supreme vind boven ubuntu namelijk dat wanneer je een map vanaf bv een server kopieerd naar je systeem waar je dezelfde mapnaam hebt je kan kiezen om deze map "samen te voegen", bij ubuntu krijg ik de mogelijkheid tussen overschrijven en overslaan
Laat ze eens zien hoe ze in Ubuntu HAL.DLL en ntoskrnl.exe kunnen verwijderen uit System32Maar ze kijken er niet eens naar. Te moeilijk zeggen ze dan..
[ Voor 9% gewijzigd door Sebazzz op 05-11-2007 19:11 ]
Ja is gewoon gratis... https://shipit.ubuntu.com/The Triad schreef op maandag 05 november 2007 @ 19:10:
Ze hadden er beter "Designed for Ubuntu Linux 7.10" van kunnen maken in de trant van "Designed for Windows XP". Is dat CD's bestellen voor deze release ook gratis of nog steeds alleen voor de LTS (Dapper)?
Haha, lijkt me niet verstandigThe Triad schreef op maandag 05 november 2007 @ 19:10:
[...]
Uhh.. is dat overschrijven niet hetzelfdeHij schrijft over wat al bestaat in die map, en de rest gooit ie erbij. En zo doet Vista het geloof ik ook. Het is een andere benaming, niks meer. Bij Windows heb je 'start', bij Ubuntu heb je 'Toepassingen, Locaties, Systeem' (of een klein Ubuntu logootje afhankelijk van je instellingen).
[...]
Laat ze eens zien hoe ze in Ubuntu HAL.DLL en ntoskrnl.exe kunnen verwijderen uit System32
De cd's zijn trouwens nog steeds gratis, er zit alleen niet zo'n casebadge bij, alleen gewone grotere stickers.
Ik backup trouwens ook met rsync, en af en toe een manual tar van het systeem en een tar van mn home. Met rsync synchroniseer ik de map met uni-documenten met de thuisserver.
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Hoezo? Is je pc dat ontworpen voor Ubuntu 7.10? Die van mij nietThe Triad schreef op maandag 05 november 2007 @ 19:10:
[...]
Juist
Van mij maar even de mededeling in dit ervaringentopic dat ik terug ben gegaan naar Feisty. Het upgradeproces was een verbetering ten opzichte van de vorige keer, toen de hele installatie in de soep liep, maar ik bleef met kleine probleempjes zitten. Toen ik al rommelende de zaken alleen maar erger maakte, heb ik met Partimage mijn oude Feisty weer teruggezet. Deels luiheid, deels overtuiging (Windows installeer je twee keer per jaar opnieuw, Linux niet) en deels omdat Gutsy niet echt meerwaarde heeft voor mij: ik kan composite niet aanzetten omdat ik de tv-out gebruik van mijn Hauppauge 350. Voor de eye-candy heb ik daarom een aparte Arch geïnstalleerd.
Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.
Mijn ervaring is juist dat ondanks ik een goede upgrade had ik toch een clean install gedaan heb en errug tevreden ben over wat ik aantref.
Ik ben als verstokte KDE man zelfs overgestapt op Gnome. De combinatie compiz fusion, met goede hardware ondersteuning en snelheid maken Pimmie erg blij
Ik ben als verstokte KDE man zelfs overgestapt op Gnome. De combinatie compiz fusion, met goede hardware ondersteuning en snelheid maken Pimmie erg blij
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
Verwijderd
Weten jullie misschien heo het mogelijk is om de status van je HW raid Controller te bekijken in Ubuntu server op de terminal (zit geen grafische interface op)?
mpt-status geeft bij mij terug:
MPI_FUNCTION_CONFIG (get page header): No such device
Ik heb een MSI K8Mm3-V moederbord met onboard raid controller.
mpt-status geeft bij mij terug:
MPI_FUNCTION_CONFIG (get page header): No such device
Ik heb een MSI K8Mm3-V moederbord met onboard raid controller.
Het enige, maar dan ook echt het enige wat me elke keer weer frustreerd in Xubuntu zijn die kleine probleempjes waar je steeds weer tegenaan loopt bij een distro upgrade, en die elke distributie dus weer anders zijn. Het geeft gelukkig aan dat er ontwikkeling is.
Edgy : ATI driver black screen. Verder niet veel gemerkt want ik was beginnende linux gebruiker.
Feisty : ATI opeens ok, maar Ndiswrapper + network manager geven geen connectie. Network manager weg en meer recente versie van Ndiswrapper gecompileerd, dan werkt het wel. De XFCE4 process manager heeft opeens een memory leak bij SH scripts. Vervangen door Gnome-system manager.
Gutsy : Ndiswrapper werkt gelijk, ATI werkt gelijk. VLC geeft problemen met videos afspelen. Ik kan mijn muiscursors in XFCE niet aanpassen. Ook weer op te lossen met forum-search, maar het was wel weer even zoeken. Gnome system manger opeens standaard in Gutsy
(I wonder why)
Voor de duidelijkheid alles werkt nu.
Edgy : ATI driver black screen. Verder niet veel gemerkt want ik was beginnende linux gebruiker.
Feisty : ATI opeens ok, maar Ndiswrapper + network manager geven geen connectie. Network manager weg en meer recente versie van Ndiswrapper gecompileerd, dan werkt het wel. De XFCE4 process manager heeft opeens een memory leak bij SH scripts. Vervangen door Gnome-system manager.
Gutsy : Ndiswrapper werkt gelijk, ATI werkt gelijk. VLC geeft problemen met videos afspelen. Ik kan mijn muiscursors in XFCE niet aanpassen. Ook weer op te lossen met forum-search, maar het was wel weer even zoeken. Gnome system manger opeens standaard in Gutsy
Voor de duidelijkheid alles werkt nu.
"That was left handed..." - JJH
ik heb een vraagje, misschien heeft iemand hier een idee hoe het is op te lossen:
ik heb een usrobotics 5416 draadloze netwerkkaart, als ik de livecd van ubuntu 7.10 opstart, zie ik rechtsbovenin meteen een netwerk icoontje verschijnen, en als ik die aanklik, zie ik de beschikbare netwerken.
vervolgens probeer ik te verbinden, key invullen, en vervolgens blijft ie een paar minuten staan op "wachten op netwerksleutel" of iets dergelijks.
uiteindelijk verdwijnt het icoontje, en moet ik de cd opnieuw opstarten om het weer werkend te krijgen.
ik installeer hem nog niet, aangezien ik eventjes geen extra schijf heb liggen, en ik wel graag wil dat m'n netwerk het doet
ik heb al gezocht op internet, kwam allerlei problemen tegen, maar ze lijken net iets anders te zijn dan de mijne.
bij "beperkt ondersteunde drivers" staat de kaart er ook niet bij, en ook door handmatig te verbinden heb ik geen succes.
in een oudere versie had ik wel netwerk (ik dacht 7.04)
thnx
ik heb een usrobotics 5416 draadloze netwerkkaart, als ik de livecd van ubuntu 7.10 opstart, zie ik rechtsbovenin meteen een netwerk icoontje verschijnen, en als ik die aanklik, zie ik de beschikbare netwerken.
vervolgens probeer ik te verbinden, key invullen, en vervolgens blijft ie een paar minuten staan op "wachten op netwerksleutel" of iets dergelijks.
uiteindelijk verdwijnt het icoontje, en moet ik de cd opnieuw opstarten om het weer werkend te krijgen.
ik installeer hem nog niet, aangezien ik eventjes geen extra schijf heb liggen, en ik wel graag wil dat m'n netwerk het doet
ik heb al gezocht op internet, kwam allerlei problemen tegen, maar ze lijken net iets anders te zijn dan de mijne.
bij "beperkt ondersteunde drivers" staat de kaart er ook niet bij, en ook door handmatig te verbinden heb ik geen succes.
in een oudere versie had ik wel netwerk (ik dacht 7.04)
thnx
Verwijderd
Op mijn kast zit een mooie sticker met tux en de tekst "Linux inside". Als je even Googled dan zal je de webshop wel vinden.The Triad schreef op maandag 05 november 2007 @ 19:10:
Nu zie dus mijn probleem onder Feisty. Ik heb de gnome network manager gedumt en het handmatig ingevuld on "Networks" > Disable roaming > en vul hier je waarden in.nick_haak schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 11:29:
ik heb een vraagje, misschien heeft iemand hier een idee hoe het is op te lossen:
hmm, dat had ik ook al geprobeerd, tenminste, het handmatig invullen wel, het dumpen van network manager nog niet, maar als ik rechtsklik op dat icoontje van network manager applet, en dan options ofzoiets aanklik, dan gooi ik roaming uit voor de betreffende netwerk adapter, en stel ik ssid, en netwerk sleutel in, en dan doet ie het nog niet 
ip via dhcp, maar zo ver komt ie niet eens volgens mij, want hij blijft wachten op netwerksleutel.
bedankt iig
ip via dhcp, maar zo ver komt ie niet eens volgens mij, want hij blijft wachten op netwerksleutel.
bedankt iig
Ik bedoel het niet gebruiken van het netwerk manger icoontje rechts. Ik heb eerst een
"remove gnome-network manager" gedaan in synaptic.
Ga dan naar Gnome menu > administration > networks (dat is een ander programma).
Ook nog je hoofdletters van je netwerk key eens vervangen door kleine letters?
"remove gnome-network manager" gedaan in synaptic.
Ga dan naar Gnome menu > administration > networks (dat is een ander programma).
Ook nog je hoofdletters van je netwerk key eens vervangen door kleine letters?
[ Voor 63% gewijzigd door Jouke74 op 06-11-2007 12:01 ]
hmm, eventjes proberen, thnx 
-- edit --
als je dit leest, werkt het
super, hier was ik dus zelf echt niet op gekomen (linux n00b speaking
)
na het wegflikkeren van die network manager, en instellen via " network" heb ik vrijwel meteen internet
jammer dat die manager niet werkt, want die panel applet ervan is wel erg handig, 2 klikken en je zit in een netwerk
-- edit --
als je dit leest, werkt het
super, hier was ik dus zelf echt niet op gekomen (linux n00b speaking
na het wegflikkeren van die network manager, en instellen via " network" heb ik vrijwel meteen internet
jammer dat die manager niet werkt, want die panel applet ervan is wel erg handig, 2 klikken en je zit in een netwerk
[ Voor 85% gewijzigd door nick_haak op 06-11-2007 12:38 ]
http://dev.compiz-fusion....ucing-the-real-3d-compiz/
Waar gaat dit dan weer over.
Ik gok dat het weinig gebruikt zal worden.
Waar gaat dit dan weer over.
Ik gok dat het weinig gebruikt zal worden.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Precies hetzelfde probleem als ik dus.... Via gnome-network-manager geen verbinding. Maar via de standaard "networks" wel. Ik denk dat er af en toe wat fout gaat in het parsen van de "data die je intypt" naar het originele network config bestand (in linux is alles een bestand).
Het werkt dus. Mijn dag ook weer goed, heb ik weer eens iemand geholpen
(na de vele hulp die ik "verzameld" heb op verschillende fora).
Het werkt dus. Mijn dag ook weer goed, heb ik weer eens iemand geholpen
(na de vele hulp die ik "verzameld" heb op verschillende fora).
network-manager werkt niet met bestanden, maar met DBus. Het zijn bijna dezelfde instellingen als je ook in een bestand kan zetten, dat dan weer wel 
Ik hoop trouwens dat NM weer gaat werken met Gutsy bij mij: ik wordt een beetje moe van 'sudo dhclient eth1' intikken zodra ik op wifi wil
Ik hoop trouwens dat NM weer gaat werken met Gutsy bij mij: ik wordt een beetje moe van 'sudo dhclient eth1' intikken zodra ik op wifi wil

[ Voor 32% gewijzigd door MBV op 06-11-2007 14:04 ]
Kan je het dan niet gewoon in je rc.local zetten? Dan heb je er geen omkijken naar.MBV schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 14:03:
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Alternatieven zijn WiCd en Wifiradar, bij mij hadden deze echter ook geen effect.
Dank voor de DBUS uitleg... weer wat geleerd.
Dank voor de DBUS uitleg... weer wat geleerd.
Je begrijpt me verkeerd: dhclient gaat niet vanzelf een nieuw IP-adres zoeken zodra ik verbinding heb, en ik weet ook niet welk script daar wel geschikt voor is. Dus sudo dhclient eth1 elke keer dat ik op een ander netwerk aanmeld.Gonadan schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 14:09:
[...]
Kan je het dan niet gewoon in je rc.local zetten? Dan heb je er geen omkijken naar.
Aha, hij weigert dus te renewen als je van netwerk wisselt.MBV schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 15:32:
Je begrijpt me verkeerd: dhclient gaat niet vanzelf een nieuw IP-adres zoeken zodra ik verbinding heb, en ik weet ook niet welk script daar wel geschikt voor is. Dus sudo dhclient eth1 elke keer dat ik op een ander netwerk aanmeld.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Snel vraagje: Is het mogelijk om vanuit Ubuntu de grote van de swap partitie te zien (of zelfs aan te passen?).
Aangenomen dat je de grootte bedoelt, ja natuurlijk kan dat, maar dat zelf uitvinden kost hoogstwaarschijnlijk minder tijd en moeite dan hier posten en wachten, en zie ook
Dit is een topic om ervaringen uit te wisselen!!! Stel vragen in een apart topic !!!
vergeet ook niet even de topicstart door te lezen.
Ook nog een klein vraagje langs mijn kant, de preview die je kan zien van pdf'en, afbeeldingen, is er een mogelijkheid om die kwaliteit van de previews te verhogen? Ik zou graag namelijk mijn pdf al kunnen lezen zonder hem te openen (a la quickview van Mac Leapard
)

Gnome, ik zou verder ook graag previews krijgen van mijn odt files...Jeldert schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 23:37:
GNOME, KDE, ...?
Ik ben ooit begonnen met Ubuntu 5.10 en heb geupgrade t/m de LTS versie. Altijd met veel plezier gebruikt, maar er waren een paar puntjes die me toch tegen stonden. Ik ben daardoor weer terug gegaan naar een Windows XP install (die nu eigenlijk al weer vervangen moet worden).
Door alle goede verhalen die ik overal hoor over Ubuntu 7.10 heb ik gister besloten deze te installeren. En oh my wat een geweldige versie! Waar je in de voorgaande versies nog moeite moest doen voor goede videodrivers, een lekker werkende Compiz of het spelen van een spel onder Cedega; ging alles nu eigenlijk vanzelf!
Ik heb gister maar ongeveer 10 minuten tijd besteed aan heel mijn Linux install, maar heb nu al de juiste videodrivers, een vlekkeloos werkende Compiz (moet alleen nog wat effects anders doen) en zelfs World of Warcraft speelt in één keer zonder problemen.
Dit is nog wel een oude pc waar ik het op getest heb, dus het draait allemaal vast niet zo lekker als op mijn uiteindelijke pc. Aangezien alle hardware slechter is, en ik ook sowieso nu de kernel niet geoptimaliseerd heb, maar volgens mij heeft Ubunutu nu wel alles (standaard) in huis om mij voorgoed te laten overstappen.
Door alle goede verhalen die ik overal hoor over Ubuntu 7.10 heb ik gister besloten deze te installeren. En oh my wat een geweldige versie! Waar je in de voorgaande versies nog moeite moest doen voor goede videodrivers, een lekker werkende Compiz of het spelen van een spel onder Cedega; ging alles nu eigenlijk vanzelf!
Ik heb gister maar ongeveer 10 minuten tijd besteed aan heel mijn Linux install, maar heb nu al de juiste videodrivers, een vlekkeloos werkende Compiz (moet alleen nog wat effects anders doen) en zelfs World of Warcraft speelt in één keer zonder problemen.
Dit is nog wel een oude pc waar ik het op getest heb, dus het draait allemaal vast niet zo lekker als op mijn uiteindelijke pc. Aangezien alle hardware slechter is, en ik ook sowieso nu de kernel niet geoptimaliseerd heb, maar volgens mij heeft Ubunutu nu wel alles (standaard) in huis om mij voorgoed te laten overstappen.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
aaagghhhmaxjuh schreef op maandag 05 november 2007 @ 18:46:
[...]
Ik heb hem vorige week ergens besteld. Zit er ook dit stickertje bij
[afbeelding]
Ik wil die sticker ook !
Een tijd geleden ook die sticker besteld, maar nooit iets van terug gehoord.
Ik denk dat ik maar eens een herkansing waag.
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
http://shipit.ubuntu.comstraffe_hendrik schreef op woensdag 07 november 2007 @ 08:50:
[...]
aaagghhh
Ik wil die sticker ook !![]()
Een tijd geleden ook die sticker besteld, maar nooit iets van terug gehoord.
Ik denk dat ik maar eens een herkansing waag.
Krijg je er nog 2 cdtjes bij ook
Volledig mee eens. Vorige week mijn hoofdcomputer weer eens flink gemoderniseerd (mobo, geheugen, cpu, harddisks, videokaarten) en daarbij had ik me voorgenomen om eindelijk eens Windows XP te installeren (ja, deze knuppel gebruikt tot op de dag van vandaag Windows 2000) en tegelijkertijd een dualboot met Ubuntu te maken. Eerst XP installeren: tot mijn verbijstering werkt het geluid niet(!) en loopt de computer bikkelhard vast (BSOD) bij het installeren van de driver van de onboard raid-contoller. XP draait na een weekend prutsen en proberen nu redelijk, maar ook niet meer dan dat. Vervolgens Ubuntu (7.10) even installeren: na 15 minuten een volledig geïnstalleerd systeem, inclusief standaardsoftware. Mijn via het netwerk aangesloten HP2100 en Phaser 740 werden automatisch herkend. De goede drivers (met 3D-versnelling) van m'n videokaart (8600GTS) werden automatisch aangemeld, koppelingen naar gedeelde mappen op m'n (Clarkconnect) server werken waanzinnig simpel, de digitale camera wordt meteen herkend, ontbrekende codecs voor van alles en nog wat worden automatisch nageïnstalleerd zodra ik een betrokken bestand open, bestaande MS Office bestanden worden moeiteloos geopend.OkkE schreef op woensdag 07 november 2007 @ 08:44:
Er zijn nog een paar kleine dingetjes die ik na moet kijken: de scanner (een Canon 1250U2) doet 't nog niet, maar ik verwacht dat dat ook zonder al te veel moeite wordt opgelost.
Wine moet ik nog even proberen. Als ik de paar spellen die ik speel (Rome/Medieval II Total War) onder Wine aan de praat kan krijgen (nog niet geprobeerd), verwijder ik XP helemaal van m'n systeem.
Deze Linux n00b is mateloos onder de indruk!
Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...
Ik zou ook zeker even naar Cedega kijken. Dit is speciaal bedoelt voor het spelen van spellen onder Linux. Bespaard je over het algemeen een hoop geklooi, omdat Cedega ontwikkeld wordt voor spellen, en er zijn standaard profiles voor veel spellen, zodat je die instellingen niet meer hoeft uit te zoeken.Jiffy schreef op woensdag 07 november 2007 @ 09:07:
Wine moet ik nog even proberen. Als ik de paar spellen die ik speel (Rome/Medieval II Total War) onder Wine aan de praat kan krijgen (nog niet geprobeerd), verwijder ik XP helemaal van m'n systeem.
Deze Linux n00b is mateloos onder de indruk!
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Maarja, om daar (ik geloof) 10 dollar per maand aan uit te geven is een beetje teveel van het goeie, lijkt mij?OkkE schreef op woensdag 07 november 2007 @ 09:15:
[...]
Ik zou ook zeker even naar Cedega kijken. Dit is speciaal bedoelt voor het spelen van spellen onder Linux. Bespaard je over het algemeen een hoop geklooi, omdat Cedega ontwikkeld wordt voor spellen, en er zijn standaard profiles voor veel spellen, zodat je die instellingen niet meer hoeft uit te zoeken.
Zover ik weet is het $ 5,- voor support en mag je het ook gratis uit SVN halen.anandus schreef op woensdag 07 november 2007 @ 09:17:
[...]
Maarja, om daar (ik geloof) 10 dollar per maand aan uit te geven is een beetje teveel van het goeie, lijkt mij?
Hoe zit het trouwens met de dualscreen support van 7.10? Ik begreep dat daar nog wel wat problemen mee waren? Dat moet ik binnenkort nog eens uitzoeken.
Nog een vraag; heeft iemand ervaring met programma's als Photoshop draaien in een virtual machine? Dat is namelijk mijn idee, maar vraag me af of je het goed merkt; heb een dualcore cpu.
Draai hier het volledige cs3 pakket virtueel via virtualbox met windows xpOkkE schreef op woensdag 07 november 2007 @ 09:28:
[...]
Nog een vraag; heeft iemand ervaring met programma's als Photoshop draaien in een virtual machine? Dat is namelijk mijn idee, maar vraag me af of je het goed merkt; heb een dualcore cpu.
specs pentium m 2.26 2gb ram 7200rpm schijf
Draait gewoon soepel en fijn, enkel seemless window wil nog niet goed werken
je kan het ook via wine proberen (photoshop cs2 werkt goed behalve de clonestamp) alleen vind zelf virtueel werken toch sneller aanvoelen dan via wine
N.a.v. Asus bevestigt bestaan tablet-pc Apple

Ik wil een tablet-PC met Ubuntu
Maar die dingen zijn vast heel erg duur?
Sowieso, die van Apple wel, Apple is altiujd duur.
* anandus wil gewoon een tablet-pctje van paar honderd euro met Ubuntu erop

Ik wil een tablet-PC met Ubuntu
Maar die dingen zijn vast heel erg duur?
Sowieso, die van Apple wel, Apple is altiujd duur.
* anandus wil gewoon een tablet-pctje van paar honderd euro met Ubuntu erop
een hp tx1000z voor ±$1000. De anderen zijn tussen de $1500 en $2000. Ook is het mogelijk om een touchscreen op/in een bestaande laptop te plakken.
Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL
off-topic: Star trek komt best dicht bij he, met die dingen?
Daar had iedereen van die dingen slingeren.
Daar had iedereen van die dingen slingeren.
Yippie kayak, other buckets!
Een kort vraagje (ik weet dat topic niet bedoeld is voor vragen, maar dit leek me geen eigen topic waard):
Ik heb een geluidswieltje op mijn laptop waarmee ik onder Windows het geluid regel. In Ubuntu wordt dit wieltje niet automatisch herkend (ik kan er ook geen functie aan toewijzen onder Sneltoesten of KeyTouch). Moet ik xserver-xorg reconfiguren of is het hier niet in te vinden?
Ik ben hier nogal voorzichtig in, ik heb namelijk slechte ervaringen met Xserver herconfigureren
.
Ik heb een geluidswieltje op mijn laptop waarmee ik onder Windows het geluid regel. In Ubuntu wordt dit wieltje niet automatisch herkend (ik kan er ook geen functie aan toewijzen onder Sneltoesten of KeyTouch). Moet ik xserver-xorg reconfiguren of is het hier niet in te vinden?
Ik ben hier nogal voorzichtig in, ik heb namelijk slechte ervaringen met Xserver herconfigureren
Zie de laatste tijd erg veel kleine vaagjes voorbij komen. Is het geen idee om daar een apart groot topic voor te maken, al lijkt me dat dan weer niet volgens de policies van GoT.
Maar mensen blijven hier gewoon vragen stellen ondanks de regels van dit topic.
Maar mensen blijven hier gewoon vragen stellen ondanks de regels van dit topic.
Dat zou wel handig zijn inderdaad, een centraal vragen topic. Ik hou er zelf niet van om overal een apart topic voor te maken, en hier horen die vragen inderdaad ook niet.
Het punt is dat ervaringen resulteren in twee dingen: commentaren of vragen. Zowel over oplossingen als ook ontstane problemen. Verder geldt ook dat het posten van een ervaring meestal een achterliggende vraag / oplossing / gedachte / patsfactor heeft. Ik vrees dat als het puur en alleen een opsomming van ervaringen wordt het topic gauw verdwijnt.
Bijvoorbeeld Ervaring I: Goh ik heb mijn wireless card in Ubuntu geinstalleerd maar nu wordt ik er elke keer uitgegooid door mijn router. Ik heb overal gezocht maar ik kan geen betere oplossing van dan Ndiswrapper en een andere driver. Ubuntu zuigt en ik stap maar over op XP
Smeekt om het commentaar : 1. Geef niet zo snel op. 2. Waar gaat het dan mis? 3. Ik heb het zo gedaan en het werkt.
Bijvoorbeeld Ervaring II : Compiz fusion in Gutsy is zoooo cool....
Smeekt om: Hoe heb je dat voor elkaar gekregen bij mij werkt het niet?
Enfin, punt is duidelijk.
Bijvoorbeeld Ervaring I: Goh ik heb mijn wireless card in Ubuntu geinstalleerd maar nu wordt ik er elke keer uitgegooid door mijn router. Ik heb overal gezocht maar ik kan geen betere oplossing van dan Ndiswrapper en een andere driver. Ubuntu zuigt en ik stap maar over op XP
Smeekt om het commentaar : 1. Geef niet zo snel op. 2. Waar gaat het dan mis? 3. Ik heb het zo gedaan en het werkt.
Smeekt om: Hoe heb je dat voor elkaar gekregen bij mij werkt het niet?
[ Voor 15% gewijzigd door Jouke74 op 08-11-2007 00:47 ]
Een - mss standaard - vraagje over repo's: welke kun je het beste allemaal in je list hebben staan? Dus niet alleen de standaard van ubuntu, maar ook de nuttige extra repo's?
==
hoi
Is waar, vooral de scale plugin (zet alle raampjes naaast elkaar) is erg nuttig om een beetje het overzicht te behouden.[b]Jouke74 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 00:44
Inderdaad, Compiz Fusion in Gutsy is geweldig.Jouke74 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 00:44:
Alleen heb ik nog steeds geen borders op deze pc (op een andere wel)
Maar omdat dat probleem zoveel voorkomt is er heel veel over te vinden en is het geen apart topic waard.
edit:
jeuj werkt eindelijk
jeuj werkt eindelijk
[ Voor 4% gewijzigd door Gonadan op 08-11-2007 12:54 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Tsja, maar wat wil je hier dan wel?popcorn schreef op donderdag 08 november 2007 @ 00:14:
Dat zou wel handig zijn inderdaad, een centraal vragen topic. Ik hou er zelf niet van om overal een apart topic voor te maken, en hier horen die vragen inderdaad ook niet.
Ik vind het wel prettig. Één centraal topic waar ik als Ubuntu gebruiker (fan!) kan lezen tegen welke problemen anderen aanlopen, wat ze voorelkaar hebben gekregen en wat ze van Ubuntu vinden. Imho zijn dit allemaal ervaringen.
Eens per dag lees ik bij en de vragen of commentaren die anderen geven maken dit topic juist interessant. Ik denk dat ik niet zal terugkomen als er alleen 'ervaringen' zouden staan.
Misschien moeten we de naam gewoon wijzigen naar Het Grote Ubuntu Praatgroep Topic?
Strikt genomen is een vraag natuurlijk ook een ervaring
.
Verwijderd
Of gewoon je vragen anders formuleren:popcorn schreef op donderdag 08 november 2007 @ 13:06:
Strikt genomen is een vraag natuurlijk ook een ervaring.
"Mijn ervaring is dat ik mijn draadloze netwerk niet werkend krijg. Heeft iemand hier betere ervaringen mee? Wil deze persoon deze ervaring met mij delen?"
kijk eens in /dev/input, wat daar allemaal staat. Eventueel staan er links in /dev/input/by-path en /dev/input/by-id, soms staat daar wat meer info. Als je een idee hebt welke het wel en niet kunnen zijn, typ je bijvoorbeeld in:popcorn schreef op woensdag 07 november 2007 @ 23:52:
Een kort vraagje (ik weet dat topic niet bedoeld is voor vragen, maar dit leek me geen eigen topic waard):
Ik ben hier nogal voorzichtig in, ik heb namelijk slechte ervaringen met Xserver herconfigureren.
cat /dev/input/event9
Als dan gekke tekens verschijnen weet je dat je het goede input-device hebt
Ok, ik heb nu weer eens wat raars in Ubuntu. In Windows kan ik, met mijn nieuwe brander (bedankt, TU/e) prima audiocd's branden met Nero. In linux werkt dat niet, maar een Kubuntu-iso branden met de TAO-modus in K3B werkt wel
Hij geeft het gewoon op, ergens halverwege, zonder dat zijn buffer leeg is ofzo. Dat wordt dus een mooie bug-report (of is Feisty direct al niet meer ondersteund?).
Misschien nog even proberen met de Live-cd, of het toevallig in Gutsy al gefixed is.

Misschien nog even proberen met de Live-cd, of het toevallig in Gutsy al gefixed is.
Feisty ondersteunen ze nog, maar Gutsy proberen lijkt me idd handiger. Staat er geen info in de logs? Wat voor brander heb je?MBV schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 11:21:
Hij geeft het gewoon op, ergens halverwege, zonder dat zijn buffer leeg is ofzo. Dat wordt dus een mooie bug-report (of is Feisty direct al niet meer ondersteund?).
Verwijderd
Ik had na het updaten van 7.04 > 7.10 erg veel last van algehele traagheid en harddisk-geratel. het proces 'trackerd' bleek de 'boosdoener'.
2 vinkjes weghalen in de 'general'-tab in:
system > preferences > indexing preferences
verhielp onmiddelijk het 'probleem'
zie ook:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=591867
Ik ben, na zoeken op GOT, dit probleem niet tegengekomen. Het leek me een goede aanvulling op dit topic. Het is een bekende bug en ik zal niet de enige hier zijn die er ook last van heeft.
2 vinkjes weghalen in de 'general'-tab in:
system > preferences > indexing preferences
verhielp onmiddelijk het 'probleem'
zie ook:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=591867
Ik ben, na zoeken op GOT, dit probleem niet tegengekomen. Het leek me een goede aanvulling op dit topic. Het is een bekende bug en ik zal niet de enige hier zijn die er ook last van heeft.
Ubuntu-gebruikers ik zeg het vast. Als ik hier niet mag posten dan hoor ik het ook graag maar ik stoei met de Ubuntu Live-cd en Java. Wat ik ook probeer om Java in de add-ons te krijgen, het lukt gewoonweg niet. Ik krijg telkens de melding: sun-java-6 not found. Zou iemand mss heel kort kunnen vertellen waar ik kan vinden wat ik moet doen
?? Bij voorbaat dank. Voor de rest bevalt Ubuntu me prima trouwens 
@Hieronder: Hartelijk dank, ik ga bezig
@Hieronder: Hartelijk dank, ik ga bezig
[ Voor 5% gewijzigd door objectief2 op 09-11-2007 15:26 ]
2 woorden: multiverse en sources.list daarmee moet je zelf maar aan de slag gaan
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Nah it's not a bug it's a feature....Ik ben, na zoeken op GOT, dit probleem niet tegengekomen. Het leek me een goede aanvulling op dit topic. Het is een bekende bug en ik zal niet de enige hier zijn die er ook last van heeft.
Verwijderd
Nah it's not a bug it's a feature....
Maar het is allemaal net even te alpha. Om nu wekenlang tot een uur na het opstarten nog daarmee bezig te zijn gaat me gewoon te ver, en dat is ook niet de bedoeling.
There's a bug in the feature
-edit
[ Voor 99% gewijzigd door El_Bandito op 09-11-2007 16:58 ]
i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD
Stuk voor stuk toegang geweigerd. Ik heb ze allemaal geprobeerd.MBV schreef op donderdag 08 november 2007 @ 13:36:
[...]
kijk eens in /dev/input, wat daar allemaal staat. Eventueel staan er links in /dev/input/by-path en /dev/input/by-id, soms staat daar wat meer info. Als je een idee hebt welke het wel en niet kunnen zijn, typ je bijvoorbeeld in:
cat /dev/input/event9
Als dan gekke tekens verschijnen weet je dat je het goede input-device hebt
Philips-baggerding in een NEC P550 (TU/e laptop). k3b geeft wel debugger-output, maar die roept alleen iets over een scsi-error, zonder daar leesbare informatie over te geven. Eerst eens kijken of Gutsy beter werktJanDM schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 13:09:
[...]
Feisty ondersteunen ze nog, maar Gutsy proberen lijkt me idd handiger. Staat er geen info in de logs? Wat voor brander heb je?
En wat doe je als je iets niet mag? Dan laat je het door de Super User doen: sudo [commando]popcorn schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 18:54:
[...]
Stuk voor stuk toegang geweigerd. Ik heb ze allemaal geprobeerd.
Zo, ik ga het ook eens proberen. CD ligt te branden en over een paar minuten moet ie klaar zijn. De torrent ging lekker snel! 
Ik had het al eens uit geprobeerd in de VMware player en afgezien van de slechte muissynchronisatie was dat een leuke ervaring, dus nu voor het echte werk!
Ik heb nog een paar GB vrij gelaten op mijn hdd, dus het installeren moet geen problemen geven, dual boot gaat automatisch als ik het zo zie... alleen even aangeven hoe ie de hardeschijf moet gaan indelen.
Al mijn hardware lijkt ondersteund dus ik heb er zin in!
Ik had het al eens uit geprobeerd in de VMware player en afgezien van de slechte muissynchronisatie was dat een leuke ervaring, dus nu voor het echte werk!
Ik heb nog een paar GB vrij gelaten op mijn hdd, dus het installeren moet geen problemen geven, dual boot gaat automatisch als ik het zo zie... alleen even aangeven hoe ie de hardeschijf moet gaan indelen.
Al mijn hardware lijkt ondersteund dus ik heb er zin in!
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Iemand die geluid krijgt uit zijn x-fi xtreme audio? Dit is geen echte x-fi, vandaar dat de x-fi drivers daarvoor niet geschikt zijn.
En iets anders, in firefox zien lettertypes er vaak anders uit dan ik in windows gewend was, is dit gewoon een kwestie van wennen?
En iets anders, in firefox zien lettertypes er vaak anders uit dan ik in windows gewend was, is dit gewoon een kwestie van wennen?
Als je de msttcorefonts geïnstalleerd hebt en het ziet er nog steeds vreemd uit dan is het een kwestie van wennen. Als je die nog niet geïnstalleerd hebt, doe dat eensSjah schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 20:08:
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit is een topic om ervaringen uit te wisselen!!! Stel vragen in een apart topic om antwoorden vindbaar te houden !!!
vergeet ook niet even de topicstart door te lezen
Dit is een topic om ervaringen uit te wisselen!!! Stel vragen in een apart topic om antwoorden vindbaar te houden !!!
vergeet ook niet even de topicstart door te lezen