Gathering of Tweakers

Quicksearch
Nu had ik na alle updates van vanmiddag (Inclusief fout @ Gimp) toch echt alle updates geïnstalleerd zover ik weet. Stonden er alleen weer 125 klaar net :+
Wel een error @ cupsys, maar die is ook fixbaar :)
sudo dpkg -i --force-all /var/cache/apt/archives/cupsys_1.3.2-1ubuntu4_i386.deb

Die buglist ziet er trouwens vrij kort uit.
Neem aan dat dat niet alles is, anders is het wel heel erg bug vrij :D

Trying is the first step to failure.
GTA San Andreas Multiplayer

quote:
anandus schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 20:56:
[...]
Ja, geweldig is dat. Je wordt doodgesmeten met updates :P
En flink grote updates ook. Is dat omdat ook voor kleine patches de complete binaries worden verstuurd?
Als 1 patch genoeg is voor een update wordt de binary opnieuw gecompileerd en verstuurd. Dan gaat het snel ja.

Jammer dat gutsy mijn internet kapot heeft gemaakt (kan niet meer inbellen, /dev/modem not found oid). Ik werk nu weer een week onder Feisty, waarbij er toch een aantal dingen net weer minder lekker werken. En ik vond het altijd zo leuk om de updates met giga snelheden (dik > 1MB/sec) over de lijn binnen te trekken. /patser-spam

Portfolio | Your ecological footprint looks even bigger in melting snow

quote:
E-jey schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 22:19:
[...]
Volgensmij staan hier alle bugs die open zijn: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/gutsy/+bugs Zijn er niet veel.
Kijk ook hier eens, de bugs voor de release candidate :)
quote:
MBV schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 21:30:
Iets waar ik me weer gruwelijk aan erger: mijn laptop kan met linux nog steeds geen CD's branden. Na 2 cd's naar de haaien (om de Kubuntu-beta te branden) ga ik nu uitwijken naar windows om te zorgen dat ik tenmiste een cd krijg die het doet. Enig idee wat ik fout doe?
Wat me wel opvalt: hij geeft hele rare snelheden aan, 9.4x, 14.1x, 18.8x, 23.5x, en 28.2x. Is dat de effectieve snelheid ofzo? Ik heb trouwens burnproof al aangezet, en ik brand door rechts te klikken op een .iso in nautilus.

* MBV is trouwens zijn enige CD-RW kwijt :(
Al eens gekeken naar Nero voor Linux ?
Heb er nog geen ervaring mee. Ik heb het pakket vandaag pas ontdekt. Ik zal morgen eens testen als ik tijd heb.

cheese man
Reg. datum: 30 oktober 2002

Kijk ook eens naar Brasero (Gnome) en K3b (KDE). Gnome's standaard-brandprog deed het ook nooit met m'n oude brander.

I wear the cheese, it does not wear me.

Voorkom verdronken kittens: steriliseer of castreer uw kat!

Bakkes!

Of Gnomebaker o.i.d. In ieder geval een programma dat output geeft als er iets fout gaat. Dat valt me namelijk tegen van de ISO fikker in Nautilus. Je krijgt geen feedback, hoewel de meeste frontends dezelfde basis gebruiken.
* Theimon is zeer tevreden over Nero 3 btw...

He would insult the universe.

quote:
blaataaps schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 14:58:
Vergelijk je wel gelijke omstandigheden? Een cdrom-speler is namelijk nogal traag, als je in je VM vanaf een ISO installeert scheelt dat vast al een stuk wachttijd.
Het zijn uiteraard geen gelijke omstandigheden, maar het was wel vanaf cd ;)

Denk dat het aan de cdrom driver van MS ligt.
Climb Out of the Box!
Reg. datum: 02 april 2005

Net voor de gein ook maar weer eens mijn Debian vervangen voor een verse installatie met Ubuntu 7.10. Ik moet toch toegeven dat het heerlijk simpel werkt. Er wordt netjes gevraagd om de restricted video kaart (nvidia) drivers te installeren en ook bij de eerste keer afspelen van een mp3tje wordt netjes gevraagd om de gstreamer codecs te installeren.

Ook vind ik dat ze bij Ubuntu standaard een mooie balans hebben gevonden tussen grafische effecten en functionaliteit. Bij het aanzetten heb je wobbly windows en gelijk een makkelijke manier om te switchen tussen verschillende desktops en niet te veel overbodige eyecandy.

Alleen de opstart snelheid valt me (in Gnome) wel een beetje tegen. Nadat ik ingelogd heb moet ik voor mijn gevoel nog een redelijk lange tijd wachten tot mijn menubalken tevoorschijn komen. In Debian ging dit allemaal net wat sneller. (ook standaard desktop installatie btw)

Ubuntu wordt voor de normale mens een erg aantrekkelijk alternatief voor de Microsoft producten. Het enige waar ik voor een standaard gebruiker nog een probleem zie is tijdens het paritioneren van de schijven. (In het geval ze het naast win installeren) Voor de rest kan volgens mij nu iedereen wel over naar Ubuntu.

Nog even spelen met Ubuntu zodat ik weer op de hoogte ben, maar daarna ben ik toch maar weer snel terug naar Debian.

quote:
MDtje schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 16:12:
Alleen de opstart snelheid valt me (in Gnome) wel een beetje tegen. Nadat ik ingelogd heb moet ik voor mijn gevoel nog een redelijk lange tijd wachten tot mijn menubalken tevoorschijn komen. In Debian ging dit allemaal net wat sneller. (ook standaard desktop installatie btw)
Dat is me ook iets waar ik me meer en meer aan het ergeren ben. Ik moet nog eens uitzoeken waaraan het ligt (geef dekstop effects de schuld), maar het is jammer dat na het inloggen je nog moet wachten.
quote:
Ubuntu wordt voor de normale mens een erg aantrekkelijk alternatief voor de Microsoft producten. Het enige waar ik voor een standaard gebruiker nog een probleem zie is tijdens het paritioneren van de schijven. (In het geval ze het naast win installeren) Voor de rest kan volgens mij nu iedereen wel over naar Ubuntu.
Je kan gewoon zeggen: gebruik vrije ruimte en partitioneer naar eigen inzicht, verschuif bestaande partities om ruimte te maken, formatteer alles en ga daarmee aan de slag of doe het manueel. Mij lijken die eerste twee (of drie) opties genoeg om voor leken mee aan de slag te gaan :)

Portfolio | Your ecological footprint looks even bigger in melting snow

Climb Out of the Box!
Reg. datum: 02 april 2005

quote:
mithras schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 16:21:
Dat is me ook iets waar ik me meer en meer aan het ergeren ben. Ik moet nog eens uitzoeken waaraan het ligt (geef dekstop effects de schuld), maar het is jammer dat na het inloggen je nog moet wachten.
Lijkt mij niet dat het aan de desktop effects ligt. Direct na de installatie duurde het al even lang als nu. Toen waren dus de grafische effecten nog niet enabled en zelfs de nvidia drivers niet geinstalleerd.
quote:
mithras schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 16:21:
Je kan gewoon zeggen: gebruik vrije ruimte en partitioneer naar eigen inzicht, verschuif bestaande partities om ruimte te maken, formatteer alles en ga daarmee aan de slag of doe het manueel. Mij lijken die eerste twee (of drie) opties genoeg om voor leken mee aan de slag te gaan :)
Ja je hebt opzich wel gelijk. Ik wil alleen zelf bepalen hoeveel ruimte ik precies wil gebruiken voor welk deel. Als ik dan de handmatige schijfindeling opstart had ik eigenlijk wel een uitleg verwacht over de aanhechtpunten e.d. (Ik weet trouwens niet 100% zeker dat dit er niet is.. voor mij gaat dit automatisch en ik heb er eigenlijk ook niet echt naar gezocht, maar zo achteraf dacht ik dat ik dat gemist had.)

getfirefox.com

Ik vind die automatische partitionering altijd eng. En zeker voor een 'noob' is dat eng: "ben ik nu mijn windows kwijt als ik 'vrije ruimte' kies?" Tenminste, dat was mijn ervaring met de eerste keer dat ik SuSE installeerde ;)
quote:
software schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 23:50:
[...]
Al eens gekeken naar Nero voor Linux ?
Heb er nog geen ervaring mee. Ik heb het pakket vandaag pas ontdekt. Ik zal morgen eens testen als ik tijd heb.
Hmm, goeie tip, 'k zal hem eens proberen. Maar is wel closed source ;)
quote:
DOT schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 00:13:
Kijk ook eens naar Brasero (Gnome) en K3b (KDE). Gnome's standaard-brandprog deed het ook nooit met m'n oude brander.
K3b gaf ook problemen, de vorige keer. Nu niet nog een keer geprobeerd: brandprogramma's testen doe ik wel met een CDRW, 'k heb al genoeg frisbee's :(

Is 40 dagen offline: zie homepage

Reg. datum: 04 november 2004

Vandaag overgestapt van Feisty naar Gutsy en kan niet anders zeggen dan geweldig _/-\o_
Ben nog niks tegengekomen wat niet goed werkt en voor het eerst kan ik mijn laptop supsenden en komt die weer goed terug :*) :D

Dat is het enige wat ik miste toen ik de overstap maakte van XP naar linux ben dus erg blij dat dat nu ook werkt. (heb btw nooit de moeite genomen om mijn kernel aan te passen om het toch aan de praat te krijgen dus anders had het misschien wel eerder gewerkt).

update:
te vroeg gejuigd suspend werkt niet altijd 100%.

maxjuh wijzigde dit bericht 06-10-2007 17:37 (6%)

Reg. datum: 06 oktober 2000

helaas werkt mijn geluid niet op mijn laptop(gutsy). wireless en video werken prima. wel jammer want het loopt echt goed. iemand een idee wat ik hier aan zou kunnen doen? heb een BTO 15W25, ofwel Compal FL90

@gwystyl: het is al opgelost denk ik, die oplossing: http://ubuntuforums.org/showthread.php?p=3294483#post3294483 ga het nu proberen

Y0ur1 wijzigde dit bericht 06-10-2007 20:16 (24%)

quote:
Y0ur1 schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 16:04:
helaas werkt mijn geluid niet op mijn laptop(gutsy). wireless en video werken prima. wel jammer want het loopt echt goed. iemand een idee wat ik hier aan zou kunnen doen? heb een BTO 15W25, ofwel Compal FL90
En wat voor geluidschip zit daar in?

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

Reg. datum: 11 augustus 2004

Ik heb op dit moment even snel ubuntu 7.04 geïnstalleerd met wat beryl / compriz functies. :)
Nu wil ik graag het "saaie" grijze menu van Ubuntu wijzigen.

Kan dit ook met Beryl / Compriz of is hierover speciale software te installeren.

Ik bedoel dus dat je zo'n menu icoontje kunt oppakken en dan laten vallen, zo sjiek! :9

getfirefox.com

Je kan eens zoeken op compiz, zonder R, dan kan je vast een stuk meer vinden :)

Ik heb vanavond Ubuntu 7.04 geinstalleerd. AL flink mee gespeeld heb o.a. beryl werkend en vlc zodat ik dvd's kan kijken. Helemaal super:D

Echter heb ik een probleem. De resolutie wilt niet groter dan 1024x 768. Heb al wat gegoogled en kwam op een topic uit waarin stond dat je moest checken of de videokaart toevallig bij de beperkte ondersteunde stuurprogramma's stond. Dat stond die, dus ik heb de stuurprogramma voor hardware versnelling blabla.. geactiveerd, opnieuw opgestart maar hij decteer nogsteeds niet een hogere resolutie.
trouwens als ik de stuurprogramma activeert dan valt beryl terug naar metacity

Op vista en xp had ik 1200?x 1024, dus mijn vraag is hoe krijg ik dit voormekaar op ubuntu

Mijn video kaart is ati x600 pro

PSPonderdelen|IA wijzigde dit bericht 07-10-2007 00:03 (5%)

Heb je een PS3? voeg me dan toe aan je buddies PSNnaam: MarcelP102

quote:
PSPonderdelen schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 00:00:
Ik heb vanavond Ubuntu 7.04 geinstalleerd. AL flink mee gespeeld heb o.a. beryl werkend en vlc zodat ik dvd's kan kijken. Helemaal super:D

Echter heb ik een probleem. De resolutie wilt niet groter dan 1024x 768. Heb al wat gegoogled en kwam op een topic uit waarin stond dat je moest checken of de videokaart toevallig bij de beperkte ondersteunde stuurprogramma's stond. Dat stond die, dus ik heb de stuurprogramma voor hardware versnelling blabla.. geactiveerd, opnieuw opgestart maar hij decteer nogsteeds niet een hogere resolutie.
trouwens als ik de stuurprogramma activeert dan valt beryl terug naar metacity

Op vista en xp had ik 1200?x 1024, dus mijn vraag is hoe krijg ik dit voormekaar op ubuntu

Mijn video kaart is ati x600 pro
Kun je 2 dingen doen: 1) je gaat op zoek naar hoe het allemaal werkt in /etc/X11/xorg.conf want daar moet je het zoeken (je kunt daar de resoluties instellen), of 2) je wacht een week of 2 en dan is de nieuwe Ubuntu er waar dit allemaal veel beter geregeld zou moeten zijn :)
Daar zit ook Compiz Fusion bij. Ik heb Compiz Fusion ook een tijdje gedraaid en dat zag er nog toffer uit dan Beryl zelfs. Nu weet ik niet hoe het met Beryl staat op het moment, maargoed.

Cyphax wijzigde dit bericht 07-10-2007 00:06 (7%)

Spank your inner muppet! | Geschiedenis van GoT

quote:
Dit is een topic om ervaringen uit te wisselen!!! Stel vragen in een apart topic !!!
gelezen?

Spelling is een keuze
DM me

quote:
Ja sorry is laat he ;) maak wel een appart topic

Heb je een PS3? voeg me dan toe aan je buddies PSNnaam: MarcelP102

* Michel-NL ziet topic in AT..
* Michel-NL denkt.. hmm lang geleden dat ik met Ubuntu (sowieso een linux variant) heb gespeeld..
* Michel-NL leest een beetje rond en komt onderandere met Google dit tegen: http://www.youtube.com/watch?v=E4Fbk52Mk1w

* Michel-NL ... download 7.10..! Damn dit ziet er goed uit..!

-=PLACEBO=-

Als het goed is nog een weekje wachten: Ubuntu Jeos.
quote:
Canonical komt met een voor virtualisatietoepassingen geoptimaliseerde Ubuntu-versie uit. De distributie is ontdaan van overbodige pakketten en er is het nodige gesleuteld aan de kernel.

De uitgeklede minidistributie heet Ubuntu JeOS - Just Enough Operating System, spreek uit: Juice - en is 215MB groot. Daarbij komt nog 65MB voor de VMware-virtualisatiesoftware. De omvang van een normale versie van de populaire distributie schommelt tussen de 320 en de 686MB.
Zijn hier nog mensen die ermee gaan experimenteren? Ik heb geen middelen om een ESX server aan te schaffen, maar JEOS lijkt mij dan wel ideaal. Een minimaal OS, waarmee een groot nadeel van het gratis VMware Server verminderd wordt.

Dookie Fundamentalist
Kan iemand mij helpen aan de single Snow van Saloon?

* 0xDEADBEEF heeft ge-upgrade naar gutsy-beta: vi is zoek :'(

sudo find / -name vi* -type f <-- geen resultaat
code:
1
2
3
4
$ sudo dpkg -l vi*:
pn    vim
ii    vim-common
rc    vim-runtime

:/

0xDEADBEEF wijzigde dit bericht 07-10-2007 15:54 (48%)

¡Viva España!
Reg. datum: 03 november 2001

quote:
0xDEADBEEF schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 15:49:
* 0xDEADBEEF heeft ge-upgrade naar gutsy-beta: vi is zoek :&#039;(

code:
1
2
3
4
$ sudo dpkg -l vi*:
pn    vim
ii    vim-common
rc    vim-runtime

Leuk hé om betá software te gebruiken :P

getfirefox.com

quote:
0xDEADBEEF schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 15:49:
* 0xDEADBEEF heeft ge-upgrade naar gutsy-beta: vi is zoek :&#039;(

code:
1
2
3
4
$ sudo dpkg -l vi*:
pn    vim
ii    vim-common
rc    vim-runtime

Who needs Vi anyway? VIM all the way :Y)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws