Het lijkt wel of de Hunter-class een grote populariteit geniet bij speler die niet na kunnen -of willen- denken. Champion is een goede tweede.
Vooral het tank/aggro/dps verhaal ^^ is typerend. AoE of Rain of Arrows als er mobs stunned staan is beslist geen uitzondering (ook al begint de Champ waar ik veel me team het nu te begrijpen

).
Gisteren in Carn Dûm, waar we allemaal de items moesten verzamelen van Book 8 chapter 1, ook weer een Hunter special

. Vrijwel alle mobs daar zijn 48+ elite, je moet heel erg je best doen om er ééntje solo te verslaan en twee is niet te doen. Toen de item-drops wat langzaam ging besloot de Hunter om Wargs te gaan tracken omdat die de beste drops gaven . . . en weg was 'ie

Iets later kregen we te horen dat 'ie er een aantal gevonden had, maar dat idee hadden we al een beetje gezien zijn morale bar

. Natuurlijk hebben we 'm niet laten barsten, en de groep bleef uiteindelijk goed bij elkaar totdat iedereen zijn items had

, maar ik had er in het begin een hard hoofd in.
Eem oude vriend en teamspeler van mijn vorige char is weer een paar dagen terug online

en inmiddels is mijn Burglar ook (bijna) van zijn level dus kon ik hem helpen met zijn -nog immer openstaande- False King instance. Dat was de tweede keer in twee dagen dat ik een groep steunde terwijl het nog niet mijn quest is, en beide keren is het zonder sterfgevallen gelukt (ondanks meer dan 50% dread!). Nu ben ik zelf op dat instance aangeland en hoop dat ik ook de hulp kan krijgen van de diverse spelers die ik eerder geholpen heb, ik had mss beter hun namen kunnen noteren, iemand persoonlijk benaderen geeft meestal meer succes dan een LFF melding.
Crank is inmiddels naar 48 gedinged en kan nu eindelijk de Evershadowed cloack aan/om

Dat vind ik heel mooi om te zien en zeer nuttig voor de +2 stealth om te gebruiken, maar in combat is de 'gewone' fine radiant cloack wel beter. Ik kan met een muisklik omschakelen van cloack maar ze zijn wel alletwee zichtbaar op het scherm, en die fine cloack vind ik

vooral omdat iedere top level met zo'n opvallend ding rondloopt. Op die manier kan je in chaotische combats soms bijna niet zien welk char jijzelf nu aan het besturen bent. Evershadowed is lekker onderscheidend wat dat betreft

maar ja, goede combat stats zijn ook wel fijn.
Als je ooit een Burglar bezig ziet met een knipperende cloack dan ben ik dat dus

wissel/wissel/wissel . . .
Gisteren in Imlad een Minstrel bezig gezien met zo'n elite Warden. Aangezien het best wel lang duurde en de Minstrel niet echt in de gevaren zone kwam, vroeg ik eerst of 'ie hulp wilde voordat ik insprong. Hij bedankte, maar het was niet nodig en hij kon/wilde ook niet teamen omdat 'ie al in FS was (ook al was de rest niet daar). 10 minuten later zie ik in de verte een Minstrel in de problemen maar toen was 'ie te ver weg om nog te kunnen helpen
Ook nog even ge-teamed met een lvl50 Guard van het Apocalypta (oid) kinship. Dat kinship had ik hoog op mijn verlanglijstje staan omdat die een goede indruk maakte, helaas stond er op hun website dat er een algehele recruit-stop was omdat ze bezig waren met raid-organisatie.
Deze Guard was net bezig met een Altar-Priesteres voor de Sword-Altar quest (A Tenious Thread). Deze had ik zelf op één altar na af. Alles solo gedaan: sneak / riddle priest / altar en hips, maar het Altar in Bail Rova trok teveel aggro en ik had te weinig tijd om het laatste sword te plaatsen

Metde Guard erbij was het nog steeds te veel aggro, maar daar konden we een leuk diversion truukje op toepassen. Eerst pullde hij alle aggro bij het Altar vandaan zodat ik het sword kon plaatsen en daarna rende ik door het camp met 10-12 elite achter me aan zodat hij zijn sword kon plaatsen

het was echt een relaxde Guard om me te spelen, kon rustig wachten als dat nodig was maar ook onverzettelijk tussen de mobs raggen met z'n tweeën. Ging best lekker met alle aggro op heb en de Burglar in de rug van de mobs, als het er teveel tegelijk waren zette ik er één of twee tijdelijk in de wacht en werkten we ze één voo één af
Toen iets later mijn Champion teammaatje er bij kwam hebben we alle altars nog eens overgedaan.
Burglar doet inmiddels een gruwelijke berg damage op de eerste critical hit vanuit stealth, die crit lukt met de juiste voorbereiding bijna altijd en doet vaak 600+++ damage. Natuurlijk heb ik dan de aggro maar de rest van het team komt er dan aan en die nemen het weer over. Als ik solo heb ik een vaste volgorde attacks die na de initiele hit de mob verder debuffen, bleeden en vervolgens stunnen, tegen de tijd dat de mob ook wat kan gaan doen is 'ie een aardig eind door z'n morale heen. Op die manier kan ik redelijk probleemloos een lvl52 elite Angmarin de baas

, helaas is dat nutteloos omdat die vreemd genoeg minder xp opleveren dan de sub 50 Angmarins en spiders in Himbar.