Hoofdcategorieën
Topicacties

[MMORPG] Lord of the Rings Online: deel 4

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Brig. General

quote:
MueR schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:02:
Ik heb me gisteren weer grandioos zitten ergeren aan het aantal crits wat je slaat als Forester/Prospector. Na een avondje farmen had ik 200 lebethron, en 150 pristine hides. Ik ga terug naar Esteldin om ze te boilen danwel treaten, en aangezien het toch lang duurt, ben ik een sigaret gaan pakken beneden. Ik kom terug, is mn lebethron net klaar, en ik zie het grandioze aantal van 100 treated lebethron in mn inventory. Niet één crit geslagen daarop! Toen dacht ik meer geluk te hebben met mn hides, want de eerste critte meteen. En daar bleef het bij.

Echt, elke profession heeft (al dan niet met items) een crit chance van 20 tot 60 procent, waarbij scrolls ook nog van invloed zijn. Forester en Prospector hebben gewoon 5%. Het gaat echt nergens over. Bij 200 lebethron zou ik 100 keer treaten. Dan zou ik theoretisch 5% critten, dus maar 5 keer! En wat levert die hele kleine kans me dan op? 110 treated lebethron in plaats van 100. Nou nou. Echt belachelijk hoe deze professions zijn ingericht.
Al eens vergeleken hoe makkelijk het is om hout te harvesten t.o.v. bijvoorbeeld ancient iron ore of Misty Mountain silver? Denk dat het niet meer dan terecht is dat sommige professions meer crit kans krijgen. Het is natuurlijk zo dat je als prospector ook de basis 5% kans hebt en pas als je armour of weapons gaat maken er hogere kansen mogelijk zijn. Net als dat jij woodworker (denk ik?) ook meer kans hebt om critical items te maken met de juiste tools e.d.

http://www.hardware.info/nl-NL/usersys/cmxxZp1mk2Sd/view/

Certified nutcase

quote:
Tank-a-Holic schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 13:45:
[...]Tjsa...gelukkig kan het ook anders, gisteren was ik met 2 mobs in gevecht en stond naast een dwarf-iron ( waar ik in eerste instantie voor ging, alleen waren die beren het daar niet mee eens). Toen zag ik iemand komen aanrennen, een level 50 guard, maar hij bleef op zo'n 5 meter afstand staan kijken. Toen ik , uiteraard 8) , als winnaar uit het gevecht kwam, en mijn ore ging minen, liep hij verder. Heb hem nog even een tell gestuurd en bedankt aangezien hij net zo makkelijk de ore had kunnen pakken. Zijn reactie was dat hij dus ook een hekel heeft aan mensen die dit doen :)

Zo kan het dus ook _/-\o_

-Tank-a-Holic-
Ik had het een tijdje geleden ook...ik kwam aanlopen bij een Ore, zie een mannetje ernaast staan...zie geen mob of wat dan ook...maar hij stond er echt bij wijze van spreken tegenaan...dus heb ik hem een /tell gestuurd of hij wel of niet de Ore ging minen, dat was niet het geval en hij was nogal verbaasd dat ik het uberhaupt vroeg...tsja..zo ben ik nu eenmaal...

Beware when following a dragon in the fog...you just might hit a mountain on your way. ;)

Reg. datum: 06 augustus 2002

Als hunter heb ik even een vraag dus.

Ben nu lvl 29, dus nog een eind te gaan.

Maar kan iemand me eens vertellen wat de do's en dont's zijn van hunters.

Ik wil dsu niet liggen klooien bij anderen of het voorwerp worden van een curse.

Nu pull ik zo weinig mogelijk agro (heb daar een skil voor), ga niet als eerste schiten, leg wel een trap, en probeer eigenlijk zo veel mogelijk van tegenstanders weg te blijven.

Region name change: EvenSwim
Reg. datum: 03 oktober 2006

quote:
Tank-a-Holic schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 13:45:
[...]

). Toen zag ik iemand komen aanrennen, een level 50 guard, maar hij bleef op zo'n 5 meter afstand staan kijken. Toen ik , uiteraard 8) , als winnaar uit het gevecht kwam, en mijn ore ging minen, liep hij verder. Heb hem nog even een tell gestuurd en bedankt aangezien hij net zo makkelijk de ore had kunnen pakken. Zijn reactie was dat hij dus ook een hekel heeft aan mensen die dit doen :)

Zo kan het dus ook _/-\o_
Kijk, die kwam ik ook laatst tegen en een /bow gedaan voor zijn patience en fairplay.

50 HUNTER Aspenráen - GM Forester GM Woodworker // 50 MINSTREL Asparwenlyyn - GM Prospector - GM Tailor - GM Metalsmith // 50 CAPTAIN Apachillessinne - GM Jeweller // 50 CHAMPION Asphaedrae - GM Scholar // 50 LOREMASTER Asphirriallianna

Bug? Feature!
Reg. datum: 08 januari 2004

quote:
JohnnyV76 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 15:44:
[...]

Al eens vergeleken hoe makkelijk het is om hout te harvesten t.o.v. bijvoorbeeld ancient iron ore of Misty Mountain silver? Denk dat het niet meer dan terecht is dat sommige professions meer crit kans krijgen. Het is natuurlijk zo dat je als prospector ook de basis 5% kans hebt en pas als je armour of weapons gaat maken er hogere kansen mogelijk zijn. Net als dat jij woodworker (denk ik?) ook meer kans hebt om critical items te maken met de juiste tools e.d.
Tailor (:P)
Hout en ore zijn even makkelijk te krijgen hoor. Alleen de master tier niet, want daar zitten te veel goldfarmers constant vaste routes te farmen, waardoor het godsonmogelijk is je tier te halen.

Rhyaehar ~ lvl 50 Hunter, Man at Arms | Raids'R'Us - Laurelin raid groep | LOTRO blog

Veni, Vidi, Vici
Reg. datum: 24 oktober 2001

quote:
Mijn Hunter alt is pas lvl22, dus ik heb ook nog wel wat te leren ;-)... ik pull wel eens een mob die net voorbij een groepje loopt en dus niet te pakken is door er op af te lopen zonder dat groepje te pullen.
Traps leg ik ook zodra er wat veel elites rond lopen.. zo neem ik ook altijd een bulkje extra double-traps mee, die in 1x 2 mobs trappen. Campfires maak ik tot nu zelden (aangezien het eigenlijk nog niet nodig is geweest). Voor de rest hoor ik de tips ook graag aan van de hogere lvl hunters die hier posten :-).

Crit-verhaal explorer:
Mijn main-char is ook een Exlporer... Tot nu toe crit het tochwel aardig... zo laag als MueR aangeeft toch bijna nooit... meestal op de 20 à 25 heb ik een triple ingot of treated wood. Ben nu bezig met de artisan te masteren, en dat gaat inderdaad wat langzamer ;-). Daarin tegen crit de stuff wat ik maak met mijn tailor altijd aardig... gisteren nog voor een vriend en mijn lvl15 Minstrel een full setje kleding gemaakt.... Ik had hiervoor expres wel wat bomen in de barrow downs zitten affakkelen, voor hun apparte wortels, die de crit wat doen verhogen... Ik had 12 wortels bij elkaar na een half uurtje, en had dus een crit-kans van 65% op de kleding... alle 10 critten dus :-). Ik blij en mijn vriend bij... full setje paarse kleding op lvl 15 ;)

Harvest-verhaal:
Het komt idd wel eens voor zoals hier al meerdere malen is omschreven, dat er net voor je neus wat wordt weggekaapt als je nog net een wolfje of beer bent neer aan het meppen. Het is toch overduidelijk dat als iemand naast een ore/wood een mob staat te killen, dat het hem om de ore/wood gaat en niet om de mob:/. Zo'n speler gaat dan ook direct in mijn ignore lijst en krijgt een /rude gebaar.
Wat ik ook wel eens doe (als burglar) en ik ben met een mob bezig, is wachten totdat de speler begint met MIJN ore te minen en: HiPS... de mob richt zich vervolgens tot die andere speler, en het ore is alsnog voor mij :> (komop een burglar besteel je toch niet 8) )

euh...ja

Bug? Feature!

Gisteravond de rang Guardsman bereikt :D De wargs stierven weer heerlijk, en in een uurtje 15 killing blows er bij hoor je mij niet klagen. Verder ook nog een kleine 200 pristine hides verzameld, deze kunnen mooi de auction hall in. De 300 die ik eergisteren verzameld had waren genoeg om me door mn tailoring tier te helpen.
quote:
botoo schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:42:
Het lijkt wel of de Hunter-class een grote populariteit geniet bij speler die niet na kunnen -of willen- denken. Champion is een goede tweede.

Vooral het tank/aggro/dps verhaal ^^ is typerend. AoE of Rain of Arrows als er mobs stunned staan is beslist geen uitzondering (ook al begint de Champ waar ik veel me team het nu te begrijpen :+ ).
Jammer genoeg wel. Dat soort prutsers geven de Hunter een erg slechte naam. Het kan natuurlijk altijd een keer gebeuren dat je een mob uit stun schiet, ik tab soms onbedoeld naar de verkeerde npc, maar die lui die systematisch lopen te klungelen...
Ik had er gisteren ook een paar, ik was ze aan het helpen in Dol Dinen. Allemaal low 30, helemaal blij dat er een DPS monster bij kwam (ik, lvl 47). Maar luisteren ho maar. Ze rennen naar elke mob die ze zien ("Rhyaehar maakt ze toch wel dood"), aggro-en alles wat maar enigsinds te aggro-en valt. Tis dat konijnen en vossen niet aggressief zijn. Na de zoveelste keer waarschuwen was ik het echt zat, en dat heeft ze allemaal het leven gekost. DF terwijl ze weer 3 trollen hadden gepulled, wachten op de spawn plek, en /mock met "/say This is what happens if you don't listen to an experienced player". Toen vonden ze me ineens niet meer lief. Hè, jammer.

MueR wijzigde dit bericht 17-10-2007 11:58 (67%)

Rhyaehar ~ lvl 50 Hunter, Man at Arms | Raids'R'Us - Laurelin raid groep | LOTRO blog

Acties: [view]

Door: botoo
Moderator TMF / FPM Coördinator
too old to die young
Reg. datum: 10 november 1999

Het lijkt wel of de Hunter-class een grote populariteit geniet bij speler die niet na kunnen -of willen- denken. Champion is een goede tweede.

Vooral het tank/aggro/dps verhaal ^^ is typerend. AoE of Rain of Arrows als er mobs stunned staan is beslist geen uitzondering (ook al begint de Champ waar ik veel me team het nu te begrijpen :+ ).

Gisteren in Carn Dûm, waar we allemaal de items moesten verzamelen van Book 8 chapter 1, ook weer een Hunter special :o . Vrijwel alle mobs daar zijn 48+ elite, je moet heel erg je best doen om er ééntje solo te verslaan en twee is niet te doen. Toen de item-drops wat langzaam ging besloot de Hunter om Wargs te gaan tracken omdat die de beste drops gaven . . . en weg was 'ie :? Iets later kregen we te horen dat 'ie er een aantal gevonden had, maar dat idee hadden we al een beetje gezien zijn morale bar :P . Natuurlijk hebben we 'm niet laten barsten, en de groep bleef uiteindelijk goed bij elkaar totdat iedereen zijn items had :Y) , maar ik had er in het begin een hard hoofd in.

Eem oude vriend en teamspeler van mijn vorige char is weer een paar dagen terug online :) en inmiddels is mijn Burglar ook (bijna) van zijn level dus kon ik hem helpen met zijn -nog immer openstaande- False King instance. Dat was de tweede keer in twee dagen dat ik een groep steunde terwijl het nog niet mijn quest is, en beide keren is het zonder sterfgevallen gelukt (ondanks meer dan 50% dread!). Nu ben ik zelf op dat instance aangeland en hoop dat ik ook de hulp kan krijgen van de diverse spelers die ik eerder geholpen heb, ik had mss beter hun namen kunnen noteren, iemand persoonlijk benaderen geeft meestal meer succes dan een LFF melding.

Crank is inmiddels naar 48 gedinged en kan nu eindelijk de Evershadowed cloack aan/om :Y 8) Dat vind ik heel mooi om te zien en zeer nuttig voor de +2 stealth om te gebruiken, maar in combat is de 'gewone' fine radiant cloack wel beter. Ik kan met een muisklik omschakelen van cloack maar ze zijn wel alletwee zichtbaar op het scherm, en die fine cloack vind ik :X vooral omdat iedere top level met zo'n opvallend ding rondloopt. Op die manier kan je in chaotische combats soms bijna niet zien welk char jijzelf nu aan het besturen bent. Evershadowed is lekker onderscheidend wat dat betreft :) maar ja, goede combat stats zijn ook wel fijn.

Als je ooit een Burglar bezig ziet met een knipperende cloack dan ben ik dat dus :+ wissel/wissel/wissel . . .

Gisteren in Imlad een Minstrel bezig gezien met zo'n elite Warden. Aangezien het best wel lang duurde en de Minstrel niet echt in de gevaren zone kwam, vroeg ik eerst of 'ie hulp wilde voordat ik insprong. Hij bedankte, maar het was niet nodig en hij kon/wilde ook niet teamen omdat 'ie al in FS was (ook al was de rest niet daar). 10 minuten later zie ik in de verte een Minstrel in de problemen maar toen was 'ie te ver weg om nog te kunnen helpen :w

Ook nog even ge-teamed met een lvl50 Guard van het Apocalypta (oid) kinship. Dat kinship had ik hoog op mijn verlanglijstje staan omdat die een goede indruk maakte, helaas stond er op hun website dat er een algehele recruit-stop was omdat ze bezig waren met raid-organisatie.

Deze Guard was net bezig met een Altar-Priesteres voor de Sword-Altar quest (A Tenious Thread). Deze had ik zelf op één altar na af. Alles solo gedaan: sneak / riddle priest / altar en hips, maar het Altar in Bail Rova trok teveel aggro en ik had te weinig tijd om het laatste sword te plaatsen :(
Metde Guard erbij was het nog steeds te veel aggro, maar daar konden we een leuk diversion truukje op toepassen. Eerst pullde hij alle aggro bij het Altar vandaan zodat ik het sword kon plaatsen en daarna rende ik door het camp met 10-12 elite achter me aan zodat hij zijn sword kon plaatsen :D het was echt een relaxde Guard om me te spelen, kon rustig wachten als dat nodig was maar ook onverzettelijk tussen de mobs raggen met z'n tweeën. Ging best lekker met alle aggro op heb en de Burglar in de rug van de mobs, als het er teveel tegelijk waren zette ik er één of twee tijdelijk in de wacht en werkten we ze één voo één af :Y

Toen iets later mijn Champion teammaatje er bij kwam hebben we alle altars nog eens overgedaan.

Burglar doet inmiddels een gruwelijke berg damage op de eerste critical hit vanuit stealth, die crit lukt met de juiste voorbereiding bijna altijd en doet vaak 600+++ damage. Natuurlijk heb ik dan de aggro maar de rest van het team komt er dan aan en die nemen het weer over. Als ik solo heb ik een vaste volgorde attacks die na de initiele hit de mob verder debuffen, bleeden en vervolgens stunnen, tegen de tijd dat de mob ook wat kan gaan doen is 'ie een aardig eind door z'n morale heen. Op die manier kan ik redelijk probleemloos een lvl52 elite Angmarin de baas :Y), helaas is dat nutteloos omdat die vreemd genoeg minder xp opleveren dan de sub 50 Angmarins en spiders in Himbar.

Because the people who are crazy enough to think they can change the world . . .
. . . are the ones who do.
t3h h0rr0r! -> Masters Of Horror!

Veni, Vidi, Vici
Reg. datum: 24 oktober 2001

quote:
botoo schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:42:
Burglar doet inmiddels een gruwelijke berg damage op de eerste critical hit vanuit stealth, die crit lukt met de juiste voorbereiding bijna altijd en doet vaak 600+++ damage.
Welk lvl is je Burglar nu?? Dat lukt me nu ook wel vaker (lvl37)... je moet dan wel idd een goede voorbereiding treffen anders lukt het niet: Sneak, Diversion, Reveal Weakness, Aim en dan een Provoke of Cunning Attack... De mob verschikt zich weergaloos ;-)

euh...ja

too old to die young

Cranck is nu lvl 48 Burglar. De damage output is ook afhankelijk van het lvl van de mob (of van het verschil in mob/Burg lvl), ook is het afhankelijk van het soort mob, op humans lijk ik het best te scoren.

Cranck's (solo) attack sequence: Sneak, Reveal Weakness, Aim, Suprise Strike, daarna Counter Defence, Burglar's Advantage, Cunning Attack, Double Edged Strike, Exposed Throat, gevolgd door Dust in the Eyes en Startling Twist. Vanaf dat moment is de mob meestal weer stunned dus ga ik snel achter 'm staan en lanceer de volgende serie 8)

Als ik veel damage terug verwacht dan doe ik ok een Touch en Go zodra de mob weer in beweging komt.

[edit01]
De hoeveelheid damage is natuurlijk ook afhankelijk van je might. Ik zit nu -zonder buffs- bijna op might 400 (met food-buff er boven). Ik had liever een agility gehad in die orde maar dat zit nu op ~350. Helaas zijn er makkelijker +30 might spullen te vinden/maken dan +30 agility, dwz spullen van vergelijkbare stats. De damage-output van de Burglar is nu vergelijkbaar met een Guard of iets beter omdat de Burglars twee wapens hanteert en de Guard doorgaans een shield.
In het options mune kan je aanvinken dat je de damage van de anderen ook kan zien, dus dan krijg je een aardig idee, ook als zie je dan alleen de absolute damage per hit en niet hoeveel dps het is. Een dikke twohander doet dikkere cijfers neerzetten, maar wel veel minder vaak als dual-wield.

[edit02]
Nog een kleine 10 keer HiPS doen en ik krijg de Leafwalker upgrade waarmee ik in stealth bijna even snel kan lopen als normaal, da's best heel makkelijk :)

botoo wijzigde dit bericht 17-10-2007 13:09 (42%)

Because the people who are crazy enough to think they can change the world . . .

Reg. datum: 23 september 2007

Ik zit met een probleempje met de grafix:

Mijn instelling heb ik op very high staan. Nu is het zo dat beelt erg hapert ingame. Als ik heb terug zet naar high, en verder naar medium, blijft hij even veel haperen.

Zit op server Eldar.

PC hardware:

- Club3D ati radeon X1950 pro - 256 mb
- AMD opteron 170 dc @ 2700mhz
- Kingston hyperX PC3500 (2 x 512 mb)

Iemand die deze problemen kent, en/of een oplossing weet om de instellingen te veranderen

Thanx

Reg. datum: 06 augustus 2002

quote:
Zeb17 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 17:33:
Ik zit met een probleempje met de grafix:

Mijn instelling heb ik op very high staan. Nu is het zo dat beelt erg hapert ingame. Als ik heb terug zet naar high, en verder naar medium, blijft hij even veel haperen.

Zit op server Eldar.

PC hardware:

- Club3D ati radeon X1950 pro - 256 mb
- AMD opteron 170 dc @ 2700mhz
- Kingston hyperX PC3500 (2 x 512 mb)

Iemand die deze problemen kent, en/of een oplossing weet om de instellingen te veranderen

Thanx
Misschien dat je geheugen wat weinig is.
Ik draaide zelf met 1 GB en een 7600GT en op 3 GHz, maar toen ik overstapte naar 2 GG ging alles met sprongen vooruit. Je systeem is volgens mij te ligt om dit op high te draaien, hij vraagt nl. ook veel normaal geheugen.

Reg. datum: 23 september 2007

[/quote]Misschien dat je geheugen wat weinig is.
Ik draaide zelf met 1 GB en een 7600GT en op 3 GHz, maar toen ik overstapte naar 2 GG ging alles met sprongen vooruit. Je systeem is volgens mij te ligt om dit op high te draaien, hij vraagt nl. ook veel normaal geheugen
[quote]

Kan zijn,, hij moet waarschijnlijk ook veel gebied laden, wat je geheugen zwaarder belast. Straks met upgrade naar AM2 systeem, maar meer geheugen er inzetten.

Reg. datum: 01 oktober 2002

ook maar weer een update van mij...

Amberlin is level 45 en dat zal ze voorlopig wel blijven. 45 worden was het belangrijkste zodat ze 20% tool kon gebruiken, direct 8 engraved beryl items gemaakt met slechts 2 crits :( daarna nog een recipe gevonden en weer mis :( toen een kinmate vroeg om een try te doen op een etched beryl ring critte hij in 1 keer de geluksvogel was blij :)

Ellendras heeft gisteren eindelijk de laatste componenten behaald voor de class quest! toen meteen gaan slapen (was wat laat geworden) straks even quests cashen zodat ik mijn 2 class items krijg en mijn 4e legendary skill 8) blijft over wat deeds en reputations (alle equiped traits heb ik op max)

ook heb ik een helegrod RAID gedaan wat een afknapper was dat zeg!!!!! op zich is het raiden leuk en je kan (moet is een beter woord) alles uit je char persen. maar wat mij enorm tegenvalt zijn de rewards heb 5 uur lopen ploeteren en enige wat ik heb geloot is wat onzin vendor crap (80 silver ofzo) en 3 exceptional hides nou nou wat een reward als je dat afzet tegen de 280 silver repair dan heb ik dus na 5 uur ploeteren VERLIES gemaakt. heb 3 quests met crap reward afgehandeld.

we hebben een gigantische spin aan gruzelementen gehakt en daarvan dropte wel 1 x de benodigde mandible om een toffe quest te cashen. tevens zijn er 4 epic items gedropt. conclusie 4 mensen blij met een mega duur epic item 1 man blij met een toffe quest reward en 19 mensen dikke repair bill en verder NIETS.

ben ik nou de enige die dit zwaar waardeloos vind ???

too old to die young

Sneaky avondje gisteren :D
Allereerst had ik het geluk dat ik een LFM las die een ploeg zocht voor het 'Mordirith - the False King' instance, en dat -eindelijk voor mezelf- af kon ronden. Vanaf daar een hoop gereis en uieindelijk het opzoeken van Sara Oakheart in Nan Gurth - Minas Deloth. Niet bepaald een makkelijke omgeving, lvl 52 mobs lopen er net zo makkelijk rond als Hobbits in de Shire ;), en al is een enkele 'normale' lvl 52 nog wel solo te mannen, als het er meer zijn word het toch wel lastiger en als het elite is ronduit vervelend :+

Maar toch: sneak-gear aan en scouten met de Burglar 8). Ik weet nog van die quest met mijn Champion dan Sara lastig te vinden is, dus bot geweld kost alleen maar veel tijd :P

Ik had ook nog 3 'Defeat the Champion of Minas xx' open staan, dat zijn quest die je krijgt als je een black incantations tablet vind en laat vertalen in Rivendell. Die Champions zijn allemaal 50+ elite en bevinden zich in één van de Minas'sen omringd door mobs. De eerste die ik vond was Minas Agar en nadat die plaats op mijn map genoteerd was ben ik weer verder gesneaked.

Bij Minas Maur aangekomen zag ik een aantal mobs liggen en hoorde combat, bij de Champion aangekomen zag ik 2 Dwarf Champions druk in de weer met de Champion van Minas Maur maar ze staonden er niet goed voor dus (zelfs ongevraagde) hulp leek zeer welkom. Vanuit stealth stortte ik me op de lokale Champion, heel snel kreeg ik een invite die ik natuurlijk accepteerde en er direct een healing conjunction op liet volgen waardoor de troeven bij ons drietal kwamen te liggen en de lokale Champ ten onder ging waarmee gelijk mijn quest vervuld was :Y) (ik wist op dat moment niet dat ik deze ook moest doen dus dat was een leuke opsteker voor mijn hulp).

Na afscheid genomen te hebben van beide dwarves (blok aan je been as je een beetje op wilt schieten ;) ), sneakte ik iets verder waar ik vanuit de schaduw besprongen werd door van die laagbijdegrondse stiekeme griezels! Moet niet gekker worden als een goudeerlijke Burglar op zo'n manier word aangevallen :+
De eerste twee stealth-mobs gingen braaf ten onder, maar toen trof ik een elite en ging het wat stroever :X Gelukkig waren mijn twee dwarven vrienden in de buurt en die staken ook even de handen uit de mouwen :*).

Verder kwam ik steeds vaker elite mobs tegen en wat drakes (o.a. een lvl52 met 50K morale omringd door allerhande ander elite-tuig), maar geen Sara :|

Wederom klonk een LFM, nu voor Sara, da's nog eens boffen :D. Met mij er bij was het meteen een full 48+ FS :Y), helaas wist niemand hoe bij Sara te komen. Waar we wel aankwamen was bij de lokale Champion van Minas Angos en ik meteen van de gelegenheid gebruik maakte om het FS daar naar toe te manouvreren en wederom een quest kon afstrepen :Y .

Uiteindelijk zijn we met een flinke omweg bij sara aangekomen en nadat de twee guarding trolls lagen is het FS ontbonden omdat Sara solo aangesproken moest worden. Ik zal niet volledig verklappen wat er verder gebeurd :P maar de truuk is om in leven te blijven en ei'k kan je Sara alles op laten knappen. Als je de morale-bar en damage-output van Sara bekijkt dan hoef je je daar geen zorgen over te maken, met een morale van ruim 50K en met sommige hits van meer dan 1000 punten :o is het niet een hulpbehoevend typetje :+.

Nadat de quest ingeleverd was bij Golodir volgden een aantal wereldreizen en enkele solo opdrachten. Quest lvl staat op 50 maar het is tamelijk makkelijk te doen op 48.

Na alle vervolgquests geeft Gandalf de eerste quest voor book X en mijn packs puilen zoals gebruikelijk weer uit van de zooi. Opschonen en op weg naar meer :).

Overigens heb ik nog nergens een quest gezien die dat +2 stealth Burglar boek geeft voor in je zak zoals Ellendras liet zien. Ik wil dus graag weten welke quest waar dat dropped of reward is :)

quote:
MueR schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:02:
Ik heb me gisteren weer grandioos zitten ergeren aan het aantal crits wat je slaat als Forester/Prospector. Na een avondje farmen had ik 200 lebethron, en 150 pristine hides. Ik ga terug naar Esteldin om ze te boilen danwel treaten, en aangezien het toch lang duurt, ben ik een sigaret gaan pakken beneden. Ik kom terug, is mn lebethron net klaar, en ik zie het grandioze aantal van 100 treated lebethron in mn inventory. Niet één crit geslagen daarop! Toen dacht ik meer geluk te hebben met mn hides, want de eerste critte meteen. En daar bleef het bij.

Echt, elke profession heeft (al dan niet met items) een crit chance van 20 tot 60 procent, waarbij scrolls ook nog van invloed zijn. Forester en Prospector hebben gewoon 5%. Het gaat echt nergens over. Bij 200 lebethron zou ik 100 keer treaten. Dan zou ik theoretisch 5% critten, dus maar 5 keer! En wat levert die hele kleine kans me dan op? 110 treated lebethron in plaats van 100. Nou nou. Echt belachelijk hoe deze professions zijn ingericht.
forester en prospector zijn puur voor bewerking niet voor het maken van items, maar het maken van half fabrikaten de tools geven een hogere snelheid ipv een betere crit chance. forrester en prospector is niet te vergelijken met b.v. jeweller of tailor of welke andere craft waarin je daadwerkelijk een item maakt daar je dan de halffabrikaten gebruikt.

too old to die young

quote:
Legolas_1973 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 10:51:
. . . toen meteen gaan slapen (was wat laat geworden)
Hmmmz, volgens mij was je een stuk eerder uiglogd dan ik :o
quote:
. . . conclusie 4 mensen blij met een mega duur epic item 1 man blij met een toffe quest reward en 19 mensen dikke repair bill en verder NIETS.

Zwaar waardeloos is overdreven. Als je niets meer met je lvl50 te doen hebt en een klein kansje wilt maken op epic spullen dan is raid wel te verteren, maar als functionele bijdrage voor je char zie ik het ook niet zo.

Bug? Feature!

quote:
Legolas_1973 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 11:21:
forester en prospector zijn puur voor bewerking niet voor het maken van items, maar het maken van half fabrikaten de tools geven een hogere snelheid ipv een betere crit chance. forrester en prospector is niet te vergelijken met b.v. jeweller of tailor of welke andere craft waarin je daadwerkelijk een item maakt daar je dan de halffabrikaten gebruikt.
Evengoed jaag ik er wel zo'n 800 Exceptional Hides doorheen om mijn tailor tier te kunnen grandmasteren (en daarmee meteen GM Explorer te worden). Ongeacht of ze nou enkel ingredienten maken een beetje fatsoenlijke crit chances zijn toch wel wenselijk. Farmer is namelijk ook zo'n beroep wat alleen maar halve producten maakt, maar daar kan je wel gewoon 60+% crit chance hebben.
quote:
botoo schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 11:23:
Zwaar waardeloos is overdreven. Als je niets meer met je lvl50 te doen hebt en een klein kansje wilt maken op epic spullen dan is raid wel te verteren, maar als functionele bijdrage voor je char zie ik het ook niet zo.
Functionele bijdragen zijn er op level 50 niet echt meer, behalve je Epic Books afmaken. De Ettenmoors vind ik al heel lang een leuke afwisseling van het hides/ore/wood farmen of questen. Ben daar voor het eerst ingedoken op level 42, en in 1 avond de rank Footman gehaald. Ondertussen op level 47 ben ik Guardsman (R3), en ik wil op level 50 R5 zijn. Daarna binnen een maandje of drie Commander of Marshal :P

MueR wijzigde dit bericht 18-10-2007 11:35 (66%)

quote:
botoo schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 11:16:
Overigens heb ik nog nergens een quest gezien die dat +2 stealth Burglar boek geeft voor in je zak zoals Ellendras liet zien. Ik wil dus graag weten welke quest waar dat dropped of reward is :)
zoals ik al zei tegen je toen ik hem liet zien (pocket item met +2 stealth en +30 fate) book 10 chapter 9 (chapter weet ik niet helemaal zeker) en ja het is een quest reward geen drop
quote:
Evengoed jaag ik er wel zo'n 800 Exceptional Hides doorheen om mijn tailor tier te kunnen grandmasteren (en daarmee meteen GM Explorer te worden). Ongeacht of ze nou enkel ingredienten maken een beetje fatsoenlijke crit chances zijn toch wel wenselijk. Farmer is namelijk ook zo'n beroep wat alleen maar halve producten maakt, maar daar kan je wel gewoon 60+% crit chance hebben.
we gaan het niet eens worden :/

@botoo wat mij zo stuikt is dat er een paar met een 40 gold item weglopen en het gros NIETS maar dan ook ABSOLUUT niets wint, sterker nog ze moeten dik lappen aan repairs dat is een balans die mijnziens onacceptabel is. verder vind ik het nergens op slaan dat je met 24 man een eindbaas verslaat en slechts 1 de reward krijgt omdat hij de hoogste dice roll heeft gegooid.

dit houd dus in dat je helegrod vaak moet doen om bepaalde (zeer toffe rewards) te behalen. ook zijn er van die verzamel quests verzamel 30 x hupeldeflup die dingen droppen alleen in helegrod en zijn bound on aquire. er zijn 3 van die quests zeker is dat ik hele wel 30 keer moet doen om hem gedaan te krijgen! ondertussen dus ook nog 3 vault spaces kwijt.

Legolas_1973 wijzigde dit bericht 18-10-2007 12:48 (57%)

Reg. datum: 20 augustus 2007

quote:
Legolas_1973 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 10:51:
we hebben een gigantische spin aan gruzelementen gehakt en daarvan dropte wel 1 x de benodigde mandible om een toffe quest te cashen. tevens zijn er 4 epic items gedropt. conclusie 4 mensen blij met een mega duur epic item 1 man blij met een toffe quest reward en 19 mensen dikke repair bill en verder NIETS.

Het is natuurlijk nooit leuk om met lege handen weg te lopen. Maar dit nu eenmaal een onderdeel van raiden. Dit is dus ook de reden waarom er allerlei systemen zijn om de raid loot te verdelen ( denk aan raid-punten etc ). Als iedereen altijd wat kan looten, zouden deze systemen niet zijn ingevoerd.

Daarom moet je ook met een andere instelling een raid ingaan. De instelling om de " Toughest Mobs" in het spel te verslaan, de instelling om met je guild/kinship samen iets te bereiken, de kans om alles van het spel te zien, enz enz. Niet met de instelling om er uber-loot te verkrijgen, want dan zul je vaak worden teleurgesteld.

quote:
Tank-a-Holic schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 12:46:
[...]

Het is natuurlijk nooit leuk om met lege handen weg te lopen. Maar dit nu eenmaal een onderdeel van raiden. Dit is dus ook de reden waarom er allerlei systemen zijn om de raid loot te verdelen ( denk aan raid-punten etc ). Als iedereen altijd wat kan looten, zouden deze systemen niet zijn ingevoerd.

Daarom moet je ook met een andere instelling een raid ingaan. De instelling om de " Toughest Mobs" in het spel te verslaan, de instelling om met je guild/kinship samen iets te bereiken, de kans om alles van het spel te zien, enz enz. Niet met de instelling om er uber-loot te verkrijgen, want dan zul je vaak worden teleurgesteld.

-Tank-a-Holic-
dat begrijp ik wel, maar waar het mij om gaat is dat het contrast zo gruwelijk groot is! de een pakt easy een item dat 40+ gold oplevert en een ander gaat 500 silver de min in ivm repairs. toch kolder dat je een systeem moet creeeren binnen in je kin om een eerlijkere verdeling te krijgen :?

ik zit in NOES en heb website nog nooit gecheckt maar ze hebben inderdaad punten systeem waar ik de details niet van weet. om maar te zijgen dat je alles 30 keer moet doen om de rewards te krijgen 8)7

Legolas_1973 wijzigde dit bericht 18-10-2007 12:54 (3%)

Reg. datum: 20 augustus 2007

quote:
Legolas_1973 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 12:53:
[...]
ik zit in NOES en heb website nog nooit gecheckt maar ze hebben inderdaad punten systeem waar ik de details niet van weet. om maar te zijgen dat je alles 30 keer moet doen om de rewards te krijgen 8)7
Vaak wordt er een punten systeem gebruikt ( zoals DKP) , dat bijvoorbeeld punten geeft voor de volgende dingen :

-aanwezig zijn bij een raid.
-verslaan van een raidbaas.
-punten per instance
-enz

Al deze punten worden bijgehouden. Dus hoe vaker je raid, hoe meer punten je hebt. Wanneer er dan een item dropt die meerdere mensen kunnen gebruiken, geeft iedereen die een bod wil doen, een PM richting de raidleader met een bod ( hoe meer punten je hebt verzameld hoe hoger je kan bieden), en diegene met het hoogste bod ( je eigen punten ), die wint het item.

zoiets dus :P

Tank-a-Holic wijzigde dit bericht 25-10-2007 13:22 (5%)

Brig. General

Whoa had ik even mazzel vandaag zeg...
We gingen even een paar questjes doen in Angmar bij Meathad en dan de quest van die 7 swords. Ik speel altijd samen met mijn vrouw maar die was nog even niet in de buurt. Loop een beetje rond bij de questgever en zie een goblin lopen van mijn level (47). Nadat ik hem een kopje kleiner gemaakt had dropte hij maarliefst 28 silver. Leuk maar wacht... hij dropt ook een blauw armor... oeh die zal vast wel goed zijn... even kijken... Heeee da's het Shadow-stalker Jacket... hmm volgens mij heb ik een kleine jackpot gescoord hier. Jammer dat ik hem zelf niet aan kan als Guardian maar ik kan er vast een hobbit ergens gelukkig mee maken... uiteraard in ruil tegen een flinke zak goud ;)

yippieee!

http://img31.picoodle.com/img/img31/6/10/18/t_ScreenShot0m_2165b2c.jpg

http://www.hardware.info/nl-NL/usersys/cmxxZp1mk2Sd/view/

quote:
JohnnyV76 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 23:28:
Whoa had ik even mazzel vandaag zeg...
We gingen even een paar questjes doen in Angmar bij Meathad en dan de quest van die 7 swords. Ik speel altijd samen met mijn vrouw maar die was nog even niet in de buurt. Loop een beetje rond bij de questgever en zie een goblin lopen van mijn level (47). Nadat ik hem een kopje kleiner gemaakt had dropte hij maarliefst 28 silver. Leuk maar wacht... hij dropt ook een blauw armor... oeh die zal vast wel goed zijn... even kijken... Heeee da's het Shadow-stalker Jacket... hmm volgens mij heb ik een kleine jackpot gescoord hier. Jammer dat ik hem zelf niet aan kan als Guardian maar ik kan er vast een hobbit ergens gelukkig mee maken... uiteraard in ruil tegen een flinke zak goud ;)

yippieee!

[afbeelding]
DAMN!!!! dat is een epic en die doen wel 40 gold :o

too old to die young

Er word idd wel 40 gold voor gevraagd, maar ik zie er nooit een bod op.

Overigens zou niet alleen een Hobbit er blij mee zijn, ik ken een zekere Human Burglar . . .
:+

Vanavond een paar anderen geholpen Sara te vinden en daarna ben ik in stealthkostuum door Nan Gurth gaan trekken om de ring of eight te vinden voor deed, was toch wel ff schrikken wat daar allemaal rond loopt :o lvl 53 met 20K is beslist geen uitzondering. Ik heb nog nooit zo vaak gebruik gemaakt van diversion 8).
Vlakbij de laatste Minas (Dhem dacht ik) zie ik 2 van NOES in de problemen en ben er in gesprongen. Even later kwamen er nog een stuk of 10 NOES'ers bij, die waren met z'n allen ook die deed aan het doen. De laatste Minas was werkelijk voor iedereen naar de toren rennen en sterven :| Ja ook voor mij, aggro van 20 van dergelijke elite's is wat veel van het goede :+

Met het volbrengen van die deed ding'de ik naar 49 en Rosskempy was degene die het opviel en me feliciteerde, toch een sympathiek gebaar naar iemand buiten je kin en fs. Na nog ff nagebabbeld te hebben op het rezz-point ben ik draken eieren gaan tellen en draken gaan pletten met een minstrel uit mijn kin :).
Onverdroten tiepje die dwarf, volle bak door Meathead rennen met een kolonne mobs aan z'n staart en vervolgens valt ie dood neer vlak voor we bij de draken waren. De grapjas! Alle mobs richtten zich toen natuurlijk op mij maar ik ken ook zo'n truukje *HiPS* en alle mobs gingen weer terug naar hun plek :Y
Leuke ability van zo'n Minstrel om dood om te vallen (feign death?), als ik geen Burglar zou zijn zou ik ter plekke in elkaar gehengst worden door zoveel mobs, hij kon er dan ook wel om lachen dat dat dus niet gebeurde 8)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: