Hoofdcategorieën
Topicacties

Het grote Digitenne topic deel 4

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 15 augustus 2004

quote:
4POX schreef op woensdag 12 september 2007 @ 11:13:
Waar ik de laatste paar dagen aan zit te denken is hoe de sync problemen ontstaan. Gaat het fout bij de zender of gaat het fout bij de ontvanger. Werkt digitenne net als ADSL dat de informatie wordt opgesplits in allemaal kleine pakketjes en elk pakketje op een kleine frequentieblok wordt verstuurd. En dat door weerkaatsing van het signaal en verschil kan ontstaan. EN dat het fout gaat bij de reconstructie van deze blokjes. Of maakt KPN er een potje van en gaat het al fout bij de zender. Dat is materie waar ik een avondje in moet verdiepen.
Het zendersignaal wordt opgesplitst in digitale audiostroom, videostroom en een ondertiteling/teletekst-stroom. In de stromen zit een synchronisatie verwerkt, zodat achteraf gereconstrueerd kan worden welk stukje beeld, geluid en ondertiteling bij elkaar horen.
Elke stroom is een stroom van bits die in stukjes wordt gehakt. Dat gebeurt voor alle zenders in een boeket tegelijk, een boeket bestaat dus uit een aantal in stukken gehakte stromen voor beeld, geluid, teletekst voor de zenders in het boeket, plus nog wat extra voor bijvoorbeeld de EPG. Deze blokjes stromen worden achter elkaar verzonden op één frequentie, dus als één bitstroom ('multiplex').
Je ontvanger ontvangt dus één bitstroom, moet daar de drie beeld-, geluid- en teletekst-stromen uitvissen van de zender die je wilt kijken, die stromen even bufferen en aan de hand van de synchronisatiesignalen in de stromen het beeld en geluid op het juiste moment vertonen.
Uit wat ik hier zo lees krijg ik de indruk dat er in de TF6000 bij de laatste stap iets fout gaat. Dat het bij sommige zenders meer opvalt dan bij andere zou kunnen komen doordat bij de minder drukke boeketten het beeld en geluid toevallig wat meer tegelijk worden uitgezonden, zodat de ontvangers minder hoeven te corrigeren.

quote:
giant2000 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 10:46:
[...]

... en de rest heb ik van de quote afgehaald...
Je komt op mij over als een ontevreden verwend jongetje die zijn zin niet krijgt en blijkbaar alle tijd van de wereld heeft. Voor een gemiddelde tv kijker lijkt me die 24 zenders, inclusief alle commerciele Nederlandse zenders een perfect aanbod en dat voor de prijs van nog geen 7 euro.
Wát wil je allemaal nog meer bij dan? Alsjeblieft, verkoop de Digitenne zooi als je niet tevreden bent en neem lekker DVB-C, DVB-S of ga naar al die duizenden en duizenden onzinnige tv kanalen op internet kijken, kan je lekker dag en nacht op de bank hangen tot je vierkante ogen hebt gekregen. Val ons in elk geval niet meer lastig met je 'dodo' scheldpartijen. :(
Zeker slecht geslapen ?! KPN Digitenne is opgezet voor mensen die GEEN verstand hebben van de hele technische achtergrond. Het gaat me niet om de hoeveelheid kanalen, ook niet om het soort decoder dat erbij geleverd wordt. Mij gaat het puur om de afhandeling van de klanten. Het lijkt mij er eerder op dat jij je eerder druk maakt over de prijs als ik. Bovendien heb ik het volste recht mijn ervaringen te delen over DIGITENNE en niet alleen maar het k**t-kriebelen van KPN, zoals jij blijkbaar graag doet. Zowel de positieve als negatieve ervaringen zul je dan voor je kiezen krijgen. Voortaan het hele stukkie lezen ipv een gedeelte, dan had je geweten dat het mij NIET ging om de kwaliteit, prijs-hoeveelheid_zenders-kwaliteit, daar heb IK niks op aan te merken, maar over de SERVICE verlening/ondersteuning van de desbetreffende aanbieder van het hele pakket.
Neem nog een kop koffie en wordt eerst een goed wakker voor je aan je spelletje gebruikertje-pesten begint.

Reg. datum: 07 november 2002

quote:
MACKerMD schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 23:56:
Ik hou er niet van als VOiP 'recorded' kan worden door de provider. Paar van die steekwoordjes ertussen en je hebt de BVD op je dak, nee dank je.
da's helaas met elke vorm van telefonie zo :P

en ja: de service van de KPN is dramatisch. maar bekijk het positief: ze doen het al beter dan de oude staats-PTT, en ook beter dan UPC en tele2 enzo :P

Inactief.

quote:
gunhead schreef op woensdag 12 september 2007 @ 12:06:
[...]

da's helaas met elke vorm van telefonie zo :P

en ja: de service van de KPN is dramatisch. maar bekijk het positief: ze doen het al beter dan de oude staats-PTT, en ook beter dan UPC en tele2 enzo :P
Da's ook weer waar. Het KAN nog erger.. :)

Reg. datum: 15 augustus 2004

quote:
grun93 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 11:36:
Die techniek hadden we toch al jarenlang, dat programma's beginnen op te nemen door bij aanvang een electronisch signaaltje mee te sturen waardoor het opnameapparaat getriggerd wordt, ipv door botweg de tijd te hanteren zoals die in de gids staat? Je zult maar een programma zijn die na een voetbalmatch geprogrammeerd staat, die na een gelijkspel opeens verlengd wordt.
Ik snap niet dat ze zoiets niet bij Digitenne doen, het zou mijn kijkplezier aanmerkelijk verhogen.
Die techniek heet PDC, en wordt door Digitenne gewoon doorgegeven (zit verwerkt in het teletekst-signaal). Je hoeft alleen maar een ontvanger te vinden die er gebruik van maakt.
Ik vind persoonlijk overigens PDC overbodig geworden omdat je met een PVR niet meer zo hoeft te woekeren met beschikbare ruimte als vroeger met videobanden. Laat gewoon altijd een opname wat langer doorlopen, dan ben je er ook niet meer afhankelijk van of ze in de studio de PDC-signalen wel goed versturen.

Reg. datum: 11 april 2004

quote:
asmi schreef op woensdag 12 september 2007 @ 12:23:
Die techniek heet PDC
[...]
Ik vind persoonlijk overigens PDC overbodig geworden omdat je met een PVR niet meer zo hoeft te woekeren met beschikbare ruimte als vroeger met videobanden. Laat gewoon altijd een opname wat langer doorlopen, dan ben je er ook niet meer afhankelijk van of ze in de studio de PDC-signalen wel goed versturen.
Uiteraard hanteer ik nu, inmiddels door schade en schande wijzer geworden, ook ruime marges bij de programmering. "Overbodig" zou ik het persoonlijk niet noemen, ik noem het liever "slordig", maar dat is persoonlijk dus.

Reg. datum: 15 april 2005

quote:
asmi schreef op woensdag 12 september 2007 @ 12:23:
[...]
...dan ben je er ook niet meer afhankelijk van of ze in de studio de PDC-signalen wel goed versturen.
Dat is inderdaad huilen...

2,00 m. + begane grond

quote:
Nee hoor, prima. Maar ik hou niet zo van jouw, laat ik het zo zeggen, "ongepaste" taalgebruik.
quote:
KPN Digitenne is opgezet voor mensen die GEEN verstand hebben van de hele technische achtergrond.
Echt? ... en voor de andere systemen moet je dat wel zijn?
quote:
Voortaan het hele stukkie lezen ipv een gedeelte
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet: als jij je wat beter verdiept had in het Digitenne avontuur (had de tijd genomen dit forum vooraf te lezen in plaats van na de tijd lopen tieren) dan zag je leven er nu heel anders uit ;)

giant2000 wijzigde dit bericht 12-09-2007 15:01 (10%)

2,00 m. + begane grond

Reg. datum: 28 februari 2002

Even een hele andere vraag:

Ik woon in Roermond en daar staat een joekel van een zender, als ik bij KPN op de site kijk en mijn postcode invul krijg ik te zien dat er helaas geen digitenne beschikbaar is, en dat er ook nog geen uitrol gepland is..... :'(
Als ik op het kaartje kijk, zit ik volgens mij wél in een donkergroen gebied. :?

Kan iemand mij vertellen hoe dit kan? (en dan geen wijs antwoord zoals "volgens mij zit je NIET in donkergroen gebied") Hoe een stad mét 1 van de 4 (dacht ik) limburgse digitale masten géén digitenne kan hebben. 8)7

ik ben benieuwd.

Asus P4C800 deluxe - P4 3,0 - 1024 MB - Radeon 9800XT

was Bl44t44p

quote:
Toffifee schreef op woensdag 12 september 2007 @ 23:11:

Ik woon in Roermond en daar staat een joekel van een zender, als ik bij KPN op de site kijk en mijn postcode invul krijg ik te zien dat er helaas geen digitenne beschikbaar is, en dat er ook nog geen uitrol gepland is..... :'(
Als ik op het kaartje kijk, zit ik volgens mij wél in een donkergroen gebied. :?

Kan iemand mij vertellen hoe dit kan? (en dan geen wijs antwoord zoals "volgens mij zit je NIET in donkergroen gebied") Hoe een stad mét 1 van de 4 (dacht ik) limburgse digitale masten géén digitenne kan hebben. 8)7

ik ben benieuwd.
Volgens hierzo staat er niets in Roermond hoor :?

:)

Reg. datum: 19 september 2006

trouwens die gids werkt nu wel goed bij planet prime enzo :)

http://banners.bluedome.s...oetbalgids/index_new.html

mooi programma zondag

Ik speel nu op de PS 3: FIFA 2008, Call of Duty 4, NBA 2K8, Resistance, Motorstorm / Xbox 360: Project Gotham Racing 4, PES 2008, FIFA 08, Halo 3, Forza Motorsport 2, NFS Most Wanted

Reg. datum: 27 december 2005

nav wat ik hier lees ziet het erna uit dat m'n synchronisatie probleem waarschijnlijk aan de Topfield single tuner ligt?
Komt dat ook voor bij de Twin Tuner? en omdat ik wel wat meer mogelijkheden wil.
Kan dat apparaat ook showshiften? zou cool zijn als ik nu eindelijk eens de reclames kan skippen.

Verder lees ik iets over PDC, iemand ervaring of dat betrouwbaar is op digitenne?

Of zijn er mensen met tips voor andere tuners die lekker werken met digitenne en PDC showshift mogelijkheden hebben.
Of bijv. geavanceerder met EPG omgaan, ik zou het bijvoorbeeld lekker vinden als ik door de programmagids (timetable versie) zou kunnen gaan zonder dat de zender steeds meezapt.

Reg. datum: 03 juni 2005

quote:
Toffifee schreef op woensdag 12 september 2007 @ 23:11:

ik ben benieuwd.
Ik heb hetzelfde, woon in een dorpje bij Boxmeer langs de snelweg A73. Daar staan ook van die masten. Volgens het kaartje noch de postcodecheck van KPN zit ik niet in het digitenne-gebied.
quote:
Bl44t44p schreef op woensdag 12 september 2007 @ 23:21:
[...]

Volgens hierzo staat er niets in Roermond hoor :?
Ook op die website heb ik gekeken, maar daar staat mijn woonplaats (5844 AB) niet bij. Maar ook hier wordt er wel gewoon digitenne aangeboden.

quote:
the-edge schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 08:32:
[...]
Ook op die website heb ik gekeken, maar daar staat mijn woonplaats (5844 AB) niet bij. Maar ook hier wordt er wel gewoon digitenne aangeboden.
Het is al vaker gezegt: vergeet die postcodecheck van de kpn site want klopt lang niet altijd.
Op de site hierboven gemeld staan alle zenders incl. sterkte en frequenties die DVB-T in Nederland uitzenden. Er staat ook een Google Earth file bij waat de masten precies staan. Het is dan niet zo moeilijk te bekijken van welke mast jij de signalen kunt ontvangen. Kwestie van proberen.

2,00 m. + begane grond

Net door een monteur gebeld over de synchronisatie problemen, er wordt gewerkt aan een firmware update. Zijn advies was om m'n proefabo op zeggen en over 2 maand weer eens proberen :)

Op m'n opmerking dat het beeld iets slechter is dan dat van de kabel, zei hij dat het toch echt beter moest zijn WANT het is digitaal......

Reg. datum: 19 september 2006

quote:
pjeutr schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 11:19:
Net door een monteur gebeld over de synchronisatie problemen, er wordt gewerkt aan een firmware update. Zijn advies was om m'n proefabo op zeggen en over 2 maand weer eens proberen :)

Op m'n opmerking dat het beeld iets slechter is dan dat van de kabel, zei hij dat het toch echt beter moest zijn WANT het is digitaal......
synchornisatie, je bedoeld dat beeld en geluid niet te gelijk zijn ?

Ik speel nu op de PS 3: FIFA 2008, Call of Duty 4, NBA 2K8, Resistance, Motorstorm / Xbox 360: Project Gotham Racing 4, PES 2008, FIFA 08, Halo 3, Forza Motorsport 2, NFS Most Wanted

*blink*
Reg. datum: 08 juni 2003

quote:
pjeutr schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 11:19:

Neuh, da's een verkeerde opvatting. Aan de ene kant is het beeld beter omdat er geen ruis meer doorheen loopt. Ruis is iets typisch waar analoog signaal last van heeft. Aan de andere kant is er door de lage bitrate en het feit dat 't door de lucht gaat (en het signaal dus niet altijd optimaal is) het MPEG artifacts probleem ontstaan. En die laatste zie je zeker op grote (LCD) schermen goed terug. Je kan dus niet zomaar stellen dat het beeld beter is omdat het digitaal is ;)/

je stinkt onder je 0x31

een cassette bandje was genoeg

^^ Met hem

Als een monteur dat zegt, dan zegt dat iets over zijn kennis van het product en andere vergelijkbare producten. Ik probeer verschillende mensen dikwijls uit te leggen dat digitaal niet altijd beter hoeft te zijn. Het potentieel is er wel om beter te zijn, maar dat is afhankelijk van o.a. de gekozen resolutie en bitrate. Bij digitenne is er nog een extra variabele: atmosfeer condities.
Als je buurjongen z'n brommer start, mis je net even de ontknoping van het o zo 'grappige' rtl boulevard. :r
Dat soort grappen, samen met de te lage bitrates hebben mij doen besluiten om via satelliet te gaan kijken.

Ik heb ook nog analoge kabel liggen thuis. Als ik b.v. ned 1,2 of 3 vergelijk met satelliet, dan vind ik het analoge beeld vaak veel scherper dan van satelliet.
Dat komt voornamelijk omdat Casema het beeld van ned 1,2 en 3 direct via glas uit hilversum trekt en dat op zo'n hoge bitrate doet wat er gewoon beter uitziet dan digitaal via satelliet (en veeeel beter dan digitenne). Ondanks het ruisnivo wat er nog even bijkomt.
Daarintegen, de andere zenders op de kabel (RTL / SBS groep e.d.) haalt casema ook gewoon van satelliet af, en dat is dan ook te zien. De analoge schakel die erachter zit gaat dan wel parten spelen... en dan is rechtstreeks via satelliet kijken toch weer mooier.

Nieuws uit: Alphen a/d Rijn,Den Bosch, Nijmegen en nog meer: www.daginfo.nl

quote:
Mars18 schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 11:44:
[...]

synchornisatie, je bedoeld dat beeld en geluid niet te gelijk zijn ?
Yep, gebeurde bij mij zelfs op nld3 ligt dus niet aan een bepaald boeket of hogere frekwenties. Maar waarschijnlijk aan de tuner (Topfield single in mijn geval). Is voor mij de reden waarom ik het zaakje volgende week ga opzeggen.
Jammer, want ik vind dat EPG echt relaxed.

Over analoog vs digitaal, als een monteur dat zo tegen mij zegt neem ik hem meteen al niet meer serieus.

Reg. datum: 04 september 2006

Het probleem is natuurlijk wel een beetje wat de definitie van "beter" beeld is. ;)

Ida
Reg. datum: 25 januari 2003

Ik heb gister mn samsung hd80 digitenne ontvanger opnieuw naar zenders laten zoeken. Ik krijg alleen met geen mogelijkheid rtl4 rtl5 sbs6 net5 en rtl8 in mn keuzelijst. De zenders worden wel gevonden maar niet opgeslagen. :?

1 2 3 4 5 7 6 8 9 | Last page

Work Smart - Not Hard
Reg. datum: 13 juli 2006

Welke receiver werkt nou het beste met Digitenne? Dus zonder al te veel ruis en problemen?

.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.

Reg. datum: 21 februari 2005

quote:
Xander2000 schreef op zondag 16 september 2007 @ 12:33:
Ik heb gister mn samsung hd80 digitenne ontvanger opnieuw naar zenders laten zoeken. Ik krijg alleen met geen mogelijkheid rtl4 rtl5 sbs6 net5 en rtl8 in mn keuzelijst. De zenders worden wel gevonden maar niet opgeslagen. :?
Probeer handmatig de kanalen te zoeken,(kijk op de lijst van KPN welke je moet hebben voor jou regio) druk op OK om op te slaan. Wil dit niet!, ga dan eerst naar fabriek's instellingen en probeer het opnieuw.

mvg drh

drh

even een heel klein vraagje,..

is het dan ook mogelijk om digitenne in je auto te bekijken? (totaal niet praktisch) meer voor het idee

klikklik

Reg. datum: 22 januari 2004

quote:
HyperTrophy schreef op zondag 16 september 2007 @ 23:20:
even een heel klein vraagje,..

is het dan ook mogelijk om digitenne in je auto te bekijken? (totaal niet praktisch) meer voor het idee
Ja. Digitenne bood dit een aantal jaar terug aan.
KPN heeft nu een draagbare TV met ingebouwde tuner:
http://www.kpn.com/common/graphics/products/117x132_TV_TFT_711.jpg

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: