Hoofdcategorieën
Topicacties

Het grote Digitenne topic deel 4

Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
Uitdrijvûrrrr!
Reg. datum: 13 maart 2002

quote:
koektrommeltje schreef op zondag 09 december 2007 @ 12:54:
[...]

Ook binnen he tbouquet zelf schakelt ie over. Het moet anders kunnen, heb ik ervaren. Alleen was dat waarschijnlijk door een fout van de software?
Als je heel snel navigeert, verandert de decoder niet van zender in het voorbeeld-venster. Maar dan moet je erg snel zijn, wil je alles nog kunnen lezen. :+

Fiat Stilo/Ford Ka
The chase is better than the catch - Scooter

Dat ben ik
Reg. datum: 12 september 2000

Wanneer ik mijn Digitenne twin tuner (Samsung SMT-1100T) eerder uitzet dan mijn televisie (een behoorlijk oude maar perfect werkende Sony Trinitron analoog), komt er een keiharde pieptoon uit de boxen van de TV die alleen is op te lossen door de TV uit te zetten. Even voor de duidelijkheid: de pieptoon is zo hard dat hij nog minimaal een half uur doorklinkt in je hoofd: het is alsof je trommelvlies op springen staat.

Iemand enig idee hoe ik hier vanaf kom? Ligt het aan de tuner of aan de TV?

Wortelkanaal behandelingen zijn volgens mij niet zo prettig

Uitdrijvûrrrr!
Reg. datum: 13 maart 2002

quote:
Rhino schreef op zondag 09 december 2007 @ 14:53:
Wanneer ik mijn Digitenne twin tuner (Samsung SMT-1100T) eerder uitzet dan mijn televisie (een behoorlijk oude maar perfect werkende Sony Trinitron analoog), komt er een keiharde pieptoon uit de boxen van de TV die alleen is op te lossen door de TV uit te zetten. Even voor de duidelijkheid: de pieptoon is zo hard dat hij nog minimaal een half uur doorklinkt in je hoofd: het is alsof je trommelvlies op springen staat.

Iemand enig idee hoe ik hier vanaf kom? Ligt het aan de tuner of aan de TV?
Lijkt me toch een probleem van je TV. Hebben andere, via SCART aangesloten apparaten dat ook?

Fiat Stilo/Ford Ka
The chase is better than the catch - Scooter

Dat ben ik
Reg. datum: 12 september 2000

quote:
Exorcist schreef op zondag 09 december 2007 @ 15:10:
[...]

Lijkt me toch een probleem van je TV. Hebben andere, via SCART aangesloten apparaten dat ook?
Ha, slimme truc. Als ik via m'n dvd-recorder kijk, krijg ik de piep niet. Wel merk ik dat ik enige tijd tv moet kijken via de tuner voordat de piep zich voordoet: de oorzaak zit daar dus wel degelijk, alleen is blijkbaar de tv erg gevoelig voor storing oid.

Wortelkanaal behandelingen zijn volgens mij niet zo prettig

Semoekber.
Reg. datum: 11 oktober 2001

Ik weet niet of je de spullen ervoor hebt liggen, maar als je een SCART>tulp blokje erop zet, en daarop sluit je je versterker oid aan, hoor je daarop de piep dan ook?
Reg. datum: 25 oktober 2007

Weet iemand waarom je bij opzeggen van Digitenne de smartcards moet terugsturen naar KPN?

Ik heb destijds 2 setjes gekocht, bij de ene zat de smartcard erbij en bij de andere niet dus heb ik een losse smartcard erbij gekocht. Vind het toch een beetje raar dat ik nu die dingen moet terugsturen als ik er gewoon voor betaald heb. Ze kunnen toch gewoon die nummers uitschakelen voor ontvangst?

Semoekber.

"Moet" dat?

Kan me wel verzinnen wat ze ermee willen.. Of ze willen dat jij hem gewoon niet meer in je bezit hebt, omdat zo'n smartcard onder een elektronenmicroscoop een hulpmiddel kan zijn om de codering te kraken. Of ze willen hem schoonmaken en opnieuw programmeren voor hergebruik. Die kaart op zich kost geen drol, maar misschien is het qua licenties goedkoper voor ze.

Maar als je gewoon een kooptuner hebt zou ik de smartcard niet terugsturen. En diegene die je zelf gekocht hebt al helemaal niet.

Als je een huurtuner hebt/had zou ik hem dan weer wel terugsturen, als de smartcard bij de huurtuner hoorde.

Maar spul wat je gekocht hebt: niemand vertelde je vóór de aankoop dat het niet jouw eigendom zou worden. De prijs van de smartcard was ook een prijs die als redelijk gezien kan worden voor dat product waardoor je er vanuit mag gaan dat het jouw eigendom zal worden. (kijk, bij een fiets van 5 euro is dat dus niet het geval, snap je.) Ofwel het is gewoon jouw eigendom, en als je die smartcards om welke reden dan ook wilt houden dan sta je wettelijk volledig in je recht.

@home (kabel) heeft hier op de smartcard zelfs de tekst gezet "Deze smart card is eigendom van @Home". Die tekst mogen ze erop zetten, onder de noemer vrijheid van meningsuiting enzo. Maar ze hoeven niet te proberen hem terug te vragen. Die kaart is mijn eigendom en als ze het daar niet mee eens zijn is dat hun probleem. Die ga ik dus ook nooit terugsturen.

Makkelijkste wat je kan doen (op negeren na, dat is het allermakkelijkste): zeg dat de kaart kwijt of gestolen is. Ze mogen je er geen rekening voor sturen, het is tenslotte jouw eigendom.

[edit]
Oeps!

Vergeten: ik ben wat belangrijks vergeten. Je bent een overeenkomst met KPN aangegaan (het abonnement). Als in de voorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan als je je handtekening hebt gezet staat dat je de smartcard overdraagt aan KPN, dan moet je hem zeker wel teruggeven als ze daarom vragen! Ik heb de voorwaarden niet gelezen, dus ik weet niet of iets dergelijks erin staat. Als je een smartcard hebt gekocht, maar géén handtekening hebt gezet (en dus geen abonnement bent aangegaan), dan kan/mag KPN hem niet terugvragen.

W3ird_N3rd wijzigde dit bericht 10-12-2007 19:16 (14%)

Reg. datum: 10 december 2007

Ik heb al het één en ander hier geleerd, bedankt iedereen alvast daarvoor. Soms een beetje boven mijn technische pet, maar niettemin erg leerzaam.

Ik heb nog wel wat vraagjes. Ik zit nu in mijn maand proefperiode en zie dat ik er qua beeldkwaliteit t.o.v. de kabel behoorlijk op vooruit ben gegaan, maar qua teletekst- en algemene gebruiksvriendelijkheid er op achter uit ben gegaan.
Vooral met de afstandbediening van de Topfield TF6000COK heb ik een probleem, het lijkt onmogelijk te zijn om deze te programmeren in mijn programmeerbare universele afstandsbediening.
De teletekstmogelijkheden zijn ook een stuk minder dan via de kabel, zoals via de gekleurde knoppen naar belangrijke pagina's springen, of 1 pagina vooruit te gaan, of pagina nummers selecteren dmv de pijltjes toetsen. Waarom is dat eigenlijk?
Ook zag ik altijd op mijn radio de zendernaam staan, radio 1, radio 2, etc. Nu zie je alleen maar het nummer staan waarop de zender staat geprogrammeerd.

Ten slotte zie ik soms bij het overgaan van programma naar reclame blok bijvoorbeeld dat het beeld heel eventjes blokkerig wordt. Wat is daar de oorzaak van?

En wat betreft die lip-sync, ik vind dat niet storend, zeker als ik weet dat dat over een tijdje over is.

Hebben jullie nog wijze woorden, tips, of wat dan ook over bovenstaande minpunten t.o.v. de kabel?
Bedankt alvast,
Sander.

Reg. datum: 26 november 2007

[
quote:
[b][message=29234207,noline]
Ook zag ik altijd op mijn radio de zendernaam staan, radio 1, radio 2, etc. Nu zie je alleen maar het nummer staan waarop de zender staat geprogrammeerd.

Hebben jullie nog wijze woorden, tips, of wat dan ook over bovenstaande minpunten t.o.v. de kabel?
Bedankt alvast,
Sander.
Via de kabel wordt meestal het bijbehorende RDS signaal van de zender doorgegeven.
Ook wordt er soms een eigen RDS signaal aan toe gevoegd ipv het orginele.
Van het radiosignaal wordt bij DVB-T via de setopbox alleen het linker en rechterkanaal (audio) doorgegeven; daar heb je dus geen RDS. Dat kan ook niet anders, want dan zouden die signalen opnieuw gemoduleerd en via de antenne ingang aangeboden moeten worden.
Wel heeft het DVB-T signaal zelf wel de info mbt. de zendernaam enz.
Maar dat wordt meestal alleen op het TV-scherm getoond.

Reg. datum: 03 oktober 2005

Wie weet kan iemand mij hier verder helpen.

Blijkbaar is voor mij een binnen antenne niet "sterk" genoeg. Vooral bij het kijken naar Discovery Channel heb ik last van af en toe stilstaandbeeld en de bekende blokken in beeld.

Nu heb ik zitten kijken naar een buiten antenne. Maar ondertussen zie ik door de bomen het bos niet meer. Op de meeste websites staat de "gain" er netjes bij in DB's.

Nu is mijn vraag wat is de versterking van de KPN binnen antenne?
En welke antenne is nu het "beste"?

Ik kwam ook zo her en der de Yagi antenne tegen. Na een korte blik op de gebruikte frequenties van digitenne vroeg ik me het volgende af: Zou het helpen als je een "signaal versterker" er tussen zou zetten?

Waarschijnlijk denk ik te simpel of zie ik iets over het hoofd.

Reg. datum: 19 december 2001

quote:
svdveen schreef op maandag 10 december 2007 @ 10:17:
Vooral met de afstandbediening van de Topfield TF6000COK heb ik een probleem, het lijkt onmogelijk te zijn om deze te programmeren in mijn programmeerbare universele afstandsbediening.
De teletekstmogelijkheden zijn ook een stuk minder dan via de kabel, zoals via de gekleurde knoppen naar belangrijke pagina's springen, of 1 pagina vooruit te gaan, of pagina nummers selecteren dmv de pijltjes toetsen. Waarom is dat eigenlijk?
Teletekst is gewoon gelijk, alleen je kijkt nu blijkbaar via de Topfield. Als je de TT-decoder in je TV weer gebruikt heb je al die extra mogelijkheden terug, doe ik zelf omdat mijn TV sneller is (meer geheugen?).
Mijn universele afstandsbediening (logitech) heeft geen problemen met deze Topfield, die stond al in hun database.

Semoekber.

Over mijn vorige post: ik ben wat belangrijks vergeten. Je bent een overeenkomst met KPN aangegaan (het abonnement). Als in de voorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan als je je handtekening hebt gezet staat dat je de smartcard overdraagt aan KPN, dan moet je hem zeker wel teruggeven als ze daarom vragen! Ik heb de voorwaarden niet gelezen, dus ik weet niet of iets dergelijks erin staat. Als je een smartcard hebt gekocht, maar géén handtekening hebt gezet (en dus geen abonnement bent aangegaan), dan kan/mag KPN hem niet terugvragen.

@TheNiker: een Yagi is één van de beste antennes ja (samen met een logper en paneel antenne). Hoe groter hoe beter :P. Maar vergeet niet dat de positionering van de antenne ook extreem belangrijk is. In een dichtbebouwde stad zal een Yagi van 2 meter op de grond nooit beter presteren van een sprietje van 10cm dat boven de schoorsteen uitsteekt. Algemene regel: hoe hoger hoe beter, en plaats je antenne aan een kant van het huis die uitzicht heeft op de zender zodat de antenne niet "door" het hele huis hoeft te "kijken".

W3ird_N3rd wijzigde dit bericht 10-12-2007 19:23 (23%)

Reg. datum: 03 oktober 2005

Hmm, dus een kwestie van uitproberen.

Nu is het dus de vraag welke zendmast ik te pakken heb.

Arnhem is hemelsbreed 18km en Apeldoorn is 15km

En volgens:
http://home.planet.nl/~pl...dvbt/digitenne-kpntv.html

Heeft Arnhem een 40KW zendmast Apeldoorn heeft 20KW

En voor zover ik kan zien zenden ze alle bouquetten op hetzelfde kanaal uit.

TheNiker wijzigde dit bericht 10-12-2007 22:35 (41%)

Semoekber.

Hoe is je positie ten opzichte van de zenders? Ze zijn allebei directioneel (en waarop ze zijn gericht weet ik niet).

Als het zo is dat b.v. Apeldoorn op de linkerkant van de antenne binnenkomt en Arnhem op de rechterkant, dan kan je proberen wat aluminumfolie (verpakkingspapier van een reep Aldi-chocolade kan handig zijn omdat één kant papier is waardoor het minder makkelijk scheurt) op de zijkant van de antenne te plakken. Aan die kant komen dan geen signalen meer binnen, dit is zo ongeveer de lompste versie van een directionele antenne die je kan maken. Bij signalen van twee zenders kan de kwaliteit namelijk teruglopen, als je er één uit kan filteren met aluminiumfolie kan dat de ontvangst verbeteren.
Reg. datum: 11 december 2007

quote:
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 01:16:
Hoe is je positie ten opzichte van de zenders? Ze zijn allebei directioneel (en waarop ze zijn gericht weet ik niet).

Als het zo is dat b.v. Apeldoorn op de linkerkant van de antenne binnenkomt en Arnhem op de rechterkant, dan kan je proberen wat aluminumfolie (verpakkingspapier van een reep Aldi-chocolade kan handig zijn omdat één kant papier is waardoor het minder makkelijk scheurt) op de zijkant van de antenne te plakken. Aan die kant komen dan geen signalen meer binnen, dit is zo ongeveer de lompste versie van een directionele antenne die je kan maken. Bij signalen van twee zenders kan de kwaliteit namelijk teruglopen, als je er één uit kan filteren met aluminiumfolie kan dat de ontvangst verbeteren.
Het is bij zenders op één frequentie juist de bedoeling dat ze elkaar versterken. Dit heet SFN (Single Frequency Network) en is in de digitale wereld heel gebruikelijk. Alle bitjes worden op alle zenders gesynchroniseerd uitgezonden, zodat het niet uitmaakt of je zender A of zender B ontvangt. Hierdoor kan je aan de ene kant van het huis zender A ontvangen en aan de andere kant van het huis zender B. Als je allebei de zenders ontvangt dan versterken ze elkaar. Ze storen elkaar niet, omdat ze op elk moment exact hetzelfde uitzenden. Het afschermen van één van de zenders heeft dus geen verbetering maar een verslechtering van het signaal tot gevolg.

Semoekber.

Heb je daar een bron voor?

Ik dacht het eerst ook (ik heb het ook vast wel eens ergens gepost, ik wist niet beter, sorry), maar de ervaring leert anders en iemand op sat4all vertelde ook nog nooit een versterking daardoor te hebben gezien.

W3ird_N3rd wijzigde dit bericht 11-12-2007 12:32 (50%)

Reg. datum: 02 oktober 2002

Heb een Topfield Digitenne PVR. Als ik een opname aan het kijken ben en hij gaat een ander programma opnemen dan krijg ik de melding dat de opname aangepast wordt. En dan stopt het programma waar ik naar aan het kijken was. Dan moet ik dat programma weer opzoeken en terugzoeken waar ik was en kan ik verder kijken. Ik heb het idee dat ie het niet altijd doet.

Iemand tips?

Reg. datum: 15 april 2005

quote:
svdveen schreef op maandag 10 december 2007 @ 10:17:
Je kan ook ook een FM antenne op je receiver/tuner aansluiten, dan ontvang je de zenders analoog (net als een autoradio) en heb je wel de RDS informatie. Ten slotte is het ook zonde als je die apparaten niet meer zou gebruiken. In de tv gids staan de frequenties nog wel ergens.

2,00 m. + begane grond

Reg. datum: 15 april 2005

quote:
koektrommeltje schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 23:05:
Ik heb een vraag over de programmagids, de EPG.

Ik wil gewoon dat ie op de zender blijft staan waar ik naar aan het kijken ben, en toch kunnen kijken wat andere netten uitzenden door gewoon in de gids te scrollen. Helaas gaat dit niet, omdat ie dan automatisch meeverhuisd naar de zender waarvan ik dus de programmering bekijk.

Is dit in te stellen dat dit niet gebeurd? Volgens mij niet he?

En toch is het me een paar minuten gelukt om gewoon de EPG te bekijekn, zonder dat ie overschakelde. Helaas waarschijnlijk een foutje, maar ik zou dit graag blijvend hebben :/
Inderdaad, dat zou een stuk vriendelijker in het gebruik zijn. En dat de EPG het ook altijd doet, want dat is ook een reden dat ik vrijwel altijd de gids pak.

2,00 m. + begane grond

gewoon Arjan

quote:
hubert1 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 13:33:
Heb een Topfield Digitenne PVR. Als ik een opname aan het kijken ben en hij gaat een ander programma opnemen dan krijg ik de melding dat de opname aangepast wordt. En dan stopt het programma waar ik naar aan het kijken was. Dan moet ik dat programma weer opzoeken en terugzoeken waar ik was en kan ik verder kijken. Ik heb het idee dat ie het niet altijd doet.

Iemand tips?
Herkenbaar, meestal (altijd?) wordt er dan wel een bookmark geplaatst waar je zo naar toe kunt springen met 1 van die gekleurde toetsen onderaan de afstandsbediening.
Volgens mij gebeurt het als er 2 opnamen aan het lopen zijn.

Canon 20D & 30D - Canon 10-22/3.5-4.5 - Canon 17-85/4-5.6 IS - Canon 50/1.4 - Canon 60/2.8 Macro - Canon 100/2.8 Macro - Canon 70-200/2.8L IS - Canon 300/4L IS - Canon 1.4x II & 2.0x II extender- Canon grips - Canon 420EX/580EXII

Reg. datum: 15 november 2001

iemand al een alternatief gezien voor de anysee E30? Met andere woorden...een dvb-t ontvanger voor de pc MET conax decoder zodat het KPN kaartje gebruikt kan worden?

Reg. datum: 07 december 2006

quote:
ajhaverkamp schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 15:25:
[...]

Herkenbaar, meestal (altijd?) wordt er dan wel een bookmark geplaatst waar je zo naar toe kunt springen met 1 van die gekleurde toetsen onderaan de afstandsbediening.
Volgens mij gebeurt het als er 2 opnamen aan het lopen zijn.
Nou hij doet dat soms. Was het maar altijd.

Reg. datum: 25 februari 2007

quote:
Robbie..... schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 12:03:
[...]

Het is bij zenders op één frequentie juist de bedoeling dat ze elkaar versterken. Dit heet SFN (Single Frequency Network) en is in de digitale wereld heel gebruikelijk. Alle bitjes worden op alle zenders gesynchroniseerd uitgezonden, zodat het niet uitmaakt of je zender A of zender B ontvangt. Hierdoor kan je aan de ene kant van het huis zender A ontvangen en aan de andere kant van het huis zender B. Als je allebei de zenders ontvangt dan versterken ze elkaar. Ze storen elkaar niet, omdat ze op elk moment exact hetzelfde uitzenden. Het afschermen van één van de zenders heeft dus geen verbetering maar een verslechtering van het signaal tot gevolg.
Hey Robbie heb jij een linkje voor mij waar dat verhaal staat?
Het ontvangen van 2 zenders geeft namelijk altijd een verslechtering van het signaal, Je kunt dat goed zien aan de kwaliteits aanwijzing die terug loopt.

Semoekber.

quote:
xon schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 21:44:
iemand al een alternatief gezien voor de anysee E30? Met andere woorden...een dvb-t ontvanger voor de pc MET conax decoder zodat het KPN kaartje gebruikt kan worden?
Ik heb een Technotrend T-1500 met CI uitbreiding en Conax 4.00 CAM.
Einstein had gelijk!
Reg. datum: 20 januari 2002

quote:
16x16 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 07:40:
[...]

Hey Robbie heb jij een linkje voor mij waar dat verhaal staat?
Het ontvangen van 2 zenders geeft namelijk altijd een verslechtering van het signaal, Je kunt dat goed zien aan de kwaliteits aanwijzing die terug loopt.
Dat is niet waar: de modulatiemethode compenseert.

Zie ook: http://en.wikipedia.org/wiki/Single-frequency_network

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: