Reg. datum: 17 september 2007
Het grote Digitenne topic deel 4
Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 39 40 41 42 last
Nieuw TopicReg. datum: 17 september 2007
Naar de winkel gaan heeft in het geval van Primafoon niet zoveel zin: ze hebben alleen complete pakketten en alleen bij hoge uitzondering willen ze wel eens een onderdeel uit zon doos wisselen.quote:AFCA-CBS schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 14:34:
Gister dus de helpdesk gebeld
Zei die vent dat ik mijn kastje maar moest opsturen
Maar ik wil voetbal zien
Ik vroeg of ik dan geen nieuwe kon halen in de winkel ofzo en me oude opsturen
Nee dat ging niet gaat alleen als je eentje gekocht hebt blabla
Nu maar hopen dat ze dat ding vandaag komen ophalen zodat ik morgen voetbal kan kijken
Net ging die weer aan en nu 20 minuten later ofzo valt die weer uit
Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...
All systems are GO!
Welkom in het ziekenhuis!
Eh, niet dusquote:Oceria schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 17:02:
[...]
.....en alleen bij hoge uitzondering willen ze wel eens een onderdeel uit zon doos wisselen.
En resetten bij de Topfield en Samsung tuners is dus gewoon 15 á 30 minuten van de netstroom afhalen... mechanische defecten is toch helaas een kwestie van de hele handel terugsturen. Heb je een huurtuner (Topfield single tuner)? Dan wordt ie meteen vervangen door een nieuwe, immers is het apparaat nog eigendom van KPN.
:)
Dan ga je er toch heenquote:AFCA-CBS schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 14:34:
Gister dus de helpdesk gebeld
Zei die vent dat ik mijn kastje maar moest opsturen
Maar ik wil voetbal zien
Ik vroeg of ik dan geen nieuwe kon halen in de winkel ofzo en me oude opsturen
Nee dat ging niet gaat alleen als je eentje gekocht hebt blabla
Nu maar hopen dat ze dat ding vandaag komen ophalen zodat ik morgen voetbal kan kijken
Net ging die weer aan en nu 20 minuten later ofzo valt die weer uit
jij bent toch zo cbs
Ik speel nu op de PS 3: FIFA 2008, Call of Duty 4, NBA 2K8, Resistance, Motorstorm / Xbox 360: Project Gotham Racing 4, PES 2008, FIFA 08, Halo 3, Forza Motorsport 2, NFS Most Wanted
Reg. datum: 04 november 2006
Als ik dichter bij het deur zet dan doen de sommige het wel beter maar sommige andere dan ook weer niet en zet ik 'm wat hoger ben ik helemaal gewoon de kluts kwijt.
Het kan toch niet zo zijn dat als Ned 1 wil ontvangen de antenne rechts moet zetten en als ik Net 5 wil kijken ik de antenne links !!!!
Dan heb ik ook nog niet eens over de vertraging van het beeld tov het geluid. Het is net of het slecht is na gesynchroniseerd.
Ook heb ik een single tuner huur (= goedkoopst) maar dan heb je ook maar echt 1 aansluiting... maar als je ook nog gewoon wat wil opnemen dan moet je een zowieso minimaal een twintuner aanschaffen. Als je dan nog een tweede of derde tv aan wilt sluiten ben je ook nog eens p/st 3,- extra kwijt. Dus per saldo een abbo bij Casema oid gewoon is 15 en een beetje en voor digitenne 6,95 + 2x3 is ook zo'n kleine 13 euro
Bij de kabel hou je de analoge lijn erbij en kunnen op andere tv's gewoon wel gekeken worden. Je hebt ook wel keuze uit 50 om 50 tv/ radio zenders en bij Digitenne is het dan zo'n 23 om 19.
Dan heb je ook nog dat interactieve tv maar dan zit je qua aanschaf gelijk weer een stuk hoger qua aanschaf.
Wat een hoop hiaten heb je nog bij alle partijen zeg... Dat DVB-t is leuk maar als er een brommer voorbij rijd of je houd je hand voor de antenne is je beeld weg...
Mijn oog viel ook nog op de Pioneer HDD LX60D harddisk recorder en deze is incl.een DVB-T tuner dus alleen maar voor Digitenne...deze heeft een soort jukebox functie voor mp3's etc. en een usb aansluiting voor een externe HD. Dus compleet is hij zeker ( voor die 799,-)
Maar..... als je bij een kabel maatschappij wilt dan zit je ook gelijk weer aan een andere decoder noodzaak in combi met een HDD recorder aangezien dit weer de DVB-C versie moet zijn.
Zit nu op het punt om Digitenne te retourneren (heb een maand proef) en evt. of Interactieve tv hiervoor in de plaats te nemen. Heb je gewoon een twintuner met 160 Gb maar geen mp3 afspeel mogelijkheden...
Of een kabelaar en dan volstaat de LX60 (zonder D en dus znd tv tuner en dan ruim 100 euro goedkoper) of als nog een andere optie een Samsung DVD HR757 ( 360 Gb) aan te schaffen in combi met een kabel exploitant decoder (maar dan wel weer met een twin decoder)
Ben nu toch wel murw van al die opties, beperkingen en zijdelingse mogelijkheden maar digitenne schiet v.w.b. mijn wensen en verwachtingen toch zeker te kort.
De een heeft wat ... de ander heeft het net weer niet... maar voor mij een optimale mix van multimedia kan ik nog niet vinden en helaas dus ook niet het wel goedkope digitenne.
Reg. datum: 02 december 2004
CE!
Reg. datum: 17 september 2007
En nu doet die het nog steeds
Ik begrijp er niks meer van
AFCA-CBS wijzigde dit bericht 23-09-2007 16:00 (75%)
Reg. datum: 17 november 2006
Bij KPN kan je zelf een ontvanger uitzoeken (en/of CAM) en het is heel goedkoop. En het werkt ook buitenshuis.quote:musclehedz schreef op zondag 23 september 2007 @ 23:47:
Met alle respect voor kpn, maar digitenne is echt waanzinnig inferieur aan DTV via de kabel. Circa 4x zoveel zenders, geen storing mogelijk en glansrijke hdtv toekomst. Snap niet dat dit product nog aanslaat ook.
Het is gewoon een ander product.
Reg. datum: 04 september 2006
- Veel goedkoperquote:musclehedz schreef op zondag 23 september 2007 @ 23:47:
Met alle respect voor kpn, maar digitenne is echt waanzinnig inferieur aan DTV via de kabel. Circa 4x zoveel zenders, geen storing mogelijk en glansrijke hdtv toekomst. Snap niet dat dit product nog aanslaat ook.
- Meerdere tv's in huis met digitaal beeld
- Nooit meer kabels trekken
- veel beter dan analoge kabel
Je moet het ook niet vergelijken met DTV via kabel (DVB-C) je moet het vergelijken met analoog via de kabel of ether en dan is het gewoon veel beter.
En in combinatie met IPTV van KPN is het totaal pakket wel vergelijkbaar en beter dan DVB-C.
Met alle respect voor kpn inderdaad.
Ik gebruik het nu al jaren met veel plezier, sinds kort heb ik IPTV erbij en dat vult precies alles aan wat je als nadeel ten opzichte van DVB-C kan beschouwen. Samen een pracht pakket voor een zeer scherpe prijs. DVB-T is dan perfect voor de andere tv's in je huis.
Digitenne:quote:musclehedz schreef op zondag 23 september 2007 @ 23:47:
Voordelen:
-Goedkoop (Jan met de pet vindt dit leuk)
-Overal te gebruiken (Jan vindt dit leuk)
-Geen kabels trekken (Jan vindt dit leuk)
Nadelen:
-Lage bitrate (Jan snapt daar toch niks van)
-Geen HDTV mogelijk (Jan snapt daar toch niks van)
-Slechtere ontvangstkwaliteit (Jan denkt: "Hoezo, het is toch digitaal?")
Minder zenders is het enige nadeel wat er aan kleeft, vanuit het oogpunt van Jan.
KPN heeft gewoon een ijzersterk product in handen, voor de gemiddelde consument.
Edit: semi-dubbelpost, nouja....
hmm, spekkies Laptop Soms een beetje een taalpurist.
Wil een herverdeling van Nederland op de Patat-/Frietgrens
Reg. datum: 11 april 2004
Bij ons op het industrieterrein ligt helemaal geen kabel. Ik ben blij met Digitenne.quote:musclehedz schreef op zondag 23 september 2007 @ 23:47:
grun
Ik heb de binnenantenne gewoon boven op de kast staan waar de tv in staat op ongeveer 50 cm van het raam en heb geen enkel probleem met de zenders tot nu toe. Vrijwel geen blokkerig beeld (in de twee dagen 2 x voorgekomen voor ongeveer een 1/2 minuut) of audio/video signaal wat niet synchroon liep (1 x voorgekomen voor paar minuten). Wellicht dat verplaatsing van de antenne ook die kleine dingen oplost.
Heelaas is IPTV niet verkrijgbaar op dit moment in mijn regio want dat had wel mijn voorkeur. Ik had wel de toezegging dat zodra IPTV beschikbaar zou zijn ik kosteloos kon overstappen of evt. kon combineren.
Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe het beeld is in combinatie met een LCD of plasmascherm. Enige ervaringen?
Team Grazzie is active at: SETI | μFluids | Rosetta | Climate Prediction | Leiden Classical | -= Proud member of DPC =-
WE ARE LOOKING FOR NEW MEMBERS :-)
Kans is groot dat dit aan je tv ligt en niet aan je ontvanger, als het maar om zo'n kleinigheid gaat... De Samsung single tuner gaat iig prima om met breedbeelduitzendingen vind ik.quote:Icelus schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 19:46:
[...]
Op een 4:3 TV is de afstand van de rand van een logo op NL123 tot de rand van het scherm groter dan op een 16:9 TV.
Weet niet wat de beste manier is om het te beschrijven
Wat me wel opvalt trouwens, is dat NL2 vaak letterboxed breedbeeld uitzendt op digitenne; aan de logo's (binnen het letterboxed gedeelte) te zien lijkt het in ieder geval erop dat het eigenlijk 16:9 hoort te zijn. Foutje bij kpn?
Kaoh: digitenne is imo niet 'veel beter dan analoge kabel'. Zelfs bij anamorphic breedbeelduitzendingen op rtl vind ik het rtl-beeld vaak zo enorm slecht dat ik liever weer de analoge kabel aanzet. Lijkt wel alsof je naar een internetfilmpje zit te kijken zo blokkerig is het dan...
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Reg. datum: 15 april 2005
Niet alleen NL2 maar bij alle zenders uit het FTA pakket komt dit (te) vaak voor. Deze fout ligt niet bij de KPN maar bij de zender zelf, waarschijnlijk vergeten een knop om te zetten (lees: programmeerfout) waardoor je 16:9 verhouding krijgt met 4 zwarte balken rondom.quote:Sorcerer8472 schreef op maandag 24 september 2007 @ 11:29:
[...]
Wat me wel opvalt trouwens, is dat NL2 vaak letterboxed breedbeeld uitzendt op digitenne; aan de logo's (binnen het letterboxed gedeelte) te zien lijkt het in ieder geval erop dat het eigenlijk 16:9 hoort te zijn. Foutje bij kpn?
2,00 m. + begane grond
Mja, waarom hebben ze daarvoor geen check-tv bij de eindregie staan? ...quote:giant2000 schreef op maandag 24 september 2007 @ 12:15:
[...]
Niet alleen NL2 maar bij alle zenders uit het FTA pakket komt dit (te) vaak voor. Deze fout ligt niet bij de KPN maar bij de zender zelf, waarschijnlijk vergeten een knop om te zetten (lees: programmeerfout) waardoor je 16:9 verhouding krijgt met 4 zwarte balken rondom.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Reg. datum: 20 november 2000
Je wordt volwassen op de dag dat je je zelf kunt uitlachen !
AT5 gaat naar tele2 voetbal 2 en zal onderbroken worden als er wedstrijden zijn. Effectief zullen dan dus AT5, Nostalgienet en tele2voetbal2 één zender delen.
W3ird_N3rd wijzigde dit bericht 24-09-2007 16:16 (38%)
Hé, als de zender coordinator van Digitenne/KPN toch meekijkt op deze site: ik wil graag National geographic Channel en TCM. BBC Prime mag er dan wel af.quote:W3ird_N3rd schreef op maandag 24 september 2007 @ 16:14:
Ik weet niet meer wie er zo over zat te zeuren laatst, maar diegeen krijgt nu toch zijn zin: Comedy Central per 1 oktober op Digitenne.
AT5 gaat naar tele2 voetbal 2 en zal onderbroken worden als er wedstrijden zijn. Effectief zullen dan dus AT5, Nostalgienet en tele2voetbal2 één zender delen.
2,00 m. + begane grond
Blijquote:W3ird_N3rd schreef op maandag 24 september 2007 @ 16:14:
Ik weet niet meer wie er zo over zat te zeuren laatst, maar diegeen krijgt nu toch zijn zin: Comedy Central per 1 oktober op Digitenne.
Maar waar heb je dat vandaan als ik vragen mag?
one man,.. one soul,.. one hart,.. no mercy,.. one vision - inVision
Reg. datum: 15 juli 2007
IK had niets met AT5, dus dat deze plaats maakt voor dat comedyding vind k alleen maar mooi!
Digitenne tuners te koop! Singletuner Cash&Carry pakketten (nieuw, ongebruikt en geheel compleet in doos) voor 70 euro, 2 stuks voor 130 euro. Interesse, stuur een mail naar digitennerotterdam@hotmail.com
Reg. datum: 15 augustus 2004
http://www.kpn.com/kpn/show/id=901900/contentid=25954quote:W3ird_N3rd schreef op maandag 24 september 2007 @ 16:14:
Comedy Central per 1 oktober op Digitenne.
Reg. datum: 04 september 2006
Als ik nu bij familie weer eens wat analoge kabel langs zie komen vind ik het niet om aan te zien. Ja rtl is inderdaad minder dan publieke bijvoorbeeld maar bij veel mensen op de analoge kabel hebben ze problemen met een paar zenders, of storing als er brommers langs komen (ja dat kan ook op de analoge kabel) en natuurlijk een algeheel blurry scherm. Nee ik vind IMO digitenne veel beter dan de analoge kabel op mijn 16:9 100hz CRT scherm.quote:Sorcerer8472 schreef op maandag 24 september 2007 @ 11:29:
[...]Kaoh: digitenne is imo niet 'veel beter dan analoge kabel'. Zelfs bij anamorphic breedbeelduitzendingen op rtl vind ik het rtl-beeld vaak zo enorm slecht dat ik liever weer de analoge kabel aanzet. Lijkt wel alsof je naar een internetfilmpje zit te kijken zo blokkerig is het dan...
Alleen al de voordelen van de digitale pci kaart in je pc ipv de analoge ontvanger, daar zie je pas verschil tussen!
Even technisch gezien: er komt geen kanaal bij (die kans is ook in de toekomst wel heel erg klein), er wordt alleen maar geschoven. Er komt wel een zender bij.quote:koektrommeltje schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:13:
Mooi dat er weer een kanaal bijkomt.
IK had niets met AT5, dus dat deze plaats maakt voor dat comedyding vind k alleen maar mooi!
2,00 m. + begane grond
Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 39 40 41 42 last
Dit topic is gesloten.