Hoofdcategorieën
Topicacties

Intel iMac 2G: Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 41 42 43 44 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 25 februari 2001

Ouch, gewoon nog slechter. Dat bange vermoeden had ik al :(

Intel Core 2 Duo E8400 @ 3,6 / Asus P5Q-E / 2 x 2GB PC6400 Cl6 / Sapphire HD4870 512MB / Samsung 640GB / Hitachi 250 GB / NEC ND-3800 / Asus 16x48x DVD / Arctic Freezer Pro 7

Reg. datum: 27 juni 2006

Kan je die grafische kaart eigenlijk zelf veranderen? Of lukt dat alleen met veel moeite?

Lijkt me niet, die zal of gesoldeerd zitten op het mobo of op zijn minst speciaal zijn aangepast aan de behuizing.

Intel Core 2 Duo E8400 @ 3,6 / Asus P5Q-E / 2 x 2GB PC6400 Cl6 / Sapphire HD4870 512MB / Samsung 640GB / Hitachi 250 GB / NEC ND-3800 / Asus 16x48x DVD / Arctic Freezer Pro 7

31.05.58 - 30.09.08

Ik begin Apple steeds meer voor gek te verklaren wat die videokaart betreft :| Lekker de prijs 250 Euro omlaag, het is nu wel duidelijk waar ze op bespaard hebben...
Reg. datum: 09 januari 2004

Die artikels die jij aanhaalt zijn meer dan een jaar oud. toendertijd (nu ook?) was al bekend dat apple underclocked radeons krijgt helaas. Mijn radeon 1900 is ook iets lager geclocked dan de pc versies.

Er zijn echter wel tools om je kaart op te krikken in osx/windows. Heb het zelf ook wel eens gedaan maar zag het nut er niet meer van in want wat mij betreft is pc gaming dood ;)

Volgens mij zijn de radeons wel beter in HD videomateriaal en/decoderen dan nvidia tegenhangers en laat dat nu best wel belangrijk worden met al die ipod/appletv/imovie08 achtig spullen van apple de laatste tijd :)

Deslnietemin kan ik begrijpend dan tweakend nederland een mac met betere videokaart wil.

100% No Soul Guaranteed

31.05.58 - 30.09.08

quote:
lowfi schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 19:42:
Volgens mij zijn de radeons wel beter in HD videomateriaal en/decoderen dan nvidia tegenhangers en laat dat nu best wel belangrijk worden met al die ipod/appletv/imovie08 achtig spullen van apple de laatste tijd :)
Wat dat betreft is het ook een goede kaart, maar ze hebben niet eens een videokaartupgrade, waardoor de mensen die graag af en toe gamen eerder geneigd zijn een iMac te nemen. Ik begin toch een beetje te twijfelen nu ik zie dat de 2600 Pro's niet zo goed zijn. Ben geen die-hard gamer, maar als je ziet hoe die kaart scoort, dan belooft dat weinig goeds, zelfs als je iets als COD2 wil spelen.
quote:
want wat mij betreft is pc gaming dood ;)
Flikker op jij :P
inno is evile

Ik zie het probleem niet zo met die vid kaart.
Wie koopt er nu een mac om op te gamen?
ik niet jij?
Wie speelt er nieuwe games met maxed out graphics?
haast niemand op windows

ilife draait gewoon hardstike goed op nieuwe en oude imac's

inno

quote:
mr.inno schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 19:51:
Ze steken een kaart van 30 euro in een dure computer, dat is het probleem.
Moest je kunnen upgraden zou dat niet zo'n groot probleem zijn natuurlijk maar dat kan hier niet dus zit je vast met "brol".

Reg. datum: 27 juli 2005

Wat een gezeur om niets . Het is al zo vaak gezegd een Mac is niet om te gamen.

Trouwens over die Benchmarks daar gaat het nu over de 2400. Deze zit alleen in het budget model van de iMac. In de andere iMacs zit de 2600. Als je de 2600 neemt op die site , kun je zien dat die wel degelijk beter is dan de X1600.

Een iMac is geen game machine , het is voor de normale mensen. Dus gewoon lekker surfen mailen en dat soort stuff.

Ik vind het nieuwe design geslaagd , en zal er dan ook zeker 1 aan gaan schaffen.

quote:
carfreak02 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 19:55:
Wat een gezeur om niets . Het is al zo vaak gezegd een Mac is niet om te gamen.

Trouwens over die Benchmarks daar gaat het nu over de 2400. Deze zit alleen in het budget model van de iMac. In de andere iMacs zit de 2600. Als je de 2600 neemt op die site , kun je zien dat die wel degelijk beter is dan de X1600.

Een iMac is geen game machine , het is voor de normale mensen. Dus gewoon lekker surfen mailen en dat soort stuff.

Ik vind het nieuwe design geslaagd , en zal er dan ook zeker 1 aan gaan schaffen.
En voor surfen heb je idd ook een core 2 duo en 2gb ram nodig... En een videokaart is goed voor meer dingen dan alleen gamen tegenwoordig..

gadgeteer

quote:
mr.inno schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 19:51:
Wie koopt er nu een mac om op te gamen?
ik niet jij?
Gek, Steve stond een paar maanden geleden nog wel heel trots te verkondigen dat Leopard betere ondersteuning gaat bieden voor games. Het zou anders zijn als je zou zeggen dat de iMac als gamemonster gemarket wordt. In de Apple-familie kom je dan inderdaad snel bij een Mac Pro uit.
quote:
Wie speelt er nieuwe games met maxed out graphics?
haast niemand op windows
Dat is echt onzin. De markt voor high-end videokaarten is enorm, dat is echt niet omdat iedereen er van overtuigd is dat dat noodzakelijk is om een briefje in Word te typen.

Neemt niet weg dat ik het helemaal geen gekke keuze vind om een videokaart in de iMac te stoppen die net voldoende is om alle eye candy van Mac OS X en eenvoudige games aan te kunnen.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

31.05.58 - 30.09.08

Mac niet om te gamen? Niet met deze mentaliteit van Apple ja.Ik wil graag een lekker werkende computer waarop ik naast mijn algemene bezigheden nog af en toe een spelletje kan doen ook. Logisch dat Apple er standaard een kaart in gooit die goed is voor waar iMacs voor bedoeld zijn: thuisgebruik en media. Ze hadden op z'n minst een 8600 als upgrade aan kunnen bieden. Nu blijven ze weer een tijd zitten met het argument dat je op Macs niet kan gamen.

Ik blijf het stom vinden... scheelt ze waarschijnlijk een hoop klanten.
Het is en blijft een consumenten product. Deze zijn goed genoeg voor zo nu en dan een game, de standaard dingen en homevideo's te monteren. Dit kan allemaal goed met de iMac.

Ik zit er over te denken om een nieuwe iMac te kopen en dan geef ik mijn "oude", inmiddels alweer z'n 3e jaargang ingegaan, aan mijn vader. Zit alleen nog te twijvelen tussen een 24" en een 20". Maar ff kijken wanneer ze in Leeuwarden in de winkel staan.

iMac, 24", 2.4GHz Intel C2D, 3GB RAM | MacBook Pro, 15", 2.33GHz Intel C2D, 3GB RAM

Reg. datum: 13 september 2003

quote:
dawuss schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 20:00:
Dat is echt onzin. De markt voor high-end videokaarten is enorm, dat is echt niet omdat iedereen er van overtuigd is dat dat noodzakelijk is om een briefje in Word te typen.
Inderdaad, men kan alleen maar gissen waarom Apple altijd, maar dan ook echt altijd van die zwakke grafische kaarten in haar computers stopt. Het vreemde is dat voor bijna alle andere componenten Apple vaak juist wel de wat betere en duurdere versies kiest.

Ruim baan voor de geemancipeerde vrouw!

Reg. datum: 09 oktober 2005

http://images.apple.com/imac/images/gallery/imackeyboard_4_20070807.jpg

_/-\o_ 8)

heb dislexie, sorry

quote:
lowfi schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 19:42:
Die artikels die jij aanhaalt zijn meer dan een jaar oud. toendertijd (nu ook?) was al bekend dat apple underclocked radeons krijgt helaas. Mijn radeon 1900 is ook iets lager geclocked dan de pc versies.

Er zijn echter wel tools om je kaart op te krikken in osx/windows. Heb het zelf ook wel eens gedaan maar zag het nut er niet meer van in want wat mij betreft is pc gaming dood ;)
Dan leg ik nu de bewijslast even bij jou en mag jij laten zien dat die paar procent onderklok een verklaring is voor een 50% performance gap. Laat ook maar gelijk zien dat deze benchmarks achterhaalt zijn. Met een bron graag.

Of geef nou gewoon toe dat Apple nog behoorlijk wat in te halen heeft wat betreft gaming performance; wil je nou echt vertellen dat je happy bent nu met wat ze eraan doen?

Apple is goed bezig maar ze hebben nog steeds een trap in de kont nodig als hun machines een serieus alternatief willen worden voor zelfs maar casual gamers.
quote:
'Normale mensen'. Mensen die zo nu en dan een spelletje (zelfs een wat ouder spelletje) willen spelen zoals de auters het bedoeld hebben op native res zijn geen normale mensen? De toenemende hoeveelheid games op de Mac is niet bedoeld voor normale mensen? Waarom zit er dan in godsnaam überhaupt een videokaart in die dingen in plaats van een GMA150?

For the record: Als deze iMacs een behoorlijke videokaart hadden gehad, dan was ik klant geworden. Dat is dus alvast één 'abnormaal mens' die Apple kan afschrijven als klant.

Dr. Strangelove wijzigde dit bericht 08-08-2007 20:19 (27%)

quote:
Nu een foto van de schermen waarop je bij apple een lelijk beeld hebt en bij de pc op hoogste grafische kwaliteit kunt gamen. O-)

quote:
hellsnake schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 20:17:
[...]

Nu een foto van de schermen waarop je bij apple een lelijk beeld hebt en bij de pc op hoogste grafische kwaliteit kunt gamen. O-)
Speel toch geen games en doe bijna geen 3d werk.

dus who cares :*)

Wil wel graag de nieuwe, maar ben bang dat ik nu heelmaal niks meer vang voor me huidige 20" core duo met 1.5gb ram :(

Garta wijzigde dit bericht 08-08-2007 20:19 (16%)

heb dislexie, sorry

Since 1983
Reg. datum: 09 juli 2001

quote:
MarkoZ371 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 20:18:
[...]

Speel toch geen games en doe bijna geen 3d werk.

dus who cares :*)

Wil wel graag de nieuwe, maar ben bang dat ik nu heelmaal niks meer vang voor me huidige 20" core duo met 1.5gb ram :(
genoeg, ik heb 2 weken terug mijn 3 jaar oude 20" G5 1.8ghz met 1gb verkocht voor 850,- _/-\o_
had zeker 30 reacties via marktplaats.
das meteen het geluk met een apple, het behoudt z'n waarde aardig

1000 euro moet wel lukken.

maarja moet ik nog 400-500euro bijleggen voor leuke 20" (stundente korting en zelf ram updaten)

is tog veel geld

heb dislexie, sorry

Reg. datum: 22 februari 2006

-offtopic-

Sorry, maar besef je wel hoeveel geld dat nog is voor zulk een machine...
Ter vergelijking, mijn 1,5 jaar oude pc is nu van meer dan 1500 euro nog 350-400 euro waard
(zonder scherm gerekend).

Ik besef dat als je apple koopt, hoopt op die hoge verkoopwaarde.
Maar, maak het nu toch niet te gek...

-offtopic-

quote:
Ik vind altijd wel dat Apple over dit een beetje overdrijft.

Een vriend van mij heeft een iMac (zo'n bolletje), en een Dell, en die Dell staat onder het bureau. Nu is het echt niet zo dat het bij die Dell 1 grote teringzooi van draden is, integendeel, het ziet er ongeveer hetzelfde uit als bij de iMac.

Ik vind de nieuwe iMac heel mooi, alleen past het tobo met de witte toetsen de de oude muis er gewoon echt totaal niet bij. Best zonde vind ik.

Spelling is een keuze | Weblog

Reg. datum: 04 augustus 2002

quote:
Maar Dell heeft wel een in de hoogte verstelbaar scherm. Nog altijd zonde vind ik, dan staat daar een prachtige design-pc, ligt er een boek/pak papier/whatever onder om hem op de juiste hoogte te krijgen 8)7

Verder overdrijft apple inderdaad wel een beetje en ik zie de 'kabelzooi' toch niet als ik aan mijn pc zit ;)

ComBax wijzigde dit bericht 08-08-2007 21:02 (11%)

Nou, na veel wikken en wegen, dit gaat toch maar mijn nieuwe muziek 'PC' worden. De MacPro is me (helaas) toch veel te duur. Ik ben alleen niet zo blij met de ATI kaart, maar voor muziek maakt dat toch niet echt uit. :)

quote:
lintweaker schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 21:03:
Nou, na veel wikken en wegen, dit gaat toch maar mijn nieuwe muziek 'PC' worden. De MacPro is me (helaas) toch veel te duur. Ik ben alleen niet zo blij met de ATI kaart, maar voor muziek maakt dat toch niet echt uit. :)
Zoveel wikken en wegen kan dat niet zijn.... Het is maar pas bekend dat er een nieuwe iMac is...

Maar ik begrijp wat je bedoelt. Ik wacht nog ff tot ze in de winkel staan en ik wat meer geld heb :D toch wel handig.

iMac, 24", 2.4GHz Intel C2D, 3GB RAM | MacBook Pro, 15", 2.33GHz Intel C2D, 3GB RAM

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 41 42 43 44 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: