Hoofdcategorieën
Topicacties

Intel iMac 2G: Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 41 42 43 44 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 07 december 2004

quote:
Lord of the Lints schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 02:59:
het verticale deel van de poot lijkt toch wel erg veel op de nieuwe Imac! :)
Besef je wel hoe absurd het is wat je zegt?

Net zoals een komkommer veel gelijkt op een banaan, maar dan rechter, groter en groen ...

'het vercticale deel' slaat wel alles. Ja, een rechtopstaand stuk aluminium met een gat in gelijkt op een rechtopstaand stuk aluminium met een gat in dat dezelfde functie heeft 8)7 Op hoeveel manieren kan je een poot in alu maken?

Los daarvan vind ik nog eens niet dat ze op elkaar gelijken. De opstaande poot van een iMac is recht en leunt lichtjes voorover, zonder knik in dus.
quote:
Ik denk dat ik toch liever voor een mini ga (zodra Leopard uitkomt) en voor het geld dat ik overhoud er nog een Dell 24 inch tft bijhaal! :P
Moet je zelf weten, groter is alleen niet altijd beter. Afhankelijk van wat je doet natuurlijk, maar groter is vaak alleen maar om 'groter' te hebben en te patsen bij bezoekers ;) . Veel extra geld voor weinig extra nut/voordeel.

Ik denk dat je meer hebt aan een computer met een snellere (grotere) harde schijf, gewone desktop hardware en weinig 'clutter' dan aan een mini die het toch net niet is, gecompenseerd met een huge ass scherm. Vergis je niet, een mini ziet er leuk uit, maar uiteindelijk is toch veel compromis en nét niet zo handig. Ik heb zelf een mini gehad. Ik zou het wel weten: 100x 20" iMac (desnoods een witte als dit design je niet bevalt) boven een mini met dell display.

ipv geld over te houden voor een dell, houd je gewoon nóg meer over, full stop 8) Bij de iMac hoef je ook geen toetsenbord en muis te kopen

Maar goed, lichtelijk offtopic.

alvi wijzigde dit bericht 08-08-2007 03:53 (4%)

Vandaag @ kraagjes.nl:
Reg. datum: 18 september 2001

quote:
davidgilmour schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 22:15:
Ik heb het draadloze toetsenbord besteld. Waanzinnig duur, meer dan 180 gulden inc. verzend :)
Guldens? Wtf zijn dat?
Pure anandamine!
Reg. datum: 24 februari 2001

quote:
offtopic:
Een antieke muntsoort, ik geloof dat 1,8 á 1,9 gulden een euro is tegenwoordig?

Wau wau!

Reg. datum: 23 juni 2003

Ik moet zeggen dat ik het platte echt wel strak vind aan de iMac. Maar..... Dat zwart ken eg nie! Je maakt 'em of helemaal zwart of helemaal wit. Wat overigens beter zou zijn was om hem helemaal stainless silver te maken, zoals de zijkant van de Mac Mini. Dat in combinatie met het stainless silver tobo is gewoon prachtig. Dan alleen nog en silverkleurige muis erbij: ongeveer zoiets -->

http://www.johnlewis.com/jl_assets/product/230204163.jpg

offtopic:
[quote]Zoefff schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 07:33:
[...]
Guldens? Wtf zijn dat?
[/quote]
dat is een muntsoort die vervangen werd door de euro. er veranderde toen verder niets aan de prijzen. alleen je salaris halveerde. was een practical joke van minister Zalm.

the alien you never expected
Reg. datum: 12 maart 2003

Volgens mij veranderd de koers van gulden-euro niet hoor. Een euro was toch iets van 2.20271 gulden ofzo? Aardig lang geleden alweer.

Wait...what?

Niet om te zeuren, maar is er iemand die mij kan verwijzen naar een link/uit ervaring kan vertellen wat de voordelen van de nu gebruikte glossy schermen zijn? Ik begrijp de keuze hiervoor niet zo heel goed.
Of heeft het puur te maken met de constructie van dit soort schermen waardoor e.e.a dunner wordt.

Op een laptop vind ik dit soort schermen nog wel overkomelijk. Mocht je last hebben van ernstige reflecties dan is het een koud kunstje om even je laptop te verkassen. Bij een desktop wordt dit toch wel wat moeilijker.

YellowCube wijzigde dit bericht 08-08-2007 08:28 (12%)

als mollen mollen mollen mollen mollen mollen

Reg. datum: 02 juni 2001

Unboxing! Deze Flickr-gebruiker heeft een nieuwe iMac gekocht en ook gelijk binnen (?):

http://farm2.static.flickr.com/1084/1046942525_e6c253f32d.jpg?v=0
http://farm2.static.flickr.com/1398/1047705752_066dbf67f8.jpg?v=0

Meer:
http://www.flickr.com/photos/fox-orian/with/1047320849/

Wa' seggie?
Reg. datum: 01 april 2000

Heeft iemand de Quicktime stream ook als op zich zelf staand videobestand? Kan hier op m'n werk namelijk geen streams bekijken....

Apple Macbook Pro C2D 2.4Ghz - 2GB RAM - 200GB HD - 8600GT 256MB RAM - 23 inch Apple Cinema HD Display - Iphone3G Black 16GB

Reg. datum: 03 februari 2001

Moet erg wennen aan het design. Maar even voor de duidelijkheid, wordt de nieuwe iMac met iLife '08 en iWork '08 geleverd?

Het is toch alleen met iLife? Nou binnenkort maar even de Mac1 binnenlopen voor een demo-cd en kijken of ik iWork voor 99 dollar kan krijgen. Familypack is trouwens ook erg aantrekkelijk tegen 129.

Maar eens zien of het wat is. iMac, misschien ene vooruitgang qua techniek. Design vind ik nog niet. Nu weer wachten op Leopard.

Wa' seggie?

quote:
Maeslant schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 09:20:
Moet erg wennen aan het design. Maar even voor de duidelijkheid, wordt de nieuwe iMac met iLife '08 en iWork '08 geleverd?

Het is toch alleen met iLife? Nou binnenkort maar even de Mac1 binnenlopen voor een demo-cd en kijken of ik iWork voor 99 dollar kan krijgen. Familypack is trouwens ook erg aantrekkelijk tegen 129.

Maar eens zien of het wat is. iMac, misschien ene vooruitgang qua techniek. Design vind ik nog niet. Nu weer wachten op Leopard.
iLife zit er standaard op, iWork wordt een trial van meegeleverd.

Apple Macbook Pro C2D 2.4Ghz - 2GB RAM - 200GB HD - 8600GT 256MB RAM - 23 inch Apple Cinema HD Display - Iphone3G Black 16GB

Keep trying

quote:
Dancing_Animal schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 00:00:
[...]

Maak van dat 'G2' dan 'tweede generatie'. Ik zat nu echt te denken wat nou weer een iMac G2 was. Bij de volgende wordt het Intel G3, da's helemaal verwarrend.
We kunnen ook de benaming van Apple aanhouden :) In dat geval wordt het "iMac (Mid 2007): Ervaringen & Discussie".

“Gee Brain, what do you want to do tonight?”
“The same thing we do every night, Pinky – Try to take over the world!”
| nu met 214 avatars! | Icarus@IRC | 宇多田ヒカル \o/ |

gadgeteer

En anders is in plaats van "iMac G2", een benaming als "iMac 2G", zoals we ook wel eens over iPods praten wel handig :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

maar dit is toch de vierde generatie iMac's?

31.05.58 - 30.09.08

Tweede generatie Intel iMacs ;) Maar het is voor de duidelijkheid misschien wel handig om G2 in 2G te veranderen.

Heeft iemand trouwens wat meer info over hoe de 2600 Pro presteert? Dan bedoel ik niet of hij de GUI op 1900*1200 aan kan, maar qua games enzo.
Koffie? ja graag...
Reg. datum: 04 maart 2005

quote:
YellowCube schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 08:27:
Niet om te zeuren, maar is er iemand die mij kan verwijzen naar een link/uit ervaring kan vertellen wat de voordelen van de nu gebruikte glossy schermen zijn? Ik begrijp de keuze hiervoor niet zo heel goed.
Of heeft het puur te maken met de constructie van dit soort schermen waardoor e.e.a dunner wordt.

Op een laptop vind ik dit soort schermen nog wel overkomelijk. Mocht je last hebben van ernstige reflecties dan is het een koud kunstje om even je laptop te verkassen. Bij een desktop wordt dit toch wel wat moeilijker.
Een stukje lees voer: Klik
Hier wordt het pricipe uitgelegt. Neem het wel met een koreltje zout. Mijn eigen ervaring is zolang je achter je geen licht bron heb is er niks aan de hand (hoek van inval is hoek van uitval). De rest wat nog in het scherm spigeld is out of focus als je naar de inhoud van het scherm kijkt (kan problemen geven op grotere afstanden omdat het oog focus van van +/- 10cm tot +/- 3m voor onijndig).

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

Reg. datum: 14 augustus 2001

quote:
Mei schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 10:34:
Tweede generatie Intel iMacs ;) Maar het is voor de duidelijkheid misschien wel handig om G2 in 2G te veranderen.
Op allerlei sites wordt-ie gewoon de "4th gen iMac" genoemd, wat ook logischer is. Dit is de vierde keer dat de vormgeving omgegooid wordt, al die tussentijdse kleine upgrades (kloksnelheidje omhoog, andere drive, etc) zijn natuurlijk geen generatie verandering.
Reg. datum: 28 augustus 2003

Mooie iMac, maar ik wacht even tot er een betere GPU in zit (wilde mijn 17" sowieso al eens vervangen door een 20"). Ik had eerder gehoopt dat ze er een 8600 GT of een HD 2600 XT in hadden gedaan, maar als ik de benchmarks mag geloven dan is de Radeon HD 2600 Pro teleurstellend, net als de 2400, althans voor de mensen die een beetje willen gamen, zeker op die hogere resoluties.

Maar qua design vind ik hem er goed uitzien, en zo'n glossy scherm lijkt me ook wel wat. :)

Frietsaus wijzigde dit bericht 08-08-2007 11:25 (3%)

- niks -

Heeft iemand niet een vergelijking sites waar de GPU wordt getest?
Bijvoorbeeld in vergelijking met de GPU van de nieuwe Macbook Pro...

- iPhone 3G / EOSje 30D -

Reg. datum: 02 november 2005

De GPU is echt kak! De 8600GT is gewoon een veel betere kaart. Jammer dat apple zo de "gamers" gewoon niet tegemoet komt door een meeroptie mogelijk te maken in de vorm van een 8600GT. Gamen op iets ander dan de native resolution op een imac ziet er niet uit.

Hier zijn wat benchies beschikbaar:

http://www.trustedreviews.com/graphi...and-2400-XT/p7

Reg. datum: 13 september 2003

quote:
Dat is natuurlijk wel een beetje de traditie he? Kan me nog herinneren dat toen ik een (G3) iMac kocht in 2000 deze met zo'n ATI rage kaart kwam, terwijl de veel betere Radeon al een tijdje uit was. Even later kocht ik nog een vrij prijzige (voor toen) G4, met een Gforce 4 MX. Sta je daar dan met je Mac van enkele 1000'en, loop je langs de Vobis en zie je precies jouw grafische kaart in de budget bak liggen voor 50,- ofzo.

Ruim baan voor de geemancipeerde vrouw!

Wa' seggie?

Tja beetje vreemd is het idd wel. Apple promoot de iMac als mac voor het hele gezin, en vertellen ze vol trots dat EA games voor de mac gaat ontwikkelen, maar je hebt haast een Mac Pro of Macbook Pro nodig om een beetje goed te kunnen draaien.

Reg. datum: 15 augustus 2006

Heb gisteravond mijn Macbook in de verkoop gezet om deze te vervangen met de nieuwe iMac. :) Zocht een extern tft scherm voor mijn Book, maar nu de iMac er is schaf ik die gewoon aan :D

Reg. datum: 13 september 2003

Weet eigenlijk of Apple nog steeds de duurdere Merom gebruikt als CPU, of dat men de goedkoper Conroe is gaan gebruiken?

Het feit dat je nu voor de 2.8Ghz Extreme kan kiezen zou suggereren dat ook de andere modellen de Conroe gebruiken (je moet er immers je design en koeling voor aanpassen, en het lijkt me stug dat de 2.8Ghz opeens een ander design heeft).

Als ze niet meer de Merom zouden gebruiken is dat wel jammer. De vorige iMac (zeker de 24") was -extreem- stil. Zelfs onder 100% belasting. Een Merom is wat duurder dan een Conroe, en biedt bij de zelfde clock ongeveer de zelfde prestaties, maar hij is wel een stuk zuiniger.

En qua design, is dit het 5de iMac ontwerp. De CRT iMac is in de (dacht) G revisie behoorlijk van looks veranderd. Slot-in ipv schuiflade, veel meer gestroomlijnde achterkant, en een heel ander koelsysteem (passief ipv een ventilator).

Ruim baan voor de geemancipeerde vrouw!

Reg. datum: 27 februari 2004

Ik heb de voorbije weken het iMacnieuws (zo goed mogelijk) op de voet gevolgd en heb tot dan een Mac Mini van een vriend gebruikt, naast mijn Vista PC. Nu die nieuwe iMacs eindelijk uit zijn, maak ik me als utter-Apple-noob toch wel wat zorgen: zal ik één van m'n 226BW's kunnen aansluiten op m'n nieuwe iMac als extre scherm, of niet? Wat nu gedaan :|

dsog wijzigde dit bericht 08-08-2007 12:33 (18%)

0118 999 881 999 119 7253

quote:
flowerp schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 11:54:
En qua design, is dit het 5de iMac ontwerp. De CRT iMac is in de (dacht) G revisie behoorlijk van looks veranderd. Slot-in ipv schuiflade, veel meer gestroomlijnde achterkant, en een heel ander koelsysteem (passief ipv een ventilator).
Qua ontwerp is er tussen de 2 G3's niets veranderd. Alleen de slot/tray verandering, maar dat doet niets af aan de looks. Dit is het 4e ontwerp.

De drie van mOrPhie:
- Respecteert uw medeforumgebruiker!
- Gebruikt CHECK IMAGES!
- Ook in den huiskamer is serieus toegestaan!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 41 42 43 44 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: