De 24 hadden ze nog niet staan, heb er verder ook niet echt naar gevraagd. Was namelijk eigenlijk op zoek naar een "iMok"Mei schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 17:06:
[...]
Hadden ze nog info over de 24"?
* Mei wil er maandag ofzo ffies langs en dan eventueel een Macje meenemen
Ik heb een vraag waar jullie hopelijk een antwoord op kunnen geven...
De boekhoud computer van mijn vader is vandaag stuk gegaan en het is dus nu tijd voor een nieuwe. Hij wil nu de nieuwe iMac kopen, maar wilt eerst zeker weten dat het boekhoudpakket daar ook op werkt.
Het gaat om het pakket Multiverse Lite van Unit4. Het pakket is voor windows geschreven en zal dus moeten gaan draaien d.m.v. Bootcamp. Kan ik er vanuit gaan dat dit gewoon zal werken of werkt niet elke applicatie onder bootcamp.
Bootcamp is nu geloof ik beta en de volledige versie zal met Leopard gereleased worden. Werkt de beta goed genoeg om tot die tijd de boekhouding te kunnen doen?
De boekhoud computer van mijn vader is vandaag stuk gegaan en het is dus nu tijd voor een nieuwe. Hij wil nu de nieuwe iMac kopen, maar wilt eerst zeker weten dat het boekhoudpakket daar ook op werkt.
Het gaat om het pakket Multiverse Lite van Unit4. Het pakket is voor windows geschreven en zal dus moeten gaan draaien d.m.v. Bootcamp. Kan ik er vanuit gaan dat dit gewoon zal werken of werkt niet elke applicatie onder bootcamp.
Bootcamp is nu geloof ik beta en de volledige versie zal met Leopard gereleased worden. Werkt de beta goed genoeg om tot die tijd de boekhouding te kunnen doen?
iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85
Dmv Bootcamp draai je Windows gewoon normaal, niet geemuleerd oid. Alle programma's werken dus gewoon. Nieuwe versies van Bootcamp hebben te maken met nieuwere drivers die meegeleverd worden (voor Windows).
Ja, want Windows draait net goed of slecht zoals op een 'gewone' pc.[FrEEzEr] schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 17:16:
Verwijderd
Een klein vraagje: Is het onverstandig om naast de standaard 1GB geheugenmodule een 2GB module van bijvoorbeeld Corsair te plaatsen? Ivm dat dual memory gebeuren.
Het hoeven geen geheugenmodules te zijn van gelijke grootte; zolang er twee inzitten is het goed. Daarbij is is meer geheugen heel fijn voor je performance dus een totaal van 3GB zul je veel plezier aan beleven.Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 17:55:
Een klein vraagje: Is het onverstandig om naast de standaard 1GB geheugenmodule een 2GB module van bijvoorbeeld Corsair te plaatsen? Ivm dat dual memory gebeuren.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
@Tweak_dude & tiguan
Tnx! Kan ik mijn vader blij maken
Tnx! Kan ik mijn vader blij maken
iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85
Verwijderd
ik heb vandaag ook even met de 20" en de 24" gespeeld. vind hem toch wel erg mooi hoor, en het nieuwe toetsenbord is helemaal superb !!
heb zelf ook maar een wireless keyboard voor thuis meegenomen
verder is het super dat er nu een glazen plaat voor het LCD zit, veel krasbestendiger !
intresse in een foto van de 20" en 24" naast elkaar ?
heb zelf ook maar een wireless keyboard voor thuis meegenomen
verder is het super dat er nu een glazen plaat voor het LCD zit, veel krasbestendiger !
Ik heb direct na lancering de iMac 24" met 2.8ghz cpu besteld, de verwachte leverdatum is helaas pas 21-8, nog even wachten dus
JazekerVerwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 18:39:
[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]
Wat was je motivatie om voor de 2,8GHz te gaan ipv de 2,4GHz versie?kieskes schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 18:42:
Ik heb direct na lancering de iMac 24" met 2.8ghz cpu besteld, de verwachte leverdatum is helaas pas 21-8, nog even wachten dus
Okay, net 1 minuut geleden bestelling voor 24" iMac 2,4GHz, mini-DVI>DVI adapter en iPod dock de deur uit gedaan
Drie keer raden!Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 18:39:
Ik heb de nieuwe iMac 20" bekeken bij HTR in Utrecht. Het viel me vooral op dat hij nog dunner is dan de vorige iMac. Wel ziet de vorige iMac er strakker en meer als een kunstwerk uit. Het spiegelende glas lijkt me geen probleem.
Verwijderd
Bedankt, maar van Wikipedia haal ik het volgende:Hoedje schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 17:58:
[...]
Het hoeven geen geheugenmodules te zijn van gelijke grootte; zolang er twee inzitten is het goed. Daarbij is is meer geheugen heel fijn voor je performance dus een totaal van 3GB zul je veel plezier aan beleven.
A matching pair needs to match:
• Capacity (e.g. 1024 MiB)
• Speed (e.g. PC5300). If speed is not the same, the lowest speed of the two modules will be used. Likewise, the highest latency of the two modules will be used.
• Number of chips and sides (e.g. 2 sides with 4 chips on each side)
En deze grafiek geeft aan dat een combinatie 2 verschillende modules slomer is.
Hoe zit het precies?
http://www.youtube.com/watch?v=xJvSnRm0uQM
Damn! die is echt gaaf! Begin januari krijgh ik een nieuwe computer. Ik zit nu echt te twijfelen tussen een PC en een iMac
Damn! die is echt gaaf! Begin januari krijgh ik een nieuwe computer. Ik zit nu echt te twijfelen tussen een PC en een iMac
2 Modules van dezelfde grootte is het snelst. Je kan er wel 1 van 1GB en 1 van 2GB in doen, maar dan lever je behoorlijk veel CPU-performance in, omdat die geheugenbandwidth tekort komt. Dat komt doordat je dan geen dual channel hebt. Het is dus het verstandigst om 2 dezelfde modules te nemen.Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 21:47:
[...]
Bedankt, maar van Wikipedia haal ik het volgende:
• Speed (e.g. PC5300). If speed is not the same, the lowest speed of the two modules will be used. Likewise, the highest latency of the two modules will be used.
Hoe zit het precies?
Zie ook RAM FAQ
[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]
Ben vandaag ook even wezen spieken in de Apple store in Haarlem, en moet zeggen dat 'ie inderdaad bizar dun is. Het toetsenbord typt (zoals verwacht) net zo lekker als m'n MacBook en ziet er erg slick uit. Het scherm vind ik nog wel een beetje wennen. De kleuren zijn mooi, maar de verticale (!) kijkhoek vind ik niet optimaal. Als je niet onder een redelijke hoek t.o.v. het scherm staat komen de kleuren heel 'gewassen' op me over. Recht van voren ziet het er dan wel weer perfect uit. Van de glans heb je echt totaal geen last.Cubix schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 20:51:
[...]
Drie keer raden!
Ik heb de nieuwe iMac 20" bekeken bij HTR in Utrecht. Het viel me vooral op dat hij nog dunner is dan de vorige iMac. Wel ziet de vorige iMac er strakker en meer als een kunstwerk uit. Het spiegelende glas lijkt me geen probleem.
Helaas hadden ze er geen 24" model staan (moesten ze nog uitpakken), want daar schijnt een ander scherm in te zitten. Maar stiekem heb ik toch al wel besloten om hem te kopen, de vraag is alleen of ik nog even wacht totdat Leopard uit is...
De slechte verticale kijkhoek zal dan wel het resultaat van het TN-paneel zijn.
[ Voor 56% gewijzigd door Frietsaus op 09-08-2007 23:20 ]
jammer dat ze het witte laten varen. vind deze niet zo heel mooi helaas
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Ik wacht iniedergeval nog wel heel even op Leopard, zo lang is het niet meer (hopelijk). Het is toch net even een iets grotere kick als je -en- een machine met nieuwe looks hebt -en- een spiksplinternieuw OS.Zoefff schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 23:10:
Helaas hadden ze er geen 24" model staan (moesten ze nog uitpakken), want daar schijnt een ander scherm in te zitten. Maar stiekem heb ik toch al wel besloten om hem te kopen, de vraag is alleen of ik nog even wacht totdat Leopard uit is...
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
Helemaal mee eens.Dutchzilla schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:00:
jammer dat ze het witte laten varen. vind deze niet zo heel mooi helaas
Vooral door die zwarte rand om het scherm zelf springt de behuizing er veel meer uit nu, het witte was veel eleganter imo.
Kijk eens goed naar dat grafiekje, wat komt er als hoogste uit? Jawel, de configuratie met het meeste geheugen, namelijk 2 GB. Zie ook deze uitgebreide test: "To Pair or Not to Pair".Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 21:47:
[...]
Bedankt, maar van Wikipedia haal ik het volgende:
Hoe zit het precies?
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Ik ben juist blij dat het witte eindelijk weg is! Vreselijk ontwerp waren de oude. Eerder was het makkelijk ik wil een Mac Pro maar nu omdat de iMac ook een mooie behuizing heeft wordt het meteen een stuk lastiger. Zucht.Helemaal mee eens.
Vooral door die zwarte rand om het scherm zelf springt de behuizing er veel meer uit nu, het witte was veel eleganter imo.
Ik denk trouwens dat met Leopard erop.. deze iMac helemaal compleet maakt. Dit vooral omdat de "taskbar" ook zwartglanzend is... Snap wel waarom ze nu dit ontwerp hebben gekozen.
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Verwijderd
Klopt ja, maar het meest opvallend in de grafiek is toch wel dat 2 gelijke modules sneller presteren dan 2 verschillende. Het verschil tussen "Dual 1GB" en "Dual 512MB" is relatief erg klein.Hoedje schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 01:48:
[...]
Kijk eens goed naar dat grafiekje, wat komt er als hoogste uit? Jawel, de configuratie met het meeste geheugen, namelijk 2 GB. Zie ook deze uitgebreide test: "To Pair or Not to Pair".
De uitgebreide test zegt inderdaad weer iets anders. Alleen bij de "Halo" en "Xbench" tests scoort "1024+2048" iets lager dan "2x 1024". Misschien is het van belang te weten welke applicaties je gebruikt, alvorens een keuze omtrent het geheugen te maken.
True, maar het gaat er mij vooral om dat ik niet weer €129,- hoef af te tikken voor Leopard. Heb nog geinformeerd of er er nu al vouchers bij krijgt, maar dat doen ze pas een x aantal dagen voor de release (stuk of 20 wist de verkoper mij te vertellen).flowerp schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:14:
[...]
Ik wacht iniedergeval nog wel heel even op Leopard, zo lang is het niet meer (hopelijk). Het is toch net even een iets grotere kick als je -en- een machine met nieuwe looks hebt -en- een spiksplinternieuw OS.
Misschien heeft dat meegewogen in de keuze, maar ik denk dat het voornamelijk te maken heeft met de rust voor je ogen. Die zwarte rand kijkt namelijk erg prettig. Zeker bij applicaties als Lightroom ga ik er niet van balenFalcon schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 08:37:
Ik denk trouwens dat met Leopard erop.. deze iMac helemaal compleet maakt. Dit vooral omdat de "taskbar" ook zwartglanzend is... Snap wel waarom ze nu dit ontwerp hebben gekozen.
Verwachte leverdatum voor mijn 24" iMac met 2.8 GHz CPU, 500 GB HD, 1 GB RAM (ik druk er zelf 4 GB Crucial RAM in) en wireless toetsenbord en muis...24 sept
Alleen door dat wireless toetsenbord loopt de levertijd zo op. Grrrrr!
Als je iMac zelf geen BTO is, dan kan je deze bestelling beter annuleren en een nieuwe plaatsen voor de iMac en een aparte voor het tobo, mocht dat mogelijk zijn.
Hier moet je nog bij bedenken dat deze tests zijn gedaan met een macbook, welke ook het interne geheugen gebruiken voor de videokaart. Aangezien de iMacs videokaarten met eigen geheugen hebben, zal de invloed van dual channel nog minder zijn. In het algemeen is het dus altijd beter om meer geheugen te hebben dan dual channel.Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 08:44:
[...]
Klopt ja, maar het meest opvallend in de grafiek is toch wel dat 2 gelijke modules sneller presteren dan 2 verschillende. Het verschil tussen "Dual 1GB" en "Dual 512MB" is relatief erg klein.
De uitgebreide test zegt inderdaad weer iets anders. Alleen bij de "Halo" en "Xbench" tests scoort "1024+2048" iets lager dan "2x 1024". Misschien is het van belang te weten welke applicaties je gebruikt, alvorens een keuze omtrent het geheugen te maken.
Ja alleen dat kost me 50 euro extra. En daar heb ik geen zin in, want je zal altijd zien dat achteraf de levertijd reuze meevalt. Ik denk dat ze een flinke slag om de arm nemen. Als het me wel de keel uit gaat hangen, dan pas ik de order wel aan.Mei schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:32:
Als je iMac zelf geen BTO is, dan kan je deze bestelling beter annuleren en een nieuwe plaatsen voor de iMac en een aparte voor het tobo, mocht dat mogelijk zijn.
Klopt, stom, is waar ookBlaffeh schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:40:
[...]
Ja alleen dat kost me 50 euro extra. En daar heb ik geen zin in, want je zal altijd zien dat achteraf de levertijd reuze meevalt. Ik denk dat ze een flinke slag om de arm nemen. Als het me wel de keel uit gaat hangen, dan pas ik de order wel aan.

Klopt het nu dat er geen sleep indicator light meer op zit? Hoe kan je dan zien of de computer uitstaat of in sluimer.. ?
De magneet voor de remote is ook al weg...Frietsaus schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:02:
Klopt het nu dat er geen sleep indicator light meer op zit? Hoe kan je dan zien of de computer uitstaat of in sluimer.. ?
Er zit een nieuwe functie op dat hij zachtjes kan gaan snurken.Frietsaus schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:02:
Maar serieus.....dat vind ik ook wel een gemis en ik snap niet helemaal waarom er nu geen klein LEDje op mag zitten.
Die ligt bij mij toch altijd op de plek waar ik hem gebruik, dus op de bank ofzo. Bij mijn Mac zelf heb ik hem niet echt nodig.
[ Voor 25% gewijzigd door zimbab op 10-08-2007 11:32 ]
Ik vind eigenlijk het wel vreemd dat ze geen slimmigheidje bedacht hebben om de remote te laten...... Ik weet nu al van mezelf dat ik m kwijt ga raken als ik hem niet meer aan mijn mac vast kan plakken
.
[ Voor 33% gewijzigd door Kluus op 10-08-2007 11:44 ]
Mac Mini was ook een optie, alleen kunnen daar geen twee schermen op.Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 21:48:
[...]
Waarom geen Mac Mini? Het model van eergisteren kost maar 499/549 euro, is in prijs verlaagd.
Inderdaad, de vouchers worden altijd meegeleverd vanaf het moment dat de definitieve aankondiging plaatsvindt met de definitieve launchdatum enzo. Dat is meestal minder dan een maand van tevoren.Zoefff schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:13:
[...]
True, maar het gaat er mij vooral om dat ik niet weer €129,- hoef af te tikken voor Leopard. Heb nog geinformeerd of er er nu al vouchers bij krijgt, maar dat doen ze pas een x aantal dagen voor de release (stuk of 20 wist de verkoper mij te vertellen).
Overigens is het beter om dan ook nog even te wachten met aanschaffen tot Leopard echt uit is, want met die vouchers kan je namelijk (tegen verzendkosten van 10 a 20 euro) alleen een Upgrade CD krijgen. Daar kan je niet vanaf booten dus je moet met die upgrade CD altijd eerst het oude, meegeleverde OS installeren en dan het nieuwe OS. Zo was het bij de voorgaande OS releases in elk geval.
Erg vreemd want na de definitieve release doet Apple niet meer aan upgrade-only versies. Ik snap het niet zo. Maar het is wel irritant als je zo'n CD hebt.
Ik heb stad en land afgebeld en ze zeggen overal het zelfde.Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:42:
Hopelijk belt de Apple Store vandaag dat ze de iMacs hebben.
20" imacs vanmiddag, 24" begin volgende week.
Drat. Ik wil uiteraard weer de 24"

You can't free a fish from water.
Verwijderd
Ik vind 't jammer dat ze steeds de dunste willen zijn... De huidige iMac zonder de rand vanonder zou perfect geweest zijn (à la ACD met ingebouwde computer)...
Is dat het 20" 2.4 met de 2600HD Pro of ht kleinere model met de 2.0 G en de 2400XT ?Frietsaus schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 12:02:
Het 20" model heeft een TN paneel:
Model Name LM201WE3(TN)
Active Area [mm] 433.4 x 270.9
Outline Dimension [mm] 459.4 x 296.4
Thickness [mm] 16.5
Resolution 1680 x 1050
Aspect Ratio 16:10
Pixel Pitch [mm] 0.258
Number of Colors 16.7 M, 8bit(FRC)
Luminance [cd/?] 300
Color Saturation (%) 72%
Weight [g] 2500
Contrast Ratio 1000:1
Interface LVDS
Viewing Angle [?,U/D/L/R] 160/160
Color Temperature [K] 6500
Response Time [ms] 5
Het zal wel nodig zijn geweest om de computer goedkoper te kunnen maken, erg jammer want de vorige 20" had zeker weten geen TN paneel.
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Dus ze krijgen vanmiddag over de 20 inch Imacs binnen.
Hmm, na het werk toch even langs de apple store dan. Vind de nieuwe Imac erg mooi, heb een nieuwe pc nodig en dan maakt 1+1 snel 2
. Helemaal met de studentenkorting vallen de prijzen allersinds mee. de betere 20inch versie is voor 1330 euro prima te doen.
Ga er vanmiddag maar eens langs, kijken of ze ze hebben. Blijft toch altijd jammer dat Apple geen mogelijkheid bied in bijv. 4 keer te betalen. Is voor een student toch wat makkelijker te financieren dan
Hmm, na het werk toch even langs de apple store dan. Vind de nieuwe Imac erg mooi, heb een nieuwe pc nodig en dan maakt 1+1 snel 2
Ga er vanmiddag maar eens langs, kijken of ze ze hebben. Blijft toch altijd jammer dat Apple geen mogelijkheid bied in bijv. 4 keer te betalen. Is voor een student toch wat makkelijker te financieren dan
Verwijderd
Ik weet natuurlijk niet hoelang je niet wil wachten maar oppassen met een eerste versie van iets is nooit verkeerd.Zoefff schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:13:
[...]
True, maar het gaat er mij vooral om dat ik niet weer €129,- hoef af te tikken voor Leopard. Heb nog geinformeerd of er er nu al vouchers bij krijgt, maar dat doen ze pas een x aantal dagen voor de release (stuk of 20 wist de verkoper mij te vertellen).
[...]
Mijn macbook heeft een flikkerend scherm en lichte CPU-whine (kinderziektes van de 1e generatie) en het is niet ondenkbaar dat er misschien ook iets dergelijks in de nieuwe iMac zit...
Plus inderdaad, ik zou 129 euro ook willen besparen moest ik kunnen
Verwijderd
digit7722 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:46:
[...]
Ik heb stad en land afgebeld en ze zeggen overal het zelfde.
20" imacs vanmiddag, 24" begin volgende week.
Drat. Ik wil uiteraard weer de 24"
Ik wil de goedkoopste 20 inch voor 1199 en dan breid ik hem later wel uit met wat meer RAM. Heb gisteren met het 'demo' model gespeeld in de winkel en ik vind het erg gelikt moet ik zeggen. Het ziet er super uit en die zwarte rand waar velen zich zo druk over maken vind ik juist wel stijlvol. Heb er geen problemen mee. 20 inch is trouwens wel erg mooi qua grootte.
Natuurlijk verwachten we dan ook van jouw een stel mooie foto's!Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:58:
[...]
Dan heb ik hem vandaag misschien al!!!
Verwijderd
Ik zal ook een paar filmpjes postenTha BasZ schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:07:
[...]
Natuurlijk verwachten we dan ook van jouw een stel mooie foto's!
Dat klopt ja. Punt is wel dat ik eigenlijk al lang aan een nieuwe bak moet (vorige desktop is nu bijna 7 jaar oud). Ik werk nu eigenlijk veel meer op m'n MacBookje wat ik voor mobiel werk heb gekocht, maar merk wel dat het scherm eigenlijk te klein is voor desktopwerk. Daarom wil ik hem dus zo snel mogelijkVerwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:56:
[...]
Ik weet natuurlijk niet hoelang je niet wil wachten maar oppassen met een eerste versie van iets is nooit verkeerd.
Mijn macbook heeft een flikkerend scherm en lichte CPU-whine (kinderziektes van de 1e generatie) en het is niet ondenkbaar dat er misschien ook iets dergelijks in de nieuwe iMac zit...
Plus inderdaad, ik zou 129 euro ook willen besparen moest ik kunnen
Ik hoop het voor je, want in Den Haag zei zo'n gast bijvoorbeeld dat er een heleboel gereserveerd zijn en de lading die dan binnen komt net zo hard de deur weer uit gaat.Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:58:
[...]
Dan heb ik hem vandaag misschien al!!!
![]()
![]()
Maar ik wil dus ook de 24"......hopen dat ze voor de shop bij Amsterdam Centraal een uitzondering maken en dat ie daar al staat.
Heb zelf half Nederland afgebeld of ze de tobo's al los verkochten, maar nergens hadden ze die al. Wel hadden ze een aantal iMac's, of die zouden nog geleverd worden vandaag, maar geen losse tobo's.
Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T
Ik heb net de orderbevestiging gekregen, en mijn 24 inch wordt op 27 of 28 augustus geleverd... dat is iets meer dan twee weken wachten!
aAarGhh
Beide, aangezien de specs voor het scherm van beide 20" modellen gelijk zijn.LoneWolf schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:55:
[...]
Is dat het 20" 2.4 met de 2600HD Pro of ht kleinere model met de 2.0 G en de 2400XT ?
Verwijderd
Denk niet dat ze de 20 inch al in Groningen hebben anders had ik al een telefoontje gekregen waarschijnlijk. Zal volgende week wel worden. 
*edit*
Ze hebben in Groningen 4 20 inch modellen gehad (2,4ghz) en die waren meteen weer de deur uit. Geen 2,0 of 2,8 modellen gehad daar.
Lekker dan, die halve leveringen.
*edit*
Ze hebben in Groningen 4 20 inch modellen gehad (2,4ghz) en die waren meteen weer de deur uit. Geen 2,0 of 2,8 modellen gehad daar.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2007 14:55 ]
De mediamarkt in zuidoost (arena) heeft op dit moment nog niets (ik ben er 5 minuten geleden geweest) Ze verwachten ze op woensdag.zimbab schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:50:
[...]
Ik hoop het voor je, want in Den Haag zei zo'n gast bijvoorbeeld dat er een heleboel gereserveerd zijn en de lading die dan binnen komt net zo hard de deur weer uit gaat.
Maar ik wil dus ook de 24"......hopen dat ze voor de shop bij Amsterdam Centraal een uitzondering maken en dat ie daar al staat.En anders bij de Mediamarkt in Zuidoost.
http://www.apple.com/nl/buy/shop/
You can't free a fish from water.
digit7722 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:39:
[...]
De mediamarkt in zuidoost (arena) heeft op dit moment nog niets (ik ben er 5 minuten geleden geweest) Ze verwachten ze op woensdag.
offtopic:
Thanx! Scheelt me weer wat tijd.
Thanx! Scheelt me weer wat tijd.
Tell me about it... mag tot 7 uur fijn blijven omdat Apple het tof vind om vooral niet te leveren zoals afgesproken.. wij hebben voor 3 winkels 4 (ja je leest het goed, 4!) imacs gekregen... dat worden dus 3 demomodelen en 1tje in de verkoop.. handigVerwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:35:
Denk niet dat ze de 20 inch al in Groningen hebben anders had ik al een telefoontje gekregen waarschijnlijk. Zal volgende week wel worden.
*edit*
Lekker dan, die halve leveringen.
blup
Verwijderd
En wat is dan precies de levertijd van de 'goedkope' 20 inch modellen via de Apple Store? Er staat een levertijd van 5 dagen maar ik heb zo'n gevoel dat als ik hem via internet bestel meteen een mail krijg met daarin een ordervertragingeendje schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 16:25:
[...]
Tell me about it... mag tot 7 uur fijn blijven omdat Apple het tof vind om vooral niet te leveren zoals afgesproken.. wij hebben voor 3 winkels 4 (ja je leest het goed, 4!) imacs gekregen... dat worden dus 3 demomodelen en 1tje in de verkoop.. handig

(beetje het bol.com effect zegmaar
Ik heb om omstreeks 14:00 een 20" model gehaald bij iCentre in Uitgeest.
Wat ik begreep was dat het enige model wat ze hebben gekregen, en ze hebben er geloof ik een stuk of 40 gehad. ik begreep dat ze er nog een stuk of 30 hadden nadat ik er met een was weggelopen.
Oh en wat is ie mooi, ik zou graag een foto willen posten maar heb geen cam, en een phone cam doet geen recht aan de schoonheid van dit apparaat
Wat ik begreep was dat het enige model wat ze hebben gekregen, en ze hebben er geloof ik een stuk of 40 gehad. ik begreep dat ze er nog een stuk of 30 hadden nadat ik er met een was weggelopen.
Oh en wat is ie mooi, ik zou graag een foto willen posten maar heb geen cam, en een phone cam doet geen recht aan de schoonheid van dit apparaat
Verwijderd
Jij werkt bij een apple reseller?eendje schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 16:25:
[...]
Tell me about it... mag tot 7 uur fijn blijven omdat Apple het tof vind om vooral niet te leveren zoals afgesproken.. wij hebben voor 3 winkels 4 (ja je leest het goed, 4!) imacs gekregen... dat worden dus 3 demomodelen en 1tje in de verkoop.. handig
Wat wordt eigenlijk gedaan met demo modellen die niet meer verkocht worden? Een demo model aanschaffen kost toch ook geld, dus ik ga er van uit dat ze daar toch iets van willen recuperen. Gebeurt het soms dat demo modellen tegen verminderde prijs in de verkoop gaan?
Een simpele 17" iMac van de vorige generatie lijkt mij nog wel nuttig (maar dan wel aan een prijsje). Demo maakt niet zoveel uit, de mensen zitten daar nu ook niet zo veel met hun vingers aan te klooien he
ja soms wel, maar dat zijn er vaak niet echt veel en zijn vaak heel snel verkocht
blup
Verwijderd
Heb t gevoel dat ik naar een andere Apple Store moet dan Groningen voor mn nieuwe iMac dankoesie schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 16:39:
Ik heb om omstreeks 14:00 een 20" model gehaald bij iCentre in Uitgeest.
Oh en wat is ie mooi, ik zou graag een foto willen posten maar heb geen cam, en een phone cam doet geen recht aan de schoonheid van dit apparaat![]()
![]()
![]()

Is het mogelijk om later nog ram bij te bestellen bij Apple dat zij of jijzelf het erbij zet ?
Ik neem aan dat je het zelf vast wel kan doen, maar ik heb niet zo'n zin om dat ding open te gaan schroeven dus als het mogelijk is om gewoon langs te gaan dat zij het erbij zetten, dat zou mooier zijn.
Ik neem aan dat je het zelf vast wel kan doen, maar ik heb niet zo'n zin om dat ding open te gaan schroeven dus als het mogelijk is om gewoon langs te gaan dat zij het erbij zetten, dat zou mooier zijn.
[ Voor 52% gewijzigd door Freak op 10-08-2007 20:37 ]
Je kan naar een Apple Certified nogwat gaan om het te laten vervangen, maar dan ben je écht gek. Er zit één schroefje aan de onderkant van de Mac en onderop de poot staat de handleiding voor het vervangen van geheugen. Luikje open, hendeltje los en het oude geheugen floept er gewoon uit. Nieuwe erin. Met 5 minuten heb je dat ding van nieuw RAM voorzien en weer aan staan.
Ik ben vandaag langsgeweest bij het Apple Center in Hasselt voor nieuw keyboard maar ze waren daar ook niet in voorraad. Heb er eentje gereserveerd en ze gaan me mailen wanneer ze leverbaar zijn. Volgende week komt de bedrade versie binnen en de draadloze wordt pas binnen 5 weken verwacht! Ik ga trouwens voor de versie met draad 
Wel heb ik de iMac's kunnen bewonderen (veel mooier in het echt dan op foto trouwens). Ook de iPhone voor het eerst kunnen bewonderen, wat een prachtig apparaat. Was al een tijdje niet meer in het Apple Center geweest.
Wel heb ik de iMac's kunnen bewonderen (veel mooier in het echt dan op foto trouwens). Ook de iPhone voor het eerst kunnen bewonderen, wat een prachtig apparaat. Was al een tijdje niet meer in het Apple Center geweest.
Voor degenen die het interessant vinden: de videokaart (2600 Pro) wordt in Windows herkend als een Mobility Radeon HD 2600 XT.
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=339616#15
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=339616#15
Ah bedankt, ik zie inderdaad dat het makkelijker is dan verwacht.Mei schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 20:52:
Je kan naar een Apple Certified nogwat gaan om het te laten vervangen, maar dan ben je écht gek. Er zit één schroefje aan de onderkant van de Mac en onderop de poot staat de handleiding voor het vervangen van geheugen. Luikje open, hendeltje los en het oude geheugen floept er gewoon uit. Nieuwe erin. Met 5 minuten heb je dat ding van nieuw RAM voorzien en weer aan staan.
Ik had al bij apple support zitten kijken, maar had waarschijnlijk op de verkeerde pagina gekeken, want daar schroefden ze zo'n ding open.
Echter op deze pagina gaat het zoals jij uitlegt: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303084
Tha_Freak schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 22:10:
[...]
Ah bedankt, ik zie inderdaad dat het makkelijker is dan verwacht.
Ik had al bij apple support zitten kijken, maar had waarschijnlijk op de verkeerde pagina gekeken, want daar schroefden ze zo'n ding open.
Echter op deze pagina gaat het zoals jij uitlegt: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303084
Bijna gekocht maar goed eerst maar mijn iMac 17" verkopen . Rond de 800 euro is niet veel lijkt me , maar goed.
De vijf dagen is de assemblagetijd. Ik heb op 9 augustus besteld via de applestore, assemblagetijd is 5 dagen en en de levering wordt op 27 augustus verwacht.Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 16:37:
[...]
En wat is dan precies de levertijd van de 'goedkope' 20 inch modellen via de Apple Store? Er staat een levertijd van 5 dagen maar ik heb zo'n gevoel dat als ik hem via internet bestel meteen een mail krijg met daarin een ordervertraging![]()
(beetje het bol.com effect zegmaar)
(maar dat is het 24 inch model... ik weet niet of de levertijden van 20 inchmodellen korter zijn!)
[ Voor 8% gewijzigd door jellyshock op 10-08-2007 23:03 ]
aAarGhh
Interesant, -is- het niet gewoon daadwerkelijk de mobile versie?Frietsaus schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 22:01:
Voor degenen die het interessant vinden: de videokaart (2600 Pro) wordt in Windows herkend als een Mobility Radeon HD 2600 XT.
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
Het gaat om het verschil tussen Pro en XT
.
Het zou me niks verbazen, de X1600 van de eerdere iMacs was ook een Mobility geloof ik (tenminste, dat gaf Windows aan toen ik het voor het laatst gebruikte).flowerp schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 23:03:
[...]
Interesant, -is- het niet gewoon daadwerkelijk de mobile versie?
[ Voor 11% gewijzigd door Frietsaus op 10-08-2007 23:10 ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 18:39:
Nou, ik dan maar: wel een filmpje
Vandaag een 20 inch model besteld en als verwachte ontvangst datum werd 22-23 augustus aangegeven. Ik ben tevens langs een apple winkel geweest om een demo model even uit te proberen en het geluid wat er uit de imac komt was toch wel erg mooi.jellyshock schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 23:02:
[...]
De vijf dagen is de assemblagetijd. Ik heb op 9 augustus besteld via de applestore, assemblagetijd is 5 dagen en en de levering wordt op 27 augustus verwacht.
(maar dat is het 24 inch model... ik weet niet of de levertijden van 20 inchmodellen korter zijn!)
Het is natuurlijk niet te vergelijken met een dure speakerset maar van zo'n dun ding zou je zo'n goed geluid niet verwachten.
[ Voor 21% gewijzigd door Freak op 11-08-2007 01:36 ]
Verwijderd
ik ben van plan binnenkort de 24" versie te bestellen. Ik wil mijn geheugen uitbreiden. Heeft iemand al ergens anders dan bij Apple geheugen gekocht voor Apple machines? Wie heeft een aanrader?
Thanks
Thanks
[Mem-ervaringen] Intel MacVerwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 08:10:
ik ben van plan binnenkort de 24" versie te bestellen. Ik wil mijn geheugen uitbreiden. Heeft iemand al ergens anders dan bij Apple geheugen gekocht voor Apple machines? Wie heeft een aanrader?
Thanks
hhhmmm als ik dan een imac 24inch koop met de 2,8 Ghz en 1 GB geheugen en ik koop bij macstuff 4GB erbij ben ik voor €2189 klaar en ben ik €600 goedkoper uit. Ik ga dan uit van dit geheugen:
http://www.macstuff.nl/product_info.php?products_id=3495
dit kan dan toch? of heb je voor die extreem processor ander geheugen nodig?
Verwijderd
Ik heb iemand gevonden die mijn Macbook wil kopen en dan kan ik een 20" iMac kopen, maar die levertijden van 2 weken vind ik ronduit belachelijk. Zit ik 2 weken zonder computer, das ook niks.
Dan bestel je nu en verkoop je je macbook over twee weken.. ik zie het probleem niet..Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 11:44:
Ik heb iemand gevonden die mijn Macbook wil kopen en dan kan ik een 20" iMac kopen, maar die levertijden van 2 weken vind ik ronduit belachelijk. Zit ik 2 weken zonder computer, das ook niks.
Verwijderd
Is het niet zo dat ik meteen moet betalen met iDeal ofzo bij de Apple Store? Ik heb er nog nooit iets besteld namelijk. Oftewel, vooraf betalen leek mij het meest voor de hand bij die site.Eswip schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 12:07:
[...]
Dan bestel je nu en verkoop je je macbook over twee weken.. ik zie het probleem niet..
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2007 12:42 ]
Zolang je niet betaalt zal je niks ontvangen. Betalen kan geloof ik met creditcard of vooruitbetalen (cheque, intenetbankieren etc.)
Verwijderd
Ik wacht wel tot ze in de winkel zijn. Ik denk dat ze er wel zijn voor 23/24 augustus zoals de Apple Store aangeeft. Denk er komende week wel 1 te kunnenhalen bij de winkel.
je kan ook overdrijven.Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 11:44:
2 weken.
nou nou nou...
The world is going to end...
(een nieuwe auto heeft 3 tot 12 maanden levertijd, dat is pas lang)
Verwijderd
Nou ja, breng dan geen nieuw product op de markt. Ze zouden al sinds dinsdag in de verkoop moeten zijn maar waar kun je een nieuwe iMac kopen dan? In de ene winkel leveren ze wel, de andere niet. Ik volg het hele Apple beleid dus echt niet.weeraanmelden schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 13:32:
[...]
je kan ook overdrijven.
2 weken.
nou nou nou...
The world is going to end...
(een nieuwe auto heeft 3 tot 12 maanden levertijd, dat is pas lang)
Er is geen beleid. Er is een nieuw product wat gepresenteerd is, en nu begint de logistieke machine om dat product in de winkels te krijgen op gang te komen. Als ze daar twee weken eerder mee begonnen waren was de hele presentatie overbodig geweest, maar hadden ze geen aandacht gekregen in de pers. Over een paar weken is de eerste golf impulsverkopen over, en hebben alle winkels alle modellen ruim op voorraad.Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 13:40:
Ik volg het hele Apple beleid dus echt niet.
Apple doet het nog heel netjes. Veel fabrikanten presenteren een product wat dan eerst een jaar alleen in Amerika te krijgen is, en tegen de tijd dat Europa aan de Zune zou moeten is het ding zo geflopt dat ze dat ze er maar vanaf zien..
I don't like facts. They have a liberal bias.
Dat ligt aan de resellers.. De Apple zaken in NL zijn niet van Apple zelf.. Apple levert eerst haar eigen klanten. Dat zijn mensen die online bestellen en hun eigen winkels.. De resellers komen op een tweede plaats en zullen ook niet meteen hele grote ladingen binnen krijgen, in tegenstelling tot de echte Apple stores.Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 13:40:
[...]
Nou ja, breng dan geen nieuw product op de markt. Ze zouden al sinds dinsdag in de verkoop moeten zijn maar waar kun je een nieuwe iMac kopen dan? In de ene winkel leveren ze wel, de andere niet. Ik volg het hele Apple beleid dus echt niet.
Ik werk zelf bij een APR, en wij kregen donderdag (twee dagen na presentatie) 4 x 20" binnen, van Apple zelf. Nu vandaag weer levering gehad, ditmaal van de leverancier. Echter nog steeds geen 24" of tobo's, die verwachten we zelf ook volgende week (like iedereen
).
Ik moet zeggen dat ik de iMac persoonlijk mooier vind dan op het plaatje, en dat het glossy scherm me erg mee valt. Als je er recht voor zit valt het nauwelijks op, en zijn de kleuren mooi warm. Toetsenbord is super, enige nadeel is dat ik met m'n hand telkens naar de rechterbovenhoek zweef als ik het geluid wil aanpassen, en dat ik dan opeens naar links moet.
Iemand trouwens ervaring/benchmarks van de GPU's? Ik ben zelf gamer, maar wat ik tot nu toe heb gezien van de ATi 2600 lijkt nog niet overweldigend...
Ik moet zeggen dat ik de iMac persoonlijk mooier vind dan op het plaatje, en dat het glossy scherm me erg mee valt. Als je er recht voor zit valt het nauwelijks op, en zijn de kleuren mooi warm. Toetsenbord is super, enige nadeel is dat ik met m'n hand telkens naar de rechterbovenhoek zweef als ik het geluid wil aanpassen, en dat ik dan opeens naar links moet.
Iemand trouwens ervaring/benchmarks van de GPU's? Ik ben zelf gamer, maar wat ik tot nu toe heb gezien van de ATi 2600 lijkt nog niet overweldigend...
Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...
Verwijderd
Dus dan krijgen de winkels pas na 24 augustus de iMacs.Eswip schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 15:07:
[...]
Dat ligt aan de resellers.. De Apple zaken in NL zijn niet van Apple zelf.. Apple levert eerst haar eigen klanten. Dat zijn mensen die online bestellen en hun eigen winkels.. De resellers komen op een tweede plaats en zullen ook niet meteen hele grote ladingen binnen krijgen, in tegenstelling tot de echte Apple stores.

Ik heb hem sinds donderdag en ben er heel erg tevreden over. De zwarte rand is prachtig in full screen aperture of film.
Voor grotere plaatjes: http://www.flickr.com/photos/bartelomeus/
Tuurlijk kan dat en aan de cpu is niets "extreem", het is alleen jammer dat apple "maar" pc-5300 ram gebruikt terwijl er ondertussen al pc-6400 sodimm's zijn. Die 2,8ghz core2 is overigens in de core2 lijn niet de top, die word ingenomen door de core2 met 4 cpu's en 3ghz.mtenbos schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 09:21:
hhhmmm als ik dan een imac 24inch koop met de 2,8 Ghz en 1 GB geheugen en ik koop bij macstuff 4GB erbij ben ik voor €2189 klaar en ben ik €600 goedkoper uit. Ik ga dan uit van dit geheugen:
Mooi!!!Sharky K. schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 20:50:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb hem sinds donderdag en ben er heel erg tevreden over. De zwarte rand is prachtig in full screen aperture of film.
Voor grotere plaatjes: http://www.flickr.com/photos/bartelomeus/
ja de 20 inch versie. En de laptop standaard is de Belkin Cushtop:
http://www.belkin.com/laptopathome/cushtop/
http://www.belkin.com/laptopathome/cushtop/
Voor Notebook CPUs is het wel de top. Daarnaast ondersteunt de chipset helemaal geen PC2 6400 dimms. Je hebt dus niets aan de potentiële extra snelheid.HaseMike schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 07:36:
[...]
Tuurlijk kan dat en aan de cpu is niets "extreem", het is alleen jammer dat apple "maar" pc-5300 ram gebruikt terwijl er ondertussen al pc-6400 sodimm's zijn. Die 2,8ghz core2 is overigens in de core2 lijn niet de top, die word ingenomen door de core2 met 4 cpu's en 3ghz.
bedoel je extra snelheid van het geheugen pc 6400 i.p.v. pc 5300?Hoedje schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 11:16:
[...]
Voor Notebook CPUs is het wel de top. Daarnaast ondersteunt de chipset helemaal geen PC2 6400 dimms. Je hebt dus niets aan de potentiële extra snelheid.
De fsb van de 2,8 Ghz loopt ie wel in lijn met met het geheugen ?
De FSB snelheid (800 mhz) is niet gelijk aan de geheugensnelheid (667 mhz) bij de santa rosa chipset, de tweede is lager en daarom heb je niets aan PC2 6400 geheugen. Het is duurder, maar werkt ook gewoon op 667 mhz.mtenbos schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 13:50:
[...]
bedoel je extra snelheid van het geheugen pc 6400 i.p.v. pc 5300?
De fsb van de 2,8 Ghz loopt ie wel in lijn met met het geheugen ?
Dit topic is gesloten.