Asus P6T Deluxe,Ocz 3x2gb DDR3 1333,X-Fi Titanium,Intel i7 920@2,93ghz, 2x150gb Velociraptor Raid 0 op Areca 1200, Geforce GTX275, 4x 1tb Spinpoint, Antec 1200 kast, Zalman 600W + Zalman 9900
Al gezien wat die wharfedale bij correct.com (rotterdam) kost?quote:hitman333 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 19:30:
Ik wil binnenkort de (door what hifi bekroonde ) Mordaunt-Short 907W subwoofer gaan kopen. Maar nu zit ik met een probleempje, aangezien ik de beste 'movie' sub wil. Ik kijk er dus het meeste films mee. Ik kan ook gaan voor de Wharfedale SW150 gaan, die bekroond is tot de beste budget sub.
Ik speel ze incl. met 2x Momus MK2 speakers met een HDS134 midwoofer en TFF27 tweeter (als ik het goed heb). Ik kan nog andere speakers bouwen i.p.v deze. Het gaat er om dat de speakers een goed mid/hoog hebben, want de sub doet de rest.
Het gaat dus voorlopig om de beste stereo setup voor het geld wat ik er voor over heb. Ik wil niet verder gaan 250, maar als de Wharfedale die 300 echt waard is, ga ik daar voor. Misschien heeft iemand nog een aanbeveling?
Kost daar 199 euro. Ze sturen het ook op door heel nederland.
WS: i7 K3770, Asus Maximus V Gene, 2x4GB Corsair PC1600CL9 1.5v, Saphire HD6770, Crucial M4 128GB, Dell 2005FPW 20,1", Lian-Li V1200B | Server: Intel D510MO, 2x WD Green 3TB | Laptop: MacBook Air 2012 13,1", 8GB
Ik heb de speakers omgedraaid ik heb de kabels omgedraaid. Volgensmij ligt het aan de ruimte grote lege ruimte die erachter ligt. Het blijft telkens de rechter speaker. Ik ruim ze zo op. Eerst nog ff vette dvd van ray charles (de echte) die een optreden doet kijkenquote:LanVlam schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 23:14:
Probeer de speaker aansluitingen eens op de andere 2 aansluitingen
Ik ga er van uit dat je single wired aangesloten hebt en dus de vergulde koppelplaatjes gebruikt.
Als je nu wel de goede bas hebt en bijv nu minder hoge tonen is het contact van het doorverbind gedeeldte niet optimaal.
Heb je al een keer de speakers omgedraaid? dus L en R als het dan al uitmaakt dan is het je kabel en of contact met receiver/versterker.
[...]
iig bedankt. Ga op volgende week even goed testen en anders ermee terug.
Lol nee, maar bij me ouders en heel wat tijd in parijs nu de laatste maanden. Werk namelijk in parijsquote:Marko schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 12:03:
[...]
mooi schermpje!! maar woon jij in een grot ofzo?
.
-= G P P =-
Reg. datum: 31-07-2002
Reg. datum: 01-06-2005
quote:Mauce schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 11:03:
[...]
Lol nee, maar bij me ouders en heel wat tijd in parijs nu de laatste maanden. Werk namelijk in parijs
.
Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet
Het blijft een aparte kamerquote:Mauce schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 11:03:
[...]
Lol nee, maar bij me ouders en heel wat tijd in parijs nu de laatste maanden. Werk namelijk in parijs
.
Heeh, lang niet gesproken, heb jij nog msn ? En je hebt nog een mixje voor me
Nou vooruitquote:Tim45 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 11:17:
[
En dit is het nu.
[afbeelding]
Wat kost deze schitterende kast als ik vragen mag?
Normaal 1700 euries..
HTPC | Game PC | Home Server | Dell xps-15

bij de designsales gekocht, kost 1099 euro,
in allerlij kleuren te krijgen.
Die van ons bestaat uit 2 kleppen, en 1 lade.
en ik heb deze: van de ikea
kostte 9 euro per kastje:

verschil moet er wezen.
duncanvdlinden wijzigde deze reactie 01-08-2007 14:37 (27%)
WS: i7 K3770, Asus Maximus V Gene, 2x4GB Corsair PC1600CL9 1.5v, Saphire HD6770, Crucial M4 128GB, Dell 2005FPW 20,1", Lian-Li V1200B | Server: Intel D510MO, 2x WD Green 3TB | Laptop: MacBook Air 2012 13,1", 8GB
Reg. datum: 30-06-2006
Maar zoals ik het lees is dat toch maar de productfoto...
Ebayzo wijzigde deze reactie 02-08-2007 10:39 (15%)
Mijn Youtube channel: http://www.youtube.com/user/Ebayzo (WoW Arena captures)
Reg. datum: 12-09-2001
Staat prachtig strak weg gewerkt met die deurtjes, maar is het wel praktisch? Ik heb zelf besloten om de boel toch open te laten. Foto's volgen...quote:rsvmakkie schreef op maandag 30 juli 2007 @ 20:21:
Tijdje geleden mijn setup kort laten zien maar mijn kast is eindelijk binnen![]()
Dit was het.
[afbeelding]
En dit is het nu.
[afbeelding]
[afbeelding]
De pc staat nog naast de kast, ben nieuwe spullen aan het uitzoeken voor een nieuwe HTPC, ben alleen wat bang voor de warmte ontwikkeling in de kast... Iemand suggesties of een vergelijkbare opstelling die probleemloos werkt. De bedoeling is dat de versterker en de HTPC allebij in de linker kast komen te staan met het deurtje dicht....
Je vergeet je Banca Lazy xl/xxl te vernoemen, dat voegt toch ook wel wat toe aan je HT ervaringquote:MrBaaco schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 19:35:
Na dit topic al heel lang te volgen, hierbij mijn/onze HT.
../knip
Jeetje, wat een verhaal ineens, gelukkig tik ik snel hahaha
soepkip wijzigde deze reactie 02-08-2007 11:07 (84%)
Reg. datum: 25-08-2006
om maar even schaamteloos reclame te maken voor je ouders, die een 18e eeuwse playboy mansion op nahouden in Frankrijkquote:Mauce schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 11:03:
[...]
.
Echt te vet voor woorden trouwens, hoe prachtig het er daar uitziet
In het enkele laadje -midden, rechts- zit het kabelmonster. Je ziet z'n staart nog.
Met de el-cheapo IKEA Ambi light aan
Alles zit aan de muur met een Vogel's 6305. Wat een %^^*@# werk om op te hangen!
De Natuzzi lounge bank met rear speakers.
Wat zie je:
SONY TCW-R535 Cassette Deck (1993)
Dit is een stukje nostalgie waar ik geen afstand van kan doen. Heel soms draai ik nog wel eens een bandje (met een flinke slok op voornamelijk
SONY STR-DE 875 Receiver (2002)
SONY DVP NS76HS HDMI DVD Player (2007)
Stad en land afgezocht voor een zwarte versie, maar uiteindelijk toch maar de zilverkleurige gekocht omdat ik perse HDMI wilde sinds ik mn LCD had.
BOSE Acoustimass 10 Series II (2002)
Ik heb gelezen dat de "audiofielen" hier niet zo'n hoge pet ophebben van Bose, maar ze bevallen mij uitstekend en ik vind speaker zuilen te dominerend.
UPC Mediabox DVR (2007)
Hopelijk duurt het niet lang voordat UPC met een fatsoenlijke HDMI/Component HDTV Mediabox op de proppen komt.
DELL W3706MC 37" Widescreen LCD TV (2006)
1080i via DVI. Niet meer leverbaar in Nederland helaas. Heb hem voor een mooi prijsje. Zie review op dvd.nl
APPLE iPOD AV Dock (2006)
PHILIPS SRU 9600 Universal Remote Control
M'n vriendin haat hem, dus dat komt mooi uit!
Nog te doen:
Kabelgootje monteren, maar m'n Monster SCART kabel is te dik en te kort om netjes weg te werken vrees ik. Ben inmiddels al gewend aan de "tie-ripjes".
Aan Iedereen die heeft bijgedragen aan dit forum: bedankt voor de tips, truuks en inspiratie
Reg. datum: 02-02-2007
Waar zijn die rearspeakers dan? Of bedoel je die slappe melkpakjes aan de muurquote:bokkem schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 12:32:
[afbeelding]
De Natuzzi lounge bank met rear speakers.
arjenvanlin wijzigde deze reactie 02-08-2007 12:49 (76%)
ah inreda laatjes. Krijg jij ze niet heel lastig open zo?quote:bokkem schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 12:32:
"You have showed me yours, now I'll show you mine..."
[afbeelding]
In het enkele laadje -midden, rechts- zit het kabelmonster. Je ziet z'n staart nog.
...
Wij waren aan het stoeien met dezelfde laatjes in onze besta kast, maar hebben toch besloten er wat meer ruimte tussen te laten....
Too weird to live, too rare to die
Ziet er mooi uit!quote:bokkem schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 12:32:
blblalblalblabla
Die lade kan maar een centimer of 20 open inderdaad, net genoeg om de schakelaar van de lampjes achter de TV aan te doen. Verder blijft hij gewoon dicht. De andere optie was een deurtje ervoor, maar dat vond ik minder 'strak'. De kast staat 4 cm van de muur af.quote:actieman schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 13:02:
[...]
ah inreda laatjes. Krijg jij ze niet heel lastig open zo?
Wij waren aan het stoeien met dezelfde laatjes in onze besta kast, maar hebben toch besloten er wat meer ruimte tussen te laten....
Ja, die bedoel ik.quote:arjenvanlin schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 12:48:
[...]
Waar zijn die rearspeakers dan? Of bedoel je die slappe melkpakjes aan de muur
Sinds een kleine week ben ik nu over in mijn eigen huis, jammer genoeg zijn de meubels nog niet binnen. Maar de versterker, 2 boxen en de tv heb ik alvast neergezet.

Wij zien hier:
1 LG32LR (geloof ik
1 Yamaha RX-v659
2 Jamo D590
1 XBOX
en een oude tafel om de tv ff op kwijt te kunnen
Jamo van dichtbij:

Achterkant Jamo voor de liefhebbers

Yamaha:

Met een beetje geluk komen over een maandje de meubels, zal dan nog eens een paar plaatjes posten als 't af is
Haal NOOIT een spookrijder in !
k, maar ik bedoelde eigenlijk dat de lades boven elkaar te dicht op elkaar aansluiten.quote:bokkem schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 14:44:
[...]
Die lade kan maar een centimer of 20 open inderdaad, net genoeg om de schakelaar van de lampjes achter de TV aan te doen. Verder blijft hij gewoon dicht. De andere optie was een deurtje ervoor, maar dat vond ik minder 'strak'. De kast staat 4 cm van de muur af.
dat je er dan moeilijk met de vingers tussen kan.
Too weird to live, too rare to die
Makkelijk is anders ja, maar het gaat. Vind de laadjes sowieso onhandig qua design, want als je een enkele doet kijk je er van boven in.quote:actieman schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 16:05:
[...]
k, maar ik bedoelde eigenlijk dat de lades boven elkaar te dicht op elkaar aansluiten.
dat je er dan moeilijk met de vingers tussen kan.
Eh alles wat helpt, helpt.quote:r0g3r schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 11:22:
[...]
om maar even schaamteloos reclame te maken voor je ouders, die een 18e eeuwse playboy mansion op nahouden in Frankrijk![]()
Echt te vet voor woorden trouwens, hoe prachtig het er daar uitziet
Nee maar idd erg mooi daar, maar hebben daar ook 4/5jaar renovatie werk aangehad wat niet altijd bevordelijk is voor de relatie tussen mij en m'n ouders. Ingeval het is klaar en nu kunnen we er van genieten. Ben vrijdag er weer en dan heerlijk 5week relaxe, de HT kamer verder afmaken en wat werken in de wijngaard.
@Ztaab,
Kerel ik zweer het op mijn hart. Je gaat echt heel veel plezier hebben van die luidsprekers. Als je maar niet te lichte versterker aanhangt komen ze echt uit de verf. Ik heb ze gehoordt op een Rotel A6 and damn... wat een geluid!
-= G P P =-
Een subwoofer heb ik iig niet meer nodig met deze jongens, of het moet echt belachelijk laag moeten. Maar ik heb ook nog een buurvrouw, en die keek al een beetje bezorgd toen ik die zwarte dingen het trappenhuis doorzeulde
Aangezien dit nog steeds een leuk item binnen GoT is en ik eindelijk weer eens wat gewijzigd heb, wordt het tijd voor nieuwe foto's en aangepaste tekst.
Ben nog op m'n werk, dus vanavond moet ik er maar weer eens aan geloven.
WORKSTATION | SERVER | HTPC | HOBBY-BOB
Reg. datum: 04-09-2005
Hieronder een paar foto's van m'n setje

Overzicht zithoek

Vanuit andere hoek

Achterspeakers

Achterspeakers opgehangen aan een zelfgemaakt plankje in de vorm van de speaker omdat het ophangbeugeltje te klein was voor onze beschuitmuren. Ook kwam dit mooi van pas om de speaker schuin naar benden op te hangen.

De subwoofer staat rechts van de bank onder m'n bureau.
Wat staat er:
- Receiver: Onkyo TX-SR505E
- Speakers: Harman/Kardon HKTS 11
- TV: Samsung LE32R82 (32inch HD-ready)
- Console: Xbox
- Laptop: Dell Latitude D620 met docking
Nog te doen/komt nog:
- Playstation 3
- Kabel xbox wegwerken
Geen high-end spul echt volgens mij. Maar dit voldoet echt goed voor mij.
Powered by Pino, Owned by Aart
Damn jij zit wel heel dicht op je tv zeg!quote:SuperPietje schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 18:21:
heel verhaal
Sjeuzus...je meot echt wat meer afstand nemen hoor ;P Beeld komt niet echt tot zijn recht zo. TV lijkt wel erg klein zoquote:
Reg. datum: 04-09-2005
Ja het is redelijk dichtbij, net geen 2 meter denk ik (hoofd <-> scherm). Ik zet de bank ook wel iets verder naar achter als ik ga kijken, maar de kast kan dan niet open als hij verder naar achter staat. Ik heb er ook geen last van dat hij zo dichtbij staat. Is niet juist beter omdat je zichtveld dan meer gevuld wordt met beeld? (als je begrijpt wat ik bedoelquote:
Powered by Pino, Owned by Aart
Reg. datum: 18-06-2004
Mooie set, volgens mij hebbiik zelfde tv en speakerset... Alleen ik heb er ook een HK Reciever bij.quote:
Wel jammer van je kleine kamer, de HKTS11 komt daarin niet echt heel goed tot zijn recht is mijn ervaring... Ik heb het geheel ook in een kleine kamer gehad en later in een grotere, je merkt dat het geluid dan toch beduidend beter uit de verf komt.
Sander wijzigde deze reactie 03-08-2007 18:48 (12%)
Ja, en ook zo mooi he dat je dan de slechte kwaliteit van kabel televisie of digitale televisie goed kan zien?quote:SuperPietje schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 18:38:
[...]
Ja het is redelijk dichtbij, net geen 2 meter denk ik (hoofd <-> scherm). Ik zet de bank ook wel iets verder naar achter als ik ga kijken, maar de kast kan dan niet open als hij verder naar achter staat. Ik heb er ook geen last van dat hij zo dichtbij staat. Is niet juist beter omdat je zichtveld dan meer gevuld wordt met beeld? (als je begrijpt wat ik bedoel)
Reg. datum: 13-05-2004
42" Samsung Plasma
LG home cinema setje.
Pc via vga voor beeld en optisch voor geluid aangesloten. Wat is dat prachtig dat DD 5.1 en DTS.
In vergelijking met mijn oude opstelling, een minitv met een jaren '50 ronde beeldbuis en 8euro pc speakers, is dit wel heerlijk man! Zijn allemaal wel geen topspeakers maar voor mij, in ieder geval op dit moment, ruim genoeg.
Todo: Volgende week hopelijke meubel installeren en alle kabels wegwerken.

Hmm, chips!
Mijn pc-werkplek is niet echt ideaal voor geluid (lees: ik zit 50cm van de rechtse speaker af) maar we doen het er maar mee...
Waar de sub uiteindelijk komt weet ik ook nog niet. ik denk verder naar (voor de kijker) links richting de hoek.
Mischa_NL wijzigde deze reactie 03-08-2007 19:20 (16%)
Mooi hoe iedereen zijn speakertjes altijd verdedigtquote:Mischa_NL schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 19:14:7Zijn allemaal wel geen topspeakers maar voor mij, in ieder geval op dit moment, ruim genoeg.
Reg. datum: 13-05-2004
Naja ik vind er goed geluid uitkomen. Ben geen audiofielquote:Ebayzo schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 19:32:
[...]
Mooi hoe iedereen zijn speakertjes altijd verdedigtHet zijn dan misschien geen topspeakers, maar je scherm is uber sexy!
Reg. datum: 03-08-2007
Overzicht:

Tv:

Tv:

Versterker:

ff wat specs:
Tv: Samsung LE37S86BD (94 CM)
Versterker: Pioneer VSX-D511
Subwoofer: Raveland (goedkoop ding, maar het werkt). Hopelijk binnenkort een betere.
XBOX360
Uiteraard een lekker kussentje voor in de rug
Home-cinema in aanbouw. | Me, My theater and Ipod | Xbox360 tag: Hitman333NL
Dit heb ik inderdaag niet duidelijk laten zien.quote:hitman333 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 22:48:
Geil scherm, maar wtf? waar zijn je front en (misschien) rears speakers? Ik zie alleen maar je sub en een center?
Ik heb de Front en Rear speakers van Philips. Toevallig zie je op de sub Front 1 luidspeker liggen.

Reg. datum: 06-04-2007
het is dat je zei dat er een ps3 bij stond anders had ik het niet gezienquote:SuperPietje schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 18:21:
Ook ik ben begonnen aan home-cinema. Omdat ik regelmatig een filmpje kijk en ik mijn 55cm crt tvtje en logitech x-230 setje daar niet meer geschikt voor vond. Het budget was 2k en dit heb ik er voor gehaald: (ben redelijk onder m'n budget gebleven btw)
Hieronder een paar foto's van m'n setje
[afbeelding]
Overzicht zithoek
[afbeelding]
Vanuit andere hoek
[afbeelding]
Achterspeakers
[afbeelding]
Achterspeakers opgehangen aan een zelfgemaakt plankje in de vorm van de speaker omdat het ophangbeugeltje te klein was voor onze beschuitmuren. Ook kwam dit mooi van pas om de speaker schuin naar benden op te hangen.
[afbeelding]
De subwoofer staat rechts van de bank onder m'n bureau.
Wat staat er:
- Receiver: Onkyo TX-SR505E
- Speakers: Harman/Kardon HKTS 11
- TV: Samsung LE32R82 (32inch HD-ready)
- Console: Xbox
- Laptop: Dell Latitude D620 met docking
Nog te doen/komt nog:
- Playstation 3
- Kabel xbox wegwerken
Geen high-end spul echt volgens mij. Maar dit voldoet echt goed voor mij.
veder mooi spul
Reg. datum: 05-09-2004
Die TV past echt net! Wel een erg mooi dingetje btwquote:maille schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 22:15:
Ik heb sinds enkele dagen een nieuwe tv, dus laat ik maar wat foto's posten!
Tv:
[afbeelding]
Amd Athlon x2 3800+ | Asus M2N-E Sli | 2048mb pc5300 | XFX 7900GT | 160gig WD S-Ata2 | 200gig WD Ata | XFi-Extremegamer | Logitech g5
Hij past op 5 mm na ertussen, wel de poten onder het kastje uit moeten zagen.quote:FunkXual schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 09:11:
[...]
Die TV past echt net! Wel een erg mooi dingetje btw
Ik heb de tv gekocht bij Pixmania-PRO (voor bedrijven).
Daar koste hij 804 Euro ex btw. (inclusief verzendkosten).
Bij pixmania-pro word geen btw berekend. dus die betaal je niet.
Reg. datum: 13-02-2000
Dus, op zoek naar een ander dressoir, winkel in winkel uit, maar niets kunnen vinden wat me een beetje beviel.
Inmiddels had ik al wel een tekening gemaakt van wat ik ongeveer zou willen hebben,
2 vakken met deurtjes, center in het midden en voor pappa een leuk schermpje voor erboven.

Dan maar naar de Gamma, hout halen. En na veel zagen, schuren, schuren, verven, schuren en je raad het al hij moet nog een keer afgelakt worden
Deze maand nog een scherm halen voor in de koof en dan het hele zooitje aflakken en kabels wegwerken.
Maar het resultaat mag er best wezen, al zeg ik het zelf.
Amd 3700+ @2.43Ghz / A8V Deluxe / 2048Mb DDR / X800 XT / Abit Sp50 / Aopen Hq08 / Iiyama VisionMaster Pro 510
28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.
Maar die speakers, zijn dat Q7's ? Want ik zie dat je een sub hebt, en ben zelf ook van plan om er één te laten bouwen maar vraag me af hoe groot de meerwaarde is met de Q7's? Heb ze zelf namelijk ook.. Die center is echt super weggewerkt zo! Welke is dat?
Ebayzo wijzigde deze reactie 04-08-2007 18:28 (4%)
Reg. datum: 13-02-2000
Front 2 x kef Q5quote:Ebayzo schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 18:27:
Ganz geil kastje inderdaad!
Maar die speakers, zijn dat Q7's ? Want ik zie dat je een sub hebt, en ben zelf ook van plan om er één te laten bouwen maar vraag me af hoe groot de meerwaarde is met de Q7's? Heb ze zelf namelijk ook.. Die center is echt super weggewerkt zo! Welke is dat?
Rear 2 x kef Q3
Center kef Q9
Sub is van Hepta
Toen ik mn speakers net had staan had ikzelf het idee geen sub nodig te hebben, maar toch naar een sub wezen kijken/luisteren en de Hepta kwam er voor mijn gevoel het beste uit.
Als hij nu een keertje uit staat ben ik blij dat ie er toch staat, hij koste wat maar ben er super blij mee.
Amd 3700+ @2.43Ghz / A8V Deluxe / 2048Mb DDR / X800 XT / Abit Sp50 / Aopen Hq08 / Iiyama VisionMaster Pro 510
Ja, vond de Q5's zelf een beetje te zwak voor mijn gevoel, dit zal inderdaad met een sub opgelost zijn. Mooi setje in iedergeval! Wel een bakbeest die center, maar staat super in het geheel. Heb zelf alleen twee Q7's in stereo. Rears komen er in mijn huidige situatie niet, waardoor het gebruik van een center volgens mij ook overbodig is. Maar denk dat ik die sub toch maar ga laten bouwen!quote:FireSt@rter schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 18:42:
[...]
Front 2 x kef Q5
Rear 2 x kef Q3
Center kef Q9
Sub is van Hepta
Toen ik mn speakers net had staan had ikzelf het idee geen sub nodig te hebben, maar toch naar een sub wezen kijken/luisteren en de Hepta kwam er voor mijn gevoel het beste uit.
Als hij nu een keertje uit staat ben ik blij dat ie er toch staat, hij koste wat maar ben er super blij mee.
Reg. datum: 20-03-2004
Heb geen cam bij de hand dus dan maar even tekst van mijn huidige HT.
JVC RX-8032 AV-reciever
JVC XV-N55 DVD-speler
AKAI 20inch TV
Sony SS-CN10 center
Sony SS-NX1 front en rear
edit:
Heb je gelijk in Ebayzo, persoonlijke voorkeur.
Dagg wijzigde deze reactie 09-09-2007 17:02 (13%)
Mwah, verplicht, ik denk dat het persoonlijke voorkeur is. Veel mensen vinden in deze speakers al veel bas zitten. Maar ik vind het ook wel prettig om bij sommige stukken muziek en film de bas ook te voelen. Net een beetje extra dus... Andere zullen dat juist weer overdone vinden.quote:Dagg schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 19:22:
Ik vind het altijd leuk om dit topic te volgen alleen gaat mijn HT er na vijf jaar uit. Ik ga voor stereo uiteindelijk. Ben zo het een en ander wezen rond neuzen en ik vind de Kef's erg mooi om te zien maar zoals Ebayzo aan geeft, wel subje verplicht bij met name de Q5 en Q7. En om die reden ga ik toch niet voor Kef.
Heb geen cam bij de hand dus dan maar even tekst van mijn huidige HT.
JVC RX-8032 AV-reciever
JVC XV-N55 DVD-speler
AKAI 20inch TV
Sony SS-CN10 center
Sony SS-NX1 front en rear

Ik wil bij mijn tv meubel zulke deurtje maken van een van de la's...
Reg. datum: 28-10-2006
core2duo E6600, MSI P965 Platinum, OCZ PC-6400 2GB, Asus 7600GT, BeQuiet 550W, Chieftec kast,...
+1 inzichtvolquote:
Is alles in een kast wegwerken nou niet onhandig? Als ik mijn DVD speler direct bovenop m'n versterker zet, dan komt dat niet ten goede van beide apparaten ivm warmte. Zover nog niet op beveiliging geslagen, maar ik doe het maar beter nietquote:
Is de mijnes. Ik zal van de week eens een update posten
Getunde raceketting.
Reg. datum: 06-04-2007
Is dat iets hartstikke typisch hollands ofsoow?
Ik bedoel: da's gewoon gat lelijk .. dat de meesten dat niet weg werken gaat 'mijn klak te boven'
Want?..Je kunt alles wegwerken. Maar wat stekkers betrefd laat ik ze liever orgineel i.v.m garantie mocht er iets stuk gaan.quote:renio schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 10:22:
wat ik hier tot mijn verbazing hier vaak zie zijn die stopcontacten halverwege de wand waar de tv en shizzle staat ... vaak zie je dit bij zelfs straks afgewerkte setups / interieurs.. maar dan nog die domme stopcontacten??!
Is dat iets hartstikke typisch hollands ofsoow?
Ik bedoel: da's gewoon gat lelijk .. dat de meesten dat niet weg werken gaat 'mijn klak te boven'
En zo is het toch niet echt lelijk, zoals de mijne

Tubes....It's what make music music!
Heeft ie wel een punt, maar lijkt mij een beetje veel gedoe om ook nog eens je wandcontactdozen om te leggen..
Ja, snap ik wel. Je kunt wel je stroompunten verleggen c.q wegwerken(als je dat perse wilt). Maar dan heb je nog altijd je stekkers/kabels. Die kun je wel verlengen/inkorten enz enz..quote:ZtaaB schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 10:42:
Ik denk dat ie de wandcontactdozen bedoeld die halverwege de muur in zicht blijven.
Heeft ie wel een punt, maar lijkt mij een beetje veel gedoe om ook nog eens je wandcontactdozen om te leggen..
Dan bedoel ik niet onder of achter een kastje pleuren zo'n spagetti zooi, noem ik geen wegwerken maar gemakzucht
En mocht er iets kapot gaan..denk maar niet dat je nog garantie krijgt met afgeknipte stekkers of wat dan ook. Tenminste ik loop het risico niet!
silitek wijzigde deze reactie 05-08-2007 11:35 (10%)
Tubes....It's what make music music!
@ Renio: Niet iedereen is even handig met doe-het-zelfen. Ik had het geluk dat de vorige bewoners alle stopcontacten verlaagd hadden, want zelf heb ik er geen zin in (wel eens in een betonnen draagmuur gefreesd?). In een huur huis zie ik ook niet zo gauw iemand de boel gaan pimpen.
Maar je hebt gelijk dat het veel mooier staat. Als het aan mij lag verdwenen alle kabels onder de vloer en in de muur. Goedkope klussers in omgeving Amsterdam mogen zich melden!
bokkem wijzigde deze reactie 05-08-2007 12:08 (74%)
Heel netjes! Zo zou ik het zelf ook wel willen hebben... Jammer dat ik zelf niet zo handig ben en dat ik er geen geduld voor heb...quote:FireSt@rter schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 17:53:
Ik zie vaak bij anderen dat de LCD of Plasma op een behoorlijke hoogte hangt, dit was bij mij trouwens hetzelfde. Zelf had ik een dressoir van ikea (voor de kenners IKEA bonde) met daarop mijn center en daarboven de TV, dit zorgt voor een hoogte van zon 160cm.
Dus, op zoek naar een ander dressoir, winkel in winkel uit, maar niets kunnen vinden wat me een beetje beviel.
Inmiddels had ik al wel een tekening gemaakt van wat ik ongeveer zou willen hebben,
2 vakken met deurtjes, center in het midden en voor pappa een leuk schermpje voor erboven.![]()
[afbeelding]
Dan maar naar de Gamma, hout halen. En na veel zagen, schuren, schuren, verven, schuren en je raad het al hij moet nog een keer afgelakt worden, is het meubel zo goed als af
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Deze maand nog een scherm halen voor in de koof en dan het hele zooitje aflakken en kabels wegwerken.
Maar het resultaat mag er best wezen, al zeg ik het zelf.
Ah, zoquote:silitek schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 11:26:
[...]
Ja, snap ik wel. Je kunt wel je stroompunten verleggen c.q wegwerken(als je dat perse wilt). Maar dan heb je nog altijd je stekkers/kabels. Die kun je wel verlengen/inkorten enz enz..
Dan bedoel ik niet onder of achter een kastje pleuren zo'n spagetti zooi, noem ik geen wegwerken maar gemakzucht![]()
En mocht er iets kapot gaan..denk maar niet dat je nog garantie krijgt met afgeknipte stekkers of wat dan ook. Tenminste ik loop het risico niet!
Nee dat zou ik ook niet doen, beetje teveel gedoe naar mijn idee, spaghetti is ook niets mis mee. Als je het maar niet ziet
Reg. datum: 29-09-2004

------------------------------------------------------------------------------------------------------
Receiver: Pioneer VSX-516-S (6 x 100 watt)
http://www.pioneer.nl/nl/.../405/VSX-516-S/index.html

-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Frontspeakers: 2 B&W DM302 (100 - Watt)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Centerspeaker: Teufel concept R (80 - 140 Watt)

Surroundspeakers: Teufel concept R (80 - 140 Watt)

------------------------------------------------------------------------------------------------------
Subwoofer: Teufel concept R (100 - 200 Watt)

Als kabels, een Oehlbach optical kabel, 2,5mm luidsprekerkabel en een gouden mono-tulp.

Dat was het dan! Veel kijkplezier! dan hou ik het bij het beluisteren ervan
Reg. datum: 07-08-2005
Ghehehe. Eerst hadden we dezelfde meubel, en nu hebben we dezelfde TVquote:Vegnagun939 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 15:13:
Vandaag eindelijk mijn nieuwste aanwinst ontvangen, de Samsung LE32S81B![]()
[afbeelding]
Reg. datum: 11-11-2003
Ik heb net dezelfde tv gekocht vorige week maar heb, volgens mij, niet de juiste beeld- en kleruinstellingen. Hebt u eventueel een link voor me of hebt u de tv nog steeds op standaard staan?quote:Vegnagun939 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 15:13:
Vandaag eindelijk mijn nieuwste aanwinst ontvangen, de Samsung LE32S81B![]()
[afbeelding]
Macbook Pro 5,2 17' anti-glare :: C2D 2,8Ghz :: 4GB DDR3 :: GeForce 9400M / 9600M GT :: 500GB HDD :: Mac OS X 10.6.3 :: Time Capsule 500GB :: iPhone 3G 8GB
Hmm, ben benieuwd wat je qua instellingen bedoelt. Want misschien kan ik zelf dan ook nog wat finetunen. De standaard kleurmodusen vind ik maar matig en heb hem nu gewoon op Movie staan omdat deze het minst "overbelicht" is.quote:Den_John schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 16:46:
[...]
Ik heb net dezelfde tv gekocht vorige week maar heb, volgens mij, niet de juiste beeld- en kleruinstellingen. Hebt u eventueel een link voor me of hebt u de tv nog steeds op standaard staan?
Lolquote:Ebayzo schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 15:16:
[...]
Ghehehe. Eerst hadden we dezelfde meubel, en nu hebben we dezelfde TVMaar ik heb inmiddels wel een andere meubel haha.
Wat voor meubel heb je nu?
quote:Vegnagun939 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 18:25:
Ik heb hem nog op standaard staan, heb er nog niet echt de tijd voor gehad om de juiste instellingen te vinden.
[...]
Lol
Wat voor meubel heb je nu?

de Lack serie van Ikea
Ebayzo wijzigde deze reactie 06-08-2007 18:35 (9%)
Ik weet niet of dit de juiste topic is om zo'n soort zaken te posten maar ga je toch even helpenquote:Ebayzo schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 17:42:
[...]
Hmm, ben benieuwd wat je qua instellingen bedoelt. Want misschien kan ik zelf dan ook nog wat finetunen. De standaard kleurmodusen vind ik maar matig en heb hem nu gewoon op Movie staan omdat deze het minst "overbelicht" is.
Ikzelf heb een 32S81B en PS3 over hdmi en heb volgende instellingen (te veranderen wanneer je op je MENU toets drukt)
Bij Instellingen:
- Spelmodus: Aan
- Spaarstand: Uit
- HDMI zwartniveai: Laag
Bij Beeld:
- Modus: Standaard
- Contrast: 80
- Helderheid: 55
- Scherpte: 50
- Kleur: 70
- Tint G50-R50
- Kleur tint: Koel1
- Verlichting: 9
- Actieve kleuren: Aan
- DNIe: Aan
- Dig. ruisfilter: middel
- Bij detailinstallingen:
- - Zwartaanpassing: Hoog
- - Dynamisch contrast: Laag
- - Gamma: +1
- - Randverbetering: Aan
Dit geeft voor mij het beste beeld denk ik, zwart is zwart en kleuren zijn niet overdreven.
Macbook Pro 5,2 17' anti-glare :: C2D 2,8Ghz :: 4GB DDR3 :: GeForce 9400M / 9600M GT :: 500GB HDD :: Mac OS X 10.6.3 :: Time Capsule 500GB :: iPhone 3G 8GB
Super! Ik ga het morgen eens proberen. Moet zeggen dat ik het beeld nu ook goed vind, maar het zal vast beter kunnen. Bedankt alvast!quote:Den_John schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 21:57:
[...]
[instellingen]
Dit geeft voor mij het beste beeld denk ik, zwart is zwart en kleuren zijn niet overdreven.
Hmm, we hebben dezelfde receiver. Met welk materiaal krijg jij de melding DTS 96 op je display? En kun je dit permanent aanlaten? Als ik (bijv. via SP/DIF) materiaal vanaf mijn HTPC naar de receiver stream, springt het display bijv. op DOLBY D of DTS, maar die melding verdwijnt. Geluid blijft dus wel gelijk, maar wil het liefst permanent zien dat hij op DTS staat ipv de naam van het inputkanaal.quote:[b][message=28509825,noline]vanWalsum schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 18:46
Vraagje over dit meubel, zou het mogelijjk zijn om de pootjes (waar dus heel het gebeuren op staat) te vervangen voor wieltjes? Ik ben ook op zoek naar een meubel van ong zo'n prijsje.quote:Ebayzo schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 18:35:
[...]
[afbeelding]
de Lack serie van Ikeahttp://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40105340 (in het zwart/bruin)
In principe wel met wat hobbyboben. Je moet deze er zelf onder zetten dus je kan er ook wel wieltjes onder schroeven.quote:Xfix schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 10:32:
[...]
Vraagje over dit meubel, zou het mogelijjk zijn om de pootjes (waar dus heel het gebeuren op staat) te vervangen voor wieltjes? Ik ben ook op zoek naar een meubel van ong zo'n prijsje.
Ok, thx.. de wieltjes heb ik al (toevallig ook van Ikea)quote:Ebayzo schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 10:37:
[...]
In principe wel met wat hobbyboben. Je moet deze er zelf onder zetten dus je kan er ook wel wieltjes onder schroeven.
Bij de Ikea in A'dam staan ze volgens mij met en zonder poten bij elkaarquote:Xfix schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 10:41:
[...]
Ok, thx.. de wieltjes heb ik al (toevallig ook van Ikea)binnekort moet ik er toch even langs dus ken ik gelijk kijken voor het meubel.
Overigens kun je als ik me niet vergis sowieso zelf kiezen of je poten of wieltjes wlt hebben
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Reg. datum: 18-06-2004
Volgens mij koop je idd de kast los en moet je er een setje poten (of wielen) bijpakkenquote:The Eagle schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 11:29:
[...]
Bij de Ikea in A'dam staan ze volgens mij met en zonder poten bij elkaar
Overigens kun je als ik me niet vergis sowieso zelf kiezen of je poten of wieltjes wlt hebben
Ik heb zelf de 916-s en was ook wel benieuwt eigenlijk.quote:Exorcist schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 01:11:
[...]
Hmm, we hebben dezelfde receiver. Met welk materiaal krijg jij de melding DTS 96 op je display? En kun je dit permanent aanlaten? Als ik (bijv. via SP/DIF) materiaal vanaf mijn HTPC naar de receiver stream, springt het display bijv. op DOLBY D of DTS, maar die melding verdwijnt. Geluid blijft dus wel gelijk, maar wil het liefst permanent zien dat hij op DTS staat ipv de naam van het inputkanaal.
:)
Wow! Net even ingesteld, maar wat een verschil zeg! Kleuren zijn zo een stuk levendiger. Zometeen even met film testen nog!quote:Den_John schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 21:57:
[...]
zelfde scherm gelijk even proberen.quote:Den_John schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 21:57:
[...]
Ik weet niet of dit de juiste topic is om zo'n soort zaken te posten maar ga je toch even helpen
Ikzelf heb een 32S81B en PS3 over hdmi en heb volgende instellingen (te veranderen wanneer je op je MENU toets drukt)
Bij Instellingen:
Bij Beeld:
- Tint G50-R50
Spelfout gezien, let me know! dm, tel, e-mail of per post.
very nice! hele minimalistische meubel..quote:silitek schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 10:38:
[...]
Want?..Je kunt alles wegwerken. Maar wat stekkers betrefd laat ik ze liever orgineel i.v.m garantie mocht er iets stuk gaan.
En zo is het toch niet echt lelijk, zoals de mijne![]()
[afbeelding]
Wat voor een rail heb je tegen de muur zitten?
Tegen de tijd dat wij een plasma kopen, wil ook zoiets..
Is het ook goed beveiligd tegen diefstal?
* DarkChylde, zijn jullie ook zo bang, dat een keer een randdebiel je apparatuur komt jatten
Ik heb net geprobeert deze instellingen over te nemen, maar enkele instellingen zoals spelmodus en HDMI zwartniveau kan ik helemaal niet aanpassen. Hoe kan dat nouquote:Den_John schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 21:57:
[...]
Ik weet niet of dit de juiste topic is om zo'n soort zaken te posten maar ga je toch even helpen
Bij Instellingen:
Bij Beeld:
- Tint G50-R50
Misschien komt dit omdat je geen hdmi toestel hebt aangesloten?quote:Vegnagun939 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 13:31:
[...]
Ik heb net geprobeert deze instellingen over te nemen, maar enkele instellingen zoals spelmodus en HDMI zwartniveau kan ik helemaal niet aanpassen. Hoe kan dat nou
Set bestaat feitenlijk uit 2 sets
Daaronder staan een JVC RX 5062 Dolby digital receiver, de films worden afgespeeld op een eenvoudige D-vision dvd en divx speler en helemaal onderaan staat een stoer cassettedeck van JVC.

en de grote versie.

en de grote versie.
Het geluid voor de films komt van een usblaster 5.1 sateliet / subwoofer systeem (kloon van Bose), deze speakers worden dus door de JVC receiver aangestuurd.
Het beeld wordt verzorgd door een Hitachi 800x600 breedbeeld beamer die op de foto beeld vertoont van de digitale TV tuner
Beamer samen met de rearspeakers:

grote versie
Metro2002 wijzigde deze reactie 07-08-2007 21:07 (46%)
http://mangovelomobiel.blogspot.com/
800x600 is vierkanter dan breedbeeldquote:Metro2002 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 20:55:
Het beeld wordt verzorgd door een Hitachi 800x600 breedbeeld beamer die op de foto beeld vertoont van de digitale TV tuner
Pixal wijzigde deze reactie 07-08-2007 23:46 (3%)
Inderdaad, 800x600 is 4:3, geen 16:9.quote:
kijkt u maar
Heb em zelf ook, misschien niet de dikste beamer die er is, maar zeker geen slecht apparaat voor zijn geld
Wat ik me nou afvraag: Je hebt je set aan de ene kant van de kamer staan en de beamer aan de andere kant. Geeft dat, met zulke lange kabels (vga?scart?composiet?component?) niet een kwaliteitsverlies? Zo te zien moet je toch een paar meter nodig hebben gehad.quote:Metro2002 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 20:55:
Mijn home cinema.
Set bestaat feitenlijk uit 2 setsde 2 zuilluidsprekers staan op een Denon PMA500 AE stereo versterker en worden uitsluitend voor muziek of stereo films gebruikt.
Daaronder staan een JVC RX 5062 Dolby digital receiver, de films worden afgespeeld op een eenvoudige D-vision dvd en divx speler en helemaal onderaan staat een stoer cassettedeck van JVC.![]()
[afbeelding]
en de grote versie.
[afbeelding]
en de grote versie.
Het geluid voor de films komt van een usblaster 5.1 sateliet / subwoofer systeem (kloon van Bose), deze speakers worden dus door de JVC receiver aangestuurd.
Het beeld wordt verzorgd door een Hitachi 800x600 breedbeeld beamer die op de foto beeld vertoont van de digitale TV tuner![]()
Beamer samen met de rearspeakers:
[afbeelding]
grote versie
En waarom heb je geen scherm eigenlijk? Persoonlijk zat ik te denken aan de Ikea verduisteringsgordijnen, Tullen oid, die heb je voor E30,- op 200x195 formaat en heeft aan één kant ook nog een acryllaag
Maar ik kan dan weer niet zeggen dat ik een beamer heb
Home-cinema in aanbouw. | Me, My theater and Ipod | Xbox360 tag: Hitman333NL
Reg. datum: 19-08-2002
WTF, dit zijn duidelijk acoustimass wannabees hoorquote:hitman333 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 08:31:
En USblaster is geen kloon van BoseUsblaster is in veel gevallen een hele slechte (auto-) speaker maker. En van die goedkope setjes voor je pc.
Maar ik kan dan weer niet zeggen dat ik een beamer heb![]()
Spelfout gezien, let me know! dm, tel, e-mail of per post.
Scherm komt nog. Met een verduisteringsgordijn heb ik ook geprobeerd met als resultaat dat die nu voor mijn slaapkamer raam hangt. Dat werkt echt voor geen meter, een witte muur is echt zo slecht nog niet om op te projecterenquote:TroonStaal schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 07:24:
[...]
Wat ik me nou afvraag: Je hebt je set aan de ene kant van de kamer staan en de beamer aan de andere kant. Geeft dat, met zulke lange kabels (vga?scart?composiet?component?) niet een kwaliteitsverlies? Zo te zien moet je toch een paar meter nodig hebben gehad.
En waarom heb je geen scherm eigenlijk? Persoonlijk zat ik te denken aan de Ikea verduisteringsgordijnen, Tullen oid, die heb je voor E30,- op 200x195 formaat en heeft aan één kant ook nog een acryllaag
Kwaliteitsverlies heb ik inderdaad wel iets maar is niet echt storend. Heb het via composiet aangesloten, had eerst kant en klaar kabel gekocht (10 meter) maar daarmee had ik wel heel veel kwaliteitsverlies dus heb nu zelf een kabel gebakken met wat dikker tweelingsnoer en 2 tulpjes erop gesoldeerd, hiermee is het kwaliteitsverlies bijna niet aanwezig.
quote:hitman333 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 08:31:
En USblaster is geen kloon van BoseUsblaster is in veel gevallen een hele slechte (auto-) speaker maker. En van die goedkope setjes voor je pc.
Maar ik kan dan weer niet zeggen dat ik een beamer heb![]()
Inderdaad, zien er hetzelfde uit en klinken ook nog eens bijna hetzelfde. Voor muziek is het but maar voor films is het prima. En voor muziek heb ik een stereo setup.quote:baquelappe schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 09:07:
[...]
WTF, dit zijn duidelijk acoustimass wannabees hoor
Heb helaas geen ruimte voor 5 grote luidsprekers dus dit leek me zo wel een aardig compromis
Klopt, dat is hem inderdaad. En niet onbelangrijk, de lampen zijn redelijk goedkoop voor deze beamer (ergens tussen de 150 en 200 euro, waar andere merken rustig het dubbele durven te vragenquote:ZtaaB schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 06:55:
Voor zover ik op de foto kan zien heeft hij een Hitachi pj-lc9. Die standaard wel 800x600 doet, maar ook heel goed breedbeeld weergeeft.
kijkt u maar
Heb em zelf ook, misschien niet de dikste beamer die er is, maar zeker geen slecht apparaat voor zijn geld
Metro2002 wijzigde deze reactie 08-08-2007 10:14 (8%)
Wat is dan het verschil met Bose?quote:hitman333 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 08:31:
Usblaster is in veel gevallen een hele slechte (auto-) speaker maker.
Reg. datum: 23-02-2000
als dat 'm is is het wel een navitve 16:9 projector...quote:ZtaaB schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 06:55:
Voor zover ik op de foto kan zien heeft hij een Hitachi pj-lc9. Die standaard wel 800x600 doet, maar ook heel goed breedbeeld weergeeft.
kijkt u maar
iig bij mij staat ie altijd op 4:3 omdat het scherm dat ik erbij kreeg een 4:3 scherm is.
Best wel een geinig ding voor niet al teveel geld
Hmm, ik ben eigenwijs en ga het eerst eens met zo'n gordijn proberen. Mocht dat nou niks zijn, dan hang ik het wel voor het raam van mijn slaapkamerquote:Metro2002 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 10:02:
[...]
Scherm komt nog. Met een verduisteringsgordijn heb ik ook geprobeerd met als resultaat dat die nu voor mijn slaapkamer raam hangt. Dat werkt echt voor geen meter, een witte muur is echt zo slecht nog niet om op te projecterenMaar ga binnenkort een projecta scherm halen.
Kwaliteitsverlies heb ik inderdaad wel iets maar is niet echt storend. Heb het via composiet aangesloten, had eerst kant en klaar kabel gekocht (10 meter) maar daarmee had ik wel heel veel kwaliteitsverlies dus heb nu zelf een kabel gebakken met wat dikker tweelingsnoer en 2 tulpjes erop gesoldeerd, hiermee is het kwaliteitsverlies bijna niet aanwezig.
Dus toch wel kwaliteitsverlies, daar was ik al bang voor. Is namelijk wel iets wat ik me bij veel beamer opstellingen afvraag. Veelal staat het audiomeubel/componenten aan de ene kant, en hangt de beamer aan de andere kant van de kamer. Ik was namelijk van plan om de apparatuur links of rechts van de bank te zetten, zodat de afstand htpc/dvd speler <--> beamer zo kort mogelijk is. De frontspeakers maakt niet zo gek veel uit, dat zou hoogstens een meter of vijf/zes worden qua kabelafstand. Ik luister alleen muziek en kijk films, dus vind ik het ook niet erg als de apparatuur binnen handbereik staat. Een tv komt er niet, ik kijk namelijk geen tv.
Ik heb hier een DVI kabel van 10mtr liggen en een component van 20mtr en dat beeld komt allemaal zonder enig verlies aan hoor.quote:TroonStaal schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 13:42:
Dus toch wel kwaliteitsverlies, daar was ik al bang voor.
In de meeste setups moet je wel door de hele kamer. Lange kabels zijn tegen relatief lage prijzen te vinden in de meeste webshops. Ik vind elektronica-online.nl altijd goedkoop en ze leveren snel.
50 euro voor 20mtr

Hee dat is wel redelijk goedkoop, toch maar eens kijken voor nieuwe kabels danquote:Pixal schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 18:26:
[...]
Ik heb hier een DVI kabel van 10mtr liggen en een component van 20mtr en dat beeld komt allemaal zonder enig verlies aan hoor.
In de meeste setups moet je wel door de hele kamer. Lange kabels zijn tegen relatief lage prijzen te vinden in de meeste webshops. Ik vind elektronica-online.nl altijd goedkoop en ze leveren snel.
50 euro voor 20mtr
[afbeelding]
Hiervoor was het redelijk low budget, nu ook nog, maar iets geupdate
Hiervoor had ik als scherm een 40" videocube (groot lomp geval, maar wel met zalig beeld) als scherm en een creative dtt 2500 (geloof ik) 5.1 surround
systeem. Alles werd afgespeeld, bediend door computer aan andere kant van kamer. Verder een redelijk groot tweezits bankje wat alles een beetje "af" maakte.
Maargoed, na twee jaar wou ik wat vernieuwing, dus zodoende.
Ik ben er in geslaagd om een tweedehands beamer te kopen van ongeveer een kleine twee jaar oud met 340 lampuren (van de 4500 uur). 1800 ansi lumen, native resolutie van 1024x768. Hij weegt nog geen 3kg en is ook zeker niet groot.
En dat voor de prijs van 250 euro, zeker niet verkeerd
Deze heb ik dus nu bevestigd in mijn kamer (aan plafond via beamerbeugel) en deze projecteerd nu een mooi super helder/scherp (sta er echt van versteld) beeld van een kleine 2.5m diagonaal
Kamer zelf kan ik nog eens volledig verduisteren, maar dit is zeker niet nodig voor goede beeldkwaliteit te bekomen. Alles zit rechtstreeks aangesloten op men pc, met afstandsbediening voor relaxt film kijken.
Verder ook nog 2 grote 200watt zuil speakers van Sony en een versterker op de kop getikt voor 30 euro (ja, ben redelijk goed in afdingen
Voor films te bekijken op de pc draai ik ze in een speciaal "Pixel Fusion" programma, wat de kleuren nog eens véél mooier en scherper maakt (echt een wereld van verschil). Enkel trekt mijn pc het nog maar net om dat real time te doen (2400+ met iets van 95% CPU verbruik tijdens film kijken
Het enigste wat nu nog moet gebeuren is het geheel afwerken. Het scherm welke ik heb moet nog goed opgehangen worden, achterspeakers moeten nog aan de muur bevestigd worden. Kabels moeten nog weggewerkt worden, lampen in de kamer moet vervangen en verhangen worden
Dus zodra dat gebeurd is zullen we de up-to-date foto's plaatsen.
Enkele oudere foto's:

Bankstelletje

Videocube

Videocube 2
Virus3000765 wijzigde deze reactie 09-08-2007 13:58 (32%)
*uw tekst hier voor 5eur/maand*
Ik denk dat ik al weet waarom je geen spelmodus kan selecteren. Heb je toevallig iets verzet in service menu? Zoja, gewoon eventjes de instellingen resetten of op standaard waarden zetten en dan zou de spelmodus selecteerbaar moeten zijn.quote:Vegnagun939 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 13:31:
[...]
Ik heb net geprobeert deze instellingen over te nemen, maar enkele instellingen zoals spelmodus en HDMI zwartniveau kan ik helemaal niet aanpassen. Hoe kan dat nou
Pagina: vorige 1 2 3 ... 11 volgende laatste
Dit topic is gesloten.