Gathering of Tweakers

Quicksearch
Is dat ook verstandig om dat bij nieuwbouw te doen?

Bij bestaande bouw zou het ook in me op komen. Maar nieuwbouw ben in principe de eerste eigenaar. Maar ja je weet natuurlijk nooit met je aannemer of die (of een medewerker) nog een sleuteltje heeft laten maken...

Ik geef dus zelf maar t antwoord :P
Vervangen dus!

Acties: [view]

Door: Rukapul Moderator WI/SG/SF
@Tirannetje: is het in dat laatste geval geen optie om het hang en sluitwerk van een buurtbewoner te ruilen? Het vereist wat vertrouwen, maar voorkomt wel kapitaalvernietiging.

Work Smart - Not Hard

Ik zie hier soms echt mooi bedragen voorbij komen voor relatief veel m2. Waarom moet ik nou net een baan hebben in Amsterdam :( 111m2 kost hier 350.000.. auw..

.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.

prettig gestoord

quote:
2Dutch schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 11:24:

Je hebt dan kans dat de inbrekers je huis overslaan, je voelt je safer (zou er niet aan moeten denken: mijn dinnetje alleen thuis en zo'n knaap in de tent! :() Mijn spullen zijn mijn spullen en dat hou ik graag zo. Dus dat is het eerste wat er gebeuren gaat zodra wij de sleutel hebben: vervangen die handel! :)
Plus dat veel verzekeringen als je woning door je hang- en sluitwerk voldoet aan het Politiekeurmerk Veilig Wonen 20% korting geven op je inboedelverzekering :)
quote:
Dagi schreef op zondag 24 februari 2008 @ 08:50:
Ik zie hier soms echt mooi bedragen voorbij komen voor relatief veel m2. Waarom moet ik nou net een baan hebben in Amsterdam :( 111m2 kost hier 350.000.. auw..
Prima prijs voor Amsterdam, of is dat heel ver buiten de ring? Dat is overigens waarom ik in Den Bosch gekocht heb, maar daar betal je voor iets in de buurt van het station (loopafstand) van 96 m2 ook gewoon EUR 262.500,- hoor, dus in vergelijking valt het ook wel weer mee. Die prijzen van < ton voor een huis van 140+ m2 is echt niet in een stad lijkt me.

quote:
CraZaay schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 09:36:
[...]

Dat kun je ook van de andere kant bekijken: wellicht is dit tot nu toe het enige bod op hun huis en moeten ze op korte termijn verkopen omdat ze anders helemaal niets terugzien van die overdrachtsbelasting. Dan kun je ook redeneren dat je NU "ja" zegt, zodat je allebei 3% pakt, of je kijkt het nog even aan of zoekt verder. Dan verandert er voor de koper financieel niets t.o.v. nu die 6% alsnog betalen, maar voor de verkoper wel. Zij willen immers zo snel mogelijk verkopen, dus heeft de koper toch een betere positie?
Dit is nu exact de situatie. Zij moeten de woning voor een bepaalde datum verkopen, anders krijgen zij die overdrachtsbelasting niet terug. Natuurlijk hebben we aan die 6% gedacht bij het bieden ;-)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws