Ik heb overingens wel gebruik gemaakt van een aankoopmakelaar, en aangezien het allemaal heel soepeltjes ging heeft die zeer eenvoudig bijna 3000 euro binnen geharkt
CraZaay wijzigde dit bericht 20-02-2008 10:57 (47%)
GoT Index » Werk en Inkomen » Ervaring met huis kopen deel 3
Pagina's: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last
[Nieuw Topic]CraZaay wijzigde dit bericht 20-02-2008 10:57 (47%)
Dat lijkt mij ook.quote:rwb schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 12:37:
De meeste gevallen die je tegenkomt waar je rechtsbijstand nuttig voor zou kunnen zijn onstaan pas na de afgesproken datum van levering.
Je moet gewoon goed lezen wat er in je overeenkomst staat. Pas als er op de datum van levering iemand in gebreke blijft heb je een conflict.
Dat zeker.quote:Je moet gewoon bij de levering goed opletten of alles zo gaat als afgesproken en anders de notaris er minstens een notitie van laten maken.
In Amsterdam bij een notaris, in de rest van Nederland (vziw) bij de makelaar.quote:Gast1981 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 19:36:
Teken je een voorlopig koopcontract ook al bij een notaris?
Of gebeurt dat i.o.m. de verkopende makelaar?
Dat is allemaal normaal in een standaard koopcontract vastgesteld, maar het is wel slim om te kijken om in jouw voorlopige koopacte hier niet van afgeweken wordtquote:Gast1981 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 11:02:
Dat zeker.
Maar moet je voor de tijd nog zaken vastleggen zoals: de vloer, de badkamer, de keuken, enz worden opgeleverd in goede staat, dus zoals ze nu zijn? Of zijn dit zaken waar je redelijkheidshalve vanuit mag gaan? De situatie kan ontstaan dat de verkopers er tijdens het verhuizen een zooi van maken...
Zie ookquote:artikel 5 Staat van de onroerende zaak, gebruik
5.1. De onroerende zaak zal aan koper in eigendom worden overgedragen in de staat waarin
deze zich bij het tot stand komen van deze overeenkomst bevindt met alle daarbij behorende
rechten en aanspraken, zichtbare en onzichtbare gebreken, heersende erfdienstbaarheden en
kwalitatieve rechten, en vrij van hypotheken, beslagen en inschrijvingen daarvan.
Thanks, dat ziet er goed uitquote:Bigfoot schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 11:11:
[...]
Dat is allemaal normaal in een standaard koopcontract vastgesteld, maar het is wel slim om te kijken om in jouw voorlopige koopacte hier niet van afgeweken wordt
[...]
Zie ook
http://www.eigenhuis.nl/V...opakteBestaandeWoning.htm
Gast1981 wijzigde dit bericht 20-02-2008 11:31 (33%)
Zie art. 7:3 BW.quote:Gast1981 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 11:12:
Inschrijving koopovereenkomst
"Sinds 1 september 2003 is het mogelijk om een koopovereenkomst te laten inschrijven in
de openbare registers.
Hiertoe dient een notaris een registerverklaring aan de bewaarder van het kadaster aan te
leveren (ter bescherming van de koper)."
Dit is dus niet verplicht.
Welke voor- en nadelen zitten aan het al dan niet laten uitvoeren van zoiets?
Het kost je namelijk nog eens 200¤ extra bij sommige notarissen...
mockingbird wijzigde dit bericht 20-02-2008 14:00 (11%)
even inspiratieloos..
Wij hebben onlangs een huis gekocht (morgen sleuteloverdracht) en die mensen lagen in scheiding.. Hoewel ze (redelijk) goed met elkaar overweg konden hebben we toch besloten om het te laten inschrijven in de openbare registers. We hebben de kosten afgewogen tegen de mogelijke risico's en vonden dat het ons genoeg extra zekerheid gaf voor een betaalbare prijs.quote:Rukapul schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 14:05:
Als ik het me goed herinner zijn dit overigens wel allemaal zaken die in geval van de modelkoopovereenkomst de verkoper sowieso schadeplichtig maken, omdat de verkoper de voorlopige koopovereenkomst niet na kan komen wanneer een van bovenstaande zaken optreedt. Probleem uiteraard is dat bovenstaande zaken typisch (muv verhuur, etc.) samenvallen met het kale kip principe en het opstrijken van de 10% boete een lastige zaak wordt
CraZaay wijzigde dit bericht 20-02-2008 15:06 (0%)
Reden: typo
Ekner wijzigde dit bericht 20-02-2008 21:09 (17%)
bla bla bla - - - specs
Geen ervaring, maar wel een reden om de prijs een stuk te laten zakken.quote:djdongorgon schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 20:34:
Ons eerste bod is 210000 waarop we een dag later van hun makelaar een telefoontje ontvangen dat zij 219000 wel een mooie prijs vinden.
Heeft iemand hier ervaring mbt zo'n groninger akte?
Ah, beetje vergelijkbare situatie als ik dusquote:Ekner schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 20:50:
Zelf ook net een huis gekocht, 219500 vraagrpijs, 195000 eerste bod, geeindigd op 210000
Nooit geloven wat de makelaar van de tegenpartij zegt. Jij hoeft die 6% niet te betalen, omdat dat minder dan 6 maanden geleden nog gebeurd is. Als op dit gebied niets in de papieren komt te staan, is die 6% gewoon een meevaller voor jou.quote:djdongorgon schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 20:34:
[...]
Echter vertelde hij ook dat de verkopers de mogelijkheid hebben om hun 6% overdrachtbelasting terug te krijgen als zij voor of op 1 april hun woning verkopen.
Tuurlijk kan dat, tegen een redelijke vergoeding. Ze willen een voordeel behalen, wat eigenlijk niet haalbaar is. Met jouw medewerking zouden ze dat voordeel wel kunnen behalen. Lijkt me een vergoeding van 3% + bijkomende kosten (als verzekeringen, belastingen, afschrijving e.d.) zeer redelijk. Als ze wachten tot april hebben ze niks...... dit is gegarandeerd scoren.quote:[...]
Maar zij willen pas rond 1 juli uit de woning, zo hebben ze nog even de tijd om een andere woning te zoeken. De makelaar stelde voor om daarvoor een zogenaamde Groninger Akte op te stellen, zodat de verkopers dus hun 6% terug kunnen krijgen. Dit betekent dat wij op 1 april juridisch eigenaar worden van de woning, maar dat de overdracht pas daadwerkelijk in juli plaatsvind. Zij wonen dus dan nog een 2-tal maanden in ons net aangekochte (nog niet betaalde) woning. De makelaar benadrukte nog dat wij er geen kosten aan hebben.
Ik zou zoiets alleen doen onder deskundige begeleiding. Bij voorkeur zou ik zelfs gaan zoeken naar een ander huis met een verkoper zonder al teveel kapsones. Maar dat laatste is natuurlijk persoonlijk.quote:Aangezien mijn kennis niveau op dit gebied op een bepaalde hoogte ophoudt, hebben we toch maar besloten een aankoopmakelaar in te schakelen die ons hierbij gaat helpen.
Heeft iemand hier ervaring mbt zo'n groninger akte?
Think smart........ Act stupid........
Nieuwe PC is binnuh! SPECS: hier dus.
To be, or not to be, those are the parameters
djdongorgon wijzigde dit bericht 21-02-2008 11:13 (8%)
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P
To be, or not to be, those are the parameters
kinkyquote:Scr33x0r schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 11:47:
Hey,
Geen idee of dit het goede topic is om dit in te vragen, maar het komt er het dichts bij in de buurt denk ik.
Ik ben van plan om binnenkort een huis te kopen. Hierbij is het plan dat mijn vriendin en twee huidige huisgenoten/vrienden meeverhuizen. Kan dit zomaar of moet ik bijvoorbeeld huurcontracten regelen? En hoe zit dit met de belasting, hoe zit het met hun stufi etc etc??
Dit topic is gesloten. ![]()
GoT Index » Werk en Inkomen » Ervaring met huis kopen deel 3
Pagina's: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos