Gathering of Tweakers

Quicksearch
*Forza Doetinchem*

Zo. * Japser meldt zich ook. Vandaag wezen kijken bij een leuk 2 kamer benendenwoning welke te koop staat voor 144.000. Ziet er goed uit, kan er praktisch zo in, keuken en alles zit erin en is in goede staat. Leuk terras op t zuiden aan een soort van slootje/grachtje.

Ik heb een goede blik rondgeworpen in alle hoekjest etc, en ik moet zegen: ik ben er wel gecharmeerd van. Straks maar eens met mn ouweheer overleggen wat te doen.

"De Graafschap, Kampioen Jupiler League 2006-2007" *** Boere !! *** *** http://tweakers.net/gallery/20417/sys ***

Hallo,

Wij hebben een huis gekocht voor 256.250 stond voor 274.000 te koop dus netjes gedaan toch.....
Gaat om een 2 onder 1 kap met uitbouw.

Nu de hypo dus,wij zijn nu dik een jaar zelfstandige ondernemers dus de banken doen gewoon moeilijk over dat we geen 3 jaarcijfers kunnen overhandigen...

Iemand tips

quote:
Ja, bezint eer gij begint......

En wat wil je weten

quote:
remcodewaal schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 13:39:
Hallo,

Wij hebben een huis gekocht voor 256.250 stond voor 274.000 te koop dus netjes gedaan toch.....
Gaat om een 2 onder 1 kap met uitbouw.

Nu de hypo dus,wij zijn nu dik een jaar zelfstandige ondernemers dus de banken doen gewoon moeilijk over dat we geen 3 jaarcijfers kunnen overhandigen...

Iemand tips
Is dat niet een vreemde volgorde? Eerste een huis kopen en daarna kijken of je een dergelijk bedrag kunt financieren? Ik zou eerst een gesprek met een hypotheekadviseur of hypotheekverstrekker aangaan en de mogelijkheden voor een hypotheek bekijken. Met die informatie kun je dan de woningmarkt op.

Je kunt je natuurlijk ook afvragen waarom banken moeilijk doen. Een pas gestart bedrijf brengt risico's met zich mee, daar houden banken niet zo van, opzich terecht denk ik. Heb jij goed over dit risico nagedacht voordat je een bod van ruim 2,5 ton uit ging brengen?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

quote:
argro schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 20:18:
[...]
Is dat niet een vreemde volgorde? Eerste een huis kopen en daarna kijken of je een dergelijk bedrag kunt financieren? Ik zou eerst een gesprek met een hypotheekadviseur of hypotheekverstrekker aangaan en de mogelijkheden voor een hypotheek bekijken. Met die informatie kun je dan de woningmarkt op.

Je kunt je natuurlijk ook afvragen waarom banken moeilijk doen. Een pas gestart bedrijf brengt risico's met zich mee, daar houden banken niet zo van, opzich terecht denk ik. Heb jij goed over dit risico nagedacht voordat je een bod van ruim 2,5 ton uit ging brengen?
Daar is over nagedacht en we hebben een hypotheek(die onze financieel adviseur geregeld heeft)
Maar meer eigen onderzoek kan nooit veel kwaad.

We zijn niet zo stom om een bod uit te brengen,om daarna eens te gaan kijken goh kunnen we dat geld idd wel lenen duh 8)7

Dus voor wat vergelijkings materiaal,zullen hier best wat mede-tweakers zijn met zo'n zelfde situatie
die advies of tips hebben.........

quote:
remcodewaal schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 20:44:
[...]

Daar is over nagedacht en we hebben een hypotheek(die onze financieel adviseur geregeld heeft)
Maar meer eigen onderzoek kan nooit veel kwaad.
Uitermate verstandig, wellicht was het wel handig geweest om dit direct te melden, je vorige post kwam in ieder geval op mij over alsof je nog niets geregeld had.
quote:
We zijn niet zo stom om een bod uit te brengen,om daarna eens te gaan kijken goh kunnen we dat geld idd wel lenen duh 8)7
Dat schijnt tegenwoordig steeds vaker te gebeuren als ik diverse makelaars mag geloven. Over het algemeen geloof ik makelaars niet zo snel maar dit wil ik nog wel van ze aannemen.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Idd dit had ik even moeten melden,vond wel de reacties erg leuk.

Maar ik dacht iemand weet wel hoe en waar...

remcodewaal wijzigde dit bericht 16-02-2008 20:59 (105%)

Reg. datum: 06 december 2001

quote:
remcodewaal schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 20:57:
Idd dit had ik even moeten melden,vond wel de reacties erg leuk.

Maar ik dacht iemand weet wel hoe en waar...
Een beetje een goede hypotheekadviseur zal gewoon eerlijk zijn en je adviseren eerst naar je eigen handelsbank te gaan omdat je daar de meeste kans maakt. Het kan dat hij het zelf wil proberen, er zijn immers banken die met één jaar jaarcijfers ook financieren, maar afhankelijk van hoeveel geld je zelf bijlegt heb je grote kans dat hij je alleen maar een (duurdere) self-certified hypotheek kan aanbieden. Met één jaar jaarcijfers met een 100% financieringsbehoefte is een self-certified hypotheek vaak de enige mogelijkheid.

Frautilicious
Reg. datum: 12 februari 2001

quote:
dribbel schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 19:43:
Als je een serieus bod doet zal men normaliter wel met een tegenbod komen. Of 22.000 onder vraagprijs serieus wordt genomen is dan de vraag. Het zou kunnen gebeuren dat ze zich beledigd voelen en je bod afslaan zonder tegenbod. Het zal er ook een beetje aan liggen hoe groot de belangstelling voor de woning is. Als er meerdere mensen geinteresseerd zijn heb je een vrij grote kans dat ze jou bod links laten liggen.

Je zou bij het kadaster na kunnen trekken voor welk bedrag de huidige eigenaar de woning heeft gekocht. Tel hier de kosten koper bij op (tenzij het de eerste bewoner is), en je hebt een indicatie van wat ze in ieder geval er voor willen hebben.
Ik weet dat 't best flink onder de vraagrpijs is, echter hun vraagprijs is niet echt reeel te noemen....en 't was zoals de makelaar zei een vraagprijs O-)

Er zijn niet echt veel gegadigden en ik weet dat ik de enige concrete kijker ben op dit moment. Ik weet niet hoe 't in de rest van het land is, maar hier is bijna ¤ 160000,- voor een appartement best prijzig. Als ik in de range tot ¤130000/140000 keek, dan mag ik er bovenop zitten omdat er veel meer mensen zijn die daar in geinteresseerd zijn. De makelaar zelf neemt ook de tijd, want hij gaf zelf aan dat hij me woensdag belt als hij voor die tijd niks van me hoort.

Ik heb bij het kadaster gekeken en info gedownload. Klopt het dat hij alleen de verkoopprijzen van de laatste 5 jaar laat zien :? Helaas is het appartement wat ik op 't oog heb voor die tijd gekocht, dus kan ik niet checken wat zij er voor betaald hebben. (het staat iig niet op de uitdraai die ik van het kadaster heb).

Assumption is the mother of all fuck-ups

quote:
frautie schreef op zondag 17 februari 2008 @ 10:35:
[...]
Ik heb bij het kadaster gekeken en info gedownload. Klopt het dat hij alleen de verkoopprijzen van de laatste 5 jaar laat zien :? Helaas is het appartement wat ik op 't oog heb voor die tijd gekocht, dus kan ik niet checken wat zij er voor betaald hebben. (het staat iig niet op de uitdraai die ik van het kadaster heb).
opzich is dat niet raar, de gegevens van 6 jaar terug zijn immers ook niet echt meer relevant te noemen.. en het maakt dan ook niet uit hoeveel zij ervoor betaald hebben, want je moet kijken naar wat het nu waard is en niet wat zij ervoor betaald hebben...
Reg. datum: 06 december 2001

quote:
frautie schreef op zondag 17 februari 2008 @ 10:35:
[...]

Akte van levering opvragen, kost een tientje. Heb je binnen enkele dagen in huis. Hoe dan ook is een koopsom geen echte referentie, want na de aankoop kunnen er forste investeringen geweest zijn en de hypotheek kan in de loop der jaren ook overgesloten/verhoogd zijn voor werkzaamheden aan het huis of consumptieve doeleinden. Je hebt er waarschijnlijk meer aan als je uitzoekt hoeveel hypo er op het pand rust.

Funky vidi vici!

Ben hard op zoek naar een woning in Delft...best lastig om iets betaalbaars te krijgen daar (alleenstaand, budget tot 225k)

Voor de Delftenaren: welke buurten moet ik absoluut vermijden? Ergens woon ik het liefst in een appartement, maar de appartementen die ik wel zou willen zijn duur (boven de 2 ton). Heb het idee dat het lastig wordt om dat soort appartementen weer kwijt te raken aangezien mensen voro die prijs ook een huis+tuin kunnen kopen. En de prijs voor appartementen is maar 1% gestegen dit jaar, er is veel minder vraag naar. Ze zijn relatief ook peperduur.

waarom moeilijk doen als je met een beetje meer moeite ook onmogelijk kunt zijn?

Het aanbieden van een woning is net zo goed spam en dus ongewenst. Plaats zoiets gewoon op funda of bijvoorbeeld in je signature :)

SmartDoDo wijzigde dit bericht 18-02-2008 19:47 (84%)

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Teken je een voorlopig koopcontract ook al bij een notaris?
Of gebeurt dat i.o.m. de verkopende makelaar?

En krijg je dat contract enkele dagen voor de tijd ter inzage,
of moet je em ter plekke beoordelen?

quote:
Gast1981 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 19:36:
Teken je een voorlopig koopcontract ook al bij een notaris?
Of gebeurt dat i.o.m. de verkopende makelaar?
Dat gebeurt met de makelaar..,
quote:
En krijg je dat contract enkele dagen voor de tijd ter inzage,
of moet je em ter plekke beoordelen?
Als jij het contract niet snapt of nog een keer wil bekijken (dag uitstel bijv) ben jij daar vrij in. Er kan niet worden afgedwongen dat je direct moet tekenen. Alles op vrijwillige basis dus. Pas na tekenen heb je plichten :)

BoAC wijzigde dit bericht 18-02-2008 19:41 (0%)
Reden: typo

Wie wetenschap vermeerdert, vermeerdert smart..
BoAC's weblog

Ah, dat scheelt. Thanks.
Dan is er na een mondelinge overeenkomst dus nog wel even tijd om notarisoffertes te vergelijken ;)

edit: hoewel... ik lees net dat na de 3 bedenkdagen de (ver)koop wordt ingeschreven bij het Kadaster?
En dat gaat verplicht via de notaris?
Dus je moet er tòch vrij optijd bij zijn als ik het goed begrijp.

Nog een vraagje, de rechtsbijstandverzekering.
Heeft dat nog zin om er nu 1 af te sluiten?
Overal waar ik kijk zie ik wachttijden, meestal van 3 maand.
Als ik er nu 1 afsluit, heb ik er de komende 3 maand dus niks aan.. en dat zijn natuurlijk de belangrijkste maanden na een eventuele koop ;)

Gast1981 wijzigde dit bericht 18-02-2008 20:08 (20%)

Acties: [view]

Door: Rukapul Moderator WI/SG/SF
Inschrijving in het kadaster beschermt de koper tegen bepaalde zaken. Het is echter niet verplicht en ter keuze van de koper vziw.

quote:
Gast1981 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 19:53:
Ah, dat scheelt. Thanks.
Dan is er na een mondelinge overeenkomst dus nog wel even tijd om notarisoffertes te vergelijken ;)

edit: hoewel... ik lees net dat na de 3 bedenkdagen de (ver)koop wordt ingeschreven bij het Kadaster?
Dat is dus na tekening :)
quote:
Nog een vraagje, de rechtsbijstandverzekering.
Heeft dat nog zin om er nu 1 af te sluiten?
Overal waar ik kijk zie ik wachttijden, meestal van 3 maand.
Als ik er nu 1 afsluit, heb ik er de komende 3 maand dus niks aan.. en dat zijn natuurlijk de belangrijkste maanden na een eventuele koop ;)
Dan had je die verzekering dus eerder moeten afsluiten lijkt mij ;)

Wie wetenschap vermeerdert, vermeerdert smart..
BoAC's weblog

got oh got....

quote:
Gast1981 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 19:53:
Ah, dat scheelt. Thanks.

Die 3 dagen (bedenktijd) lopen na de ter hand stelling van de overeenkomst, je kunt handelend als particulier geen mondelinge koopovereenkomst betreffende de koop van een woning sluiten; zo lang je dus geen papiertje ondertekend ben je in princiepe, op spannende plas/valburg verhalen na, nergens toe verplicht.

Inschrijven van de overeenkomst in de openbare registers is mogelijk, ook tijdens die 3 bedenkdagen indien bij een notaris, maar niet verplicht. Verplichte inschrijving in de openbare registers gebeurt t.b.v. de levering, en dus de uiteindelijke eigendomsoverdracht.

mockingbird wijzigde dit bericht 19-02-2008 08:48 (15%)

even inspiratieloos..

Acties: [view]

Door: Rukapul Moderator WI/SG/SF
Sommige rechtsbijstandsverzekeringen hebben een wachttijd van 3 maand, maar ook een clausule waarin verklaard wordt dat er geen beroep gedaan wordt op de wachttijd wanneer het voorval waarvoor rechtsbijstand benodigd is niet voorzien kon worden bij het afsluiten van de verzekering. Als nu alles in kannen en kruiken is dan is er dus geen voorval te voorzien. De wachttijd en clausule zijn dan te interpreteren als een soort van omgekeerde bewijslast. Voor de zekerheid hieromtrend zou ik schriftelijk (per E-mail) contact opnemen met de verzekeraar (geen op provisie beluste tussenpersoon).

Eigen verzekeraar eens gebeld.
Zij hanteren een wachttijd van 2 maand.
Helaas hanteren zij geen clausule zoals jij die noemt.
Krijg je een geschil binnen die 2 maanden dan sta je er nagenoeg alleen voor.

Nu vraag ik mij af voor mijn situatie;
Wanneer ontstaan de meeste geschillen? Op of na de overdracht lijkt mij toch?
Dat is dan weer ruim na de wachttijd, en dan zou het dus wel degelijk zin hebben.
Of komen er op basis van het voorlopige koopcontract ook maar al te vaak problemen voor?
Dan zou ik een andere verzekeraar moeten zoeken die genoemde clausule wel hanteert.
quote:
BoAC schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 07:43:
[...]
Dan had je die verzekering dus eerder moeten afsluiten lijkt mij ;)
Heb je gelijk in.
Echter is alles sneller verlopen dan zelf gedacht ;)

Het balletje rolt (verder).

Vanochtend akkoord gegeven op de prijs :)
Mondelinge overeenkomst voor de koop is er nu dus!
Voorlopig koopcontract komt eraan :)

Tijd voor veel telefoontjes.
Notarissen, bouwtechno keuringsbedrijven, hypotheekadviseurs... pfff.
(maar wel mooi ;))

Reg. datum: 28 april 2000

De meeste gevallen die je tegenkomt waar je rechtsbijstand nuttig voor zou kunnen zijn onstaan pas na de afgesproken datum van levering.

Je moet gewoon goed lezen wat er in je overeenkomst staat. Pas als er op de datum van levering iemand in gebreke blijft heb je een conflict.

Overigens heb ik gewoon bij mijn inboedel/opstalverzekering een rechtsbijstandsverzekering genomen, maar dat was niet zozeer voor het kopen van het huis.

Je moet gewoon bij de levering goed opletten of alles zo gaat als afgesproken en anders de notaris er minstens een notitie van laten maken.

To be, or not to be, those are the parameters

Frautilicious
Reg. datum: 12 februari 2001

Ik heb 't appartement gekocht :)

Dus bij mij gaat nu ook 't balletje rollen. Heb de bank al gebeld voor een scherpere offerte en ik mag rond gaan kijken voor een notaris.

Mijn vriend is dolblij, maar bij mij valt het kwartje nog niet zo geloof ik 8)7
Naja, komt met de tijd wel goed :+

Assumption is the mother of all fuck-ups

funky!

quote:
frautie schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 17:11:
Ik heb 't appartement gekocht :)

Dus bij mij gaat nu ook 't balletje rollen. Heb de bank al gebeld voor een scherpere offerte en ik mag rond gaan kijken voor een notaris.

Mijn vriend is dolblij, maar bij mij valt het kwartje nog niet zo geloof ik 8)7
Naja, komt met de tijd wel goed :+
gefeliciteerd :)

[This space is for rent]

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws