quote:
Kwestie van zorgen dat je financieringsbeding afloopt na de proeftijd en je loopt geen enkel risico. Als je het fair wilt spelen communiceer je dat ook naar de verkopers.
Vrijdag gaan we het voorlopig koopcontract van onze woning tekenen. Ondertussen probeert de verkopend makelaar overal nog een graantje van mee te pikken: referentie naar een
notaris waar we goede ervaring mee hebben (prima joh, maar ik heb de top 3 in Eindhoven allang gebeld voor offertes

), financiering via hun hypotheekadvies poot (prima, waren we toch al eens langsgeweest en zijn redelijk kundig), etc. Wat een wereldje
Inmiddels bij 2 intermediairs langsgeweest en die adviseerden
exact hetzelfde voor onze eisen (100% hypo, 60% vermogenopbouw met zekerheid, 10% eigen inbreng, 2x 50% ORV, rentevast >10jr, goede voorwaarden):
- u moet naar de Rabobank (SpaarZeker) want die hebben veruit de beste aanbieding (5,5% 30jr vast = NHG tarief)
- eventueel kunt u naar Westland Utrecht (6,7% rente 10jr over spaardeel)
- heel misschien had Aegon nog wat voor u kunnen betekenen (maar net te duur)
De volgende geplande afspraak is de Rabobank, maar ik heb zo'n gevoel wat daar uit gaat komen

Eigenlijk had ik gehoopt dat er een andere aanbieder uit zou springen zodat om het onderste uit de kan te halen bij de definitieve offerte. Misschien dat we nog maar een bank of intermediair gaan proberen.
Hulde voor de intermediairs waar we binnen 2 dagen terecht konden, terwijl dat bij de Rabo anderhalve week moet duren

M.i. ben je als bank dan niet goed snik. Bij de Hypotheker hadden we ook een keer zo'n ervaring en die hebben ons dus nooit teruggezien.
quote:
Leuk overzicht. (Jammer dat de Rabobank er niet tussen staat.)