Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
FaceDown schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 14:40:
[...]

Dat is wel riskant want je stelt uiteindelijk alleen maar de koop uit. Stel dat er nu iemand langskomt die ineens de vraagprijs biedt, dan is het misschien 'ethisch' onverantwoord dat de verkoper daar alsnog mee in zee gaat, maar als hij daarmee 10.000 euro extra mee kan verdienen dan zal hij dat vaak niet nalaten.
Daarom is het zaak om zsm het koopcontract te tekenen. Wij hebben na de onderhandelingen (die we in de aanwezigheid van de verkopend makelaar hebben gevoerd) de makelaar meteen voor het overeengekomen bod laten tekenen, zodat we in ieder geval al iets op papier hadden, mocht er toch opeens nog iemand tussenkomen.
Een bouwkeuring kan je binnen twee dagen regelen, en de notaris regel je voor 4 of 5 dagen daarna.

Verder heb je een mondelinge overeenkomst, daar mag niet zomaar iemand tussen gaan zitten.

Currently Reading | Ik los geen problemen op, ik maak ze alleen...

Zillion Lives!

Mondelinge afspraak is inderdaad rechtsgeldig, maar zie maar eens te bewijzen dat je die hebt gemaakt. (of neem jij elk telefoongesprek op, moet je dat wel eerst tegen de makelaar zeggen natuurlijk ;) )
Daarbij staat het volgens mij aardig duidelijk in de wet dat een mondelinge overeenkomst niet rechtsgeldig is mbt onroerend goed. Inderdaad is het qua bewijslast sowieso erg moeilijk.

Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.

Na, ik moet morgen even mij gegevens plus legitimatiebewijs faxen, dan stuurt hij me een koopcontract wat ik rustig mag bekijken. Dan spreken we daarna morgen ook gelijk even af om het te gaan tekenen. (of aanpassen ;))

Rowdy.nl | Realiteit is een ilusie die ontstaat door een tekort aan alcohol... | DDCrew

Professioneel azijnpisser

Crap. Omdat de aannemer en de gemeente op zich laten wachten kunnen wij onze hypotheek nog niet laten passeren voordat de geldigheidstermijn van de (getekende) offerte deze week verloopt.

Nu kan dat wel met 3 maanden verlengd worden maar dat gaat dan 0,5% van de hypotheek som kosten -O-

Das toch 1000 euro die ik liever ergens anders aan uit wou geven ;(

Zure is dat de passering voor volgende week in de planning staat 8)7

Nog zuurder is, omdat wij snel waren met alles te regelen (kavel keuze, tekening van alle stukken) moeten wij wel krom liggen, maar degene die op dit moment nog bezig zijn met een kavel hebben hier geen last van :/

Mijn hoop is gevestigd op een account manager bij de Postbank die er misschien iets aan kan doen, maar ik vrees dat het ijdele hoop is

Gunner wijzigde dit bericht 15-10-2007 15:30 (29%)

Reg. datum: 11 maart 2000

Stap met je huidige voorwaarden even naar een andere aanbieder toe, wellicht kan die je een nieuwe offerte geven die net zo scherp is als wat je nu hebt? In ieder geval ook even met je account manager opnemen, zoals je zelf al zegt.

quote:
Sammy schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:02:
Stap met je huidige voorwaarden even naar een andere aanbieder toe, wellicht kan die je een nieuwe offerte geven die net zo scherp is als wat je nu hebt? In ieder geval ook even met je account manager opnemen, zoals je zelf al zegt.
Dat is niet meer mogelijk. Alles is al getekend, alle bedenktijden voor de aannemer en hypotheek zijn al verstreken dus als ik er nu nog vanaf wil zien gaat me dat 10x meer kosten.

En al zou het wel kunnen, ik heb nu een rente waar geen enkele andere aanbieder aan wil tippen (een gemiddelde tussen de rente die ik nu heb, 3,5% 10 jaar vast NHG en de huidige nieuwbouwrente 5,1% 20 jaar vast NHG)

Wat die account manager betreft, daar staan m'n financieel adviseur mee in contact dus ik moet dat ff wachten. Ik reken er op dat ik die 0,5% kwijt ben, dan kan het alleen nog maar meevallen.

Aan de andere kant, het bedrag wordt uit m'n bouwdepot gehaald dus gewoon ff wat meer sparen :Y

Gunner wijzigde dit bericht 15-10-2007 16:06 (4%)

Daar begrijp ik niets van.. de datum van overdracht staat toch ook in je koopcontract vastgelegd? Daar kun je de andere partij toch ook aan houden? Zeker als het jou moeite / geld gaat kosten.

Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.

quote:
FaceDown schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 17:04:
Daar begrijp ik niets van.. de datum van overdracht staat toch ook in je koopcontract vastgelegd? Daar kun je de andere partij toch ook aan houden? Zeker als het jou moeite / geld gaat kosten.
Het gaat om een nieuwbouwhuis. Bouw start pas in December en oplevering is ook ongeveer December 2008.

Ik heb wel vernomen dat ik wel een nieuwe offerte zou kunnen maken, maar dat de rentes ook al 2x zijn gestegen dus je moet je afvragen of het de moeite is.

Kijk, financieel is het absoluut geen punt. Ik kom hier niet door in de problemen, maar ik zou die 0,5% liever ergens anders aan besteden.

Overigens ligt het nu nog bij de Postbank (bij een account manager), daar hoor ik morgen meer van. Mocht dat niets worden denk ik erover om een klacht hier in te dienen, want ik zie nu niet in wat nu precies het nadeel van de Postbank in deze is. Ik wil deze offerte graag laten passeren.

Gunner wijzigde dit bericht 15-10-2007 19:00 (17%)

quote:
Gunner schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 18:59:
[...]

Het gaat om een nieuwbouwhuis. Bouw start pas in December en oplevering is ook ongeveer December 2008.

Ik heb wel vernomen dat ik wel een nieuwe offerte zou kunnen maken, maar dat de rentes ook al 2x zijn gestegen dus je moet je afvragen of het de moeite is.

Kijk, financieel is het absoluut geen punt. Ik kom hier niet door in de problemen, maar ik zou die 0,5% liever ergens anders aan besteden.

Overigens ligt het nu nog bij de Postbank (bij een account manager), daar hoor ik morgen meer van. Mocht dat niets worden denk ik erover om een klacht hier in te dienen, want ik zie nu niet in wat nu precies het nadeel van de Postbank in deze is. Ik wil deze offerte graag laten passeren.
Het nadeel is in dit geval duidelijk; jij krijgt een nieuw aanbod incl hogere rente als het oude is vervallen. Natuurlijk kun je naar de concurrent lopen maar ook daar is de rente gestegen.

quote:
FaceDown schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 19:29:
Het nadeel is in dit geval duidelijk; jij krijgt een nieuw aanbod incl hogere rente als het oude is vervallen. Natuurlijk kun je naar de concurrent lopen maar ook daar is de rente gestegen.
Heeft nog grotere nadelige gevolgen; bij de Postbank kreeg ik een middel van de rente want m'n 'oude' hypotheek heb ik daar ook. Bij een andere bank mag ik de volle mep betalen ;)
The One And Only

Was niet opde hoogte destijds van dit topic anders had ik nog wat info kunnen bemachtigen. :)

Heb vorige maand een appartement gekocht in de stad Groningen.
75m² 4 kamers, nieuwe CV (dec 2006), nette keuken, nette douche.

Wat mij opviel dat de ene makelaar voor een object 85m² aangeeft en de andere 75m²

Krijg 14 December de sleutel. :)

HT: Marantz SR5500 - Marantz DV6600 - Mordaunt-Short 902i/905i/906i - REL Quake II

Reg. datum: 28 april 2000

Tja ze hebben nogal verschillend manieren om de ruimte te berekenen. Er zijn nog wel eens makelaars die de berging bijvoorbeeld ook bij de ruimte optellen.

To be, or not to be, those are the parameters

Reg. datum: 19 oktober 2001

quote:
Harmen schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 20:20:
Was niet opde hoogte destijds van dit topic anders had ik nog wat info kunnen bemachtigen. :)

Heb vorige maand een appartement gekocht in de stad Groningen.
75m² 4 kamers, nieuwe CV (dec 2006), nette keuken, nette douche.

Wat mij opviel dat de ene makelaar voor een object 85m² aangeeft en de andere 75m²

Krijg 14 December de sleutel. :)
Deel dan wat van je eigen ervaringen....dit is namelijk niet een "show je nieuwe woning" topic. ;)

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

The One And Only

Ervaringen... :z

Heb 8 huizen bekeken op verschillende locaties. Echt veel keuze dus.
Mijn voorkeur ging naar een huis die al aardig af was, dus compleet. (CV dubbel glas etc)

Na een 1,5 maand bezichtigen kwam ik op het huidige huis uit.
Daarna heb ik een bod uitgebracht, merkte gelijk al dat er niet veel ruimte in zat.
Ben uiteindelijk een paar duizenden euros onder de vraagprijs uitgekomen, ben tevreden.
Merkte dat andere appartementen binnen no-time verkocht waren, dus het ging erg snel.

HT: Marantz SR5500 - Marantz DV6600 - Mordaunt-Short 902i/905i/906i - REL Quake II

quote:
Gunner schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 15:29:
Crap. Omdat de aannemer en de gemeente op zich laten wachten kunnen wij onze hypotheek nog niet laten passeren voordat de geldigheidstermijn van de (getekende) offerte deze week verloopt.

Nu kan dat wel met 3 maanden verlengd worden maar dat gaat dan 0,5% van de hypotheek som kosten -O-

Das toch 1000 euro die ik liever ergens anders aan uit wou geven ;(

Zure is dat de passering voor volgende week in de planning staat 8)7

Nog zuurder is, omdat wij snel waren met alles te regelen (kavel keuze, tekening van alle stukken) moeten wij wel krom liggen, maar degene die op dit moment nog bezig zijn met een kavel hebben hier geen last van :/

Mijn hoop is gevestigd op een account manager bij de Postbank die er misschien iets aan kan doen, maar ik vrees dat het ijdele hoop is
Heb hier hetzelfde bij een nieuwbouwappartement in Maarssen (Utrecht). Hier vanwege bezwaar moeten we onze offerte verlengen voor 1100 a 1200 euro. :(

quote:
Griffin2k schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 21:02:
Heb hier hetzelfde bij een nieuwbouwappartement in Maarssen (Utrecht). Hier vanwege bezwaar moeten we onze offerte verlengen voor 1100 a 1200 euro. :(
Gewoon zeggen dat je dan wel naar de buren gaat. Hard spelen die handel.

Of ben je echt en alleen afhankelijk van die ene offerte? Zoja, dan hebben ze je mooi te pakken voor die 1100-1200euro.

quote:
rwb schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 20:35:
Tja ze hebben nogal verschillend manieren om de ruimte te berekenen. Er zijn nog wel eens makelaars die de berging bijvoorbeeld ook bij de ruimte optellen.
En dan nog klopt het vaak van geen kant. Laatst een appartement bekeken waarvan het bvo (inclusief muren dus) 55m2 was, volgens de makelaar was het 70m2 (exclusief berging). De oppervlakte was makkelijk te berekenen omdat het een ingedeelde rechthoek was, met een lengte en een breedte (nagemeten met zo'n laser-ding) was je er dus al.

Wel een leuk appartement overigens, helaas heeft de eigenaar besloten van de verkoop af te zien en er te blijven wonen. Aanstaande vrijdag wederom een bezichtiging gepland, ben benieuwd.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

quote:
_Arthur schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 21:37:
[...]

Gewoon zeggen dat je dan wel naar de buren gaat. Hard spelen die handel.

Of ben je echt en alleen afhankelijk van die ene offerte? Zoja, dan hebben ze je mooi te pakken voor die 1100-1200euro.
Nou ik wil best naar een andere hypotheekaanbieder. maar bij deze heb ik juist een mooie korting weten te bedingen... dat wil zeggen 0,4%.
En dat krijg ik niet zomaar recht gebreid bij een andere aanbieder met een mooi praatje.

quote:
Griffin2k schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 21:56:
[...]

Nou ik wil best naar een andere hypotheekaanbieder. maar bij deze heb ik juist een mooie korting weten te bedingen... dat wil zeggen 0,4%.
En dat krijg ik niet zomaar recht gebreid bij een andere aanbieder met een mooi praatje.
Wat is de reden dat je daar 0.4 % korting krijgt die je ergens anders niet zou kunnen krijgen?

quote:
rwb schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 22:44:
[...]

Wat is de reden dat je daar 0.4 % korting krijgt die je ergens anders niet zou kunnen krijgen?
Het klinkt een beetje alsof een adviseur hem heeft laten geloven dat hij een uniek aanbod kreeg. Je mag aannemen dat de betreffende hypotheekverstrekker geen onnodige risico's gaat lopen en geen geld verliest op deze hypotheek. Het betreffende percentage zou bij een andere verstrekker dus ook mogelijk moeten zijn zou je denken.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

quote:
argro schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 15:06:
[...]
Het klinkt een beetje alsof een adviseur hem heeft laten geloven dat hij een uniek aanbod kreeg. Je mag aannemen dat de betreffende hypotheekverstrekker geen onnodige risico's gaat lopen en geen geld verliest op deze hypotheek. Het betreffende percentage zou bij een andere verstrekker dus ook mogelijk moeten zijn zou je denken.
Daarom vraag ik het idd. Maar mischien is er wel een reden waarom hij hier extra korting kon krijgen?

quote:
rwb schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 16:08:
[...]

Daarom vraag ik het idd. Maar mischien is er wel een reden waarom hij hier extra korting kon krijgen?
Ik heb het via een hypotheekadviseur gedaan buiten alle banken om.
Heb alles op een rijtje gezet waar ik al dingen heb lopen of wilde laten lopen.

Ik heb er voor gekozen om zoveel mogelijk bij 1 bank onder te brengen. Girorekeningen, Spaarpolissen, Arbeidsongeschiktheid, overlijdensrisico etc.

Door die diverse onderdelen kreeg ik een kortingspercentage.

Dit heb ik nagelopen bij andere banken en die kwamen voor die specifieke rentevaste periode, hypotheek en de andere onderdelen 0,3% tot 0,5% hoger uit.

quote:
Griffin2k schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 21:02:
Het schijnt niet ongebruikelijk te zijn. Het heeft te maken met termijnen van geldigheid.

Ik had ook wel een offerte kunnen krijgen die 6 maanden na ondertekening had moeten passeren, maar dan was het rente percentage hoger geweest.

Ook zou ik nu nog wel een nieuwe offerte kunnen laten maken, maar er zijn inmiddels al weer twee stijgingen geweest dus over 20 jaar zou me dat meer kosten :)

Tevens krijg ik dat bedrag volgens de berekeningen bij oplevering wel weer terug omdat mijn meegefinancierde renteverlies tijdens de bouw ruim is genomen.
quote:
Gunner schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 20:06:
[...]

Tevens krijg ik dat bedrag volgens de berekeningen bij oplevering wel weer terug omdat mijn meegefinancierde renteverlies tijdens de bouw ruim is genomen.
Ja dat moet ik inderdaad ook nog even navragen aan mijn adviseur.

Mijn renteverlies tijdens de bouw is ook ruim genomen. Wellicht dat daar nog iets mee te compenseren valt :)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws