Hoofdcategorieën
Topicacties

Ervaring met huis kopen deel 3

Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 22 januari 2000

quote:
marko77 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 18:47:
Is er een vaste periode van de maand dat de belasting een voorlopige teruggave stort?
Bij mij elke 15e van de maand

Zillion Lives!
Reg. datum: 14 april 2000

Is bij de rest van nederland ook zo. (staat trouwens ook op de belastingdienst site btw :P )
Powered by 30D

En rowdy.nl nog nieuws?

FaceDown wijzigde dit bericht 09-10-2007 11:32 (90%)

Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.

Reg. datum: 17 december 2005

quote:
Kelt schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 10:14:
offerte is vrijblijvend, dus gewoon naast elkaar leggen :)
En is het iets wat veel gedaan wordt?
Ik bedoel we hebben een goede "band" met onze tussenpersoon en dan vlak voordat je ergens def. voor gaat zeg je toedeloe... :+

Een jaar naar Schotland? mail me.

Reg. datum: 28 april 2000

quote:
Cobb schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 12:31:
[...]

En is het iets wat veel gedaan wordt?
Ik bedoel we hebben een goede "band" met onze tussenpersoon en dan vlak voordat je ergens def. voor gaat zeg je toedeloe... :+
Ik zou gewoon eerlijk tegen je tussenpersoon zijn en aangeven dat je nog een andere aanbieding hebt die je wilt bekijken.
Het gaat tenslotte wel over een hypotheek waar je een tijd aan vast zit. Leuk dat je een goede relatie hebt met je tussenpersoon maar is dat je honderden euro's waard?
Ik had ook een goede relatie met mijn tussenpersoon, maar heb ook aan gegeven dat ik zeker nog wat meer rond zou kijken. Uiteindelijk had de tussenpersoon het beste aanbod en ben ik daar mee in zee gegaan, maar als ik ergens anders een beter aanbod had was ik zeker daar heen gegaan.

Voor een eenmalig iets heb ik vaak ook wel wat meer over omdat je een goede relatie met een winkel hebt, maar een hypotheek ligt bij mij toch wel wat anders.

Als je ergens anders een beter aanbod krijgt heeft jouw tussenpersoon blijkbaar niet goed genoeg werk geleverd, en heeft hij zijn geld dus ook niet verdiend. Zo kijk ik er tenminste tegen aan.

rwb wijzigde dit bericht 09-10-2007 12:53 (8%)

To be, or not to be, those are the parameters

Reg. datum: 06 maart 2001

Uiteraard proberen ze een band met jou te creëeren, hou het daarom ook strikt zakelijk en ga niet teveel mee in hun spel. Het is volkomen normaal om twee of meer offertes aan te vragen aangezien ze volkomen vrijblijvend zijn (je bent een dief van je eigen portemonnee als je het niet doet!).

Het is wel handig om aan te geven dat je met meerdere hypotheekverstrekkers in gesprek bent en dat je probeert om op X datum een definitief besluit te nemen. Zo weten alle partijen waar ze aan toe zijn. Nogmaals, wees kritisch en bedenk altijd dat ze handelen uit het belang van hun eigen bank/organisatie. Laat ze niet teveel op je inpraten. Kijk naar het totaalplaatje en staar je niet blind op de laagste rentes. Met name de budget en voordeelhypotheken moet je voor oppassen (nadelige voorwaarden zoals boete bij verhuizing bijv.)

A dream that will come true is not a real dream.

Koekje d'r bij?

quote:
Jop, heb 'm even laten wachten, dus werd net braaf gebeld door de makelaar. Heb 'm verteld dat ik 129,5 te hoog vond en 125k geboden. Hij ging nogmaals overleggen met de eigenaar en zou me even terugbellen.

Hij vroeg me wel ter bevestiging; aanvaarding zsm? Ik; natuurlijk, dus dat energielabel hoef je je dan niet druk om te maken en dan is INGd'r ook snel vanaf. Wat gemompel aan de andere kant en zo van, oh, van dat energielabel weet je dus af? Daar hoef je je niet zorgen om te maken, ING is een grote organisatie, die hebben dat vast al geregeld.

Dus ben benieuwd. :)

Rowdy.nl | Realiteit is een ilusie die ontstaat door een tekort aan alcohol... | DDCrew

Powered by 30D

Gaat goed dus zo te horen. Als je mazzel hebt gaan ze gewoon akkoord met die 125. Zoals gezegd is het voor hun belangrijker om er snel vanaf te zijn, dan dat ze het onderste uit de kan proberen te halen met het risico dat je afhaakt en ze weer op zoek kunnen naar een nieuwe koper.
Dat laten wachten is trouwens wel slim, maar ook zenuwslopend en risicovol mocht er een andere geinteresseerde zich melden. Wel knap als je dit kunt, is alleen maar gunstig voor de prijs :) als je echt een bikkel bent ga je nog dreigen af te haken als ze met een tegenbod durven te komen ;)

FaceDown wijzigde dit bericht 09-10-2007 22:32 (34%)

Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.

Reg. datum: 11 juli 2006

Dat zenuwslopende kan ik onderschrijven.

Mijn huis staat te koop voor 249. Paar weken geleden werd een bod gedaan van 235. Ik wilde niet gelijk teveel zakken (kan altijd nog) dus tegenbod van 247. Daarop werd weer een tegenbod gedaan van 239. Ik dacht nog, dat gaat lekker, het wordt tijd om te middelen, dus wij weer een tegenbod gedaan van 243 en min of meer door laten schemeren dat dit ons eindbod is. Netjes gedaan toch?

Toen hoorde ik een hele tijd niets meer, en da's met recht zenuwslopend. Paar dagen geleden hoorde ik van mijn makelaar dat ze er toch van af zien omdat ze het niet zien zitten (raar toch, waarom doe je dan een bod???).

Da's even slikken :'( :'( :'( vooral omdat nu constant door mijn kop maalt dat ik die 239 had moeten accepteren, dan was het nu weg geweest. Mijn makelaar is het trouwens niet met mij eens, die zegt dat ze dan de 3 dagen bedenktijd na het tekenen van het voorlopig koopcontract hadden gebruikt om de boel te cancellen.

Al met al zie ik het qua verkoop somberder in dan ooit.

Powered by 30D

Dan heb je gewoon pech gehad denk ik.. hoe zuur ook. Je makelaar heeft inderdaad gelijk wat betreft die 3 dagen bedenktijd. Ik denk niet dat je het slecht of verkeerd hebt gedaan wat betreft onderhandelingen. Als ze het voor 243 niet wilden, dan wilden ze het ook niet voor 239, zo simpel is het.

quote:
FaceDown schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 09:18:
Als ze het voor 243 niet wilden, dan wilden ze het ook niet voor 239, zo simpel is het.
Idd anders hadden ze echt nog wel een laatste tegenbod gedaan, of bij de 239 al aangegeven dat dat het laatste bod was.

Bite my shiny metal ass!
Reg. datum: 25 februari 2001

Herkenbare situatie .. ik had zo iemand die wel de hele biedprocedure uit heeft gezeten, en dus een eindbod geaccepteerd had. Daarna zeker 2 weken niets meer van gehoord. Bleek dat 'ie absoluut geen hypotheek kon krijgen, ook al had een financieel adviseur gezegd van wel. Hij had nog niet getekend, dus hij kon er zo onderuit. Die 3 dagen bedenktermijn worden dus zwaar misbruikt om het tekenen van het voorlopig koopcontract uit te stellen, omdat ze dan een langere gevolgloze annuleringsperiode hebben. Echt bij de ratten af :(

Overigens had dit verhaal een positief staartje.. na dit slechte nieuws had de makelaar al weer 4 bieders klaarstaan, en was het binnen 4 dagen alweer weg voor een nog hoger eindbod ook :) Dus niet al te zeer bij de pakken neer gaan zitten!

Brama is lid van het Front Auto Check Image. Front Auto Check Image is onderdeel van de 'verbeter GoT, begin met het CMS!' stichting.

Koekje d'r bij?

Ow yeah, ze hebben 125k geaccepteerd... :)
Dus zo ff bellen dat ik 't accepteer, en dan 't koopcontract gaan regelen... Nog iemand tips daarover?

Behalve de 'standaard' Ontbindende voorwaarden, nog meer erin op laten nemen? Moet ik nog ergens rekeneing mee houden?
  • Geen financiering rond krijgen
  • Geen financiering met koopsubsidie rondkrijgen?
Hmz, daarna kan ik dus verhuizen naar het topic Ervaring met het financieren van een huis? ;)

Rowdy.nl wijzigde dit bericht 11-10-2007 13:00 (54%)

Rowdy.nl | Realiteit is een ilusie die ontstaat door een tekort aan alcohol... | DDCrew

Feli. Dat had ik eigenlijk niet verwacht.

En je mag nu inderdaad gaan oefenen met verhuizen :P
Powered by 30D

quote:
Rowdy.nl schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 12:57:
Ow yeah, ze hebben 125k geaccepteerd... :)
Dus zo ff bellen dat ik 't accepteer, en dan 't koopcontract gaan regelen... Nog iemand tips daarover?

Behalve de 'standaard' Ontbindende voorwaarden, nog meer erin op laten nemen? Moet ik nog ergens rekeneing mee houden?
  • Geen financiering rond krijgen
  • Geen financiering met koopsubsidie rondkrijgen?
Hmz, daarna kan ik dus verhuizen naar het topic Ervaring met het financieren van een huis? ;)
Proficiat! Had ik het niet netjes voorspeld? ;)

Financieringsvoorbehoud is een standaard voorwaarde die er zeker in moet staan! Ga ook als de wiedeweerga je hypotheek regelen (vandaag nog) want dat hele traject kan echt weken duren. Dit is zeker van belang als je niet 100% zeker weet dat je de financiering rond gaat krijgen.
Wij hebben zelf de termijn uiteindelijk laten verlopen nog voordat de financiering rond was, aangezien we toch zeker wisten eea rond te krijgen (we lenen veel minder dan ons maximum).

Wat je ook op kan nemen is een voorbehoud van bouwkundige keuring. Eigenlijk alleen belangrijk voor oude gebouwen of gebouwen waarbij je vermoed dat er gebreken zouden kunnen zijn. Bij appartementen is dit meestal minder belangrijk. Je kan dan een keuring laten doen en opnemen dat je het contract kan laten ontbinden als de herstelkosten van gebreken bijv de 5.000 euro overschrijden. Natuurlijk biedt dit weer kansen om opnieuw in onderhandeling te treden als je het appartement nog wilt.

Regel wel zsm die afspraak om het koopcontract te tekenen, want er is nog niks rond tot jij je handtekening gezet hebt. Daarna heb je overigens nog 3 dagen om zonder opgaaf van redenen er onderuit te komen. Na die 3 dagen zit je er echt aan vast.

FaceDown wijzigde dit bericht 11-10-2007 13:15 (15%)

Hmm...

Ik heb zojuist een offerte ingetrokken (heb meerdere naast elkaar liggen) en de hypotheekadviseur (van een grote bank) was 'not amused' om het maar zacht uit te drukken. Kreeg allemaal verwijten naar mij toegeslingerd zo van "nou breekt mijn klomp, dit is niet wat we hebben afgesproken", "ik heb kosten voor jou gemaakt", "ik voel me gebruikt.." etc.

Ik had aangegeven dat ik meerdere offertes zou aanvragen dus hij was ervan op de hoogte en nu krijg ik dit... Dat belooft nog wat als ik straks die andere offertes ook laat intrekken.

Ben ik nu fout bezig? Ik dacht dat offertes geheel vrijblijvend waren en dan krijg ik zo'n reactie?

Certified BUFH

quote:
FaceDown schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 13:13:
[...]

Proficiat! Had ik het niet netjes voorspeld? ;)

Financieringsvoorbehoud is een standaard voorwaarde die er zeker in moet staan! Ga ook als de wiedeweerga je hypotheek regelen (vandaag nog) want dat hele traject kan echt weken duren. Dit is zeker van belang als je niet 100% zeker weet dat je de financiering rond gaat krijgen.
Wij hebben zelf de termijn uiteindelijk laten verlopen nog voordat de financiering rond was, aangezien we toch zeker wisten eea rond te krijgen (we lenen veel minder dan ons maximum).

Wat je ook op kan nemen is een voorbehoud van bouwkundige keuring. Eigenlijk alleen belangrijk voor oude gebouwen of gebouwen waarbij je vermoed dat er gebreken zouden kunnen zijn. Bij appartementen is dit meestal minder belangrijk. Je kan dan een keuring laten doen en opnemen dat je het contract kan laten ontbinden als de herstelkosten van gebreken bijv de 5.000 euro overschrijden. Natuurlijk biedt dit weer kansen om opnieuw in onderhandeling te treden als je het appartement nog wilt.

Regel wel zsm die afspraak om het koopcontract te tekenen, want er is nog niks rond tot jij je handtekening gezet hebt. Daarna heb je overigens nog 3 dagen om zonder opgaaf van redenen er onderuit te komen. Na die 3 dagen zit je er echt aan vast.
Vraag om een bouwkeuring voor de voorlopig koopcontract. Meeste kopers gaan daar mee akkoord omdat beide partijen daar bij gebaat zijn. Dan neem je de bouwkeuring niet mee in de ontbindende voorwaarden.
Maar je hebt wel de mogelijkheid om te kopen of niet voor dat je het voorlopig koopcontract tekent. En dat kan toch de kosten en tijd van het voorlopig koopcontract schelen. En de verkopers weten gelijk waar ze aan toe zijn. Iedereen blij.
quote:
ds schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 13:35:
Hmm...

Ik heb zojuist een offerte ingetrokken (heb meerdere naast elkaar liggen) en de hypotheekadviseur (van een grote bank) was 'not amused' om het maar zacht uit te drukken. Kreeg allemaal verwijten naar mij toegeslingerd zo van "nou breekt mijn klomp, dit is niet wat we hebben afgesproken", "ik heb kosten voor jou gemaakt", "ik voel me gebruikt.." etc.

Ik had aangegeven dat ik meerdere offertes zou aanvragen dus hij was ervan op de hoogte en nu krijg ik dit... Dat belooft nog wat als ik straks die andere offertes ook laat intrekken.

Ben ik nu fout bezig? Ik dacht dat offertes geheel vrijblijvend waren en dan krijg ik zo'n reactie?
Hij zeikt! :X

Ik heb bij me vorige hypotheek me offerte's gewoon gedeeld met de andere adviseurs. Er was zelfs eentje die adviseerde de offerte van de concurrent te nemen. Want hij kon er niet onder.

LuCarD wijzigde dit bericht 11-10-2007 13:45 (20%)

Currently Reading | Ik los geen problemen op, ik maak ze alleen...

Drome: 1996-2006

Belachelijk van die man. Zo'n bank valt dan meteen af bij mij. Offerte = vrijblijvend, klaar.

Mijn fotoblog | Xbox Live: Arfman77 | DRoME LAN Gaming 1996-2006 | Nikon D80 met glas

Zillion Lives!

quote:
ds schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 13:35:
Hmm...

Offertes zijn geheel vrijblijvend uiteraard, maar dat neemt het niet weg dat het knap frustrerend kan zijn voor een verkoper als hij echt uren tijd in zo'n offerte en gesprekken met jou heeft geinvesteerd en dan 0 op rekest krijgt....

Z"n reactie is uiteraard niet terecht, jij (en tegen iedereen die je dit verhaal verteld) zullen niet snel nogmaals gebruik maken van zijn diensten.

quote:
dominator schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 13:53:
[...]

Offertes zijn geheel vrijblijvend uiteraard, maar dat neemt het niet weg dat het knap frustrerend kan zijn voor een verkoper als hij echt uren tijd in zo'n offerte en gesprekken met jou heeft geinvesteerd en dan 0 op rekest krijgt....
Tja dat is het risico van dingen verkopen. Ik ga ervan uit dat iemand die badkamers verkoopt ook niet altijd verkoopt als hij een indeling voor mensen gemaakt heeft.

Nou was ik zowiezo over de meeste hypotheek adviseurs niet te spreken. Bij een grote bank had ik ook een adviseur die het niet eerlijk vondt dat ik niet precies mijn andere offerte liet zien. Ik gaf alleen aan dat ik het beste aanbod van de bank wou hebben en dat ik het dan naast mijn andere offerte zou leggen ( Liet wel doorschemeren dat die beter was ). Als ze dan zo op je gevoel gaan spelen terwijl ik gewoon heel duidelijk en zakelijk was, dan laat je bij mij ieder geval geen goede indruk achter.

Reg. datum: 09 oktober 2004

Ik zou zo'n adviseur gewoon vertellen dat hij normaal dient te reageren, of dat je hem anders de deur zult wijzen, en alle lopende verzekeringen via hem weghalen. Hij moet blij zijn dat je bij hem ook een offerte aanvraagt, het is niet andersom! Uiteindelijk krijgt hij zijn salaris o.a. dankzij jou!

Het weekend is net een biertje, het is gedaan voordat je het door hebt

Zillion Lives!

quote:
rwb schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 14:01:
[...]

Tja dat is het risico van dingen verkopen. Ik ga ervan uit dat iemand die badkamers verkoopt ook niet altijd verkoopt als hij een indeling voor mensen gemaakt heeft.
Klopt helemaal, al zou ik een verkoper van hypotheken nou niet echt met een gemiddelde keukenboer willen vergelijken.... :)

* dominator mompelt iets van zwaardere verantwoordelijkheden blabla ;)

Bedankt allemaal voor de geruststellende reacties. Ik heb zojuist de overige offertes ook laten intrekken en hier ging het een stuk beter. Ze vroegen nog wel om een reden maar dat lijkt mij niet meer dan terecht.

Ik begrijp heel goed dat ze hun product willen verkopen. Daarnaast had ik een iets 'intiemere' relatie met deze adviseur aangezien hij 1x langs is geweest bij mij thuis. Ik zit er nu overigens sterk aan te denken om mijn bankzaken naar een andere bank te verhuizen en uiteraard krijgt mijn vriendenkring dit te horen. Dit is geen gang van zaken. Hij wenste me overigens nog wel veel plezier in mijn nieuwe huis ondanks alle verwijten. Dat kon er nog net vanaf blijkbaar ;)