Zoiets wilde inderdaad weten. Nu ben ik alleenstaand en geef niet zoveel uit, maar dit geeft een goede indicatie dat ik toch wel aan mijn absolute max zit dan.quote:
waarom moeilijk doen als je met een beetje meer moeite ook onmogelijk kunt zijn?
GoT Index » Werk en Inkomen » Ervaring met huis kopen deel 3
Pagina's: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 39 40 41 42 last
[Nieuw Topic]Zoiets wilde inderdaad weten. Nu ben ik alleenstaand en geef niet zoveel uit, maar dit geeft een goede indicatie dat ik toch wel aan mijn absolute max zit dan.quote:Arfman schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 16:55:
Lijstje maken inderdaad. Heb ooit wel eens een stelregel gehoord dat je hypotheeklasten (+ evt. VVE) niet meer dan 1/3e van je nettoloon mogen zijn. In mijn situatie klopt dat ook aardig moet ik zeggen, omdat je anders echt moet sappelen of echt niet rondkomt.
waarom moeilijk doen als je met een beetje meer moeite ook onmogelijk kunt zijn?
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
To be, or not to be, those are the parameters
Mijn fotoblog | Xbox Live: Arfman77 | DRoME LAN Gaming 1996-2006 | Nikon D80 met glas
maar blijkbaar kan je de huizen die je leuk vind niet betalen, dus zul je "het eisenpakket" wat naar beneden bijstellen.quote:FunkyTrip schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 15:56:
Doen of niet doen? Voor onder de 2 ton heb ik nog niet echt iets leuks gezien. In principe ben ik nog starter want ik kom uit een huursituatie, maar wel een oude starter haha (bijna 34)
Heel begrijpelijk, vind ik. Mijn vriendin en ik hadden ook bepaalde eisen. Dat werd met bestaande bouw moeilijk, zo niet onmogelijk te realiseren. Met name omdat de meeste huizen waar iwj naar keken toch allemaal (voor ons) redelijk kritieke punten hadden zoals (foei)lelijke keukens en/of badkamers, of plavuizen in de woonkamer, of of of. Toen hadden we besloten om dan nog maar een paar jaar te wachten en ondertussen te sparen (we zaten immers prima in een 3 jaar geleden aangekocht en opgeknapt appartement), fietsen we de week erop door een mooie nieuwbouwwijk. De rest is historiequote:Slasher schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 19:45:
[...]
maar blijkbaar kan je de huizen die je leuk vind niet betalen, dus zul je "het eisenpakket" wat naar beneden bijstellen.
Wat is dat met mensen die kijken naar huizen die ze niet kunnen betalen en toch pérse willen kopen?
Mijn fotoblog | Xbox Live: Arfman77 | DRoME LAN Gaming 1996-2006 | Nikon D80 met glas
Oh, ik kan best kiezen voor een huis dat 5e keus is, maar je probeert toch je droomhuis te krijgen.quote:Slasher schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 19:45:
maar blijkbaar kan je de huizen die je leuk vind niet betalen, dus zul je "het eisenpakket" wat naar beneden bijstellen.
Wat is dat met mensen die kijken naar huizen die ze niet kunnen betalen en toch pérse willen kopen?
Zeker wanneer je niet op stel en sprong iets nodig hebt kun je de tijd nemenquote:FunkyTrip schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 09:15:
Oh, ik kan best kiezen voor een huis dat 5e keus is, maar je probeert toch je droomhuis te krijgen.
Hoe regel je dat?quote:Ik heb er in ieder geval zin an. Ga morgen een stuk of 10 huizen bekijken in de range van 169k tot 225k door heel Delft heen
Een dag vrij nemen. Serieus, ik ken het probleem, maar als je 1 dag vrij neemt, kun je 10 huizen bekijken. Fotocamera en meetlint en notitieblok mee, en klaarquote:Rukapul schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 10:07:
[...]
Zeker wanneer je niet op stel en sprong iets nodig hebt kun je de tijd nemen
[...]
Hoe regel je dat?Hier in Eindhoven is het altijd al moeilijk om uberhaupt een afspraak te maken, laat staan voor of na werktijden of op zaterdag, uitgezonderd een enkele kleine makelaar of open dag.
Ook bekend. Huis staat meer dan 3 maanden te koop. Wij bezichtigen. Ik vind het helemaal geweldig, vriendin twijfelt. Ok even over nadenken, en laten bezinken. 2 weken later nog maar eens bellen, oops, onderhandelingen gaande, en week later huis verkocht. Au.quote:* Rukapul baalt enorm: had een huis bezichtigd waar een bod op rustte maar waar de makelaar had aangegeven dat ze er waarschijnlijk niet uit zouden komen. Het huis beviel meer dan enig ander huis hiervoor, maar ze kwamen alsnog uit de onderhandelingen
Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.
Stel en sprong niet, maar ik wil toch binnen nu en een maand of 2 de koop rond hebben en er dan direct in kunnen trekken.quote:Rukapul schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 10:07:
Zeker wanneer je niet op stel en sprong iets nodig hebt kun je de tijd nemen
Er zijn regelmatig 'open huizen' routes in steden. Dan zijn huizen van bijv. 11 uur tot 3 uur 's middags op een zaterdag te bezichtigen. Gewoon inloop. In mijn huidige woonplaats is er toevallig ook eentjequote:Hoe regel je dat?Hier in Eindhoven is het altijd al moeilijk om uberhaupt een afspraak te maken, laat staan voor of na werktijden of op zaterdag, uitgezonderd een enkele kleine makelaar of open dag.
Dat kan ik je heel makkelijk uitleggen: de economie is de afgelopen 50 jaar met sprongen gegroeid, en dus ook de koopkracht van mensen. In grote lijnen heeft er dus altijd progressie gezeten in wat mensen konden kopen. De consument van nu heeft veel grotere verwachtingen over zijn koopkracht dan die in de jaren '50, en die verwachting lijkt gerechtvaardigd als je kijkt naar wat er allemaal te koop is aan dvd-spelers en plasmaschermen.quote:Slasher schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 19:45:
[...]
Maar religieuze achterlijkheid is eigenlijk nog veel frustrerender.
Dat ken ik: elke mogelijke bezichtiging was tijdens werktijd. Er was zelfs een verkopend makelaar waarbij het voltrekt onmogelijk was om buiten werktijd te bezichtigen. We zijn toen zelf naar de verkoper gegaan en konden om 20:00 een rondje lopen door het huis.quote:Rukapul schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 10:07:
Hoe regel je dat?Hier in Eindhoven is het altijd al moeilijk om uberhaupt een afspraak te maken, laat staan voor of na werktijden of op zaterdag, uitgezonderd een enkele kleine makelaar of open dag.
Nikon D50 # Nikon 18-55mm f/3.5-5.6 # Nikon 50mm f/1.8 # Tamron 90mm f/2.8 Di Macro # Nikon SB-600 # Falcon Eyes flitsmeuk
Weten we alquote:leejoow schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 11:22:
Toevallig heeft een makelaar in Eindhoven dit weekend openhuizen route (naam maar achterwege laten voordat ik beschuldigd wordt van spam achtige praktijken)
Rukapul wijzigde dit bericht 05-10-2007 11:31 (10%)
Leuk verhaal, maar als bank X zegt dat je met Y salaris maar Z kan lenen, en je wil een huis kopen dat veel duurder is, dan houd het toch snel op.quote:Irons schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 11:16:
[...]
Dat kan ik je heel makkelijk uitleggen: de economie is de afgelopen 50 jaar met sprongen gegroeid, en dus ook de koopkracht van mensen. In grote lijnen heeft er dus altijd progressie gezeten in wat mensen konden kopen. De consument van nu heeft veel grotere verwachtingen over zijn koopkracht dan die in de jaren '50, en die verwachting lijkt gerechtvaardigd als je kijkt naar wat er allemaal te koop is aan dvd-spelers en plasmaschermen.
Kijken we nu echter naar de huizenmarkt, dan zien we dat mensen die op andere vlakken wel steeds meer kunnen kopen, nog steeds vastzitten aan huizen uit de jaren '50.
Ter illustratie: ik en m'n vriendin zijn nu bezig met het afronden van een academische opleiding en wij zouden als starters straks nooit het huis kunnen kopen dat mijn ouders in de jaren '70 hebben gekocht op een HBO+MBO starterssalaris. Not_by_a_long_shot. En dan kun je inderdaad meenemen dat het toen nieuwbouw was, maar verschil moet toch makkelijk te compenseren zijn met het verschil in opleiding dat zich ook in een relatief hoger salaris zou moeten betalen.
En daaruit kun je dus concluderen dat het aanbod aan huizen volledig achter blijft bij de vraag vanuit de bevolking.quote:Slasher schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 11:43:
[...]
Leuk verhaal, maar als bank X zegt dat je met Y salaris maar Z kan lenen, en je wil een huis kopen dat veel duurder is, dan houd het toch snel op.
Maar religieuze achterlijkheid is eigenlijk nog veel frustrerender.
bizar ja. Vorig jaar heb ik een huis gekocht en we konden altijd aan de rand van de dag terecht (8 uur 's morgens of na 17 uur). sowieso is het verstandig om bij daglicht te bezichtigen.quote:leejoow schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 11:22:
[...]
Dat ken ik: elke mogelijke bezichtiging was tijdens werktijd. Er was zelfs een verkopend makelaar waarbij het voltrekt onmogelijk was om buiten werktijd te bezichtigen. We zijn toen zelf naar de verkoper gegaan en konden om 20:00 een rondje lopen door het huis.
Ik snap dat nooit zo, die makelaar wil toch ook dat het huis zo snel mogelijk verkocht wordt?
"If you see a whole thing - it seems that it's always beautiful. Planets, lives... But up close a world's all dirt and rocks. And day to day, life's a hard job, you get tired, you lose the pattern." Ursula K. Le Guin
Dus vraagprijs 134,5. Jij biedt 122, tegenbod van 129,5. Da's al netjes in ieder geval, zeker aangezien je eerder aangaf dat je dacht rond de 130 te eindigen. Daar zit je nu dus al onder.quote:Rowdy.nl schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 11:40:
Soo... De verkopende makelaar belde net terug. De eigenaar (ING) als laagste verkoopprijs 129.500 staan. Vaag verhaal zowieso; indien ik dat niet wou betalen moest ik het even laten weten en dan zou hij nog even gaan overleggen met de eigenaar...?
Nja, tis iig al 5000 euro minder dan de initiële vraagprijs... Heb 'm iig gezegd dat ik er later op terug kom.
Iemand advies...?
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
Rukapul wijzigde dit bericht 08-10-2007 18:51 (69%)
*knip antwoord* Ingaan op een gemodbreakte offtopic vraag is uiteraard niet de bedoeling. De reden dat niet alles weggeknipt wordt is om duidelijk te maken wat *niet* de bedoeling is en niet om de gelegenheid te geven er vervolgens alsnog op in te gaan.quote:marko77 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 18:47:
Is er een vaste periode van de maand dat de belasting een voorlopige teruggave stort? [mbr]*knip rest vragen*. Dergelijke belastingvragen zijn niet on topic en horen in een eigen topic. Het heeft nl. vrij weinig specifiek met de ervaring van een huis kopen te maken.[/]
Rukapul wijzigde dit bericht 08-10-2007 19:59 (28%)
Een jaar naar Schotland? mail me.
Dit topic is gesloten. ![]()
GoT Index » Werk en Inkomen » Ervaring met huis kopen deel 3
Pagina's: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 39 40 41 42 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius