Zo ja, zijn bij jullie de vastrechtkosten ook zo hoog als hier in Enschede a 21 euro per maand?
De vastrechtaansluiting voor gas is maar 1,75 euro per maand, echter wij hebben geen gas in onze wijk.
Bart
GoT Index » Elektronica » Duurzame Energie deel 2
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last
[Nieuw Topic]Bart
Ik (gelukkig) niet, maar volgens mij heeft zonnigtype dat wel. Hij lijkt alleen nu op vakantie te zijn o.i.d. want hij werkt zijn website niet bij en ik heb hem hier ook al een paar dagen niet gezien. Als hij er weer is moet je het hem maar eens vragen.quote:Speksteenkachel schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 11:07:
Zitten er hier meer mensen die verplicht gebruiken moeten maken van stadsverwarmimg?
Zo ja, zijn bij jullie de vastrechtkosten ook zo hoog als hier in Enschede a 21 euro per maand?
De vastrechtaansluiting voor gas is maar 1,75 euro per maand, echter wij hebben geen gas in onze wijk.
Mijn zonnepanelen en wat testritten met elektrische voertuigen: www.solarwebsite.nl
Ik vind dat een zeer mooi voertuig, maar de prijs is heftig. De basisprijs is €7500 (vergelijkbaar met de CityEl), maar kijk eens wat je er bij moet nemen voordat het een bruikbaar voertuig is. Het bereik wordt opgegeven als 20-80km. Om aan die 80km te komen zul je denk ik twee NiMH accupacks moeten nemen+lader: €600+800+200 = € 1600 extra, totaal dus €9100. Dat is wel een heel stevige prijs voor een éénpersoonsvoertuigje waarin je zelf nog moet meetrappen ook. Dan zie ik prijstechnisch meer in de CityEl.quote:MichaelPB schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 12:06:
Is een AeroRider dan niks als alternatief voor de CityEl?
www.aerorider.nl (Nederlands product. Je KAN meetrappen, hoeft niet. Ook bromfietsregels)
Mijn zonnepanelen en wat testritten met elektrische voertuigen: www.solarwebsite.nl
Wij hebben ook geen gas in de wijk en zijn (verplicht) aangesloten op een net met een warmtepomp. We betalen per afgenomen kJ aan warmte (of koeling). Onze voorschotnota is nu 93 euro per maand...quote:Speksteenkachel schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 11:07:
Zitten er hier meer mensen die verplicht gebruiken moeten maken van stadsverwarmimg?
"What do you get if you multiply six by nine..."
Het is een redelijk alternatief, maar de snelheid is te laag. In Nederland magje slechts trapondersteuning hebben tot 25 km/u. Daarna wordt het een brommer en moet er een typegoedkeuring op die erg kostbaar is om te krijgen. Vandaar dat bij de maximale snelheid staat dat deze afhangt van nationale regels. Daarnaast is de prijs inderdaad erg hoog gezien het feit dat je nog mee moet trappen, en hij ziet er ook niet heel solide uit.quote:MichaelPB schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 12:06:
Is een AeroRider dan niks als alternatief voor de CityEl?
www.aerorider.nl (Nederlands product. Je KAN meetrappen, hoeft niet. Ook bromfietsregels)
Bart
Als alternatief voor een auto valt dat nog wel mee. Ik ben ook aan het overdenken om zo'n apparaat aan te schaffen. Als je nagaat dat het mijn werkgever 3500 euro per jaar bespaart aan de parkeergarage en mijzelf voor zo'n 3000 euro aan benzine per jaar, moet het in een jaar rond te breien zijn.... Wellicht dat mijn werkgever nog wel genegen is te sponsoren middels wat reclame op de AeroRiderquote:CanonG1 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 12:28:
[...]
Ik vind dat een zeer mooi voertuig, maar de prijs is heftig. De basisprijs is €7500 (vergelijkbaar met de CityEl), maar kijk eens wat je er bij moet nemen voordat het een bruikbaar voertuig is. Het bereik wordt opgegeven als 20-80km. Om aan die 80km te komen zul je denk ik twee NiMH accupacks moeten nemen+lader: €600+800+200 = € 1600 extra, totaal dus €9100. Dat is wel een heel stevige prijs voor een éénpersoonsvoertuigje waarin je zelf nog moet meetrappen ook. Dan zie ik prijstechnisch meer in de CityEl.
Het IS een bromfiets, met goedkeuring en gaat 45 km/u. Krachtberekeningen zijn dus ook allemaal goedgekeurd. Check ook de filmpjes op de site trouwens...http://www.aerorider.com/film/Aerorider-InterbikeMovie.wmvquote:Deom schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 12:41:
[...]
Het is een redelijk alternatief, maar de snelheid is te laag. In Nederland magje slechts trapondersteuning hebben tot 25 km/u. Daarna wordt het een brommer en moet er een typegoedkeuring op die erg kostbaar is om te krijgen. Vandaar dat bij de maximale snelheid staat dat deze afhangt van nationale regels. Daarnaast is de prijs inderdaad erg hoog gezien het feit dat je nog mee moet trappen, en hij ziet er ook niet heel solide uit.
Bart
Voor €25000? Want dat betaal je voor een Twike met 2 NiMH accupacks. Ook daarvoor geldt weer: stoer apparaat, maar ongeveer twee keer te duur, zeker voor een merk zonder dealernetwerk. Een een paar posts hoger (misschien wel in deel 2) is deze ook aan de orde gekomen. Hier zitten zoveel accu's in dat de 'accu-vervang-prijs' per km weer te hoog is.quote:Speksteenkachel schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 13:05:
Is een twike niet iets, zie onderstaand filmpje.
http://www.new-energy.tv/...n_europa.html?trailer=202
Nee, een Twike gaat harder (80+) en is groter/breder. Die heeft weer een type-auto-goedkeuring. Sta je dus weer op de snelweg in de file want je mag het fietspad niet op.quote:Speksteenkachel schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 13:05:
Is een twike niet iets, zie onderstaand filmpje.
http://www.new-energy.tv/...n_europa.html?trailer=202
MichaelPB wijzigde dit bericht 29-05-2007 14:33 (4%)
Elke minuut is een kans om je leven te veranderen. Abre los ojos.
Stroom is al vrij laag, netjes!quote:MrWilliams schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 15:23:
Ik verbruik samen met vriendin per jaar 1500kWh per jaar aan stroom. Daarnaast verbruiken we ongeveer 1350kuub aan gas...
- Thermostaat lager. Trek een trui aan als je het koud hebt.quote:Zijn er manieren om gas te besparen ofzo?
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs.
Hmm is dat wel een besparing?quote:CanonG1 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 15:43:
[...]
- Thermostaat een half uur voordat je naar bed gaat al laag/uit zetten.
- Kamers waar je niet bent niet (of minder) verwarmen.
- Als er niemand thuis de thermostaat uitzetten.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs.
Maarjah, als er geen warmte verlies zou zijn dan hoef je ook niet meer te stokenquote:TD-er schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 15:55:
[...]
Hmm is dat wel een besparing?
Als je de boel laat afkoelen tot een bepaalde temp, dan zul je ook de boel weer op moeten warmen als je weer thuis komt.
Tijdens een vakantie of weekendje weg kan ik me goed voorstellen dat je dan werkelijk bespaart, maar tijdens het werken overdag (dus zeg zo'n 8 - 16 uur de kachel uit) heb je dan eigenlijk alleen maar de winst van het warmte verlies wat je eigenlijk zou hebben gedurende de tijd dat de temp in je huis niet meer verder afneemt. (warmte verlies is groter bij groter temp verschil met de omgeving)
The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil. -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
Het verlagen van de temp met 3-6grd wordt door de energiebedrijven zelf aangeraden (advies 'snachts / niet thuis 15-17 graad). Verder omlaag wordt gezien als inefficient omdat dan inderdaad het weer opwarmen meer energie kost. Door de isolatie in huizen is 3-6 graad makkelijk op te vangen. Bij ons, nu uit maar in de winter,quote:
hamsteg wijzigde dit bericht 29-05-2007 16:31 (30%)
Reden: Verkeerde gaten boren ...
There are 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't. Besparingsmeter: 867W, 67W sluipverbruik en 800W halogeen vervangen voor LEDs.
Bart
Noem een een merk en modelquote:CanonG1 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 15:43:
- Check je CV-ketel. Indien oud -> vervangen door HR+++heftighypersuperzuinig
Ja, dat is een besparing. Je bent tijdens je afwezigheid alleen maar aan het stoken om het verlies ('wamtelekkage') te compenseren.quote:TD-er schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 15:55:
Hmm is dat wel een besparing?
Als je de boel laat afkoelen tot een bepaalde temp, dan zul je ook de boel weer op moeten warmen als je weer thuis komt.
Dat gaat niet, dat is afhankelijk van o.a. je woning en of je bv. ook tapwater wil verwarmen. Hiermee kun je een keus maken:quote:
ABiT Fatal1ty board, Intel Q6600, 2GB DDR800, 2x 320GB HDD, XFX Geforce 8800GT Alpha Dog
Dit topic is gesloten. ![]()
GoT Index » Elektronica » Duurzame Energie deel 2
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus