I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !
[Discussie] AMD Sempron, Athlon 64 & Opteron - Deel 14
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last
Nieuw TopicDe SE versie zal 125W TDP krijgen, de rest 95Wquote:Hacku schreef op maandag 07 mei 2007 @ 18:32:
Die 125W halen ze helemaal niet, ik had laatst nog een gesprek met iemand van AMD en die bevestigde nogmaals dat je dat vermogen enkel haalt wanneer alle transistoren tegelijk schakelen (wat nooit gebeurd). Overigens, volgens de laatste geruchten is het TDP van de quad core familie terug gebracht naar maximaal 95W.
De SE serie is het top model waar er maar 1 SKU van te krijgen zal zijn.
Of de heatsink past in de retention bracket.quote:kurkdroog394 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 19:26:
Wat is eigenlijk precies het verschil in sockets voor koelers. Ik heb nl. een Sharkoon Red Shock gekregen maar wil graag binnenkort overstappen op een AM2. Socket AM2 staat echter niet genoemd op de doos. Ook met google kan ik niet veel vinden. Op 1 site van een webshop staat dat het wel ondersteund wordt. Heeft dit alleen met de backplate te maken, dan zou ik de backplate van de boxed koeler kunnen gebruiken.
๏̯͡๏) Specs ๏̯͡๏) Longcat is loooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooong
UHmm wel mooi danquote:Hacku schreef op maandag 07 mei 2007 @ 18:32:
Die 125W halen ze helemaal niet, ik had laatst nog een gesprek met iemand van AMD en die bevestigde nogmaals dat je dat vermogen enkel haalt wanneer alle transistoren tegelijk schakelen (wat nooit gebeurd). Overigens, volgens de laatste geruchten is het TDP van de quad core familie terug gebracht naar maximaal 95W.
[...]
Nu ook op de FP: nieuws: 'Nieuwe stepping AMD Barcelona is schot in de roos'
Maar ik had al eerder gezegd dat de final kloksnelheden hoger zouden komen te liggen dan eerst gezegdGeschiedenis herhaalt zich, de eerste A64 samples wouden ook niet hoger dan 800MHz en uiteindelijk hebben ze hem op 2GHz geïntroduceerd.
Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869
De rest haal je er toch gewoon zelf uit?quote:Astennu schreef op maandag 07 mei 2007 @ 20:44:
[...]
UHmm wel mooi dan2900 Is een mooie snelheid. Ben benieuwd wat ze er nog meer uit kunnen halen met een nieuwe stepping. Dus er is hoop voor 3000+ MHz speeds
Zeker voor de dual cores. Die zouden eerst al op 2900 MHz uitkomen nu misschien 3000 en meer ? Misschien 3200-3300 ?
Klinkt goed
Maar inderdaad zeer goed nieuws, zal waarschijnlijk een hele opluching zijn bij AMD na al de tegenslagen van de laatste maanden.
Ik zit eigenlijk vooral te wachten of AM2+ een serieus verschil zal geven? Anders lijkt het me nu wel verstandig om een AM2 moederbord te kopen als upgrade en dan later een K10 in te steken als ze uit zijn...
'I have not failed. I've just found 10.000 ways that won't work.'
Ik denk het wel. Het verschil in bandbreedte tussen HT1.0 en HT3.0 vind ik aanzienlijk groot, wat de performance erg ten goede zal komenquote:Renegade! schreef op maandag 07 mei 2007 @ 21:59:
[...]
De rest haal je er toch gewoon zelf uit?![]()
Maar inderdaad zeer goed nieuws, zal waarschijnlijk een hele opluching zijn bij AMD na al de tegenslagen van de laatste maanden.
Ik zit eigenlijk vooral te wachten of AM2+ een serieus verschil zal geven? Anders lijkt het me nu wel verstandig om een AM2 moederbord te kopen als upgrade en dan later een K10 in te steken als ze uit zijn...
๏̯͡๏) Specs ๏̯͡๏) Longcat is loooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooong
Het word straks belangrijker om een mobo te hebben met pci-e 2 als we CJ mogen geloven. De R600 schijnt nu al belang te hebben bij een extra beetje bandbreedte. Dit zal in de toekomst alleen maar meer worden. De HT link snelheid die nu met AM2+ ook verhoogt word zal denk ik ook wel voor wat speedboost zorgen als dat ook bij pci-e het geval is. Deze link zit toch ook tussen de cpu en de north/ south bridge.quote:Renegade! schreef op maandag 07 mei 2007 @ 21:59:
[...]
De rest haal je er toch gewoon zelf uit?![]()
PCI-e 2quote:Hekking schreef op maandag 07 mei 2007 @ 22:05:
[...]
Het word straks belangrijker om een mobo te hebben met pci-e 2 als we CJ mogen geloven. De R600 schijnt nu al belang te hebben bij een extra beetje bandbreedte. Dit zal in de toekomst alleen maar meer worden. De HT link snelheid die nu met AM2+ ook verhoogt word zal denk ik ook wel voor wat speedboost zorgen als dat ook bij pci-e het geval is. Deze link zit toch ook tussen de cpu en de north/ south bridge.
Er worden nog steeds AGP kaarten gemaakt en AGP 8x trekt het merendeel van de huidige kaarten nog steeds, laat staan dat je nu opeens al PCI-e 2 nodig hebt... R600 heeft nog ruimte zat in de PCI-e gleuf, zul je wel zien als je ergens ervaringen leest als ze hem op 8x laten draaien. Je zult geen enorm verschil merken...
'I have not failed. I've just found 10.000 ways that won't work.'
Het gaat er volgens mij vooral om dat PCI-E 2 meer stroom kan leveren door het slot. Denk ik.quote:Renegade! schreef op maandag 07 mei 2007 @ 22:13:
[...]
PCI-e 2![]()
Er worden nog steeds AGP kaarten gemaakt en AGP 8x trekt het merendeel van de huidige kaarten nog steeds, laat staan dat je nu opeens al PCI-e 2 nodig hebt... R600 heeft nog ruimte zat in de PCI-e gleuf, zul je wel zien als je ergens ervaringen leest als ze hem op 8x laten draaien. Je zult geen enorm verschil merken...
Qua bandbreedte heb je met de r600 genoeg aan een PCI-E x8 bus.
Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869
Nu vraag ik me af hoe lang ze die B0 stepping al hebben en wanneer wij die kunnen kopen. Of komen er ook nog veel cpu's met de A0 stepping uit ? want die werkte op zig wel alleen kwamen niet verder dan 2500 MHz.quote:Pushing Barcelona / Agena to 3 GHz
Charlie wrote yesterday about K10 B0 stepping and you can read his original part here.
Our sources managed to confirmed the claims and the B0 stepping exists and it is a miraculous one. Our sources claim that with the new stepping you can increase the clock for as much as 470 MHz without increasing the TDP (Thermal Design Processor).
Sources close to company described the K10 B0 stepping like being able to hit the 45 nanometre speeds with the old 65 nanometre process. At press time there are no any launch changes but with the new stepping AMD should be able to reach 3GHz on the quad core or even more for the dual core.
Intel should be worried but not jet as AMD still has to launch these babies in volumes.
We expect to see some of there CPU's at Computex in the last month of Q2.

Stickjes hebben een latency van 5-5-5-15.quote:The new PC2-5400 Titanium modules were designed exclusively for the AMD AM2 platform and are custom-tailored to the extended column address range of the AM2 memory controller. With a doubled page size, access penalties are reduced to ultimately improve system performance. Used on the AM2 platform, the architecture of these modules is particularly beneficial for large CAD model processing and memory intense graphics applications such as filters in Adobe Photoshop or video processing.
With 11 column address bit support by the AM2 memory controller, the number of addresses in each row or page can be as high as 2048 individual entries for a page size of 16kbit. Unlike modules based on standard 10-bit column address chips with an “8k” page size, the new Titanium AM2 Special modules take advantage of the AM2 controller’s feature set and provide a single rank solution with 2GB density using “16k” pages. This allows the controller to stay “in page” twice as long compared to standard memory architectures, thereby achieving unparalleled performance.
The PC2-5400 AM2 Special modules are optimized for 64-bit operating systems. Each module is 100% hand-tested for quality assurance and compatibility and feature high quality, titanium-mirrored XTC (Xtreme Thermal Convection) heatspreaders for the most effective heat dissipation. As part of OCZ’s line-up of premium memory, the AM2 Special series is backed by a Lifetime Warranty and industry-leading technical support for unparalleled peace of mind
Neem aan dat ze nog niet begonnen zijn met de mass productie, dus het zou wel alleen de B0 worden. Ze gaan immers niet twee lijnen onderhouden als ze ook alleemaal met 1 lijn kan. (makelijker te optimaliseren)quote:Astennu schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 10:14:
[...]
Nu vraag ik me af hoe lang ze die B0 stepping al hebben en wanneer wij die kunnen kopen. Of komen er ook nog veel cpu's met de A0 stepping uit ? want die werkte op zig wel alleen kwamen niet verder dan 2500 MHz.
Laten ze maar wat van die B0 en A0 ES rond slingeren.
Als ze nu nog niet zijn begonnen kunnen we denk ik heel lang wachten dan zullen we misschien eind december de eerste cpu's hebben en misschien zelfs later. Want de server markt gaat voor.quote:mad_max234 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 20:49:
[...]
Neem aan dat ze nog niet begonnen zijn met de mass productie, dus het zou wel alleen de B0 worden. Ze gaan immers niet twee lijnen onderhouden als ze ook alleemaal met 1 lijn kan. (makelijker te optimaliseren)
Laten ze maar wat van die B0 en A0 ES rond slingeren.
Edit/
Zit net even in de pricewatch te kijken zie ik dit.
AMD Athlon 64 X2 6000+ (AM2, 2x3.0GHz, 2MB, 1000MHz FSB, 125W, boxed)
Wie maakt die ding eigelijk in de pricewatch? Want er staan me toch wat fouten in.
mad_max234 wijzigde dit bericht 10-05-2007 02:26 (67%)
Reg. datum: 04 april 2004
quote:These pictures were taken only a few minutes ago. AMD showed off their Barcelona quad-core processors in action today in Monterrey, California.
De bedrijven zelf kunnen producten toevoegen. Dus daarom is het een zooitjequote:mad_max234 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 23:32:
Beginnen ze dacht ik meestal 1-2 maand van te voren mee.
Edit/
Zit net even in de pricewatch te kijken zie ik dit.![]()
Wie maakt die ding eigelijk in de pricewatch? Want er staan me toch wat fouten in.
En mooi dat 4x4 Barcelona setupje
Ben nu al mijn Blue led fans aan het vervangen voor Green led fans ziet er een stuk meer AMD uit
Ik kom er niet uit en kan het ook nergens vinden; Is pc4200 geheugen in dual channel geschikt als geheugen, of is pc6400 in dual channel echt een must? Hoeveel preformace scheelt het als pc6400 geheugen gebruikt wordt in plaats van pc4200?
De theorie is het idealisme van de praktijk.
I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !
Sowieso is de Windsor-versie van de X2 3600+ al een soort van dual-core Sempron. Maar het verschil in performance tussen ddr2-533 en ddr2-800 in normale dagelijkse taken zal vrij minimaal zijn denk ik.quote:theodouma schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 11:45:
Ik had vandaag een hele discussie met een collega over geschikt geheugen voor een s940 X2 3600+ Volgens mij is voor deze cpu pc4200 in dual channel ruim genoeg. Echter beweert mijn collega dat je echt pc6400 nodig heb in dual channel, anders kun je net zo goed een sempron nemen, zo beweerde hij..
Ik kom er niet uit en kan het ook nergens vinden; Is pc4200 geheugen in dual channel geschikt als geheugen, of is pc6400 in dual channel echt een must? Hoeveel preformace scheelt het als pc6400 geheugen gebruikt wordt in plaats van pc4200?
Daarnaast bedoel je denk ik socket AM2.
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
De auteur van het verhaaltje erover:quote:
Q: oooohhhh I wonder how good the performance is against intel....
A: "It has been verbalized to me that Core 2 will be no match for it."
Q: "@Kyle
how credible of a verbalization is this core2 demolishing? I hope its a quad core to quad core comparison......as well......
A: "I feel very confident as to Barcelona's / Agena's ability compared to Core 2 and that is all I can say."
Dat is onzin de X2 is altijd sneller. Zo i zo heeft de sempron maar 1 core. Dus hij is veel minder goed in multi tasken. Ik zou wel gewoon voor sneller geheugen gaan zoals 667 MHz want het kost na genoeg niets extra.quote:theodouma schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 11:45:
Ik had vandaag een hele discussie met een collega over geschikt geheugen voor een s940 X2 3600+ Volgens mij is voor deze cpu pc4200 in dual channel ruim genoeg. Echter beweert mijn collega dat je echt pc6400 nodig heb in dual channel, anders kun je net zo goed een sempron nemen, zo beweerde hij..
Maar dat er dan gelijk 42 bedrijven daar dan ook hun product bij zetten gaat wel erg ver.quote:Astennu schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 09:02:
[...]
De bedrijven zelf kunnen producten toevoegen. Dus daarom is het een zooitje![]()
En mooi dat 4x4 Barcelona setupjeIk wil er wel een
Maar ja we moeten nog heel lang gaan wachten
![]()
offtopic:
Ben nu al mijn Blue led fans aan het vervangen voor Green led fans ziet er een stuk meer AMD uit![]()
Toevallig heb ik dezelfde als op de foto. ( coolermaster Silent Green led fan )
Reg. datum: 26 januari 2005
pardon?quote:mad_max234 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 23:32:
Zit net even in de pricewatch te kijken zie ik dit.![]()
Pentax K10D | Glasbak: 6x AF-zoom Sigma/Tamron/Pentax| 6 MF-primes | Pentax AF FG360Z | stapel filters v/ Hoya/Cokin P-serie/Kood
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last
Dit topic is gesloten.