Reg. datum: 19 november 2006
bedoel je hoe het beeld van een blu ray film is op de PS3 tegenover een dvd, of hoe de PS3 een dvd afspeeld ?quote:
GoT Index » Audio en HiFi » Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 27!
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last
[Nieuw Topic]bedoel je hoe het beeld van een blu ray film is op de PS3 tegenover een dvd, of hoe de PS3 een dvd afspeeld ?quote:Fatalfelix schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 11:48:
[...]
mag ik vragen hoe het beeld van de ps3 is tov een normale dvd speler ?
Ik vraag mij af: hoe is een DVD te zien? beter of slechter?quote:Dennis_sla schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 16:33:
[...]
bedoel je hoe het beeld van een blu ray film is op de PS3 tegenover een dvd, of hoe de PS3 een dvd afspeeld ?
Home-cinema in aanbouw. | Me, My theater and Ipod | Xbox360 tag: Hitman333NL
Ik denk dat jij met kwaliteit van PA het geluid in een kroeg bedoelt. Dat het geluid daar slecht is heeft meestal te maken met het feit dat de boel op het mengpaneel al overstuurd wordt, de versterkers staan te clippen, er totaal geen correctie wordt gemaakt voor de ruimte en objecten daarin en een hoop andere dingen (groundloops, non-balanced aangesloten met een kabeltje van 2 euro...).quote:hitman333 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 10:20:
Grappige set... maar niets voor mij. Ik hou gewoon van goed geluid (met mijn ervaring (niet zo heel groot hoor) geeft PA toch echt wel minder geluidskwaliteit.) Dus ga ik liever met een paar sattelietjes een film kijken dan met een disco installatie.
Maar deze installatie zal zich vast goed kunnen lenen voor een feestje.

Every morning is the dawn of a new error -- Specs -- http://ra.phid.ae/
De jbl's hebben de axis horizontaal en de AD's verticaal. Daarbij kan ik de phase per 0.1 graden bijstellen en als je het goed doet hoor je ook niet meer dat je 4 speakers hebt en heb je een perfect stereobeeld.quote:Barry schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 23:33:
[...]
Lijkt me best moeilijk te realiseren met een PA set. Om een goed geluidsbeeld te krijgen heb je ook tweeters nodig die off-axis nog goed te doen zijn, dat kan ik me bij zo'n JBL setje echt niet voorstellen.
Natuurlijk wel. De meeste setjes komt redelijk geluid uit tot 60% van het vermogen, daarna begint de ellende met bonkige bas, vervormd hoog en andere verschrikkelijke vervorming. Een set met een brede en vlakke frequentierespons bij 1khz en 100W output is rotzooi als het max. rated vermogen 300W is en daarbij de THD en respons 600% verslechtert.quote:Presteren heeft niks te maken met geluidsterkte.
De TV is echt geweldig, maar ik heb mezelf eigenlijk een beetje verpest nu, want nu zie ik wat een verschrikkelijke kutkwaliteit de meeste DVD's zijn (en wat een verschil er tussen verschillende DVD's zit)quote:Sherrif schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 00:54:
Die GRX-40 hangt er iig mooi bij
Hoe bevalt de Panasonic?
Ik neem aan dat je op de hoogte bent van het feit dat je in een huiskamer neverstenooitniet continu met meer dan 10watt per kanaal speelt, maar dat dat eerder in de buurt van 0,01watt continu zit (met lekker luid spelen 0,1 - 1,0 watt continu), dus dat die wattages echt helemaal totaal nietszeggend zijn? Ik zou niet in de buurt willen zijn bij een set die met een beetje fatsoenlijk rendement 10 watt of meer continu in een huiskamer uitspuugt.quote:raphidae schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 21:13:
[...]
Natuurlijk wel. De meeste setjes komt redelijk geluid uit tot 60% van het vermogen, daarna begint de ellende met bonkige bas, vervormd hoog en andere verschrikkelijke vervorming. Een set met een brede en vlakke frequentierespons bij 1khz en 100W output is rotzooi als het max. rated vermogen 300W is en daarbij de THD en respons 600% verslechtert.
JvS wijzigde dit bericht 03-05-2007 22:03 (9%)
Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.
Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels
Dat zijn inderdaad deftige speakers!quote:zimbab schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 13:19:
Uncheck. Had twee setjes op het oog, maar gaan beiden niet door (eerste setje was al verkocht, tweede heb ik van afgezien).
Nu ben ik echter ook bezig met een ander setje speakers.....hopelijk heb ik ze aankomende week. Het worden (als het goed is dus) deze:
[afbeelding]
Living Voice Auditorium.
To be continued.......
Sonus Faber | Arcam | Nordost | Velodyne

100% No Soul Guaranteed
Dikke stofzuigerslang kopen en dan alles erdoorheen jassen? Of een plastig regenpijp kopen en die spuiten in de gewenste kleur?quote:HyperTrophy schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 22:45:
Allemaal leuk en aardig die setjes, maar ook ik heb een (vind ik) een redelijke set, maar.
Waar laat je al die kabel. Ik heb ze nu achter me tv liggen, oftewel dikke zooi dus.
Wat kan een tie-rip of kabelslang hier nou helpen? vind dit met pc's ook al zo'n gedoe. is er geen makkelijke oplossing hiervoor? het staat gewoon lelijk.
Die mit Tranen säen, werden mit Freuden ernten. Sie gehen hin und weinen, und tragen edlen Samen, und kommen mit Freuden und bringen ihre Garben - Psalm CXXVI 5,6 | last.FM
Dat zijn mooie specificaties, maar uiteindelijk komt het geluid uit een set discospeakers met een bereik van 55 Hz - 16 kHz (-10 dB). Het is moeilijk oordelen zonder het eerst te beluisteren, maar als we van specificaties uit moeten gaan scoort een setje HiFi speakers al gauw hoger dan jouw JBL's.quote:raphidae schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 20:43:
AD-2404:
600W x 4 (<0.0045%, 2Hz - 60kHz/THD)
Signal to Noise ratio: 120dB
2 Hz - 60 kHz (+/- 3 dB)
20 Hz - 20 kHz (+/- 0.2 dB)
Garbage in, garbage out
Waar heb je die informatie vandaan gehaald?quote:JvS schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 22:03:
[...]
Ik neem aan dat je op de hoogte bent van het feit dat je in een huiskamer neverstenooitniet continu met meer dan 10watt per kanaal speelt, maar dat dat eerder in de buurt van 0,01watt continu zit (met lekker luid spelen 0,1 - 1,0 watt continu), dus dat die wattages echt helemaal totaal nietszeggend zijn? Ik zou niet in de buurt willen zijn bij een set die met een beetje fatsoenlijk rendement 10 watt of meer continu in een huiskamer uitspuugt.
thon wijzigde dit bericht 03-05-2007 23:47 (14%)
Met 4 speakers krijg je nooit een ''perfect'' stereobeeld. Bovendien heb je 2 soorten speakers staan, die beide heel anders 'kleuren''. Ook verlies je nog eens je puntbron..... Wil je dat allemaal corrigeren met je DSP? Beter voorkomen dan genezen, lijkt mij...quote:raphidae schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 21:13:
[...]
De jbl's hebben de axis horizontaal en de AD's verticaal. Daarbij kan ik de phase per 0.1 graden bijstellen en als je het goed doet hoor je ook niet meer dat je 4 speakers hebt en heb je een perfect stereobeeld.
Die waardes die je nu noemt zijn met de natte vinger gemeten natuurlijk. De slinger op 6 betekent natuurlijk niet gelijk 60% van je vermogen.quote:Natuurlijk wel. De meeste setjes komt redelijk geluid uit tot 60% van het vermogen, daarna begint de ellende met bonkige bas, vervormd hoog en andere verschrikkelijke vervorming. Een set met een brede en vlakke frequentierespons bij 1khz en 100W output is rotzooi als het max. rated vermogen 300W is en daarbij de THD en respons 600% verslechtert.
Barry wijzigde dit bericht 03-05-2007 23:52 (20%)
Hij bedoelt niet dat je versterker niet meer dan 0,1 of 1 Watt kan leveren, maar dat je met normale volumes nauwelijks vermogen nodig hebt. Stel dat je speakers een rendement hebben van 90dB, dan betekent dat dat ze een geluidsdruk van 90dB geven als er een vermogen van 1 Watt aangeleverd wordt. 90dB is al vrij luid en bij elke 3dB meer heb je een verdubbeling van het vermogen nodig, dus 93dB kost 2 Watt en 96dB 4 Watt enzovoorts. Dit kan je ook de andere kant op rekenen wat neer komt op 87dB kost 0,5 Watt enzovoorts. Als je ver genoeg teruggaat naar een normaal huiskamervolume kom je op een vermogen dat dichter bij de 0,1 Watt in de buurt ligt dan bij 10 Watt.quote:thon schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 23:39:
[...]
Waar heb je die informatie vandaan gehaald?De meeste setjes geven echt wel meet dan 10 watt per kanaal continu, mijn setje in iedergeval wel en het klinkt gewoon goed en is echt niet te hard(of heb ik je nou verkeerd begrepen?
)
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me.
Jvs heeft het niet over het maximale vermogen, maar het vermogen waar de gemiddelde luisteraar mee draait.quote:thon schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 23:39:
[...]
Waar heb je die informatie vandaan gehaald?De meeste setjes geven echt wel meer dan 10 watt per kanaal continu, mijn setje in iedergeval wel en het klinkt gewoon goed en is echt niet te hard(of heb ik je nou verkeerd begrepen?
)
100% No Soul Guaranteed
Beetje aangeschotenquote:
ik snap wat het woord continu betekendquote:Barry schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 23:50:
[...]
Jvs heeft het niet over het maximale vermogen, maar het vermogen waar de gemiddelde luisteraar mee draait.
Dat geeft niet dat j dat weinig vindtquote:thon schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 23:59:
[...]
ik snap wat het woord continu betekend, maar dan nog vind ik 10 watt erg weinig
of ik moet heel doof zijn
Amd Phenom Agena X9500, Gigabyte GA-MA69GM-S2H, Asus 8800GT, OCZ 2 GB DDR2-800 Kit, Apevia Xcruiser case, Yamaha RX-V459, B&M DM2, Nikon D40 + 18-55 Nikkor kitlens
Dennis_sla wijzigde dit bericht 04-05-2007 00:58 (6%)
Nee, ik ga ze halen in Duitsland. Is een dealertje die demo-exemplaren in perfecte staat heeft staan voor 2000 euro.quote:Daklem schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 22:25:
[...]
Dat zijn inderdaad deftige speakers!
Ga je ze kopen bij BB&G? Ik heb ze eens mogen beluisteren en vond ze erg prettig
zimbab wijzigde dit bericht 04-05-2007 08:49 (8%)
I tried, in vain, to disconnect my brain. I don't know if I can handle it....handle so....much pain.
Hoch in die Bergen, da steht ein Gerät, da werden die Mädel elektrisch genäht.
Ja het was meer een natte vinger voorbeeld voor het idee, dus let niet op de wattagesquote:JvS schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 22:03:
[...]
Ik neem aan dat je op de hoogte bent van het feit dat je in een huiskamer neverstenooitniet continu met meer dan 10watt per kanaal speelt, maar dat dat eerder in de buurt van 0,01watt continu zit (met lekker luid spelen 0,1 - 1,0 watt continu), dus dat die wattages echt helemaal totaal nietszeggend zijn? Ik zou niet in de buurt willen zijn bij een set die met een beetje fatsoenlijk rendement 10 watt of meer continu in een huiskamer uitspuugt.
Die 60% heb je neem ik aan ook gewoon verzonnen? Het verschil tussen 60% vermogen of 100% vermogen is in geluidsdruk namelijk ongeveer net niet makkelijk te horen (2db verschil).
Ik heb ook nog 2 AD's die tot 60kHz gaan en twee subs die respectievelijk bij 12 en 25Hz beginnen.quote:evEndzhar schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 23:09:
[...]
Dat zijn mooie specificaties, maar uiteindelijk komt het geluid uit een set discospeakers met een bereik van 55 Hz - 16 kHz (-10 dB). Het is moeilijk oordelen zonder het eerst te beluisteren, maar als we van specificaties uit moeten gaan scoort een setje HiFi speakers al gauw hoger dan jouw JBL's.
Die DAP is gebridged low-pass in/uit en drijft alleen de Cerwin Vega sub, dus dat boeit niet in mijn geval (vandaar ook dat alleen het linker kanaal open staat).quote:thon schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 23:39:
[...]
@raphidae mooi setje vooral die ad speakers, maar ruist die dap versterker niet ontsettend als je hem helemaal openheb staan(op die foto staat het linker kanaal namelijk voluit) ik heb namelijk de p1200 en als je hem voluit draait ruist ie tog wel een beetje
Dat is prima te doen hoor. Zoveel verschilt dat niet met een home audio setje, daar heb je ook vaak verschillende speakers voor front/rear en center maar dan zonder correctie...quote:Barry schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 23:49:
[...]
Met 4 speakers krijg je nooit een ''perfect'' stereobeeld. Bovendien heb je 2 soorten speakers staan, die beide heel anders 'kleuren''. Ook verlies je nog eens je puntbron..... Wil je dat allemaal corrigeren met je DSP? Beter voorkomen dan genezen, lijkt mij...
Ja natuurlijk. Ik probeerde het punt te maken dat veel setjes mooie specs kunnen hebben op papier maar dat het dan bijv. alleen bij 1kHz en half vermogen gemeten is en het in de praktijk dus rotzooi is.quote:Die waardes die je nu noemt zijn met de natte vinger gemeten natuurlijk. De slinger op 6 betekent natuurlijk niet gelijk 60% van je vermogen.
Ik moet ook geen Behringer ampquote:Daarnaast mis ik bij het soort versterkers als jij gebruikt het dynamische vermogen en de ruimtelijkheid. Ik heb ook Behringer staan, de A500, maar die klinkt ZO ontzettend veel minder dan mijn Hypex UcD400.
Dit hoort niet echt in dit topic, maar switched is aan te raden.quote:Greekmaster schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 14:09:
Heb een vraag en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb een panasonic homecinema set met daarop 1 optische ingang. Ik heb daar mijn dreambox op aangesloten maar nu heb ik ook een Xbox360 die wil ik ook optisch aansluiten. Hoe kan ik dat doen zonder kabels te switchen. Ik heb al wat splitters en switched gevonden, wat is aan te raden
Mooie apparaten zijn dat. Vroeger was ik daar erg fan van. Nu te lang niet meer gehoord om er een oordeel over te kunnen vellen. Maar de hamvraag is ook: waarom heb je een collectie?quote:deBennie schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 13:45:
M'n verzameling pm80's
[afbeelding]
http://www.ll0ll.com/marantz-pm80
I tried, in vain, to disconnect my brain. I don't know if I can handle it....handle so....much pain.
Hoch in die Bergen, da steht ein Gerät, da werden die Mädel elektrisch genäht.
Dit topic is gesloten. ![]()
GoT Index » Audio en HiFi » Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 27!
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus