Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Fatalfelix schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 11:48:
[...]

mag ik vragen hoe het beeld van de ps3 is tov een normale dvd speler ?
bedoel je hoe het beeld van een blu ray film is op de PS3 tegenover een dvd, of hoe de PS3 een dvd afspeeld ?

quote:
Dennis_sla schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 16:33:
[...]

bedoel je hoe het beeld van een blu ray film is op de PS3 tegenover een dvd, of hoe de PS3 een dvd afspeeld ?
Ik vraag mij af: hoe is een DVD te zien? beter of slechter?

Home-cinema in aanbouw. | Me, My theater and Ipod | Xbox360 tag: Hitman333NL

quote:
hitman333 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 10:20:
Grappige set... maar niets voor mij. Ik hou gewoon van goed geluid (met mijn ervaring (niet zo heel groot hoor ;)) geeft PA toch echt wel minder geluidskwaliteit.) Dus ga ik liever met een paar sattelietjes een film kijken dan met een disco installatie.

Maar deze installatie zal zich vast goed kunnen lenen voor een feestje.
Ik denk dat jij met kwaliteit van PA het geluid in een kroeg bedoelt. Dat het geluid daar slecht is heeft meestal te maken met het feit dat de boel op het mengpaneel al overstuurd wordt, de versterkers staan te clippen, er totaal geen correctie wordt gemaakt voor de ruimte en objecten daarin en een hoop andere dingen (groundloops, non-balanced aangesloten met een kabeltje van 2 euro...).

Het geluid voor mijn set komt balanced uit mijn PC, gaat naar de Dateq (met een lagere vervorming dan veruit de meeste non-PA preamps), van daaruit balanced naar de DSP's (de Behringer trekt het geluidsbeeld helemaal strak met behulp van een meetmicrofoon), van daaruit balanced naar de amps, waarvan de AD-2404 het bij de input digitaal maakt, processed en naar de speakers gooit.

Daarnaast heeft geen enkele speaker van mij een passieve crossover, dat doet de LEM voor de versterking.

Laten we bijvoorbeeld die AD vergelijken met een Marantz SR-9600 THX Ultra2 (ongeveer even duur, ~3000e).

140W x 7 (<0.08%, 20 Hz - 20 kHz/THD)
Signal to Noise ratio: 105dB
8 Hz - 45 kHz (+/- 3 dB)
20 Hz - 20 kHz (+/- 3 dB)

AD-2404:

600W x 4 (<0.0045%, 2Hz - 60kHz/THD)
Signal to Noise ratio: 120dB
2 Hz - 60 kHz (+/- 3 dB)
20 Hz - 20 kHz (+/- 0.2 dB)

Garbage in, garbage out :) Ik durf het met mijn set qua kwaliteit zo op te nemen tegen een high-end home audio set, al helemaal als ik het volume aanpas aan de SPL van die set.

http://ra.phid.ae/pics/ad2s.jpg

Every morning is the dawn of a new error -- Specs -- http://ra.phid.ae/

quote:
Barry schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 23:33:
[...]

Lijkt me best moeilijk te realiseren met een PA set. Om een goed geluidsbeeld te krijgen heb je ook tweeters nodig die off-axis nog goed te doen zijn, dat kan ik me bij zo'n JBL setje echt niet voorstellen.
De jbl's hebben de axis horizontaal en de AD's verticaal. Daarbij kan ik de phase per 0.1 graden bijstellen en als je het goed doet hoor je ook niet meer dat je 4 speakers hebt en heb je een perfect stereobeeld.
quote:
Presteren heeft niks te maken met geluidsterkte.
Natuurlijk wel. De meeste setjes komt redelijk geluid uit tot 60% van het vermogen, daarna begint de ellende met bonkige bas, vervormd hoog en andere verschrikkelijke vervorming. Een set met een brede en vlakke frequentierespons bij 1khz en 100W output is rotzooi als het max. rated vermogen 300W is en daarbij de THD en respons 600% verslechtert.
quote:
Sherrif schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 00:54:
Die GRX-40 hangt er iig mooi bij ;)

Hoe bevalt de Panasonic?
De TV is echt geweldig, maar ik heb mezelf eigenlijk een beetje verpest nu, want nu zie ik wat een verschrikkelijke kutkwaliteit de meeste DVD's zijn (en wat een verschil er tussen verschillende DVD's zit) :(

Hiervoor had ik een Sony Diamondtron 32" (4:3), en daarop waren de meeste DVD's goed te kijken, maar nu ik ze hierop bekijk (~factor 4 groter) kan ik de blokken van de MPEG-2 compressie vaak zien (en dan geen downsized gedownloade DVD's natuurlijk, maar dual-layer 'echte').

Sommige gedownloade (MPEG-4) films die ik eerder nog prima vond te kijken zijn nu helemaal niet meer te doen :D

Dus het is nog even wachten op goeie HD-DVD en Blu-Ray films.

Ik heb hem zelf ook

quote:
raphidae schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 21:13:

[...]

Natuurlijk wel. De meeste setjes komt redelijk geluid uit tot 60% van het vermogen, daarna begint de ellende met bonkige bas, vervormd hoog en andere verschrikkelijke vervorming. Een set met een brede en vlakke frequentierespons bij 1khz en 100W output is rotzooi als het max. rated vermogen 300W is en daarbij de THD en respons 600% verslechtert.
Ik neem aan dat je op de hoogte bent van het feit dat je in een huiskamer neverstenooitniet continu met meer dan 10watt per kanaal speelt, maar dat dat eerder in de buurt van 0,01watt continu zit (met lekker luid spelen 0,1 - 1,0 watt continu), dus dat die wattages echt helemaal totaal nietszeggend zijn? Ik zou niet in de buurt willen zijn bij een set die met een beetje fatsoenlijk rendement 10 watt of meer continu in een huiskamer uitspuugt.

Die 60% heb je neem ik aan ook gewoon verzonnen? Het verschil tussen 60% vermogen of 100% vermogen is in geluidsdruk namelijk ongeveer net niet makkelijk te horen (2db verschil).

JvS wijzigde dit bericht 03-05-2007 22:03 (9%)

Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.

Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels

Audio Nerd
Reg. datum: 01 september 2002

quote:
zimbab schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 13:19:
Uncheck. Had twee setjes op het oog, maar gaan beiden niet door (eerste setje was al verkocht, tweede heb ik van afgezien).
Nu ben ik echter ook bezig met een ander setje speakers.....hopelijk heb ik ze aankomende week. Het worden (als het goed is dus) deze:

[afbeelding]

Living Voice Auditorium.

To be continued.......
Dat zijn inderdaad deftige speakers!

Ga je ze kopen bij BB&G? Ik heb ze eens mogen beluisteren en vond ze erg prettig :9~

Sonus Faber | Arcam | Nordost | Velodyne

Reg. datum: 09 januari 2004

http://lowfi.nl/temp/HT.jpg

Mijn HT-tje :)

Ik ben de afgelopen 2.5 jaar ongeveer 6 keer verhuist en zal ook hier niet al te lang blijven. Binnenkort (lees na 3 a 4 maanden) zal ik weer verhuizen maar zal dat als het goed is voor langere tijd zijn eindelijk en kan dan de boel wat beter naar mijn smaak inrichten.

Wat je ziet is een:

Rotel 1068 preamp
Rotel 1077 versterker
Harman kardon Dvd nog wat
Apple TV
Xbox360
B&W 705 speakers
Rel storm 5 sub
Beamax spanscherm

Er staan nog wat dingen buiten beeld zoals een projector van panasonic en rear speakers van JBL. In mijn uiteindelijk huis gaat denk ik de projector eruit omdat deze een net ff wat te prominente plaats inneemt :P Waarschijnlijk komt daarvoor in de plaats een 1 of andere plasma of lcd tv.

100% No Soul Guaranteed

Allemaal leuk en aardig die setjes, maar ook ik heb een (vind ik) een redelijke set, maar.

Waar laat je al die kabel. Ik heb ze nu achter me tv liggen, oftewel dikke zooi dus.
Wat kan een tie-rip of kabelslang hier nou helpen? vind dit met pc's ook al zo'n gedoe. is er geen makkelijke oplossing hiervoor? het staat gewoon lelijk.

klikklik

Trotse oom

quote:
HyperTrophy schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 22:45:
Allemaal leuk en aardig die setjes, maar ook ik heb een (vind ik) een redelijke set, maar.

Waar laat je al die kabel. Ik heb ze nu achter me tv liggen, oftewel dikke zooi dus.
Wat kan een tie-rip of kabelslang hier nou helpen? vind dit met pc's ook al zo'n gedoe. is er geen makkelijke oplossing hiervoor? het staat gewoon lelijk.
Dikke stofzuigerslang kopen en dan alles erdoorheen jassen? Of een plastig regenpijp kopen en die spuiten in de gewenste kleur?

Ik zeg ook maar wat hoor :P

Die mit Tranen säen, werden mit Freuden ernten. Sie gehen hin und weinen, und tragen edlen Samen, und kommen mit Freuden und bringen ihre Garben - Psalm CXXVI 5,6 | last.FM

quote:
raphidae schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 20:43:
AD-2404:

600W x 4 (<0.0045%, 2Hz - 60kHz/THD)
Signal to Noise ratio: 120dB
2 Hz - 60 kHz (+/- 3 dB)
20 Hz - 20 kHz (+/- 0.2 dB)

Garbage in, garbage out :)
Dat zijn mooie specificaties, maar uiteindelijk komt het geluid uit een set discospeakers met een bereik van 55 Hz - 16 kHz (-10 dB). Het is moeilijk oordelen zonder het eerst te beluisteren, maar als we van specificaties uit moeten gaan scoort een setje HiFi speakers al gauw hoger dan jouw JBL's.

quote:
JvS schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 22:03:
[...]

Ik neem aan dat je op de hoogte bent van het feit dat je in een huiskamer neverstenooitniet continu met meer dan 10watt per kanaal speelt, maar dat dat eerder in de buurt van 0,01watt continu zit (met lekker luid spelen 0,1 - 1,0 watt continu), dus dat die wattages echt helemaal totaal nietszeggend zijn? Ik zou niet in de buurt willen zijn bij een set die met een beetje fatsoenlijk rendement 10 watt of meer continu in een huiskamer uitspuugt.
Waar heb je die informatie vandaan gehaald? :? De meeste setjes geven echt wel meer dan 10 watt per kanaal continu, mijn setje in iedergeval wel en het klinkt gewoon goed en is echt niet te hard(of heb ik je nou verkeerd begrepen? O+ )

@raphidae mooi setje vooral die ad speakers, maar ruist die dap versterker niet ontsettend als je hem helemaal openheb staan(op die foto staat het linker kanaal namelijk voluit) ik heb namelijk de p1200 en als je hem voluit draait ruist ie tog wel een beetje :P

thon wijzigde dit bericht 03-05-2007 23:47 (14%)

Diet Coke and a pizza please
Reg. datum: 26 januari 2004

quote:
raphidae schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 21:13:
[...]

De jbl's hebben de axis horizontaal en de AD's verticaal. Daarbij kan ik de phase per 0.1 graden bijstellen en als je het goed doet hoor je ook niet meer dat je 4 speakers hebt en heb je een perfect stereobeeld.
Met 4 speakers krijg je nooit een ''perfect'' stereobeeld. Bovendien heb je 2 soorten speakers staan, die beide heel anders 'kleuren''. Ook verlies je nog eens je puntbron..... Wil je dat allemaal corrigeren met je DSP? Beter voorkomen dan genezen, lijkt mij...
quote:
Die waardes die je nu noemt zijn met de natte vinger gemeten natuurlijk. De slinger op 6 betekent natuurlijk niet gelijk 60% van je vermogen.

Daarnaast mis ik bij het soort versterkers als jij gebruikt het dynamische vermogen en de ruimtelijkheid. Ik heb ook Behringer staan, de A500, maar die klinkt ZO ontzettend veel minder dan mijn Hypex UcD400.

Barry wijzigde dit bericht 03-05-2007 23:52 (20%)

quote:
thon schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 23:39:
[...]

Waar heb je die informatie vandaan gehaald? :? De meeste setjes geven echt wel meet dan 10 watt per kanaal continu, mijn setje in iedergeval wel en het klinkt gewoon goed en is echt niet te hard(of heb ik je nou verkeerd begrepen? O+ )
Hij bedoelt niet dat je versterker niet meer dan 0,1 of 1 Watt kan leveren, maar dat je met normale volumes nauwelijks vermogen nodig hebt. Stel dat je speakers een rendement hebben van 90dB, dan betekent dat dat ze een geluidsdruk van 90dB geven als er een vermogen van 1 Watt aangeleverd wordt. 90dB is al vrij luid en bij elke 3dB meer heb je een verdubbeling van het vermogen nodig, dus 93dB kost 2 Watt en 96dB 4 Watt enzovoorts. Dit kan je ook de andere kant op rekenen wat neer komt op 87dB kost 0,5 Watt enzovoorts. Als je ver genoeg teruggaat naar een normaal huiskamervolume kom je op een vermogen dat dichter bij de 0,1 Watt in de buurt ligt dan bij 10 Watt. :)

You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me.

quote:
[...]

Waar heb je die informatie vandaan gehaald? :? De meeste setjes geven echt wel meer dan 10 watt per kanaal continu, mijn setje in iedergeval wel en het klinkt gewoon goed en is echt niet te hard(of heb ik je nou verkeerd begrepen? O+ )
Jvs heeft het niet over het maximale vermogen, maar het vermogen waar de gemiddelde luisteraar mee draait.
Reg. datum: 09 januari 2004

Valt niet mee hè dat quoten! :P

100% No Soul Guaranteed

quote:
lowfi schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 23:52:
Valt niet mee hè dat quoten! :P
Beetje aangeschoten :P Zo beter he :D
quote:
Barry schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 23:50:
[...]

Jvs heeft het niet over het maximale vermogen, maar het vermogen waar de gemiddelde luisteraar mee draait.
ik snap wat het woord continu betekend :P , maar dan nog vind ik 10 watt erg weinig :S of ik moet heel doof zijn :P

quote:
thon schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 23:59:
[...]

ik snap wat het woord continu betekend :P , maar dan nog vind ik 10 watt erg weinig :S of ik moet heel doof zijn :P
Dat geeft niet dat j dat weinig vindt :P hebben ze marketingtechnieken voor ;) namelijk gewoon 'grote' cijfers neerzetten:P versterker: 7 X 100 watt rms (0.1-10 wordt gebruikt dus rond de 11 houdt het op^^)

Amd Phenom Agena X9500, Gigabyte GA-MA69GM-S2H, Asus 8800GT, OCZ 2 GB DDR2-800 Kit, Apevia Xcruiser case, Yamaha RX-V459, B&M DM2, Nikon D40 + 18-55 Nikkor kitlens

Hier dan ook wat foto's van mijn home-cinema kamertje,

Wat is er te zien?

32" Sharp LCD TV * HD Ready *
Harman/Kardon 132 receiver
Harman/Kardon DVD 23
JBL 200.5 Speakers
Playstation 3 via HDMI op de tv aangesloten en via een optische kabel naar de receiver.
Ikea meubel

http://www.fiddy.nl/tweakers/DSC00806.JPG
http://www.fiddy.nl/tweakers/DSC00807.JPG

Dennis_sla wijzigde dit bericht 04-05-2007 00:58 (6%)

Back on Planet Telex
Reg. datum: 04 november 2001

quote:
Daklem schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 22:25:
[...]

Dat zijn inderdaad deftige speakers!

Ga je ze kopen bij BB&G? Ik heb ze eens mogen beluisteren en vond ze erg prettig :9~
Nee, ik ga ze halen in Duitsland. Is een dealertje die demo-exemplaren in perfecte staat heeft staan voor 2000 euro. :)

Edit: en het is trouwens het nieuwe model.....de Auditorium 2

zimbab wijzigde dit bericht 04-05-2007 08:49 (8%)

I tried, in vain, to disconnect my brain. I don't know if I can handle it....handle so....much pain.
Hoch in die Bergen, da steht ein Gerät, da werden die Mädel elektrisch genäht.

quote:
JvS schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 22:03:
[...]

Die 60% heb je neem ik aan ook gewoon verzonnen? Het verschil tussen 60% vermogen of 100% vermogen is in geluidsdruk namelijk ongeveer net niet makkelijk te horen (2db verschil).
Ja het was meer een natte vinger voorbeeld voor het idee, dus let niet op de wattages :) Maar als we voor de makkelijkheid even 50% vs 100% nemen dan is het 3dB (+40% is ook meer dan +2dB) en dat is een verdubbeling in volume. Dat hoor je wel hoor.
quote:
evEndzhar schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 23:09:
[...]

Dat zijn mooie specificaties, maar uiteindelijk komt het geluid uit een set discospeakers met een bereik van 55 Hz - 16 kHz (-10 dB). Het is moeilijk oordelen zonder het eerst te beluisteren, maar als we van specificaties uit moeten gaan scoort een setje HiFi speakers al gauw hoger dan jouw JBL's.
Ik heb ook nog 2 AD's die tot 60kHz gaan en twee subs die respectievelijk bij 12 en 25Hz beginnen.

Dus effectief heb ik 12Hz-60kHz tot m'n beschikking. Het is wel zaak om de verschillende speakers goed te plaatsen en phase, cutoff, gain, etc. goed in te stellen zodat op mn luisterpositie de boel goed aankomt.

Bijkomend is dat met goede plaatsing, correctie met een DSP en actieve crossovers mindere speakers al snel beter gaan klinken dan gewoon neergezette (betere) speakers en natuurlijk dat de vervorming die de versterker inbrengt bij mij veel lager is. Een hogere THD en lagere SNR van de amp komt neer op dat de 'betere' speakers minder vervormen op een meer vervormd ingangssignaal. In mijn ervaring heft elkaar dat redelijk op.
quote:
[...]

@raphidae mooi setje vooral die ad speakers, maar ruist die dap versterker niet ontsettend als je hem helemaal openheb staan(op die foto staat het linker kanaal namelijk voluit) ik heb namelijk de p1200 en als je hem voluit draait ruist ie tog wel een beetje :P
Die DAP is gebridged low-pass in/uit en drijft alleen de Cerwin Vega sub, dus dat boeit niet in mijn geval (vandaar ook dat alleen het linker kanaal open staat).
quote:
Barry schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 23:49:
[...]

Met 4 speakers krijg je nooit een ''perfect'' stereobeeld. Bovendien heb je 2 soorten speakers staan, die beide heel anders 'kleuren''. Ook verlies je nog eens je puntbron..... Wil je dat allemaal corrigeren met je DSP? Beter voorkomen dan genezen, lijkt mij...
Dat is prima te doen hoor. Zoveel verschilt dat niet met een home audio setje, daar heb je ook vaak verschillende speakers voor front/rear en center maar dan zonder correctie...
quote:
Die waardes die je nu noemt zijn met de natte vinger gemeten natuurlijk. De slinger op 6 betekent natuurlijk niet gelijk 60% van je vermogen.
Ja natuurlijk. Ik probeerde het punt te maken dat veel setjes mooie specs kunnen hebben op papier maar dat het dan bijv. alleen bij 1kHz en half vermogen gemeten is en het in de praktijk dus rotzooi is.

Zelfs Marantz maakt zich daar schuldig aan zie ik. 7x140W RMS = 980W. Max. power consumption: 780W...

P=UI, zelfs met 100% efficientie er kan nooit meer vermogen uitkomen dan erin gaat. Ergo, die Marantz kan je niet 7x140W continu uittrekken. Nou zal dat in de praktijk ook niet gebeuren, maar het blijft oplichterij. Mijn AD kan ik 600W RMS continu uittrekken (4x1000W burst @ 2ohm, input 16A max = ~3800W + wat er in de elco's zit -> klopt aardig).
quote:
Daarnaast mis ik bij het soort versterkers als jij gebruikt het dynamische vermogen en de ruimtelijkheid. Ik heb ook Behringer staan, de A500, maar die klinkt ZO ontzettend veel minder dan mijn Hypex UcD400.
Ik moet ook geen Behringer amp :) Maar die DSP is prima te doen.

En voor jou dan:

Dynamic range: >130dB A-weighted
Common mode rejection: better than 90dB/80dB at 1kHz/10kHz
Slew rate: limited by input filter to 50V/uS (internally >300V/uS)
Damping factor 800* @ 400Hz

@ all the above:

Natuurlijk lever ik wat kwaliteit in voor een hogere SPL. Maar betekent niet dat het daarom meteen slechter klinkt dan een high end home audio set. Het elimineren van passieve crossovers, correctie met een DSP en een zuivere versterking heffen het 'nadeel' van mijn speakers meer dan op.

Als je een home audio set pakt, die ook goed plaatst, corrigeert en actief filtert dan wint die het uiteraard zo van mijn set. Maar dat doen niet veel mensen (net als dat niet vaak goed gebeurd met PA natuurlijk, maar dat is dan ook waar het vooroordeel dat PA slechter klinkt vandaan komt).

En ik heb meer herrie op mn feestjes :D

Heb een vraag en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb een panasonic homecinema set met daarop 1 optische ingang. Ik heb daar mijn dreambox op aangesloten maar nu heb ik ook een Xbox360 die wil ik ook optisch aansluiten. Hoe kan ik dat doen zonder kabels te switchen. Ik heb al wat splitters en switched gevonden, wat is aan te raden

Mooh?

quote:
Greekmaster schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 14:09:
Heb een vraag en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb een panasonic homecinema set met daarop 1 optische ingang. Ik heb daar mijn dreambox op aangesloten maar nu heb ik ook een Xbox360 die wil ik ook optisch aansluiten. Hoe kan ik dat doen zonder kabels te switchen. Ik heb al wat splitters en switched gevonden, wat is aan te raden
Dit hoort niet echt in dit topic, maar switched is aan te raden.
Back on Planet Telex
Reg. datum: 04 november 2001

quote:
Mooie apparaten zijn dat. Vroeger was ik daar erg fan van. Nu te lang niet meer gehoord om er een oordeel over te kunnen vellen. Maar de hamvraag is ook: waarom heb je een collectie?

I tried, in vain, to disconnect my brain. I don't know if I can handle it....handle so....much pain.
Hoch in die Bergen, da steht ein Gerät, da werden die Mädel elektrisch genäht.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws