Ben hier eigenlijk nieuw op dit HT-topic, maar ik heb hier sinds kort toch het een ander gevolgd. Dus zal ik ook maar eens een keertje zeggen wat ik heb. Stelt natuurlijk niks voor met wat sommige hier hebben, maar ik ben er erg tevreden mee. Heb onlangs de SR-4001 gekocht bij Correct. Ging eigenlijk heen om een HT combi design setje van Marantz te kopen in de aanbieding. Gelukkig raadde ze me af die te kopen.
Mijn setje van boven naar beneden:
Plaatje
Plaatje 2
- Philips TV 28pw9525
- Marantz DV-4400
- Marantz SR-4001
- oude X-box
- UPC Digital Mediabox
- Mission M33
Momenteel ben ik hier meer dan tevreden mee. Helaas alleen 2 front speakers, maar voldoet eigenlijk erg goed. TV met 3 speakers kan bij films wel als center dienen (en kunnen ook nog rear speakers op worden aangesloten). Maar geluid daar uit is niet je van het i.v.t. het geluid uit de M33's i.c.m. de SR-4001.
SR4001 met M33's produceren genoeg goed geluid voor mij, want veel herrie produceren is toch niet zo'n goed idee in een appartementje.
Wensen voor de toekomst:
- HD LCD TV 80/90cm, maar dat heeft geen haast.
- Andere DVD-speler. Voor DVD's is beeld en geluid bij concerten en films wel goed. Maar voor gewone CD's speelt mijn oude Philips CD-speler speelt nog mooier en zuiverder af. Analoog aansloten laptop speelt geripte/gedownloade MP3's op 192kB/s of 256kB/s zelfs nog zuiverder af.
Ligt er beetje aan wat er gebeurd met BR of HD DVD. Dan moet er wel een andere TV komen, wil je van de beeldkwaliteit kunnen genieten. Dan zou PS3 ook nog een optie kunnen zijn.
- Meer speakers, maar geluid is echt wel ok zo.
SR-4001 is al met al een hele vooruitgang na een 13 jaar oud Philips versterkertje. Die zat ooit bij een DCC midi-setje ooit. Daarvan doet CD-speler het nog wel, maar DCC speler is al een tijdje overleden. Geluid van die DCC vond ik trouwens wel super.