Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 27! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 88.228 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Dr. Strangelove schreef op maandag 11 juni 2007 @ 09:05:
[...]

Ik sta ook op het punt een beamer te kopen, en deze staat nog steeds nr 1 op het lijstje. Heb je hem vergeleken met b.v. de Sanyo Z5, Hitachi PJ300 of Epson TW-700? Vooral die laatste schijnt de Panny een run for its money te geven.
Ik had de Pana al een tijdje op het oog, ook omdat de voorgangers van dit model (AE500, AE700 en AE900) bewezen hebben dat Panasonic in staat is een goede projector te bouwen.
Vervolgens een aantal reviews gelezen van de Pana, de Epson en de Sanyo, en toen besloten om de Pana te kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntoro
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-09-2022
Ben hier eigenlijk nieuw op dit HT-topic, maar ik heb hier sinds kort toch het een ander gevolgd. Dus zal ik ook maar eens een keertje zeggen wat ik heb. Stelt natuurlijk niks voor met wat sommige hier hebben, maar ik ben er erg tevreden mee. Heb onlangs de SR-4001 gekocht bij Correct. Ging eigenlijk heen om een HT combi design setje van Marantz te kopen in de aanbieding. Gelukkig raadde ze me af die te kopen.

Mijn setje van boven naar beneden:
Plaatje
Plaatje 2

- Philips TV 28pw9525
- Marantz DV-4400
- Marantz SR-4001
- oude X-box
- UPC Digital Mediabox
- Mission M33

Momenteel ben ik hier meer dan tevreden mee. Helaas alleen 2 front speakers, maar voldoet eigenlijk erg goed. TV met 3 speakers kan bij films wel als center dienen (en kunnen ook nog rear speakers op worden aangesloten). Maar geluid daar uit is niet je van het i.v.t. het geluid uit de M33's i.c.m. de SR-4001.

SR4001 met M33's produceren genoeg goed geluid voor mij, want veel herrie produceren is toch niet zo'n goed idee in een appartementje.

Wensen voor de toekomst:
- HD LCD TV 80/90cm, maar dat heeft geen haast.
- Andere DVD-speler. Voor DVD's is beeld en geluid bij concerten en films wel goed. Maar voor gewone CD's speelt mijn oude Philips CD-speler speelt nog mooier en zuiverder af. Analoog aansloten laptop speelt geripte/gedownloade MP3's op 192kB/s of 256kB/s zelfs nog zuiverder af.
Ligt er beetje aan wat er gebeurd met BR of HD DVD. Dan moet er wel een andere TV komen, wil je van de beeldkwaliteit kunnen genieten. Dan zou PS3 ook nog een optie kunnen zijn.
- Meer speakers, maar geluid is echt wel ok zo.

SR-4001 is al met al een hele vooruitgang na een 13 jaar oud Philips versterkertje. Die zat ooit bij een DCC midi-setje ooit. Daarvan doet CD-speler het nog wel, maar DCC speler is al een tijdje overleden. Geluid van die DCC vond ik trouwens wel super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103735

Bij image shack mag je heus wel grotere plaatjes posten hoor.
Nu heb je geloof ik thumbnails gehost.
Heb je nooit surround geluid gehad?
Als je dat eenmaal gehad hebt dan wil je in ieder gevals voor films niet anders meer.
Vroeger had ik beeld op no1 staan maar als je eenmaal 5.1 minimaal hebt gehad beleef je alles al in een andere dimensie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntoro
Sorry ben hier niet handig in, dus ff opnieuw.

Toch maar iets groter
Deze ook maar

Ander een vraagje:
Lage tonen dreunen niet echt in de woonkamer, maar als ik op de slaapkamer of toilet ben dreunen de lage tonen wel een beetje door. Ik hoor mijn buurvrouw niet, maar toch. Ik doe ook niet moeilijk, want ik hoor regelmatig de bas van buuv. Mijn M33's staan al op spikes, maarer is ook een mogelijkheid 5 kilo zand onderin te stoppen. Ik vraag vraag me af wat het verder met het geluid doet, omdat het inwendig volume wordt verkleind? Ff proberen met al die zandtroep in huis lijkt me niks, als de lage tonen alsnog blijven doordreunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:27
RDX_Charade schreef op maandag 11 juni 2007 @ 20:42:
Sorry ben hier niet handig in, dus ff opnieuw.

Toch maar iets groter
Deze ook maar

Ander een vraagje:
Lage tonen dreunen niet echt in de woonkamer, maar als ik op de slaapkamer of toilet ben dreunen de lage tonen wel een beetje door. Ik hoor mijn buurvrouw niet, maar toch. Ik doe ook niet moeilijk, want ik hoor regelmatig de bas van buuv. Mijn M33's staan al op spikes, maarer is ook een mogelijkheid 5 kilo zand onderin te stoppen. Ik vraag vraag me af wat het verder met het geluid doet, omdat het inwendig volume wordt verkleind? Ff proberen met al die zandtroep in huis lijkt me niks, als de lage tonen alsnog blijven doordreunen.
Inwendig volume wordt niet verkleind want het is een appart vak, los van de klankkast. En je zou ook nog een sok in de baspoort kunnen steken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntoro
Anoniem: 103735 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 20:37:
Bij image shack mag je heus wel grotere plaatjes posten hoor.
Nu heb je geloof ik thumbnails gehost.
Heb je nooit surround geluid gehad?
Als je dat eenmaal gehad hebt dan wil je in ieder gevals voor films niet anders meer.
Vroeger had ik beeld op no1 staan maar als je eenmaal 5.1 minimaal hebt gehad beleef je alles al in een andere dimensie.
Ik heb nog nooit surround gehad nee, tenzij je die TV (met drie speakers en evt. rearspeaker surround kunt noemen) = alleen baggergeluid uit de TV. Met die SR-4001 is er idd wel de mogelijkheid voor, maar dan moet er meer speakers bijkomen. Is ook wel waar dat ik ook wel eerst een fatsoenlijke centerspeaker en rear speakers wil. Die komen er nog wel dit jaar, denk ik. Ja, deze oude 100Hz TV Matchline geeft echt geen slecht beeld. Helemaal niet met digitale TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
Prince_of_Darkness schreef op maandag 11 juni 2007 @ 09:08:
[...]

Die DM2a's komen anders ook vrij laag. Wil je daar nog een sub bijhebben die daadwerkelijk iets toevoegd, dan kom je toch al snel uit op iets wat een enorm volume heeft (De sub die ik gebruik als ondersteuning voor 4 DM2a's is 40 x 40 x 80 cm). En ik denk dat je daar niet echt plaats voor hebt.
Ik kan er naast zitten natuurlijk...
dat is dus ongeveer de grote van nog een DM2 :P nee voor zo'n grote heb ik niet echt plaats denk ik, denk dat de meest voor de hand liggende upgrade op het moment toch een nieuw bed is }:O volgens mij is stereo toch niet ideaal door een asymetrisch bed met aan de ene kant een gat voor het linker kanaal |:( what was i thinking :P maar een open bed is toch ook niet echt wat ik wil.. achja :P en surround is al helemaal niet mogelijk zo.. komt ooit nog wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntoro
Sjoewe schreef op maandag 11 juni 2007 @ 20:55:
[...]

Inwendig volume wordt niet verkleind want het is een appart vak, los van de klankkast. En je zou ook nog een sok in de baspoort kunnen steken. :)
Ok, ja dat dacht ik al te zien. Dus ik denk dat ik het toch een keer ga proberen. Eerst maar ff kijken wat alleen zand doet. Misschien worden ze daar al erg stabiel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _TP_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Anoniem: 77615 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 18:13:
[...]

Haha ik kom van een tw10 af, en jij eerste projector?
Wordt mijn eerste projector ja.. ben benieuwd of ik met de Epson een goede keuze heb gemaakt. Een vriend van mij heeft volgens mij (weet niet zeker) een Panasonic PT-AE900E dus daar ga ik hem mee vergelijken als ik hem binnen heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
Ik heb ook de panasonic beamer, maar wat is het resultaat van de filter? Wat doet deze filter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23375

mabarto schreef op maandag 11 juni 2007 @ 21:28:
Ik heb ook de panasonic beamer, maar wat is het resultaat van de filter? Wat doet deze filter?
De gebruikte filter is verder neutraal en alleen bedoeld om de lens te beschermen tegen stof en de daarop noodzakelijke schoonmaakbeurt. Zo'n filter is daar beter tegen bestand dan de coating op je lens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Laatst online: 06-02 12:37
Anoniem: 23375 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 21:37:
[...]

De gebruikte filter is verder neutraal en alleen bedoeld om de lens te beschermen tegen stof en de daarop noodzakelijke schoonmaakbeurt. Zo'n filter is daar beter tegen bestand dan de coating op je lens ;)
Oke. Dacht even dat het een doel voor het beeld had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23375

mabarto schreef op maandag 11 juni 2007 @ 21:38:
[...]

Oke. Dacht even dat het een doel voor het beeld had.
Die filters zijn er ook (om het ingewikkeld te maken). Maar daar kun je beter voor kiezen tijdens een ISF-calibratie en niet zomaar lukraak gaan toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.mijnhometheater.nl/FrankD.htm

Vond dit ook wel geslaagd, helemaal mijn smaak en dit wordt ook de norm als ik in mijn eigen huisje zit :-) :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77615

Anoniem: 103735 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 16:11:
http://www.mijnhometheater.nl/FrankD.htm

Vond dit ook wel geslaagd, helemaal mijn smaak en dit wordt ook de norm als ik in mijn eigen huisje zit :-) :9~
Is eigenaar ITC bedrijf (htforum) en enige die ISF gecertificeerd calibreerd. Dus daar zal het goed vertoeven zijn ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221228

Afbeeldingslocatie: http://img113.imageshack.us/my.php?image=p1010112if3.jpg

hier mn set !

bestaat uit LCD PHilips 32PF9731D/10 - Pace digital twin tuner - Philips HDD DR720 - Yamaha YSP800 Sound projekt

ben er gek mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Anoniem: 77615 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 16:45:
[...]

Is eigenaar ITC bedrijf (htforum) en enige die ISF gecertificeerd calibreerd. Dus daar zal het goed vertoeven zijn ja
En flink betalen :)
Ik heb persoonlijk helemaal niks meer met dat hele ITC gebeuren.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:53
Barry, komt dat niet omdat je gebanned bent? (A)

*ik weet verder niks van de hele situatie af hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
Offtopic:
Graft schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 19:41:
Barry, komt dat niet omdat je gebanned bent? (A)
Klopt :)
*ik weet verder niks van de hele situatie af hoor
Als ik mij wil inloggen staat er het volgende in beeld:
Sorry Barrrrry, je bent gebanned voor het gebruik van dit forum!
Posten onder verschillende accounts
Terwijl een mod van het forum dat 2e account zelf heeft toegewezen. Erg lullig.

De échte reden is wat simpeler: ik geloof niet in die dure kabels, onderzetters, sjoelschijven, cd demagnetiseren, kabellifters, etc. en dat liet ik dus ook merken. De sponsors (en dat zijn er daar nogal wat!) waren daar ongetwijfeld niet blij mee :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paddo1985
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-03 17:40
Hier dan ook maar een paar foto's van mijn HT.
Ben nog een student, dus echt denderend is het nog niet.

Het scherm:
Afbeeldingslocatie: http://img366.imageshack.us/img366/843/dsc02934zn5.th.jpg

De zitpositie:
Afbeeldingslocatie: http://img354.imageshack.us/img354/9651/dsc02937gy1.th.jpg

Apparatuur:
Afbeeldingslocatie: http://img354.imageshack.us/img354/387/dsc02936uu3.th.jpg

Pc:
Afbeeldingslocatie: http://img366.imageshack.us/img366/7610/dsc02938ad4.th.jpg

Films:
Afbeeldingslocatie: http://img354.imageshack.us/img354/811/dsc02935hb1.th.jpg

Beamer:
Afbeeldingslocatie: http://img354.imageshack.us/img354/74/dsc02955iq4.th.jpg

Beamer in actie: (camera maakt slechte foto's in het donker, is trouwens met de flitser aan)
Afbeeldingslocatie: http://img366.imageshack.us/img366/6199/dsc02951kh6.th.jpg

Beamer in actie "2": (zonder flitser)
Afbeeldingslocatie: http://img354.imageshack.us/img354/928/dsc02953oe7.th.jpg

Apparatuur betreft:
2x Zuil speakers van magnat Vector 4 (al lange tijd in bezit, zijn niet meer de jongste speakers)
2x Rear speakers magnat
1x Center speaker magnat (Symbol)

JVC versterker (rx-5032v)
Sony dvd recorder (rdr-gx3)

NEC vt660 beamer (+/- 2.5 jaar in bezit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 23:47
Barry schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 20:43:
De échte reden is wat simpeler: ik geloof niet in die dure kabels, onderzetters, sjoelschijven, cd demagnetiseren, kabellifters, etc. en dat liet ik dus ook merken. De sponsors (en dat zijn er daar nogal wat!) waren daar ongetwijfeld niet blij mee :)
Ik heb ook een tijdje op dat forum rondgehangen, maar ik werd ook misselijk van het kritiekloos slikken van alles wat die vent zei. En als je er wat tegenin bracht kwam de hele meute achter jou aan.

Ik geloof dus ook niet in ISF calibratie. Volgens mij bereik je 90% van hun resultaat ook als je een uurtje met een AVIA-DVD en het service menu rondknoeit. Waag het alleen niet dat op HTforum.nl te roepen want ze kruisigen je 8)

[ Voor 16% gewijzigd door Dr. Strangelove op 14-06-2007 09:49 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107284

Dr. Strangelove schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 09:47:
[...]
Ik heb ook een tijdje op dat forum rondgehangen, maar ik werd ook misselijk van het kritiekloos slikken van alles wat die vent zei. En als je er wat tegenin bracht kwam de hele meute achter jou aan.

Ik geloof dus ook niet in ISF calibratie. Volgens mij bereik je 90% van hun resultaat ook als je een uurtje met een AVIA-DVD en het service menu rondknoeit. Waag het alleen niet dat op HTforum.nl te roepen want ze kruisigen je 8)
Ik denk eerder dat het aan je toon ligt... Als je maar wat zit rond te trollen, loop je idd de kans op gebanned te worden (en imho terecht: je hebt andermans meningen maar te respecteren, zoals jouw mening-mits met een gematigde toon- gerespecteerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik hang hier al een tijdje rond, en ik vind dat mijn toon over het algemeen vrij redelijk is :) Ik gedroeg me op htforum niet anders dan dat. Er is daar gewoon een hele draconisch beleid op wat wel en niet kan. Discussies over goedkope (Duitse) internetleveranciers zijn bijvoorbeeld ook uit den boze. En de regulars lopen strak in de maat als je daarvan afwijkt. Gewoon een vervelend sfeertje daar vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-04 22:10

voodooless

Sound is no voodoo!

Laten we het aub niet over HTForum hebben. Ons eigen forumpje is toch zoveel mooier :+

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dr. Strangelove schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 12:45:
Ik hang hier al een tijdje rond, en ik vind dat mijn toon over het algemeen vrij redelijk is :) Ik gedroeg me op htforum niet anders dan dat. Er is daar gewoon een hele draconisch beleid op wat wel en niet kan. Discussies over goedkope (Duitse) internetleveranciers zijn bijvoorbeeld ook uit den boze. En de regulars lopen strak in de maat als je daarvan afwijkt. Gewoon een vervelend sfeertje daar vaak.
Ik vindt het juist een relaxte sfeer daar. Hier moet je juist op je tellen letten (oa over 'dure' kabels etc), anders krijg je zo'n stortbak :r over je heen. De mods hierin zijn veel soepeler dan wat ik zou accepteren (nofi: jullie doen je werk goed: de regels zou wmb een stukkie strenger zijn). Ook valt me op dat bij htforum.nl de medeforummers elkaar steunen en aanvullen ipv elkaar afzeiken (op een paar uitzonderingen in deze subforum). En ja... als je dan een medeforummer afzeikt, dan wordt je daar goed afgestraft (en terecht).
De discusscies over andere shops dan de sponsors is niet meer dan logisch: je gaat toch niet de concurrenten van de sponsors toelaten als forum-eigenaar 7(8)7 Da's marktwerking! Ik denk dat als je in deze forum zegt dat IRI (da's de concurrent van VNU) rulez en VNU sucks, dat je grote problemen krijgt met de modjes hier. Om een makkelijkere voorbeeld te noemen: als jij als rekkenvuller bij de Albert Heijn rond staat te lallen dat de Plus! super is en veel goedkoper is en de AH klanten stelletje ongelooflijke sukkels zijn, dan moet je niet raar staan kijken dat je de volgende dag niet meer hoeft terug te komen van je filiaalhouder (en een verdere carriere bij de AH kan je ook mooi vergeten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-04 22:10

voodooless

Sound is no voodoo!

Modbreak:Zoals ik al zei: we gaan het NIET meer over HTforum hebben!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
voodooless schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 13:24:
Laten we het aub niet over HTForum hebben. Ons eigen forumpje is toch zoveel mooier :+
Inderdaad. Ik heb hier echt niet normaal veel geleerd! 8)
Check m'n eerste berichten maar eens :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200531

hey zag deze topic en keek is links van mij ik denk die ga ik er ook op zetten :D even de apparatuur op een rijtje

Subwoofer: kan ik niet lezen wat er staat :S heb de oude van men pa gekregen doet het in ieder geval goed

Center speaker: Uni-Q
Left en Right: Uni-Q
Rear left en right: Kef
DVD: DENON 1920
Versterker: Onkyo TX-SV727R
Beamer: Sanyo PLV-Z4
Scherm: Beamax (handmatig)

nu paar foto's

kijk hier maar even

http://picasaweb.google.nl/krijnhorsthuis/Thuisbios

groeten krijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Anoniem: 107284 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 13:26:
Ik denk dat als je in deze forum zegt dat IRI (da's de concurrent van VNU) rulez en VNU sucks, dat je grote problemen krijgt met de modjes hier.
Als jij dat gefundeerd kunt doen; ga je gang.
Het is gelukkig hier nog altijd zo dat wij onafhankelijk zijn; wat we niet dulden zijn ongefundeerde flames tegen wie of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:36

Bravo

Second Best

Anoniem: 200531 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 21:01:
hey zag deze topic en keek is links van mij ik denk die ga ik er ook op zetten :D even de apparatuur op een rijtje

Subwoofer: kan ik niet lezen wat er staat :S heb de oude van men pa gekregen doet het in ieder geval goed
Ik kan je vertellen wat voor een sub je hebt, een Mirage ( zo moeilijk is dat lettertype toch niet :X )

[ Voor 23% gewijzigd door Bravo op 14-06-2007 21:42 ]

Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10
Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
SilenCiTt schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 21:41:
[...]

Ik kan je vertellen wat voor een sub je hebt, een Mirage ( zo moeilijk is dat lettertype toch niet :X )
Mrigae :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _TP_
  • Niet online
SilenCiTt schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 21:41:
[...]

Inderdaad.. kijk hier maar eens http://www.miragespeakers.com/v2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Even een kleine cross-post van mijn nieuwe aanwinst. De TV is vandaag bezorgd en is nog aan het 'inspelen'. Is namelijk een plasma TV.

Eerst een overzichtsfoto:

Afbeeldingslocatie: http://img53.imageshack.us/img53/517/setupwx3.jpg

Moet nog even kijken hoe ik mijn TV meubel ga indelen. Bij het kopen er van dacht ik de Wii en XBox360 naast de TV neer te zetten, maar dat gaat dus niet.

Je ziet het volgende op de foto:

Samsung PS-42C91H
Marantz SR4200
B&W DM305
B&W CC3
DIY Adire Shiva 12" Subwoofer >:)
XBox360
Wii
PS2

Als rears heb ik nog 2 B&W DM302 speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:21
Mag ik vragen wat dat voor kastje is?
Naar zo een soort kast ben ik ook op zoek.En hoe breed is die ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
kiddyl schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 20:39:

Bij het kopen er van dacht ik de Wii en XBox360 naast de TV neer te zetten, maar dat gaat dus niet.
Luxe probleem O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101556

kiddyl schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 20:39:
Even een kleine cross-post van mijn nieuwe aanwinst. De TV is vandaag bezorgd en is nog aan het 'inspelen'. Is namelijk een plasma TV.

Eerst een overzichtsfoto:

[afbeelding]

Moet nog even kijken hoe ik mijn TV meubel ga indelen. Bij het kopen er van dacht ik de Wii en XBox360 naast de TV neer te zetten, maar dat gaat dus niet.

Je ziet het volgende op de foto:

Samsung PS-42C91H
Marantz SR4200
B&W DM305
B&W CC3
DIY Adire Shiva 12" Subwoofer >:)
XBox360
Wii
PS2

Als rears heb ik nog 2 B&W DM302 speakers.
Mooi setje hoor heb ook jaren met B&W 305 gespeelt heb eigenlijk best wel spijt dat ik ze heb verkocht :'( :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Pittie schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 21:27:
Mag ik vragen wat dat voor kastje is?
Naar zo een soort kast ben ik ook op zoek.En hoe breed is die ongeveer?
Deze kast heb ik zelf van GoT. Meerdere medeforumleden gebruiken hem ook en hij komt (uiteraard) bij Ikea vandaan. Het is een kast uit de 'Besta' serie. Wanneer je de achterschotten niet gebruikt dan heb je een prima TV meubel. De breedte is 120CM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

216424

Ik ben al een tijdje aan het rondkijken hier op het forum. Vooral dit topic lees ik regelmatig.
En nu post ik zelf ook eens wat foto's.

Mijn set bestaat uit:

tv: Samsung 27"
versterker: Sony STR-DB925
dvd/sacdspeler: Pioneer DV-585a
speakers: B&W 603 S1
digitale tv receiver: samsung (nog te vervangen door de hd versie)
gameconsole: PS2

foto's:

1. overzicht:

Afbeeldingslocatie: http://www.gfoto.com/Files/AAEF6BEA2BA34D68AB5A457433FCFF04/orig_7D64279486D44E0F903AA1B1027B4F09.JPG

3. close up speaker

Afbeeldingslocatie: http://www.gfoto.com/Files/AAEF6BEA2BA34D68AB5A457433FCFF04/orig_9279C48BA69E41598ADE27AE156244B9.JPG

4. apparatuur

Afbeeldingslocatie: http://www.gfoto.com/Files/AAEF6BEA2BA34D68AB5A457433FCFF04/orig_53C35E97EEBE46B38B8CE996DC8B9C7E.JPG

[ Voor 10% gewijzigd door 216424 op 16-06-2007 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-04 17:39
Ik zie iedereen met een B&W set, ik heb helemaal geen verstand van Audio e.d.
Maar is dit gewoon zo een goed merk, dat het altijd aan te raden is?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:40
battler schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 12:09:
Ik zie iedereen met een B&W set, ik heb helemaal geen verstand van Audio e.d.
Maar is dit gewoon zo een goed merk, dat het altijd aan te raden is?
Nou, iedereen met een B&W set valt ook wel mee hoor ;)

Het is inderdaad een prima merk, een miskoop zul je er nooit aan doen. Maar het kan zijn dat je andere merken veel beter vind klinken, dus ik zou zeggen ga gewoon eerst eens luisteren.
ligt het nou aan mij, op die foto's zie ik 603s1's?

[ Voor 17% gewijzigd door robbert op 16-06-2007 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-03 13:32
Nou het is zeker op zijn minst één van de betere merken. En als je "minder verstand" van audio hebt, wat ik dus interpreteer als minder intresse en of minder ervaring met het luisteren naar verschillende apparatuur en/of speakers en simpelweg een minder kritisch gehoor, dan kun je je er bijna geen buil aan vallen.

Daar komt bij dat het design ook veel mensen aan spreekt, en dat speelt zeker een grote rol aangezien dit formaat speakers toch prominent aanwezig zijn in je interieur.

Dan is er ook nog een hele groep mensen die wel een stuk kritischer zijn, maar die specifiek het geluid (en ook het design) van B&W erg waarderen. En als laatste een groep mensen die B&W voor de status kopen. Aangezien er toch regelmatig gerenomeerde audio magazines/websites B&W benoemen tot de beste of op zijn minst één van de beste speaker producenten ter wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn inderdaad 603 S1 (heb ze zelf ook)
robbert schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 12:21:
[...]

Nou, iedereen met een B&W set valt ook wel mee hoor ;)

Het is inderdaad een prima merk, een miskoop zul je er nooit aan doen. Maar het kan zijn dat je andere merken veel beter vind klinken, dus ik zou zeggen ga gewoon eerst eens luisteren.

[...]

ligt het nou aan mij, op die foto's zie ik 603s1's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://i73.photobucket.com/albums/i232/LanVlam/BW.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i73.photobucket.com/albums/i232/LanVlam/BW2.jpg

hier een foto van mijn test opstelling. Sorry voor de slechte foto.

Dvd speler : H/K Dvd 22
Receiver : H/K AVR 630
Front : B&W 603 S1's
Center: B&W CC6 S2
Rear : B&W 601 S1's
Sub: B&W ASW600
LCD: Samsung LE32M61B

Heb nu even wat films gekeken en moet zeggen dat het me zwaar tegenvalt.
Ben aan het instellen geweest ed maar moet zeggen dat het erg weinig meerwaarde heeft op mijn

Kiss 1100 dvd player met Logitech Z5500 speakerset met dolby/dts decodering.

Moet zeggen dat het toonbereik van die logitech setjes ontzettend goed zijn en de drivers in de speakers zijn van een goed merk.

Een B&W nautilus of speakers met arcam versterkers zal vast beter klinken en ik geloofde iedereen blind dan je niet weet wat je mist en daarom van die goedkope setjes gaat verheerlijken nou moet zeggen mensen met een z-5500 en en niet al te grote kamer - HOUDEN dan spul.

Dit wou ik even kwijt zal vast veel commentaar krijgen maar deze mening zal ik ook vast met zat mensen delen. 1 ding is wel zo dit staat wel een stuk bruter maar alles gaat volgende maand weer in de verkoop. Voordeel is wel dat ik de zelfde prijzen er wel weer voor vang.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 103735 op 16-06-2007 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:51
Anoniem: 103735 schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 13:00:
[afbeelding]

hier een foto van mijn test opstelling. (staat tegen mijn bedje aan in een kleine slaapkamer :-)

Dvd speler : H/K Dvd 22
Receiver : H/K AVR 630
Front : B&W 603 S1's
Center: B&W CC6 S2
Rear : B&W 601 S1's
Sub: B&W ASW600
LCD: Samsung LE32M61B

Heb nu even wat films gekeken en moet zeggen dat het me zwaar tegenvalt.
Ben aan het instellen geweest ed maar moet zeggen dat het erg weinig meerwaarde heeft op mijn

Kiss 1100 dvd player met Logitech Z5500 speakerset met dolby/dts decodering.
Ik denk dat het je voornamelijk tegenvalt omdat deze set in deze (noodgedwongen) opstelling totaal niet tot z'n recht komt. Doorgaans wordt aangeraden tweeters ongeveer op oorhoogte te hebben gemeten op de luisterplaats. Daarbij staan de speakers voor een optimale ervaring véél te dicht bij elkaar.
En zo zijn er nog wel meer argumenten te bedenken.

Neemt niet weg dat ik je mening zeker deel dat die Logitech setjes tegenwoordig heus geen troep zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-04 00:10
*loos bericht verwijderd*

[ Voor 171% gewijzigd door Dagg op 18-06-2007 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Wat hierboven wordt gezegd klopt helemaal. In een te kleine kamer komen de grote speakers niet goed tot hun recht. Ik ben onlangs verhuisd en nu klinkt mijn opstelling toch wel heel wat beter en jouw speakers zijn nog wel een klasse hoger dan die ik gebruik. Dat het 'bruut' klinkt is waar, maar als je bijna geen stereo meer kan onderscheiden en nog wat dingen dan is de aankoop het niet waard geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is ook wel zo denk ik.
Beter eerst huis kopen en dan huiskamer speakers.
Zowieso wordt het dan de nieuwe serie van B&W de CM serie
Mooi klassiek (design) en goed geluid. (ga ik van uit).

En deze sub valt helemaal weg in een huiskamertje.
een asw600 is 150 watt (negatieve watts niet overdreven) en closed box.
maar vergeleken met de laag drivers in de 603's is de sub gewoon niet sterk genoeg.
een asw2000 zou beter zijn die is 12inch en 175watt met basspoort.
die staat er op marktplaats en die wil de helft van de nieuwprijs hebben dus 1200/2=600 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77615

Epson TW700 binnen! machtig beeld! en onderstaande jongen verwacht ik in de loop van de week

BK monolith 12" 95 liter kast

Afbeeldingslocatie: http://www.bkelec.com/HiFi/Sub_Woofers/Images/Monolith-DF%20Speaker.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192323

Lees al een tijdje mee dus post ook maar eens een foto:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/hsjmcoenen/hs.jpg

Digital EQ: Kenwood GE-940
Koptelefoon: Philips
TV: Een Philips
Reciever: Pioneer VS-916-s
DVD: Pioneer DV-454
Center: Audio Pro
Stereo speakers: Jamo S408 (vanwege ruimte gebrek staat de andere aan de andere kant van me kamer
Surround: Simpele gamma dingen
Suround bank: 2x Simpele Jamo
Subwoofer: Geen (vanwege me ouwe heer, wordt nu al gek als ik wat harder draai. Zo ook de buren).

Computer zit rechtsstreeks digitaal op me reciever.
Computer zit ook analoog via de EQ voor als ik wat muziek met extra bass wil luisteren. :P
Ben op 105 dB gekomen.

Onder in het kastje waar me reciever staat hoorde eigelijk 2 laadje's te zitten maar die heb ik dus hiermee vervangen.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 192323 op 16-06-2007 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Church of Noise
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:25

Church of Noise

Drive it like you stole it

Kan je me vertellen waar je het glazen hoofd waar je hoofdtelefoon op staat hebt gehaald?
Ik zoek er ook een maar ze blijken niet zo makkelijk te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:45

Red Boll

Kick Ass!

216424 schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 11:38:
Ik ben al een tijdje aan het rondkijken hier op het forum. Vooral dit topic lees ik regelmatig.
En nu post ik zelf ook eens wat foto's.
Wat is dat voor kekse groene moodlight onder je kast? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163481

ja viel mij ook op, best wel nice :) gewoon een TL of iets anders ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Church of Noise schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 21:25:
Kan je me vertellen waar je het glazen hoofd waar je hoofdtelefoon op staat hebt gehaald?
Op moviemax site kan je een 1:2 I-Robot 'sonny' hoofd kopen :-) 149 euro
(of t-800 terminator a 600 euro) of gewoon 1:1 robot 8900 euro :-)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 103735 op 17-06-2007 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allesflex
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-04 19:45
Ik heb helaas nog geen mooi toonbaar home-theatre, maar heb mijn ogen ondertussen laten vallen op:

TV: Samsung LCD LE40M86B
AV: Onkyo TX-SR505E Zilver
Speakers: JBL SCS 178 Kers

Nu lees ik alleen de problemen met evt. oververhitting etc. vanwege de 4 ohm speakers icm versterker/receiver. Iemand ervaring met deze combi, of kan iemand zeggen of het uberhaupt gaat werken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192323

Church of Noise schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 21:25:
Dat ding is nog ouder als wat ik ben, dus dik 23 jaar oud. Waar die dus vandaan komt heb ik geen idee van.
Denk dat je maar eens op iets van rommelmarkten moet gaan rondspeuren. Heb ze inderdaad ook nooit in een winkel zien staan.
Op http://www.marktplaats.nl/ staan trouwens nog wat van die dingen. Even zoeken op 'glazen hoofd'.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 192323 op 17-06-2007 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:30

Exirion

Gadgetfetisjist

Sinds vrijdag heb ik hier een Playstation 3 bij m'n A/V setup staan. Vooral voor af en toe een beetje gamen natuurlijk, maar het ding is als DVD-speler ook opvallend goed. Als ik vergelijk met m'n Philips DVP9000S speler (Faroudja) dan doet de PS3 het boven verwachting goed met upscaling. Ik had ook niet verwacht dat het apparaat zelf zo stil zou zijn. Al met al erg tevreden dus :)

Ook een leuk detail: je kunt CD'tjes die je in het apparaat stopt naar AAC/MP3/ATRAC met een zelf te kiezen bitrate laten rippen. Vooral handig voor m'n vriendin die het EAC+LAME+Tag&Rename verhaal maar omslachtig vindt ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
Exirion schreef op zondag 17 juni 2007 @ 18:03:
Sinds vrijdag heb ik hier een Playstation 3 bij m'n A/V setup staan. Vooral voor af en toe een beetje gamen natuurlijk, maar het ding is als DVD-speler ook opvallend goed. Als ik vergelijk met m'n Philips DVP9000S speler (Faroudja) dan doet de PS3 het boven verwachting goed met upscaling. Ik had ook niet verwacht dat het apparaat zelf zo stil zou zijn. Al met al erg tevreden dus :)

Ook een leuk detail: je kunt CD'tjes die je in het apparaat stopt naar AAC/MP3/ATRAC met een zelf te kiezen bitrate laten rippen. Vooral handig voor m'n vriendin die het EAC+LAME+Tag&Rename verhaal maar omslachtig vindt ;)
Foto's? :)
Welke spellen heb je er bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 23:30

Exirion

Gadgetfetisjist

Die komen nog wel als ie helemaal goed staat. Hij staat nu op de grond links van de hele setup. Het probleem is eigenlijk dat ik er niet direct ruimte voor heb :+
Welke spellen heb je er bij?
Op dit moment als enige PS3 spel Oblivion. Erg mooi :9 Verder wat PS2 platinum titels (o.a. GT4, GTA varianten en Black) en Rub a Duck is een spelletje dat je via de PS Store kunt kopen voor 5 euro. Erg verslavend spelletje dat de sensoren in de controller gebruikt voor bediening.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

allesflex schreef op zondag 17 juni 2007 @ 16:11:
Nu lees ik alleen de problemen met evt. oververhitting etc. vanwege de 4 ohm speakers icm versterker/receiver. Iemand ervaring met deze combi, of kan iemand zeggen of het uberhaupt gaat werken? :?
Dit is niet het juiste topic, maar even een kort antwoord: ja, dat gaat makkelijk.

@ Exirion:

Zorgt die PS3 nou ook voor een beter beeld van PS2 games, of maakt het geen reet uit? (Ik ga er maar even vanuit dat je al een PS2 had, met je Platinum titels :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceXuick
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-04-2024
Ik heb sindskort net een panasonic PT-AX100 in huis en gelijk even wat foto's van gemaakt. Er komt nog een HTPC achter te hangen, die ook fatsoenlijke HD movies kan spelen, maar ik heb een aantal shots van een Wii tot aan wat 720p fotomateriaal.

zie http://www.ixstudios.nl/beamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 23:34
Exirion schreef op zondag 17 juni 2007 @ 18:03:

Door de laatste firmware (1.80) overweeg ik ook serieus een PS3. Hij ondersteunt met BD's 1080p24 output (dit accepteert mijn nieuwe TV ook) en speelt zoals je aangeeft DVD's nu wel mooi af.

Wat anders. Ik ben net verhuisd, dus druk doende m'n HT opnieuw in te regelen :P (ditmaal zonder centerspeaker). Op dit moment hebben we nog geen gordijnen in de woonkamer en is het verder ook nog vrij kaal, wat klinkt het geluid uit de set dan vreselijk zeg :X

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Nadat mijn afstandbediening gesneuveld is, is nu ook mijn display kapot van mijn Marantz SR4200, tenminste hij geeft heel erg weinig licht, ik kan dus amper zien wat er gebeurt.

Ik zit dus mij te orienteren op een nieuwe, 1 ding staat wel vast nu, het merk moet wel Marantz blijven! Het geluid is voor mij helemaal goed, en buiten deze problemen ben ik zeer te spreken over het apparaat.

Nu vraag ik mij dus af of de SR4001 zijn meerprijs wel waard is tegenover de SR3001, vermogen lijkt me prima, alleen mist de SR3001 dus wel die HDMI aansluitingen.
Nu heb ik nog geen Tv met HDMI maar het is natuurlijk wel iets om rekening mee te houden, als ik natuurlijk wat heb aan HDMI 1.1.
Ze zitten nu al aan 1.3 en ga ik dan niet veel compabilietsprobleempjes krijgen.

Dus wat zouden jullie mij aanraden de SR3001 of de SR4001?
De SR3001 kan ik vinden voor 269 euro, weet iemand waar ik de SR4001 voor een leuke prijs kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraQ
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12-2024
Nu de verhuizing helemaal klaar is kan ik eindelijk, na lang dit topic gevolgd te hebben, ook eens patsen met mijn setje :P:

Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa25/fraqture/80758781.jpg
De set in zijn geheel

Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa25/fraqture/80760012.jpg
Rear speakers

Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa25/fraqture/80758788.jpg
Close-up 1

Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa25/fraqture/80758792.jpg
Close-up 2

Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa25/fraqture/DSCF0500-1.jpg
Totaalshot met sfeerlicht

Specs:
  • Receiver: Harman/Kardon AVR 132
  • Speakers: Harkman/Kardon HKTS 7
  • DVD-speler: Harman/Kardon DVD 27
  • TV: Samsung LE32T51
  • Digibox: Samsung
  • En een Nintendo Wii :P
Edit: laatste image veranderd

[ Voor 22% gewijzigd door fraQ op 19-06-2007 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

fraQ schreef op maandag 18 juni 2007 @ 21:40:
Nu de verhuizing helemaal klaar is kan ik eindelijk, na lang dit topic gevolgd te hebben, ook eens patsen met mijn setje :P:

[afbeelding]
De set in zijn geheel

[afbeelding]
Rear speakers

[afbeelding]
Close-up 1

[afbeelding]
Close-up 2

[afbeelding]
De set bij daglicht

Specs:
  • Receiver: Harman/Kardon AVR 132
  • Speakers: Harkman/Kardon HKTS 7
  • DVD-speler: Harman/Kardon DVD 27
  • Digibox: Samsung
  • En een Nintendo Wii :P
Je moet even op plaatjes te laten zien in ons forum [img]hierdeurlvanhetplaatjes[/img] doen. Anders zien we ze niet direct zeg maar.

Verder zit er goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
You don't have permission to access /g6/93/459293/2/80758781.Ku5cyeI2.jpg on this server.

Krijg ik bij 2 posts hierboven!:(

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Laatst online: 22:22

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ondanks dat die sub niet echt klein en onopvallend is, is hij mooi meegenomen in de indeling, staat niet in het zicht!
Mooie setup verder.
Uiteraard vind ik het jammer dat je satellietjes hebt op zo'n systeem, maar goed, daar heb je vast genoeg reden toe (vrouw? ;))

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Ik heb een akoestisch probleempje met mijn nieuwe HT setup. Zie de kamer hieronder. D'r komen nog gordijnen zodat dit een beetje dempt en er komt ook nog een stoel (maar die is vrij open en is bekleed met leder, niet met dikke stof) maar ik vrees met grote vreze dat dit niet genoeg is. Zijn er nog tips om de galm uit de kamer te krijgen, en dat met zo min mogelijk visuele impact? Probleem is dat er een enorm trapgat zit en een grote doorgang naar het andere deel v.d. woonkamer, beide niet afsluitbaar waardoor er een behoorlijke galm aanwezig is.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Abbadon/pics/hc1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Abbadon/pics/hc4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Abbadon/pics/hc3.jpg

Positief nieuws is de TV. Deze 42" Pioneer Plasma heb ik twee weken geleden opgehaald en OMG wat een beeld :P Dit plaatst het homecinema gebeuren wel een paar tredes hoger.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Abbadon/pics/hc2.jpg
Omdat het een show je HT topic is nog maar een plaatje d'r bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraQ
dennus2006 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 21:50:
You don't have permission to access /g6/93/459293/2/80758781.Ku5cyeI2.jpg on this server.

Krijg ik bij 2 posts hierboven!:(
Als het goed is nu fixed! :)

@Abbadon:
Vette woonkamer! Ik zou het persoonlijk niet zo gedaan hebben (mist wat opvulling), maar iig erg stijlvol. Net een reclamefoto :)

[ Voor 21% gewijzigd door fraQ op 18-06-2007 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Laatst online: 22:22

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Gordijnen en muurbekleding zullen wonderen doen.
Check anders eens: http://www.acoustics-engineering.com/sabin/sabin.htm
Kun je misschien het een en ander simuleren.

Volgend jaar krijg ik het vak akoestiek, dus als je even hebt ;)

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntoro
duncanvdlinden schreef op maandag 18 juni 2007 @ 21:35:
Nadat mijn afstandbediening gesneuveld is, is nu ook mijn display kapot van mijn Marantz SR4200, tenminste hij geeft heel erg weinig licht, ik kan dus amper zien wat er gebeurt.

Ik zit dus mij te orienteren op een nieuwe, 1 ding staat wel vast nu, het merk moet wel Marantz blijven! Het geluid is voor mij helemaal goed, en buiten deze problemen ben ik zeer te spreken over het apparaat.

Nu vraag ik mij dus af of de SR4001 zijn meerprijs wel waard is tegenover de SR3001, vermogen lijkt me prima, alleen mist de SR3001 dus wel die HDMI aansluitingen.
Nu heb ik nog geen Tv met HDMI maar het is natuurlijk wel iets om rekening mee te houden, als ik natuurlijk wat heb aan HDMI 1.1.
Ze zitten nu al aan 1.3 en ga ik dan niet veel compabilietsprobleempjes krijgen.

Dus wat zouden jullie mij aanraden de SR3001 of de SR4001?
De SR3001 kan ik vinden voor 269 euro, weet iemand waar ik de SR4001 voor een leuke prijs kan vinden?
Ik heb mijn SR-4001 bij Correct in Rotterdam gehaald voor 399,- 3 maanden geleden. SR-3001 kost daar 279,- Ik ging eigenlijk heen voor de set Marantz SR-2400 met DV-2400. Maar ze zeiden daar dat ik beter een SR-3001 kon kopen met een DVD-speler voor dat geld. Dat was veel betrouwbaarder. Toch ging ik naar huis met de SR-4001 en dus zonder DVD-speler. Maar de SR-4001 heeft idd wat meer vermogen en ik vond de extra aansluitingen op de voorkant wel handig. Echter heb ik die nog nooit gebruikt, omdat ik alles toch gewoon aan de achterkant heb aangesloten. Ook heb ik toch geen camcorder ofzo. Helaas wordt je er niet altijd goed geholpen, maar om die reden zullen ze ook wel wat goedkoper zijn dan de echt HIFI specialist.

Wat betreft dat HDMI verhaal, daar heb ik mij niet zo in verdiept. Stom eigenlijk, want nu zit je dus met dat 1.1 gedoe en toekomstig 1.3. Ik had gedacht dat het wel compatible zou zijn met nieuwere versies, zoals ook bij USB en Bluetooth techniek. Dat is dus niet zo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraQ
bartvl schreef op maandag 18 juni 2007 @ 21:56:
Ondanks dat die sub niet echt klein en onopvallend is, is hij mooi meegenomen in de indeling, staat niet in het zicht!
Mooie setup verder.
Uiteraard vind ik het jammer dat je satellietjes hebt op zo'n systeem, maar goed, daar heb je vast genoeg reden toe (vrouw? ;))
Dat is inderdaad 1 reden, plus het feit dat de knip na aanschaf van dit systeem én een verhuizing leeg was (en waarschijnlijk ook voorlopig niet vol genoeg zal zijn voor aanschaf van dergelijke joekels) :P

Maar ik ben totaal niet ontevreden over het geluid van de satellieten hoor. Had het in de winkel al gehoord met exact dezelfde opstelling en vond het daar al stukken beter dan de rest van de middenklasse home cinema sets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
fraQ schreef op maandag 18 juni 2007 @ 22:08:
[...]

Als het goed is nu fixed! :)

@Abbadon:
Vette woonkamer! Ik zou het persoonlijk niet zo gedaan hebben (mist wat opvulling), maar iig erg stijlvol. Net een reclamefoto :)
't Is nu inderdaad wel erg kaal en het mag ook wel wat gezelliger (ik heb de foto ook iets overbelicht omdat er anders te weinig details zichtbaar waren). Maar we zitten hier ook nog maar net een week dus er komt nog wel wat opvulling. Ondanks dat willen we het wel zo clean mogelijk houden.

Ik vind iets over muurpanelen, sommigen kunnen ook nog naar keuze bedrukt worden. Zal me daar eens in verdiepen. Een groot schilderij/zeefdruk zoals jij boven de bank hebt zal ook wel helpen, plus dat het ook mooi staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
Abbadon schreef op maandag 18 juni 2007 @ 22:36:
[...]

't Is nu inderdaad wel erg kaal en het mag ook wel wat gezelliger (ik heb de foto ook iets overbelicht omdat er anders te weinig details zichtbaar waren). Maar we zitten hier ook nog maar net een week dus er komt nog wel wat opvulling. Ondanks dat willen we het wel zo clean mogelijk houden.

Ik vind iets over muurpanelen, sommigen kunnen ook nog naar keuze bedrukt worden. Zal me daar eens in verdiepen. Een groot schilderij/zeefdruk zoals jij boven de bank hebt zal ook wel helpen, plus dat het ook mooi staat :)
Zorg voor vulling in de kamer, tegen de muren en op de grond. Schilderijen met uitstekende figuren zijn mooi en helpen erg goed mee in de akoestiek, ook voor staande golven. Een tapijtje achter de bank zal ook wel een positief effect toevoegen. Kleine dingetjes als tafelkleedje, plantenbakken, etc., helpen stuk voor stuk een klein beetje mee aan het geheel. Daarnaast vind ik het ook wat mooier staan als de kamer wat levendiger oogt.

Mooie set trouwens en erg strakke foto's :)

Edit:

Aan de foto's zie ik dat je vast nog wel een paar boekenplanken en spotjes moet ophangen? Wacht eerst eens af hoe het klinkt als de indeling helemaal naar wens is.

[ Voor 7% gewijzigd door Barry op 18-06-2007 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

216424

@ Red Boll & LanVlam: Op dit moment is het nog gewoon een TL lamp (testfase).
Zaterdag komt er een philips ambilight lamp en dan ga ik ook eens kijken of ik de verlichting om en onder het kastje kan uitbreiden met led verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Laatst online: 28-04 13:11
Abbadon schreef op maandag 18 juni 2007 @ 22:05:
Positief nieuws is de TV. Deze 42" Pioneer Plasma heb ik twee weken geleden opgehaald en OMG wat een beeld :P Dit plaatst het homecinema gebeuren wel een paar tredes hoger.
Man -- daar ga je geen spijt van krijgen. De mijne is intussen ingespeeld en staat op 35% qua contrast. Wat een beeld - zeker in HDtv of via de Xbox.

Proficiat met je aankoop ;)

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101556

Ik heb een akoestisch probleempje met mijn nieuwe HT setup. Zie de kamer hieronder. D'r komen nog gordijnen zodat dit een beetje dempt en er komt ook nog een stoel (maar die is vrij open en is bekleed met leder, niet met dikke stof) maar ik vrees met grote vreze dat dit niet genoeg is. Zijn er nog tips om de galm uit de kamer te krijgen, en dat met zo min mogelijk visuele impact? Probleem is dat er een enorm trapgat zit en een grote doorgang naar het andere deel v.d. woonkamer, beide niet afsluitbaar waardoor er een behoorlijke galm aanwezig is.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
Hoi

Wat zullen jou buren blij zijn met jou setje :P :P :P ik zou zeggen trakteer ze maar een mooi stukkie DVD 5.1 DTS geweld _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ :9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-04 17:39
Geen verstand van audio, maar een muurkleed?
En dan om te zorgen dat het niet echt visueel is, misschien in het wit?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

Abbadon:

Wat je kan doen is difusers plaat ophangen. Soort van verlaagt plafon. Grote plaat mdf nemen die aan de niet zichtbare kant bekleden met nopenschuim of dik tapijt, op de langzijde gleuven van 2cm maken over de breedt (stuk of 10.) Kan je evt nog verlichting in brengen zoals halogeen spots. Daarnaast evt Schilderijen of "art" aan de muur hangen maar doe dat zodat er ruimte tussen de die 2 zitten. Daarnaast misschien in de trapgat diffusers hangen. Probleem is dat je wel meet spullen moet hebben om beetje uit te kunnen zoeken hoe groot alles moet evt worden.
Daarnaast... instelling van je versterker en spelen met de delay opties en EQ.
Verder mooie kamer kerel :)

Trouwens hier ter opfris beurt hoe het bij mij uit zit. Ga binnen kort nieuwe foto's nemen want er zijn een paar "kleine" veranderingen gebeurt ;)
TVP hoe en wat: Clique

Afbeeldingslocatie: http://img228.imageshack.us/img228/9060/pict01135ic.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img228.imageshack.us/img228/8370/pict00477kg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Weet iemand ook hoe de Marantz SR4600 zich weerhoudt tegen de SR4001? want wat mij tegenvalt is dat de SR4001 geen high grade audiocomponenten heeft. Nu moet ik echt opzoek gaan naar een 4600 mocht deze beter zijn, maar zou de sr4600 dan ook echt betere geluidskwaliteit hebben?
Ik zou het niet voor die HDMI aansluitingen over hebben om er kwa geluidskwaliteit op achteruit te gaan. En bovendien is de sr4600 doorgaans wat goedkoper. (als er nog een te vinden is).

Ik krijg dus sterk het vermoeden dat er bij de Marantz SR4001 sterk bespaart is op de pure geluidskwaliteit, en vooral meer features toegevoegd zijn, maar hopelijk weet iemand hier meer over te vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-04 08:40
Abbadon schreef op maandag 18 juni 2007 @ 22:36:
[...]

Ik mis alleen een center?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Laatst online: 20:26
duncanvdlinden:
Je leest teveel reclameblaadjes :)
Ik zou gewoon eens luisteren naar beide modellen, ik denk niet dat je veel verschil zal horen, als er al verschil te horen is.

[ Voor 4% gewijzigd door FatalError op 19-06-2007 11:11 ]

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
fraQ schreef op maandag 18 juni 2007 @ 21:40:
Krijg je geen zere nek? TV hangt volgens mij veel te hoog. Daardoor je center ook. Hoort op oorhoogte te hangen. Ook je fronts zouden ongeveer op oorhoogte moeten hangen en in ieder geval zoveel mogelijk in 1 lijn met je center. Ok zou ik ivm de hitte je DVD speler onder de receiver zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door wimpie007 op 19-06-2007 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Door de laatste firmware (1.80) overweeg ik ook serieus een PS3. Hij ondersteunt met BD's 1080p24 output (dit accepteert mijn nieuwe TV ook) en speelt zoals je aangeeft DVD's nu wel mooi af.
Ik was ook aangenaam verrast door de reviews. Het ding blijft echter een onoverkomelijk bezwaar hebben: Niet regiovrij, dat geldt voor zowel DVDs als BRs.

Regiocodering moet sterven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-04 16:35
Ik heb ook een vraag over een Marantz receiver, denk dat ik dat hier wel even kwijt kan en ik hoop dat iemand er een antwoord op heeft. Momenteel heb ik een Marantz stereo receiver (SR4320) met 2 Mission speakers voor muziek. Daarnaast voor home theater een eenvoudige Sony 5.1-set en die wil ik vervangen. Dus de 2 Mission speakers die ik al heb als fronts gebruiken en 2 Mission rears + 1 center bijkopen. Daarbij hoort dus ook een nieuwe Marantz 5.1 receiver (SR5001 waarschijnlijk).
Nu wil ik de pre-out van de SR5001 aansluiten op de pre-in van de stereo Marantz zodat ik de (vermoedelijk) betere versterkers van de stereo receiver kan gebruiken om stereo muziek te luisteren. Nu is mijn vraag of dit gaat werken als ik een dvd-speler op de 5.1-receiver aansluit. Wordt het geluid bestemd voor de fronts dan 'doorgestuurd' naar de stereo receiver? En mocht ik lipsync willen gebruiken, wordt het geluid dan ook vertraagd/versneld doorgegeven aan de pre-out?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 12:46:
[...]

Ik was ook aangenaam verrast door de reviews. Het ding blijft echter een onoverkomelijk bezwaar hebben: Niet regiovrij, dat geldt voor zowel DVDs als BRs.

Regiocodering moet sterven :(
Op BR's zit gelukkig in veel gevallen zelf geen regiocodering.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Wat is je bron daarvoor? Volgens mij hebben BRs wel degelijk regiocodering. Weliswaar een ander systeem dan met DVDs, maar als Europeanen zijn we gewoon weer screwed. De VS en Japan hebben wel dezelfde regio.

http://en.wikipedia.org/wiki/Blu-ray_Disc#Region_codes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Kijk maar op Amazon, daar staat bij de region vaak geen specifieke vermelding. En er is ook nog een aparte website hiervoor, maar die link ben ik ergens kwijtgeraakt. Heel veel amerikaanse BR's hebben in de praktijk geen regiocodering aanstaan, dus zijn ook op een europese speler af te spelen.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraQ
wimpie007 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 11:11:
[...]

Krijg je geen zere nek? TV hangt volgens mij veel te hoog. Daardoor je center ook. Hoort op oorhoogte te hangen. Ook je fronts zouden ongeveer op oorhoogte moeten hangen en in ieder geval zoveel mogelijk in 1 lijn met je center. Ok zou ik ivm de hitte je DVD speler onder de receiver zetten.
Nee, een zere nek krijg ik niet. De TV hangt precies op ooghoogte en zodanig hoog dat ik de versterker + DVD-speler eronder kan zetten zonder dat ze voor de TV staan. De center heb ik bovenop de TV gezet puur en alleen omdat ik dat mooier vind.

Satellietstands voor heb ik nog niet echt aan gedacht omdat ik ze achter belangrijker vond en ik nog niet overtuigd ben van de meerwaarde van de aanschaf van 2 extra stands (€130) vóór. Wellicht dat ik ze aan de muur zou kunnen hangen, maar dan heb ik zo'n lelijke kabel langs de muur hangen en dat vind mijn vrouwtje denk ik niet zo'n flex idee ;). Kabels in de muur verwerken heb ik weinig trek in.

Is de receiver bovenop de versterker wel zo'n goed idee? In de winkel zie je niets anders dan de opstelling die ik zelf ook heb en zo'n receiver da's toch wel wat gewicht op zo'n relatief klein apparaat.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
fraQ schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 14:37:
[...]

Nee, een zere nek krijg ik niet. De TV hangt precies op ooghoogte en zodanig hoog dat ik de versterker + DVD-speler eronder kan zetten zonder dat ze voor de TV staan. De center heb ik bovenop de TV gezet puur en alleen omdat ik dat mooier vind.

Satellietstands voor heb ik nog niet echt aan gedacht omdat ik ze achter belangrijker vond en ik nog niet overtuigd ben van de meerwaarde van de aanschaf van 2 extra stands (€130) vóór. Wellicht dat ik ze aan de muur zou kunnen hangen, maar dan heb ik zo'n lelijke kabel langs de muur hangen en dat vind mijn vrouwtje denk ik niet zo'n flex idee ;). Kabels in de muur verwerken heb ik weinig trek in.

Is de receiver bovenop de versterker wel zo'n goed idee? In de winkel zie je niets anders dan de opstelling die ik zelf ook heb en zo'n receiver da's toch wel wat gewicht op zo'n relatief klein apparaat.....
Haha, als die TV op ooghoogte hangt ben je wel heel lang of je kijkt staand films :P
Volgens mij moet het bovenste 1/3 gedeelte van de bovenkant van je tv op ooghoogte zijn
maar goed net wat je fijn kijken vind hoor, was maar een tippie.

Google maar eens over de juiste ophanging van de rear surrounds, dat is niet zoals jij ze op die stands hebt. Horen stuk hoger te hangen(niet te hoog) en recht naar elkaar toe gericht net achter de zitpositie.Kan je die stands beter voor zetten en je rears ophangen.

Ikzelf heb de AVR235 en DVD27 en die AVR wordt echt heel warm, als ie dan maar 1 cm heeft om de lucht kwijt te raken lijkt me weinig. Een vriend van me kreeg zelfs leesfouten door die hitte. Ikzelf heb de Avr dus bovenop gezet.

[ Voor 8% gewijzigd door wimpie007 op 19-06-2007 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraQ
wimpie007 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 16:16:
[...]

Haha, als die TV op ooghoogte hangt ben je wel heel lang of je kijkt staand films :P
Volgens mij moet het bovenste 1/3 gedeelte van de bovenkant van je tv op ooghoogte zijn
maar goed net wat je fijn kijken vind hoor, was maar een tippie.

Google maar eens over de juiste ophanging van de rear surrounds, dat is niet zoals jij ze op die stands hebt. Horen stuk hoger te hangen(niet te hoog) en recht naar elkaar toe gericht net achter de zitpositie.Kan je die stands beter voor zetten en je rears ophangen.

Ikzelf heb de AVR235 en DVD27 en die AVR wordt echt heel warm, als ie dan maar 1 cm heeft om de lucht kwijt te raken lijkt me weinig. Een vriend van me kreeg zelfs leesfouten door die hitte. Ikzelf heb de Avr dus bovenop gezet.
Ik ben 1m97, dus wel redelijk lang :P. Ik kijk in principe recht tegen de bovenste helft van de TV aan. Absoluut gezien dus, is de bovenrand van de TV wel boven ooghoogte. Maar hier merk ik op een afstand van iets meer dan 4 meter weinig tot niets van.

Ik geloof je direct als je zegt dat mijn opstelling niet ideaal is. Maar het blijft een kwestie van compromissen sluiten tussen enerzijds een opstelling vinden waarbij je geluid zo ideaal mogelijk is en anderzijds het esthetische aspect. Hét grote nadeel van het ophangen van speakers is de kabel die langs de muur hangt, dit vind ik echt heel lelijk. En mijn vriendin nog meer :P. En nogmaals, ik ben niet echt van plan om gootjes in mijn muur te kappen om de kabels daarin weg te stucen.

Hoe het ook zij, in ieder geval bedankt voor je tips. Zal het nog eens wat bedenktijd geven om wellicht een goed alternatief te vinden. :)

[ Voor 7% gewijzigd door fraQ op 19-06-2007 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgimi
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
Ik lees al tijden mee en dus tijd voor ,zoals velen voor mij, mijn audio-spullies:

Overview van de apparatuur met de center speaker van de Infinity TSS750 set (wordt verder nergens meer genoemd/geshowed dus zeg ik hier maar even dat het deel uitmaakt van mijn setup)
Afbeeldingslocatie: http://buzzz.mine.nu/pub/tweakers/1.jpg

Marantz SR5400 OSE en de aan vervanging toe zijnde DV5400 plus zo'n Samsung bakkie voor de digitale tv:
Afbeeldingslocatie: http://buzzz.mine.nu/pub/tweakers/2.jpg

Mijn Polkaudio's RTi10:
Afbeeldingslocatie: http://buzzz.mine.nu/pub/tweakers/3.jpg

Polkaudio dus:
Afbeeldingslocatie: http://buzzz.mine.nu/pub/tweakers/4.jpg

Linksboven de Joytech JS965B AV Control Center
Linksonder d'n XBox360 (goh, echt?)
Rechtsboven Philips DVDR3330H DVD/Harddisk Recorder
En tenslotte, rechtsonder zo'n oldfashion Xbox
Afbeeldingslocatie: http://buzzz.mine.nu/pub/tweakers/5.jpg

En dit alles wordt onder controle gehouden met de Logitech Harmony 885:
Afbeeldingslocatie: http://buzzz.mine.nu/pub/tweakers/6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215205

@sgimi

mooie speakers is het geluid er van goed ?

en nog een klein vraagje waarom heb je de originele xbox er nog staan als je een 360 hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgimi
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
Ik vind het geweldige speakers. Lekker vol geluid maar toch veel detail, klinken echt retestrak, geweldig bij mijn favoriete kam-je-haar-met-een-gitaar muziek! :)
Ik heb heel wat moeite gehad om het vrouwtje te overtuigen (groot en zwart is no-no in ons huishouden) maar ze staan er! :)

De oude xbox is een ge- *kuch* hackte *kuch*, die gebruik ik nog heel af en toe (XBMC e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-04 16:44
Ik heb een akoestisch probleempje met mijn nieuwe HT setup. Zie de kamer hieronder.
Dit is dus de rest van je huis ;) ik zag ook al een foto van je in het "Show je apple topic" en dat zag er al puik uit, maar nu ik dit zie! :9~ .

Maar ligt het nu aan mij of gebruik jij geen center speaker in je setup?

Ik zag niet dat er nog een pagina 28 was, wimpie007 had het een paar reply's hierboven ook al opgemerkt.....

[ Voor 13% gewijzigd door Marcusso op 19-06-2007 21:43 ]

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-04 11:39
Anoniem: 215205 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 20:53:
@sgimi

mooie speakers is het geluid er van goed ?

en nog een klein vraagje waarom heb je de originele xbox er nog staan als je een 360 hebt ?
gokje: waarschijnlijk voor de oude Xbox media center :)

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174920

Zo, ook ik heb na regematig meeneuzen hier besloten om mijn setupje eens te showen 8)

Even een opsomming van mijn apparatuur:

TV: Toshiba 37WL66Z (94 cm LCD)
Receiver: Pioneer VSX-916S
DVDrecorder: Pioneer DVR545HS (160GB, HDMI)
Speakers: KEF KHT2005.2
Digitv @slome: Humax IR-FOX C

Luidspreker kabel: 2* 2.5mm by Caliber (autohifi)
Interlinks (scarts, coaxial, optical, component en HDMI by Profigold)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ralph.vdbergh/01.jpg
Het totaal plaatje.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ralph.vdbergh/02.jpg
De bronnen.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ralph.vdbergh/03.jpg
Achteraanzicht.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ralph.vdbergh/04.jpg
Vooraanzicht.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ralph.vdbergh/05.jpg
KEF sub.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ralph.vdbergh/06.jpg
En het bekende eitje van KEF.

Al met al ben ik met alles zeer tevreden.

Ben alleen nu aan het kijken voor een beamertje nl. de Mitsubishi HC910 of de BenQ W100. (ps. iemand ervaring met 1 van deze 2?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Ik heb Marantz gemailt over de "High Grade Audio Componenten" vermelding bij de SR4600 serie, dat schijnt een foutje te zijn op de site, de SR4600 zit het niet in, wel vanaf de SR6001 (en hoge modellen uit oude series), Ik vond het al zo appart aangezien het echt iets in de duurdere modellen is, en dan wel in een goedkope SR4600 zou zitten. Maakt de keuze wat makkelijker om naar de nieuwe serie te kijken, de SR4001 komt dan misschien nog wel in aanmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:45
duncanvdlinden schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 22:13:
Ik heb Marantz gemailt over de "High Grade Audio Componenten" vermelding bij de SR4600 serie, dat schijnt een foutje te zijn op de site, de SR4600 zit het niet in, wel vanaf de SR6001 (en hoge modellen uit oude series), Ik vond het al zo appart aangezien het echt iets in de duurdere modellen is, en dan wel in een goedkope SR4600 zou zitten. Maakt de keuze wat makkelijker om naar de nieuwe serie te kijken, de SR4001 komt dan misschien nog wel in aanmerking.
Marantz is wel vaker niet zorgvuldig of niet compleet of niet up-to-date met gegevens op de website. Slordig, want de site is wel het gezicht naar de buitenwereld. Ik vond het ook vreemd dat de SR4600 dat zou hebben. Dat was ook de rede waarom ik de DV4610 ipv de DV4600 nam. Ik vrees echter dat Divx ondersteuning het enige verschil is tussen deze 2 modellen.
Msniekers schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 12:54:
Ik heb ook een vraag over een Marantz receiver, denk dat ik dat hier wel even kwijt kan en ik hoop dat iemand er een antwoord op heeft. Momenteel heb ik een Marantz stereo receiver (SR4320) met 2 Mission speakers voor muziek. Daarnaast voor home theater een eenvoudige Sony 5.1-set en die wil ik vervangen. Dus de 2 Mission speakers die ik al heb als fronts gebruiken en 2 Mission rears + 1 center bijkopen. Daarbij hoort dus ook een nieuwe Marantz 5.1 receiver (SR5001 waarschijnlijk).
Nu wil ik de pre-out van de SR5001 aansluiten op de pre-in van de stereo Marantz zodat ik de (vermoedelijk) betere versterkers van de stereo receiver kan gebruiken om stereo muziek te luisteren. Nu is mijn vraag of dit gaat werken als ik een dvd-speler op de 5.1-receiver aansluit. Wordt het geluid bestemd voor de fronts dan 'doorgestuurd' naar de stereo receiver? En mocht ik lipsync willen gebruiken, wordt het geluid dan ook vertraagd/versneld doorgegeven aan de pre-out?
Zelf zou ik de SR4320 verkopen en de opbrengst in een marantz SR-maatje groter nemen, ik denk dat het geluid dan beter gebalanceerd zal zijn. Verder vraag ik me af of de SR4320 in stereo zoveel beter is dan een SR5001. Wellicht dat je het in een goede hifi zaak zou mogen uitproberen om te horen of het beter klinkt.

[ Voor 42% gewijzigd door PHiXioN op 20-06-2007 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sgimi schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 21:14:

De oude xbox is een ge- *kuch* hackte *kuch*, die gebruik ik nog heel af en toe (XBMC e.d.)
Ow... ik dacht dat het je backup console was (gezien de frequente problemen met de 360) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117836

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
Hey abadon,

Waanzinnig mooie kamer zo!!!
Kun je mij vertellen hoe breed je kaer is en hoever je dus van je 42' tv afzit??
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

<b><font color=red>Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt</font></b>.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeggehaald.

<font color=blue>** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Dergelijke posts worden ook leeggehaald.

Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.</font>