The bigger the miracle the smaller the audience
Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 27!
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last
Nieuw TopicWat moet ik mij bij Brits geluid voorstellen?quote:TomSwinnen schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 10:50:
[...]
Monitor Audio zo de lucht inprijzen, en zelf toch met Mordaunt-Short spelen.![]()
Overigens is Monitor Audio maar voor een beperkt publiek goed, want ze hebben een echt warm, Brits geluid, misschien zelfs een beetje naar dat wollige toe.
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox 3 - Trends TA-10.1 - Beresford TC-7510 Mk6/3
Duits geluid is dan weer helder hoog, veel punch. (Door sommigen wordt het dan ook te "scherp" bevonden.)
Fotoalbum | Systeemspecs | Milieu, de nieuwste religie!
Als je hem weg doet heb ik wel interesse. Ik heb misschien dan ook nog wel wat groters voor jou staan, een SVS PB12-isd.quote:rikkienator schreef op woensdag 25 april 2007 @ 23:07:
[...]
Ze worden onderschat denk ik, erg snelle muziekale sub, heb de pro 50 nog nooit gehoord. toch zal deze niet lang blijven, ik wil graag een grotere, wat voor iets weet ik nog niet
Asus P5B-E | Intel C2D E6400 + Scythe Ninja | 2GB Kingston HyperX 6400 | XFX 7950GT XXX (passief) | Samsung 205BW | WD Raptor 74GB | Seagate 7200.10 320GB | Auzentech X-Fi Prelude | Gigaworks T20 | Sennheiser HD595 SE | Tagan TG480-U15 | Lian Li PC-60b
Wat bedoel je met gedefinieerd? Ik hoor met mn 12L's toch een berg details en gelijk of de cd goed of slecht opgenomen/gemasterd is.quote:GaMeOvEr schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 20:01:
Warm geluid, niet superhelder, niet superdiep, niet super gedefiniëerd.
Duits geluid is dan weer helder hoog, veel punch. (Door sommigen wordt het dan ook te "scherp" bevonden.)
Reg. datum: 26 juni 2004
Dat merk ik ook mijn m'n B&W 601's, een aantal cd's die ik voorheen erg goed vond op deze luidsprekers als een bende van geluid zonder detail klinken. Al zijn de meeste cd's erg acceptabel mogen ze sommige studio-engineers van mij ontslaan.quote:Koeitje schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 23:48:
[...]
Wat bedoel je met gedefinieerd? Ik hoor met mn 12L's toch een berg details en gelijk of de cd goed of slecht opgenomen/gemasterd is.

Bij deze eerste post ook maar ff een aafbeelding erbij
Marantz/Rel/Acoustic Energy/Sharp/VDH
Jo erik een stadium III heb ik je ook wel eens horen zeggenquote:rikkienator schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 14:28:
[...]
Ja inderdaad DIY xls10, die staat hier ook nog niets te doen, als de belasting dienst uitbetaald schaf ik een TW700 ISF aan, de TW1000 (fullHD) ligt net boven het budget. De TW10 is de oorzaak van het het feit dat ik weinig film kijk tegenwoordig, die is echt op. Ik ken SVS en dat is iets waar ik zeker naar zal gaan kijken, alhoewel een 2dehandse velodyne DD15 of een stentor III ook hoog op de lijst staan.
En toch is groter leukerquote:StadiumIII schreef op zondag 29 april 2007 @ 09:45:
[...]
Jo erik een stadium III heb ik je ook wel eens horen zeggen
Mail mij even op erikschouten [at] live . nlquote:el-jorge schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 21:08:
[...]
Als je hem weg doet heb ik wel interesse. Ik heb misschien dan ook nog wel wat groters voor jou staan, een SVS PB12-isd.
wie weet wat eruit komt
Dan heb je zeker niet veel Monitor Audio geluisterd.. Maar goed mordaunt-short is ook tijdelijk zoals ik al gezegt had.. dus even beter lezenquote:TomSwinnen schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 10:50:
[...]
Monitor Audio zo de lucht inprijzen, en zelf toch met Mordaunt-Short spelen.![]()
Overigens is Monitor Audio maar voor een beperkt publiek goed, want ze hebben een echt warm, Brits geluid, misschien zelfs een beetje naar dat wollige toe.
Home-cinema in aanbouw. | Me, My theater and Ipod | Xbox360 tag: Hitman333NL
Klopt, die termen als 'engelse sound' slaan ook nergens op. Tegenwoordig zijn bijna alle speakers dermate helder dat er geen enkele meer engels zou zijn, zeker B&W enzo niet.quote:Koeitje schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 23:48:
[...]
Wat bedoel je met gedefinieerd? Ik hoor met mn 12L's toch een berg details en gelijk of de cd goed of slecht opgenomen/gemasterd is.
In de audiobranche wordt graag aan veel zaken een naam gegeven en flink gegeneraliseerd "dit klinkt als een echte [merk]" en flink met [merk speaker] werkt goed samen met [merk luidspreker]... Allemaal totale crap, zelfs binnen een lijn speakers willen de verschillende modellen zelfs weleens nogal anders klinken.
JvS wijzigde dit bericht 29-04-2007 13:13 (8%)
Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.
Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels
Ja, hier ben ik het zeker mee eens. Ik denk ook zeker dat je niet altijd aan een speaker kan horen welk merk het is. En bijvoorbeeld Monitor Audio (om die er weer bij te betrekken) heeft zo veel verschillende soorten speakers (wat bij de raf staat is 10% ofzo...) en elke speaker van het merk klinkt gewoon anders.quote:JvS schreef op zondag 29 april 2007 @ 13:12:
[...]
Klopt, die termen als 'engelse sound' slaan ook nergens op. Tegenwoordig zijn bijna alle speakers dermate helder dat er geen enkele meer engels zou zijn, zeker B&W enzo niet.
In de audiobranche wordt graag aan veel zaken een naam gegeven en flink gegeneraliseerd "dit klinkt als een echte [merk]" en flink met [merk speaker] werkt goed samen met [merk luidspreker]... Allemaal totale crap, zelfs binnen een lijn speakers willen de verschillende modellen zelfs weleens nogal anders klinken.
Home-cinema in aanbouw. | Me, My theater and Ipod | Xbox360 tag: Hitman333NL
Vandenhul kabeltjes zo te zien? Welke zijn het?quote:StadiumIII schreef op zondag 29 april 2007 @ 09:42:
[afbeelding]
Bij deze eerste post ook maar ff een aafbeelding erbij
Mooi zitten? Barcelona chair!
BAY C5 HYBRID
CS - 122 HYBRID
TRIAXIAL Professional 75 Ohm
VIDEOLINK 75
DIGI-COUPLER 75 Ohm
Dit was het wel voor alles
Toch wel. Het is een term als een ander (neutraal, bassig, etc...) om een luidspreker te bespreken. Iedereen weet immers waar je het over hebt. Maar dat wil niet zeggen dat een "Engelse sound" altijd eigen is aan een Engelse luidspreker. Zoals je al zei, zeker B&W niet, bijvoorbeeld. Typisch voorbeeld is Castle Acoustics, die de legacy van Wharfedale verderzetten door nog echt Brits te klinken (en heel weinig in huis te hebben voor bvb. Dance of Rock/Metal). En ja, echt elke Castle Acoustics heeft zo een Brits klankgevoel. Net zoals bijna elke Magnat dat in-your-face punchy Duits/Amerikaans geluid heeft.quote:JvS schreef op zondag 29 april 2007 @ 13:12:
[...]
Klopt, die termen als 'engelse sound' slaan ook nergens op.
Is er dan ook iemand die dat kan dan? Blind een merk plakken op een speaker? Ik zou het ten zéérste betwijfelen.quote:hitman333 schreef op zondag 29 april 2007 @ 13:37:
[...]
Ik denk ook zeker dat je niet altijd aan een speaker kan horen welk merk het is.
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Ik kan uiteraard alleen voor mijzelf spreken, maar als ik reviews lees, zijn de meeste termen voor mij onbegrijpbaar. Is de definitie die een reviewer aan bijvoorbeeld 'neutraal' geeft, wel hetzelfde als de mijne? Volgens mij kun je alleen objectief over 'detail' spreken. Hoor je instrumenten en stemmen goed apart of is het een brei van geluid.quote:TomSwinnen schreef op zondag 29 april 2007 @ 19:48:
Het is een term als een ander (neutraal, bassig, etc...) om een luidspreker te bespreken. Iedereen weet immers waar je het over hebt.
Daarom is het vragen naar ervaringen ook altijd zo link, omdat er in de Hifi wereld sowieso veel nagepraat wordt, waarbij de ene helft imho niet eens snapt wat de andere helft bedoelt.
Dookie Fundamentalist
Amd Phenom Agena X9500, Gigabyte GA-MA69GM-S2H, Asus 8800GT, OCZ 2 GB DDR2-800 Kit, Apevia Xcruiser case, Yamaha RX-V459, B&M DM2, Nikon D40 + 18-55 Nikkor kitlens & Tokina AT-X 100 PRO Macro

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
Overigens gekocht nadat ik het meisje had overtuigd dat hij echt waardeloos was...

En?...doet tie het ookquote:qinq schreef op maandag 30 april 2007 @ 10:43:
Vandaag om 6.45 de vrijmarkt opgegaan en een harman kardon 5cd wisselaar fl8350 gekocht. Ze werden in 2000 ongeveer verkocht voor zo'n 250 dollar. Voor 5 euro kunnen meenemen. Ik heb hem gekocht voor een blinde luistertest(audioformaten).
Overigens gekocht nadat ik het meisje had overtuigd dat hij echt waardeloos was...
[afbeelding]
Tubes....It's what make music music!
Ja gelukkig welquote:
Iemand anders nog wat gekocht op de vrijmarkt?
qinq wijzigde dit bericht 30-04-2007 11:10 (12%)
Dan heb je een heel mooi koopje....goed gedaan!!!quote:qinq schreef op maandag 30 april 2007 @ 11:10:
[...]
Ja gelukkig wel
Iemand anders nog wat gekocht op de vrijmarkt?
Ga zo ook eens snuffelen....
Tubes....It's what make music music!
Reg. datum: 26 juni 2004
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last
Dit topic is gesloten.