Hoofdcategorieën
Topicacties

Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 27!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 02 februari 2003

quote:
Jag schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 13:42:
[...]
Erg mooie setup hoor, mooi gedaan. Heb je nog plannen de projector te upgraden? Daar valt bij jou echt nog heel veel te winnen.

Heb je voor sub wel eens een SVS sub overwogen? En die sub op de oude foto's, is dat een DIY sub met een XLS10 driver?
Ja inderdaad DIY xls10, die staat hier ook nog niets te doen, als de belasting dienst uitbetaald schaf ik een TW700 ISF aan, de TW1000 (fullHD) ligt net boven het budget. De TW10 is de oorzaak van het het feit dat ik weinig film kijk tegenwoordig, die is echt op. Ik ken SVS en dat is iets waar ik zeker naar zal gaan kijken, alhoewel een 2dehandse velodyne DD15 of een stentor III ook hoog op de lijst staan.

The bigger the miracle the smaller the audience

Slainthe!
Reg. datum: 09 januari 2001

quote:
TomSwinnen schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 10:50:
[...]

Monitor Audio zo de lucht inprijzen, en zelf toch met Mordaunt-Short spelen. O-)
Overigens is Monitor Audio maar voor een beperkt publiek goed, want ze hebben een echt warm, Brits geluid, misschien zelfs een beetje naar dat wollige toe.
Wat moet ik mij bij Brits geluid voorstellen?

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox 3 - Trends TA-10.1 - Beresford TC-7510 Mk6/3

Is een hork.

Warm geluid, niet superhelder, niet superdiep, niet super gedefiniëerd. :)

Duits geluid is dan weer helder hoog, veel punch. (Door sommigen wordt het dan ook te "scherp" bevonden.)

Fotoalbum | Systeemspecs | Milieu, de nieuwste religie!

turn around and feel the vibe
Reg. datum: 31 maart 2005

quote:
rikkienator schreef op woensdag 25 april 2007 @ 23:07:
[...]

Ze worden onderschat denk ik, erg snelle muziekale sub, heb de pro 50 nog nooit gehoord. toch zal deze niet lang blijven, ik wil graag een grotere, wat voor iets weet ik nog niet
Als je hem weg doet heb ik wel interesse. Ik heb misschien dan ook nog wel wat groters voor jou staan, een SVS PB12-isd.

Asus P5B-E | Intel C2D E6400 + Scythe Ninja | 2GB Kingston HyperX 6400 | XFX 7950GT XXX (passief) | Samsung 205BW | WD Raptor 74GB | Seagate 7200.10 320GB | Auzentech X-Fi Prelude | Gigaworks T20 | Sennheiser HD595 SE | Tagan TG480-U15 | Lian Li PC-60b

Mooh?
Reg. datum: 09 november 2005

quote:
GaMeOvEr schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 20:01:
Warm geluid, niet superhelder, niet superdiep, niet super gedefiniëerd. :)

Duits geluid is dan weer helder hoog, veel punch. (Door sommigen wordt het dan ook te "scherp" bevonden.)
Wat bedoel je met gedefinieerd? Ik hoor met mn 12L's toch een berg details en gelijk of de cd goed of slecht opgenomen/gemasterd is.
Reg. datum: 17 december 2000

Ik heb de Monitor Audio RS6 en moet zeggen dat ze niet bepaald scherp maar vooral gedetailleerd klinken. Dit valt vooral op bij instumentale muziek. Voor dance muziek zijn ze eigenlijk niet geschikt aangezien ze niet veel 'punch' kunnen opbrengen.

Reg. datum: 26 juni 2004

quote:
Koeitje schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 23:48:
[...]

Wat bedoel je met gedefinieerd? Ik hoor met mn 12L's toch een berg details en gelijk of de cd goed of slecht opgenomen/gemasterd is.
Dat merk ik ook mijn m'n B&W 601's, een aantal cd's die ik voorheen erg goed vond op deze luidsprekers als een bende van geluid zonder detail klinken. Al zijn de meeste cd's erg acceptabel mogen ze sommige studio-engineers van mij ontslaan.

Reg. datum: 29 april 2007

http://i177.photobucket.com/albums/w240/nouki_album/kabels.jpg

Bij deze eerste post ook maar ff een aafbeelding erbij :)

Marantz/Rel/Acoustic Energy/Sharp/VDH

quote:
rikkienator schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 14:28:
[...]

Ja inderdaad DIY xls10, die staat hier ook nog niets te doen, als de belasting dienst uitbetaald schaf ik een TW700 ISF aan, de TW1000 (fullHD) ligt net boven het budget. De TW10 is de oorzaak van het het feit dat ik weinig film kijk tegenwoordig, die is echt op. Ik ken SVS en dat is iets waar ik zeker naar zal gaan kijken, alhoewel een 2dehandse velodyne DD15 of een stentor III ook hoog op de lijst staan.
Jo erik een stadium III heb ik je ook wel eens horen zeggen ;)

quote:
StadiumIII schreef op zondag 29 april 2007 @ 09:45:
[...]

Jo erik een stadium III heb ik je ook wel eens horen zeggen ;)
En toch is groter leuker _/-\o_ leuk je hier ook te zien

quote:
el-jorge schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 21:08:
[...]

Als je hem weg doet heb ik wel interesse. Ik heb misschien dan ook nog wel wat groters voor jou staan, een SVS PB12-isd.
Mail mij even op erikschouten [at] live . nl
wie weet wat eruit komt ;)

heeft een Theater-kat

quote:
TomSwinnen schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 10:50:
[...]

Monitor Audio zo de lucht inprijzen, en zelf toch met Mordaunt-Short spelen. O-)
Overigens is Monitor Audio maar voor een beperkt publiek goed, want ze hebben een echt warm, Brits geluid, misschien zelfs een beetje naar dat wollige toe.
Dan heb je zeker niet veel Monitor Audio geluisterd.. Maar goed mordaunt-short is ook tijdelijk zoals ik al gezegt had.. dus even beter lezen ;)

Home-cinema in aanbouw. | Me, My theater and Ipod | Xbox360 tag: Hitman333NL

Ik heb hem zelf ook
Reg. datum: 07 februari 2000

quote:
Koeitje schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 23:48:
[...]

Klopt, die termen als 'engelse sound' slaan ook nergens op. Tegenwoordig zijn bijna alle speakers dermate helder dat er geen enkele meer engels zou zijn, zeker B&W enzo niet.

In de audiobranche wordt graag aan veel zaken een naam gegeven en flink gegeneraliseerd "dit klinkt als een echte [merk]" en flink met [merk speaker] werkt goed samen met [merk luidspreker]... Allemaal totale crap, zelfs binnen een lijn speakers willen de verschillende modellen zelfs weleens nogal anders klinken.

JvS wijzigde dit bericht 29-04-2007 13:13 (8%)

Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.

Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels

heeft een Theater-kat

quote:
JvS schreef op zondag 29 april 2007 @ 13:12:
[...]

Klopt, die termen als 'engelse sound' slaan ook nergens op. Tegenwoordig zijn bijna alle speakers dermate helder dat er geen enkele meer engels zou zijn, zeker B&W enzo niet.

In de audiobranche wordt graag aan veel zaken een naam gegeven en flink gegeneraliseerd "dit klinkt als een echte [merk]" en flink met [merk speaker] werkt goed samen met [merk luidspreker]... Allemaal totale crap, zelfs binnen een lijn speakers willen de verschillende modellen zelfs weleens nogal anders klinken.
Ja, hier ben ik het zeker mee eens. Ik denk ook zeker dat je niet altijd aan een speaker kan horen welk merk het is. En bijvoorbeeld Monitor Audio (om die er weer bij te betrekken) heeft zo veel verschillende soorten speakers (wat bij de raf staat is 10% ofzo...) en elke speaker van het merk klinkt gewoon anders.

Home-cinema in aanbouw. | Me, My theater and Ipod | Xbox360 tag: Hitman333NL

Watermanager
Reg. datum: 13 november 2000

quote:
StadiumIII schreef op zondag 29 april 2007 @ 09:42:
[afbeelding]

Bij deze eerste post ook maar ff een aafbeelding erbij :)
Vandenhul kabeltjes zo te zien? Welke zijn het?

Mooi zitten? Barcelona chair!

VDH : HDMI
BAY C5 HYBRID
CS - 122 HYBRID
TRIAXIAL Professional 75 Ohm
VIDEOLINK 75
DIGI-COUPLER 75 Ohm

Dit was het wel voor alles

Is er ook helemaal klaar voor!

quote:
JvS schreef op zondag 29 april 2007 @ 13:12:
[...]
Klopt, die termen als 'engelse sound' slaan ook nergens op.
Toch wel. Het is een term als een ander (neutraal, bassig, etc...) om een luidspreker te bespreken. Iedereen weet immers waar je het over hebt. Maar dat wil niet zeggen dat een "Engelse sound" altijd eigen is aan een Engelse luidspreker. Zoals je al zei, zeker B&W niet, bijvoorbeeld. Typisch voorbeeld is Castle Acoustics, die de legacy van Wharfedale verderzetten door nog echt Brits te klinken (en heel weinig in huis te hebben voor bvb. Dance of Rock/Metal). En ja, echt elke Castle Acoustics heeft zo een Brits klankgevoel. Net zoals bijna elke Magnat dat in-your-face punchy Duits/Amerikaans geluid heeft.
quote:
hitman333 schreef op zondag 29 april 2007 @ 13:37:
[...]
Ik denk ook zeker dat je niet altijd aan een speaker kan horen welk merk het is.
Is er dan ook iemand die dat kan dan? Blind een merk plakken op een speaker? Ik zou het ten zéérste betwijfelen.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

-=PLACEBO=-
Reg. datum: 03 mei 2004

quote:
TomSwinnen schreef op zondag 29 april 2007 @ 19:48:
Het is een term als een ander (neutraal, bassig, etc...) om een luidspreker te bespreken. Iedereen weet immers waar je het over hebt.
Ik kan uiteraard alleen voor mijzelf spreken, maar als ik reviews lees, zijn de meeste termen voor mij onbegrijpbaar. Is de definitie die een reviewer aan bijvoorbeeld 'neutraal' geeft, wel hetzelfde als de mijne? Volgens mij kun je alleen objectief over 'detail' spreken. Hoor je instrumenten en stemmen goed apart of is het een brei van geluid.

Daarom is het vragen naar ervaringen ook altijd zo link, omdat er in de Hifi wereld sowieso veel nagepraat wordt, waarbij de ene helft imho niet eens snapt wat de andere helft bedoelt. :)

Dookie Fundamentalist

Reg. datum: 08 maart 2007

ik denk dat het enige probleem is dat 'neutraal' of een soort nullijn qua ijking voor ieder persoon die op geluid let weer anders is, stel je gaat er vanuit dat een bepaalde speaker 'neutraal' dan vind persoon A hem te scherp en ontbreekt veel aan bas omdat hij zelf liever minder hoog en meer laag heeft.. Persoon B vindt echter dat deze bijzonder warm klinken omdat hij niet echt veel gewend is en ook niet zo van 'wollig' houdt en persoon C zit er weer anders naast :P oftewel om iemands beoordeling met 'schel' 'wollig' 'helder' enzovoorts te kunnen gebruiken moet je eerst die persoon kennen en weten wat hij liever heeft(natuurlijk veel meer variabelen)

Amd Phenom Agena X9500, Gigabyte GA-MA69GM-S2H, Asus 8800GT, OCZ 2 GB DDR2-800 Kit, Apevia Xcruiser case, Yamaha RX-V459, B&M DM2, Nikon D40 + 18-55 Nikkor kitlens & Tokina AT-X 100 PRO Macro

Let's rawk!

Kleine update, ik heb nu Apple TV erbij. Het enige dat ik nu nog ga halen zijn twee Kef iQ1's voor aan de achterkant. Ik ben blij.

http://lh3.google.com/image/flipneus/RjWfLe78KLI/AAAAAAAAAPQ/qWJabo9urpQ/s400/30042007%28002%29.jpg

http://lh4.google.com/image/flipneus/RjWfLu78KMI/AAAAAAAAAPY/3nTUbBvALuo/s400/30042007%28003%29.jpg

http://lh5.google.com/image/flipneus/RjWfL-78KNI/AAAAAAAAAPg/mdHXSmk2wkE/s400/30042007%28004%29.jpg

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Reg. datum: 24 oktober 2006

Vandaag om 6.45 de vrijmarkt opgegaan en een harman kardon 5cd wisselaar fl8350 gekocht. Ze werden in 2000 ongeveer verkocht voor zo'n 250 dollar. Voor 5 euro kunnen meenemen. Ik heb hem gekocht voor een blinde luistertest(audioformaten).

Overigens gekocht nadat ik het meisje had overtuigd dat hij echt waardeloos was...
http://ec1.images-amazon.com/images/P/B00000JD35.01._SCMZZZZZZZ_.jpg

Tubes Only
Reg. datum: 03 juni 2001

quote:
qinq schreef op maandag 30 april 2007 @ 10:43:
Vandaag om 6.45 de vrijmarkt opgegaan en een harman kardon 5cd wisselaar fl8350 gekocht. Ze werden in 2000 ongeveer verkocht voor zo'n 250 dollar. Voor 5 euro kunnen meenemen. Ik heb hem gekocht voor een blinde luistertest(audioformaten).

Overigens gekocht nadat ik het meisje had overtuigd dat hij echt waardeloos was...
[afbeelding]
En?...doet tie het ook 8)

Tubes....It's what make music music!

Reg. datum: 24 oktober 2006

quote:
Ja gelukkig wel ;)

Iemand anders nog wat gekocht op de vrijmarkt?

qinq wijzigde dit bericht 30-04-2007 11:10 (12%)

Tubes Only
Reg. datum: 03 juni 2001

quote:
qinq schreef op maandag 30 april 2007 @ 11:10:
[...]

Ja gelukkig wel ;)

Iemand anders nog wat gekocht op de vrijmarkt?
Dan heb je een heel mooi koopje....goed gedaan!!!
Ga zo ook eens snuffelen....

Tubes....It's what make music music!

Reg. datum: 26 juni 2004

Mensen zijn dom om daarmee op de rommelmarkt te gaan zitten, op marktplaats hadden ze er nog gerust het 20 voudige voor gekregen.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: