Gathering of Tweakers

Quicksearch
Er is inderdaad nog geen TV ;) Een bed is effe belangrijker en de centen zijn nu wel zo'n beetje op. Nog effe wachten dus op vakantiegeld en belastingteruggave :P

Bovendien wil ik DVB-S en heb ik nog geen idee of ik ueberhaupt wel een scholtel mag plaatsen. Ik weet ook nog steeds niet of ik nu een plasma of een LCD wil ;) De voors en tegens van beiden knagen nog heel erg aan me.

voodooless wijzigde dit bericht 16-04-2007 13:45 (42%)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

quote:
Inderdaad, op bijna alle topics zegt hij er wat over. Ik zie het ook nu pas, nadat jij het hebt gezegt.

Home-cinema in aanbouw. | Me, My theater and Ipod | Xbox360 tag: Hitman333NL

Reg. datum: 24 oktober 2006

quote:
hitman333 schreef op maandag 16 april 2007 @ 16:52:
[...]

Inderdaad, op bijna alle topics zegt hij er wat over. Ik zie het ook nu pas, nadat jij het hebt gezegt.
Jullie hebben het erop zo'n manier over dat het me niet eens zou verbazen als de volgende in zijn post beslist dat hij moet sterven...

Is het zo erg als je speakers tegen de muur staan dan?

Niemand

quote:
qinq schreef op maandag 16 april 2007 @ 16:59:
[...]

Jullie hebben het erop zo'n manier over dat het me niet eens zou verbazen als de volgende in zijn post beslist dat hij moet sterven...

Lijkt me niet gezien de reflexpoort aan de voorkant zit.

hallo ;)

Tubes Only

quote:
qinq schreef op maandag 16 april 2007 @ 16:59:
[...]

IDD^^..Speakers hebben een voor een baspoort uitgang, plaatsing zowat tegen muur maakt dat mogelijk.
Meer afstand neemt alleen maar meer ruimte in.

Voor de verdere reactie's: Het is geen kleuterklas hier die een spelletje "Ik zie zie wat jij niet ziet" doet.

De een post wat en de rest loopt er als een schaapje achteraan... :D

Tubes....It's what make music music!

Ook bij luidsprekers met basreflexpoort aan de voorkant wordt aangeraden om toch ongeveer 30cm ruimte van de muur te laten. Niet dat er bij mij zoveel ruimte tussen zit, maar dit voorbeeld op jouw foto's is wel heel dicht erop. Maar als jouw oren het okee vinden zou ik het vooral zo laten staan.

Mooh?

quote:
silitek schreef op maandag 16 april 2007 @ 17:51:
[...]

IDD^^..Speakers hebben een voor een baspoort uitgang, plaatsing zowat tegen muur maakt dat mogelijk.
Dan staat een speaker nog steeds het beste een aantal decimeter vanaf de muur.
Tubes Only

quote:
Koeitje schreef op maandag 16 april 2007 @ 18:10:
[...]

Dan staat een speaker nog steeds het beste een aantal decimeter vanaf de muur.
Eens, maar woon hier niet alleen....dan speelt ook een factor "geven en nemen"mee... ;)
Heeft verder geen uitleg nodig... O-)

silitek wijzigde dit bericht 16-04-2007 18:34 (9%)

Of niet; dat is de vraag

quote:
silitek schreef op maandag 16 april 2007 @ 17:51:
[...]

Bij die van mij zitten ze aan de voorkant :Y

Opel Vectra V6 CDX

Tubes Only

quote:
IceFreak schreef op maandag 16 april 2007 @ 18:45:
[...]

Bij mij ook :Y 7(8)7

Soms is een tip geven wel goed hoor! En zoals je kan lezen is ook als je je baspoort aan de voorkant hebt, nog steeds aante raden om een klein beetje vanaf de muur te zetten. (Dat zei de raf verkoper ook tegen mij.)

Home-cinema in aanbouw. | Me, My theater and Ipod | Xbox360 tag: Hitman333NL

Is er ook helemaal klaar voor!

quote:
IceFreak schreef op maandag 16 april 2007 @ 18:45:
[...]
Achter de pc zitten ze bij mij aan de onderkant, op m'n Celestions heb ik er niet eens (ABR ftw). :+

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Als ik zeg: ik werk bij de Raf, ik ben audiofiel: het is beter om je speakers op zijn kop te plaatsen met de tweeter aan de onderkant, dan geloof je het vast ook:P
Sommige mensen vinden het juist beter om ze tegen de muur te plaatsen, omdat over het algemeen er dan meer bass is, en sommige mensen houden hier nu eenmaal van.
En wat is het probleem verder als iets wel goed klinkt maar theoretisch niet 'goed' is opgesteld?

Gadgetfetisjist

quote:
gelukkie schreef op maandag 16 april 2007 @ 20:34:
Sommige mensen vinden het juist beter om ze tegen de muur te plaatsen, omdat over het algemeen er dan meer bass is, en sommige mensen houden hier nu eenmaal van.
Omdat het met natuurgetrouwe weergave niks te maken heeft. En als zo iemand dan ook nog bazelt over enorme kwaliteitswinsten met speakerkabels die net zo duur zijn als de hele set speakers waar ie ze op aansluit.... :')

Persoonlijke smaak, plus gedachte (interpretatie van geluid(A), in combinatie met willen en horen)

quote:
Als ik zeg: ik werk bij de Raf, ik ben audiofiel: het is beter om je speakers op zijn kop te plaatsen met de tweeter aan de onderkant, dan geloof je het vast ook:P
En wat is het probleem verder als iets wel goed klinkt maar theoretisch niet 'goed' is opgesteld?
Als ik je nou zeg dat tweeters aan de onderkant geen raar iets is? Ik heb hier een paar Dm2's staan(B&W) met een woofer bovenin en dit geeft alles behalve slecht geluid ondanks dat de tweeters ondef zitten^^

Amd Phenom Agena X9500, Gigabyte GA-MA69GM-S2H, Asus 8800GT, OCZ 2 GB DDR2-800 Kit, Apevia Xcruiser case, Yamaha RX-V459, B&M DM2, Nikon D40 + 18-55 Nikkor kitlens

quote:
LlamaWereldOver schreef op maandag 16 april 2007 @ 21:19:
[...]
Als ik je nou zeg dat tweeters aan de onderkant geen raar iets is? Ik heb hier een paar Dm2's staan(B&W) met een woofer bovenin en dit geeft alles behalve slecht geluid ondanks dat de tweeters ondef zitten^^
Mission maakt voornamelijk bookshelfs met de tweeter aan de onderkant.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Dat ziet er op een of andere manier heel onnatuurlijk uit, maar of het uitmaakt voor de klankkleur? Denk het niet, alleen de hoogte ten opzichte van je oor verandert.

NAD C325BEE, NAD 512 , NAD 412, E-MU 0202 USB, 2x Mission M33i, Sennheiser HD-201

Ik heb hem zelf ook

quote:
Exirion schreef op maandag 16 april 2007 @ 20:42:
[...]

Omdat het met natuurgetrouwe weergave niks te maken heeft. En als zo iemand dan ook nog bazelt over enorme kwaliteitswinsten met speakerkabels die net zo duur zijn als de hele set speakers waar ie ze op aansluit.... :')
Mjah, ik kan er nog steeds wel een soort van respecteren dat mensen dat zelf doen omdat ze het zelf willen en dat ze het dan ook beter vinden klinken. Maar het is altijd wel jammer dat die mensen dan ook bij hoog en laag gaan volhouden dat het een technisch aspect is en dat het ook echt meetbaar beter klinkt (wat het niet doet).

Bij Mythbusters kan je nu je eigen mythes insturen (VS versie). Ik zit er hard over na te denken om deze eens in te sturen :P. Alleen jammer dat ze iets vaak zo slecht testen, dat ik het ze eigenlijk niet 100% toevertrouw (tenzij met een 100% duidelijke uitleg hoe ze dit moeten testen).

Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.

Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels

denk ook niet dat er veel veranderd :P misschien als er een bepaalde gemiddelde hoogte voor spikes/standaards is uitgerekend, zodat ze de klankeigenschappen door hoogte van bepaalde drivers kunnen aanpassen.. maar verdere complottheorieen heb ik niet :P btw zijn die kleine(lees kleinste) missions iets? http://www.kieskeurig.nl/...FEDEAC1256DC1005644F5.htm

Amd Phenom Agena X9500, Gigabyte GA-MA69GM-S2H, Asus 8800GT, OCZ 2 GB DDR2-800 Kit, Apevia Xcruiser case, Yamaha RX-V459, B&M DM2, Nikon D40 + 18-55 Nikkor kitlens

Ik heb hem zelf ook

quote:
Geen enkel, prima pragmatische instelling.

Er zijn overigens ook zat audiofielen die tegen elke vorm van equalizing zijn, omdat een set dat zelf helemaal goed zou moeten doen. Dat is ook de grootst mogelijke onzin, want dan negeer je gewoon compleet het hele hoofdstuk akoestiek... Ik zeg: Gewoon pragmatisch aanpakken die audio: Koop wat jij mooi vindt, zet het neer zoals jij het fijn vindt (tegen de muur als je van veel bas houdt), hang er desnoods een kabeltje bij van 1000 euro als je daar gelukkig van wordt en geniet er lekker zelf van.

Werk je trouwens echt bij raf? Heb daar jaaaaaaren geleden ook voor gewerkt. Ik zou nou niet zeggen dat daar nou de meest audiofiele mensen werken. Of anders gezegd: Niet de grootste audioliefhebbers in elk geval. Ze zitten er tussen, maar dan zijn het ook gelijk weer mensen die tot op behoorlijk grote hoogte de audio-voodoo aanhangen (Ook commercieel goed, kabels = véél marge :P).

JvS wijzigde dit bericht 16-04-2007 22:40 (4%)

Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.

Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels

Mooh?

Je vergeet echter wel dat men vaak voor een aankoop de apperatuur thuis test ivm acoustiek.

quote:
Hangt er van af waarvoor je ze wilt gaan gebruiken. Een volwaardige stereoset zou ik ze niet noemen, maar voor de grootte en de prijs zijn het erg leuke speakers. Je moet alleen niet té luid of te diep willen gaan, want dan gaan ze snel door de mand vallen.

Back on Planet Telex
Reg. datum: 04 november 2001

quote:
JvS schreef op maandag 16 april 2007 @ 22:35:
[...]
Bij Mythbusters kan je nu je eigen mythes insturen (VS versie). Ik zit er hard over na te denken om deze eens in te sturen :P. Alleen jammer dat ze iets vaak zo slecht testen, dat ik het ze eigenlijk niet 100% toevertrouw (tenzij met een 100% duidelijke uitleg hoe ze dit moeten testen).
Ach...Mythbusters kijk je toch gewoon voor de lol, niet voor de resultaten. Jammer alleen dat de kabeltest een beetje suffe aflvering zou maken. Ben dan ook wel benieuwd wat ze dan zouden gaan opblazen. :P Versterkertje waarschijnlijk......

I tried, in vain, to disconnect my brain. I don't know if I can handle it....handle so....much pain.
Hoch in die Bergen, da steht ein Gerät, da werden die Mädel elektrisch genäht.

quote:
JvS schreef op maandag 16 april 2007 @ 22:39:
[...]

Geen enkel, prima pragmatische instelling.

Er zijn overigens ook zat audiofielen die tegen elke vorm van equalizing zijn, omdat een set dat zelf helemaal goed zou moeten doen. Dat is ook de grootst mogelijke onzin, want dan negeer je gewoon compleet het hele hoofdstuk akoestiek... Ik zeg: Gewoon pragmatisch aanpakken die audio: Koop wat jij mooi vindt, zet het neer zoals jij het fijn vindt (tegen de muur als je van veel bas houdt), hang er desnoods een kabeltje bij van 1000 euro als je daar gelukkig van wordt en geniet er lekker zelf van.

Werk je trouwens echt bij raf? Heb daar jaaaaaaren geleden ook voor gewerkt. Ik zou nou niet zeggen dat daar nou de meest audiofiele mensen werken. Of anders gezegd: Niet de grootste audioliefhebbers in elk geval. Ze zitten er tussen, maar dan zijn het ook gelijk weer mensen die tot op behoorlijk grote hoogte de audio-voodoo aanhangen (Ook commercieel goed, kabels = véél marge :P).
Ik werk niet bij de Raf het was een voorbeeld;) Maar ik praatte niet over speakers die er voor gemaakt zijn, maar over speakers die je 'echt' op z'n kop zet, die er dus niet voor gemaakt zijn.

Het klopt trouwens inderdaad dat veel mensen commercieel zijn ingesteld bij Raf. Ze worden ineens een stuk vriendelijker als je op hetzelfde moment iets wil gaan kopen. Alleen probeerde ze mij bij mijn klipsch ksw-10 (199 euro) een kabel aan te smeren van 60 euro voor 2 meter, en dan moest ik er ook nog een 2x tulp naar 1x tulp adapter van 20 euro bij nemen. Ben toen toch maar bij de mediamarkt de oehlbach boom kabel gaan halen. O-)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws