quote:
gelukkie schreef op maandag 16 april 2007 @ 20:34:
Als ik zeg: ik werk bij de Raf, ik ben audiofiel: het is beter om je speakers op zijn kop te plaatsen met de tweeter aan de onderkant, dan geloof je het vast ook:P
Sommige mensen vinden het juist beter om ze tegen de muur te plaatsen, omdat over het algemeen er dan meer bass is, en sommige mensen houden hier nu eenmaal van.
En wat is het probleem verder als iets wel goed klinkt maar theoretisch niet 'goed' is opgesteld?
Geen enkel, prima pragmatische instelling.
Er zijn overigens ook zat audiofielen die tegen elke vorm van equalizing zijn, omdat een set dat zelf helemaal goed zou moeten doen. Dat is ook de grootst mogelijke onzin, want dan negeer je gewoon compleet het hele hoofdstuk akoestiek... Ik zeg: Gewoon pragmatisch aanpakken die audio: Koop wat jij mooi vindt, zet het neer zoals jij het fijn vindt (tegen de muur als je van veel bas houdt), hang er desnoods een kabeltje bij van 1000 euro als je daar gelukkig van wordt en geniet er lekker zelf van.
Werk je trouwens echt bij raf? Heb daar jaaaaaaren geleden ook voor gewerkt. Ik zou nou niet zeggen dat daar nou de meest audiofiele mensen werken. Of anders gezegd: Niet de grootste audioliefhebbers in elk geval. Ze zitten er tussen, maar dan zijn het ook gelijk weer mensen die tot op behoorlijk grote hoogte de audio-voodoo aanhangen (Ook commercieel goed, kabels = véél marge

).
JvS wijzigde dit bericht 16-04-2007 22:40 (4%)
Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.
Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels