Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
freddyathlon schreef op maandag 10 september 2007 @ 07:49:
[...]

Je kunt internetten als je dat wilt, echter voor automatisch ontvangst van al je mail, heb je een BIS of BES nodig.

Ik heb zelf de Pearl 8100 in gebruik, en ik kan MP3's instellen als beltoon. Geen probleem. Bij de Curve zou dat ook geen probleem moeten zijn. Ik heb de 8310 Curve in de verkoop in mijn winkel, getest en werkt !
Oeh! Dus zonder BIS zou ik ook gewoon kunnen internetten zonder er extra voor te betalen? Automatisch ontvangst heb ik op zich niet nodig, dus dat scheelt weer 10 euri per maand. ^^ Dan weet ik denk ik wel welke opvolger ik neem (als dit aan het einde van het jaar nog steeds beschikbaar is dan).

Acer Aspire 5920G || HTC TyTN II || Microsoft Zune

Reg. datum: 29 november 2004

Internetten zonder BIS kan wel, maar daar betaal je natuurlijk wel voor! Je zet dan namelijk een data verbinding op via je provider, dus je betaalt per MB of per minuut.

En BIS is niet zo'n verbinding, ok, nu snap ik het pas. Dan wordt ie ineens een stuk minder aantrekkelijk. =P

Acer Aspire 5920G || HTC TyTN II || Microsoft Zune

quote:
koksie schreef op maandag 10 september 2007 @ 17:12:
Internetten zonder BIS kan wel, maar daar betaal je natuurlijk wel voor! Je zet dan namelijk een data verbinding op via je provider, dus je betaalt per MB of per minuut.
Je zal hoe dan ook een data abo nodig hebben, ook de connectie naar de BIS (die meestal door de telco verzorgt wordt) of naar de BES (die meestal door bedrijven in eigen beheer is) gaat over het data netwerk van de provider, en kost dus dataverkeer. Alleen zit er bij de meeste BIS abo's ook meteen flatfee data inbegrepen.
Work Smart - Not Hard

quote:
fabio-c schreef op maandag 10 september 2007 @ 16:52:
[...]

Voor UMTS is er ook de 8830 World Edition.

Er is geen TomTom voor het blackberry OS, je zit vast aan de RIM navigatie software:
Blackberry Maps
RIM navigatie werkt echt kut. Ik vind het echt jammer dat er geen TomTom hierop werkt.
Wat ik wel beter vind is zijn geluidskwaliteit.

.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.

quote:
Dagi schreef op maandag 10 september 2007 @ 20:37:
[...]
RIM navigatie werkt echt kut. Ik vind het echt jammer dat er geen TomTom hierop werkt.
Wat ik wel beter vind is zijn geluidskwaliteit.
Navigatie op de BB kan via Wayfinder.

quote:
fabio-c schreef op maandag 10 september 2007 @ 18:38:
[...]

Je zal hoe dan ook een data abo nodig hebben, ook de connectie naar de BIS (die meestal door de telco verzorgt wordt) of naar de BES (die meestal door bedrijven in eigen beheer is) gaat over het data netwerk van de provider, en kost dus dataverkeer. Alleen zit er bij de meeste BIS abo's ook meteen flatfee data inbegrepen.
Inderdaad dit kost je bij T-mobile 10 euro. Dus naast de 9,50 per maand die je kwijt bent voor de verbinding ben je dat ook no eens kwijt. Ik heb sinds een kleine twee maanden de 8800 en op zich is het wel een fijn apparaat. Wat wel jammer is dat ik met die GPRS nooit verbinding krijg door een te zwak signaal :s
Verder is ie soms ook ietwat traag met name bij het zoeken naar addressen wilt ie nog wel eens sputteren. Ik heb wel een kleine 5000 addressen erin staan dus dat kan wel eens de oorzaak zijn. Tevens vind ik de input van nieuwe addressen ietwat krom verlopen. Maar dat zal eerder zijn doordat ik niet gewennig ben aan BB's.
Tevens wat ik mis is msn.. ja ik weet.. cheapo je kunt het voor 50 euro krijgen maar ik vind 't enigzins lullig dat BB eerst msn had gereleased en dit nu weer terugdraaid. Ja PIN is leuk maar geen vervanger zolang deze niet op andere netwerken functioneerd.

Reg. datum: 25 september 2007

iemand anders ook last van het volgende probleem met de pearl (vodafone)?
Als ik gebeld word, en ik beantwoord het gesprek, duurt het tenminste 5 tot 10 seconden voordat de persoon aan de andere kant van de lijn mij hoort. Terwijl ik degene aan de andere kant al wel kan horen.
Als ik zelf bel is dit niet zo.

Mijn collega kampt met het zelfde probleem :(

No more Mr. Nice Gaius!

quote:
Timothy78 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 14:52:
iemand anders ook last van het volgende probleem met de pearl (vodafone)?
Als ik gebeld word, en ik beantwoord het gesprek, duurt het tenminste 5 tot 10 seconden voordat de persoon aan de andere kant van de lijn mij hoort. Terwijl ik degene aan de andere kant al wel kan horen.
Als ik zelf bel is dit niet zo.

Mijn collega kampt met het zelfde probleem :(
Ja :( Wij hebben 50 Pearls uitgerold in onze organisatie en al verschillende gebruikers hebben dezelfde klacht gemeld. T-mo zakelijk meldt mij dat het mogelijk met een toekomstige firmware update op te lossen kan worden.

Ik ben niet helemaal kapot van de Pearl voor zakelijk gebruik. Het blijft toch dudelijk een consumenten apparaat.

All right, that's it! No more Mr. Nice Gaius!

Ik heb nu via T-mobile een BIS abo op m'n 7280. nu zag ik bij smartphoneshop simlock vrije BB's staan, ben wel geinteresseerd in de Pearl:

http://www.smartphoneshop.nl/merk/57/blackberry.html

Kan ik dat ding kopen en gewoon m'n sim-kaart overplaatsen? Of moet ik die via T-Mobile kopen? Toestel ergens aanmelden oid?

quote:
kazuka schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 15:32:
[...]

Ja :( Wij hebben 50 Pearls uitgerold in onze organisatie en al verschillende gebruikers hebben dezelfde klacht gemeld. T-mo zakelijk meldt mij dat het mogelijk met een toekomstige firmware update op te lossen kan worden.

Ik ben niet helemaal kapot van de Pearl voor zakelijk gebruik. Het blijft toch dudelijk een consumenten apparaat.
Maar hopen dat die firmware update snel komt :(

Overigens met de bijgeleverde headset heb ik dit probleem niet.

quote:
Timothy78 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 15:28:
[...]

Maar hopen dat die firmware update snel komt :(

Overigens met de bijgeleverde headset heb ik dit probleem niet.
Een collega had hetzelfde probleem met een pearl maar heeft deze via de vodafone site kunnen updaten.
http://www.vodafone.nl/on...t_pda/blackberry/support/
Problemen waren daarna verholpen.
Wellicht werkt dit ook bij jou.
succes.

quote:
Voor UMTS is er ook de 8830 World Edition.
Op het moment heeft bb nog geen umts op de nieuwe devices, dit is door de hfd technishe dienst van bb tegen mij gezegd, dit zal wel geval zijn in de nieuwe modelen.

quote:
Paranoy schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 15:58:
[...]

Een collega had hetzelfde probleem met een pearl maar heeft deze via de vodafone site kunnen updaten.
http://www.vodafone.nl/on...t_pda/blackberry/support/
Problemen waren daarna verholpen.
Wellicht werkt dit ook bij jou.
succes.
thanx _/-\o_

Mannen,

Blackberry n00b meldt zich :P

Van mijn kersverse baas krijg ik binnenkort ook zo'n geval (als ik mijn proeftijd overleef :P). Collega's hebben zo'n ding al, allemaal hartstikke leuk enzo, lekker mail checken etc.

Vraag: kan ik naast mijn zakelijke mail ook mijn privé (pop) mail erop checken? En dan bedoel ik uiteraard niet via webmail. Mijn collega's gebruiken allemaal hun zakelijke mail privé maar daar heb ik geen trek in.

havana wijzigde dit bericht 04-10-2007 20:30 (23%)

Johan Derksen: "Zelfs binnen PSV vinden ze Afellay een vervelend kwalletje"

No more Mr. Nice Gaius!

Als je aan een BES hangt kun je dat denk ik shaken. Dan zal de BES beheerder een en ander in de policy moeten wijzigen voor je. De norm voor zakelijk gebruik is toch een directe koppeling BES-Exchange.

Ik vermoedde al zoiets.

Johan Derksen: "Zelfs binnen PSV vinden ze Afellay een vervelend kwalletje"

quote:
Grashoek schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 14:31:
[...]

Op het moment heeft bb nog geen umts op de nieuwe devices, dit is door de hfd technishe dienst van bb tegen mij gezegd, dit zal wel geval zijn in de nieuwe modelen.
Das leuk voor "de hfd technishe dienst van bb" (wtf?), maar het slaat nergens op.
Op www.blackberry.com staat een keurig overzichtje van de te verkrijgen modellen, en de 8800 is er gewoon in een versie met en een versie zonder UMTS. De 8830 World Edition dus.
En dan is er ook nog de 8820, met WiFi, zonder UMTS.

Heeft niks met nieuwere modellen te maken, maar puur met het feit dat Blackberry een license fee moet dokken aan Qualcomm voor elke UMTS chipset die ze gebruiken. Dus brengen ze die dingen ook zonder UMTS uit, zodat ze niet betalen voor klanten met een UMTS toestel zonder dat ze UMTS gebruiken.

fabio-c wijzigde dit bericht 04-10-2007 21:02 (3%)

Aan wat voor bedragen moet ik denken als ik gebruik zou willen maken van zo'n BES of BIS dienst? Is dit de moeite waard voor 2 toestellen als zakelijke gebruiker? En hoe snel is de cpu van bijvoorbeeld zo'n 8800? Krachtig genoeg om fatsoenlijk te kunnen browsen?

Reg. datum: 02 november 2006

is de pearl (8100) te synchroniseren met vista?

No more Mr. Nice Gaius!

quote:
Spinvis schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 17:34:
is de pearl (8100) te synchroniseren met vista?
Ja, Blackberry Desktop Manager 4.2 werkt bij mij probleemloos onder Vista. Het idee van een BB is echter wel dat je OTA synced en niet met en kabeltje :P

maar met het kabeltje werkt het ook?

Overbetaalde Servicemonteur

quote:
havana schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 20:29:
Mannen,

Blackberry n00b meldt zich :P

Van mijn kersverse baas krijg ik binnenkort ook zo'n geval (als ik mijn proeftijd overleef :P). Collega's hebben zo'n ding al, allemaal hartstikke leuk enzo, lekker mail checken etc.

Vraag: kan ik naast mijn zakelijke mail ook mijn privé (pop) mail erop checken? En dan bedoel ik uiteraard niet via webmail. Mijn collega's gebruiken allemaal hun zakelijke mail privé maar daar heb ik geen trek in.
Je kan wel de gmail applicatie op je BB installeren om je gmail op te halen. Ik zou even zoeken (als je sowieso programma's mag installeren op je BB).

Klikken is voor meisjes...

No more Mr. Nice Gaius!

quote:
Spinvis schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 19:19:
maar met het kabeltje werkt het ook?
Ja hoor, en de software ondersteund ook sync via Bluetooth mocht je dat willen.

quote:
kazuka schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 20:43:
[...]

Ja hoor, en de software ondersteund ook sync via Bluetooth mocht je dat willen.
ook een soort van OTA :P

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws