Hoofdcategorieën
Topicacties

Samsung SyncMaster 226BW

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 22 23 24 25 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 04 september 2003

Ik zal vanavond eens kijken of ik het ook heb, waarschijnlijk wel. Maar welk ander betaalbaar alternatief is er dan nog: Asus MW221U of de LG 226WT of hebben die hetzelfde panel en dus dezelfde "problemen" (niet iedereen vindt het storend?) ?
available in strong mint
Reg. datum: 21 september 2002

quote:
woekele schreef op maandag 12 februari 2007 @ 14:29:
Bij mij zit het ook gewoon in de oude settingpanel, niet alleen in de nieuwe.

6800LE met 91.47 drivers.
Mwehehe, waarschijnlijk dat ik daar compleet overheen gekeken heb ... in ieder geval kon ik ze zo snel niet vinden ...

En wat betreft het gradient plaatje: ik zal straks ook eens kijken als ik weer thuis ben, maar ik heb er in het dagelijks gebruik nog nooit iets van gemerkt. Niet in spellen en niet in films. Dus als het "probleem" al bestaat, dan is het minimaal. Tenzij je hele dagen naar dit soort testplaatjes gaat kijken dan ...

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

available in strong mint

quote:
arutten schreef op maandag 12 februari 2007 @ 16:43:
Ik zal vanavond eens kijken of ik het ook heb, waarschijnlijk wel. Maar welk ander betaalbaar alternatief is er dan nog: Asus MW221U of de LG 226WT of hebben die hetzelfde panel en dus dezelfde "problemen" (niet iedereen vindt het storend?) ?
Betaalbaar is een relatief begrip ... maar dan kom je dus uit bij IPS, PVA of MVA schermen die wel echt 8 bits zijn, dus zoiets als de 215TW. Maar goed, zoals ik al eerder aangaf, in het dagelijks gebruik heb ik er nog totaal geen last van gehad.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Your life is digital..
Reg. datum: 04 februari 2000

quote:
woekele schreef op maandag 12 februari 2007 @ 16:05:
Op de mijne enorm duidelijk aanwezige kringen. Foto gaat ff niet lukken. Kan er echter niet mee zitten, dit soort afbeeldingen kom ik nooit tegen in mijn dagelijkse werk ;)
Meerdere mensen met een 2x6BW die ook kringen ziet? Zou vreemd zijn als de oudere 2x5BW's geen kringen geven maar de nieuwere 2x6BW's wel.

Zou het misschien kunnen komen door een van die fantastische 'picture modes'? Probeer eens op custom ipv dynamic oid?

I don't have a solution but I admire the problem.

Ik was laatst met mijn zoontje naar Cars aan het kijken en toen meende ik al iets raars gezien te hebben toen Lightning McQueen een burnout aan het maken was: de rook zag er een beetje blokkerig uit (zag uit als een slecht gecodeerde divx film). Dit is eigenlijk ook alleen het enige minpuntje wat ik (tot nu toe) heb kunnen ontdekken.
Reg. datum: 24 december 2001

Hier is met het plaatje geen kringen te zien. op een 226bw. ook getest op een 930bf is ook niks vreemds te zien.

Reg. datum: 15 november 2005

quote:
MineMine schreef op zondag 11 februari 2007 @ 17:32:
[...]

Ik keek naar een deze: NewStar W100
Echt staat dat hij maar tot 21" kan en de 226bw is 22". betekent kan dus niet. Of is het het proberen waard? [Scheelt bijna niets 21" met 22"?]
Terugkomend hierop.
Ik heb een aantal andere bekeken, welke zou het beste in combinatie zijn met de 226BW.
Doel: Monitor 180 graden draaien naar Potraitmode en eventueel Kantelen.

Vogel vfw 226 [toeval zelfde serie code?] Past de monitor VESA hier op?
Ergotron 100 Series Pivot Single

Is deze steun niet wat? http://www.paradigit.nl/info.php?art=10007217
Is wel lekker goedkoop volgens mij of zou het een fout zijn van Paradigit?

Lurkende GoT Bewoner
Reg. datum: 26 juli 2005

quote:
arutten schreef op maandag 12 februari 2007 @ 16:50:
Ik was laatst met mijn zoontje naar Cars aan het kijken en toen meende ik al iets raars gezien te hebben toen Lightning McQueen een burnout aan het maken was: de rook zag er een beetje blokkerig uit (zag uit als een slecht gecodeerde divx film). Dit is eigenlijk ook alleen het enige minpuntje wat ik (tot nu toe) heb kunnen ontdekken.
Een computerbeeldscherm heeft natuurlijk van zichzelf af ook al een hogere resolutie dan de tv waarop menig dvd wordt afgespeeld waardoor eerder dit soort dingen opvallen. De minimale blokvorming tijdens het kijken van een dvd zal dan ook zeer waarschijnlijk niet aan het scherm te wijten zijn, tenzij het redelijk constant aanwezig is. Het kan natuurlijk ook komen door zoals je zelf zegt, een slechte dvd of divx.

Ruben [NL] wijzigde dit bericht 12-02-2007 18:03 (4%)

Reg. datum: 07 april 2004

* Smart Einstein Heeft 3 Samsung 226bw's besteld :)
Modbreak:
Dit zien we ook liever niet in dit topic

Ultraman wijzigde dit bericht 12-02-2007 19:34 (41%)

AMD Ahtlon64 3000+ | Asus K8N | 2x512 MB pc3200 Twinmos | XFX GeForce 6800LE | 1x 160GB WD SATA + 1x 250GB WD SATA | Konica Minolta Dimage Z1 | Canon EOS 350D | EF-S 18-55 II

Acties: [view]

Door: RoD
Moderator PMD / TCM / PowerMod
Reg. datum: 14 september 2004

quote:
bartbh schreef op maandag 12 februari 2007 @ 17:58:
Is deze steun niet wat? http://www.paradigit.nl/info.php?art=10007217
Is wel lekker goedkoop volgens mij of zou het een fout zijn van Paradigit?
Ik heb em, en het is een geweldig ding. Werkt perfect, doet gewoon wat ie moet doen. Maar hij is wel erg goedkoop...

available in strong mint

quote:
Wdrawing schreef op maandag 12 februari 2007 @ 17:04:
Hier is met het plaatje geen kringen te zien. op een 226bw. ook getest op een 930bf is ook niks vreemds te zien.
Ik zie een heel klein beetje kringen op mijn 226BW, voornamelijk in het donkere gedeelte, maar nergens zijn het heel grote overgangen. Het is in ieder geval dusdanig minimaal dat het absoluut niet stoort.

Zoo mensen.. ff een polletje

Poll: Heeft jouw 226BW dode (sub) pixels?
Nee, geen dode (sub)pixels
Ja, 1 dode pixel
Ja, 1 dode subpixel
Ja, 2-4 dode (sub)pixels
Ja, meer dan 5 dode (sub)pixels
Tussenstand:
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=167400&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

AMD Ahtlon64 3000+ | Asus K8N | 2x512 MB pc3200 Twinmos | XFX GeForce 6800LE | 1x 160GB WD SATA + 1x 250GB WD SATA | Konica Minolta Dimage Z1 | Canon EOS 350D | EF-S 18-55 II

Reg. datum: 04 juni 2005

quote:
Smart Einstein schreef op maandag 12 februari 2007 @ 18:50:
* Smart Einstein Heeft 3 Samsung 226bw's besteld :)
Ik ben nog altijd aan het twijfelen welke 22" scherm ik zal kopen. Dat de 226BW niet in hoogte verstelbaar is weerhoud me ervan deze scherm direct te kopen.

edit: En POLL of zo'n scherm dode pixels heeft is zinloos. Aangezien er meer factoren meespelen dan een type nummertje wat er op zo'n scherm staat. Zelfde paneel gaat ook in tal van andere schermen.

aex351 wijzigde dit bericht 12-02-2007 19:01 (23%)

< dit stukje webruimte is te huur >

quote:
aex351 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 19:00:
[...]

Ik ben nog altijd aan het twijfelen welke 22" scherm ik zal kopen. Dat de 226BW niet in hoogte verstelbaar is weerhoud me ervan deze scherm direct te kopen.
het feit dat hij wel kantelbaar is, en er best leuke monitorarmen te koop zijn, heeft mij overtuigd

edit: Heeft jouw zwart-witte koe wel 4 goedgevormde poten? Natuurlijk, de bruine koeien zijn van binnen hetzelfde, maar het gaat hier om de zwart witte...

mooie metafoor :P

Smart Einstein wijzigde dit bericht 12-02-2007 19:04 (18%)

Reg. datum: 22 januari 2003

quote:
aex351 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 19:00:
[...]

edit: En POLL of zo'n scherm dode pixels heeft is zinloos. Aangezien er meer factoren meespelen dan een type nummertje wat er op zo'n scherm staat. Zelfde paneel gaat ook in tal van andere schermen.
Zit ik iegenlijk ook een beetje mee, ook de 225 van Samsung is ee mooi scherm en heeft bijna de zelfde Specs alleen 5ms maar dat verschil is minimaal, en heb in dit topic gelezen dat die geen rare kringen laat zien, en de voet is in hoogte verstelbaar (dus zit nog te twijfelen, wie kan die twijfel weg nemen) ;) ;)

Core2Duo 6400-Asus 8800GTS 320MB-Asus P5B De Luxe/Wifi-1x Raptor 150GB-2x Samsung Spinpoints 250GB Raid/0 Stripe-2GB Kingston Valueram DDR2-Plextor 740 DVD Writer-Aopen DVD Rom 16x-Voeding Huntkey 550 Watt-Kast Centurion 534-Monitor HP W2207.

quote:
MiskentTalent schreef op maandag 12 februari 2007 @ 19:04:
[...]

Zit ik iegenlijk ook een beetje mee, ook de 225 van Samsung is ee mooi scherm en heeft bijna de zelfde Specs alleen 5ms maar dat verschil is minimaal, en heb in dit topic gelezen dat die geen rare kringen laat zien, en de voet is in hoogte verstelbaar (dus zit nog te twijfelen, wie kan die twijfel weg nemen) ;) ;)
die is niet in zwart leverbaar ;) Weg twijfel ;)

Urban Terror Dev Team

Oh, ik heb nu Magic Color uitgezet, testplaatje ziet er dan veeeeeel beter uit :)
Reg. datum: 15 november 2005

quote:
RoD schreef op maandag 12 februari 2007 @ 18:51:
[...]
Ik heb em, en het is een geweldig ding. Werkt perfect, doet gewoon wat ie moet doen. Maar hij is wel erg goedkoop...
Ik quote alleen dit bericht omdat het bijna dezelfde info heeft als Bartbh behalve die link
Ik had liever een wand montage. Maar sinds die best goedkoop is. Vraag ik me af: Gebruik je die met de 226bw? en hoeveel ruimte neemt de voet in de plaats? [Beetje ruimte gebruik op mijn bureau qua voet op dit moment.]

Acties: [view]

Door: RoD
Moderator PMD / TCM / PowerMod
Reg. datum: 14 september 2004

Ik heb geen 226BW, maar een Acer AL2216W. Zo ziet het er ongeveer uit:
http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/3422/2175.jpg

Weet niet of dit wat zegt..

Wel erg geil als je je schermpje zo ziet zweven van voren :9

quote:
woekele schreef op maandag 12 februari 2007 @ 19:31:
Oh, ik heb nu Magic Color uitgezet, testplaatje ziet er dan veeeeeel beter uit :)
Goede tip, het ziet er idd beter uit. Alleen na het aanzetten van het dynamisch contrast is het weer terug.
Urban Terror Dev Team

quote:
arutten schreef op maandag 12 februari 2007 @ 20:17:
[...]

Goede tip, het ziet er idd beter uit. Alleen na het aanzetten van het dynamisch contrast is het weer terug.
Dynamic contrast zet magiccolor ook aan juist volgens mij. Zonder magiccolor (en dus ook dynamic contrast) ziet het er supergoed uit.
Jamaica has a bobsled team!
Reg. datum: 10 april 2004

Vanmiddag ook zo'n ding gehaald.
Wat een ontzettend gaaf scherm is dit!
Vanaf een 17" naar een 22" wide.
Photoshoppen gaat nu veel makkelijker, al m'n tools naast elkaar, etc.
Gamen ziet er veel leuker en levendiger uit (heb even FS geprobeerd) nauwelijks verschil in framerate (8800GTS).
Heb ook even getest op dooie pixels, gelukkig geen een.
En ook dat plaatje even gecontroleerd met die kringen en ik zie niks van kringen.
Ben tot nu toe erg blij met m'n scherm en zal mijn verder bevindingen posten zodat ik er wat langer achter gezeten heb, 't is nu alweer gekaapt om games bij te spelen.
Reg. datum: 25 januari 2005

quote:
woekele schreef op maandag 12 februari 2007 @ 20:33:
[...]

Dynamic contrast zet magiccolor ook aan juist volgens mij. Zonder magiccolor (en dus ook dynamic contrast) ziet het er supergoed uit.
Na een paar dagen experimenteren heb ik magic color ook uitgezet: alles wordt heel fel, wat op zich wel leuk lijkt, maar je raakt ook alle nuances en details kwijt. Ik heb zelf een custom instelling gemaakt en daar doe ik ALLES mee. Ik ging m'n CRT ook niet voor alles en nog wat steeds opnieuw instellen: nonsens. Dat hele magic bright is overbodig, wat mij betreft. Je went dan ook nooit aan een bepaalde kleurinstelling.

Ik heb wel veel baat gehad bij QuickGamma (zie mijn eerdere tip) omdat ik daarmee beduidend meer grijs/zwarttinten kreeg dan via de nVidia drivers (ik heb een 8800GTX). Ik heb de kleuren nu donkerder (voller) en tegelijkertijd heb ik meer tekening in het zwart! Het was even wennen in het begin maar nu kan ik echt zeggen dat dit het mooiste scherm is dat ik ooit heb gehad. ;)

The Alchemist

Wat betreft die ringen, bij mij is het een vloeiend plaatje zonder ringen, mijn instellingen staan op magic color uit en dynamic contrast ook uit (standaard, 1000:1 is genoeg). Ik heb hem om te testen even op magic color aangezet en dan zie je inderdaad wat ringen... zonder dus niet.

Wat betreft zo'n poll, deze is inderdaad nutteloos omdat het afhangt (zoals vermeld van verschillende factoren en degenen die meedoen aan de poll allemaal (waarschijnlijk) een andere 'test'-opstelling hebben, dus zo'n poll kun je beter weglaten. Lang niet alle statistieken zeggen iets, dit is hetzelfde als zoiets van hoeveel wedstrijden psv gewonnen heeft afgelopen seizoen, dat is geen garantie dat het de komende wedstrijden weer goed gaat, en zo gaat het met schermen ook...

In ieder geval, ben ik zeer tevreden met het scherm en heb ik totaal geen last (tot nu toe) van kringen, blokkerige beelden, ghosting, backlight bleeding, dode pixels, etc. Dit kan natuurlijk alsnog komen, maar het valt me allemaal heel erg mee!

CoolerMaster Mystique 631 Black - Asus P5B Deluxe WiFi-AP - Corsair 2x1GB CL4 6400 - 2xSamsung SpinPoint T166 320GB NCQ 16MB 300 - Asus 8800GTS 640MB DDR3 - X-Fi XtremeMusic - 9500CLPS Led - Samsung S183A - Samsung S162A - Apacer Floppy - 53:1 Cardreader

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 22 23 24 25 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: