Hoofdcategorieën
Topicacties

Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 3

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 01 november 2006

quote:
Mr. Dave schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 22:12:
Tsja, ik vind PA toch net effe iets te duur, ik heb een aantal dingen (o.a. via Ornec) besteld in China en nooit problemen gehad. Ik denk dat je bij zelf bestellen (mits je geen BTW en importheffing betaald) zo'n 30% goedkoper uit bent, dit is dan wel zonder garantie.
Tja, wat de importheffing en BTW betreft: voor mijn laatste zending dac's kreeg ik deze week ook
nog ff een presentje van TNT :X

En dat zo'n kleine maand na de levering 8)7

Leuk hoor, alle dac's al verkocht zonder btw en importheffing |:(

Maar ja, de ene keer zit het mee, de andere keer tegen.
In ieder geval heb ik mijn Great March I dac geluidstechnisch beter gekregen dan de SVDAC01+,
al is het verschil niet erg groot te noemen. Prijstechnisch is deze dac minder interessant voor de
koopjesjagers daar de modificatie echt de pan uit gerezen is :X
Voordeel is echter dat ik nu twee coaxiale digitale aansluitingen, een optische en een usb aansluiting
heb. Geluidstechnisch heb ik tussen de verschillende ingangen geen gehoormatig verschil kunnen
vaststellen. Ander bijkomend voordeel zijn de gebalanceerde uitgangen.

Al met al kost mij deze dac nu tegen de 600 euro, en da's nou niet echt goedkoop meer te noemen.

Even offtopic:

Weet iemand waar ik het beste 220V grondkabel kan kopen zoals die in iedere meterkast door
de energie leverancier wordt binnengebracht?

@EXPHY
Ik heb een aantal VitaminQ 0,1 uF condensatoren op de kop kunnen tikken. Als je interesse hebt
moet je je even melden ;)

alexbartels wijzigde dit bericht 14-03-2007 23:15 (4%)

DIY - klinkt smerig, maar is het niet ;-)

Reg. datum: 07 oktober 2003

Maar je hebt dan wel weer een Wormaapje blij gemaakt, Alex (al moet ik m'n PC weer gaan verslepen, dammit :P)

* Wormaap is zojuist terug (ofja, eigenlijk al 3 kwartier) van alexbartels en heeft daar een SVDAC01+ 'meegenomen'
Klinkt inderdaad érg goed, morgen maar eens meenemen naar m'n ouders om'n daar rustig op m'n set aan te sluiten, ben benieuwd wat'ie daar doet :)

Was gezellig BTW :P

Ticking away, the moments that make up a dull day.

quote:
Wormaap schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 00:01:
Maar je hebt dan wel weer een Wormaapje blij gemaakt, Alex (al moet ik m'n PC weer gaan verslepen, dammit :P)

* Wormaap is zojuist terug (ofja, eigenlijk al 3 kwartier) van alexbartels en heeft daar een SVDAC01+ 'meegenomen'
Klinkt inderdaad érg goed, morgen maar eens meenemen naar m'n ouders om'n daar rustig op m'n set aan te sluiten, ben benieuwd wat'ie daar doet :)

Was gezellig BTW :P
Het is altijd leuk te horen dat ik weer iemand heb kunnen verblijden :*)

Ben benieuwd hoe het op jouw set klinkt, misschien toch maar ff je Rega player digitaal koppelen
en vergelijken ;)

Hou ons maar op de hoogte >:)

the real one
Reg. datum: 13 oktober 2000

Sorry hoor. :/ voor technische uitleg weerrrr: zie startpost.
Iedereen die zich netjes gedraagt is welkom in Ede. :) Van mij mag je je speakers meenemen. NP

De Yarland 200Pro moet je denk ik wel wat aan veranderen en 300B buizen zijn duur. Maar het voornaamste is: denk je genoeg te hebben aan 8W? Je speakers zijn 90dB/W 4.5Ohm nominaal ( !!!), dus de impedantie zakt ws behoorlijk. Ik heb ongeveer 3dB meer en dat gaat net lekker hard genoeg met 10W tegen minimaal 6 Ohm. Die Matrix 3se zakt ws wel tot 3 Ohm. Dus je hebt nog wel wat power nodig.

Wat wel belangrijk is, is wel dat je een 4 (4 en 8)Ohm uitgang hebt. Anders gaat het denk ik niet goed klinken (smal en naar achteren). Misschien dat de FV66s net genoeg heeft met zn 20W.

Nog even een korte uitleg voor als ik wat cryptisch was:
de KT88 en 6550 zijn redelijk goede buizen. Over het algemeen klinken ze beter dan de bekende EL34 die je veel tegenkomt in oa. gitaarversterkers (omdat ze lekker stevig zijn). Dat zijn penthodes of (kinkless) tetrodes (=KT). EL84 klinken ook goed.
Beter zijn de triodes, liefst direct heated en single ended geschakeld, die simpeler van opbouw zijn, maar voor geluidsversterking is dat meestal juist goed. Dat zijn dus buizen zoals de 2A3, 300B, 211, 845, 805 (3W, 8W, 18W, 23W, 40W). Die gebruiken alleen wel erg veel stroom; zo het 15-voudige voor de hele versterker.
Het verschil zit m in de opbouw: kathode, anode, scherm ertussen, gloeispanning, voorspanning.

Er zit niet alleen verschil in klank in het type buis, maar per type ook per fabrikant. Je kunt dus de klank beinvloeden door een ander merk buizen erin te prikken. Tuberollen noemen ze dat (vanwege de draaiende beweging bij het uitnemen). Het best klinken vaak de oude productie buizen van voor '75. Zgn. NOS-buizen (new old stock). Omprikken gaat niet altijd even simpel: meestal moet de bias van de buis afgeregeld worden. Als je een fixed bias of autobias hebt ipv een potmetertje valt er niks af te stellen en kun je beter matched buizen gebruiken. En dan is tuberollen heel makkelijk.

Nu over push-pull, parallel en single ended:
PP doet de ene buis push en de ander pull, oftewel allebei 1 kant van de sinus. > dubbel vermogen. Dat moet dus wel netjes overlappen anders krijg je vervorming en versmering van het geluid: plaatsing (van instrumenten op het denkbeeldige podium) word minder precies.
Bij parallel doen 2 buizen hetzelfde werk en heb je dus ook meer power. Je hebt geen probleem met overlappen alleen kan de ene buis net wat ander signaal geven dan de ander (het is tenslotte analoge techniek) en kun je dus ook weer wat versmering krijgen.
SE (single ended) doet 1 buis per kanaal het hele werk. Het kost ff een bak stroom (ruststroom=power) maar dan heb je ook het zuiverste geluid (qua fase).

Voor de transistor liefhebbers: ik probeer het ff simpel uit te leggen binnen de verzameling buizenversterkers.

hard maar opbouwend

Mac Pro Octa

quote:
]eep schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 03:01:
Sorry hoor. :/ voor technische uitleg weerrrr: zie startpost.
Iedereen die zich netjes gedraagt is welkom in Ede. :) Van mij mag je je speakers meenemen. NP

De Yarland 200Pro moet je denk ik wel wat aan veranderen en 300B buizen zijn duur. Maar het voornaamste is: denk je genoeg te hebben aan 8W? Je speakers zijn 90dB/W 4.5Ohm nominaal ( !!!), dus de impedantie zakt ws behoorlijk. Ik heb ongeveer 3dB meer en dat gaat net lekker hard genoeg met 10W tegen minimaal 6 Ohm. Die Matrix 3se zakt ws wel tot 3 Ohm. Dus je hebt nog wel wat power nodig.

Wat wel belangrijk is, is wel dat je een 4 (4 en 8)Ohm uitgang hebt. Anders gaat het denk ik niet goed klinken (smal en naar achteren). Misschien dat de FV66s net genoeg heeft met zn 20W.
.......knip.......
Ja ik wist al dat ze power honger zijn.
Ik dacht dat de Y. 200 pro meer vermogen had, verkeerd gelezen/onthouden denk ik.
Bedankt voor de info zover.
Ik mail je nog wel een keer (als ik wat ruimer in de tijd zit) om langs te komen, want ik vind het wel intressant en je kunt me vast een eind verder helpen + uitleggen.
the real one
Reg. datum: 13 oktober 2000

Hier is trouwens iemand die de Yarland FV66s gekocht heeft. Hij heeft speciaal bij Timaudio gevraagd naar trafos met 230V wikkeling en 845 buizen. Hij werd eerst nml met 220V trafo's en 845 buizen geleverd maar is nu normaal gesproken met 211 buizen uitgerust.

hard maar opbouwend

quote:
alexbartels schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 01:22:
[...]

Het is altijd leuk te horen dat ik weer iemand heb kunnen verblijden :*)

Ben benieuwd hoe het op jouw set klinkt, misschien toch maar ff je Rega player digitaal koppelen
en vergelijken ;)

Hou ons maar op de hoogte >:)
Momenteel bezig met de Apollo te vergelijken met de SVDAC01.

Dit is een beetje eng :P
De SVDAC01 (hierna Diyeden wegens luiheid :P) heeft duidelijk meer detail, de Apollo klinkt wat meer laid-back. De Diyeden laat echt elk rocheltje in een stem overduidelijk horen. Van de ene kant heel mooi, van de andere kant neigt'ie wat naar kil, waar de Apollo warm blijft.
Welke van de twee mijn voorkeur krijgt ben ik nog niet uit, wat op zich al een enorm pluspunt voor de Diyeden is, aangezien de Apollo wel even 5 keer zoveel heeft gekost ;)

Mijn laptop wordt uiteraard compleet weggespeeld, maar dat spreekt voor zich natuurlijk :)

quote:
Wormaap schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 23:46:
[...]

Momenteel bezig met de Apollo te vergelijken met de SVDAC01.

Dit is een beetje eng :P
De SVDAC01 (hierna Diyeden wegens luiheid :P) heeft duidelijk meer detail, de Apollo klinkt wat meer laid-back. De Diyeden laat echt elk rocheltje in een stem overduidelijk horen. Van de ene kant heel mooi, van de andere kant neigt'ie wat naar kil, waar de Apollo warm blijft.
Welke van de twee mijn voorkeur krijgt ben ik nog niet uit, wat op zich al een enorm pluspunt voor de Diyeden is, aangezien de Apollo wel even 5 keer zoveel heeft gekost ;)

Mijn laptop wordt uiteraard compleet weggespeeld, maar dat spreekt voor zich natuurlijk :)
Kun je met jouw huidige speakeropstelling en acoustiek ook verschil horen in soundstage?
Kan me voorstellen dat de afbeelding veel losser, breder en dieper zou kunnen zijn >:)
Wat de warmte betreft moet je de SVDac01+ nog ff de tijd gunnen om in te spelen, want hij is nu gewoon nog niet op niveau.

Misschien nog even een lullige tip:
Als je nou een gordijn voor je speakers hangt als je naar de SVDAC01+ luistert heb je hoogstwaarschijnlijk hetzelfde laid-back en warm geluid als je bij je Rega Apollo hebt 8)

Grapje hoor O-)

Zó laid-back is't geluid van de Apollo nou ook weer niet :P

Qua soundstage kan ik geen grote verschillen ontdekken, morgen eens beter luisteren, want nu heb ik de kans niet meer. Wel praktisch BTW, ik kan met 1 druk op de knop wisselen tussen de DAC en de analoge output van de Apollo :) Vergelijken wordt wel nog iets lastiger doordat de DAC een dB of 3 meer output heeft dan de analoge uitgang (waar dat door komt mag Joost weten) en dat al heel snel 'gedetailleerder' klinkt, omdat't domweg harder is.

Reg. datum: 15 februari 2001

quote:
Mr. Dave schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 22:12:
Tsja, ik vind PA toch net effe iets te duur, ik heb een aantal dingen (o.a. via Ornec) besteld in China en nooit problemen gehad. Ik denk dat je bij zelf bestellen (mits je geen BTW en importheffing betaald) zo'n 30% goedkoper uit bent, dit is dan wel zonder garantie.
Ik heb nog nooit géén BTW en importheffing moeten betalen (lees: altijd wél)!!!! Ik snap niet waarom sommigen hier daar wél onderuit komen?

Reg. datum: 27 december 2006

Heb je door TNT of DHL laten bezorgen?

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

Reg. datum: 30 november 2006

na mijn debacle met CoemAudio heb ik de rekening van de invoerrechten en kosten van Fedex simpelweg geweigerd, ze hadden in hun algemene voorwaarden staan dat wanneer de geadresseerde niet zou betalen zij (Fedex) het bedrag van de invoerrechten en kosten zouden verhalen op de afzender, CoemAudio bestond inmiddels niet meer en dat was dus hun probleem; ik kreeg een credit van de eerder ontvangen rekening.

Het schijnt dat er bij verzending door TNT minder vaak sprake is van rekeningen voor de invoerrechten en kosten achteraf, let wel; het betreft hier zendingen uit het verre oosten.
Ik maak dus wel mee dat het bij zendingen uit de US met TNT ALTIJD raak is voor wat betreft de kosten :(

...any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors

Mac Pro Octa

quote:
]eep schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 13:44:
Hier is trouwens iemand die de Yarland FV66s gekocht heeft. Hij heeft speciaal bij Timaudio gevraagd naar trafos met 230V wikkeling en 845 buizen. Hij werd eerst nml met 220V trafo's en 845 buizen geleverd maar is nu normaal gesproken met 211 buizen uitgerust.
Als ik verder kijk bij yarland kom ik de volgende 2 versterkers tegen.
Pro 88SE en FV-34B III.
Die hebben beide hogere wattages dan de FV66S.
Weet iemand de verschillen (]eep)?
Zijn die gewoon heel veel duurder? zit er een ander nadeel aan?
Want anders lijken me die wel intressant.
Sol Lucet omnibus
Reg. datum: 03 juli 2000

quote:
Mud.Starrr schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 16:31:
[...]

Als ik verder kijk bij yarland kom ik de volgende 2 versterkers tegen.
Pro 88SE en FV-34B III.
Die hebben beide hogere wattages dan de FV66S.
Weet iemand de verschillen (]eep)?
Zijn die gewoon heel veel duurder? zit er een ander nadeel aan?
Want anders lijken me die wel intressant.
Dat zijn geen single ended versterkers, maar push-pull.Hierboven heeft Jeep een mooie Uitleg gegeven :)

blobber wijzigde dit bericht 17-03-2007 17:14 (7%)

Cracks appear and cobwebs creep and dust rests on the shoulders.Mirrors lie and photographs lie back and laugh...

Mac Pro Octa

quote:
blobber schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 17:13:
[...]

Dat zijn geen single ended versterkers, maar push-pull.Hierboven heeft Jeep een mooie Uitleg gegeven :)
Ah ok, bedankt en weer wat geleerd.
Reg. datum: 07 juli 2002

quote:
Jan Hoppezak schreef op maandag 12 maart 2007 @ 16:11:
die powerbuy lijkt verleden tijd maar toch wil ik binnenkort mijn nieuwe versterker gaan bestellen.
Om de portokosten uit het verre oosten te drukken en dus evenredig te delen vraag ik me af of er meer mensen zijn die wonen/werken in de buurt van Rijswijk en die ook bij Ornec iets overwegen te gaan bestellen?
Ik ga nog steeds voor de Classic 6.10 :9
Ik wil ook de binnenkort bij Ornec gaan bestellen, ik kan alleen niet kiezen tussen de Classic 6.10 of de G&W TW-2006X. Mail me anders maar even, het adres staat in mijn profiel.

Reg. datum: 06 juli 2003

@ Posstema en Jan Hoppezak.

De classic zijn populaire versterkers geworden.

Ik zag dat deze nog onder de 500,00 kost.

Bij Ornec komt ie uitgaande van invoer en BTW rond de 425,00 en 475,00 euro.

Bij Pacific Audio is die met garantie 449,00 euro dit is inclusief verzendkosten volgens mij.

Dus dan heb je voor niet al teveel geld een erg mooie versterker thuis staan waar je veel plezier aan gaat beleven.

Asus A7N8X, Athlon 2600 + @ 1913 met 512 cache, 2 maal 256 Mb Corsair XMS PC 2700 geheugen op Cas 2, 2 X 80 WD 8 Mb in Raid, Sapphire Radeon 9500 @ 9700 Pro specs met 128 Mb, mem speed 303 Mhz en Core speed 368 Mhz.

Reg. datum: 14 mei 2004

Heeft iemand ervaring met de Shanling CD-T80 CD speler?
Lijkt mij wel een interessante speler.

Hij moet gaan draaien op mijn G&W 2006.

Als iemand een beter alternatief heeft hoor ik het ook graag :)

TLer wijzigde dit bericht 20-03-2007 16:11 (11%)

Reg. datum: 05 augustus 2006

Heb ik laatst een test in what-hifi van gelezen ( slecht blad, weet het maar die fotoos zijn zo mooi)
Kreeg 4 sterren, geloof dat die een wat softe presentatie had...

Zo , net een paar onderdelen voor mijn t-amp besteld , Oil caps van obbligato , PEC carbon volume pot , panasonic fm 3300Uf ..... Word mijn eerste diy projectje :)

Trends Ta-10 rules!

Reg. datum: 27 mei 2002

Spannend! Als het goed uitpakt (het geluid dan)
ga ik je misschien wel na-apen.

@ alexbartels: is er een kansje dat je binnenkort
weer gemodificeerde dakjes aanbiedt? Deze keer
wel met verrekende heffing...

Alcatrash wijzigde dit bericht 21-03-2007 09:53 (45%)

Reg. datum: 05 augustus 2006

quote:
TLer schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:10:
Heeft iemand ervaring met de Shanling CD-T80 CD speler?
Lijkt mij wel een interessante speler.

Hij moet gaan draaien op mijn G&W 2006.

Als iemand een beter alternatief heeft hoor ik het ook graag :)
Scanner werkt niet dus hier de review overgetypt:

Shanling might not yet have the impressice pedigree of brands like arcam or roksan, but it still makes some impressive machines. The company's flagship player, the 4000 pound CD-t300, , impressed us back in september , so we jumped at the opportunity to test this model. Unfortunately, first impressions are a touch dissapointing. The cd-t80 has none of it's big brother's visual flair; it's an ordinary rectangular box next to the cd-t300's space age design. In fact , the junior player barely looks related until you spot some similarities in electronic technology - the use of valves ( dat is bijzonder :? )and the fine quality of finish. Judged on build and finish, this unit is exceptionally good. It feels like a michine from a couple of price classes higher ;( , and even makes the impressive arcam feel just a little ordinary once the price differential is taken into account. All the controls work with top-class precision, and the disc tray slides in a manner that shames the agricultural affair used in the Cyrus. Fortunately , for the homegrown brands , shanling hasn't produced the great all-rounder this exceptional build-quality threathens.

Don't get us wrong, the cd-t80 has plenty of sonic strenths: it's refined, lacking of any form of harshness , and has an organic midrange performance that isn't dissimilar to what you hear from Roksan's Kandy. Add decent detail resolution, and a large , well defined stereo image into the equation, and you see that the cd-t80 is very much a serious Cd-contender. Things don't stop here: press the 24bit/192khz upsampling button on the chunky metal remote, and the presentation improves, becoming smoother and even more fluid, while the sense of space improves dramatically with large scale classical like Mahler's symphony no.10. However there are negatives too. The player isn't the most energetic of things to start with, and the upsampling mode robs the cd-t80 of sparkle. Overall , this is a machine for those who want to chill out with sinatra or luxuriate in small scale classical. Play eminem, massive attack, or tchaikovsky, and the cyrus and roksan serve you better. Rhythmically, things are a little sloppy, while the player's punch and dynamic reach fail to match its main rivals. This Cd player needs to learn to dance.

4sterren

Trends Ta-10 rules!

quote:
Alcatrash schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 09:51:
Spannend! Als het goed uitpakt (het geluid dan)
ga ik je misschien wel na-apen.

@ alexbartels: is er een kansje dat je binnenkort
weer gemodificeerde dakjes aanbiedt? Deze keer
wel met verrekende heffing...
Als er genoeg animo is wel, ik bestel per 4 stuks anders zijn de transportkosten te hoog.
Ik hou je op de hoogte!

www.lomaxmusic.nl

@Alex: Wil je mij ook op de hoogte houden Alex? Ik heb ook wel interesse in een goede betaalbare DAC. Grondkabel wordt veel verkocht op Marktplaats e.d. (als je dit bedoelt: http://www.marktplaats.nl.../83408942-grondkabel.html ). Als het dikker (en langer) moet kun je beter hier kijken: http://www.elektro-online.nl/grondkabel%20nexans.htm

Weet iemand trouwens een betrouwbare bron voor de Trends TA-10 versterkertjes? Crafty.nl is er helaas mee gestopt.

dennis808 wijzigde dit bericht 21-03-2007 19:44 (42%)

"The things you own end up owning you." - C. Palahniuk

quote:
dennis808 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 19:20:
@Alex: Wil je mij ook op de hoogte houden Alex? Ik heb ook wel interesse in een goede betaalbare DAC. Grondkabel wordt veel verkocht op Marktplaats e.d. (als je dit bedoelt: http://www.marktplaats.nl.../83408942-grondkabel.html )

Weet iemand trouwens een betrouwbare bron voor de Trends TA-10 versterkertjes? Crafty.nl is er helaas mee gestopt.
Ok, doe ik

Reg. datum: 22 juli 2006

quote:
alexbartels schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 17:44:
[...]

Als er genoeg animo is wel, ik bestel per 4 stuks anders zijn de transportkosten te hoog.
Ik hou je op de hoogte!
Ik volg dit topic al een tijdje met veel leesplezier en ben zeer geïnteresseerd geraakt in je gemodificeerde dac. Ik draai momenteel met een Squeezbox via de dac van mijn Rotel receiver en denk dat dit stukken beter kan. Ik wil de gok wel nemen door er ook eentje bij je te bestellen. Kosten zijn nog steeds zo rond de ¤200? Wil je me berichten over de details als je zo ver bent?

edit:typo 8)7

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: