Ja en probeer het nu eens? .... ZET HEM UIT ZET HEM UIT!!!!
Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 3
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Nieuw TopicTrends Ta-10 rules!
Zo denk jij dus ook over je coax signaal naar je tv? ach, in de grond ligt toch meuk, dus wat maakt dat stukkie dan uit naar mijn tv?quote:sebastius schreef op zondag 18 februari 2007 @ 22:08:
Powercables vervangen? Kom op zeg. In je muur zit het goedkoopste stuk VDE ellende dat je maar kunt vinden. Dan maakt die 1,5 meter ook niet meer uit.
Als je het nut ervan wil discussieren, open je maar je eigen topic!
Ik denk dat die powercables gewoon degelijk zijn en straight to the point, maar heeft iemand hier ervaring mee met deze kabeltjes?
ps. robert, bedankt voor je steun
Sonus Faber | Arcam | Nordost | Velodyne
Ik heb net een foto gemaakt van mijn DIY filter, maar mijn nieuwe laptop wil niets van mijn telefoon accepterenquote:robert1325 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 20:55:
Barry , weet je misschien een simpele goede DIY filter ? Geschikt voor een beginnend DIYer?
Jeep:
Nogal druk laatste weken (school) en volgende week op vakantie naar Schotland, mijn excuses voor het lange wachten
In grote lijnen komt het er op neer dat ik mijn Sony SCD-XB780 QS een intern netfilter heb gegeven.
Benodigde onderdelen:
2x 3300pF (C1)
2x 1000pF (C2)
3x 0,22uF MKT/MKP
4x 3,7mH waarvan de R 510kOhm is.
Ben je voor 10 euro klaar, terwijl de schakeling niet onderdoet voor zo'n G&W filter. G&W gebruikt misschien wel dezelfde soort schakeling, maar wel voor 6 contacten! Bij zelfbouw doe je dat niet en maak je een filter per contact. Daarnaast kun je zelf bepalen welke componenten je uitkiest, zo heb ik de C's allemaal als MKP uitgevoerd.
Inderdaad de Classic 8.0B. Prachtig apparaat, zowel van binnen als buiten.quote:PHiXioN schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 12:05:
[...]
http://www.ornec.com/prod...sic_8.0B_Power_Amplifier/
??
Zo te zien een monoblok.
De spec's van Ornec zijn nogal onduidelijk, maar het is gewoon een stereo eindversterker.
Kijk die afwerking:

In het geheel (let op de dikke frontplaat):

De binnenkant:

Zo te zien een zware ringkern, 40.000uF aan CAPS, Nichicon condensators en mooie connectoren.
Ik wil zo'n ding wel eens proberen, lijkt mij echt veel bang for buck!
Klinkt het iets beter met het filter? Met mijn vaders MIT kabels ( power-cord/filters) klinken mijn squeezebox en de t-amp een stuk rustiger in het hoog.
Trends Ta-10 rules!
Ik heb geen idee, ik ben momenteel versterker- en speakerloosquote:robert1325 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 23:52:
Barry,
Klinkt het iets beter met het filter? Met mijn vaders MIT kabels ( power-cord/filters) klinken mijn squeezebox en de t-amp een stuk rustiger in het hoog.
Ga er in ieder geval maar vanuit dat er iets veranderd, dat had ik ook met het vervangen van de groepenkast. Het verschil is echter minimaal, maar het kan net dat beetje verschil maken, waardoor je meer van de muziek geniet. Of het psygisch is laat ik even over aan de rest, maar ik denk het in ieder geval niet.
Ik heb zelf het idee dat ik meer in de richting van buizen moet gaan zoeken.
Ik ga me maar eens inlezen, en vooral dit topic bijhouden.
Als iemand een tip heeft voor bij bovenstaande speakers hoor ik het graag.
Ze willen wel aardig wat vermogen hebben!
Liever geen buizen op B&W, die zijn al warm van zichzelf.quote:Mud.Starrr schreef op maandag 19 februari 2007 @ 00:49:
Ik ben niet tevreden met mijn Rotel RA-06 in combinatie met mijn B&W matrix 3 speakers.
Ik heb zelf het idee dat ik meer in de richting van buizen moet gaan zoeken.
Ik ga me maar eens inlezen, en vooral dit topic bijhouden.
Als iemand een tip heeft voor bij bovenstaande speakers hoor ik het graag.
Ze willen wel aardig wat vermogen hebben!
Nee jij bent lekker bezig, een afgeschermde coaxkabel met een onafgeschermde stroomkabel vergelijkenquote:Daklem schreef op zondag 18 februari 2007 @ 22:30:
[...]
Zo denk jij dus ook over je coax signaal naar je tv? ach, in de grond ligt toch meuk, dus wat maakt dat stukkie dan uit naar mijn tv?Goed onderbouwde mening heb je!
Cracks appear and cobwebs creep and dust rests on the shoulders.Mirrors lie and photographs lie back and laugh...
Dat is heel wat anders. 50hz laat zich niet meer beïnvloeden, dat rammelt gewoon door. Op de coax staan heel veel hoogfrequent signalen en DIE zijn wel te beinvloeden.quote:Daklem schreef op zondag 18 februari 2007 @ 22:30:
[...]
Zo denk jij dus ook over je coax signaal naar je tv? ach, in de grond ligt toch meuk, dus wat maakt dat stukkie dan uit naar mijn tv?Goed onderbouwde mening heb je!
![]()
Als je het nut ervan wil discussieren, open je maar je eigen topic!
Ik denk dat die powercables gewoon degelijk zijn en straight to the point, maar heeft iemand hier ervaring mee met deze kabeltjes?
ps. robert, bedankt voor je steun
Degelijke stroomkabels, daar ben ik het mee eens. Maar dan vanuit een brand-veiligheids-perspectief, en niet om je geluidskwaliteit merkbaar/meetbaar omhoog te krijgen.
Ik neem aan dat je nog niet eens even voor de grap met een spectrum analyser (of een scoop) hebt gemeten wat voor straling er in de lucht hangt, ongeacht of je nu een afgeschermde voedingkabel gebruikt of niet? Lampje aan? 50hz. TV aan? 50hz. Stekker verkeerd om (fase en nul omgedraaid)? 50 hz en nog meer ellende. Jezelf meten? Je bent zelf ook een onwijze antenne voor die 50hz. Zodra je buurman z'n boormachine/oude stofzuiger aanzet? Hoppakee.quote:robert1325 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 22:20:
die power-cables lopen vaak langs je speaker kabels en je interconnect, ook vlakbij je apparatuur...
Je hele lichtnet is één grote antenne voor storing. Dat is niet erg, daarvoor zitten er goede filters in je apparatuur. Audiosignalen (je interconnects en dergelijke) zijn afgeschermd, en speakerkabels hebben nauwelijks tot geen waarneembare/meetbare last van die storing, omdat die storing zoo klein is dat het niet in staat is je conussen te bewegen/te beinvloeden.
sebastius wijzigde dit bericht 19-02-2007 10:06 (29%)
Ja en probeer het nu eens? .... ZET HEM UIT ZET HEM UIT!!!!
[...]
Degelijke stroomkabels, daar ben ik het mee eens. Maar dan vanuit een brand-veiligheids-perspectief, en niet om je geluidskwaliteit merkbaar/meetbaar omhoog te krijgen.
[quote]
Gast! Jij begint te bazelen over verbetering van geluidskwaliteit bladiebla. Ik heb het daar niet over! dus laten we pls geen kabeldiscussie hier gaan houden, wat ik dus ook al eerder in dit topic zei.
Ik weet wat stroomkabels kunnen doen en wat ze vooral niet doen.
Het enige wat ik vraag (en nog eens herhaal) is of iemand ervaring met stroomkabels van Ornec heeft.
Sonus Faber | Arcam | Nordost | Velodyne
Tja ik vind dat dus tegenvallen, of heb ik gewoon een hele slecht combinatie?quote:Barry schreef op maandag 19 februari 2007 @ 03:02:
[...]
Liever geen buizen op B&W, die zijn al warm van zichzelf.
Ik heb die rotel aangeraden gekregen juist omdat de B&W's zo warm zouden zijn.
Ik vind kwa klankkleur mijn vorige combi mooier (Eltax Millenium 500 + Marantz Model 2015).
Verder is alles in voordeel van de B&W's natuurlijk, alleen kon die Marantz ze helaas niet aan.
Verwacht geen diepe bas maar wel een heel mooi midden en hoog , het laag is gewoon strak.
Als je een buizen pre koopt kan je misschien ook wat meer warmte in je set brengen
robert1325 wijzigde dit bericht 19-02-2007 14:37 (11%)
Trends Ta-10 rules!
quote:
Dat jij nog leeft zeg! Hoe ist het met jou dan?
MacBook Pro 2.4 GHz Core 2 Duo (4 MB cache), 4 GB DDR2, 320 GB HDD @ 7200 RPM
Een buizen voorversterker heb ik ook aan zitten denken ja.quote:robert1325 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 14:35:
Dat buizenversterkers "te warm" klinken is een ouderwetse gedachte, er zijn heel veel nieuwe buizenversterkers die net zo "kil" klinken als een Solid state.... Mijn pa gebruikt twee 25 watt 300B Monoblokken met zijn B&W 801 s2... dit gaat heel goed.
Verwacht geen diepe bas maar wel een heel mooi midden en hoog , het laag is gewoon strak.
Als je een buizen pre koopt kan je misschien ook wat meer warmte in je set brengen
Ik mis vooral het midden, het hoog is prima.
Bassen zijn diep en strak, zouden van mij wel ietsje meer naar voren mogen komen.
Reg. datum: 12 februari 2004
Ik heb ze momenteel te koop!quote:tonysettanta schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 17:11:
[...]
je hebt gelijk mn adres staat er niet op, maar ik heb meen ik op deze site gelezen
dat de leisure 3 toch een stuk beter is, en ik weet op het moment nog niet
wat de vm 3 kost. ik zal eens gaan zoeken, of weet iemand waar ze te koop zijn
en wat ze nu kosten?
www.tweakers.net/gallery/107938/sys
Xander2000 wijzigde dit bericht 20-02-2007 13:37 (88%)
Op 18dB zal dat geen problemen opleveren!quote:JTB81 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 08:13:
woofer -12dB,tweeter -18dB
DIY - klinkt smerig, maar is het niet ;-)
Trends Ta-10 rules!
Reg. datum: 06 september 2006
Ik heb voor mijn studiootje de orginele t-amp gekocht om ff te proberen, klinkt i.d.d. verbazingwekkend goed maar in enkele hifi.nl kritieken kan ik wel in meegaan. De bas klinkt niet zo lekker strak en gedefinieerd als mijn G&W TW-2006 een beetje wollig eigenlijk. Heb de T-amp op verschillende speakers kunnen uitproberen en er een zwaarde voeding achter gegooid en sta nu in dubio om de Trends TA-10 voor mijn studiootje aan te schaffen omdat deze nog veel beter zou kinken.
Robert, ben jij tevreden over het laag uit je Trends?
b.t.w. Mijn G&W begint trouwens steeds beter te spelen, in het begin vond ik de versterker wat kil klinken maar dat is nu na een paar maanden inspelen wel anders.... dus voor mij (voorlopig nog ff G&W rules!)
Als je naar een wat diepere laag zoekt zou je Charlize kunnen uitproberen ( www.diyparadise.com)
Trends Ta-10 rules!
Dat denk je maar. Je hebt open baffles, dus het rendement zakt als een baksteen (6db per octaaf in het laag (afhankelijk van je baffle))quote:robert1325 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 16:29:
Ik heb 96db/8ohm speakers
voodooless wijzigde dit bericht 20-02-2007 16:52 (5%)
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Trends Ta-10 rules!
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.