Reg. datum: 16 februari 2007
Nes wijzigde dit bericht 16-02-2007 15:12 (5%)
GoT Index » Werk en Inkomen » Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 4)
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last
[Nieuw Topic]Nes wijzigde dit bericht 16-02-2007 15:12 (5%)
Ik zou in jouw geval voor ten minste 1800 euro bruto gaan, dat moet toch wel te behalen zijn, maar daarnaast ook gaan studeren (HBO Informatica). Wellicht wil je nieuwe werkgever je wel (deels) tegemoetkomen in de studiekosten. Met deze opleiding op zak kun je vast ook redelijk snel gaan groeien met je salaris. Want 1700 bruto op je 36ste is eigenlijk wel erg weinig.quote:Nes schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 14:18:Leeftijd: 36
Ik wil (m.b.v. gedateerde en recente certificaten) van de administratie naar ICT-support/beheer en ik heb binnenkort intake/sollicitatiegesprekken. Het zal wel iets worden van medewerker helpdesk/support/servicedesk. Ik heb geen flauw idee wat mijn salarisindicatie kan zijn. Als ik het forum zo even snel bekijk zal ik er zeer waarschijnlijk op achteruit gaan en daar bovendien meer voor moeten werken. Wie heeft er advies m.b.t. salarisindicatie?
Opleiding: Mavo/Havo
Opleiding 2001/2002: MX.1 + Basis-AMBI + HX.1 + HSB.1
Opleiding 2006/2007: ITIL Foundation + MCP 20-270
Werkervaring: géén(!) ICT-werkervaring+ 6 jaar administratieve werkervaring
![]()
Laatste functie: Administratief Medewerker
Vakantiegeld: 1700
Vakantiedagen: 20
13/14e maand of winstuitkering: 1200
Werkweek: 34 uur
Maand salaris(bruto): 1700
Je werkweek zal vermoedelijk 40 uur gaan bedragen en het aantal vakantiedagen omhoog gaan. Tja, het salaris, moeilijk. Ik zou gewoon 2100 vragen en kijken wat ze zeggen. Als ze dat teveel vinden kun je erop wijzen dat je geen leaseauto hebt (of wel?). Eigenlijk denk ik dat je er in het begin niet of nauwelijks op vooruit gaat, maar dat je, eenmaal in de ICT, wel meer toekomstmogelijkheden krijgt, afhankelijk van je ambitie, certificaten, ervaring, opdrachten en dergelijke.quote:Nes schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 14:25:
Ik wil (m.b.v. gedateerde en recente certificaten) van de administratie naar ICT-support/beheer en ik heb binnenkort intake/sollicitatiegesprekken. Het zal wel iets worden van medewerker helpdesk/support/servicedesk. Ik heb geen flauw idee wat mijn salarisindicatie kan zijn. Als ik het forum zo even snel bekijk zal ik er zeer waarschijnlijk op achteruit gaan en daar bovendien meer voor moeten werken. Wie heeft er advies m.b.t. salarisindicatie?
grun
Laatste inkomen (administratie) was 1700 bruto bij (maar) 34uur en dat is omgerekend 2000 bij 40uur. Dat is denk ik redelijk voor in de administratie (met mijn leeftijd) maar voor een ICT-job niet. Maar goed als ICTstarter (op leeftijdquote:Vinod schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:25:
[...]
Ik zou in jouw geval voor ten minste 1800 euro bruto gaan, dat moet toch wel te behalen zijn, maar daarnaast ook gaan studeren (HBO Informatica). Wellicht wil je nieuwe werkgever je wel (deels) tegemoetkomen in de studiekosten. Met deze opleiding op zak kun je vast ook redelijk snel gaan groeien met je salaris. Want 1700 bruto op je 36ste is eigenlijk wel erg weinig.
Wel een erg late switch zeg.
Och, ik was 45 toen ik in de ICT verzeild raakte, begonnen met 3000 gulden (+ auto) en nu zit ik op >3000 euro (+ auto).quote:Nes schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:43:
En yeap idd zeer late switch, laten we het maar houden op omstandigheden en 'ff'' de weg kwijt geweest zijn
grun
Wat ik vooral niet wil is dat mijn salarisindicatie dusdanig afschrikt dat ze gaan voor een veel jongere en veel goedkopere pas afgestudeerde MBO-er Informatica met (wél) relevante werkervaring en met (wél) een 'regulier/normaal' ICTarbeidsverleden. Kortom de vraag is: is de schaarste op de ICT-beheermarkt dusdanig dat ik, ondanks mijn gebrek aan relevante werkervaring, een indicatie van 2100 kan opgeven?quote:grun93 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:28:
[...]
Je werkweek zal vermoedelijk 40 uur gaan bedragen en het aantal vakantiedagen omhoog gaan. Tja, het salaris, moeilijk. Ik zou gewoon 2100 vragen en kijken wat ze zeggen. Als ze dat teveel vinden kun je erop wijzen dat je geen leaseauto hebt (of wel?). Eigenlijk denk ik dat je er in het begin niet of nauwelijks op vooruit gaat, maar dat je, eenmaal in de ICT, wel meer toekomstmogelijkheden krijgt, afhankelijk van je ambitie, certificaten, ervaring, opdrachten en dergelijke.
Zo dus ik heb nog ff te gaanquote:grun93 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:55:
[...]
Och, ik was 45 toen ik in de ICT verzeild raakte, begonnen met 3000 gulden (+ auto) en nu zit ik op >3000 euro (+ auto).
Dat was in 1998, toen ze iedereen aannamen die het woord Millenium goed kon spellen.quote:Nes schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 16:54:
Zo dus ik heb nog ff te gaanMaar: "3000 gulden (+ auto)", over welke periode praten we dan en met welke certificaten stroomde je de ICT in? (En welke richting?)
grun
OK ja in 1998 spelde ik "Milenium", met 1 " L "dus, daar ging het foutquote:grun93 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 18:00:
[...]
Dat was in 1998, toen ze iedereen aannamen die het woord Millenium goed kon spellen.
Spel het ook maar snel met een extra N, Millennium, want anders ga/ging je dubbel in de foutquote:Nes schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 19:37:
[...]
OK ja in 1998 spelde ik "Milenium", met 1 " L "dus, daar ging het fout
Niet M0kkuh!, lekker W0kkuh!!
Ik weet dat de markt goed is ja, ben ook 2 keer benaderd door 2 andere bedrijven, waarvan 1 met een heel goed aanbod.quote:-W0kk3L- schreef op zondag 18 februari 2007 @ 22:40:
Je nadeel is je werkervaring. 1,5 jaar is nog niet veel. Je voordeel is je opleiding (hoewel ik ook een eind gekomen ben met enkel een MAVO diploma). Laat ze zelf met een goed aanbod komen, en kijk of het je wat lijkt. De markt voor ICT'ers is momenteel goed, dus ze mogen ook best wat bieden.
Niet M0kkuh!, lekker W0kkuh!!
GPR?quote:Griffin2k schreef op zondag 18 februari 2007 @ 21:43:
Leeftijd: 24
Opleiding: Hogere Informatica
Werkervaring: 1,5 jaar
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Process Coordinator (ITIL - incident, problem, change)
Laptop: Nee
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: -
GSM: Ja
Auto: Ja, met tankpas
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: paar kleine dingen + opleidingen
Werkweek: 40 uur
Maand salaris(bruto): 2050
Krijg volgende maand mijn vaste contract en dus nieuw aanbod loon etc.
Waarvoor zal ik moeten gaan qua loon?
GPR ja... kan je zien aan dat verschrikkelijke afgeronde 2050quote:tuuterdetuut schreef op maandag 19 februari 2007 @ 16:48:
[...]
GPR?
Zullen ze wel met de standaard aanbieding van 2250 komen en met een beetje mazzel 2350. Jouw de keus of je dat genoeg vindt.
Doordat ik een leer-/werktraject heb gedaan en meteen na mijn Gymnasium ben begonnen als netwerk-/systeembeheerder. Ik heb naast mijn werk dus deeltijd Hogere Informatica gestudeerd en afgerond.quote:FaceDown schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 11:20:
@ Bollie: Hoe kun je nou 9 jaar ervaring hebben als je 26 bent en HI gestudeerd hebt? Volgens mij kun je op z'n vroegst die studie afronden op je 21e / 22e en dus hooguit 5 jaar ervaring hebben (tenzij je deeltijd HI hebt gedaan).
.Quod me nutrit me destruit.
Kickin' your own ass is harder then you think!
*knip* Offtopic gebabbel over auto's hoort niet thuis in dit topic.quote:thamoosio schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 20:03:
Auto: Ja, vrije keuze
Rukapul wijzigde dit bericht 20-02-2007 20:16 (36%)
SPECS Workstation - Er is geen mooier leven dan dat van een Tweakende Tweaker! :)
Ten eerste: heb je al salarisonderhandelingen gehad? Zo ja, dan ben je nu redelijk laatquote:kellhus schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 11:35:
Even een korte vraag. Ik ben onlangs van Systeembeheer naar Teamleader Systeembeheer gegaan (bij een ISP, ca 12 mensen, Windows & Unix). Momenteel krijg ik ¤2700, maar gezien de uitbreiding van verantwoordelijkheden die deze functie met zich meebrengt lijkt het me reëel als dit omhoog gaat. Heeft iemand in een soortgelijke functie een idee wat ik zou kunnen vragen?
Ik ben 26 jaar oud, 5 jaar werkervaring vanuit mijn vorige functie en geen relevante management opleiding. Vanaf maart begin ik hier overigens wel mee.
Wist ik veel dat ze ook nog een tweelingzus had... :p
Dit topic is gesloten. ![]()
GoT Index » Werk en Inkomen » Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 4)
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea