Hoofdcategorieën
Topicacties

Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 14

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 33 34 35 36 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 24 februari 2007

hallo tweakers
ik heb mijn pc nu 3 jaar en hij wordt sloom :(
ik zat te denken aan een update, of is het beter om een hele nieuwe pc samen te stellen?

Huidige specs:

Processor: AMd Alhlon xp 3200 2200 MHz
Videokaart: NVIDIA® GeForce™ FX 5600
Moederbord: ASUSTeK A7N8X-LA
Geheugen: DDR SDRAM 512MB PC2700
Harde schijf: 120gb
Voeding: 250watt
Drives?: dvd16x en dvd-writer4x
behuizing: standaart hp kast

Gebruikdoeleinden:

vooral gamen downloaden en muziek afspelen

doel: een snelere pc die de nieuwe games aankan

Budget:400euro

gr DoubleMX

Reg. datum: 25 oktober 2004

Alles wat je hebt is vrij oud, ik zou daar geen geld meer in steken. Wat je imo het beste kunt doen is een beetje doorsparen en dan een nieuw systeem in elkaar zetten.

Dikke vette fratsen. Dat scheelt

Acties:

Door: RoD
Moderator PMD / TCM / PowerMod
Reg. datum: 14 september 2004

Inderdaad, beetje hetzelfde verhaal als bij nighthawk04nl. Je kunt voor dat bedrag nog wel een tussenoplossing verzinnen, maar ik zou toch nog eventjes doorsparen voor een leuke C2D set. Persoonlijk vind ik het zonde om dat systeem nog te upgraden.

dus wat ik nodig het is een nieuw moederbord een videokaart en een C2D procesor

gr DoubleMX

Acties:

En DDR2 geheugen en een zwaardere voeding, als je voor een C2D set gaat. Maar ik zou eerst even doorsparen.

ik heb een nieuwe update 'bedacht'

Intel Core 2 Duo E6300 1.86GHz FSB1066 2MB OP=OP! Box € 169.00
Intel DP965LTCK iP965, SATA2, GLAN, 6CH Bulk € 101.00+
Club3D Videokaart PCI-e GeForce 7600GT 256MB GDDR3 2xDVI/HDTV € 115.50
Corsair 1GB DDR2 SDRAM PC5300 CL4.0 Value € 65.00
Cooler Master Powersupply RS-430-PCAP Extreme Power 430W € 43.00+
totaal: 493.50

ik zat alleen te twijfelen aan:
1 de voeding kan dit goedkoper?
2 het geheugen moet dat niet 2x 512mb zij
3 de video kaart is dit een goede kaart voor deze prijs?.

4 of hebben jullie een betere combinatie binnen 480 euro?

ik heb mijn budjet wat opgekrikt omdat ik ook nog wat krijg voor mijn oude systeem

Modbreak:
Het upgrade-topic is geen taxatietopic :o.

gr DoubleMX

Thandor wijzigde dit bericht 25-02-2007 19:06 (12%)

Reg. datum: 21 oktober 2004

geen idee wat je er voor krijgt.
Maar budget-systemen kosten al snel 250 euro of meer. Daar kan jouw systeem best mee vergeleken worden.

Dus meer dan 100 euro moet toch makkelijk lukken.

Over je systeem: Je kan ook voor AMD kiezen.
Als je niet veeleisend bent qua moederbord (dus niet gaat overclocken, geen 6 sata-poorten wil), dan kom je een stuk goedkoper uit (want moederborden zijn gewoon goedkoper). En ongeveer even snel tov een E6300.
Denk dan aan de athlon 4600X2.

Kies je voor de 4400X2, dan kan je wellicht een 1950pro videokaart betalen, deze presteert een stuk beter.

Acties:

Ik ben het eens met Quacka wat betreft de keuze voor AMD en daarbij de X1950Pro. Je systeem is zo meer in balans als je vooral games gaat spelen.

is sarcasminist
Reg. datum: 25 november 2005

Huidige specs:
*Ram:1536 MB (PC3200 DDR SDRAM) 3x512MB
*CPU: Intel Pentium 4, 3000 MHz (15 x 200Mhz) prescot socket 478
*Video kaart: RADEON 9550 256 MB
*Harde schijf: 160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100
*Moederbord: MSI MS-6747 (Medion OEM)

Gebruiksdoeleinden:
Vooral Gamen en een beetje op GoT rondstruinen.

Budget:
€200 vind ik wel een goed bedrag maar het mag natuurlijk ietsje omhoog.

Mijn idee:
Ik zat te denken een S-ATA RAID controller aan te schaffen en dan 2 schijven in RAID0 te zetten zodat de games wat sneller laden.
Deze Raid controller zou het dan worden.

Ik hoop dat ik dit een beetje goed heb gedaan en als er meer info nodig is zal ik die natuurlijk geven.

pssst geld kopen?

AMD ATI

Kan je mobo Dual Channel aan? Ja, je mobo heeft Dual Channel support. Trek dan 1x 512MB eruit of wissel alles om voor 2x 1GB.
Als je bij 2x 512MB blijft kan je misschien nog een 7600GT (of 7600GS) AGP plaatsen zodat je games (welke eigenlijk?) sneller zijn.

Saturnus wijzigde dit bericht 25-02-2007 16:02 (54%)

Zoekt JBL EC25/EC35 Black
De topicgenerator is kapot. Doneer nu 5 euro per maand en geef de HK een kans op overleven!
Mijn pinguins eten Apples.

quote:
DR161 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 15:58:
Huidige specs:
*Ram:1536 MB (PC3200 DDR SDRAM) 3x512MB
*CPU: Intel Pentium 4, 3000 MHz (15 x 200Mhz) prescot socket 478
*Video kaart: RADEON 9550 256 MB
*Harde schijf: 160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100
*Moederbord: MSI MS-6747 (Medion OEM)

Gebruiksdoeleinden:
Vooral Gamen en een beetje op GoT rondstruinen.

Budget:
€200 vind ik wel een goed bedrag maar het mag natuurlijk ietsje omhoog.

Mijn idee:
Ik zat te denken een S-ATA RAID controller aan te schaffen en dan 2 schijven in RAID0 te zetten zodat de games wat sneller laden.
Deze Raid controller zou het dan worden.

Ik hoop dat ik dit een beetje goed heb gedaan en als er meer info nodig is zal ik die natuurlijk geven.
Dat helpt geen reet, om maar met de deur in huis te vallen.

De 9800pro staat niet eens meer in de videokaart-vergelijking. Jouw 9550 is een stuk slechter.
http://www23.tomshardware...;model2=541&chart=196
Ik heb hem maar vergeleken met de 6600, dat zal aardig in de buurt komen. (6600 is denk ik toch nog beter dan jouw kaart).
De vraag is of jouw processor de snellere AGP-kaarten bij kan benen.
Ik denk dus dat je beter kan gaan sparen voor een betere upgrade.

edit:
Overigens is het wellicht wel een goed idee om alvast sata-schijven te halen, als je toch al van plan bent om harde schijven te vervangen. Dat is beter dan IDE-gevalllen kopen. Maar voor de snelheid maakt het niet uit.

Quacka wijzigde dit bericht 25-02-2007 16:10 (7%)

Acties:

Het is handiger om te weten wat de specifieke game-eisen zijn. Daar kan nogal wat verschil inzitten. In ieder geval is de videokaart inderdaad erg traag.

is sarcasminist

Ok ik ga mn videokaart upgraden en zo'n sata controller halen zodat ik iig mn oude schijf weer kan gebruiken.

pssst geld kopen?

Reg. datum: 05 juli 2006

quote:
DR161 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 19:48:
Ok ik ga mn videokaart upgraden en zo'n sata controller halen zodat ik iig mn oude schijf weer kan gebruiken.
Is het wel zo verstandig om een Sweex controller te halen?

is sarcasminist

quote:
hello_moto schreef op zondag 25 februari 2007 @ 20:17:
[...]

Is het wel zo verstandig om een Sweex controller te halen?
In een review productsurvey hier op tweakers deed hij het wel goed.
Mijn oude systeem was kapot en heb nu die van mijn pa waar mijn graka en geheugen in zit.
Het enige verschil is de harddisk controller eigenlijk en ik zou graag bij mijn gegevens willen :+ .

EDIT:http://tweakers.net/productsurvey/81124 deze dus

DR161 wijzigde dit bericht 25-02-2007 20:45 (13%)

pssst geld kopen?

ik heb trouwens een conceptronic-kaartje. Die is even duur ongeveer en werkt ook prima.
Dus geen probleem hoor.

Acties:

Dat Sweex ding is voor dit soort doeleinden prima. Doet zn werk wel :)
* RoD overweegt ook om zo'n ding te halen.

[EU]Amafi
Reg. datum: 23 maart 2005

quote:
RoD schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 01:55:
C2D setup lijkt me een goeie voor dat budget. Voor jou eisen voldoet een X1950Pro/7900GT als videokaart prima. Daarbij kun je een E4300 nemen (als je wilt overklokken) icm 2GB PC6400 geheugen, of een E6x00 met PC5300 RAM (als je niet of nauwelijks wilt overklokken).
Moederbord zou je de DS3 van Gigabyte kunnen nemen. Prima bordje en er kan ook aardig mee overgeklokt worden. Doe er een 450W voeding voor de toekomstige DX10 kaarten bij en je bent klaar.

Let er wel even op dat bij de nieuwere moederborden maar weinig IDE kanalen zitten. Aangezien je een IDE schijf hebt en waarschijnlijk ook wel wat opticals, lijkt het met zinvol om er even goed op te letten.
Ben aan de hand van deze reactie nog even door wezen spitten. Ben niet echt een overklokker en E6600 is standaard al goed maar die gooien we dan wel een stukje omhoog omdat dat geen probleem geeft.
Rond deze processor wordt dan ook de rest van mijn PC opgebouwd.
Omdat ik niet al teveel ga overklokken is voor mij Kingston ValueramPC5300 2GB ram de keuze.
Qua video kaart ben ik overdonderd door de keuze. X1950pro heeft nog eens 10 broertjes met dezelfde naam. Ik ga in dit geval voor de Sapphire X1950 pro 1400Mhz.

Qua moederbord ben ik nog wel erg aan het twijfelen. Zoveel keuze en voor mij maakt het niet zoveel uit. Er moet een IDE schijf op passen en mijn IDE DVD brander. Maar dat past overal wel op.
SATA heb ik ook niet zoveel poorten voor nodig. Ik bouw geen server ofzo. Maar ik wil wel een degelijk moederboard dat dual channel ondersteunt en een beetje rap is.
Door alle keuze zie ik door de bomen het bos niet meer. Ga dus denk ik voor de aangeraden Gygabite DS3, maar das meer omdat ik het zelf niet snap. En dan geef ik maar meer geld uit. Maar weet dan wel dat het goed is.

Of heeft iemand voor mijn eisen dan een betere keuze?

E6600, DS3 gigabyte, 2GBkingston, Sapph X1950Pro, Seagate 320GB7200.10

Acties:

De Gigabyte DS3 is een prima bordje met alle basic features. En je kunt er ook nog gemakkelijk wat mee overklokken. Bij het kiezen van een moederbord moet je eigenlijk eerst kijken naar welke chipset je wilt, maar ik denk dat je met de DS3 een goede keuze doet. Heeft alles wat jij nodig hebt en geen overbodige features waardoor je geld teveel uitgeeft.

Reg. datum: 06 augustus 2005

Ik wil ook graag advies!
• Geef een compleet overzicht van je huidige specs (dus geen linkje naar een specs pagina of een verwijzing naar je sig).

AMD Athlon 64 3000+ (Venice Core S939) @ 2430MHz
ATi Radeon 9800pro
1GB Corsair ValueSelect (2*512) DDR
250GB Western Digital SATAII 16MB ding

• Geef aan wat je zoal met je PC doet (Office? Gamen? Leechen? Renderen?).
School, downloaden (incl. PAR+RAR.. duurt lang!), en ik heb Media Center met de TV altijd aan, wat ook nogal wat cpu-verbruik trekt. Af en toe ook nog wel gamen, maar sinds ik mijn wii heb is dat minder.

• Geef aan wat er naar jou mening mis met of mist aan jouw systeem (Traag? Slechte graphics? Verouderd?).

PAR'ren na het downloaden duurt lang. Terwijl ik dat doe kan ik ook gewoon weinig anders doen omdat dat dan traag gaat.
Ook media center met de tv-kaart trekt al gauw 10-20% van het cpu-verbruik.
Ik draai ook vista en merk toch wel dat dat minder soepel werkt dan op xp.

• Geef aan wat je zelf hebt bedacht (AMD of Intel? Extra geheugen? Nieuwe videokaart?). Liefst ook met prijzen en de shop waar je het zou willen bestellen.

Ik dacht aan een nieuwe processor misschien. Dual core, omdat ik toch vaak 2 zware dingen tegelijk doe. Daarbij denk ik aan een AMD Opteron 165 (ik ben van plan te gaan overclocken)... Deze is S939 waardoor ik niet hoef over te stappen op AM2 of 775. Misschien heeft dat ook wel helemaal geen zin en is het mijn geheugen dat tekortschiet. Misschien toch maar 2GB dan? En evt. DDR2?
Soms denk ik ook wel aan een nieuwe videokaart omdat deze verouderd is, maar deze werkt eigenlijk nog prima.

• Geef aan hoeveel je ongeveer wilt uitgeven. Anders heeft het voor ons weinig zin om advies te geven.

200 euro zou leuk zijn.

Raden jullie mij een nieuwe processor aan of geuheugen? En moet ik naar AM2/775 of toch maar op 939 blijven?

C2D E4300 - GA-P35-DS3 - 2*1GB OCZ PC6400 - X1950 Pro

Acties:

Ik denk dat het bij het parren/rarren je vooral de cpu als bottleneck hebt, dus een snellere zou geen overbodige luxe zijn. Als je weinig wilt uitgeven is een goed overklokbare Opteron wel een goede keus.

Reg. datum: 15 oktober 2002

Ik moet in de vrienden/familie kring 2 upgrades doen. De eerste klacht was het het heel traag laden met (simpel) videobewerken. Veel HD geratel etc en heel traag met afsluiten van het programma enzovoorts. dus dachten ze aan een nieuwe HD. Ik zei dat het beste was om wat geheugen bij te prikken (klinkt namelijk erg als swappen) Geen tijd gehad om eens naar de computer te kijken, maar het er ooit eens achter gezeten en het is zoiets als een P4 2.6 ghz. Ik dacht aan 1 GB value geheugen daarin.. Goede keuze? Gewoon om het beestje wat op te krikken.

Eigenlijk precies hetzelfde probleem voor iemand anders. Daar heb ik wel achter de computer gezeten en het was een Athlon 2500. met 256 MB geheugen erin en omdat de onboard kaart daar nog eens 64 mb vanaf snoept blijft er voor een XP systeem niet erg veel over (het ding start baggertraag op). Dus ik wil nu een bestelling doen voor beide en dus 2 keer 1 GB RAM kopen. Of is voor de 2e computer een beetje overkill en volstaat 512 eigenlijk ook makkelijk? Mijns inziens maakt het qua prijs eigenlijk niet heel veel uit en kan je beter voor de gieg gaan.

Ben niet meer zo thuis op hardware gebied, maar kan ik gewoon DDR RAM erin gooien? hoogstwaarschijnlijk wel toch?

edit:
Op computer #1 wordt wat videobewerken gedaan, maar geen nieuwe Spielberg en dergelijke :p
Op computer #2 wordt een beetje internet, muziek downloaden filmpje kijken etc gedaan

ZaZ wijzigde dit bericht 27-02-2007 01:03 (7%)

Mijn lieve sexy vrouw!
Reg. datum: 18 februari 2003

@ZaZ,

Hoeveel geheugen zit er standaard in die eerste pc?
Als er al 512 in zit, met plek over voor een dimmetje erbij, zou ik eerder gaan voor een bestelling van 2x 512MB.
Waarbij pc 1 1GB heeft en pc 2 700MB effectief.
Voor sommige mensen moet je het niet onnodig duurder gaan maken mits het maar een euro of 10 zal schelen.
Dit soort dingen ook altijd bespreken en onderbouwen waarom ze bijvoorbeeld 1GB nodig hebben voor dat bedrag meer.

Daarnaast zou ik voordat je gaat bestellen toch eens bij beide pc's met Taskmanager kijken wat nu het werkelijke geheugen gebruik is. Alhoewel ik me kan voorstellen dat pc 1 aan het swappen is.
Een snellere HDD haalt dan ook veel minder uit dan 1GB aan geheugen in de pc.

@MilaNL,
Net als hierboven zou ook jou bij het Rarren/Parren eens je taskmanager bij moeten houden.
Kijken wat de CPU en geheugen doet.
Overigens denk ik ook dat je CPU de bottleneck is. Rarren/parren voor zover ik weet gebruikt toch altijd 100% alhoewel het misschien eens aan te bevelen is om te zoeken bij de instellingen van dat programma of er een optie is dat laten we zeggen maximaal 50% van je CPU op neemt.
Als je dan lang bezig bent met bovenstaande is het niet zo'n probleem wanneer je nog andere dingen kunt doen.
Daarnaast met het weinige gamen zou ik als ik jou was ook geen nieuwe grafische kaart halen. Ikzelf (bladzijde 2 van dit topic) ga uiteindelijk voor een X1950pro AGP, maar ik zou zo niet echt het niet hiervan in zien voor jou.
Maar nogmaals, kijk eens wat bij jou het meeste op z'n max zit.
Denk dat je namelijk aan de hand daarvan een keuze zou "moeten" maken tussen of het geheugen voor 200 euro upgraden of je CPU voor 200 euro (bijvoorbeeld). Als je beide mattig gaat upgraden ben je al snel het voordeel kwijt. 1GB aan geheugen is in mijn ogen niet echt weinig.
Dus een dual core (en dan bijvoorbeeld automatisch je 2e core koppelen aan het rarren oid) zou misschien toch een goede oplossing kunnen bieden.

Arunia wijzigde dit bericht 27-02-2007 08:36 (46%)

quote:
ZaZ schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 01:00:
Ik moet in de vrienden/familie kring 2 upgrades doen. De eerste klacht was het het heel traag laden met (simpel) videobewerken. Veel HD geratel etc en heel traag met afsluiten van het programma enzovoorts. dus dachten ze aan een nieuwe HD. Ik zei dat het beste was om wat geheugen bij te prikken (klinkt namelijk erg als swappen) Geen tijd gehad om eens naar de computer te kijken, maar het er ooit eens achter gezeten en het is zoiets als een P4 2.6 ghz. Ik dacht aan 1 GB value geheugen daarin.. Goede keuze? Gewoon om het beestje wat op te krikken.
Ik zou naar deze pc eerst maar eens goed gaan kijken. 1 GB geheugen is toch best redelijk wat.
Ik zou eerst maar eens kijken of het niet een ander probleem is (vuile windows-installatie lijkt mij het meest logische). Ik denk niet dat ze veel vooruit gaan met extra geheugen.
quote:
Eigenlijk precies hetzelfde probleem voor iemand anders. Daar heb ik wel achter de computer gezeten en het was een Athlon 2500. met 256 MB geheugen erin en omdat de onboard kaart daar nog eens 64 mb vanaf snoept blijft er voor een XP systeem niet erg veel over (het ding start baggertraag op). Dus ik wil nu een bestelling doen voor beide en dus 2 keer 1 GB RAM kopen. Of is voor de 2e computer een beetje overkill en volstaat 512 eigenlijk ook makkelijk? Mijns inziens maakt het qua prijs eigenlijk niet heel veel uit en kan je beter voor de gieg gaan.
512mb extra moet genoeg zijn.
En is ook wel nodig.256MB is vrij weinig. Zelfs in mijn P3-machine zit al het dubbele.
quote:
Ben niet meer zo thuis op hardware gebied, maar kan ik gewoon DDR RAM erin gooien? hoogstwaarschijnlijk wel toch?
Tja een athlon XP en een P4 2600 ben ik nog niet tegengekomen met DDR2-geheugen. En met ander geheugen behalve DDR ook niet.
Maar ik zou wel eerst kijken of er wel ruimte is...

Windowlicker!
Reg. datum: 09 april 2002

Huidige setup:
AMD Athlon XP 2500@3200
1GB PC3200
Geforce 6800GT 128MB
Seagate barracuda 7200.10
DVD Speler
DVD brander

Ik gebruik mijn pc voornamelijk voor games, photoshop, office en wat internet.

Mn Budget is ongeveer 600 euro.

Zat zelf te denken aan een core duo 6600
2 GB geheugen
Gigabyte moederbord
geforce 7900GT

Of zou ik evt ook alleen mijn huidige videokaart kunnen upgraden en een gig erbij doen om wat de wat nieuwere spellen te spelen?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 33 34 35 36 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: