Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 14
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 33 34 35 36 last
Nieuw TopicIdd, het prijsverschil tussen PC5300 & 6400 is erg groot en dan wordt het beperkt tot 1gb. Ik wil max 140 euro uitegeven aan mijn mem en ik wil toch minimaal 2*512mb. Volgens terwdan hoort de pc 5300 2*1gb ruim voldoende te zijn voor de oc naar 3ghz.quote:RoD schreef op zondag 11 februari 2007 @ 19:36:
Je gaat dan voor 2x512MB geheugen in plaats van 2x1GB?
Reg. datum: 27 maart 2003
Mobo: A7N8X Deluxe
Geheugen: 2x 512 Mb DDR1
Graka: 9800 Pro 128Mb
Hallo,
Ik zit te twijfelen of een update van mijn grafische kaart uberhaupt nog zin heeft.
Is het zinvol deze te vervangen door bijv. een GeForce 7600GT of is deze pc afgeschreven?
Ik speel voornamelijk BF2, wat nu redelijk speelbaar is.
Edit: Inderdaad alleen Battlefield 2 spelen met een aardige framerate. Dat dit systeem niet toekomstwaardig is voor aankomende games zie ik zelf ook wel. Het plan is een xbox 360 erbij te doen voor de overige games. Wil alleen Battlefield 2 wat lekkerder kunnen spelen, voor +/- 150-200 EUR. Dat wil nu niet echt lukken. Het speelt wel "lekker", alleen ziet het er echt niet uit. Niet dat ik high-end graphics verwacht, maar wel iets meer dan een paar pixels.
camelrulez wijzigde dit bericht 12-02-2007 21:29 (42%)
Don't take life too serious, cause you're never gonna get out of it alive.
Eisen? Alleen BF2 spelen? Mee kunnen met nieuwe games? Upgrademogelijkheden? Toekomstige plannen qua hardware? Is er iets te traag? Wat is je budget?quote:camelrulez schreef op maandag 12 februari 2007 @ 17:43:
Proc: Amd 2600+
Mobo: A7N8X Deluxe
Geheugen: 2x 512 Mb DDR1
Graka: 9800 Pro 128Mb
Hallo,
Ik zit te twijfelen of een update van mijn grafische kaart uberhaupt nog zin heeft.
Is het zinvol deze te vervangen door bijv. een GeForce 7600GT of is deze pc afgeschreven?
Ik speel voornamelijk BF2, wat nu redelijk speelbaar is.
Hier kunnen we vrij weinig mee, lees de topicstart nog even door.
Mijn specs:
AMD Athlon XP 3000+ (FSB 333)
Gigabyte K7NF2-Raid
768 MB RAM (Beide CorSair, 256MB 400Mhz en 512MB 400MHz)
Sapphire Radeon 9800pro Ultimate (AGP, maar dat is logisch)
Daarnaast nog dingen als 2 PSUs à 450 en 430 Watt van CoolerMaster, en nog een stuk of 6 HDD waarvan er nu 2 als backup dienen (onderste PSU schakel ik grootste deel van de tijd uit), hier komen er nog een aantal bij waarvan de helft dan weer als backup gaat dienen.
Wat ik ermee doe:
Gamen, grafisch ala Photoshop, internetten en Office.
Gamen zal het meeste opnemen. Spellen die ik speel zijn:
Final Fantasy XI (met de nodige aanpassingen voor Drawdistance en texture size via register)
Guild Wars
Oblivion
Dark Messiah
en andere high-end games die uit zijn en nog uit komen zoals UT2007 e.d. (overigens hoeven deze spellen dan weer niet op de hoogste kwaliteit te staan).
Het gaat mij vooral om Final Fantasy XI en Guild Wars dat deze op maximaal met een goede framerate draaien.
Wat ik zelf al heb uitgezocht is het volgende:
Sapphire Radeon X1950pro 512MB (Ik denk dat er geen betere is op het moment voor AGP)
2x 512MB CorSair geheugen of 1x 1GB (Ik wil dan natuurlijk de enkele 512MB die er nu in zit laten zitten) Welke van de 2 opties zou het handigste zijn? Dual Channel met 3x 512MB modules of 1x1GB en 1x 512MB. Wishfull thinking zou natuurlijk ook wel eens 2x512en 1x1GB kunnen zijn.
Heel misschien dat ik daar voor ga. Maar afgezien van de 3e optie, is dual channel verstandiger of niet? De 256MB gaat in iedergeval naar mijn vriendin toe.
Eigenlijk is bovenstaande het enige dat ik wil opgraden op dit moment, aangezien dit naar mijn vriendin toe kan op het moment dat ik een volledig nieuwe pc ga bouwen.
De prijs zou uitkomen op:
X1950pro 229,00 (MyCom)
2x512MB RAM 99,90 (MyCom)
Totaal: 328,90
X1950pro 229,00 (MyCom)
1x1GB RAM 99,95 (MyCom)
Totaal: 328,95
X1950pro 229,00 (MyCom)
1x1GB RAM 99,95 (MyCom)
1x512MB RAM 49,95 (MyCom)
Totaal: 378,90
Is 2GB geheugen tegenover 1,5GB wel een grote verbetering?
Is het het waard om bijvoorbeeld eerst voor 1x1GB en dan later voor een 512MB extra te gaan?
Of zou ik beter af zijn met 2x512MB?
Mijn budget is ongeveer wat hierboven staat aangezien ik dat toch echt apart moet gaan zetten (trouwerij einde van het jaar)
Voor zover ik heb kunnen vinden geeft de X1950pro een grote verbetering tegenover de 9800pro, dus daar heb ik ook wel oren naar, maar is er een alternatief (prijs vind ik niet zo interessant behalve als het echt wat geld scheelt) bijvoorbeeld een Nvidia AGP kaart voor rond dezelfde prijs?
Is de 3000+ een grote bottleneck voor die X1950pro? Of valt dat allemaal wel mee?
En die processor zal inderdaad wel de bottleneck vormen. Maar opzich moet dat niet zo'n probleem zijn.
Voor haar zou dat dan weer een uitkomst zijn om een tijd door te gaan.
Overigens zij speelt niet heel erg veel nieuwe spellen behalve The Sims 2 en Guild Wars, misschien ook nog WoW, maar die draait toch wel.
Dus de investering haal ik er makkelijk uit wanneer ik volgend jaar ergens een nieuwe pc in elkaar ga zetten. Nu wil ik gewoon de huidige spellen op een hogere instelling spelen dan dat ze nu kunnen.
Volgend jaar zet ik dan hopelijk zo'n 1600 euro apart voor het laatste nieuwe (CPU dan niet, maar dat ter zijde). Zolang ik die periode maar een beetje goed kan overbruggen ben ik al blij.
En natuurlijk geeft het vrouwtje toestemming (niet dat ik het anders niet zou doen) aangezien zij de spullen daarna krijgt.
In hoeverre de CPU een bottleneck gaat vormen voor de GPU is dan altijd nog maar de vraag.
Ik zal nog eens even het X1950pro topic langs lopen om te kijken of ik daar nog informatie uit krijg.
Bedankt in iedergeval voor deze uitspraak.
- Pentium M 750, 1.86Ghz, Dothan, 533Mhz FSB
- 512Mb PC4200 CL4
- Hitachi Travelstar 5k100, 60Gb, 5400rpm
- ATi Radeon X300
De PC wordt voornamelijk gebruikt voor Photoshop. Vaak gebruik ik Illustrator, Photshop en Adobe Bridge tegelijk en ik heb het idee dat ik regelmatig tegen de grenzen van geheugen aan loop. Bovendien is het mijn enige PC, dus hij moet gewoon zo snel mogelijk zijn
Ik zat te denken aan het volgende:
- Zou er een Yonah in passen? Pentium M en Yonah hebben volgens mij hetzelfde socket en pin-aantal. De T2400 is bv. 'maar' 232,- euro, voor een verdubbeling van het vermogen.
- Een 7200rpm hardeschijf, de hitachi 7K100 100Gb, geeft ongv. 40% prestatie winst (zie StorageReview). Kost op dit moment ongv. 100,- euro.
- Reep geheugen van 1Gb, zou het het een verbetering geven PC5300 te kopen ipv. PC4200? PC4200 Kost atm. niet zoveel, ongv 70 euro per 1Gb. Lijkt me zowieso wel de moeite waard.
phaas wijzigde dit bericht 13-02-2007 18:18 (37%)
D200; AI 24mm f/2.8; AF-S 18-70mm f/3.5-4.5; AF-D 105mm f/2.8 Micro; Ai-S IF-ED 300mm f/4.5
- Motherboard: Asus P4P800-E Deluxe
- Processor: Intel Pentium 4C 2,8 GHZ
- Videokaart: Asus V9999 Gamers Edition met 256mb ddr3 geheugen
- Geheugen: 2x 512 MB Twinmos DDR400
- Harddisks: Samsung Spinpoint 250Gb (SATA) en Maxtor Diamondmax 9 160Gb (SATA)
Nu is echter mijn moederbord niet helemaal lekker meer, garantie is verlopen en ik zit nu met een niet werkend systeem.
Een computerwinkel in de buurt kon alleen maar een Asrock mATX moederbordje leveren maar daar werd ik ook niet vrolijk van.
Hebben jullie een idee waarmee ik zoveel mogelijk componenten kan hergebruiken maar toch wat prestatiewinst kan boeken.
Ik heb al gedacht een asus pundit barebone aan te schaffen en daar dan mijn ram, hdd en dvd brander in te plaatsen. Dan moest ik alleen nog een nieuwe cpu aanschaffen een AMD Athlon 64 op socket 939, verder zijn er niet veel alternatieven waar ik mijn ddr geheugen kan hergebruiken.
Wie-o-Wie kan mij de beste oplossing geven tegen een zo´n laag mogelijk bedrag? Ik schat maximaal 175 euro.
Gebruiksdoel
Gamen is geen hoofdpunt, dat komt heel soms aan bod, maar wordt steeds minder. Ik gebruik het systeem voor wat te internetten, dvdtje branden, downloaden, soms een site designen.
.NCK wijzigde dit bericht 13-02-2007 19:47 (14%)
Jou eisen zijn absoluut niet zwaar. Je huidige systeem voldoet qua specs prima. Aangezien je zegt dat je mobo brak is, waarom dan niet gewoon alleen een nieuw mobo?quote:nickvd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 19:34:
Momenteel ben ik in het bezit van de volgende configuratie:
- Motherboard: Asus P4P800-E Deluxe
- Processor: Intel Pentium 4C 2,8 GHZ
- Videokaart: Asus V9999 Gamers Edition met 256mb ddr3 geheugen
- Geheugen: 2x 512 MB Twinmos DDR400
- Harddisks: Samsung Spinpoint 250Gb (SATA) en Maxtor Diamondmax 9 160Gb (SATA)
Nu is echter mijn moederbord niet helemaal lekker meer, garantie is verlopen en ik zit nu met een niet werkend systeem.
Een computerwinkel in de buurt kon alleen maar een Asrock mATX moederbordje leveren maar daar werd ik ook niet vrolijk van.
Hebben jullie een idee waarmee ik zoveel mogelijk componenten kan hergebruiken maar toch wat prestatiewinst kan boeken.
Ik heb al gedacht een asus pundit barebone aan te schaffen en daar dan mijn ram, hdd en dvd brander in te plaatsen. Dan moest ik alleen nog een nieuwe cpu aanschaffen een AMD Athlon 64 op socket 939, verder zijn er niet veel alternatieven waar ik mijn ddr geheugen kan hergebruiken.
Wie-o-Wie kan mij de beste oplossing geven tegen een zo´n laag mogelijk bedrag? Ik schat maximaal 175 euro.
Gebruiksdoel
Gamen is geen hoofdpunt, dat komt heel soms aan bod, maar wordt steeds minder. Ik gebruik het systeem voor wat te internetten, dvdtje branden, downloaden, soms een site designen.
Die zijn nauwelijks / niet te krijgen, en asrock vertrouw ik niet echt.quote:RoD schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 20:04:
[...]
Jou eisen zijn absoluut niet zwaar. Je huidige systeem voldoet qua specs prima. Aangezien je zegt dat je mobo brak is, waarom dan niet gewoon alleen een nieuw mobo?
Full-ATX moederborden zijn of erg duur of niet meer te krijgen....
Asrock is voor zover ik weet een zuster bedrijf van Asus, en laat Asus nou een goed merk zijn.quote:nickvd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 21:02:
[...]
Die zijn nauwelijks / niet te krijgen, en asrock vertrouw ik niet echt.
Full-ATX moederborden zijn of erg duur of niet meer te krijgen....
Reg. datum: 27 maart 2003
Volgens de MyCom site moet daar DDR2 geheugen in. Dat zou betekenen dat je dat ook moet vervangen. Ik ga mee met de overige heren en zou er een Asrock ingooien. Voor hetzelfde geld zit er in de barbone ook een AsRockquote:nickvd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 19:34:
Don't take life too serious, cause you're never gonna get out of it alive.
Ik heb het wel over de Socket 939 versie...quote:camelrulez schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 22:45:
[...]
Volgens de MyCom site moet daar DDR2 geheugen in. Dat zou betekenen dat je dat ook moet vervangen. Ik ga mee met de overige heren en zou er een Asrock ingooien. Voor hetzelfde geld zit er in de barbone ook een AsRock
Ik ga nog eens kijken voor een goed moederbord...
Niemand?quote:phaas schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 18:12:
Ik wil graag mijn IBM Thinkpad R52 upgraden. Het volgende zit er nu in:
- Pentium M 750, 1.86Ghz, Dothan, 533Mhz FSB
- 512Mb PC4200 CL4
- Hitachi Travelstar 5k100, 60Gb, 5400rpm
- ATi Radeon X300
<knip>
D200; AI 24mm f/2.8; AF-S 18-70mm f/3.5-4.5; AF-D 105mm f/2.8 Micro; Ai-S IF-ED 300mm f/4.5
Ik zou in iedergeval voor het geheugen gaan.quote:
Hoeveel sloten zitten er eigenlijk in die laptop?
Ik zou zelf ook voor de 1GB gaan, maar de vraag is eigenlijk, 4200 of 5300, welke waarde kom je dan uit met je FSB? Asynchroon laten lopen van geheugen en FSB is volgens mij niet wat je wilt. Dus ik zou het geheugen nemen wat er in past.
De HDD vervangen? Tja, het ligt er aan of je ook daadwerkelijk dat geld hieraan uit zou willen geven. Volgens mij valt het voor gebruik met PS wel erg mee.
Alhoewel PS nog weleens wil swappen naar de schijf toe.
Ik weet te weinig van laptops om er iets zinnigs over te kunnen zeggen, maar wat meer geheugen zou al wonderen kunnen doen bij dergelijke zware programma's. Verder vraag ik me af hoe zinnig het is om een laptop te upgraden.quote:
Voor programma's als Photoshop kan een laptop upgrade wonderen doen, waarom zou je dan voor een nieuwe gaan?quote:RoD schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:28:
[...]
Ik weet te weinig van laptops om er iets zinnigs over te kunnen zeggen, maar wat meer geheugen zou al wonderen kunnen doen bij dergelijke zware programma's. Verder vraag ik me af hoe zinnig het is om een laptop te upgraden.
Mijn vriendin heeft op het moment ook een laptop met maar 512MB aan geheugen. Voor de rest is er absoluut niets mis mee. Ze gamed er niet heel erg op (paar simpelere spellen die prima draaien).
Dus een geheugen upgrade lijkt me toch echt voldoende.
Wanneer je een 4200rpm schijf hebt (zoals mijn vriendin) is het misschien ook wel aan te raden om hier een upgrade op te doen.
Ik gebruik het systeem uitsluitend om films mee af te spelen op tv (800x600) en beamer (1280x720). Deze films staan op het netwerk.
Nu valt mij op dat bij divxen in de resolutie 1280x720 de cpu continue rond de 90% belast staat. (Mediaplayer classic en BSplayer geprobeerd). Lagere resoluties leveren een lagere cpu belasting op, 624x352 bijv rond de 25%. Met name de score bij 720p materiaal baart me zorgen, 90% cpu is best een groot gevaar voor horten en stoten als er ondertussen nog wat anders gebeurt.
Wat kan ik het beste hieraan upgraden?
Ik denk zelf dat een andere AGP videokaart niet veel gaat uitmaken. Ik kan de jacht openen op een 3,06GHz (@533MHz fsb) P4 met hyperthreading, maar ik weet niet of het decoderen van divxjes daarbij gebaat is. Meer geheugen is natuurlijk ook een optie, maar van de geinstalleerde 1Gb is nog altijd 780Mb vrij.
Nederlands is makkelijker als je denkt!
Reg. datum: 12 juli 2005
Laptop: HP Pavilion dv6060ea
CPU: AMD Turion™ 64 X2 mobiele technologie TL-52
Geheugen: 1024 MB DDR2 667 MHz (2 x 512 MB) - tot 2GB
Video: NVIDIA® GeForce™ Go 7200
HD: 120 GB, 5400 rpm
Omdat ik geen flauw idee heb wat goed geheugen is voor een laptop, hoop ik dat jullie mij een eind in de goede richting willen helpen. De laptop gebruik ik vooral voor school, word, programmeren, photoshop en nog wat van dat soort dingen. Gamen doe ik er absoluut niet op.
Zelf heb ik al gezocht en dacht ik aan de volgende modules:
Kingston ValueRam 1024 MB, PC6400, 800 MHz, 5 - 106 euro
Corsair VS1GSDS667D2 1024 MB, PC5300, 667 MHz, 5 - 95 euro
Kingston 1024MB, DDR2 667 MHz voor HP Pavilion / Compaq Presario notebooks - 95 euro
Raden jullie misschien nog andere modules aan?
Budget, 240 euro.
-- Ik heb alleen geen idee of mijn laptop PC6400 aankan, een e-mail is al naar de helpdesk van HP verstuurd. Misschien dat een van jullie het weet?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
AMD 4400+, 1gb OCZ Gold VX, Asus a8n Premium, Asus 7800gtx 256mb, Maxtor DM10 250gb + Western Raptor 10k 74gb, Tagan 530W, Coolermaster Stacker Silver, Samsung 959NF monitor, Razor copperhead + Logitech G15
Ik zit te denken aan een upgrade voor m'n serverpc:
| CPU: | Pentium 3 - 600mhz Socket 370. |
| Harddisk: | Maxtor 7200 RPM 250 GB. |
| Geheugen: | 256 mb Sdram. |
| Mobo: | Compaq 0664h. |
| Netwerkkaart: | 3Com Etherlink XL 10/100 |
| OS: | Windowx XP Pro UK SP2 |
| TV kaart: | Pinnacle TV-pro |
| Videokaart: | Onboard muk |
| Geluidskaart: | Onboard muk |
Wat draait er momenteel op:
- Azureus
- Serv-U FTP-server
- Abyss Http-server (nog geen website gekoppeld).
- VNC Server
- AVG Anti-Virus Free Editon
Nu merk ik dat door de toevoeging van Abyss en VNC de pc al aardig trager wordt.
Over een paar dagen, of misschien een paar weken, komt m'n digitale decoder terug. Deze wil ik graag rechtstreeks op deze pc knopen, maar ik ben bang dat de pc het niet gaat trekken. Vandaar dat ik hier vraag wat ik het beste aan deze pc kan upgraden.
Mijn gevoel zegt eigenlijk dat ik beter een compleet upgrade setje ergens kan kopen dan individuele hardware. Ook een ander OS zou misschien een uitkomst bieden maar daar heb ik geen budget voor en van Linux weet ik totaal niets dus die optie kan ook geschrapt worden.
Budget: ¤ 100,- max.
Er zit nu PC4200 in. De FSB van de CPU is 133 QDR (=533Mhz in Intel maatstaven), maar watvoor geheugen er dan in moet... Ik ben eerlijkgezegd de tel een beetje kwijt met al die PC-xxxx namenquote:Arunia schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:10:
[...]
Ik zou in iedergeval voor het geheugen gaan.
Hoeveel sloten zitten er eigenlijk in die laptop?
Ik zou zelf ook voor de 1GB gaan, maar de vraag is eigenlijk, 4200 of 5300, welke waarde kom je dan uit met je FSB? Asynchroon laten lopen van geheugen en FSB is volgens mij niet wat je wilt. Dus ik zou het geheugen nemen wat er in past.
De HDD vervangen? Tja, het ligt er aan of je ook daadwerkelijk dat geld hieraan uit zou willen geven. Volgens mij valt het voor gebruik met PS wel erg mee.
Alhoewel PS nog weleens wil swappen naar de schijf toe.
Er zitten trouwens twee sloten in, waarvan er eentje gevuld is met een Hynix PC-4200 CL4 512Mb
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 33 34 35 36 last
Dit topic is gesloten.