Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 26!
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Nieuw TopicVery nijs allemaal! Alleen zou je die center niet iets hoger plaatsen op de een of andere manier? Nu is die totaal out of line met je fronts + je hebt nu heel veel reflecties via de grond.quote:Mr.David schreef op zondag 28 januari 2007 @ 15:58:
<verhaall en pics>
JT wijzigde dit bericht 31-01-2007 02:23 (67%)
"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."
Mijn Honda Civic ESi uit 1992
Ik heb alleen even met mijn iPod getest. Een iPod die je via USB aan je PC hangt word gewoon als USB MAss Storage herkent.quote:jverdeyen schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 22:44:
Hoe f*cking lekker is die Yamaha RX-V2700 wel niet ...
en ik stel het met een Yamaha RX-V457, het mini mini mini broertje ervan. (Maar toch tevreden)
Hoe speel je af via die HDD ? Eentje met afzonderlijke voeding of kan je er een portable HDD aanhangen die voeding via de USB poort krijgt?
Zo ook dus met de USB aansluiting op de Yammie. De iPod gaat in USB mode en op de receiver kon ik door de schijf heen wandelen.
Ik neem dus aan dat een normale USB moble disk (zo eentje met een laptop disk die meestal zonder externe power kunnen) ook gewoon werkt.
Zal het vanavond even testen.
Wat een onwijs cheyle stands. Zijn dat de officiële bijbehorende Quad stands?quote:Koeitje schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 17:01:
[afbeelding]
(CTRL+C+V van ander forum)
TV: Tatung V32MCGI
Amplifer: Cambridge Audio 540A
CD-Player: Cambridge Audio 540Cv2
Speakers: Quad 12L's
HD-source: my laptop which can be connected at the right bottom.
Marantz SR4300 / Pioneer DV-360 K / Magnat Project 4 / Quadral QLX Base II / KLipsch Quintet II / Sennheiser RS 20 / Monitor D.A.S. Correct / Pioneer PD-Z81M / JVC AV-21BF10S
Reg. datum: 12 maart 2003
Gekeken naar je selectie van Monitor Audio: Waarom naar GS10 en GS20 kijken (duurder) en dan naar de Monitor Audio RS6. Kijk dan naar de beste luidspreker uit de RS serie, de RS8. Deze RS8 is value for money en kan de strijd aan met veel duurdere speakers. Lees de uitgebreide review maar eens op www.areadvd.de (hardware en dan lautsprecher). Succes met de keuze en luisteren is altijd zeer belangrijk.quote:kippekop schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:46:
[...]
Neem dan wel de castle 7i... de 3i heeft te weinig power. Wel een heel erg muzikale speaker trouwens...
Reg. datum: 16 oktober 2002
Maar het is tenminste iets..
Receiver: Kenwood KR-A5050
Speakers: Eltax concept 400
Ik heb ook nog 2 paar homemade speakers staan, als mensen daar wat vn willen zien wil ik daar ook een foto van maken
Ik geloof dat er in 1 set wat Rel woofers zitten.
Silent Hunter wijzigde dit bericht 31-01-2007 12:26 (6%)
[img]http://whatpulse.bounceme.net/sig/Maseo.png[/img]
haha nou mijn tv is niks vergeleken met die van jouquote:Silent Hunter schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 12:09:
Mijn set is niets vergeleken met die van jullie..![]()
Maar het is tenminste iets..
Receiver: Kenwood KR-A5050
Speakers: Eltax concept 400
[afbeelding]
Ik heb ook nog 2 paar homemade speakers staan, als mensen daar wat vn willen zien wil ik daar ook een foto van maken
Ik ken wel een paar mensen die het slechter hebben getroffen dan jou hoor
fun...anyone?
Reg. datum: 16 oktober 2002
Haha okay, dat is wel zoquote:triple_A schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 12:19:
[...]
haha nou mijn tv is niks vergeleken met die van jou
Ik ken wel een paar mensen die het slechter hebben getroffen dan jou hoor
[img]http://whatpulse.bounceme.net/sig/Maseo.png[/img]
Reg. datum: 07 juli 2001
Ja de plaatsing is niet optimaal, maar het oog (en de vrouwquote:JT schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 02:23:
[...]
Very nijs allemaal! Alleen zou je die center niet iets hoger plaatsen op de een of andere manier? Nu is die totaal out of line met je fronts + je hebt nu heel veel reflecties via de grond.
Ik had het al een x gedaan met pakjes peuken om het verschil te testen en dat klinkt inderdaad beter.
Nee dat weet ik niet...quote:Reind schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 02:21:
[...]
Je weet dat SLDZ's onder zo'n hoek plaatsen niet echt aan te raden is voor de loopwerken? Daarnaast lijkt mij dat het correctie gedrag van de SLDZ ook een beetje raar gaat worden op zo'n schuin geplaatste speler.
Wel een mooi meubel overigens.
Het correctie gedrag maakt helemaal niets uit de platter (=ding wat rond draait) is in evenwicht, hij is natuurlijk niet aan 1 kant zwaarder... Anders zou je dus niet meer kunnen mixen.
Enkele voorbeelden...

Dit ben ik niet... enkele voorbeelden van google.
Mr.David wijzigde dit bericht 31-01-2007 12:38 (6%)
En waarop baseer jij dan of bij iemand een subwoofer puur overkill is?quote:MUSTIS schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 17:55:
dr zijn idd erg veel setups met onzinnig zware speakers in een te kleine ruimte.
vooral al die subwoofers..puur overkill.
Fotoalbum | Systeemspecs | Milieu, de nieuwste religie!
Toen 10mnd geleden de kleine man kwam zijn we verhuisd en hebben we besloten om niet meer binnen te roken, ik weet niet of je binnen rookt, maar wij deden dat voorheen wel en toen ik dus enige tijd later mn center aan had geschaft schrok ik behoorlijk, kleurverschil in kevlar woofersquote:Mr.David schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 12:26:
[...]
Ik had het al een x gedaan met pakjes peuken om het verschil te testen en dat klinkt inderdaad beter.
The bigger the miracle the smaller the audience
Reg. datum: 07 juli 2001
Grappig dat je het zegt... We gingen laatst de lampen schoon maken en die waren echt goor! In 9 maanden helemaal verkleurd en sindsdien roken wij ook niet meer binnen (bijna 1 week alquote:rikkienator schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:26:
[...]
Toen 10mnd geleden de kleine man kwam zijn we verhuisd en hebben we besloten om niet meer binnen te roken, ik weet niet of je binnen rookt, maar wij deden dat voorheen wel en toen ik dus enige tijd later mn center aan had geschaft schrok ik behoorlijk, kleurverschil in kevlar woofersje hebt de mazzel dat je alles al hebt dus het verkleurd samen als je binnen rookt maar de felheid gaat er wel vanaf.... ik heb mn center ook gekanteld (scherm laat geen geluid door) en dat scheelt inderdaad enorm.
Reg. datum: 23 januari 2005
Hier mijn set, beginnende met een foto:

de spec's zijn:
versterker:
Denon AVR-3806

uitvoer:
Onkyo DV-SP504E dvd speler
Humax decoder IR-FOX C
Cowon iAudio X5 L MP3 speler

speakers:
Front 2x: Focal JMlab Cobalt 816S http://www.remo.nl/cobalts.htm

cross-filter:

Center 1x: Focal JMlab Cobalt cc800s

Rear 2x: Profi-line KH 502

SUB: REL Quake

T.V.:
Panasonic TH-42PA60E plasma

Ik ben tevreden over het geluid, de REL doet het bij films goed, bij het luisteren naar muziek ietsje minder en daarom zit ik te denken aan nog een tweede (of andere )SUB. Over de Panasonic ben ik erg tevreden, mooi strak beeld (tv via scart, DVD via HDMI -->versterker HDMI ---> TV) en levendige kleuren.
nixxo
Maar wat bedoel je precies met "tv via scart"?
NAD C325BEE, NAD 512 , NAD 412, E-MU 0202 USB, 2x Mission M33i, Sennheiser HD-201
Digitale ontvanger?quote:bartvl schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:21:
Ziet er érg mooi uit hoor.
Maar wat bedoel je precies met "tv via scart"?
AMD X2 4400@FX-60 - CNPS9500 - DFI Lanpary SLI-DR Expert - Corsair TWINX2048-3500LLPRO - 2x Hitachi Deskstar T7K250 250 GB - Western Digital Raptor 74 GB - EVGA 7800GTX 512MB 612/1800Mhz - X-Fi - Cooler Master Stacker - Cooler Master RS-550 - Dell 2405FPW
Reg. datum: 23 januari 2005
nixxo
Reg. datum: 29 december 2002
Geen surroundsysteem, dat vind ik zelf niet mooi en ik heb de ruimte er ook niet voor.
Totaaloverzicht:
Close up apparatuur:
Versterker: Marantz SR-4021
DVD speler: Kiss DP-500
Close up luidspreker:
Klipsch Synergy F-1
Zithoek:
Ik heb sinds kort de KISS divx-speler weer aan de praat gekregen, hij speelt nu de films af die op mijn PC staan. Nu valt goed op hoe matig de bouwkwaliteit is van die DVD-speler, knopjes kraken als je ze indrukt. Dit valt mij op sinds ik die Marantz versterker heb.
Als ik weer genoeg financieele middelen heb ga ik op zoek naar een Marantz CD speler uit dezelfde serie als de versterker. Nu zie ik ook dat Marantz OSE versies van hun CD spelers maken maar is dit verschil hoorbaar ten opzichte van de niet OSE versie?
De televisie wordt dit jaar vervangen door een 55 CM Sony CRT TV, de kabels tussen de apparaten zijn normale kabels met tulpstekkers. De kabels van de luidsprekers zijn 2,50 mm dik.
badkuip wijzigde dit bericht 31-01-2007 22:23 (5%)
Reden: typo's
Dat kijkt en luistert toch niet fijn zo? De banken staan helemaal verkeerd.quote:nixxo schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:16:
Hoi,
[afbeelding]
[afbeelding]
foto's + verhaal...
11000001100000001
Heel fijn allemaal Koffie, maar ik weet dat je een digitale camera hebt dus foto's!quote:Koffie schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 22:18:
Vandaag een welkome 'uitbreiding' aan mijn woonkamer HT gehad : Yamaha RX-V2700 A/V-Receiver.
Ik had al heel lang de RX-V2600 in bestelling staan, maar deze werd maar niet uitgeleverd. Destijds toen een RX-V4600 als leenmodel gekregen.
Daar de opvolger (de 2700) van mijn bestelling al ruim leverbaar was, werd ik het aardig beu en heb ik ergens anders de 2700 besteld.
De 4600 is de deur uit (althans : terug in zijn doos) en de 2700 staat er weer voor in de plaats.
Qua looks en bediening is er amper verschil, maar voor mij het belangrijkste verschil : de ingebouwde scaler voor HDMI upconversion.
Zit nu naar MP3'tjes te luisteren die op een USB HDD staan, want deze heeft een USB aansluiting om MP3's af te spelen
Huidige setup:
Plasma : Panasonic TH-42PHD8
TV Tuner : Zinwell PV-600
A/V-Receiver : Yamaha RX-V2700
DVD : Denon 2910
Media player : Unicorn MV-4000
DVDr : Phocus nog iets (kruidvat)
Fronts : JBL E-80
Center : JBL EC-25
Rears : JBL E-20
Sub : JBL E-150P (is niet aangesloten, eerst goede bekabeling regelen)
Alles word bediend met een Harmony 885. De aparatuur staat op een Schroers & Schroers Lambda audio rack.
Wat te klagen? Je mag me er altijd via mail of MSN op doorzagen :P
specs e.d.
Reg. datum: 04 november 2005
Die OSE edities zijn wel degelijk een stuk beter uitgevoerd. er zitten gewoon duurdere componenten in. Terwijl het niet direct een idioot grotere aanslag is op je portemonee.
Ik was naar de uitverkoop geweest bij hifi solutions omdat ik zag de de Tannoy fusion 4 in de aanbieding was. Toen ik daar uitgebreid ging luisteren kwam ik tot de conclusie dat ik deze Tannoy luidsprekers helemaal niet mooi vond klinken. De Dali concept 6 stond er ook maar die klonken even slecht, het laag was gewoon niet mooi. Alleen sub laag was goed aanwezig en voor rest kon ik er gewoon lekker lang naar luisteren.
Toen ben ik naar de paradigm monitor 5 wezen luisteren, en ik had echt niet verwacht maar deze luidsprekers klonken zoveel mooier.
Terwijl ik echt niet had verwacht, zo gaan ze op papier veel minder laag en is ook minder bekend merk.
Maarja me oren zeiden dat deze luidsprekers het mooist klinken
Binne kort volgen we foto's.
Gainward 6800/ultra 2400, Athlon 3000+ XP(Barthon core), Asus Nforce 2 Deluxe, 1GB dual DDR, 2*160GB + 250GB + 120GB. SOUND: Soundstorm -> Denon 1905 -> Tannoy Mercury
Reg. datum: 06 juli 2005
Lijkt het maar zo of is die rel quake echt HEEL kleinquote:nixxo schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:16:
Hoi,
[afbeelding]
[afbeelding]
de spec's zijn:
versterker:
Denon AVR-3806
[afbeelding]
[afbeelding]
uitvoer:
Onkyo DV-SP504E dvd speler
Humax decoder IR-FOX C
Cowon iAudio X5 L MP3 speler
[afbeelding]
speakers:
Front 2x: Focal JMlab Cobalt 816S http://www.remo.nl/cobalts.htm
[afbeelding]
[afbeelding]
cross-filter:
[afbeelding]
Center 1x: Focal JMlab Cobalt cc800s
[afbeelding]
Rear 2x: Profi-line KH 502
[afbeelding]
[afbeelding]
SUB: REL Quake
[afbeelding]
T.V.:
Panasonic TH-42PA60E plasma
[afbeelding]
Ik ben tevreden over het geluid, de REL doet het bij films goed, bij het luisteren naar muziek ietsje minder en daarom zit ik te denken aan nog een tweede (of andere )SUB. Over de Panasonic ben ik erg tevreden, mooi strak beeld (tv via scart, DVD via HDMI -->versterker HDMI ---> TV) en levendige kleuren.
Haha, nee! DIY stands. 35kg per stuk ofzoquote:mark_dabomb schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 10:33:
[...]
Wat een onwijs cheyle stands. Zijn dat de officiële bijbehorende Quad stands?
Zal binnekort eens pics schieten.quote:Abbadon schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 19:07:
[...]
Heel fijn allemaal Koffie, maar ik weet dat je een digitale camera hebt dus foto's!
Gisteravond alle kabels waar nodig vervangen.
De meeste apparatuur is nu aangesloten via HQ Component kabels en Toslink (was eerst composiet of S-Video
Eerst eens mijn problemen met de fronts oplossen - de receiver is van mening dat ze uit phase staan.
Hoezo vind je surround niet mooi? Mijn surround systeem kan ik ook gewoon op stereo zetten hoor, als je maar 2 goede fronts hebt...
quote:badkuip schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 18:32:
Zo, eindelijk mijn eerste set bij elkaar!
Geen surroundsysteem, dat vind ik zelf niet mooi en ik heb de ruimte er ook niet voor.
Totaaloverzicht:
[afbeelding]
Close up apparatuur:
[afbeelding]
Versterker: Marantz SR-4021
DVD speler: Kiss DP-500
Close up luidspreker:
[afbeelding]
Klipsch Synergy F-1
Zithoek:
[afbeelding]
Ik heb sinds kort de KISS divx-speler weer aan de praat gekregen, hij speelt nu de films af die op mijn PC staan. Nu valt goed op hoe matig de bouwkwaliteit is van die DVD-speler, knopjes kraken als je ze indrukt. Dit valt mij op sinds ik die Marantz versterker heb.
Als ik weer genoeg financieele middelen heb ga ik op zoek naar een Marantz CD speler uit dezelfde serie als de versterker. Nu zie ik ook dat Marantz OSE versies van hun CD spelers maken maar is dit verschil hoorbaar ten opzichte van de niet OSE versie?
De televisie wordt dit jaar vervangen door een 55 CM Sony CRT TV, de kabels tussen de apparaten zijn normale kabels met tulpstekkers. De kabels van de luidsprekers zijn 2,50 mm dik.
Q6600@3200Mhz, EVGA 780i, 2GB Crucial Ballistix@1100Mhz 5-5-5-15, , SLI 8800GTS g92 512MB@780/1900/2100, Terratec Aureon, 2*74GB AFHD RAPTOR, 2*Spinpoint 753 750GB, SG Barracuda 400GB, Syncmaster 203B, G15, MX1000, LE32R81, XBOX360, SANYO-Z5
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.