Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 26! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 72.619 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-09 00:11
Church of Noise schreef op zondag 04 maart 2007 @ 22:33:
Wow, dat is bling man!

En om nog maar 's de standaard vraag te stellen: waar heb je dat kastje vandaan?
Dat wilde ik ook vragen voordat ik dit en het antwoord zag, erg mooie kast. Hoeveel kost zoiets nou? Ik heb een meubel van Spectral in gedachte om in de toekomst aan te schaffen, maar de prijs ervan staat me niet aan, aangezien je voor dat geld een HEEL mooie tv kan kopen (Closed serie).

*edit*

Nevermind, ik ben al achter de prijs, maar Spectral vind ik toch geschikter. Die meubels hebben echt een mooi principe om audio spul in op te bergen.

[ Voor 39% gewijzigd door PHiXioN op 05-03-2007 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Zuluman schreef op zondag 04 maart 2007 @ 22:16:
Dit is mijn setup

Samsung PS42Q7H 42" plasma
Marantz SR-4200 amplifier
Yamakawa DVD-365 DVD player
Samsung DCB-850 DVB-C PVR
Jamo X3M10 fron speakers
Jamo X830 rear speakers
Jamo X8CEN center speaker
Klipsch SW-10 subwoofer

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Zéér gezellig! Echt geweldig mooi! :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 17maart
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-02-2022
Dit is mijn setup

Jamo X3M10 fron speakers
Jamo X830 rear speakers
Klipsch SW-10 subwoofer

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooie spullen. Leuke kamer!
Waar staat je center? ik kan hem op de foto's nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch maar een nieuwe tv gekocht, de Toshiba 32 WL 66 ZS. Lekker groot en mooi beeld.
Afbeeldingslocatie: http://img291.imageshack.us/img291/5310/dsc00054copykf5.jpg
Even geen scherpe close up, mijn cam is nog steeds uitgeleend.

Afbeeldingslocatie: http://img92.imageshack.us/img92/9175/dsc00055copydh4.jpg
Computer erachter verstopt. Beeld via DVI/HDMI. Moet nog even een kaartje vinden dat DTS passthrough doet.

Tot zo ver mijn slaapkamer cinema :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-09 19:19

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

17maart schreef op maandag 05 maart 2007 @ 13:39:
[...]

Mooie spullen. Leuke kamer!
Waar staat je center? ik kan hem op de foto's nergens vinden.
die zit inde middels lade...als ik film kijk trek ik de la open...en springt ie omhoog met een hydraulische veer...esthetisch past ie ie nergens en de tv kan je als center gebruiken maar dat klinkt niet zo goed....en eigenlijk staat ie dan te laag....dus voorlopig deze oplossing...ik wil wat wenge planken boven het meubel hangen maar ben er nog niet uit op welke hoogte en/of meerdere hoogtes...in een lijn doorlopend of 2 delen....dan kan ie daar op komen te liggen...

of ik koop de Jamo A360 center speaker...deze is 1015mm lang en geheel zwart... de plasma is 1060mm breed...maar eronder of erboven? als ik m eronder plaats dan moet ik de tv aan de muur hangen met een beugel (xtra geld) zodat ie strak eronder past en erboven weet ik nog niet hoe het staat...

[ Voor 17% gewijzigd door Zuluman op 05-03-2007 16:37 ]

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een nieuwe marantz sr 3001 receiver 7.1 met 2x een klipsch F2 als front. Binnenkort maar wat foto's van mijn simpele set-up.

Helaas klinkt het geheel niet zo goed als ik had gehoopt ik hoop dat dit komt omdat ik mijn dell pc + dell onboard geluidskaart als cd speler gebruik. binnenkort een sony sacd speler erbij of soundcard... Als de klank verbetert met een soundcard, komt er een klipsch sub, surround speakers, sacd speler bij.

Iemand nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 17maart
Zuluman schreef op maandag 05 maart 2007 @ 16:07:
[...]

die zit inde middels lade...als ik film kijk trek ik de la open...en springt ie omhoog met een hydraulische veer...esthetisch past ie ie nergens en de tv kan je als center gebruiken maar dat klinkt niet zo goed....en eigenlijk staat ie dan te laag....dus voorlopig deze oplossing...ik wil wat wenge planken boven het meubel hangen maar ben er nog niet uit op welke hoogte en/of meerdere hoogtes...in een lijn doorlopend of 2 delen....dan kan ie daar op komen te liggen...

of ik koop de Jamo A360 center speaker...deze is 1015mm lang en geheel zwart... de plasma is 1060mm breed...maar eronder of erboven? als ik m eronder plaats dan moet ik de tv aan de muur hangen met een beugel (xtra geld) zodat ie strak eronder past en erboven weet ik nog niet hoe het staat...
Het blijft toch moeilijk, vind ik ook, dat compromis tussen mooi inrichten en mooi geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 17:06:
Ik heb nu een nieuwe marantz sr 3001 receiver 7.1 met 2x een klipsch F2 als front. Binnenkort maar wat foto's van mijn simpele set-up.

Helaas klinkt het geheel niet zo goed als ik had gehoopt ik hoop dat dit komt omdat ik mijn dell pc + dell onboard geluidskaart als cd speler gebruik. binnenkort een sony sacd speler erbij of soundcard... Als de klank verbetert met een soundcard, komt er een klipsch sub, surround speakers, sacd speler bij.

Iemand nog ideeën?
Heeft je pc geen digitaal uit? Kan je de receiver aan het werk zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 17:34:
[...]

Heeft je pc geen digitaal uit? Kan je de receiver aan het werk zetten.
Ehm, ik heb nu een mini jack naar tulp aangesloten op mijn geluidskaart,,, Het groene dingetje, hoe werkt dat met digitaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 14:53
Afbeeldingslocatie: http://www.estor.nl/homecinema.jpg

Mijn zeer bescheiden setup, maar ik ben er wel zeer blij mee.
Wat is het allemaal?
  • Sony 26U2000 LCD TV (ik zit nog geen 2m. van mijn TV vandaan, 26" is prima)
  • Xbox 360 Premium via component naar TV (speel ik ook DVD's mee af)
  • Ouwe Sony Dolby Surround receiver, staat gewoon op stereo
  • Marantz CD5000 cd speler
  • 2x Technics boekenplank speakers (ja, ik moet iets beters verzinnen om eronder te zetten... :) )
  • Sennheiser HD201
divx enzo speel ik af via mijn PC (staat rechts van de TV onder mijn bureau) op de TV (via VGA)...

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 17:36:
[...]

Ehm, ik heb nu een mini jack naar tulp aangesloten op mijn geluidskaart,,, Het groene dingetje, hoe werkt dat met digitaal?
Controleer of je een optische uitgang hebt. Als er licht uit een gaatje komt (dat meestal grotendeels is bedekt met een klepje) is dat die uitgang. Optisch kabeltje halen en er in prikken en aansluiten op je receiver.

Het feit dat je hem op je koptelefoonuitgang hebt aangesloten verklaart wel waarom het niet goed klinkt.

[ Voor 10% gewijzigd door PHiXioN op 05-03-2007 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PHiXioN schreef op maandag 05 maart 2007 @ 18:15:
[...]

Controleer of je een optische uitgang hebt. Als er licht uit een gaatje komt (dat meestal grotendeels is bedekt met een klepje) is dat die uitgang. Optisch kabeltje halen en er in prikken en aansluiten op je receiver.

Het feit dat je hem op je koptelefoonuitgang hebt aangesloten verklaart wel waarom het niet goed klinkt.
Gewoon pc speaker uitgang, maar bedankt voor de tips ik kijk even verder

boven de geluidskaart (onboard) ingangen zit wel een soort klein netje van metaaldraad, even kijken wat er achter zit...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2007 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
http://www.os2usr.org/images/ind/sblive_adapter_back.png

Kijk bij de bovenste. Geel is digital coaxial out, die daarnaast met het rode licht de optical digital out. Beiden doen hetzelfde. Het is maar welke connectors je op je receiver vrij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Irminsul schreef op maandag 05 maart 2007 @ 18:51:
http://www.os2usr.org/images/ind/sblive_adapter_back.png

Kijk bij de bovenste. Geel is digital coaxial out, die daarnaast met het rode licht de optical digital out. Beiden doen hetzelfde. Het is maar welke connectors je op je receiver vrij hebt.
Oh oke, kan ik ook gewoon die mini jack in 1 van de 2 doen en die tulp stekkers gewoon met de tape input op de receiver verbinden?
Church of Noise schreef op maandag 05 maart 2007 @ 19:52:
Qinq,

Neen! Je hebt een specifieke kabel daarvoor nodig, omdat het transport via optische golven gebeurt ipv via geleiding door metaal!
(sorry voor de abrupte neen, maar k wilde verhinderen dat je schade aanrichtte ;))
Ok dankje, als het geluid beter wordt dan het nu is met mini-jack ->tulp koop ik wel zo'n kabeltje,,,
ff uitzoeken welke

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2007 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Church of Noise
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:03

Church of Noise

Drive it like you stole it

Qinq,

Neen! Je hebt een specifieke kabel daarvoor nodig, omdat het transport via optische golven gebeurt ipv via geleiding door metaal!
(sorry voor de abrupte neen, maar k wilde verhinderen dat je schade aanrichtte ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

estorino schreef op maandag 05 maart 2007 @ 18:12:
Mijn zeer bescheiden setup, maar ik ben er wel zeer blij mee.
En daar gaat het om: dat jij er blij mee bent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Gister een nieuw (stereo) setje gekocht bij Correct.

Allereerst de foto's:

Afbeeldingslocatie: http://www.ebayzo.nl/overzicht.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ebayzo.nl/receiver.jpg

Specs:
Receiver: Luxman LR-7500 Surround Receiver
Speakers: 2 x Kef Q7
TV: Samsung 19" LCD TV

Kabel is gewoon no-name 2,5mm kabel.

Ik had zelf de Kef Q5 gezien al, maar toen ik deze daar hoorde in vergelijking met de Q7's was de keus snel gemaakt.

Ik kwam er wel achter zodra ik alles aangesloten had dat er een constante zachte ruis te horen is. Als ik bijvoorbeeld tijdens het spelen van muziek (via optisch PC) of van een DVD (via DVD recorder coaxiaal) het volume bijna dichtdraai hoor je een ruis. Deze schaalt niet mee met het volume, dus tijdens het afspelen van iets hoor je het niet. Nu heb ik vanalles geprobeerd al maar krijg het niet weg. Ik zag al wel dat het vaker voorkomt bij receivers, maar als het weg zou kunnen is het natuurlijk mooi meegenomen.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:45

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

qinq, verdiep je maar eens in de term s/pdif (dat is het digtaal doorgeven dus) Dan zul je zien dat het met een tulpkan (een enkele tulp) of via een toslink kabel (optisch)
Hiet is verder genoeg over te vinden. Met alle info hier op GoT moet het dus wel lukken.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:53

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

Bij ons in de woonkamer :)

Stel, je hebt een weekend nix te doen, je wilt film kijken, en je zit op de bank, maar deze gaat niet bij ieder geweer schot op en neer. Dit is wat je nodig hebt:

Om veel kabaal te maken haal je eerst een receiver en een versterker welke je al op je 13e levensjaar gemaakt had. Omdat deze voor consumenten gemaakt zijn, en niet voor studenten die op de bank heen en weer willen trillen zal je die zelf aan moeten passen:
Afbeeldingslocatie: http://midiweb.student.utwente.nl/images/av_woonkamer/IMG_6901_2.jpg
Dus je haalt de receiver uit elkaar en verdrievoudigd de hoeveelheid buffer capaciteit van de voeding en er komt 6x80W uit. Vervolgens pak je een versterker die al 2x120W naar buiten weet te pompen, krijgt een slecht idee, en je gaat hem bridgen. Bouwt er een fasedraaier in en het apparaat weet een whooping 210W RMS naar buiten te blazen.
Nu heb je een hoop ellende gemaakt, maar nu moet je het nog ergens in kwijt zien te raken natuurlijk.

Omdat je 14 bent en vol idiote ideeen zit maak je natuurlijk een sub-woofer om je ouders fors te vervelen. Dat moet lukken, want dat ding kan 350W verstoken, ideaal dus om je net gebrugde 210W versterker aan te knopen :)
Afbeeldingslocatie: http://midiweb.student.utwente.nl/images/av_woonkamer/IMG_6907_2.jpg
Vergeet niet dat dit ding 50x50x50 cm meet, en getudend is op 40Hz om zoveel mogelijk spullen in huis mee te laten genieten op de maat van de muziek of de special effects in de film. Het resultaat is dat *alles*, maar dan ook werkelijk alles, in huis mee zal rammelen en dat zelfs de buren komen vragen wat er aan de hand is...

Om nog ook te horen waar de film over gaat heb je natuurlijk meer boxen nodig, want meer boxen, is meer beter !
Dus als front speakers haal je de rommel-wat-raak-boxen uit een stoffige hoek en schroeft die aan het plafond:
Uiteraard met aangepast wissel-filter.
Afbeeldingslocatie: http://midiweb.student.utwente.nl/images/av_woonkamer/IMG_6908_2.jpg

Om ook van achter geluid te hebben pak je de boxen die je op je 14e levensjaar gebrouwen hebt:
Afbeeldingslocatie: http://midiweb.student.utwente.nl/images/av_woonkamer/IMG_6909_2.jpg

Owja, je wil natuurlijk ook zien waar de film over gaat, daar ging het immers om :P
Afbeeldingslocatie: http://midiweb.student.utwente.nl/images/av_woonkamer/IMG_6913_2.jpg

blabla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MidiMaze schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 11:52:

Stel, je hebt een weekend nix te doen, je wilt film kijken, en je zit op de bank, maar deze gaat niet bij ieder geweer schot op en neer. Dit is wat je nodig hebt:

Om veel kabaal te maken haal je eerst een receiver en een versterker welke je al op je 13e levensjaar gemaakt had. Omdat deze voor consumenten gemaakt zijn, en niet voor studenten die op de bank heen en weer willen trillen zal je die zelf aan moeten passen:
[afbeelding]
Dus je haalt de receiver uit elkaar en verdrievoudigd de hoeveelheid buffer capaciteit van de voeding en er komt 6x80W uit. Vervolgens pak je een versterker die al 2x120W naar buiten weet te pompen, krijgt een slecht idee, en je gaat hem bridgen. Bouwt er een fasedraaier in en het apparaat weet een whooping 210W RMS naar buiten te blazen.
Nu heb je een hoop ellende gemaakt, maar nu moet je het nog ergens in kwijt zien te raken natuurlijk.

Omdat je 14 bent en vol idiote ideeen zit maak je natuurlijk een sub-woofer om je ouders fors te vervelen. Dat moet lukken, want dat ding kan 350W verstoken, ideaal dus om je net gebrugde 210W versterker aan te knopen :)

- heel verhaal -
Als je er zelf maar heel blij mee bent :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:37
estorino schreef op maandag 05 maart 2007 @ 18:12:
• Xbox 360 Premium via component naar TV (speel ik ook DVD's mee af)
Hoe bevalt dit, niet te veel kabaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meldor
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-01-2024
MidiMaze schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 11:52:

[afbeelding]

[afbeelding]
Vergeet niet dat dit ding 50x50x50 cm meet, en getudend is op 40Hz om zoveel mogelijk spullen in huis mee te laten genieten op de maat van de muziek of de special effects in de film. Het resultaat is dat *alles*, maar dan ook werkelijk alles, in huis mee zal rammelen en dat zelfs de buren komen vragen wat er aan de hand is...

Om nog ook te horen waar de film over gaat heb je natuurlijk meer boxen nodig, want meer boxen, is meer beter !
Dus als front speakers haal je de rommel-wat-raak-boxen uit een stoffige hoek en schroeft die aan het plafond:
Uiteraard met aangepast wissel-filter.
[afbeelding]

Om ook van achter geluid te hebben pak je de boxen die je op je 14e levensjaar gebrouwen hebt:
[afbeelding]

Owja, je wil natuurlijk ook zien waar de film over gaat, daar ging het immers om :P
[afbeelding]
Om op je 15de compleet doof te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie altijd vlaggetjes in de huiskamer hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:39

Reinier

\o/

Ik vind het verdacht veel lijken op Campuslaan laag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 08:00
Meldor schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 16:16:
[...]

Om op je 15de compleet doof te zijn ;)
Bij mij kan het erger O-) :
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroenzelle.nl/fotoalbum/gallery/truss%20bureau/Bureau%20van%20voren.JPG

Als ik film ga kijken, dan zet ik mijn 26 inch LCD tv op de plek van mijn 19" TFT op mijn bureau.

Daarna (als mijn ouders niet thuis zijn >:) ) zet ik mijn 2 x 300 watt RMS speakers bijna op zijn hardst, en dan ga ik film kijken.

Heerlijk!

P.s. binnenkort komen er 5 x 180 watt (kleine) dj speakers te hangen, voor surround sound geluid en 1 x een actieve subwoover. Alles wordt aangedreven door 3 versterkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-10 15:08
Jeroenz18 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 08:39:
[...]

[afbeelding]

Als ik film ga kijken, dan zet ik mijn 26 inch LCD tv op de plek van mijn 19" TFT op mijn bureau.

Daarna (als mijn ouders niet thuis zijn >:) ) zet ik mijn 2 x 300 watt RMS speakers bijna op zijn hardst, en dan ga ik film kijken.

Heerlijk!

P.s. binnenkort komen er 5 x 180 watt (kleine) dj speakers te hangen, voor surround sound geluid en 1 x een actieve subwoover. Alles wordt aangedreven door 3 versterkers.
Je weet dat het wattage niet zoveel zegt? ;)

Maar goed, het zal vast genoeg herrie maken. Persoonlijk heb ik liever mooi geluid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:04
InZane schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 09:31:
[...]

Je weet dat het wattage niet zoveel zegt? ;)

Maar goed, het zal vast genoeg herrie maken. Persoonlijk heb ik liever mooi geluid :)
Mee eens. kwaliteit gaat bij mij ZEKER voor wattage.
Aangezien ik tijdens het werken (discotheek) en stappen altijd oordoppen in heb hoef ik het thuis helemaal niet hard te hebben staan.

Leuk hoor dat je zoveel herrie kunt maken maaruhhm ga voor kwaliteit...maakt veel meer indruk!;)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 14:18

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Zuluman schreef op zondag 04 maart 2007 @ 22:47:
[...]

dat is van boconcept. http://www.boconcept.com/BoConcept_Home-67288.aspx via morres wordt het ook gelverd. is een modulair systeem. ik heb een 2+3 lades. lang naar gezocht.
BoConcept is echt zoooooo'n vette shit he! Had wel wat goedkoper mogen zijn, maar echt te net design! mooi interieur heb je dus!

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Jeroenz18 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 08:39:
[...]

[afbeelding]

Heerlijk!

Cool bureau :) Zelf gemaakt of ergens gekocht en wat moet dat kosten :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Laatst online: 02-10 08:00
lj_tree schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 10:46:
[...]

Mee eens. kwaliteit gaat bij mij ZEKER voor wattage.
Aangezien ik tijdens het werken (discotheek) en stappen altijd oordoppen in heb hoef ik het thuis helemaal niet hard te hebben staan.

Leuk hoor dat je zoveel herrie kunt maken maaruhhm ga voor kwaliteit...maakt veel meer indruk!;)
Kan ik begrijpen, maar het geluid is echt van goede kwaliteit. Ik heb hem juist goed afgeregeld zodat het goed klinkt :) .
The Eagle schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 12:11:
[...]

Cool bureau :) Zelf gemaakt of ergens gekocht en wat moet dat kosten :?
Zelf gemaakt, kijk maar op mijn website voor meer fotos: www.jeroenzelle.nl

Kosten:
Trusspoten: 112 euro totaal
Hout: 120 euro
Totaal: 232 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 10:19

silitek

Tubes Only

Ik heb mijn HT verrijkt met een setje Klipsch f-2 speakers en een HIGH-END kabelset W&M audio LS 01..

Later wat meer over deze speaker. Eerst inspelen ;)

Afbeeldingslocatie: http://aycu22.webshots.com/image/11901/2003779271517257549_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu16.webshots.com/image/11935/2000360525562777470_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu03.webshots.com/image/12722/2003283651843323292_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu27.webshots.com/image/12986/2000956592266917993_rs.jpg

[ Voor 51% gewijzigd door silitek op 08-03-2007 15:13 ]

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 17maart
silitek schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 14:53:
Ik heb mijn HT verrijkt met een setje Klipsch f-2 speakers en een HIGH-END kabelset W&M audio LS 01..
Mooie speakers! (ook mooi parket overigens)
Ik ga vanavond ook een set Klipsch halen. De RF-10. Zie: http://www.klipsch.com/wo...-home-theater-system.aspx
In de winkel vond ik ze geweldig klinken. Hopelijk thuis ook. Alleen kan ik er op Internet helemaal niks anders over vinden dan op de site van Klipsch zelf. Ik ben benieuwd of er mensen zijn op GoT die deze set kennen.

Ik ga ze aansluiten op een Cambridge Audio Azur: http://www.cambridgeaudio...Azur+540R+%28Version+2%29

Daar zijn veel lovende dingen over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi meubel zeg zo met die glazen uitbouw naar beneden voor je receiver ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-04 17:37
Dit is mijn setup

Jamo X3M10 fron speakers
Jamo X830 rear speakers
Klipsch SW-10 subwoofer

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Welke kleur is je achterwand want dat is wel een hele mooie brute kleur hoor.

Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan beter een 300 watt RMS subwoofer versterker kopen bij conrad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-10 15:08
Paulie72 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 21:47:
[...]

Lijkt wel een beetje op het kleurtje wat ik thuis ook op de muur heb zitten alleen lijkt ie wat lichter, maar dat kan ook goed door het daglicht komen :)

Afbeeldingslocatie: http://gallery.inzane.nl/content/Huis/Van%20alles/DSC00554.JPG

Kleurnummer zou ik nog wel kunnen achterhalen, want we hebben nog wel wat staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-09 19:19

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Paulie72 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 21:47:
[...]

chocolade bruin...maar daar heb je ook 100 verschillende tinten in...van een kleurenwaaier uitgezocht voor de spachtelputz...zou moeten kijken welke kleur t exact is...heb nog een emmertje staan

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Voor de liefhebbers van een heel goed setje speakerskabel die enigsinds betaalbaar is..
Kan ik de W&M audio LS-01 aanraden. Menige kabel van 10k kunnen er niet aan tippen..

Discussie wel of geen hoorbaar kwaliteitverschil laten we in het midden...persoonlijk vind ik wel.
De scherpe kantjes van m'n Klipsch f2 zijn eraf met deze kabel..en het oogt natuurlijk erg VET..
de verkoopadvies prijs heb ik er niet voor betaald...je komt ze wel eens tegen op ebay en marktplaats
Zo heb ik maar 90 euro betaald....is een prikkie, en voor de liefhebber doe hier je voordeel mee. ;)

Citaat:

"Hoogwaardie set high end luidsprekerkabels van W&M. Deze LS-01 is het topmodel van deze Duitse fabrikant. Om te zien en om te horen een prachtkabel. Voortreffelijke weergave over het hele spectrum. Veel ruimte en detail, ook in het middengebied.

De set zit in een schitterende verpakking. De lengte van de kabels is 2,5 meter. De buitendiameter is 20 mm. De kabels zijn afgewerkt met uitstekende connectoren, waarop zowel een spade als een holbanaan bevestigd kan worden. Van beide typen zijn 8 stuks bijgeleverd, zodat de kabel breed inzetbaar is en u geen aansluitprobleem heeft.

De kwaliteit is onberispelijk. De winkelprijs van deze pas geintrodiuceerde set is 299 euro, compleet met connectoren.

Hoogwaardige audioproducten hoeven niet extreem veel geld te kosten. Dit is daarvan het bewijs. Een absolute aanrader, in de prijsklasse een regelrechte topper. High end voor een midprice. Al meerdere zeer positieve gebruikerservaringen bevestigen dit."

Afbeeldingslocatie: http://aycu39.webshots.com/image/11878/2005068195883770391_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu32.webshots.com/image/11591/2005007482888288086_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu21.webshots.com/image/12780/2005007099465137684_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu32.webshots.com/image/10391/2005084411890865431_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu10.webshots.com/image/12249/2005049529602193599_rs.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door silitek op 09-03-2007 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Audio
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/740a849614a192dab50193f6638517a6/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a083d5cf476772fb5cf821faa1e9a9e8/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a32b522f74facadb558cdedfb1cdd714/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/588bca87eba64f90e0a052ce80c528d5/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/feb9b645a9bc8949b9bf08f75a3f61f5/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2ac7a3a3d192549608491b9a0942239e/thumb.jpg

Ik heb al een tijdje overwogen om zowiezo een nieuwe Audioset aan te schaffen. De vorige was een Akai set van ruim 6 jaar oud, met daarbij 3CD-Wisselaar , tuner / double tapedeck .. afijn het voldeed niet meer :P

Ik kon kiezen tussen een kant & klare 5.1 Setje + DVD speler, maar dat betekend dat ik m'n Concept Eltax speakers opzij moet zetten, wat ik niet zag zitten. De keus was dus op een 5.1+ versterker gevallen, en dus een Sony STR-DG500. Het beestje bezit Dolby Digital, Dolby Digital EX, Dolby ProLogic, Dolby ProLogic II, Dolby ProLogic IIx, DTS Digital Surround, DTS-ES, 6x100Watts Output, 5.1 Input , en nog meer van dat ongein.

De 2de stap is dus kijken voor een fatsoenlijke DVD speler, plus een center / surround setje. Hoeft niet perse weer 6 speakers te zijn, maar 5 voldoet ook hoor O+

Zover ik kan horen klinkt het veel zuiverder dan de vorige. Ook op een wat harder volume "clipt" deze niet zoals m'n vorige dat wel deed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

silitek schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 13:32:
waarop zowel een spade als een holbanaan bevestigd kan worden.
:X _/-\o_

Voor dat geld wat jij er voor betaald heb is het nog wel te doen. Hoewel ik altijd erg skeptisch ben tegenover dergelijke kabels. Maar daar zullen we het maar niet over hebben. Ik schat je tot op heden nog altijd in in de categorie "bij je verstand" :). Ik hoef alleen niet te weten wat je met de holbananen gaat doen.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Shiver23 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 13:47:
[...]

:X _/-\o_

Voor dat geld wat jij er voor betaald heb is het nog wel te doen. Hoewel ik altijd erg skeptisch ben tegenover dergelijke kabel. Maar daar zullen we het maar over hebben. Ik schat je tot op heden nog altijd in in de categorie "bij je verstand" :). Ik hoef alleen niet te weten wat je met de holbananen gaat doen.
Gelukkig is het een "citaat" en zijn het niet mijn woorden O-) . En je hoef idd geen audiofiel te zijn voor goed en leuk spul!!!...

[ Voor 6% gewijzigd door silitek op 09-03-2007 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:12

_AvA_

en dat ben zo.

Mijn kabels zijn gewoon 2x 4mm van de conrad :X of heb ik nu iets heel vies gezegd?

Verder heb ik de laatste paar pagina's hele leuke setjes voorbij zien komen, mooie grote tv's en mooie speakers...

Mijn pc heeft boem gedaan dus ik ben in afwachting van een nieuwe voeding. Het is wel een gemis zonder dat mooie geluid.

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1tneuker
  • Laatst online: 17:51
_AvA_ schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 14:09:
Mijn kabels zijn gewoon 2x 4mm van de conrad :X of heb ik nu iets heel vies gezegd?
Nee hoor, mijn speakerkabels zijn 2x3m 2,5m2 van de expert, net als de interlinks. :)
Al gaan die interlinks er wel uit, maar dat heeft meer te maken met het verplaatsen van de set onderdelen. En ik wil gewoon degelijke zware afgeschermde kabels :)
Die ga ik overigens wel zelf bouwen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Reinier schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 17:57:
Mijn receiver (h/k AVR 130) is er spontaan mee opgehouden, alles werkt nog prima maar er komt alleen geen geluid meer uit :( En een van de speakerterminals is dolgedraaid. En m'n DVD-dpeler (h/k DVD 22) is sowieso brak want het display geeft soms random crap weer of juist helemaal niks.
Zo, hij is weer terug van weggeweest, ze hebben de voeding en de speakeraansluitingen vervangen. Klinkt toch beter dan die brakke televisie die ernaast staat ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c9290a4dd3a7e910e6e8c7f23dd86ee1/full.jpg

Speciaal voor de foto even het VFD van de HTPC aangezet, die gebruik ik dus echt never :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Dat kastje hangt altijd zo? Of even puur voor de foto? :P

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Haha, ik kreeg de versterker afgelopen weekend terug en heb de boel zondagavond even snel aangesloten :) Normaal staat dat kastje op de dvd-speler (okee, da's ook niet netjes).

Maar er komt als het goed is een iets betere televisie aan (groter, meer SCART-aansluitingen, maar wel een oudewetse beeldbuis). Dus dat kastje is straks over, samen met de Televiewer die je rechts ziet :)

Edit:
OMG, check hoeveel stof er op de beeldbuis zit :o

[ Voor 7% gewijzigd door Reinier op 09-03-2007 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 13:32:
Voor de liefhebbers van een heel goed setje speakerskabel die enigsinds betaalbaar is..
Kan ik de W&M audio LS-01 aanraden. Menige kabel van 10k kunnen er niet aan tippen..

Discussie wel of geen hoorbaar kwaliteitverschil laten we in het midden...persoonlijk vind ik wel.
De scherpe kantjes van m'n Klipsch f2 zijn eraf met deze kabel..en het oogt natuurlijk erg VET..
de verkoopadvies prijs heb ik er niet voor betaald...je komt ze wel eens tegen op ebay en marktplaats
Zo heb ik maar 90 euro betaald....is een prikkie, en voor de liefhebber doe hier je voordeel mee. ;)
blabla
De scherpe kantjes van je speakers af lijkt me normaal geen positieve ontwikkeling. Dan mis je dus frequenties die je eerst wel had...? Of gaven de oude kabels het met zo veel vervorming door dat het nu pas lekker klinkt?

Ik ga zelf binnenkort een blinde luistertest doen met mijn klipsch F2. Ik geloof (nog?) niet in dure kabels.
Maar zelf zou ik ze graag hebben hoor, ik vind zoals je misschien zou denken dure kabels niet een complete waste. Omdat je denkt dat het beter is klinkt het ook beter. Dus geniet je meer van je muziek. Is dus positief.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2007 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 00:00

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 15:34:
De scherpe kantjes van je speakers af lijkt me normaal geen positieve ontwikkeling. Dan mis je dus frequenties die je eerst wel had...?
Sowieso spoor je IMHO echt niet als je een paar speakers van dit kaliber gaat uitrusten met speakerkabels die even duur zijn als beide speakers samen. Kun je beter het geld voor die blingbling kabels uitsparen om een paar fatsoenlijke speakers te kopen :z

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 15:34:
[...]

De scherpe kantjes van je speakers af lijkt me normaal geen positieve ontwikkeling. Dan mis je dus frequenties die je eerst wel had...? Of gaven de oude kabels het met zo veel vervorming door dat het nu pas lekker klinkt?

Ik ga zelf binnenkort een blinde luistertest doen met mijn klipsch F2. Ik geloof (nog?) niet in dure kabels.
Maar zelf zou ik ze graag hebben hoor, ik vind zoals je misschien zou denken dure kabels niet een complete waste. Omdat je denkt dat het beter is klinkt het ook beter. Dus geniet je meer van je muziek. Is dus positief.
Je eerste opmerking had je in het begin mis..maar je herstelde jezelf ;)
En je denkt geen muziek maar luister/beleef het...dus wel degelijk verschil!!
Exirion schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 15:45:
[...]

Sowieso spoor je IMHO echt niet als je een paar speakers van dit kaliber gaat uitrusten met speakerkabels die even duur zijn als beide speakers samen. Kun je beter het geld voor die blingbling kabels uitsparen om een paar fatsoenlijke speakers te kopen :z
En wat noem jij fatsoenlijke speakers?...Heb kef, infinity, JBL, canton gehoord.(duurdere soorten)
Maar de Klipsch f-2 spelen werkelijk over de gehele geluidbreedte de andere merken weg...
Ook bekend bij "echte" audiofielen....

Zijn deze "blingbling"kabel meer dan waard!!!....

[ Voor 38% gewijzigd door silitek op 09-03-2007 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 13:50:
[...]

Gelukkig is het een "citaat" en zijn het niet mijn woorden O-) . En je hoef idd geen audiofiel te zijn voor goed en leuk spul!!!...
Alleen al die schroef verbinding :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 16:13:
En wat noem jij fatsoenlijke speakers?...Heb kef, infinity, JBL, canton gehoord.(duurdere soorten)
Maar de Klipsch f-2 spelen werkelijk over de gehele geluidbreedte de andere merken weg...
Exirion bedoelt dat de speakers meer in verhouding komen met de kabels.

Verder vind ik de opmerking 'Menige kabel van 10k kunnen er niet aan tippen..' van je niet door de beugel kunnen. Heb je ze soms gehoord?! Natuurlijk niet op de speakers van je, want zoveel zou je er niet eens aan uitgeven voor je huidige set. Kabels van 10k koop je ook alleen op sets van veelvouden van 10k!
Kijk: je hebt een leuke set. Maar opmerkingen maken die je niet kan waar maken, kan je beter achterwege laten. Er zijn sets die zeker weten jouw Klipsch en jouw kabels echt wel van de (wereld)kaart van vegen. Dat is niet moeilijk (als je er het geld voor over hebt), dus blijf liever realistisch en hou andermans sets in waarde (ook als hij/zij 10k ervoor over heeft voor LS kabels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

silitek schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 16:13:

Ik ken de Klipsch en ben er absoluut niet kapot van. Als je de prijs in gedachte houdt zijn ze zeker niet slecht, maar zelfs RAF heeft die dingen voor 300 euro een paartje staan. Daar ga je toch geen kabels van nog eens 300 euro aan hangen 8)7

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 16:51:
[...]
Ik ken de Klipsch en ben er absoluut niet kapot van. Als je de prijs in gedachte houdt zijn ze zeker niet slecht, maar zelfs RAF heeft die dingen voor 300 euro een paartje staan. Daar ga je toch geen kabels van nog eens 300 euro aan hangen 8)7
Als hij er blij mee is, laat hem dan. De kabels beslaan nu inmiddels ook 33% van mijn set (goed... over een langere tijd zal het naar 20% verschuiven door toevoeging van een dedicated stereo) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 16:59:
Als hij er blij mee is, laat hem dan.
Ik vind het prima, maar het geblaat van kabelfetisjisten werkt soms erg op de zenuwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_
  • Laatst online: 20:12

_AvA_

en dat ben zo.

Exirion schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 17:07:
[...]

Ik vind het prima, maar het geblaat van kabelfetisjisten werkt soms erg op de zenuwen :)
Lekker laten blaten. Aan geluid hangt altijd nog een psychologisch aspect denk ik. Maar het kan goed dat bepaalde kabels beter klinken, het verschil is echter niet zo groot als het verschil in prijs. Dat is ook precies de reden dat ik nooit zo'n kabel ga kopen, al vind ik het wel erg mooi spul.

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klipsch f-2 heb ik gehoort ben er niet van onder de indruk .
Maar iedereen heeft een eigen gehoor dus wat voor hem perfect is kan voor een anderen minder zijn.
Daarom moet je speakers ook luisteren naar jouw gehoor en dan pas kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 18:39:
Klipsch f-2 heb ik gehoort ben er niet van onder de indruk .
Maar iedereen heeft een eigen gehoor dus wat voor hem perfect is kan voor een anderen minder zijn.
Daarom moet je speakers ook luisteren naar jouw gehoor en dan pas kopen.
Ligt aan de reciever. Harmon Kardon klikt heel goed met Klipsch..En geluid is idd "relatief" wat voor de 1bagger is voor een ander meesterlijk.

Verder stel ik kabels niet ter discussie (maar dat had ik al gezegd en goed lezen is m'n advies). Rijk alleen een handvat aan voor diegene die wel daarin geloven.10% van m'n huidige setup is naar kabels gegaan meer dan normaal

Echter, vervang ik m'n reciever voor een avr 7300 dan is het nog maar 3%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:21

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Niets zo subjectief als audio ;) Wat men goed VINDT moet men kopen. Heeft niets met kwaliteit te maken eigenlijk. Als men tevreden is dan is het toch goed? Elkaar afzeiken heeft geen enkele zin.

Ik zit nu nog qua ruimte met een Z5500 van Logitech, zulk soort foto's hebben jullie al tevaak gezien :P De hardware is aanwezig voor een degelijke homecinema, maar dat zal pas komen als ik op mezelf ga wonen...

Heb een mediacenter met een DVB-C kaart en een M-Audio Revolution 7.1 kaart. DVD's en TV klinken super, maar de Z5500 is ook weer niet alles ;) Voldoet echter voorlopig prima voor een kleine slaapkamer.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:06
Mijn kabels waren gratis :P 0% van m'n set 8)
(Overigens wel een paar honderd euro als ik ze niet bij m'n set had gekregen :P)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, het lijkt wel reclame als ik die post van silitek zie. Je zit helemaal in reclame taal te praten over je kabels. Dat mag natuurlijk dat vind ik best. Maar inderderdaad.. wat Cyberjobe al zei: hoeveel soorten kabels heb jij in je leven gehoort? En zaten daar ook 10k kabels tussen dan?

Krijg je hier geld voor ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Laatst online: 23-06-2022
Wat ik mij altijd afvraag bij dure kabels is, waarom het er altijd zo ''duur'' uit moet zien. Geloven mensen het anders niet ofzo? In ziekenhuizen, waar hartslag metingen, scans en dergelijke ECHT wel even wat nauwkeuriger zijn dan Hifi, gebruiken ze ook gewoon CAT6 van de rol.

Op kabels zit meer winst dan op de apparatuur zelf, dus vrij logisch dat er zoveel onzin over bestaat. Zelf verkoop ik ze ook. En ook ik loop over de ''enorme'' verschillen te lullen ;) Maar in mijn set? Nooit :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Goede kabels maken iets uit ja ... tot op een zeker niveau. Ervoor had ik de standard kutkabel die bij men eltaxen zat, nu zit er gewoon degelijke 2mm² kabel tussen die men vader ook voor PA gebruikt. En eigenlijk is het verschil niet gigantisch, gewoon wat meer laag en midden. Maar om mij nu te overtuigen dat ik nog beter geluid zou hebben met kabel van 100EUR per m ... nee dankje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 22:15:
Hehe, het lijkt wel reclame als ik die post van silitek zie. Je zit helemaal in reclame taal te praten over je kabels. Dat mag natuurlijk dat vind ik best. Maar inderderdaad.. wat Cyberjobe al zei: hoeveel soorten kabels heb jij in je leven gehoort? En zaten daar ook 10k kabels tussen dan?

Krijg je hier geld voor ofzo?
Ja, voor elk flauw gezever vang ik 10 euro...heb ik zeker al 100 euro verdiend.
En nou kappen over wel of geen dure kabels...geloof je erin ga dan een snuffelen.
Zo niet, zeg dat dan maar ga niet lopen "ouwe wijfen"

En nu terug naar de order van de dag..foto's plaatsen van je HT

Heb ik de laatste aantal posten niet gezien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

silitek schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 08:34:
Zo niet, zeg dat dan maar ga niet lopen "ouwe wijfen"
Als er iemand loopt te ouwehoeren dan ben je het zelf :)

Speakers van 150 euro per stuk vallen voor mij in de categorie 'brandhout'. Zeker als het van die pretentieuze zuilen van dat formaat zijn. Mag jij mij een arrogante lul vinden omdat ik dat zeg, maar ik geef zelf dan weer geen 300 euro aan speakerkabel uit. Dat soort kabels, als het uberhaupt al nut heeft, gebruik je op speakers van >1000 euro per stuk met een dito stereoversterker. Anders is de verhouding compleet zoek en je gaat mij echt niet wijsmaken dat jij in een objectieve test het verschil kan horen op die F-2's.......

En anders ben ik wel benieuwd WAARMEE je vergelijkt. Praxis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ]Byte[
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09-2020
Exirion schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 08:47:
[...]
Dat zeg ik toch... GAMMA :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Byte: Precies dat zeg ik gamma :P Er gebeurt heir precies wat ik al dacht:P weeer een stuk topic weg over kabels enzo... Maar goed ergens heeft Exerion wel gelijk...

Goed even terug naar de ht forum post:

Als het goed is ga ik in de zomer mijn eigen speakers maken en dat worden me toch mooie dingen (weet ik nog niet natuurlijk :P) maar zo moeten ze er uitgaan zien:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~johneekels/images/hatt.16.jpg

Ik heb hem van een internet site gekopierd en ik vond hem er erg mooi uit zien. Ik ga denk ik precies dezelfde drivers gebruiken als afgebeeld. Dus dan heb ik in de zomer weer wat te doen :)

offtopic:
Vakantie geld gaat op aan speakers ben ik bang :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 21:15

jotheman

Was like that when I got here!

[...]

Als er iemand loopt te ouwehoeren dan ben je het zelf :)

Speakers van 150 euro per stuk vallen voor mij in de categorie 'brandhout'. Zeker als het van die pretentieuze zuilen van dat formaat zijn.
Dit vind ik dat weer een beetje jammer. Ieder heeft zijn eigen prijsklasse, mensen zijn gebonden aan hun budget en kunnen voor weinig geld goed spul hebben staan (denk aan de degelijke series van bv. Eltax), dat mag je (vind ik) niet afkraken. Formaten, watt-aantallen e.d. zijn helaas idd vaak dingen waarvan ook fabrikanten denken hoe meer hoe beter, maar zo zijn ze ook niet allemaal...

Verder ben ik het (zoals vrijwel iedereen denk ik) wel eens met de mening over de kabels. Niettemin zijn het wel kabels waarmee je in principe je leven mee vooruit kan, in dat opzicht is het wel een goede aankoop. :) Ik zou 't er zelf van z'n leven niet voor over hebben, geef het geld liever uit aan apparatuur; m'n standaard zwart/rood sliertjes met een paar qmm blijven bij mij echt nog wel even liggen.
Maar ieder z'n meug, geld moet rollen ;)

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierryziezo
  • Niet online
Hier even mijn installatie posten:

Afbeeldingslocatie: http://img81.imageshack.us/img81/4808/img6768gp5.jpg
G&w TW-2006X en Original A8S.

Afbeeldingslocatie: http://img138.imageshack.us/img138/442/img7001ws6.jpg
Beresford TC-7510 DAC, DVD-speler coaxiaal aangesloten, laptop en iRiver MP3-speler optisch aangesloten.

Afbeeldingslocatie: http://img243.imageshack.us/img243/4183/img7003xz5.jpg
Audes 017-luidsprekers (stereo).

Deftig setje voor een deftige prijs, denk ik zo. Ik ben er in elk geval heel tevreden mee, het is een verademing als ik het geluid hiervan vergelijk met mijn Sony microketen :).

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
Met die G&W versterker, is het daarbij mogelijk om alleen de eindtrappen te gebruiken? Dat zou ik zelf wel handig vinden om in een HT setup te gebruiken en tevens toch ook slechts als stereo te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierryziezo
  • Niet online
PHiXioN schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 12:42:
Met die G&W versterker, is het daarbij mogelijk om alleen de eindtrappen te gebruiken? Dat zou ik zelf wel handig vinden om in een HT setup te gebruiken en tevens toch ook slechts als stereo te kunnen gebruiken.
Geen idee. Aux-kabeltje erin van je surround naar deze stereo zou wel moeten lukken zeker?

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:52

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Even een update van deze kant. :)

Hele installatie.
Afbeeldingslocatie: http://img337.imageshack.us/img337/5562/img1666ssz9.jpg

Soundbridge.. :z
Afbeeldingslocatie: http://img337.imageshack.us/img337/7561/img1668syf9.jpg

Soundbridge #2
Afbeeldingslocatie: http://img337.imageshack.us/img337/792/img1669smj2.jpg

DVD-spelert, DV-6600
Afbeeldingslocatie: http://img337.imageshack.us/img337/2689/img1670syq6.jpg

Rears
Afbeeldingslocatie: http://img237.imageshack.us/img237/8796/img1671shz7.jpg

Wat is er veranderd??
Heb een soundbridge erbij, dat is de eerste verandering.
Echt een prachtapparaat, ideaal voor internetradio (@ the moment Secret Agent SomaFM)
Verbonden via een WPA beveiligde wireless verbinding. :+

2de punt:
Een Marantz DV-6600, was toe aan een betere speler. Vond de vorige niet echt lekker werken. Haperde bijvoorbeeld bij scene overgangen. Dat stoort. Na mijn idee is het beeld ook verbeterd. :)
Heb heb aangesloten met RCA voor de cd-speler, Digital Coax voor DVD (Bitstream signaal)
Kabels zijn van AudioQuest, een middelmatige kabel, beter dan de vorige.

Ben voorlopig prima tevreden. :7

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die een equlizer tussen hun thuisbioscoop hangen? :) sorry voor de spelling :X

Ik luister vaak via m'n pc muziek > tulp naar m'n versterker, maar sinds dat m'n vorige set nu heen is, en er een sony model voor in de plaats terug is , mis ik de zware tonen af en toe :P Verder is het geluid wel lekker strak, zoals het hoort maar... bas is een beetje beperkt. Ik heb er nu ook een sub naast hangen, maar die gaat ook de deur uit > nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierryziezo
  • Niet online
Vroeger nog een equalizer gebruikt, maar sinds ik die G&W heb, staat ie stof te verzamelen op zolder :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een beetje scheef zitten kijken... er zat dus wel degelijk een "level" voor m'n pre-subwoofer uitgang. Aan de hand daarvan kickt het nu lekker.

Sub is een halve zelfbouw:

Forum
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1b07925abe9cd0b099f2b0ab35f2d6f4/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7fd2428c394eeb2dfb1040199dedd5f7/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f2bbcc84b4676386c883f2bd14196208/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/896fe5453d848edcc94a80c3a2d2ea35/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d0f0373ad3889dad1a3a85a320e708e3/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/612f68a6bd0398508aaa5d087e7625d0/thumb.jpg

Ging hier om de kast van een Creative inspire, ik heb het "gat" wat groter uitgewerkt, en er een subwoofer van een bose kast in gedonderd. Het beukt dat wel maar de verhouding van de kast / woofer is ook niet echt optimaal. Vandaar m'n keus naar een fatsoenlijke sub :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-10 21:33

-Stef-

Slainthe!

Harmen schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 14:53:
Wat is er veranderd??
Heb een soundbridge erbij, dat is de eerste verandering.
Echt een prachtapparaat, ideaal voor internetradio (@ the moment Secret Agent SomaFM)
Verbonden via een WPA beveiligde wireless verbinding. :+
Ja, inderdaad.

Ik heb sinds een paar weken ook dagelijks internet radio in mijn woonkamer (naast mijn mp3's). Laten we hopen dat de ontwikkelingen die momenteel bij de Amerikaanse overheid gaande zijn (internet stations moeten de komende 4 jaar royalities gaan betalen aan de houders van de muziekrechten van de nummers die worden uitgezonden) het fenomeen Internet Radio niet om zeep helpen. Maar goed, die discussie is niet voor dit topic.

Momenteel geniet ik nog van gratis 3 maanden abonnement op Pandora (dat zit momenteel bij de Squeezebox 3 inbegrepen) met de intentie dit na afloop te gaan omzetten in een betaald abonnement maar moeten ze wel blijven bestaan uiteraard.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag toch maar mijn LOEWE Individual 40 ingeruild voor een LOEWE Individual Compose 46 (Full HD). Hopelijk heb ik het volgend weekend hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

[...]

Speakers van 150 euro per stuk vallen voor mij in de categorie 'brandhout'. Zeker als het van die pretentieuze zuilen van dat formaat zijn. Mag jij mij een arrogante lul vinden omdat ik dat zeg, maar ik geef zelf dan weer geen 300 euro aan speakerkabel uit.

Dus, als ik het goed begrijpt is kwaliteit afhankelijk van het aantal nullen wat je neerlegd? ... Een stempel geven zoals "brandhout" is ver uit asociaal..En leer nou eens lezen betaalde voor kabels 90 euro. Nogmaals dat is ongeveer 10% van mijn huidige set-up..met de kennis dat m'n reciever plaats gaat maken voor een AVR 7300 t.z.t en dan nog maar 3% over blijft..de Klipsch blijven gewoon nog.

Dat het volgens jou een schreef contras is betreft verhouding tot de kabels is een mening die je mag hebben. Alleen deel ik die niet, zeik mensen niet af over hun keuze's wel of niet nut....

Doe je maar ergens anders maar niet op G.O.T :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Laatst online: 23-06-2022
silitek schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 18:50:
[...]

Dus, als ik het goed begrijpt is kwaliteit afhankelijk van het aantal nullen wat je neerlegd? ... Een stempel geven zoals "brandhout" is ver uit asociaal..En leer nou eens lezen betaalde voor kabels 90 euro. Nogmaals dat is ongeveer 10% van mijn huidige set-up..met de kennis dat m'n reciever plaats gaat maken voor een AVR 7300 t.z.t en dan nog maar 3% over blijft..de Klipsch blijven gewoon nog.

Dat het volgens jou een schreef contras is betreft verhouding tot de kabels is een mening die je mag hebben. Alleen deel ik die niet, zeik mensen niet af over hun keuze's wel of niet nut....

De speakers blijven de zwakste schakel binnen de set. Voor die 90 Euro had je misschien zelfs beter het filter wat aan kunnen passen. Daar haal je zeker meer winst mee dan met dure LS kabels.

Mijn speakers hebben trouwens ook niet veel meer dan 150 Euro per stuk gekost. Maar ik wist destijds de verhoudingen wel te bepalen, zodat je voor minimale kosten, toch nog een mooie speaker kan neerzetten. Ook ben ik er 99% van overtuigd dat Exirion mijn speakers klankmatig wel kan waarderen :)

[ Voor 13% gewijzigd door Barry|IA op 10-03-2007 20:43 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 02-10 09:24

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik wil toch mijn speakers ffe laten zien,

Afbeeldingslocatie: http://blogger.xs4all.nl//images/blogger_xs4all_nl/masterd/26034/o_Foto's-0078.jpg
Afbeeldingslocatie: http://blogger.xs4all.nl//images/blogger_xs4all_nl/masterd/26034/o_Foto's-0077.jpg
Afbeeldingslocatie: http://blogger.xs4all.nl//images/blogger_xs4all_nl/masterd/26034/o_Foto's-0079.jpg
Wat zien wij:
2x JBL D130 in zelfbouw kasten met orginele filter uit 1955 zie hier: http://www.audioheritage.org/html/profiles/jbl/d130.htm
1x celestion 18inch subwoofer
torentje: Soundlab stereo filter met hoog en laag gescheiden
1x JVC versterker voor JBL d130
1x Dap audio 1200 ingeschakeld op bridge mode = 1200watts 8ohm aangesloten op de celestion

Wat wil ik nog:
een 19inch versterker voor mijn JBL boxen
een mooi mengpaneel
een setje denon cd/mp3 spelers
een leuke ruimte voor me speakers :9 ik zal het eerst eens goed inrichten

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

GoT is een forum en op een forum worden meningen verkondigd en discussies gevoerd. Als jij daar niet tegen kan ga je zelf maar ergens anders heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:39

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Exirion schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 23:16:
[...]

GoT is een forum en op een forum worden meningen verkondigd en discussies gevoerd. Als jij daar niet tegen kan ga je zelf maar ergens anders heen.
GoT is ook een forum waar we iedereen in zijn waarde laten. En bepaalde speakers bestempelen als brandhout noem ik niet iemand in zijn waarde laten.
Als je iemand niet in zijn waarde kan laten ga je zelf maar ergens anders heen.

Iedereen heeft zijn eigen prioriteiten en budget voor zijn apparatuur.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
Wie de bal kets krijgt em harder terug exirion.!
Neem die discovery mini wars maar naar msn.
Verder ontopic.

[ Voor 44% gewijzigd door ikweetniks op 11-03-2007 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-09 12:53
Wat een mooie opstellingen hebben jullie allemaal zeg :) .

Wij hebben thuis niet eens een DVD-speler :') .

[ Voor 6% gewijzigd door hello_moto op 11-03-2007 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie is alweer het helel weekend bezig om de kabelbende op orde te krijgen.
Hoe goed je ook je best doet, het blijft een zichtbare zooi (zeker met een 'open' meubel).
Wel gisteren de kabelgoot onder de plasma opnieuw gevuld.

Het 220 stekketblok voor alle apparatuur ligt nu niet meer midden inder het scherm met alle kabels eraan, maar ligt achter het meubel.
Ik heb het stekkerblok verlgend en de kabel in de kabelgoot gedaan.
Meteen mijn nieuwe subwoofer kabel in de kabelgoot, en het snoer van mijn subwoofer afgeknipt en verleng zodat deze via de kabelgoot naar de receiver gaat (ik wil de power voor mijn sub schakelen vanuit mijn receiver).
Er kan nu echt geen kabeltje meer bij in de K40 goot :

- 220 voor stekkerblok
- 220 van plasma
- 220 voor sub
- Dikke component voor plasma
- HDMI voor plasma
- Subwoofer kabel
- speaker kabel voor 1 front en beide rears

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op zondag 11 maart 2007 @ 11:13:
* Koffie is alweer het helel weekend bezig om de kabelbende op orde te krijgen.
Hoe goed je ook je best doet, het blijft een zichtbare zooi (zeker met een 'open' meubel).
Wel gisteren de kabelgoot onder de plasma opnieuw gevuld.

Het 220 stekketblok voor alle apparatuur ligt nu niet meer midden inder het scherm met alle kabels eraan, maar ligt achter het meubel.
Ik heb het stekkerblok verlgend en de kabel in de kabelgoot gedaan.
Meteen mijn nieuwe subwoofer kabel in de kabelgoot, en het snoer van mijn subwoofer afgeknipt en verleng zodat deze via de kabelgoot naar de receiver gaat (ik wil de power voor mijn sub schakelen vanuit mijn receiver).Er kan nu echt geen kabeltje meer bij in de K40 goot :

- 220 voor stekkerblok
- 220 van plasma
- 220 voor sub
- Dikke component voor plasma
- HDMI voor plasma
- Subwoofer kabel
- speaker kabel voor 1 front en beide rears
Heeft die sub geen trigger? Ik heb namelijk een triggerkastje in elkaar gezet zodat als ik dvd source selecteer dat het signaal door het kastje me projectscherm naar beneden laatrollen, projector aan en dat de sub aan springt (met een delay opbouw...) Je kan een trigger zelf heel makkelijk maken met een oude relais uit zo oude draaitelefoon. Kost niks bij de kringloop winkel en je kan mega veel leuke dingen mee doen.
Mijn volgende project is dat het licht langzaam dimt als de film start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dit is mijn setup

Jamo X3M10 fron speakers
Jamo X830 rear speakers
Klipsch SW-10 subwoofer

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Uiteraard geheel offtopic; Wat is de kleur code van die wand ? Erg mooie kleur !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 12:53:
[...]

Heeft die sub geen trigger? Ik heb namelijk een triggerkastje in elkaar gezet zodat als ik dvd source selecteer dat het signaal door het kastje me projectscherm naar beneden laatrollen, projector aan en dat de sub aan springt (met een delay opbouw...) Je kan een trigger zelf heel makkelijk maken met een oude relais uit zo oude draaitelefoon. Kost niks bij de kringloop winkel en je kan mega veel leuke dingen mee doen.
Mijn volgende project is dat het licht langzaam dimt als de film start.
Die sub heeft dat iig niet van zichzelf, en dat wat jij nu allemaal noemt ligt niet binnen mijn technisch kunnen ;)
Besides, of ik nu zo'n trigger kabel ding heb, of een kabel naar de receiver dat maakt dan ook niet echt uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te wachten tot mijn projectiescherm binnen is. Dan volgen er foto's. Van de week wel een Boston Acoustics PV500 subwoofer gescored voor bij de filmpje :). Ben nog aan het beslissen of ik het wel of geen winst vind bij mn quadjes voor muziek, maar daar kom ik nog wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Je hebt wel een punt maar je snapt toch ook wel dat mensen kritiek op jou leveren vanwege je opmerkingen?
Roepen dat jouw kabels net zo goed klinken als kabels van 10k (??) terwijl je een paar speakers hebt van 150,- pst?!

Ik vind je speakers wel fraai hoor daar niet van, ook de rest van je set is wel aardig maar je blaast wel wat hoog van de toren met je opmerkingen. Omdat jij toevallig een leuk dealtje kon sluiten met die kabels (want dat was het toch?) wil niet zeggen dat het noodzakelijk is voor die speakers. Ik denk dat je nauwelijks verschil hoort met een goedkopere kabel namelijk.

Maar jij hebt ze dus prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 17:42:
[...]

Je hebt wel een punt maar je snapt toch ook wel dat mensen kritiek op jou leveren vanwege je opmerkingen?
Roepen dat jouw kabels net zo goed klinken als kabels van 10k (??) terwijl je een paar speakers hebt van 150,- pst?!

Ik vind je speakers wel fraai hoor daar niet van, ook de rest van je set is wel aardig maar je blaast wel wat hoog van de toren met je opmerkingen. Omdat jij toevallig een leuk dealtje kon sluiten met die kabels (want dat was het toch?) wil niet zeggen dat het noodzakelijk is voor die speakers. Ik denk dat je nauwelijks verschil hoort met een goedkopere kabel namelijk.

Maar jij hebt ze dus prima :)
Zal dat ook gelijk de wereld uit helpen..natuurlijk is dat 10k onzin, hoef je geen interlect voor te zijn om dat te snappen. ;) . Was meer een woordspeling onder het motto "overdrijven maakt duidelijk"..
Had ik niet moeten doen :P ...word TE lettelijk genomen.

Duide op een review waarmee het product vergelijk werd met soorten vele malen duurder..in hoevere dat objectief is natuurlijk.

Doelstelling was/is echter voor diegene die wel geloven in HIGH-END kabels, dit een zeer betaalbaar setje is. Ook omdat het bedrijf zo nieuw is dat het voor zowat tegen kostprijs de markt op gaat..nog
En het is echt mooi spul..

zie htforum en hififorum

Zover ik het kan horen klinken de F2 niet meer zo scherp en idd is het "nihil"op m'n huidige setup..Maar heb ook zoiets van baat het niet dan schaad het niet. In de vere toekomst wil ik toch naar en andere speakers c.q versteker en he, ik heb al kabels dan ;) die ik relatief goedkoop heb!!

@Exirion voel je niet bezwaard om gewoon je mening te posten. Heb het zelf ook een beetje, al dan niet bewust op aangestuurd. En dat "brandhout gedoe" het is je vergeven, jongen :)
Hoop dat hiermee de lucht geklaard is en een ieder gewoon z'n set post met foto's..
En of het nou Praxis of van Stassen komt..het zal een worst zijn.

Discussie's over kabels laten we vanaf nu in het midden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
Mooi afgesloten.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op zondag 11 maart 2007 @ 18:45:
[...]

Zal dat ook gelijk de wereld uit helpen..natuurlijk is dat 10k onzin, hoef je geen interlect voor te zijn om dat te snappen. ;) . Was meer een woordspeling onder het motto "overdrijven maakt duidelijk"..
Had ik niet moeten doen :P ...word TE lettelijk genomen.

Duide op een review waarmee het product vergelijk werd met soorten vele malen duurder..in hoevere dat objectief is natuurlijk.

Doelstelling was/is echter voor diegene die wel geloven in HIGH-END kabels, dit een zeer betaalbaar setje is. Ook omdat het bedrijf zo nieuw is dat het voor zowat kostprijs de markt op gaat..nog

zie htforum en hififorum

Zover ik het kan horen klinken de F2 niet meer zo scherp en idd is het "nihil"op m'n huidige setup..Maar heb ook zoiets van baat het niet dan schaat het niet. In de vere toekomst wil ik toch naar en andere speakers c.q versteker en he, ik heb al kabels dan ;) die ik relatief goedkoop heb!!

@Exirion voel je niet bezwaard om gewoon je mening te posten. Heb het zelf ook een beetje, al dan niet bewust op aangestuurd. En dat "brandhout gedoe" het is je vergeven, jongen :)
Hoop dat hiermee de lucht geklaard is en een ieder gewoon z'n set post met foto's..
En of het nou Praxis of van Stassen komt..het zal een worst zijn.

Discussie's over kabels laten we vanaf nu in het midden ;)
point taken! ;)

En die 'brandhout' opmerking was ronduit belachelijk. Die Kef's zien er juist super uit voor dat geld en volgens jou klinkt het ook gewoon goed (voor dat geld). Iedereen wat in zijn waarde laten is dan gewoon fijn.

Bedankt voor je foto's in ieder geval. Ik vind het wel een mooi totaalplaatje met die philips LCD, Harmon Kardon en die houtlook vloer maakt het af. Ik wil de inrichting van die Exirion wel eens zien, dan pas heeft hij recht van spreken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren heb ik toch maar de keuze gemaakt om mijn huidige LOEWE Individual 40 in te ruilen voor een LOEWE Individual 46 Compose Full-HD+

Kortom, oud:
Afbeeldingslocatie: http://www.loewe.nl/portal//pics/produkttv/individual_40/IND40_gross_1.jpg

Versus, nieuw:
Afbeeldingslocatie: http://www.loewe.nl/portal//pics/produkttv/compose_46/IND46C_Produkt_1.jpg

Loewe LCD-TV met 117 cm beelddiagonaal en hoge resolutie Full-HD+-technologie.
HDTV-ontvangst en hardeschijfrecorder DR+ geïntegreerd.

Beeld:
Automatic Movie Detection (AMD)
Beeldcorrectie verticaal
Beeldformaat: 16 : 9
Beeldresolutie: 1.920 x 1.080
Beeldschermdiagonaal in cm: 117
Contrastfilterscherm
Contrastverhouding dynamisch: 3.000 : 1
Contrastverhouding statische: 1.200 : 1
Digital+ HD
Formaatwisseling: 16 : 9, 4 : 3, Panorama, Cine, Zoom
Full-HD-LCD-technologie
Full-PIP
Geschikt voor HDTV
HD ready
Helderheid cd/m²: 500
Image+ HD
Kijkhoek horizontaal en verticaal: 178°
Responsetime: 8 ms
Split Screen TV/Teletekst
Split Screen TV/TV
Upscaling
Volledig gedigitaliseerde signaalverwerking.

Hopelijk heb ik alles volgend weekend aan de muur hangen. Vanzelfsprekend maak ik een paar foto's als alles hangt en functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vette lcd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-09 22:24
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 19:49:
Gisteren heb ik toch maar de keuze gemaakt om mijn huidige LOEWE Individual 40 in te ruilen voor een LOEWE Individual 46 Compose Full-HD+
Je gaat dus van een 40" LCD naar een 46" LCD, vond je 40" te klein of heb je gewoon vet veel geld teveel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jos707 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 20:09:
[...]

Je gaat dus van een 40" LCD naar een 46" LCD, vond je 40" te klein of heb je gewoon vet veel geld teveel? :)
Ik heb deze keuze met name gemaakt omdat de Compose-serie Full-HD uitgevoerd is. Nu had ik natuurlijk ook de stap kunnen maken van Individual 40 naar Individual 40 Compose maar dan heb ik toch teveel het gevoel er weinig 'nieuws/extra's' voor gekregen te hebben.

Nu kan ik dadelijk eindelijk HDtv kijken zonder te hoeven wachten op UPC...

Daarnaast ben ik nu eenmaal een echte LOEWE-fan. Eenmaal een LOEWE altijd een LOEWE...

Ik heb nu drie LOEWE's in huis hangen:
Woonkamer:
LOEWE Individual 40 HD-LCD
Slaapkamer:
LOEWE Concept 32 HD-LCD
Woonkeuken:
LOEWE Xelos 5255Z 55cm CRT

(kijk hier voor foto's: Verwijderd in "UPC Digital TV - Deel 3")

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2007 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

silitek schreef op zondag 11 maart 2007 @ 18:45:
[...]
Doelstelling was/is echter voor diegene die wel geloven in HIGH-END kabels, dit een zeer betaalbaar setje is. Ook omdat het bedrijf zo nieuw is dat het voor zowat tegen kostprijs de markt op gaat..nog
En waar vind ik die kabels zo goedkopie ? :)
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 19:49:

Kortom, oud:
[afbeelding]

Versus, nieuw:
[afbeelding]

Loewe LCD-TV met 117 cm beelddiagonaal en hoge resolutie Full-HD+-technologie.
HDTV-ontvangst en hardeschijfrecorder DR+ geïntegreerd.
Fap fap ;)

Wat bedoelen ze precies met HDTV-ontvangst ?
Is dat een kromme uiting van 'kan HD bronnen aan', of zit er iets van een tuner/decoder in :?
jos707 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 20:09:
[...]

Achteraf had ik in mijn situatie eigenlijk ook wel 50" willen nemen in plaats van 42"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op zondag 11 maart 2007 @ 20:24:
[...]

Fap fap ;)

Wat bedoelen ze precies met HDTV-ontvangst ?
Is dat een kromme uiting van 'kan HD bronnen aan', of zit er iets van een tuner/decoder in :?
Eenvoudig? We kennen nu HD-Ready en Full-HD. Een HD-Ready televisie kan met tussenkomst van een decoder HDtv weergeven. Een Full-HD televisie heeft geen extra decoder nodig want dat is allemaal al geïntegreerd in de televisie. Ook de ingebouwde satelliet ontvanger zijn Full-HD. Dus dadelijk kan ik via de satelliet al naar HD-kanalen kijken. Helaas zijn er momenteel bijna alleen maar DEMO-kanalen maar het is voor mij (wwonachtig in UPC-gebied) in iedergeval al een begin...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2007 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 20:28:
[...]

Eenvoudig? We kennen nu HD-Ready en Full-HD. Een HD-Ready televisie kan met tussenkomst van een decoder HDtv weergeven. Een Full-HD televisie heeft geen extra decoder nodig want dat is allemaal al geïntegreerd in de televisie. Ook de ingebouwde satelliet ontvanger zijn Full-HD. Dus dadelijk kan ik via de satelliet al naar HD-kanalen kijken. Helaas zijn er momenteel bijna alleen maar DEMO-kanalen maar het is voor mij (wwonachtig in UPC-gebied) in iedergeval al een begin...
Full HD en decoders hebben echt geen kont met elkaar te maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 20:39:
[...]

Full HD en decoders hebben echt geen kont met elkaar te maken :D
Wellicht handig dat je naast commentaar ook aanvullende informatie geeft? Volgens mij heb ik het wel aardig (eenvoudig) uitgelegd namelijk.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.

** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.