Hoofdcategorieën
Topicacties

Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 26!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Is een hork.

12Hz? Dat is belachelijk laag, ik kan me niet voorstellen dat ze dat redden met een 10" driver. Natuurlijk kun je er flink aan EQ'en en compenseren, maar 12Hz is echt belachelijk laag.

Fotoalbum | Systeemspecs | Milieu, de nieuwste religie!

Reg. datum: 02 februari 2003

quote:
GaMeOvEr schreef op maandag 29 januari 2007 @ 23:12:
12Hz? Dat is belachelijk laag, ik kan me niet voorstellen dat ze dat redden met een 10" driver. Natuurlijk kun je er flink aan EQ'en en compenseren, maar 12Hz is echt belachelijk laag.
Op papier en -6 DB lees ik net

Lower Frequency Response
In room -6dB: 12Hz

dus 16 moet wel lukken denk ik, desalnietemin een ervaring waarvan ik nog niet kan uitmaken of ik er blij mee ben, ik kan hem namelijk niet betalen, die druk op je lichaam/oren is onbeschrijvelijk verslavend

The bigger the miracle the smaller the audience

Reg. datum: 07 oktober 2003

Zie je maar weer hoe persoonlijk dat is :P
Het feit dat m'n Amphions juist totaal geen druk op de oren (lijken te) geven (ook niet op hoog volume) is een van de redenen dat ik ze gekocht heb, en Totem, Diapason en B&W heb laten staan :P Is wel geen sub, maar druk is druk natuurlijk :+

Ticking away, the moments that make up a dull day.

Reg. datum: 07 juli 2001

quote:
rikkienator schreef op maandag 29 januari 2007 @ 23:02:
[...]

Pioneer VSX 2011S
Pioneer DV868AVi

Een mooie eindtrap zou wel fijn zijn, het sprankelend hoog van de Pio match niet helemaal lekker met de tweetertjes van de B&W's, maar nog niet storend genoeg om er een hoge prioriteit aan te geven.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Echt een ideale opstelling :9~ , maar ehhhh... waar is je tv? Kijk je tv via je beamer?

I'm French...et alors?!?
Reg. datum: 16 juli 2001

quote:
rikkienator schreef op maandag 29 januari 2007 @ 23:07:
[...]

Ik heb gister een Rel Stadium III mogen horen, een 10 inch driver en een 200W amp erin, nou dat klinkt strak en ongehoord knallend hard, echt werkelijk waar niet te geloven. dat ding gaat vanaf 12 Hz, ik dacht : "nou nog harder en mn oren gaan bloeden" Ik wilde dolgraag een SVS maar nu echt niet meer.
Leuk, nog een Stadium REL fan :) . Het is wel dun gezaaid met eigenaren van REL eigenaars hier.

-= G P P =-

Reg. datum: 16 oktober 2002

knip

Silent Hunter wijzigde dit bericht 31-01-2007 12:09 (255%)

[img]http://whatpulse.bounceme.net/sig/Maseo.png[/img]

AboutDJ

quote:
Je weet dat SLDZ's onder zo'n hoek plaatsen niet echt aan te raden is voor de loopwerken? Daarnaast lijkt mij dat het correctie gedrag van de SLDZ ook een beetje raar gaat worden op zo'n schuin geplaatste speler.

Wel een mooi meubel overigens.

http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site

Reg. datum: 26 juni 2004

quote:
Mauce schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 00:06:
[...]

Leuk, nog een Stadium REL fan :) . Het is wel dun gezaaid met eigenaren van REL eigenaars hier.
Ik wou dat t budget het toe zou laten...

The Denon man
Reg. datum: 27 februari 2004

quote:
Ik heb een REL Stadium III op een zware granieten blok staan. Goed... ik kon voor een leuke prijs krijgen ;) Hij kan idd forse druk creeren, maar het is beter/mooier om hem goed te integreren in de HT. Vooral bij muziek moet hij niet opvallen. Dwz: pas als je hem uitzet, zou je moeten zeggen "hee... ik mis wat" (en niet "goh... wat een rust").
De Master Concept 3 gaat verdomd laag (en met NBS Active 4 LS kabels is het laag nog strakker en gecontrolleerder). Elke keer krijg ik commentaar/vraag: waarom heb je de sub aanstaan? (terwijl ie UIT staat) 8) Met DK Design :9~ wordt het laag van de Masters NOG beter (mag ook wel. Alleen weer eens goed sparen :( Kan niet wachten )

Denon, Denon, Denon, Denon, Denon and Arcam

quote:
Mr.David schreef op maandag 29 januari 2007 @ 23:34:
[...]

Echt een ideale opstelling :9~ , maar ehhhh... waar is je tv? Kijk je tv via je beamer?
Hahahah ik kijk geen TV, en als het nodig is hebben we een kleine 37cm die we dan uit de kast trekken.
quote:
[...]

Kon ik het maar betalen, en SVS ligt dan meer binnen handbereik, maar een Rel klinkt toch echt mooier en strakker. Dus spaar ik liever door

Reg. datum: 19 september 2004

quote:
rikkienator schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:39:
[...]

Hahahah ik kijk geen TV, en als het nodig is hebben we een kleine 37cm die we dan uit de kast trekken.

[...]
Is dat dan je huiskamer of een dedicated room op die foto's? Beetje kaal voor een huiskamer of niet?

lol iemand die zo'n kamer heeft met een 37cm tv 8)7 had niet gedacht dat die mensen bestaan.

WAT zeg je!?
Reg. datum: 30 januari 2006

als je geen tv kijkt geen probleem toch?
Mooh?
Reg. datum: 09 november 2005

http://img403.imageshack.us/img403/9775/img2835wy5.jpg
(CTRL+C+V van ander forum)
TV: Tatung V32MCGI
Amplifer: Cambridge Audio 540A
CD-Player: Cambridge Audio 540Cv2
Speakers: Quad 12L's
HD-source: my laptop which can be connected at the right bottom.
Reg. datum: 14 november 2002

quote:
peter77 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:48:
[...]
Is dat dan je huiskamer of een dedicated room op die foto's? Beetje kaal voor een huiskamer of niet?
Of gewoon netjes en opgeruimd. Ik vind dat persoonlijk wel mooi en rustig.

Het valt me op dat hier vaak plaatjes staan van de meest prachtige en dure spullen in een rommelige omgeving. Ik streef ernaar om ook mijn woonkamer zo mooi strak te krijgen. Dat zal nog wel lastig worden met een vriendin die dol is op fotolijstjes en schaaltjes en waxinelichtjes, etc, etc. 8)7

ads by Google
Reg. datum: 24 juni 1999

dr zijn idd erg veel setups met onzinnig zware speakers in een te kleine ruimte.

vooral al die subwoofers..puur overkill.

ben zelf nu op zoek naar een goede stereo speakerset, heb wat favorieten:

Monitor audio rs6
Castle Richmond 3i
monitor audio gs10 of gs20

mn kamer is 3,40 bij 9m maar ik luister niet in de lengte dus de speakers moeten niet te zwaar zijn lijkt me. mischien maakt dit niets uit.

koeitje: ik dacht dat de quad 12l kleiner was?
nu met extra naalden
Reg. datum: 24 januari 2002

even voor alle mensen met de grote sub`s en speakers hebben julie geen buren ouders?

ik heb zelf een redelijke HT

jvc DD /dts reciever 2 x zuil speaker aldi model 1 x center zelfde serie als de ali speakers 2 x rear en sub (zelfbouw) 72 cm 100 hz breedbeeld dvd speler + ht pc.

Ik moet echt goed oppassen dat de halve straat niet kan meegenieten en ons huis is goed geisoleerd.

mijn speakers en sub staan op spike`s op een tegelvloer dus kwa doordreunen geen geluidsoverdracht.

euhmmmm

Reg. datum: 10 januari 2007

Met grote speakers kan je juist heel fijn muziek luisteren op lage volumes :)

Mac powered
Reg. datum: 01 februari 2000

quote:
cactusman schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 18:00:
even voor alle mensen met de grote sub`s en speakers hebben julie geen buren ouders?

ik heb zelf een redelijke HT

jvc DD /dts reciever 2 x zuil speaker aldi model 1 x center zelfde serie als de ali speakers 2 x rear en sub (zelfbouw) 72 cm 100 hz breedbeeld dvd speler + ht pc.

Ik moet echt goed oppassen dat de halve straat niet kan meegenieten en ons huis is goed geisoleerd.

mijn speakers en sub staan op spike`s op een tegelvloer dus kwa doordreunen geen geluidsoverdracht.
Ik heb onder, boven, links en rechts buren maar nog nooit commentaar gehad. Nu zegt dat natuurlijk niet alles en is het voor mij ook geen reden om maar onbekommerd de volumeknop omhoog te draaien, maar eigenlijk valt het best wel mee is mijn ervaring. Ik check het regelmatig door met de deuren dicht in de kamer er naast te staan om vast te stellen wat ik dan nog hoor; dat is altijd extreem minder dan ik zou verwachten zittend op de sweetspot waar het geluid het hardst is.

Wat te klagen? Je mag me er altijd via mail of MSN op doorzagen :P
specs e.d.

Bij deze dan deze studenten HT, waarschijnlijk het kleinst qua effectieve oppervlakte... ongeveer 4m2 :P Maar genieten is het zeker.

De foto's (clickable):

http://img170.imagevenue.com/loc54/th_80610_HT_5001_6600_resize_122_54lo.jpg
Het hart van de set-up, de Marantz SR5001 en de DV6600.

http://img165.imagevenue.com/loc239/th_80613_HT_dvds_resize_122_239lo.jpg
De schijfjes...

http://img107.imagevenue.com/loc222/th_80618_HT_KefiQ3_cdkastje2_resize_122_222lo.jpg
De speaker, KEF iQ3, en het CD-kastje waar ze op staan. Custom-made by m'n vader (het kastje, niet de speakers :P)

http://img106.imagevenue.com/loc187/th_80623_HT_KefiQ3_cdkastje_resize_122_187lo.jpg
Nogmaals, nu met speakerdoek.

http://img160.imagevenue.com/loc137/th_80624_HT_overview2_resize_122_137lo.jpg
Vanaf de luisterpositie, nu ook de TV in beeld, de Sony KDL-26S2020. Prachtig beeld (voor een LCD) en 66 CM is meer dan voldoende als je er 1,5 meter vanaf zit.

http://img167.imagevenue.com/loc132/th_80629_HT_overview_resize_122_132lo.jpg
Een overview van het geheel, hier ook de surroundspeakers in beeld, de KEF KHT2001. De befaamde eitjes uit het 2005 surround systeem van KEF. Ideaal als aanvulling vanwege de identieke techniek. Deze komen nog aan de muur te hangen.
Zoals te zien draai ik 4.0. In het kastje is er nog ruimte overgelaten voor een centerspeaker, maar ik heb niks te klagen over plaatsing in het geluid, dus ik draai lekker zonder. Misschien in de toekomst ooit nog eens. De eerstvolgende upgrade is de Marantz CD5001OSE, om de stereo-kwaliteit van het systeem wat op te krikken.

De bekabeling:
vd Hul HDMI
Audioquest type 4 LS kabel fronts
Oehlback 2,5mm2 surrounds
QED Signature digitale coax
Art Speak zilveren analoge interlink (klinkt net wat levendiger dan de vd Hul The Name die ik er eerst tussen had zitten)

http://www.NeoPhix.net - http://www.theSpiritofMusic.com

quote:
MUSTIS schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 17:55:
dr zijn idd erg veel setups met onzinnig zware speakers in een te kleine ruimte.

Monitor audio rs6
Castle Richmond 3i

mn kamer is 3,40 bij 9m maar ik luister niet in de lengte dus de speakers moeten niet te zwaar zijn lijkt me. mischien maakt dit niets uit.

Neem dan wel de castle 7i... de 3i heeft te weinig power. Wel een heel erg muzikale speaker trouwens...

jorg

ads by Google
Reg. datum: 24 juni 1999

quote:
kippekop schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:46:
[...]

Neem dan wel de castle 7i... de 3i heeft te weinig power. Wel een heel erg muzikale speaker trouwens...
zijn idd zeer muzikaal en enigzins ontzichtbaar, maar iets te weinig body en bas.
ik heb de 7i nog niet gehoord maar wel de pembroke met zn neerwaartse woofer.
helaas zat de tweeter op kniehoogte

ik hoorde zaterdag van een dealer dat het bedrijf castle failliet is gegaan..(te goedkoop? :P) dus ik weet niet of het slim is om een speaker te kopen van een failliet bedrijf.
bovendien zijn ze natuurlijk niet meer te bestellen.

kan trouwens niets vinden hierover en de site is er ook nog gewoon...vreemd
Reg. datum: 17 december 2000

quote:
MUSTIS schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 17:55:

Monitor audio rs6
Castle Richmond 3i

Heb sinds 2 weken de RS6 speakers gekocht en kan je zeggen dat ik er nog geen moment spijt van heb gehad. De hoge en sprankelende tonen had ik verwacht maar had niet verwacht dat er zo'n bas uit die kastjes zou komen. Ik heb mijn plannen voor een sub voorlopig terug opgeborgen.

XFM -- highstream --

Vandaag een welkome 'uitbreiding' aan mijn woonkamer HT gehad : Yamaha RX-V2700 A/V-Receiver.

Ik had al heel lang de RX-V2600 in bestelling staan, maar deze werd maar niet uitgeleverd. Destijds toen een RX-V4600 als leenmodel gekregen.
Daar de opvolger (de 2700) van mijn bestelling al ruim leverbaar was, werd ik het aardig beu en heb ik ergens anders de 2700 besteld.
De 4600 is de deur uit (althans : terug in zijn doos) en de 2700 staat er weer voor in de plaats.
Qua looks en bediening is er amper verschil, maar voor mij het belangrijkste verschil : de ingebouwde scaler voor HDMI upconversion.

Zit nu naar MP3'tjes te luisteren die op een USB HDD staan, want deze heeft een USB aansluiting om MP3's af te spelen :P

Huidige setup:

Plasma : Panasonic TH-42PHD8
TV Tuner : Zinwell PV-600
A/V-Receiver : Yamaha RX-V2700
DVD : Denon 2910
Media player : Unicorn MV-4000
DVDr : Phocus nog iets (kruidvat :P)

Fronts : JBL E-80
Center : JBL EC-25
Rears : JBL E-20
Sub : JBL E-150P (is niet aangesloten, eerst goede bekabeling regelen)

Alles word bediend met een Harmony 885. De aparatuur staat op een Schroers & Schroers Lambda audio rack.
Hoe f*cking lekker is die Yamaha RX-V2700 wel niet ...
en ik stel het met een Yamaha RX-V457, het mini mini mini broertje ervan. (Maar toch tevreden)

Hoe speel je af via die HDD ? Eentje met afzonderlijke voeding of kan je er een portable HDD aanhangen die voeding via de USB poort krijgt?

Het is wat aan de kale kant ja, meer foto's in het vorige deel. binnenkort wat lampjes en plantjes halen en dan komt het goed, niet te druk houd wel van strak en rustig in de woonkamer.

@ neophix, klein is fijn, ik zag hem ook al op Htforum ! :D

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: