Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Ik had het kunnen wetennudie schreef op maandag 05 februari 2007 @ 17:45:
Inderdaad 9,95 en ze zijn perfect! Ik heb nog 200 DVDs in mn andere kamer en nog 2 kastjes die ik in elkaar moet schroeven wat ik straks ga doen. Daarna wil ik ze nog zwart gaan verfen. Ze zijn alleen in neutraal blank hout verkrijgbaar, anders krijg je van 2meter hoge a 29,95 DVD kastjes. Maar zelfs als ik ze niet schilder zien ze er leuk uit.
* The Eagle binnenkort maar weer eens langs de IKEA moet
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
heb net eentje gelijk opgepikt bij Ikea Delftnudie schreef op maandag 05 februari 2007 @ 17:45:
Inderdaad 9,95 en ze zijn perfect! Ik heb nog 200 DVDs in mn andere kamer en nog 2 kastjes die ik in elkaar moet schroeven wat ik straks ga doen. Daarna wil ik ze nog zwart gaan verfen. Ze zijn alleen in neutraal blank hout verkrijgbaar, anders krijg je van 2meter hoge a 29,95 DVD kastjes. Maar zelfs als ik ze niet schilder zien ze er leuk uit.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Ik weet niet wat voor speakers je hebt, maar als het een beetje prijzige speakers zijn zou ik er niet aan beginnen.Rainesh schreef op maandag 05 februari 2007 @ 20:13:
[...]
heb net eentje gelijk opgepikt bij Ikea DelftGa em ook nog een ander kleurtje geven. Dit wil ik dus ook bij mijn speakers doen, want mijn fronts zijn Kersenkleur en mijn sub en center zijn zwart. Alleen kan ik ze gewoon verven? Want mijn pa zei dat ik ze beste gewoon opnieuw moest vineren, maar wat is beter gewoon schuren en dan weer opnieuw verven of vineren?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Hier ook gedaan, beuken kast naar kersen gemaakt.
zo duur waren de speakers niet, JBL Northridge serie..dus niet echt top-notch. Denk dat mn volgende speakers Dali Concepts zullen worden icm DenonThe Eagle schreef op maandag 05 februari 2007 @ 20:17:
[...]
Ik weet niet wat voor speakers je hebt, maar als het een beetje prijzige speakers zijn zou ik er niet aan beginnen.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Ik zou de speakers eerder verkopen en daarvoor zwarte voor terug kopen. of proberen te ruilen met iemand die een zwart paar heeft. Zwart verven wordt er nooit mooier op, en je krijgt ze nooit meer verkocht voor een redelijke prijs als je dadelijk die Dali wilt gaan kopen.Rainesh schreef op maandag 05 februari 2007 @ 20:54:
[...]
zo duur waren de speakers niet, JBL Northridge serie..dus niet echt top-notch. Denk dat mn volgende speakers Dali Concepts zullen worden icm Denon
Ik zou eerst 1000x goed nadenken voordat je deze speakers van een likje verf voorziet.

Past t alsnog netjes bij elkaar

Hij doet het inderdaad prima. Er mist wat bass, maar de ontvangst is uitzonderlijk goed (al zit ie er wel 0.05 Mhz naast). Kortom, ik ben blij
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Staat niet meer in Purmerend nee...Barry|IA schreef op zondag 04 februari 2007 @ 23:49:
[...]
Kun je 'em langsbrengen, of staat 'ie niet meer in Purmerend?
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Je bent er zelf in het weekend nog wel? Ik kan wel 2* 50k log. (zit ook in de amp dacht ik) potmeters voor je neerleggen in de winkel.
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Ik ben ook opzoek naar een soortgelijke set. Ziet er mooi uit! Wat vind je van het geluid met muziek afspelen?nudie schreef op maandag 05 februari 2007 @ 21:36:
Ik houd mn speakers ook gewoon in originele staat. Heb er zelfs niet in geschroefd.
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Ja he

Verwijderd
Damn, dat blijft mooi spul kerelvoodooless schreef op maandag 05 februari 2007 @ 21:39:
Zo, ik heb de tuner aangesloten:
[afbeelding]
Hij doet het inderdaad prima. Er mist wat bass, maar de ontvangst is uitzonderlijk goed (al zit ie er wel 0.05 Mhz naast). Kortom, ik ben blij

Bovenste apparaat
De T+A Elektroakustik Pulsar A1000.
OMFG... Wat een geluid! Ik dacht dat ik met mijn Parasound al in de watten lag

Ding loopt gewoon door tot 30 Watt in pure klasse A
De amp is volledig gescheiden opgebouwd (2 ringkern trafo's!) en is gebalanceerd aan te sluiten
[ Voor 13% gewijzigd door Barry|IA op 06-02-2007 15:12 ]
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
400 EuroVerwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 21:35:
oke en wat is de price van dat ding?
Zoek zelf een goeie eind versterker
Als ik er op uitgekeken ben mag je 'em voor dezelfde prijs overnemen
Gelijk ook maar even m'n nieuwe camera uitgeprobeerd om de nieuwe foto's te maken.
Heb m'n tv aan de muur gehangen, nieuw dressoir gekocht en een Xbox 360 aangeschaft.
Verder bestaat m'n set uit:
Samsung 32 inch LCD tv (weet niet welk typenr.
Harman/Kardon HK680 versterker
Gemodificeerde Harman/Kardon HD760 CD speler
KEF Q55 speakers, aangesloten met vd Hul kabels

Wat een adem ruimte voor dat ding van binnen, zou je toch niet nog wat integreren ?
Ik ben overigens opzoek naar een betaalbare surround preamps.
Heb al wat rotels gevonden, maar daar zijn de S/N ratio's wel erg slecht in.
iemand alternatieven ?
dat CD rek pal naast je TV is mijns inziens echt lelijk.... Het rukt de hele compositie mbt je TV uit zijn verband! Zonder dat rek zou alles juist zo mooi en symetrisch zijn, maar nu haalt het de hele verschijning van je TV in combinatie met je nieuwe dressoir uit verband.tommyz schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 22:32:
Heb m'n set hier paar maanden geleden al laten zien, maar in die tijd is één en ander geupdate, dus bij deze
Betaalbaar is een rekbaar begrip. Wat is het budget?B_FORCE schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 00:25:
Ik ben overigens opzoek naar een betaalbare surround preamps.
Specs..... vergeet ze.Heb al wat rotels gevonden, maar daar zijn de S/N ratio's wel erg slecht in.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
De T-163. Ik heb 'm zelf gehad en hij is absoluut niet slecht maar ik zou dan toch echt geld bijleggen voor iets in een net wat hoger segment, zoals ik zelf ook heb gedaan.Zjosh schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 08:45:
NAD heeft wel een mooi surround voorversterkertje. Misschien daar eens naar kijken?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
sja laten we zeggen rond de 800 euro (of 2ehands, dus dan is de nieuw prijs bijna het dubbele)Exirion schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 01:51:
[...]
Betaalbaar is een rekbaar begrip. Wat is het budget?
[...]
Specs..... vergeet ze.
Ehm ik ben het met je eens dat specs niet altijd wat zeggen, maar S/N ratio zegt een hele hoop.
Vooral ruis is wat je hier aan merkt.
Het is maar net hoe de meetcriteria zijn. Als specs aan absolute waarheid waren dan was ik het met je eens, maar je moet uitkijken dat je een goed merk niet gaat afrekenen op eerlijke specs terwijl de zogenaamde 0.000001% vervorming amp van 200 euro je dan beter lijkt.B_FORCE schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 14:56:
Ehm ik ben het met je eens dat specs niet altijd wat zeggen, maar S/N ratio zegt een hele hoop.
Vooral ruis is wat je hier aan merkt.
[ Voor 5% gewijzigd door voodooless op 07-02-2007 15:56 ]
Mooie setup, het ziet er in ieder geval zeer relaxed uit. Wat ik mij wel afvraag: zijn dat nou 3 kasten vol gekopieerde dvds? Dat zou dan wel weer jammer zijn.nudie schreef op maandag 05 februari 2007 @ 14:38:
Hier mijn bijdrage
Al met al ben ik een geluk man en geniet ik nu in stijl (rode banken~bioscoop) middels een low-budget studenten inkomen van een hele mooie setup.
Flickr PSN ID= cheironnl
Verwijderd
CD rek hangt inderdaad niet mooi op deze plaats. De wandcontactdozen zitten helaas ook niet op gunstige plaatsen. Ik heb er zelf thuis ook last van; wandcontactdozen op de meest vreemde plaatsen en belachelijk hoog. Tja, in mijn geval te danken aan een huis uit 1968.r0g3r schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 01:32:
[...]
dat CD rek pal naast je TV is mijns inziens echt lelijk.... Het rukt de hele compositie mbt je TV uit zijn verband! Zonder dat rek zou alles juist zo mooi en symetrisch zijn, maar nu haalt het de hele verschijning van je TV in combinatie met je nieuwe dressoir uit verband.
Kijk maar eens goed op onderstaande foto bij de schouw van de openhaard, achter de twee witte flessen. Daar zat bij mij ook een wandcontactdoos. Onbegrijpelijk maar waar.

Of hier, achter de hoekbank in de hoek...

Ben ik met je eens, maar ik ken iemand die een Rotel RSP976 heeft en die heeft wel degelijk last van ruis.Exirion schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 15:55:
[...]
Het is maar net hoe de meetcriteria zijn. Als specs aan absolute waarheid waren dan was ik het met je eens, maar je moet uitkijken dat je een goed merk niet gaat afrekenen op eerlijke specs terwijl de zogenaamde 0.000001% vervorming amp van 200 euro je dan beter lijkt.
Die NAD is erg mooi maar het uiterlijk vind ik niet zo.
Volgens kost die ongeveer 1200 euro nieuw, klopt dat ?
Het maffe is: adviesprijs in Duitsland 1099 euro, in Nederland 1399 euroB_FORCE schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 16:17:
Volgens kost die ongeveer 1200 euro nieuw, klopt dat ?

Verwijderd
tommyz, kan je wat tech-pics plaatsen hoe je dat met die TL achter het dressoir hebt gedaantommyz schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 22:32:
Heb m'n set hier paar maanden geleden al laten zien, maar in die tijd is één en ander geupdate, dus bij deze
Gelijk ook maar even m'n nieuwe camera uitgeprobeerd om de nieuwe foto's te maken.
Heb m'n tv aan de muur gehangen, nieuw dressoir gekocht en een Xbox 360 aangeschaft.
Verder bestaat m'n set uit:
Samsung 32 inch LCD tv (weet niet welk typenr.)
Harman/Kardon HK680 versterker
Gemodificeerde Harman/Kardon HD760 CD speler
KEF Q55 speakers, aangesloten met vd Hul kabels
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
0110101001111010
Dan heb je zeker een jaren 30-50 huis. Daarbij zie je het regelmatig terugkomen. Bij nieuwe huizen niet.Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 18:05:
zelfde verhaal hier, wandcontact dozen op 3 verschillende hoogtes, 40cm, 60cm en 80cm, onvoorstellbaar (en lelijk)
@Yotta: ik kan wel pics maken, maar het is heel simpel: 3 tl-buizen gehaald bij de Gamma (armatuur + buis voor 6 euro/stuk, dus echt niet duur) en even een stekker aan gezet
Verwijderd
Heb nu niet meteen foto's maar heb hier in mijn 5.1 setje een PA sub staan met 450 liter inhoudJT schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 11:35:
Ja en ik vind die van mij ook wel erg groot, ding is totaal huisvrouwonvriendelijk en ga in een hifi winkel maar is grotere subs zoeken, 90% is kleiner de rest hetzelfde qua formaaten sub met 125 liter inhoud is nou niet echt "normaal" in mijn ogen
@Gameover: En tja, dat jij nou weer wat groters moet...ik heb minder te compenseren![]()
Die blaast iedereen weg en zo hoort het ook volgens mij
Hieronder de pics en specs. Excuses voor de brakke kwaliteit.. M'n MDA Vario is nou niet echt de telefoon om foto's mee te maken en m'n digicam ligt nog bij mijn ouders

En dan nog even een zij-aanzicht...

Specs:
- - - - -
PC:
- AMD Athlon 64 3200+
- 280GB HDD
- Nvidia 6600GT 256MB PCI-E
- 1GB DDR400
- Soundblaster Audigy
- Hauppauge PVR-150 MCE
- Windows Vista Ultimate NL
- Logitech G15 Gaming Keyboard
- Logitech standaard muis
- Microsoft Mediacenter Remote
- Logitech Z-540 4.1
- Xbox + 3 controllers
Als eerste wil ik mijn huidige Aopen H300B kast vervangen door een Antec Lifestyle Fusion HTPC enclosure:

Daarnaast ben ik nog druk aan het sparen voor een 26" LCD-tv, echt niet groter, want zo groot is mijn kamer nou ook weer niet
Als je voor decibels gaat kun je d'r net zo goed een straaljager neerzetten, maakt ook genoeg herrie. Ik ga liever voor een goed geluidVerwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 00:38:
[...]
Heb nu niet meteen foto's maar heb hier in mijn 5.1 setje een PA sub staan met 450 liter inhoud![]()
Die blaast iedereen weg en zo hoort het ook volgens mij

Dit is de basis voor mijn pre-amp. Volume control met 64 standen, en 4 inputs, gestuurd door middel van relais. Er zit een simpel display bij, en een rotary encoder. En natuurlijk kun je hem ook vanuit je luie stoel met een AB besturen. Een verademing na maanden lang aan een potmeter achter mijn kast te moeten draaien
Uiteindelijk wordt het in zo'n kast verwerkt:

kzag hier al enkele zelfbouw kastjes voorbijkomen en dat lijkt me wel leuk voor een kleine kast maar om zelf ff een kast van 2m50h x 2m50b x 50d ineen te steken...
Dus ik zou wel enkele tips van rear shelf mounters kunnen gebruiken
Ik kan men pj niet ophangen wegens regelementen in mijn appartement
Verwijderd
Zo begon alles op een studentkamer in eindhoven.
De set bestond uit:
Marantz sr7300 receiver
b&w dm309 fronts + mordaunt short 906 fronts
b&w lcr 60 center
jbl xti300 sub
jbl tlx 4 rears
grundig 72 bb tv
epson tw10h pj
Hierna zijn de mordaunt shorts 906's en de jbl tlx4's verkocht, de dm309 zijn rears geworden en er is een paar B&W dm603 s3's bij gekomen als rears
De volgende update was de verkoop van de epson tw10h en de inkoop van een barco data 800 met super buizen... Echt een geweldige aankoop!
Toen was het moment daar dat ik klaar was met studeren en ging verhuizen naar een appartementje.
Aangezien ik 3 slaapkamers had, besloot ik om een dedicated ht te bouwen. Ik heb eerst een schetsje gemaakt van de kamerindeling

De daadwerkelijk bouw is in een andere kamer gekomen (kleinere) en ook de indeling is iets veranderd....
Hierna ben ik begon met de woonkamer setup in het appartementje te tweaken...
Ondertussen is de set in de dedicated kamer weer veranderd....
De barco heeft de geest gegeven en nu hangt er tw600
En er is een xbox 360 bijgekomen...
Dit was een vogelvlucht mijn laatste 4 jaren op audio/video gebied
Ik hoop dat het jullie bevalt
Verwijderd
ik ben DJAls je voor decibels gaat kun je d'r net zo goed een straaljager neerzetten, maakt ook genoeg herrie. Ik ga liever voor een goed geluid
Wat ik me nou afvraag is of ambilight nou echt iets toevoegt, want volgens mij is het pure marketingcrap. Als je film kijkt wil je gewoon in een donkere ruimte zitten en niets anders zien dan een groot scherm en luisteren naar goed geluid. Het lijkt mij nogal storend als er een lampje achter je tv de hele tijd met het beeld meekleurt.silitek schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 12:14:
Mijn home-cinema:
Philips Cineos 32PF9551/10 LCD ambilight
Harman Kardon avr 132
Harman Kardon DVD22
M-Vision sattelite reciever
Kenwood -ks3200 surround setje
REL subje (achter bank)
ELTAX front speakers
logitech 525 remote
(pop-up)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ah, die houden niet van goed geluid ?
Als ik het goed begrijp heb je een dedicated room tegenwoordig en je woonkamer is ook een halve bioscoop? :):D
Nice

Na korte luistersessies valt me vooral op dat de plaatsing van de cd17 veel beter is dan de dv7600. Ik vind 'm ook veel genuanceerder klinken, terwijl de dv7600 elk geluid op de cd 'frontaal' laat horen, speelt de cd17 veel meer met nuanceverschillen. Ik bedoel hier met name volumeverschillen van de instrumenten en zang, op de dv7600 is alles aanwezig maar bij de cd17 hoor je veel duidelijker dat er sprake is van verschillende lagen. Lastig uit te leggen maar wel zeer duidelijk hoorbaar. Zoals gezegd nog niet heel lang geluisterd, dit weekend ga ik ze wat uitgebreider met elkaar vergelijken.
Volgende geplande update; de bijpassende PM-17MKII =)
Grab shell dude!
Wacht even, vertel je me nu dat de CD speler niet op de GOEDE PLEK staat?
of bedoel je dat de plaatsing van instrumenten niet perfect is?
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Flauw.coptician schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 17:32:
@jOzh,
Wacht even, vertel je me nu dat de CD speler niet op de GOEDE PLEK staat?
of bedoel je dat de plaatsing van instrumenten niet perfect is?
Verwijderd
Mooie setjOzh schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 16:49:
Gisteren is mijn set uitgebreid met de CD-17MKII M, zie de 2 plaatjes hieronder. Het is een ex-demo waardoor ik em voor een mooie prijs mee kon krijgen. En hij ziet er nog piekfijn uit, helemaal top dus.
[afbeelding]
[afbeelding]
Na korte luistersessies valt me vooral op dat de plaatsing van de cd17 veel beter is dan de dv7600. Ik vind 'm ook veel genuanceerder klinken, terwijl de dv7600 elk geluid op de cd 'frontaal' laat horen, speelt de cd17 veel meer met nuanceverschillen. Ik bedoel hier met name volumeverschillen van de instrumenten en zang, op de dv7600 is alles aanwezig maar bij de cd17 hoor je veel duidelijker dat er sprake is van verschillende lagen. Lastig uit te leggen maar wel zeer duidelijk hoorbaar. Zoals gezegd nog niet heel lang geluisterd, dit weekend ga ik ze wat uitgebreider met elkaar vergelijken.
Volgende geplande update; de bijpassende PM-17MKII =)
Ik denk wat je bedoelt. Je bedoelt waarschijnlijk dat naast links/recht/midden (pan) beter naar voren komt, maar ook vooral de diepte van een cd. Op bijvoorbeeld P.floyd The wall cd1 vanaf Vera hoor je dat vooral goed. Als voorbeeld he.
Thanks!Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 18:39:
Mooie set![]()
![]()
Ik denk wat je bedoelt. Je bedoelt waarschijnlijk dat naast links/recht/midden (pan) beter naar voren komt, maar ook vooral de diepte van een cd. Op bijvoorbeeld P.floyd The wall cd1 vanaf Vera hoor je dat vooral goed. Als voorbeeld he.
Ja, de diepte van een cd komt inderdaad veel duidelijker tot z'n recht, dat is misschien een wat duidelijkere omschrijving dan ik gaf
Is inderdaad zilver, zie http://www.marantz.com/ne...s=hf&prod_id=1827&type=cd. Hij komt inderdaad veel vaker in champagne voor maar ik wilde em perse in het zilver vanwege m'n andere componenten. Marantz is niet altijd even duidelijk met z'n typering vind ik. Zo heb je bijvoorbeeld de CD-17, de CD-17mkII, de CD-17mkII M, de CD-17mkIII en dan ook nog eens de KI uitvoeringen van al deze types. Als ik het goed begrijp is de zilveren variant pas beschikbaar sinds de CD-17mkII M op de markt is.sphere schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 01:03:
Op de foto lijkt die cd17 silver, dacht dat die er alleen in die afschuwelijke tokkiekleur was (champagne)
[ Voor 4% gewijzigd door jOzh op 09-02-2007 08:51 ]
Grab shell dude!
Platenspeler: Bluenote Piccolo met B5 arm en een Goldring Eroica LX
Voorversterker: NAD PP2
Monster Cable HTS-2600 Powercenter
Versterker: Advance Acoustic MAP305
CD Speler: Onkyo DX-7555
Kabels: Puresonic interlinks en Xindak luidsprekerkabels
Luidsprekers: Quadral Shogun Phonologue Gold
Meubeltje zelf inelkaar geflansd
In de toekomst nog eens een ander voorversterkertje aanschaffen.
Ik ben toch malle pietje niet!
Mooie set!
Ik moet ook weer eens afstoffen zie ik.
*FAP*FAP*FAP*FAP*FAP*FAP*FAP*FAP*FAP*FAP*FAP*FAP*

You see:
Receiver: Yamaha RX V357
Speakers: 5x Jamo A 305
Sub: Jamo A3Sub.1
DVD: Philips DVP5960/12
LCD: Philips 37PF3321/10
You don't see:
HDMI Cable (DVD->TV)
Optical Audio Cable (Apple Airport Express->Receiver)
Sony Vaio (Als bron van MP3s die streamt naar Aiport en zo naar Receiver)
Toekomst:
Een ietswat grotere centerspeaker.
Foto is genomen met gsm...
Of wat meubels? Je kamer lijkt net op een hifi-winkel.Snowman schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 11:26:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Meubeltje zelf inelkaar geflansd![]()
Verwijderd
Verwijderd
offtopic:jverdeyen schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 23:37:
Mijn (student) setje:
[afbeelding]
You see:
Receiver: Yamaha RX V357
Speakers: 5x Jamo A 305
Sub: Jamo A3Sub.1
DVD: Philips DVP5960/12
LCD: Philips 37PF3321/10
You don't see:
HDMI Cable (DVD->TV)
Optical Audio Cable (Apple Airport Express->Receiver)
Sony Vaio (Als bron van MP3s die streamt naar Aiport en zo naar Receiver)
Toekomst:
Een ietswat grotere centerspeaker.
Foto is genomen met gsm...![]()
Je bent nog iets vergeten bij you see:
Een ikea dekbed overtrek =D
ontopic:
Ik zit een beetje te puzzelen (heeft niets te maken met bovenstaande quote) maar moet ik nou een 2e hands versterker kopen? (je kan goedkoop bij marktplaats een goede vinden, laatst gezien: een NAD surround versterker voor 200 euri! of moet ik toch voor nieuw gaan en dan de yamaha VX-370 kopen ofzo...
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2007 09:59 ]
Verwijderd
Hoe bevalt de onkyo dvd speler? Ik zit er zelf ook aan te denken deze te kopen. Ik heb momenteel een onkyo 803E receiver en schrik niet een techwood "blokker" dvd speler. De sony die ik had is namelijk overleden.
Mja tis mijn slaapklamer maar, over een paar jaar ben ik toch wegVerwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 08:36:
Sorry dat ik het zeg, maar ik vindt het er juist heel hol en kaal uitzien. Een mooi gordijn zal het geluid stikke verbeteren en het ziet dan dan ook stuk mooier uit.
Ik heb geen idee hoe "duur" het klinkt.PHiXioN schreef op zondag 11 februari 2007 @ 01:30:
[...]
Of wat meubels? Je kamer lijkt net op een hifi-winkel.Verder wel mooi spul, ziet er duur uit, klinkt het ook zo?

TV : Pioneer PDP-427XA - 42" 7th generation Plasma
Amp : Pioneer VSX-2016AV-S
DVD : Pioneer DV-696AV-S
Frontspeakers: B&W 601 S1
Centerspeaker: B&W LCR 600 S1
Sub: B&W ASW-600
Rears -- brrr .. nog niets deftigs. Ben op zoek naar klein / powerful.
In de kast ook nog een Wii & Xbox 360, een Pioneer DVR, Samsung Digitale TV decoder.
Waarom de amp ook niet in de kast staat? Omdat ie te lang was en niet in de kast past + warmteontwikkeling.
Waarom staat ie dan nog niet in een ander meubel? Nog niets gevonden.
[ Voor 20% gewijzigd door iworx op 11-02-2007 13:31 ]
This space intentionally left blank.
Verwijderd
Die speakers passen errug mooi bij je TV en de rest van je kamer!
Verry nice !
Verwijderd
erg mooie set.
Hoe bevalt de pioneer receiver?
ik zat zelf er heel erg aan te denken om te upgraden van de pioneer 714 naar de 1016, maar toen las ik dat deze niet het inkomende component signaal uitvoert via de hdmi aansluiting, dus het verhaal dat ik maar 1 hdmi kabel van m'n receiver naar m'n lcd zou hoeven aansluiten ging niet meer op.
De 2016 schijnt dit wel te doen, dus hij voert (en scaled up) alle inputs door via de hdmi uit.
heb jij hier ervaring mee? (lijkt me wel, aangezien je ook een 360 en een dvd speler met hdmi hebt) of heb je nog steeds alles rechtstreeks op je tv aangesloten?
Je moet eigenlijk alleen nog je plasma ophangen, en dan op precies dezelfde plek. Dan zweeft ie mooi boven het kastje en ben je die zilveren standaard kwijt. Voor de rest mooie set!dot.K schreef op zondag 11 februari 2007 @ 13:20:
[afbeelding]
In de kast ook nog een Wii & Xbox 360, een Pioneer DVR, Samsung Digitale TV decoder.
Waarom de amp ook niet in de kast staat? Omdat ie te lang was en niet in de kast past + warmteontwikkeling.
Totaal set bij mijn tv:

Close-up van Bose speaker:

Close-up van Philips speaker:

What you see:
- Versterker: KENWOOD Audio Receiver KRF A4020 (van mijn opa en oma geweest, hadden ze toen der tijd van mijn pa en ma gehad)
- Speakers:
*BOSE ML3 (BLK) (2X)
(20 jaar oud, van me pa "gejat" ze stonden op zolder en hij luisterde toen niet zoveel muziek meer, nu steeds meer, maar hij heeft nu Yamo speakers oid.)
*Philips speaker (2X) die bij mijn oude adio set zaten die nu bij mijn broertje staat (versterker cd speler in 1) Maar de speakers wilde ik houden.
- Dvd speler: Goedkoop marquant ding
- Cd Speler: Sony CDP- M205
- Nintendo 64
- Tv: 15 jaar oud 37 cm rot ding. Binnenkort een nieuwe halen waarschijnlijk.
Het is allemaal niet zo high-end als wat jullie hebben maar ik ben hier zeer tevreden mee. Alleen de tv en dvd speler zijn sucky sucky. De rest is naar mijn eisen goed genoeg.
Hiervoor had ik Zo'n philips 3 in 1 ding (Cd, cassete e.d.) en die was 5.0 (mogelijkheid voor een sub was er.). Maar die gaf lang niet zulk geluid als wat dit nu doet daarom heb ik die oude aan mijn broertje gegeven. Zoveel films kijk ik niet en muziek luister ik wel heel veel dus daarom
BTW: Heeft iemand misschien een tip hoe ik die deuk uit de ene bose speaker haal? Er was hier pasgeleden visite en waarschijnlijk heeft een van die kinderen een deukje erin gemaakt. (Ziet er niet uit
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2007 18:52 ]
Edit: Jammer het is niet gelukt
[ Voor 34% gewijzigd door Stekeltje op 11-02-2007 19:07 ]
Gewoon een veiligheidsspeld nemen, puntje ombuigen en de deuk eruit halen..dat kleine gaatje kan geen kwaad....Ruud... schreef op zondag 11 februari 2007 @ 18:58:
Tnx, ga het nu snel met tape proberen!
Edit: Jammer het is niet gelukt!
Tubes....It's what make music music!
Even een veiligheids spelt zoeken dan, heb het ook met een pincetje geprobeerd alleen dat lukte ook niet.silitek schreef op zondag 11 februari 2007 @ 19:14:
[...]
Gewoon een veiligheidsspeld nemen, puntje ombuigen en de deuk eruit halen..dat kleine gaatje kan geen kwaad.
Edit: Gelukt ! Tnx voor de tip!
[ Voor 4% gewijzigd door Stekeltje op 11-02-2007 19:25 ]
Verwijderd
Hij doet het inderdaad want de xbox, wii en digidoos zijn allemaal zij het via component of dat lelijke gele stekkertje op de amp aangesloten. De enige kabel richting TV is de HDMI kabel. Hij doet het dus naadloosVerwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 14:35:
@ dot.k:
De 2016 schijnt dit wel te doen, dus hij voert (en scaled up) alle inputs door via de hdmi uit.
[ Voor 39% gewijzigd door iworx op 11-02-2007 19:54 ]

Sony SCD-XB780 SACD speler
Ziet d'r heel erg mooi uit. En ik gok dat je jezelf onder de term audiofiel schaart als ik zie dat je bijna 1500 euro voor en platenspeler uitgeeftSnowman schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 11:26:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Meubeltje zelf inelkaar geflansd![]()

Wat is het verschil met iemand die 1500 euro voor een CD-speler uitgeeft?The Eagle schreef op zondag 11 februari 2007 @ 23:29:
Ziet d'r heel erg mooi uit. En ik gok dat je jezelf onder de term audiofiel schaart als ik zie dat je bijna 1500 euro voor en platenspeler uitgeeft
Feit is dat je met een LP speler veer meer winst kan halen door meer geld uit te geven dan bij een CD-speler. Bij een LP is met in mindere mate de elektronica, en veel meer de mechanica die de winst geeft. Het geld zie je dus letterlijk zitten, en dus is ook de waarde voor het oog in een veel betere verhouding dan bij zo'n zwart kastje waar je een CD in doet.Exirion schreef op maandag 12 februari 2007 @ 09:40:
Wat is het verschil met iemand die 1500 euro voor een CD-speler uitgeeft?
Verwijderd
dat is mooi, ook het upscalen gebeurt vanaf alle inputs?dot.K schreef op zondag 11 februari 2007 @ 19:51:
[...]
Hij doet het inderdaad want de xbox, wii en digidoos zijn allemaal zij het via component of dat lelijke gele stekkertje op de amp aangesloten. De enige kabel richting TV is de HDMI kabel. Hij doet het dus naadloos
ik ga maar eens hard doorsparen dan!
Heb ik eigenlijk nog niet bij stilgestaan. Mijn DVD staat op 720p, de Xbox ook - die staan op direct stream. Voor de Wii heb ik componentcables in bestelling staan. Zal straks nog eens door de handleiding bladeren. Qua geluid is het alleszins een toppertje ivgl. met mijn oude Yamaha.Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 12:02:
[...]
dat is mooi, ook het upscalen gebeurt vanaf alle inputs?
ik ga maar eens hard doorsparen dan!
Ik schaar mezelf nou niet bepaald onder de term audiofiel. Maar ik ben een groot liefhebber van LP's, ( Ik draai nog zelden CD's) en vond dit een mooie upgrade voor mijn Goldring GR1.The Eagle schreef op zondag 11 februari 2007 @ 23:29:
[...]
Ziet d'r heel erg mooi uit. En ik gok dat je jezelf onder de term audiofiel schaart als ik zie dat je bijna 1500 euro voor en platenspeler uitgeeft
Snowman schreef op maandag 12 februari 2007 @ 16:44:
[...]
Ik schaar mezelf nou niet bepaald onder de term audiofiel. Maar ik ben een groot liefhebber van LP's, ( Ik draai nog zelden CD's) en vond dit een mooie upgrade voor mijn Goldring GR1.
face it, met zo'n opstelling begin je echt wel van audiofiel te reppen
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
[ Voor 99% gewijzigd door Nilsx op 12-02-2007 17:57 ]
Verwijderd
[ Voor 88% gewijzigd door Kaj. op 12-02-2007 18:13 ]
If it ain't broken, tweak it!
Hee, het valt me nu pas op dat er twee verschillende voeten zijn voor deze TV, deze is er ook nog:dot.K schreef op zondag 11 februari 2007 @ 13:20:
[afbeelding]

Hoe zit dat, moet je voor de ander extra bijbetalen en/of bijbestellen? Ik heb deze TV op 't oog voor in ons nieuwe huis, m'n vriendin vind de TV nml. ook erg mooi (zowel qua uiterlijk als qua beeld
Hij bevalt goed? Geen gekke geluidjes (fan's o.i.d.) of extreme warmte?
True, ik heb er niets aan om 'm te draaien dus daarom is't de normale voet geworden. Binnenkort hangt ie toch tegen de muur.Abbadon schreef op maandag 12 februari 2007 @ 19:34:
[...]
Hee, het valt me nu pas op dat er twee verschillende voeten zijn voor deze TV, deze is er ook nog:
Ik had de muurbeugel besteld maar die was nog niet binnen (2 weken) en toen dacht ik .. dan maar snel de voet halen. De TV komt dus zonder beugel/voet/... gewoon los in de doos.Hoe zit dat, moet je voor de ander extra bijbetalen en/of bijbestellen? Ik heb deze TV op 't oog voor in ons nieuwe huis, m'n vriendin vind de TV nml. ook erg mooi (zowel qua uiterlijk als qua beeld). Daar zullen we zo'n TV waarschijnlijk toch aan de muur hangen zodat de voet niet zo relevant is maar ik ben toch wel benieuwd.
OMG ... die plasma is zalig. Nee, tot nu toe geen vreemde geluiden en ook niet extreem warm.Hij bevalt goed? Geen gekke geluidjes (fan's o.i.d.) of extreme warmte?
Ik heb 'm sinds vorige donderdag en hij heeft intussen vlot 60 uur op de teller.
Een aanrader, hij kost wat, maar je hebt dan ook wat
Is dat een feit? Dat je meer ziet zitten betekent niet automatisch dat je het ook hoortvoodooless schreef op maandag 12 februari 2007 @ 10:03:
[...]
Feit is dat je met een LP speler veer meer winst kan halen door meer geld uit te geven dan bij een CD-speler. Bij een LP is met in mindere mate de elektronica, en veel meer de mechanica die de winst geeft. Het geld zie je dus letterlijk zitten, en dus is ook de waarde voor het oog in een veel betere verhouding dan bij zo'n zwart kastje waar je een CD in doet.

Het is maar wat je prettiger vindt... een goede platenspeler klinkt verrukkelijk, maar een CD-speler zoals hierboven afgebeeld is ook een lust voor het oor (en het oog).
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Bovendien zit heel veel van het geluid van een platenspeler niet in de laatste plaats in de voorversterker voor het element. Dat is toch wel een redelijk verschil met een CD-speler zonder losse DAC.Dr. Strangelove schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 00:04:
Is dat een feit? Dat je meer ziet zitten betekent niet automatisch dat je het ook hoortEn een supergoede CDspeler kan er ook erg geil uitzien hoor
[afbeelding]
Het is maar wat je prettiger vindt... een goede platenspeler klinkt verrukkelijk, maar een CD-speler zoals hierboven afgebeeld is ook een lust voor het oor (en het oog).
Verwijderd
Een dvd of cd die via digital interface gaat .
Dit zijn 0 en 1 tjes die de cd\dvd al gecodeert staat.
Hoe kan het nu dat een dvd\cd speler anders kan klinken ?
De reden dat ik het vraagt
wilde een harman kardon dvd speler met hdvi aansluiting.
Die kosten 400euro
Er naast staat de samsung met hdvi aansluiting voor 130euro (afgeprijs)
Ook staat er een philips dvd speler met hdvi aansluiting voor 99euro
Alles spelers kunnen 720p en 1080i upscale .
Ik vroeg er na en ze zeggen dat het aan de audio kwalitijd van de h&k ligt dat die zo duur was.
Ik heb de samsung gekocht
Er kan inderdaad weinig klankverschil zijn als je digitaal aansluit. Alleen de timing van de overdracht wordt dan nog bepaalt door de speler (clock).Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 00:11:
ik ben over iets in discusie
Een dvd of cd die via digital interface gaat .
Dit zijn 0 en 1 tjes die de cd\dvd al gecodeert staat.
Hoe kan het nu dat een dvd\cd speler anders kan klinken ?
Dat is de reden dat ik een ZEER nette Sony SACD speler heb gekocht, die voor zijn prijs uitblinkt in kwaliteit en degelijkheid. Alleen een externe DAC aansluiten en eventueel een andere clock in de speler en voilla.... echte ''high end''
[ Voor 21% gewijzigd door Barry|IA op 13-02-2007 00:24 ]
Omdat ze waarschijnlijk gedoeld hebben op analoge aansluiting, dat hij dan het beste geluid levert van het stel wat je opnoemt. Digitaal aangesloten maakt het voor het geluid idd niks uit welke je neemt; klankverschil is 0,0. Het enige wat kan gebeuren is dat je plopjes, kraakjes, tikken o.i.d. kunt horen bij digitaal wanneer de overdracht van de nulletjes en eentjes niet helemaal goed gaat, maar volgens mij wordt zulke rotzooi niet verkocht.Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 00:11:
Ik vroeg er na en ze zeggen dat het aan de audio kwalitijd van de h&k ligt dat die zo duur was.
http://dennus.b-boys.nl/pics/PICT2563.JPG
Me versterker en equalizer bij elkaar!
http://dennus.b-boys.nl/pics/PICT2564.JPG
Me versterker:) Goed ding, Sony LBT-V701
http://dennus.b-boys.nl/pics/PICT2565.JPG
Me Equalizer! Werkt super, Sony SEQ-V901
http://dennus.b-boys.nl/pics/PICT2566.JPG
Me tvtje van 2 jaar, waar ik alles op zie kijk en meemaak!Gekoppeld aan PC:)
http://dennus.b-boys.nl/pics/PICT2567.JPG
De grote baas die de muziek verzorgt en het geluid van de TV doorstuurd naar de versterker!
http://dennus.b-boys.nl/pics/PICT2568.JPG
Kenwood 40 Watt speakertje, bass eruitgefilterd zoveelmogelijk!
http://dennus.b-boys.nl/pics/PICT2569.JPG
Mijn sgatje, B&W 500 Series Luidspreker ala 300 wattekes!
Dit was mijn spulletje bij me ma, bij me pa komt nog!
[ Voor 4% gewijzigd door DennusB op 26-02-2007 21:23 ]
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.
Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.
** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.