TweakDSL ervaringen topic - Deel 25 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 22 Laatste
Acties:
  • 26.485 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-05 16:42

DoctorV64

Cosmopoliet

17 augustus aangevraagd, in tussentijd al wat zaken opgeleverd door Tweakdsl (voip) en vandaag de mededeling dat binnen 2 werkdagen mijn modem wordt opgestuurd.
Nu alleen dus nog wachten op mijn modem en mijn inloggegevens (of is dat gelijk aan de inlog voor op de site van tweakdsl?).

Ik ben benieuwd met welke snelheid ik word aangesloten :D

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Anoniem: 177103 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 21:28:
Ik ben bezig met eerste pogingen een website te maken, ik heb een testje / eerste opzet gemaakt in mijn tweak subdomeinnaam , zowaar dat is gelukt!
Nu mijn vraag :) , kan ik bij tweak ook een domeinnaam aanvragen als www.mijnnaam.nl (dus als raar voorbeeld www.pietjepuk.nl) ?
Ik heb Tweak een URL van mijn eigen domein aan mijn IP laten koppelen. Gewoon even een mailtje naar de helpdesk gestuurd met de vraag of ze dat konden regelen. Binnen een dag was het geregeld.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177103

megatronics schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:22:
[...]

Ik heb Tweak een URL van mijn eigen domein aan mijn IP laten koppelen. Gewoon even een mailtje naar de helpdesk gestuurd met de vraag of ze dat konden regelen. Binnen een dag was het geregeld.
En mijn domeinnaam moet ik dan waarschijnlijk bij een hostingbedrijf aanvragen?
(ik ben nieuw op dit gebied)
Waar kan ik dat het beste laten doen, goede ervaringen op dit gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-05 13:03
Anoniem: 177103 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:52:
[...]

En mijn domeinnaam moet ik dan waarschijnlijk bij een hostingbedrijf aanvragen?
(ik ben nieuw op dit gebied)
Waar kan ik dat het beste laten doen, goede ervaringen op dit gebied?
Ligt eraan wat je zelf wilt; wil je zelf technisch je domein beheren, kan je 't erg goedkoop doen bij Openprovider, TransIP of NXS.
Anders zoek je een hostingbedrijf die je domein wel beheerd, maar deze laat doorsturen naar je ipadres thuis.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ikzelf zit voor mijn hosting bij bHosted.nl voor € 27 excl. BTW per jaar voor een 50 GB account met .NET domein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

mmhh nu een mailtje ontvangen dat orderverwerking loopt voor de dsl verbinding en verwachte datum is 5-9-2007. Gewoon mijn modem eraan hangen als ik hem binnen heb deze week en kijken of de lijn het al doet?

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 10:02
Jahoor, best kans dat het al eerder werkt :)

• brama
  • Niet online
Zo, je hebt er nog een 'vriend' bij :) Moest toch iets invullen, en herinnerde me dat er hier eentje gepost was.

Ik heb het dus ook maar snel nog voor het einde v/d actieperiode aangevraagd. Ik heb maandag een belbudget aansluiting besteld bij KPN, waarvan ik gisteren het telefoonnr kreeg. Dit nummer wordt pas 10 september aangesloten, maar volgens de helpdeskmiep zou dat geen probleem zijn bij de aanvraag.

Ik kon nog kiezen tussen bbned en babyxl, en heb maar voor bbned gekozen. Kon niet echt een goede reden zien om voor de een of ander te kiezen, en ik heb ze beiden in het verleden gehad zonder problemen. Enige wat ik meen gezien te hebben is dat de upload bij bbned net ietsjes hoger is dan bij babyxl, dus daarom daar maar voor gekozen.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Toe maar, wat een vrienden allemaal d:)b. Tot nu toe nog niets gehoord over de korting, de factuur van deze week was nog steeds € 27,95. We blijven het in de gaten houden.

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Zo mijn modem is binnen, straks als de kleine bengel in bed ligt maar eens alles aansluiten :D
De bijgevoegde instructie had wel met wat betere kwaliteit gekopiëerd kunnen worden :P

Even over tweaknews, hoeveel threads mag je gebruiken?

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-05 17:47
8

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Maar met 4 zul je ook al heel de verbinding dicht trekken.

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

mh zoals ik het nu zie, nog geen dsl verbinding op mijn lijn :( lampje brandt niet.
Dan maar met geduld wachten op de verwachte opleverdatum van 5 sep.

[ Voor 29% gewijzigd door DoctorV64 op 30-08-2007 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:23
Ik heb net een Vigor 2800VG eraan gehangen ipv mijn oude modem dat meegeleverd was. Ik haal alleen nu maar 1,8 mb /s ipv de oorspronkelijk 2.
Iemand een idee wat de reden hier van kan zijn?
Ik heb het getest met de xs4all bin file.

Mijn instellingen zijn momenteel:

MPoA (RFC1483 / 2684)
Multi-PVC channel is channel 2
Encapsulation: 1483 Bridged IP LLC
VPI = 0
VCI = 35
Modulation = ADSL2+ (G.992.5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05 12:42
Wat voor lijnsnelheid geeft je modem aan dat hij mee/op verbonden is?

Kan best zijn dat een ander modem een net even hogere snelheid weet te verbinden op je verbinding natuurlijk, verschillende chipset type wil dat wel eens verschillend uitpakken.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Up Speed 1109000
Down Speed 18843600
SNR Margin 6.0
Loop Att. 5.5

Ik kan de andere er eventueel aan hangen om te kijken wat die gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
MADG0BLIN schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 23:37:
Up Speed 1109000
Down Speed 18843600
SNR Margin 6.0
Loop Att. 5.5

Dat is wel handig ja, even vergelijken. Met deze lijnsnelheid haal je inderdaad zo'n 1900kByte/s (1.8MB/s).

Soms wil een nieuwere firmware ook een grote stap vooruit zijn, daar zit dan nieuwere code in die de DSL chipset aanstuurt met (veel) verbeteringen. Is het proberen waart wellicht en bij Draytek heb je ook nog een versie voor NL en de UK, soms werkt die UK beter in NL :)

Als je een verbinding via BBned hebt is die Draytek misschien niet de meest optimale keuze qua chipset aan beide kanten (de combinatie). Als je verbinding via Tiscali loopt juist weer wel verwacht ik eigenlijk.

Aangenomen dat het klopt dat de Draytek, ook deze serie, op een Conexant chipset draait voor ADSL.

En wat is je vorige modem voor type?

[ Voor 49% gewijzigd door bjck op 01-09-2007 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Mijn vorige modem was een Copperjet 1616 2p PSTN.
Ik heb de nieuwste firmware er al op staan. Ik kan eens kijken wat die van de UK doet. Het is inderdaad een BBned verbinding.

En ik ben momenteel ook bezig om VOIP werkend te krijgen.
Ik heb mijn gewone telefoon aangesloten op poort 1 en de instellingen als volgt in mijn modem gezet:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d5f1b821f875541baa109cecf6e9a621/full.jpg

Ik had nog geen wachtwoord via de post gekregen, dus heb ik opgevraagd via telefoon gister avond.
Toen zeiden ze dat het een uurtje kon duren voordat hij actief was, maar hij werk nog steeds niet.

Moet ik eerst iets extra's draaien zoals een nul ofzo voordat ik kan bellen? Ik kan het op de tweaksite niet goed vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 12:22
MADG0BLIN schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 11:47:
Mijn vorige modem was een Copperjet 1616 2p PSTN.
Ik heb de nieuwste firmware er al op staan. Ik kan eens kijken wat die van de UK doet. Het is inderdaad een BBned verbinding.

En ik ben momenteel ook bezig om VOIP werkend te krijgen.
Ik heb mijn gewone telefoon aangesloten op poort 1 en de instellingen als volgt in mijn modem gezet:

[afbeelding]

Ik had nog geen wachtwoord via de post gekregen, dus heb ik opgevraagd via telefoon gister avond.
Toen zeiden ze dat het een uurtje kon duren voordat hij actief was, maar hij werk nog steeds niet.

Moet ik eerst iets extra's draaien zoals een nul ofzo voordat ik kan bellen? Ik kan het op de tweaksite niet goed vinden.
Het nummer wat je moet invoeren is zonder 0 van het netnummer, dus 3152 ipv 31052

Accounts op telefonie zijn direct aktief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Had ik dus ook al geprobeerd, maar dat werkt ook niet.
Ik krijg als ik mijn mobiel nummer bel een in gesprek toon.
De status op mijn modem verandert wel naar processing, maar gebeurt niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Handige harrie ben ik ook.. :X |:(

Ik was vergeten register via op WAN te zetten. Werkt nu. :)

Bedankt voor de telefonie hulp zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Ik kan toch met mijn inlog en password van tweakdsl nu wel gewoon gebruik maken van tweaknews over mijn huidige adsl-verbinding (x4all) totdat mijn nieuwe dsl opgeleverd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100320

DoctorV64 schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 23:04:
Ik kan toch met mijn inlog en password van tweakdsl nu wel gewoon gebruik maken van tweaknews over mijn huidige adsl-verbinding (x4all) totdat mijn nieuwe dsl opgeleverd is?
Nee, helaas niet als je een verbinding bij tweak hebt aangevraagd.

Tweaknews is dan gekoppeld aan je nog op te leveren verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 22-05 09:30

cjdijk

Hans favoriete radiostation

DoctorV64 schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 23:04:
Bij mij werkte dat wel, ik had zo'n gratis proefaccountje genomen bij Tweak, die werkte prima die paar dagen dat ik nog via Demon verbonden was. Je moet wel je username/paswoord invullen, wat je juist moet weghalen zodra je adsl verbinding hebt via Tweak.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Heeft er nog iemand problemen met connecten naar de news-server?

Unable to connect(Error: 10060- "Connection Timed Out")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 10:24

Crusader

Arc Nature

Lukt hier ook niet.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67119

Sangroid schreef op zondag 02 september 2007 @ 15:08:
Heeft er nog iemand problemen met connecten naar de news-server?

Unable to connect(Error: 10060- "Connection Timed Out")
Yep. Kan niets meer doen.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Ah, dan ligt het in ieder geval niet aan mijn register-gefreubel...

Er staat in ieder geval niets op www.tweakdsl.nl.

(mailtje gestuurd naar tweak)

HEE?! Hij is er weer (een beetje...)

[ Voor 23% gewijzigd door NaN op 02-09-2007 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Waarom moet Tweakdls zo nodig je service ID hebben en andere providers niet :S Ben een uur bezig met Xs4all en krijg hem gewoon niet. Komt erop neer dat het dan jammer is en dat ik het met OPTA moet opnemen? :S

Lijkt mij dat dit een beetje klanten afschrikt ...

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitwarrior
  • Laatst online: 06-11-2023

bitwarrior

Ride On

Muppet schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 12:11:
Waarom moet Tweakdls zo nodig je service ID hebben en andere providers niet :S Ben een uur bezig met Xs4all en krijg hem gewoon niet. Komt erop neer dat het dan jammer is en dat ik het met OPTA moet opnemen? :S

Zie http://www.xs4all.nl/allediensten/toegang/adsl/faq_overstappennaar.php?PHPSESSID=77c54c3ee68946ac5eb9315c5d7d607d#serviceid

Blijkbaar moet Tweak hier zelf achteraan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet

Muppet

Ja en van xs4all krijg ik het niet en TweakDSL wil er niet achteraan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Het lijkt er wel op dat XS4All het zo lastig mogelijk wil maken om over te stappen. Toen ik vorig jaar overstapte van Demon naar Tweak kreeg ik het Service ID gewoon van de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet

Muppet

Nou tweakdsl zoekt het maar uit ... 2 uur met Tweak, meer dan een uur met Xs4all.
mijn probleem etc etc, kwamen allemaal extra kosten bij. 120 euro kaal koper + 10 euro per maand etc

5 minuten gebeld met Orange en in 2 weken is het omgezet. Nemen de lijn gewoon over van Xs4all.

Nu nog nieuws abo en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Muppet schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 13:13:
Nou tweakdsl zoekt het maar uit ... 2 uur met Tweak, meer dan een uur met Xs4all.
mijn probleem etc etc, kwamen allemaal extra kosten bij. 120 euro kaal koper + 10 euro per maand etc

5 minuten gebeld met Orange en in 2 weken is het omgezet. Nemen de lijn gewoon over van Xs4all.

Nu nog nieuws abo en klaar.
Xs4All is toch ook via ADSL, dus die kaal koper is onzin. Dat is alleen als er een telefoonlijn getrokken moet worden als dit er nog niet ligt. Die 10 euro per maand is lijnhuur, dit heb je bij xs4all ook (misschien betaald xs4all dit via je abonnement). Als je sowieso al een abo bij KPN hebt om te bellen dan is die 10 euro ook onzin.

Wel vreemd dat beide providers moeilijk doen over serviceID

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet

Muppet

Dat waren overname kosten van de lijn volgens hem.

nieuw koper laten trekken is 590 euro ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Muppet schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 14:40:
Dat waren overname kosten van de lijn volgens hem.

nieuw koper laten trekken is 590 euro ....
(foutje van mij, het gaat niet over een nieuwe koper lijn)
Volgens de tweakFAQ:
Vergeet niet om een kopie van je legitimatiebewijs toe te voegen en een kopie van een KPN faktuur of contract. Als je wilt dat we de aanvraag doen op een lijn waar geen telefonie op zit, dan vul je bij het telefoonnummer gewoon tien keer een nul in. Wij weten dan dat je een zogenaamde kaal koper aanvraag doet
Dus als je als een KPN abo hebt dan betaal je niks extra. Als je geen telefonie wilt dan betaal je 10 euro per maand kaal koper (dus 120 euro per jaar)(Budget telefonie is 9.50ofzo, dus misschien net zo makkelijk)
Hoe werkt een Telco - Telco migratie?

Als je nu een ADSL-verbinding hebt via een ander netwerk dan het netwerk waar je bij ons over geleverd gaat worden, dan spreken we over een Telco-Telco migratie. Dit proces is iets bewerkelijker dan bij een ISP - ISP migratie. Om dit proces te bespoedigen willen we graag het zogenaamde 'service ID' hebben dat bij je KPN-verbinding hoort. Als we deze van jou krijgen hoeven wij dit niet alsnog voor je uit te zoeken en kunnen we direct de juiste gegevens communiceren. Het telco-telco formulier is hier te downloaden
Er staat dat ze serviceID nodig hebben om te bespoedigen, dus het is niet verplicht (duurt wat langer zonder serviceID). Misschien een nieuwe medewerker aan de lijn gehad :?

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Muppet schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 12:11:

Is ook niet nodig vermoed ik, elke ISP kan het uitzoeken/opzoeken samen met de nieuwe telco aan de hand van postcode/huisnummer wat er nu ligt qua ADSL en welk serviceID het dan is. Als er meerdere DSL verbindingen ligge zie je er meerdere, dan moet je wel aangeven welke je wilt overzetten natuurlijk.
Elke ISP kan samen met de telco het opzoeken, zie boven.

Je ziet ook dat Orange het niet nodig heeft en er zelf naar opzoek gaat.

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 04-09-2007 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Ik wilde laatst me webmail gebruiken maar waar kan ik mijn gebruikersnaam/wachtwoord vandaan toveren.
Ik heb dit ooit gehad via de post, maar het opzoeken daarvan zou weken duren.
Zou ik dit via de support/helpdesk kunnen aanvragen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Kixtart schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 15:41:
[...]

(foutje van mij, het gaat niet over een nieuwe koper lijn)
Lijkt mij ook.

Volgens mij is dat het bedrag wat het zou kosten als er fysiek een nieuwe draad naar je huis toe gegraven moet worden.

Het in gebruik nemen van een liggende, maar nu niet in gebruik zijnde, koperlijn (NLS) kost dacht ik bij Tweak €110 ofzo.

Gaat voor jou niet op omdat je een overstap doet en je hebt al een verbinding. Je stapt over middels een telco-telco migratie waar geen aansluitkosten voor zijn. Dat je verbinding nu 'dedicated' (ofwel DSL-only of kaal-koper) is doet daar dacht ik niet aan af.

Je hebt immers geen nieuwe lijn nodig die in gebruik genomen hoeft te worden.
[...]

Er staat dat ze serviceID nodig hebben om te bespoedigen, dus het is niet verplicht (duurt wat langer zonder serviceID). Misschien een nieuwe medewerker aan de lijn gehad :?
Precies ;)

Volgens mij is er een spraakverwarring tussen helpdesk en consument ontstaan en is ergens de voorlichting scheef gegaan.

Als de aanleg kosten voor NLS €590 zijn adviseer je een klant toch om een belbudget lijn te bestellen bij KPN eerst a €47.50 eenmalig.

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 04-09-2007 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

MADG0BLIN schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 23:37:
Up Speed 1109000
Down Speed 18843600
SNR Margin 6.0
Loop Att. 5.5

Waar kan ik dit zien in mijn modem (zyxel). Mijn lijn doet het sinds vandaag, maar ik ben niet onder de indruk van de snelheid nu (4885kbps/1023kbps) terwijl ik toch een 10/24mbit heb aangevraagd.
Straks of morgen maar eens bellen.

BBNED controle op afstand geeft dit.

ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
SDSL Bundeling is beschikbaar

Maak nu gebruik van de actie SDSL bundeling! Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar uw leverancier / account manager.

Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.

Centrale: Rt-Trb
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 2481 meter.

Ik zit toch met een vreemd gevoel in mijn maag, als ik sowieso geen hoge snelheid kan krijgen, waarom mag ik dan wel een aanvraag doen voor een hoge snelheid??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
DoctorV64 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 16:23:
[...]

Ik zit toch met een vreemd gevoel in mijn maag, als ik sowieso geen hoge snelheid kan krijgen, waarom mag ik dan wel een aanvraag doen voor een hoge snelheid??
Omdat de lijnlengte wellicht veel langer blijkt dan BBned dacht dat het is? Stel dat de lijn zo'n 4000meter lang blijkt te zijn en niet de 2700 die BBned denkt valt het (veel) lager uit.

Rotterdam-Terbregge (Rt-Trb)
Koperstraat 35, 3067 GL, Rotterdam

Hoe lang is het via een route planner? Loopt dat redelijk in een rechte lijn of monsterlijk om?

[ Voor 14% gewijzigd door bjck op 04-09-2007 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Wat is om? Routeplanner van anwb geeft 3,8 km op met aardig rechte lijnen/wegen.

[ Voor 24% gewijzigd door DoctorV64 op 04-09-2007 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Hoe doen de meeste mensen het hier met VOIP en KPN samen?
Ik heb namelijk sinds dit weekend VOIP werkend en zou graag via voip willen bellen. Ik betaal iets van 5 euro voor 300 minuten voip en dit is volgens mij goedkoper dan KPN.
Ik wil alleen nog wel bereikbaar zijn op mijn oude nummer.
Ik kan er uiteraard 2 telefoons neerzetten, maar dat is wat omslachtig. Misschien door laten schakelen naar mijn voip nummer met *21 of zitten daar kosten aan? Ik hoor graag hoe anderen dit aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

MADG0BLIN schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 16:36:
Hoe doen de meeste mensen het hier met VOIP en KPN samen?
Ik heb namelijk sinds dit weekend VOIP werkend en zou graag via voip willen bellen. Ik betaal iets van 5 euro voor 300 minuten voip en dit is volgens mij goedkoper dan KPN.
Ik wil alleen nog wel bereikbaar zijn op mijn oude nummer.
Ik kan er uiteraard 2 telefoons neerzetten, maar dat is wat omslachtig. Misschien door laten schakelen naar mijn voip nummer met *21 of zitten daar kosten aan? Ik hoor graag hoe anderen dit aanpakken.
Ik zelf gebruik dit apparaat. Op lijn 1 komt mijn VoIP lijn binnen en op lijn 2 mijn KPN lijn. Mijn telefoon staat aangesloten op de uitgang.

Met deze constructie gaat de telefoon bij elk inkomend gesprek over. Het uitbellen gaat standaard via lijn 1 (VoIP) en als je het nummer begint met #0 schakeld die door naar de KPN lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Volgens mij doet de copperjet 1616 aan inbound call switching. M.a.w. hij snapt zowel POTS als VOIP. Je kunt dus 1 telefoon op het modem aansluiten, die op beide lijnen reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
DoctorV64 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 16:31:
Wat is om? Routeplanner van anwb geeft 3,8 km op met aardig rechte lijnen/wegen.
Kabels liggen meestal wel langs de hoofdwegen naar een wijkverdeelstation. Vandaar naar je huis dus in een rechte lijn liggen kabels nauwelijks.

Ik denk dat je lijn wel ongeveer deze lengte heeft en dat je daarom lange na die maximale snelheid niet haalt. In je modem kan je ook de downstream attenuation (signaal demping) delen door 13.8 en dan krijg je de lengte in meters (bij benadering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Dan nog is het een rare zaak dat providers in het algemeen schermen met (te) hoge snelheden. Als dit het max is ben ik eerlijk gezegd teleurgesteld. Waarom verwachtingen kweken als je een postcodecheck doet en ik weet dat er altijd staat dat het afhankelijk is van afstand/koperkwaliteit etc. Waarom doet men dan niet meteen dan een zogenoemde routeplanner test? Dat is wellicht betrouwbaarder dan de standaard postcode check.

Ik bel morgen met Tweak en zoals aan de telefoon toegezegd 2 weken geleden ga ik er nu vanuit dat mijn abbo omgezet wordt naar een tweak 0-8mbit verduveld aanbod. Nog altijd goedkoper dan wat ik nu betaal aan xs4all-basic adsl (na opzegging en omzetten van isdn nummerts na voip ben ik zeker goedkoper uit, behalve de eenmalige porteringskosten van de nummers).

Waar kan je die cijfers nou precies zien in de ZyXEL modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Sinds drie dagen kan ik Gmail niet meer bereiken. Hij linkt door naar mail.google.com/mail/ maar probeert dan tevergeefs de pagina laden (pingen geeft niks terug). De meeste andere webpagina's laden maar voor 90% en blijven dan hangen.

Ik ben de enige computer op het netwerk met dit probleem. Het leek mij aan de DNS te liggen, maar deze is dynamisch en zou dus moeten werken?

Edit:

Ik krijg tijdens de setup wizard van de router ook de melding: Fixed IP detected. Kan dit ermee te maken hebben?

[ Voor 14% gewijzigd door Blaxje op 04-09-2007 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
DoctorV64 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 20:20:
Dan nog is het een rare zaak dat providers in het algemeen schermen met (te) hoge snelheden. Als dit het max is ben ik eerlijk gezegd teleurgesteld. Waarom verwachtingen kweken als je een postcodecheck doet en ik weet dat er altijd staat dat het afhankelijk is van afstand/koperkwaliteit etc. Waarom doet men dan niet meteen dan een zogenoemde routeplanner test? Dat is wellicht betrouwbaarder dan de standaard postcode check.

Ik bel morgen met Tweak en zoals aan de telefoon toegezegd 2 weken geleden ga ik er nu vanuit dat mijn abbo omgezet wordt naar een tweak 0-8mbit verduveld aanbod. Nog altijd goedkoper dan wat ik nu betaal aan xs4all-basic adsl (na opzegging en omzetten van isdn nummerts na voip ben ik zeker goedkoper uit, behalve de eenmalige porteringskosten van de nummers).

Waar kan je die cijfers nou precies zien in de ZyXEL modem?
Heb je ook nog eens ADSL over ISDN? Dan is het niet zo gek dat je maar tot 4Mbit komt met die lengte.

Haalde je bij XS4all wel je 6144kbps (~600kByte/s download snelheid) dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Nee, op isdn kom ik niet verder dan 4448 kbps. Dat is de reden waarom ik overstap op POTS nu. Kosten spelen mee en dan nog eens een snellere verbinding.

Had ik maar niet in een nieuwbouwwijk moeten gaan wonen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
DoctorV64 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 22:00:
Nee, op isdn kom ik niet verder dan 4448 kbps. Dat is de reden waarom ik overstap op POTS nu. Kosten spelen mee en dan nog eens een snellere verbinding.

Had ik maar niet in een nieuwbouwwijk moeten gaan wonen :P
Misschien een ZyXEL modem met vrij oude Ti AR7 code erin? Welke firmware versie met welke Ti AR7 code zit er in je modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Eens zoeken:

ZyNOS Firmware Version: V3.40(AOR.1)b1-1 | 03/12/2007
DSL Firmware Version: TI AR7 06.00.04.00 <-- deze bedoel je waarschijnlijk?

[ Voor 24% gewijzigd door DoctorV64 op 04-09-2007 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
DoctorV64 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 22:29:
Eens zoeken:

ZyNOS Firmware Version: V3.40(AOR.1)b1-1 | 03/12/2007
DSL Firmware Version: TI AR7 06.00.04.00 <-- deze bedoel je waarschijnlijk?
Yups, dat is recent genoeg. Daar ligt geen winst voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Thanks, ik bel morgen even met tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54299

Wat ik graag zou willen weten is of het door Tiscali geleverde modem de Zyxel P-2602H-D1A ook voorziet in 'active inbound call switching' ik kan het namelijk niet vinden in de op cd meegeleverde documentatie van het doe-het-zelf installatiepakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 54299 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 23:46:
Wat ik graag zou willen weten is of het door Tiscali geleverde modem de Zyxel P-2602H-D1A ook voorziet in 'active inbound call switching' ik kan het namelijk niet vinden in de op cd meegeleverde documentatie van het doe-het-zelf installatiepakket.
active inbound call switching

Wat bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Of het modem zelf het verschil tussen een inkomende KPN call of een Voip call herkent en die vervolgens doorgeeft of dat ik dan gebruik moet maken van een ACS-blok (bv. Artech AX521 o.i.d.)
bjck schreef op woensdag 05 september 2007 @ 00:28:
[...]

active inbound call switching

Wat bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

DoctorV64 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 22:47:
Thanks, ik bel morgen even met tweak.
Gebeld, advies om even zonder splitter nog te proberen en anders een nieuwere firmware erop te flashen. Op de site staat de firmware 340AJI0b, ik weet niet of deze nieuwer is dan de huidige die op mijn modem staat, V3.40(AOR.1)b1-1 | 03/12/2007.

Waarschijnlijk wordt het morgen weer bellen en mijn abbo omzetten naar 0-8 Verduiveld aanbod :'(

[ Voor 16% gewijzigd door DoctorV64 op 05-09-2007 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
DoctorV64 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 10:21:
[...]

Gebeld, advies om even zonder splitter nog te proberen en anders een nieuwere firmware erop te flashen. Op de site staat de firmware 340AJI0b, ik weet niet of deze nieuwer is dan de huidige die op mijn modem staat, V3.40(AOR.1)b1-1 | 03/12/2007.

Waarschijnlijk wordt het morgen weer bellen en mijn abbo omzetten naar 0-8 Verduiveld aanbod :'(
Die firmware die ze geven is niet voor dit type modem. Je hebt denk ik een 2602H(W)-D1A?

Bij ZyXEL moet je naar de lettercode kijken, die moet hetzelfde zijn en gaat dan in je modem.
Anoniem: 54299 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 06:55:
Of het modem zelf het verschil tussen een inkomende KPN call of een Voip call herkent en die vervolgens doorgeeft of dat ik dan gebruik moet maken van een ACS-blok (bv. Artech AX521 o.i.d.)
De modem heeft geen ingang voor een KPN lijn om die gesprekken op te pakken. Dat heeft alleen een HWL versie waar de L staat voor 'lifeline' (ook wel FXO of PSTN passthrough genoemd) heeft die mogelijkheid bij ZyXEL.

Als je modem bij een TweakT(iscali) verbinding is geleverd heb je geen HWL sowieso.

[ Voor 31% gewijzigd door bjck op 05-09-2007 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Super daar kan ik wat mee, dat betekend dat als ik het KPN-nummer niet wil porteren maar wil behouden voor inkomende fax berichten dat ik een 2-line switch of een voip gateway moet toepassen.
Wat is de ervaring van de tweakers binnen dit forum met de linksys SPA-3102 versus de Artech AX521 versus Grandstream. Ik wil zowel voip als lifeline als fax uitgaand. Welke configuratie kan ik dan het beste gebruiken?
bjck schreef op woensdag 05 september 2007 @ 13:35:

[...]

De modem heeft geen ingang voor een KPN lijn om die gesprekken op te pakken. Dat heeft alleen een HWL versie waar de L staat voor 'lifeline' (ook wel FXO of PSTN passthrough genoemd) heeft die mogelijkheid bij ZyXEL.

Als je modem bij een TweakT(iscali) verbinding is geleverd heb je geen HWL sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

bjck schreef op woensdag 05 september 2007 @ 13:35:
[...]

Die firmware die ze geven is niet voor dit type modem. Je hebt denk ik een 2602H(W)-D1A?

Bij ZyXEL moet je naar de lettercode kijken, die moet hetzelfde zijn en gaat dan in je modem.
Ik zal thuis even goed kijken welke modem ik heb.
Dat is de goede modem.

[ Voor 4% gewijzigd door DoctorV64 op 05-09-2007 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Ai Ai Ai, Het is weer WoensdagAvond en TweakDSL is denk ik weer bezig met Update, kan niet CCS...en buurman kan niet WoW :( door de frikkin' hoge ping _/-\o_

Meer mensen last van TweakDSL WoensdagAvond Probleem ?
( Regio Den Bosch )

[ Voor 7% gewijzigd door NeoMe op 05-09-2007 19:21 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

uh, op http://firmware.tweakdsl.nl/ staan de firmwares, maar als ik kijk naar mijn type modem is de laatste firmware voor POTS : Zyxel 2602HW-D1A PSTN Versie 340AJI0b
Maar als ik op mijn Zyxel kijk staat de volgende firmware erop : V3.40(AOR.1)b1-1

Het rare is dat deze firmware juist voor de ISDN versie is als de firmware-pagina van tweakdsl bekijk??? Staat er nu gewoon een foute firmware op mijn modem??

[ Voor 5% gewijzigd door DoctorV64 op 05-09-2007 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:34

Pinjataaa

Hit me!

NeoMe schreef op woensdag 05 september 2007 @ 19:12:
Ai Ai Ai, Het is weer WoensdagAvond en TweakDSL is denk ik weer bezig met Update, kan niet CCS...en buurman kan niet WoW :( door de frikkin' hoge ping _/-\o_

Meer mensen last van TweakDSL WoensdagAvond Probleem ?
( Regio Den Bosch )
Ik heb alles los getrokkken omdat ik zo'n hoge ping had met CSS haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
megatronics schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 16:56:
[...]

Ik zelf gebruik dit apparaat. Op lijn 1 komt mijn VoIP lijn binnen en op lijn 2 mijn KPN lijn. Mijn telefoon staat aangesloten op de uitgang.

Met deze constructie gaat de telefoon bij elk inkomend gesprek over. Het uitbellen gaat standaard via lijn 1 (VoIP) en als je het nummer begint met #0 schakeld die door naar de KPN lijn.
Misschien wel een idee. Alleen weer vrij prijzig. ;)
*21* gaat ook niet werken. Dan betaal ik alsnog gesprekskosten.
Als andere nog ideeen hebben hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Uh jongens, is dit goed?

Afbeeldingslocatie: http://img406.imageshack.us/img406/3530/afbeelding1sy3.th.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door DoctorV64 op 05-09-2007 22:33 ]

• cjdijk
  • Laatst online: 22-05 09:30

cjdijk

Hans favoriete radiostation

MADG0BLIN schreef op woensdag 05 september 2007 @ 20:36:
[...]

Misschien wel een idee. Alleen weer vrij prijzig. ;)
*21* gaat ook niet werken. Dan betaal ik alsnog gesprekskosten.
Als andere nog ideeen hebben hoor ik het graag.
Die Artech AX521 gebruik ik zelf ook, werkt prima. :) Geen omkijken naar, iedereen kan je via je KPN of via je Voip nummer bellen. JIJ belt vanzelf via Voip. Als je #0 toetst voor je telefoonnummer, bijvoorbeeld als Voip niet werkt, ga je via KPN :*) Hoezo duur, is goedkoper dan een nieuw modem met lifeline ingang. :? En inderdaad *21* werkt wel, maar heeft tot gevolg dat een beller de telefoontikken betaalt naar je KPN lijn, en dat JIJ de telefoontikken betaalt van KPN naar Voip. |:( En dat zijn extra dure belbudget beltikken. :P

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
tijdens games als b.v. quake 3 zie ik in mn 'lagometer' af en toe rode spikes. Ik heb een 8-16 abo, deze draaide in eerste instantie als een tierelier op 15,9mbit. Na een weekend met veel onweer is mijn lijn erg onstabiel geworden en ben ik nu gecapped op 10mbit, anders vliegt de lijn er telkens uit.

Nu is dat op zich het probleem niet (alhoewel het wel vreemd is, en bij tweak zeggen ze dat dit komt door de afstand tot de centrale terwijl het 2 weken goed gedraaid heeft op 16mb).
Wat ik me wel afvraag is of die lagspikes evt. zouden verdwijnen als ze de lijn cappen op b.v. 8mbit.

Dit zou de lijn 'nog' stabieler moeten maken, echter ik vraag me af of de instabiliteit de lagspikes veroorzaakt.

Iemand enig idee? Ik zit in de regio Almere.

Mijn rig

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Kan iemand met een Zyxel modem een screenshot plaatsen van de instellingen van
Network > WAN > Internet Connection ??

Ik heb BBNed en het gaat me met name om de instellingen waar de vraagtekens staan:

Mode ???
Encapsulation ???
Multiplexing ????
Virtual Circuit ID
VPI 0
VCI 35

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-05 17:47
Dit kan je gewoon @ de tweakdsl website terugvinden; http://tweakdsl.nl/?page=dsl/support

/ ADSL modems algemeen
Instellingen voor de DSL modems voor standaard consumentenlijnen.
DSL Instellingen
BBned
VPI 0
VCI 335
Encapsulation VCMUX
HDLC framing never
ATM QoS-type UBR

[ Voor 37% gewijzigd door Hollanda op 06-09-2007 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Hollanda schreef op donderdag 06 september 2007 @ 23:23:
Dit kan je gewoon @ de tweakdsl website terugvinden; http://tweakdsl.nl/?page=dsl/support

/ ADSL modems algemeen
Instellingen voor de DSL modems voor standaard consumentenlijnen.
DSL Instellingen
BBned
VPI 0
VCI 335
Encapsulation VCMUX
HDLC framing never
ATM QoS-type UBR
VC(mux) is het sowieso niet bij BBNed, is altijd LLC geweest de multiplexing. Encapsulation is ook iets heel anders...

Als je het zo instelt werkt het zeker niet :)
Zo is het juist.

Routing
Enet Encap
0/35
LLC
automatic IP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Thanks bjck!

Modem staat goed, firmware is goed, direct aansluiten op isra levert geen betere verbinding op.
Conclusie, Verduveld 10-24 wordt gedowngrade naar Verduveld 0-8.
Concreet iets sneller dan xs4all, maar wel stukken goedkoper :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:07
Iemand problemen met de DHCP lease? Zowel mijn broer als ik, in Hoogeveen, liggen eruit. DSL is online maar geen DHCP lease.

Wij liggen er uit vanaf half 8

[ Voor 12% gewijzigd door Breaker op 07-09-2007 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Breaker schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 21:52:
Iemand problemen met de DHCP lease? Zowel mijn broer als ik, in Hoogeveen, liggen eruit. DSL is online maar geen DHCP lease.

Wij liggen er uit vanaf half 8
Storing in het BaByXL/Tiscali netwerk voor de locatie.

Hoogeveen-Centrum (Hgv-C) en Assen-Noorderpark (Asn-Npk)

Start tijd: 19:32
Eind tijd onbekend.

edit:
Heeft 13 uur plat gelegen ongeveer, bleek een hardware defect te zijn bij een derde partij.

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 08-09-2007 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Gisteren is mijn T12-24 verbinding opgeleverd. Netjes op de aangegeven datum overigens, telco-telco migratie van XS4ALL (KPN) naar TweakDSL (Tiscali) is vlekkenloos verlopen. Ik heb zelfs niet eens mijn Service ID hoeven opgeven :)

Nu het volgende: Het bijgeleverde Zyxel 2602 modem traint tussen de 19000 en 19900 kbps. Nu had ik gehoopt dat dit wat hoger zou zijn, alleen weet ik niet of die wens reëel is. Ik heb een aantal andere modems getest: Een Linksys WAG200G en een Speedtouch 716g, alleen trainen die nog lager in (resp. 17000 en 17500 kbps).

Ik zit op ~ 470 meter van de centrale volgens http://www1.oli.tudelft.nl/adsl en op zo'n 600 meter via routenet.nl. Andere relevante gegevens:

DSL 19250 kbps / 1110 kbps (huidige snelheid)
noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 17 db
attenuation upstream: 3 db
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 13 db

Heb al een aantal dingen geprobeerd: andere kabels geeft geen verschil, andere splitter geeft geen verschil, rechtstreeks aansluiten zonder splitter ertussen geeft ook geen verschil. Aan 'mijn' kant zit alles wel goed volgens mij.

1) Is het sowieso wel mogelijk om de maximale snelheid van 24000 kbps te halen? Als ik op http://adsl.xandrios.net/...d&updown=&adsltype=adsl2p kijk is de max zo'n 22000 kbps. Heeft het zin om te proberen 'meer' uit de verbinding te halen, of is dat de moeite niet waard?

2) Heeft het zin om (nog) een ander modem te proberen om zo een hogere snelheid te behalen? Zijn er bepaalde modems die goed werken met een Tiscali verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
iFlow schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 15:53:
Gisteren is mijn T12-24 verbinding opgeleverd. Netjes op de aangegeven datum overigens, telco-telco migratie van XS4ALL (KPN) naar TweakDSL (Tiscali) is vlekkenloos verlopen. Ik heb zelfs niet eens mijn Service ID hoeven opgeven :)

Nu het volgende: Het bijgeleverde Zyxel 2602 modem traint tussen de 19000 en 19900 kbps. Nu had ik gehoopt dat dit wat hoger zou zijn, alleen weet ik niet of die wens reëel is. Ik heb een aantal andere modems getest: Een Linksys WAG200G en een Speedtouch 716g, alleen trainen die nog lager in (resp. 17000 en 17500 kbps).

Ik zit op ~ 470 meter van de centrale volgens http://www1.oli.tudelft.nl/adsl en op zo'n 600 meter via routenet.nl. Andere relevante gegevens:

DSL 19250 kbps / 1110 kbps (huidige snelheid)
noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 17 db
attenuation upstream: 3 db
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 13 db
Allereerst is 19000 a (bijna) 20000kbps halen op ADSL2+ al super netjes, je zit bij de 'good few' waar de lijn kort genoeg is om dat te halen al.
Heb al een aantal dingen geprobeerd: andere kabels geeft geen verschil, andere splitter geeft geen verschil, rechtstreeks aansluiten zonder splitter ertussen geeft ook geen verschil. Aan 'mijn' kant zit alles wel goed volgens mij.

1) Is het sowieso wel mogelijk om de maximale snelheid van 24000 kbps te halen? Als ik op http://adsl.xandrios.net/...d&updown=&adsltype=adsl2p kijk is de max zo'n 22000 kbps. Heeft het zin om te proberen 'meer' uit de verbinding te halen, of is dat de moeite niet waard?
Die 24000kbps is niet haalbaar buiten een lab situatie bijna. Dat is de maximale snelheid van ADSL2+ als je een signaal ruisverhouding (SNR) hebt van 3dB ongeveer en dat werkt alleen feilloos als de lijn kort is (zeg 100m) en perfect is zonder verstoring, zonder ruis en zonder overspraak (overspraak is ruis/verstoring).

In de praktijk kan je daar met lijnen in Nederland nooit mee werken, zou het enorm veel CRC errors geven (foutieve datapakketen komen door de lijn) en zou een lijn enorm instabiel van worden. Daarom stellen telco's een waarde in van 6dB (wordt als minimum gezien bij ADSL,2,2+) tot soms wel 10dB wat de lijn snelheid laat zakken. Er wordt immers meer ruimte gehouden tussen ruis en signaal en minder data kan dan getransporteerd worden.

't Is niet voor niets dat de meeste ISP's ook met 'tot 20Mb' adverteren en niet met 'een 24Mb verbinding'.
2) Heeft het zin om (nog) een ander modem te proberen om zo een hogere snelheid te behalen? Zijn er bepaalde modems die goed werken met een Tiscali verbinding?
De ZyXEL modem is geleverd door TweakDSL, maar komt vanaf Tiscali. Deze firmware die erin zit is ook door Tiscali samen met ZyXEL speciaal (door)ontwikkeld en zorgt voor een nagenoeg optimale combinatie met de apparatuur die Tiscali gebruikt op de centrale.

De ZyXEL 2602 is opgebouwd rond een Ti AR7 DSL chipset, dus andere modems met dezelfde chipset en dezelfde Ti AR7 code in de firmware zouden nagenoeg dezelfde resultaten kunnen halen qua lijnsnelheid. De Linksys WAG200G is ook een Ti AR7 modem (dacht ik), als daar Ti AR7 code (ook wel datapump genoemd) versie 6.0.4.0 in zit of hoger zou het resultaat hetzelfde kunnen zijn.

De Speedtouch 716g is een broadcom based modem, dat werkt een stuk minder snel. Meestal is de downstream nog redelijk in de buurt van de ZyXEL 2602, maar de upstream mist al gouw een 10 tot 20% snelheid.

Er is één combinatie die een optimaal resultaat kan geven wat iets hoger kan uitvallen dan de ZyXEL, dat is een Conexant gebaseerd modem zoals een CJT816-2P. Zijn er vast nog meer, dacht dat ook Draytek een Conexant chipset gebruikt in bepaalde type.

Let op, zou beter resultaat kunnen geven. Nadruk op zou kunnen altijd.... Kan dus ook minder zijn, nagenoeg gelijk zijn of een winst van 100kbps wat je nauwelijks gaat merken. Dat is op 1900kByte/s een extra 10kByte/s immers maar :)

Annex-B (ADSL over ISDN) weet de Speedtouch serie met Broadcom chipsets wel een goede upstream snelheid neer te zetten op het Tiscali netwerk.

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 08-09-2007 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Bedankt voor je uitgebreide antwoord bjck! Ik heb net nog even wat kabeltjes zitten omwisselen en modem paar keer gereset en train nu in op 19992 kbps. Ik denk dat ik het lekker zo laat en er een los WiFi accespoint achter hang. Misschien kan ik daar zelfs mijn oude 716g wel voor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
iFlow schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 16:13:
Bedankt voor je uitgebreide antwoord bjck! Ik heb net nog even wat kabeltjes zitten omwisselen en modem paar keer gereset en train nu in op 19992 kbps. Ik denk dat ik het lekker zo laat en er een los WiFi accespoint achter hang. Misschien kan ik daar zelfs mijn oude 716g wel voor gebruiken.
Er is wel een nieuwere firmware voor je TweakT ZyXEL 2602 nog, wordt het niet sneller van, maar zijn wat dingen in opgelost. Kan je hier vinden voor de 2602H(W)-D1A met AJZ firmware.

De Speedtouch als AP gebruiken kan, gewoon de DHCP server uitzetten, een LAN poort aan de ZyXEL hangen en WiFi instellen. Dan is het een AP met switch.

Dus conclusie is nu? Sneller, goedkoper, gratis usenet ;)

[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 08-09-2007 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
bjck schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 16:21:
[...]

Er is wel een nieuwere firmware voor je TweakT ZyXEL 2602 nog, wordt het niet sneller van, maar zijn wat dingen in opgelost. Kan je hier vinden voor de 2602H(W)-D1A met AJZ firmware.
Thanks, ga ik even proberen.
De Speedtouch als AP gebruiken kan, gewoon de DHCP server uitzetten, een LAN poort aan de ZyXEL hangen en WiFi instellen. Dan is het een AP met switch.

Dus conclusie is nu? Sneller, goedkoper, gratis usenet ;)
Sneller: Ja. Van 18 mbit naar 19 mbit ;)
Goedkoper: ZEKER! Van 959,40 p/j naar 249,50 p/j - besparing van 709,90 p/j _/-\o_
Gratis usenet: Idd, nog een besparing van 7,50 p/m :)

[ Voor 22% gewijzigd door bjck op 08-09-2007 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
iFlow schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 16:33:
[...]

Thanks, ga ik even proberen.
Eigen gemaakt instellingen ben je kwijt, even opnieuw instellen (niet een opgeslagen config terug zetten, die is per versie specifiek).
[...]

Sneller: Ja. Van 18 mbit naar 19 mbit ;)
Interessant dat met een andere apparatuur combinatie op dezelfde lijn je gewoon meer snelheid haalt met dezelfde ADSL2+ techniek ;)
Goedkoper: ZEKER! Van 959,40 p/j naar 249,50 p/j - besparing van 709,90 p/j _/-\o_
Gratis usenet: Idd, nog een besparing van 7,50 p/m :)
*proest*

Das aardig wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
bjck schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 16:36:
[...]

Eigen gemaakt instellingen ben je kwijt, even opnieuw instellen (niet een opgeslagen config terug zetten, die is per versie specifiek).
"The uploaded file was not accepted by the device." Ik heb nu versie:

ZyNOS Firmware Version: V3.40(AJZ.1) | 12/22/2006
DSL Firmware Version: TI AR7 06.00.04.00

Enig idee waarom het niet mag?
Interessant dat met een andere apparatuur combinatie op dezelfde lijn je gewoon meer snelheid haalt met dezelfde ADSL2+ techniek ;)
Ik *had* altijd een strakke 20200 kbps verbinding via KPN, maar die zakte een half jaar geleden opeens in naar 18500. Misschien dat er meer mensen in dit appartementencomplex een ADSL verbinding hebben genomen :S Ik kon met DMT Tool mijn oude verbinding weer naar 20000 kbps halen, maar dan zat de SNR op 5,5 ofzo, leek me niet verstandig ;)

Edit: 716g hangt er inmiddels ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
iFlow schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 16:39:
[...]

"The uploaded file was not accepted by the device." Ik heb nu versie:

Enig idee waarom het niet mag?
Ja...

Omdat ik de annexB (D3A model) versie had gelinkt......

Link is nu goed :)
[...]

Ik *had* altijd een strakke 20200 kbps verbinding via KPN, maar die zakte een half jaar geleden opeens in naar 18500. Misschien dat er meer mensen in dit appartementencomplex een ADSL verbinding hebben genomen :S Ik kon met DMT Tool mijn oude verbinding weer naar 20000 kbps halen, maar dan zat de SNR op 5,5 ofzo, leek me niet verstandig ;)

Edit: 716g hangt er inmiddels ook aan.
SNR van 5,5 kan wel werken, hangt van de ruis en verstoring af op je verbinding van andere lijnen in de bundel en in het complex. Als mensen hun modem steeds uitzetten (of nog USB modems gebruiken, dan gebeurt het altijd als je de PC uitzet) merk jij het dat je verbinding klappert.

En de lijnfouten (CRC errors) kan wel eens zo erg zijn dat je het merkt met online games of VoIP..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-05 11:46

SteveV

Schtiefv Meister

bjck schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 16:04:

Allereerst is 19000 a (bijna) 20000kbps halen op ADSL2+ al super netjes, je zit bij de 'good few' waar de lijn kort genoeg is om dat te halen al.

Die 24000kbps is niet haalbaar buiten een lab situatie bijna. Dat is de maximale snelheid van ADSL2+ als je een signaal ruisverhouding (SNR) hebt van 3dB ongeveer en dat werkt alleen feilloos als de lijn kort is (zeg 100m) en perfect is zonder verstoring, zonder ruis en zonder overspraak (overspraak is ruis/verstoring).
Er is altijd een uitzondering op de regel >:)
Als ik namelijk mijn modem een reset geef train ik in op 24,5 ongeveer, maar na een dag zakt het terug naar 23,5.
Mij hoor je niet klagen maar wil alleen maar zeggen dat er inderdaad uitzonderingen zijn.
Volgens de website die al eerder aangehaald werd is mijn afstand +- 177 meter naar de centrale.Afbeeldingslocatie: http://www.myhdtv.nl/steve/router.jpg

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 18:57

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Aan iFlow geeft je, bjck, de tip om 340AJZ2D0.bin te gebruiken voor z'n TweakT ZyXEL 2602.
Hij geeft zelf aan dat er :
in zit/zat. ( :) )

Hier heb ik nu :
ZyNOS F/W Version: V3.40(MS.7)b3-2 | 6/02/2006
DSL FW Version:TI AR7 06.00.04.00
erin zitten en op de Tiscali site staat de b4 van 13/7/06 als laatste nu.

Heeft het zin om ook een wijziging te overwegen en dan welke.
Al die verschillende nummers maken mij wat onzeker.
Heb verder zelf niet zo veel klachten over het modem hoor. :)

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
KroontjesPen schreef op zondag 09 september 2007 @ 16:14:
Aan iFlow geeft je, bjck, de tip om 340AJZ2D0.bin te gebruiken voor z'n TweakT ZyXEL 2602.
Hij geeft zelf aan dat er :
in zit/zat. ( :) )

Hier heb ik nu :
ZyNOS F/W Version: V3.40(MS.7)b3-2 | 6/02/2006
DSL FW Version:TI AR7 06.00.04.00
erin zitten en op de Tiscali site staat de b4 van 13/7/06 als laatste nu.

Heeft het zin om ook een wijziging te overwegen en dan welke.
Al die verschillende nummers maken mij wat onzeker.
Heb verder zelf niet zo veel klachten over het modem hoor. :)
Jij hebt een zwarte (tiscali) ZyXEL. De MS7b3-2 is gelijk aan de MS7b4 dan, letterlijk hetzelfde. De AJZ2 is voor de zilveren (tiscali) ZyXEL, nieuwer model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Een modem hoort toch in te trainen op een stabiele snelheid? Ik heb de standaard meegeleverde Zyxel non-wireless. Heb een slechte verbinding, want die is te snel (8Mbit over +/- 3km, geen idee of het ADSL2 of gewone ADSL is). Moet ik hier iets voor aanvinken oid?

[ Voor 14% gewijzigd door Pinjataaa op 10-09-2007 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Pinjataaa schreef op maandag 10 september 2007 @ 22:50:
Een modem hoort toch in te trainen op een stabiele snelheid? Ik heb de standaard meegeleverde Zyxel non-wireless. Heb een slechte verbinding, want die is te snel (8Mbit over +/- 3km, geen idee of het ADSL2 of gewone ADSL is). Moet ik hier iets voor aanvinken oid?
Er zit in ADSL en ADSL2/2+ een mechanisme dat de lijnsnelheid niet te hoog zou moeten verbinden inderdaad. Dus als het mis gaat (teveel errors op de lijn) gaat hij opnieuw verbinden en zou het dus iets lager moeten uitvallen.

Echter kan dit ook niet lager verbinden en dan kom je in een cirkel terecht, ook wel een 'klapperende verbinding' genoemd. Constant opnieuw verbinden....

Het kan ook (ernstig) versterkt worden dit probleem door oude firmware (oude code in de firmware die de DSL chipset aanstuurt). Combinatie van DSL chipset in modem en DSLAM die gewoon weg niet lekker (niet optimaal) samenwerken of een aansluitfout waardoor bijvoorbeeld een toestel of alarmsysteem op de KPN aansluiting thuis de boel periodiek verstoort.

De 'meegeleverde ZyXEL' heeft welke firmware versie? Copy/paste dat eens hier inclusief de Ti AR7 code regel (en die erboven met 340...........).

En welk netwerk ben je op aangesloten? Via BBned of op het Tiscali netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

bjck schreef op maandag 10 september 2007 @ 23:15:
[...]

Er zit in ADSL en ADSL2/2+ een mechanisme dat de lijnsnelheid niet te hoog zou moeten verbinden inderdaad. Dus als het mis gaat (teveel errors op de lijn) gaat hij opnieuw verbinden en zou het dus iets lager moeten uitvallen.

Echter kan dit ook niet lager verbinden en dan kom je in een cirkel terecht, ook wel een 'klapperende verbinding' genoemd. Constant opnieuw verbinden....

Het kan ook (ernstig) versterkt worden dit probleem door oude firmware (oude code in de firmware die de DSL chipset aanstuurt). Combinatie van DSL chipset in modem en DSLAM die gewoon weg niet lekker (niet optimaal) samenwerken of een aansluitfout waardoor bijvoorbeeld een toestel of alarmsysteem op de KPN aansluiting thuis de boel periodiek verstoort.

De 'meegeleverde ZyXEL' heeft welke firmware versie? Copy/paste dat eens hier inclusief de Ti AR7 code regel (en die erboven met 340...........).

En welk netwerk ben je op aangesloten? Via BBned of op het Tiscali netwerk?
System Status

System Name: P2602R-61
ZyNOS F/W Version: V3.40(AJI.0)b1 | 02/13/2006
DSL FW Version:TI AR7 05.02.01.83
Standard:ADSL2+ Mode

Zit op BBned

[ Voor 8% gewijzigd door een moderator op 11-09-2007 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Pinjataaa schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 00:50:
[...]

System Status

System Name: P2602R-61
ZyNOS F/W Version: V3.40(AJI.0)b1 | 02/13/2006
DSL FW Version:TI AR7 05.02.01.83
Standard:ADSL2+ Mode

Zit op BBned
Je zou naar een nieuwere versie kunnen gaan opzich:

http://www.demonsupport.n...0series/2602R-61-Analoog/

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 11-09-2007 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Wat ga ik daarmee opschieten? Het is ook nog een béta ook.

De de opgeloste bugs zijn ook niet van toepassing.
1. [Feature Change] Change the ADSL modem code to 6.0.4.0
2. [Bug Fix] Failure from DNS resolution.
3. [Bug Fix] The system do exception while we do remote management DNS test.

Ze hebben me nu (tijdelijk) op 4Mbit gezet. (heb een 8Mbit duivel aanbod). Dus ik baal wel van die halvering. Is het moeilijk voor hun om mij even terug te schakelen in de DSLAM? Naar 8Mbit dus. Gewoon om te kijken of het stabiel is met de zyxel.

Het instabiel zijn van mijn verbinding was namelijk alleen met mijn oude Speedtouch 716.
Nu ik de standaard zyxel weer gebruik heb ik 100% stabiel internet (Dit was met de 716 zelfs met 4Mbit niet het geval), maar ik vind dit (te) traag.

Nu ben ik alleen bang, dat wanneer ik vraag om terug te schakelen naar 8Mbit, ik weer een slechte verbinding ga krijgen en dat ik het niet terug kan laten schakelen naar 4Mbit.

Edit: Mijn modem staat ingesteld op ADSL2+ modus. Is de 0-8Mbit verbinding wel ADSL2?
Adsl2 heeft sowieso een lagere maximale afstand die die kan overbruggen. Kan ik de modem op ADSL(1) zetten?

[ Voor 72% gewijzigd door Pinjataaa op 12-09-2007 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233167

marko77 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 13:10:
tijdens games als b.v. quake 3 zie ik in mn 'lagometer' af en toe rode spikes. Ik heb een 8-16 abo, deze draaide in eerste instantie als een tierelier op 15,9mbit. Na een weekend met veel onweer is mijn lijn erg onstabiel geworden en ben ik nu gecapped op 10mbit, anders vliegt de lijn er telkens uit.

Nu is dat op zich het probleem niet (alhoewel het wel vreemd is, en bij tweak zeggen ze dat dit komt door de afstand tot de centrale terwijl het 2 weken goed gedraaid heeft op 16mb).
Wat ik me wel afvraag is of die lagspikes evt. zouden verdwijnen als ze de lijn cappen op b.v. 8mbit.

Dit zou de lijn 'nog' stabieler moeten maken, echter ik vraag me af of de instabiliteit de lagspikes veroorzaakt.

Iemand enig idee? Ik zit in de regio Almere.
Ik zou sowieso niet direct akkoord gaan met een cap op 10 mbit. Ik heb een dergelijke situatie meegemaakt. De eerste twee tot drie maanden liep de verbinding als een zonnetje, misschien dat de copperjet 1616 eens per week er uit liep. Toen is er iets veranderd (niet aan mijn kant) en kreeg ik steeds vaker te maken met een uitvallende verbinding. Op een gegeven moment moest ik mijn modem zeker 5 tot 10 keer per dag resetten. Nadat ik hierover de helpdesk had benaderd had ik een dag later ineens een gecapte 10mbit verbinding, terwijl ik met nadruk had aangegeven dat de oplossing in eerste instantie niet gezocht moest worden in het knijpen van de verbinding en dat ik daarover eerst geinformeerd wilde worden. Helaas, het kwaad was al geschied. Het argument van de helpdesk was dat er vast een aantal gebruikers op de lijn bijgekomen zouden zijn, of de lijn door diverse invloeden definitief slechter zou zijn geworden. Na verschillende telefonische contacten hebben ze uiteindelijk de cap eraf gehaald omdat ik had aangegeven te willen experimenteren met een ander modem. Vervolgens is de verbinding weer weken top geweest, daarna begon de ellende weer.

Toen heb ik via marktplaats een simpel routermodem gekocht (speedtouch 546) en wat schetst mijn verbazing: Sindsdien geen enkele uitvaller meer. De verbinding is superstabiel geworden en gebleven.

Zo zie je maar, een cap erop is een wel erg makkelijke en snelle oplossing waar je naar mijn mening niet zo maar mee akkoord moet gaan.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:12
Ik heb zojuist het verduiveld aanbod tweakB-10-20 besteld. Momenteel zit ik bij xs4all bbned (ex-demon). Bij het bestellen heb ik 19-10-2007 opgegeven als datum, aangezien ik nog een brief naar xs4all moet sturen om op te zeggen.

Maar kan ik nu in de brief wel 19-10-2007 als einddatum aangeven of moet het 18 zijn, om te voorkomen dat ze elkaar dwars gaan zitten?

Over het service ID, dat gaf de helpdeskster van xs4all na controle van m'n bankrekeningnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
SiErRa schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 14:49:
Ik heb zojuist het verduiveld aanbod tweakB-10-20 besteld. Momenteel zit ik bij xs4all bbned (ex-demon). Bij het bestellen heb ik 19-10-2007 opgegeven als datum, aangezien ik nog een brief naar xs4all moet sturen om op te zeggen.

Maar kan ik nu in de brief wel 19-10-2007 als einddatum aangeven of moet het 18 zijn, om te voorkomen dat ze elkaar dwars gaan zitten?

Over het service ID, dat gaf de helpdeskster van xs4all na controle van m'n bankrekeningnummer.
Je kan gewoon dezelfde (liever een dag verder!) opgeven. XS4all hoeft niets te doen bij zo'n overstap en hoeft niets vrij te maken. De lijn wordt in opdracht van jou gewoon omgeprikt of XS4all nu wil of niet. De latende ISP heeft niets te willen bij een overstap (OPTA regels).

XS4all wil je eigenlijk pas opzeggen op het moment dat TweakDSL de aanvraag voor je overstap heeft kunnen indienen en die bevestigd is dat het is ingepland. Doe je nu een brief sturen en ze verwerken volgende week die opzegging kunnen zij eerder de ophef opdracht op de lijn plaatsen voordat TweakDSL + BBned de overstap kan inplannen.

Dan wordt de lijn opgeheven en is overstappen niet meer mogelijk. Dan wordt het wachten tot hij weg is en dan een nieuwe verbinding aanvragen, zit je even zonder (paar weken)....

Echter heb je bij XS4all wel een maand opzegtermijn, dus dubbel betalen gaat gebeuren vermoed ik.

Stuur je hem nu neem je risico, wacht even een twee weken en vraag of de overstap is ingepland bij TweakDSL is mijn advies.

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 14-09-2007 19:04 ]

• SiErRa
Bedankt voor de heldere uitleg.

Vanwege de opzegtermijn heb ik de aansluiting ook in oktober staan.

Maar het is inderdaad duidelijk, misschien kan ik bij tweak nog wel regelen dat ze eerder opleveren, die < maand dubbel maakt me niet zoveel uit, downtime daarintegen wel :)

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Zo ik ben er weer. Toch even de hele gisterenavond eruit gelegen. Not amused :(

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Wat een rare antwoorden krijg je altijd van de helpdesk.
Ik stuur een mail, met een stuk of 4 vragen.
Krijg ik een antwoord in 1 mail, met een antwoord dat op geen van de 4 antwoorden slaat.

Dit is niet de 1e keer.
Beetje jammer.

Anoniem: 159710

Pinjataaa schreef op donderdag 20 september 2007 @ 08:51:
Wat een rare antwoorden krijg je altijd van de helpdesk.
Ik stuur een mail, met een stuk of 4 vragen.
Krijg ik een antwoord in 1 mail, met een antwoord dat op geen van de 4 antwoorden slaat.

Dit is niet de 1e keer.
Beetje jammer.
Als ik weet van een helpdesk dat ze zoiets doen maak ik altijd een opsomming zoals hieronder. Meestal meer succes dan :P
Ik heb 4 vragen:

1. blaat

2. blaat

3. blaat

• brama
  • Niet online
Indeed.. meestal krijg je maar antwoord op 1 vraag.. begrijpend lezen wordt niet gedaan op een helpdesk helaas.

• SiErRa
Ik heb mijn startdatum nu naar "zo spoedig mogelijk" laten zetten. Wat zijn de ervaringen over hoelang een isp-isp migratie duurt? (en van adsl naar adsl2+)

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

brama schreef op donderdag 20 september 2007 @ 11:19:
Indeed.. meestal krijg je maar antwoord op 1 vraag.. begrijpend lezen wordt niet gedaan op een helpdesk helaas.
Ja.. erg vervelend....
Pagina: 1 ... 19 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.